Juutalaiset valmistautuivat Pecah- juhlaansa vajaa 2000 vuotta

sitten.

Niin, tunnemme raamatusta tuon pääsiäisen tilanteen. Oli Roomalaista miehittämässä ja juutalaista juhlijaa.
Mutta, se kertakaikkinen uhri annettiinkin Golgatalla. Seremoniajuhlat saivat päätöksen, astui aika, jossa tämä muistoateria ts. ehtoollisateria on sitten jatkumo.

Niin usein, kun te sitä syötte, tehkää se Minun muistokseni.

Nyt toisella silmäsyrjällä katselemme juutalaisia ja nähdään, että vanhanliiton juhlat ovat taaksejäänyttä aikaa, elämme Uutta liittoa.
Mutta?????? Kuis on? Siinä ne pakanat juhlivat, on sitä sun tätä juhlaa kirkkovuodessa. Eikös juhlat ole sitten loppu, vaan mitä ne olisi?
kaste- siinä on ainakin yksi. Ehtoollinen on toinen, sekä lepopäivä.

Oliko muuta?? Pääsiäinen, se kuuluu sinne seremonialain ja Egyptistä vapautuksen piikkiin, ja Israelille annettu. Miksi pakanat sitten viettävät pääsiäistään ja vieläpä vieraaseen aikaan.
Sitten nämä muut juhlamme kirkoissa. Alkaa tuntua, että olisiko isien mietteitä noissa mukana, joka on tullut perinnäissäännöksi meille matkaan?

Kertokaapa mielipiteitänne kaikessa viisaudessanne.

15

56

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vanhassa liitossa pääsiäistä juhlittiin ja juutalaisuudessa toki vieläkin exoduksen juhlana.

Monet vanhan liiton juhlista saavat "uuden" täyttymyksen uuden liiton aikana.

Passover, eli Pesach eli pääsiäinen sai "täyttymyksen Kristuksen ristin voitossa.
      Sillä tämä taahtui juuri kyseisen juhlan aikana.
      Se lammas mitä juutalaisuudessa juhlitaan/nautitaan ja annetaan teuraaksi heidän pääsiäisessään exoduksen tähden, on nyt Kristuksen tähden Hän itse.
      Hän näet, Jeesus itse, antoi juuri pääsiäisenä itsensä kansansa edestä.
      Hän on se todellinen lammas, jota juutalaiset ovat tietämättään esikuvallisesti jo syöneet jokaisena viettämänään pääsiäisenä.
      Jumala antoi aikoinaa hebrealaisille Egyptissä karitsan veren suojeluksen ja karitsaa he myös pääsiäisjuhlassa nauttivat, vaikka eivät sydämeltään näe vielä sitä, että kaikki tämä oli vain esikuvaa, ikäänkuin profetiaa Jeesuksen todellisesta voitosta.

Kristityt eivät siis varsinaisessa merkityksessään juhli pääsiäistä exoduksen tähden, vaan Jeesuksen kuoleman ja ylösnoudemuksen.

Mutta, on syytä huomata, että myös kristittyjen pääsiäinen on tosiasiassa Exoduksen juhla. Se on vain nyt "paljastettuna, ilman verhousta" vastoi mitä exoduksen juhla on vanhassa liitossa. Sillä uudessa liitossa me juhlimme sitä todellista exodusta mihin koko juutalaisten exodus Jumalan suunnittelupöydällä on alusta asti tähdännyt, eli pelastusta synnin orjuudesta vapauteen Kristuksessa, todellisessa pääsiäislampaassa!

• kun ristinä katselen

"" juhli ""

Kerroit pääsiäisen merkitsevän juhlaa.

Mitä nähdään pääsiäisessä?

Juutalaisen ja pakanamaailman lankeemus. Surmataan Jumalan Poika.
        Otetaan kiinni, ruoskitaan, syljetään, epäuskossa kysellään, että kuka sinä olet, oletko kuningas, kannatetaan ristin poikkipuuta pääkallopaikalle, jossa Jumalan Poika naulataan käistään poikkipuuhun ja jaloistaan sitten pystypuuhun.
        Jopa toinen ryöväsi pilkkasi häntä.

Toinen ryöväri näki viattomuuden..

Niin, mitä meidän pitää juhlia?

Sitäkö käsiemme työtä. ?

Kerran vuoteen iloita meidän tekemisistämme? ! Perustaa juhla.

------------------ me teimme sen --------------

Sitäkö Pyhä Henki kirkastaa?

