http://www.kaleva.fi/teemat/ruoka/miksi-kauppa-ei-puolittanut-kaalta/658337/
Heh, olenpa itsekin törmännyt tilanteeseen s-marketissa. Ei ollut "teknisesti mahdollista" puolittaa kaalia myyjätytön mielestä. Sanoin, että taisin ratkaista ongelman ja aloin kuorimaan kaalia roskikseen, kunnes jäljellä oli sopiva määrä, jonka laitoin pussiin ja punnitsin. Seuraavalla kerralla kaupassa olikin sitten puolikkaita kaaleja muovitettuna, joten olivat itsekin keksineet asiaan ratkaisun.
kauppa ei puolittanut kaalia
4
154
Vastaukset
- Mie haluuuun
Mulle eivät suostuneet puolittamaan 1l Jugurttipurkkia.
Oli oma astia mukana. Mutta ei.
Olisin tarvinnut myös 4 siivua Kipparijuustoa. Eivät suostuneet avaamaan pakettia vaan olisi pitänyt ostaa koko paketti jossa oli ainakin 15 siivua.
Törkeää palvelua ! - safasdffsafsad
Eiköhän se nyt ihan selvästi siinä Kalevan jutussa mainittu, että miksei kaalia saa puolittaa niiden hygieniamääräysten takia?
Ja jos joku alkaa itse "kuoria" kaupassa kaalta, niin johan on törkeää toimintaa.- jbnffkkfkckcjfjdllfl
Kyllä ne vielä viisi vuotta sitten sai puolittaa. Koko ajan tulee toinen toistaan hölmömpiä määräyksiä. Kyllähän se kaali kotona kuitenkin leikataan, ei kukaan pysty syömään kahden kilon kaalia muuten.
Ja kaupoissahan on ne roskikset, jonne juuri kaalien päälilehdet, kukkakaalin hukkaosat jne saa kuoria. Minä nyt vain kuorin sitä kaalia enemmän. Ei missään sanottu paljonko sitä kuoria saa. Kuitenkin se ylimääräinen osa olisi kotona roskiin mennyt kun ei se ikuisuuksia säily. Mieluummin sitten kaupassa ennen vaakaa!
Ja kuten sanottua, jonkun ratkaisun ne siihen puolittamiseen nyt on keksineet kuitenkin. - Älä syytä määräyksiä
jbnffkkfkckcjfjdllfl kirjoitti:
Kyllä ne vielä viisi vuotta sitten sai puolittaa. Koko ajan tulee toinen toistaan hölmömpiä määräyksiä. Kyllähän se kaali kotona kuitenkin leikataan, ei kukaan pysty syömään kahden kilon kaalia muuten.
Ja kaupoissahan on ne roskikset, jonne juuri kaalien päälilehdet, kukkakaalin hukkaosat jne saa kuoria. Minä nyt vain kuorin sitä kaalia enemmän. Ei missään sanottu paljonko sitä kuoria saa. Kuitenkin se ylimääräinen osa olisi kotona roskiin mennyt kun ei se ikuisuuksia säily. Mieluummin sitten kaupassa ennen vaakaa!
Ja kuten sanottua, jonkun ratkaisun ne siihen puolittamiseen nyt on keksineet kuitenkin.Eviran ylitarkastaja Pirjo Korpela, onko tällainen ohjeistus olemassa?
”Meillä ei ole ikinä ollut sellaista ohjeistusta, että kaalia ei saisi puolittaa! Minä tulen ihan kiukkuiseksi tästä! Tässä yritetään nyt laittaa meidän syyksemme jotain, mitä itse ei jakseta tehdä. Tiettyjen elintarvikkeiden kanssa on niin, ettei niitä voi puolittaa ihan missä tahansa, mutta mitä riskejä kaalin puolittamisessa olisi?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal1254793Veli Sofia teki urosmehiläisen työn
Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa113469Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no1293249Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."
Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss282706Unisex-vessat
Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu832439Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin
Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy181803Henri Alen tilittää yllättäen Vappu Pimiän uudesta MasterChef -pestistä: "Vaikka hän ei..."
Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Hän liittyi uudella MasterChef Suomi -kaudella arvovaltaiseen tuomaristoo91424Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista
Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh1211299Minkä kouluarvosanan 4-10 annat Beck-leffoille?
Vähiin käy ennen kuin loppuu... Beck-elokuvia on tullut tv:stä jopa 2-3 viikossa. Nyt leffojen esitystiheys on muuttunut101249Jäit kiinni siitä
että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky41228