Onko hän vaan palvonnan kohde vai onko hänellä mitään sanottavaa tähän aikaan ja tähän paikkaan.
Jeesus tänäpäivänä
21
91
Vastaukset
Hei.
Onko Jeesuksella mitään sanottavaa tähän aikaan, on hyvä kysymys. Itse vastaan, että on toki. Tämän päivän lisäksi Jeesuksella tulee olemaan sanottavaa myös viimeisenä päivänä. Kuten uskontunnustuksessa lausumme;
"istuu Jumalan, Isän Kaikkivaltiaan, oikealla puolella
ja on sieltä tuleva tuomitsemaan eläviä ja kuolleita."
Elämme paastonaikaa, pääsiäiseen asti. Paastonaikana voi haastaa itsensä pohtimaan mikä on oleellista omassa elämässä, paastonaikana voi palauttaa mieleensä sen mitä Jeesus teki meidän puolestamme.
Jeesus puolustaisi heikkoja, arkoja, syrjittyjä, köyhiä, sairaita, yksinäisiä, kaikkia niitä, jotka ovat avun ja tuen tarpeessa. Hän kehottaa meitä seuraamaan itseään ja toimimaan hänen käsinään, auttamaan. Omia valintoja tehdessä voi kysyä Jeesukselta neuvoa; mikä on Jumalan tahto omassa elämässä.
Hyvää paastonaikaa toivottaen,
Pirkko-pappi- kenen joukoissa nyt
Varmastikin hän puolustaisi mainittuja ihmisiä. Mutta jotenkin tuntuu , että hän olisi yhtä yksin kuin 2000 vuotta sitten, vain muutaman uskollisen seuraamana.
- 1213
Mielestäni Jeesuksella on tälle päivälle yhä sama sanoma kuin se, mitä hän sanoi silloin muinoin.
- kenen joukoissa nyt
Pääpiirteittäin siis mikä?
- 1213
kenen joukoissa nyt kirjoitti:
Pääpiirteittäin siis mikä?
Ja jos joku kuulee minun sanani eikä niitä noudata, niin häntä en minä tuomitse; sillä en minä ole tullut maailmaa tuomitsemaan, vaan pelastamaan maailman. Joka katsoo minut ylen eikä ota vastaan minun sanojani, hänellä on tuomitsijansa: se sana, jonka minä olen puhunut, se on tuomitseva hänet viimeisenä päivänä.
Joh. 12:47-48
'Rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta mielestäsi'. Tämä on suurin ja ensimmäinen käsky. Toinen, tämän vertainen, on: 'Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi'.
Mat. 22:37-39
Sillä rakkaus Jumalaan on se, että pidämme hänen käskynsä. Ja hänen käskynsä eivät ole raskaat;
Ensimmäinen Johanneksen kirje 5:3
Sillä minä sanon teille: ellei teidän vanhurskautenne ole paljoa suurempi kuin kirjanoppineiden ja fariseusten, niin te ette pääse taivasten valtakuntaan.
Mat. 5:20
"Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa". Nikodeemus sanoi hänelle: "Kuinka voi ihminen vanhana syntyä? Eihän hän voi jälleen mennä äitinsä kohtuun ja syntyä?" Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan. Mikä lihasta on syntynyt, on liha; ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki. Älä ihmettele, että minä sanoin sinulle: teidän täytyy syntyä uudesti, ylhäältä.
Johanneksen Evankeliumi 3:3-7
Henki on se, joka eläväksi tekee; ei liha mitään hyödytä. Ne sanat, jotka minä olen teille puhunut, ovat henki ja ovat elämä.
Joh. 6:63
Jeesus lähetti aikoinaan opetuslapset julistamaan Jumalan valtakuntaa. Ja hän lähetti heidät julistamaan Jumalan valtakuntaa ja parantamaan sairaita.