Vaiko siellä muistoaterialla, niin usein kun te syötte ja juotte, tämä muistoaterian, te julistatte ..... mitä...? ja mihin asti?

Eli juutalaisilla oli juhlat, festivaalit vuoden eri aikoina. Pidetäänkö me festivaaleja siksi, että saimme lyötyä naulat hänen käsiinsä?

----- uhri ----- mitä se sana kertoo?

Siinä muistoaterialla, siinä muistetaan, kuinka ---- meidän syntimme ---- jolla haavoimimme Häntä, hän kantoi ristille, ------ eli ne pahat tekomme --- niitä en juhli --- vaan kadun ---- sitä anteekiantoa ------------- että ne millä hänet lävistin olen saanut anteeksiannossa --------------- anteeksi.

Kätteni työt-...... siis tänäänkin, jos rikon lähimmäistäni kohtaan, Jumalan luomaa kohtaan, Jeesuksen kätten työtä kohtaan ----- lyön naulat hänen käsiinsä.

Minkä te teitte yhdelle minun vähimmistäni sen te teitte minulle..

Tätä ei maailma näe, mutta huutaa ------ ristiinnaulitse hänet ------ ettei pahantekomme näkyisi --- ei tarvitse tehdä parannusta kuolleista teoista.

ja tämän maailman meno jatkuu, jatkuu , jatkuu koska Valo puuttuu näkökentästä.

Kuinka julistaa ristinsanoma, että synti, se tulisi synniksi niin, että parannus maistuisi.?? ........ rakkaudettomuus, Jumalan tahdon rikkomista, .... laittomuus.

Synti..... ihmisellä vain omat jumalanpalvelussääntönsä, lepopäivänsä, uusin merkityksin, ettei se Pecah, niin tuntuisi pahalta... juhlitaan.,,... kättemme töitä.

• siitä vapaudesta..
        kun ristinä katselen kirjoitti:

"" juhli ""

Kerroit pääsiäisen merkitsevän juhlaa.

Mitä nähdään pääsiäisessä?

Juutalaisen ja pakanamaailman lankeemus. Surmataan Jumalan Poika.
        Otetaan kiinni, ruoskitaan, syljetään, epäuskossa kysellään, että kuka sinä olet, oletko kuningas, kannatetaan ristin poikkipuuta pääkallopaikalle, jossa Jumalan Poika naulataan käistään poikkipuuhun ja jaloistaan sitten pystypuuhun.
        Jopa toinen ryöväsi pilkkasi häntä.

Toinen ryöväri näki viattomuuden..

Niin, mitä meidän pitää juhlia?

Sitäkö käsiemme työtä. ?

Kerran vuoteen iloita meidän tekemisistämme? ! Perustaa juhla.

------------------ me teimme sen --------------

Sitäkö Pyhä Henki kirkastaa?

Vaiko siellä muistoaterialla, niin usein kun te syötte ja juotte, tämä muistoaterian, te julistatte ..... mitä...? ja mihin asti?

Eli juutalaisilla oli juhlat, festivaalit vuoden eri aikoina. Pidetäänkö me festivaaleja siksi, että saimme lyötyä naulat hänen käsiinsä?

----- uhri ----- mitä se sana kertoo?

Siinä muistoaterialla, siinä muistetaan, kuinka ---- meidän syntimme ---- jolla haavoimimme Häntä, hän kantoi ristille, ------ eli ne pahat tekomme --- niitä en juhli --- vaan kadun ---- sitä anteekiantoa ------------- että ne millä hänet lävistin olen saanut anteeksiannossa --------------- anteeksi.

Kätteni työt-...... siis tänäänkin, jos rikon lähimmäistäni kohtaan, Jumalan luomaa kohtaan, Jeesuksen kätten työtä kohtaan ----- lyön naulat hänen käsiinsä.

Minkä te teitte yhdelle minun vähimmistäni sen te teitte minulle..

Tätä ei maailma näe, mutta huutaa ------ ristiinnaulitse hänet ------ ettei pahantekomme näkyisi --- ei tarvitse tehdä parannusta kuolleista teoista.

ja tämän maailman meno jatkuu, jatkuu , jatkuu koska Valo puuttuu näkökentästä.

Kuinka julistaa ristinsanoma, että synti, se tulisi synniksi niin, että parannus maistuisi.?? ........ rakkaudettomuus, Jumalan tahdon rikkomista, .... laittomuus.