Luuk. 9:2 - kenen joukoissa nyt
1213 kirjoitti:
Ja jos joku kuulee minun sanani eikä niitä noudata, niin häntä en minä tuomitse; sillä en minä ole tullut maailmaa tuomitsemaan, vaan pelastamaan maailman. Joka katsoo minut ylen eikä ota vastaan minun sanojani, hänellä on tuomitsijansa: se sana, jonka minä olen puhunut, se on tuomitseva hänet viimeisenä päivänä.
Joh. 12:47-48
'Rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta mielestäsi'. Tämä on suurin ja ensimmäinen käsky. Toinen, tämän vertainen, on: 'Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi'.
Mat. 22:37-39
Sillä rakkaus Jumalaan on se, että pidämme hänen käskynsä. Ja hänen käskynsä eivät ole raskaat;
Ensimmäinen Johanneksen kirje 5:3
Sillä minä sanon teille: ellei teidän vanhurskautenne ole paljoa suurempi kuin kirjanoppineiden ja fariseusten, niin te ette pääse taivasten valtakuntaan.
Mat. 5:20
"Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa". Nikodeemus sanoi hänelle: "Kuinka voi ihminen vanhana syntyä? Eihän hän voi jälleen mennä äitinsä kohtuun ja syntyä?" Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan. Mikä lihasta on syntynyt, on liha; ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki. Älä ihmettele, että minä sanoin sinulle: teidän täytyy syntyä uudesti, ylhäältä.
Johanneksen Evankeliumi 3:3-7
Henki on se, joka eläväksi tekee; ei liha mitään hyödytä. Ne sanat, jotka minä olen teille puhunut, ovat henki ja ovat elämä.
Joh. 6:63
Jeesus lähetti aikoinaan opetuslapset julistamaan Jumalan valtakuntaa. Ja hän lähetti heidät julistamaan Jumalan valtakuntaa ja parantamaan sairaita.
Luuk. 9:2Keskustelun käyminen pelkkiä raamatunjakeita luettelemalla on aika vaikeaa sillä jokainen voi valita Raamatusta mieleisensä kohdan ja kun ne ovat monitulkinnaisia ja ristiriitaisia ei niiden avulla taida päästä muuhun kuin ylitsekäymättömään sotkuun niinkuin historiakin on osoittanut.
- jeak
Jeesuksella palvonnan kohteena ei luulisi olevan nykymaailmassa mitään sijaa. Hämmästyttävää että dogmien ja uskontunnustusten Jeesus ylipäätään mainitaan. Jeesuksen esimerkillä ja opetuksilla olisi paljonkin käyttöä nykyään. Evankeliumien tarinoita ei voi pitää historiallusina tapahtumina, mutta niistä voi kuitenkin päätellä jotakin Jeesuksesta. Hän kutsui ihmisiä totuttuja rajoja laajempaan yhteyteen ja vastuuseen toinen toisistaan ja olemaan piittaamatta kansallisusta ja uskonnollisista leimoista. Jeesus Nasaretilainen ei olisi sallinut itseään palvottavan.
Eikös palvonta ja palvelu ole eri asioita,maalais järjellä ajatellen. Minä palvele seurakunnassa,niillä armolahjoilla mitä on suotu. Toivon olevani kerra ylösnouseiten joukossa,ensimäisessä ylösnousemuksessa.
kenenjoukossa....- melkein samaa
Minä käsitän että palvonta on monisanaista höpöttämistä kohteesta kun taas palvelu on kohteen oppien huomioimista niin että niillä on jotain käytännön merkitystä.
melkein samaa kirjoitti:
Minä käsitän että palvonta on monisanaista höpöttämistä kohteesta kun taas palvelu on kohteen oppien huomioimista niin että niillä on jotain käytännön merkitystä.
Siis seurakunnanssa tyehtytyö on pavelemista,on siinä ero palvomiseen nähden,palvominen on joltain kuuttia,joka on epäjumalan kuva tai kuvia.
Seurakunnassa on käytännön merkitys,kos se kristuksen ruumis jossa on monta jäsentä kullakin jäsenellä on tehtävänsä.