Synti..... ihmisellä vain omat jumalanpalvelussääntönsä, lepopäivänsä, uusin merkityksin, ettei se Pecah, niin tuntuisi pahalta... juhlitaan.,,... kättemme töitä.

päästäkää Barabbas.... se murhamies.... se on hyvä vapauttaa.

Siinä näemme itsemme, hänet pitää vapauttaa, pitää keskuudessamme, kaltaisemme, näköisemme ja

juuri Barabbas.... . tulee pastoriksi eri muodoissa, epäpyhänä, puhdistautumattomana, ilman pesuja, jotka raamattu viestii kertomuksissa siitä,

Että Jumala on Pyhä.

Sille alttarille ei saa astua ja sen määrittää Sana ei ihminen.

Tänään ""vapaamielinen"" maailma huutaa itselleen pappinsa, korvasyyhyynsä, joilla on omat kannunsa sekä suitsukkeensa matkassa.

Oletteko huomanneet??

Nyt syyllistetään Sana. Oikea suitsuke huudetaan tuomittavaksi, edelleen, niinkuin tuolla tuomioistuimessa, ---- päästäkään Barabbas ... ristiinnaulitse itse Herra.

Niin, kun tänään palvelet alttarilla si Herraa, tai herraa. Onko Hän vain huulillasi?

Entä sydämelläsi? Onko sydän "ympärileikattu" Onko Jumalan tahdon laki Pyhä, vanhurskas ja Pyhä"!?

Onko tuo Sanan auktoriteetti sinun yläpuolellasi.??

Tuon vain esimerkkinä, en korottaen..

Rooman uskonnollisen vallan pappien päässä on punainen kipa.
        Sehän julistautui tuomaan oppinsa.
        Juutalaisillakin on kipa. Heillä on Aabrahamin, Iisakin ja Jaakobin jälkeläisinä vielä osalla hukassa itse Voideltu, Messias.

mutta, mitä se kipa heillä merkitsee? Sitä, että Jumala on heidän yläpuolellaan.

Onko meillä Hengellistä Pyhän Hengen "kipaa" päämme yllä, peittämässä sitä, että julistautuisimme tai jättäisimme julistamasta olevamme Jumalan yläpuolella!

Nythän mielellään julistetaan ilman kipaa, että olemme jumalia.
        Alttarit ovat tämännäköisiä. Papit sanoineen edustaa, mitä edustaa.
        Määrittelemme pyhämme, mittamme ja määrämme, sekä tuomitsemme siinä Pyhän itsensä. Pidämme Barabbaat jumalina, sanoineen, ilman henkeä.
        Puolustamme omiamme, ettei Jumala voi vaikuttaa elämäämme Uudestiluovaa voimaansa. Uuden Aadamin pääsyä sydämeen.

Että Hän Hengessään täyttäisi ja Jumalan tahto---- se määrittelisi tekemisemme summan.

Niin, tänään on Jumalan siunaama ja erottama Sapatin päivä. Ei ihmisen oma määritelmä. ... niistä omista juhlista ....

Olen """" helluntailainen"" siinä merkityksessä, että Jumalan tahto, se annettiin Siinailla, niin juutalaisille, tiettäväksi ja sama helluntai oli, kun vuodatettiin Pyhä Henki ja sama aika vuodestakin, se Jumalan tahto annettiin sekä asetettiin sydämeen, .... siksi Jeesus tuli, että teen todellisen parannuksen.
        Perkaan hapatteet pois. Siksi voisin käyttää nimeä, että Apostolisen ajan seitsemännen päivän helluntailainen, mikä on aivan kansainvälinen kristittyjen helluntailaisten seurakunta.

Jumala on Pyhä. Hänen Sanansa on Pyhä. Sovitus julistaa minulle vapautta.
        Mutta, minä löin ne naulat, haavoitin häntä.

Siksi pääsiäiseni on niin usein, kun sen nautin Jeesuksen Kristuksen maahanvuotaneen veren, ja hänen ruumiinsa, elämän leipä...

Joka syö tuota leipää, hän saa elää. Se on lupaus. Hänessä. tuossa uhrissa, joka alistui, että silmäni avautuisivat siihen pahuuteeni, -jotta voin panna sen pois ja alkaa Hänen seuraajakseen siihen Valtakuntaan, joka ei ole tästä ajasta lähtöisin.

Täällä on olemassa Herran Kansa. .. matkalla

• to..