Niin kuin meillä jokaisella on yksi ruumis ja siinä monta jäsentä, joilla on eri tehtävänsä
samoin me kaikki olemme Kristuksessa yksi ruumis mutta olemme kukin toistemme jäseniä.
Ei ole sama- melkein samaa
kuulija1 kirjoitti:
Siis seurakunnanssa tyehtytyö on pavelemista,on siinä ero palvomiseen nähden,palvominen on joltain kuuttia,joka on epäjumalan kuva tai kuvia.
Seurakunnassa on käytännön merkitys,kos se kristuksen ruumis jossa on monta jäsentä kullakin jäsenellä on tehtävänsä.
Niin kuin meillä jokaisella on yksi ruumis ja siinä monta jäsentä, joilla on eri tehtävänsä
samoin me kaikki olemme Kristuksessa yksi ruumis mutta olemme kukin toistemme jäseniä.
Ei ole samaVoi se tietysti olla että palvontakaan ei ole pahasta mutta luulisi ainakin uskoville olevan merkitystä myös niillä asioilla joita Jeesus opetti .Ne kun ei tunnu olevan ihan listan ykkösenä eikä kakkosenakaan.
melkein samaa kirjoitti:
Voi se tietysti olla että palvontakaan ei ole pahasta mutta luulisi ainakin uskoville olevan merkitystä myös niillä asioilla joita Jeesus opetti .Ne kun ei tunnu olevan ihan listan ykkösenä eikä kakkosenakaan.
Uskovilla on pitäisi olla se merkitys jota Jeesus opetti,on ainakin minulla etusijalla,
jeesuksen autori teetti,kos hän on sanonut te teette suurempiakin tekokoa mitänä nämä ovat. Tarkoittta tunnus tekoja.
melkein samaa- melkein samaa
kuulija1 kirjoitti:
Uskovilla on pitäisi olla se merkitys jota Jeesus opetti,on ainakin minulla etusijalla,
jeesuksen autori teetti,kos hän on sanonut te teette suurempiakin tekokoa mitänä nämä ovat. Tarkoittta tunnus tekoja.
melkein samaaTunnusteot , jos oikein ymmärrän, ovat vähän eri asia mitä tarkoitin Jeesuksen opeilla.Jeesus ei mielestäni opettanut tunnustekoja vaan rakkautta lähimmäistä kohtaan ja nimenomaan köyhiä ja syrjittyjä kohtaan.
Kun Jeesus oli lopettanut puheensa, kansanjoukot olivat hämmästyksissään hänen opetuksestaan
Hän opetti niin kuin se, jolle on annettu valta, ei niin kuin lainopettajat.
Mainitsee tunnusteoistakin.
Toinen on tämä: 'Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi.' Näitä suurempaa käskyä ei ole." pitäisi olla kristyillä ensmäisellä sijalla,jota ovat päässeet armosta osalliseksi.
melkein sama- vastaukseni on
kaikkein yksinäisimpien, sairaiden, vanhusten, heikkojen ja lasten tykönä.
- vain pieni kysymys
Oliskohan Jeesuksen perusviesti ihmiselle toisen ihmisen kohtaaminen ennemminkin jokapäiväisten tarpeiden kuin ylimaallisten toiveiden muodossa?
- j aave
juuri sitä, ja pieni on kaunista. Se.
- Miten sanoman näen
Toivottavasti aloittaja on vielä paikalla.
Jeesuksen sanoma meille on se että meidän tämänhetkinen kehityskulun kohtamme on tilanteesse missä aiheutamme harmia luonnostamme johtuen. Jeesus vain toteaa että koittakaa elää nätisti, kyllä se siitä.
Voimme katsoa ristiä ja ajatella Jeesusta ja todeta että kyllä tämä tästä kun kehityskulussa eteenpäin päästään. Vielä on luonto se ettei se kaikkia osaa huomioon ottaa.- kenen joukoissa nyt
Aloittaja on paikalla.Uskon myös että Jeesuksen sanoma tälle päivälle olisi myönteinen ja rohkaiseva. Loppujen lopuksi tässä päivässä tuntuisi olevan enempi hyviä kuin kielteisiä tunteita vaikka aina ei näin jaksa uskoa.
- Miten sanoman näen
kenen joukoissa nyt kirjoitti:
Aloittaja on paikalla.Uskon myös että Jeesuksen sanoma tälle päivälle olisi myönteinen ja rohkaiseva. Loppujen lopuksi tässä päivässä tuntuisi olevan enempi hyviä kuin kielteisiä tunteita vaikka aina ei näin jaksa uskoa.
Itsehän uskon Jumalaan ja elämän ikuisuuteen. Minä en niinkään välitä onko Jumalaa edes olemassa, uskon vähintääkin sielunvaellukseen.
Tätä Jumalaani kuvaa parhaiten rakkaus ja pitkäjänteinen kärsivällisyys. Jumala puhuu minulle Jeesuksen sanomalla juuri sen että älkää hätäilkö jos ette osaa olla aina hyvin, nuoria versoja vasta olette. Tuutte tekemään vielä paljon tekoja mitkä aiheuttaa teille kärsimystä mutta lopulta matkaatte tasapainon mailmoihin.
Tulen kai koko elämäni ajattelemaan näin koska en usko tieteen pystyvän kertomaan vastauksia suuriin kysymyksiin. Luulen että oma sisäinen intuitiomme antaa vastaukset vuosi kymmenien kehityskaarella ;) Mutta jokaisen täytyy itse löytää ne omat vastaukset. - kenen joukoissa nyt
Miten sanoman näen kirjoitti:
Itsehän uskon Jumalaan ja elämän ikuisuuteen. Minä en niinkään välitä onko Jumalaa edes olemassa, uskon vähintääkin sielunvaellukseen.
Tätä Jumalaani kuvaa parhaiten rakkaus ja pitkäjänteinen kärsivällisyys. Jumala puhuu minulle Jeesuksen sanomalla juuri sen että älkää hätäilkö jos ette osaa olla aina hyvin, nuoria versoja vasta olette. Tuutte tekemään vielä paljon tekoja mitkä aiheuttaa teille kärsimystä mutta lopulta matkaatte tasapainon mailmoihin.
Tulen kai koko elämäni ajattelemaan näin koska en usko tieteen pystyvän kertomaan vastauksia suuriin kysymyksiin. Luulen että oma sisäinen intuitiomme antaa vastaukset vuosi kymmenien kehityskaarella ;) Mutta jokaisen täytyy itse löytää ne omat vastaukset.Olet aika harvinainen lintu näinä aikoina kun et syytä ketään etkä painosta ketään mihinkään uskoon. Luotat omaan intuitioosi ja annat sen johdattaa.Minusta se on hieno lähtökohta myös keskustelulle. Se avaa näkökulman uudenlaiseen tapaan ajatella mutta jättää kuitenkin vastausten etsimisen ja löytämisen jokaisen omiin käsiin.
Itse olen vielä raakile tuollaiseen ajatteluun.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal1254803Veli Sofia teki urosmehiläisen työn
Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa113479Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no1303256Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."
Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss282706Unisex-vessat
Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu832449Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin
Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy181813Henri Alen tilittää yllättäen Vappu Pimiän uudesta MasterChef -pestistä: "Vaikka hän ei..."
Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Hän liittyi uudella MasterChef Suomi -kaudella arvovaltaiseen tuomaristoo91424Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista
Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh1211299Minkä kouluarvosanan 4-10 annat Beck-leffoille?
Vähiin käy ennen kuin loppuu... Beck-elokuvia on tullut tv:stä jopa 2-3 viikossa. Nyt leffojen esitystiheys on muuttunut101249Jäit kiinni siitä
että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky41228