Onko Jeesus siis Egyptistä vapautumisen muistouhri, sitähän pääsiäslampaat olivat, ne piti myös syödä ja kokonaan. Lampaat uhrattiin syötäviksi ei kenenkään edestä.

• to.. kirjoitti:

Onko Jeesus siis Egyptistä vapautumisen muistouhri, sitähän pääsiäslampaat olivat, ne piti myös syödä ja kokonaan. Lampaat uhrattiin syötäviksi ei kenenkään edestä.

26 Ja heidän syödessään Jeesus otti leivän, siunasi, mursi ja antoi opetuslapsillensa ja sanoi: "Ottakaa ja syökää; tämä on minun ruumiini".
        27 Ja hän otti maljan, kiitti ja antoi heille ja sanoi: "Juokaa tästä kaikki;
        28 sillä tämä on minun vereni, liiton veri, joka monen edestä vuodatetaan syntien anteeksiantamiseksi.

• to..
        nikojt kirjoitti:

26 Ja heidän syödessään Jeesus otti leivän, siunasi, mursi ja antoi opetuslapsillensa ja sanoi: "Ottakaa ja syökää; tämä on minun ruumiini".
        27 Ja hän otti maljan, kiitti ja antoi heille ja sanoi: "Juokaa tästä kaikki;
        28 sillä tämä on minun vereni, liiton veri, joka monen edestä vuodatetaan syntien anteeksiantamiseksi.

Syötävät lampaat olivat kuitenkin Egyptistä lähdön muistouhri, käsittääkseni Jeesus ei kristityille ole sellainen.

• to.. kirjoitti:

Syötävät lampaat olivat kuitenkin Egyptistä lähdön muistouhri, käsittääkseni Jeesus ei kristityille ole sellainen.

Egypti = vanha elämä.
        Exodus = Jumalan tuoma vapautus orjuudests
        Karitsa = turva, suoja ja vapauttaaja

• * Jeesus valmisti todellisen Exoduksen vaoauteen. Hän verensä kautta saadaan synnit anteeksi, tunnustamalla sy tisyyden, ja tekosynnit, Jeesus antaa uskon sydämeen, j se, Jeesusken vaikuttama usko uudestisynnyttä. Ja tämä vern voiman ja Pyhän Hengen osallisuuden kautta, Jumala kutsuu seurakunnan pakanoista, ja sen aika alkaa Kirjoitusten mukkaan täyttyä, ja kun seurakunnan , pakanoista kutsuttujen luku täyttyy, tapahtuu viimeinen ja täydellinen Exodus. Jeesus tempaa seurakuntansa taivaaseen, ja se tapahtuu äikisti, silmänräpäyksessä, ne jtka ovvat valmiit Karitsan hääaterialle, pääsevät mkaan temapukseen, ja kuolleet nousevat ensin, sitten me ,jotka olemme elossa, temmatatan yhdessä yläilmoihin , pilvessä Herraa vastaan.

* Älkää eksykö ! Jeesus tulee ensin seurakunalleen, vie morsiamensa taivaaseen Yksistään tämä jo todistaa sen, että Jeesusken tulo seurakunnalle, on aivan eri tapahtuma, kuin se, jolloin Hän tulee Israelille, tuhannentuhansne pyhineen.

* Koska Jeesus ei tule ollenkaan maahan saakka, kutsuessaan ja temmatessaan morsiamen yläilmoihin pilvessä. Hän tulee maailmalta salassa, Hänet näkee vain se joukko, joka temmataan yläilmoihin, ja viedään pilvessä, että kukaan ei voisi nähdä sitä kirkakstettua joukkoa, joka on matkalla taivaaseen.

* Sensijaan, kun Hän tulee Israelille, Hän tulee suurella voimalla ja suuressa kunniassa ja kirkkaudessa. ja kaikki maan asukakat savat Hänet nähdä, kun Hän astuu Öäljymäelle, josta kerran lähti takaisn paikilleen, Isän rinnalle valtaistuimelle. Nyt kun Hän palaa kansalleen on Hänen mukanaan silloin myös verellään lunastma seurakunta, eli tuhannentuhatta pyhää!

* Kohta kajahtaa viimeinen pasuna, ylienkelin ääni kajahtaa, ja Exodusvoi alkaa, kohti ikuista, seurakunalle luvattua uutta kotikaupunkia Jerusalemiaan ! Tämä tapahtuu ihan koska vaan, mikään ei enää pidättele, etteikö Jeesus voisi tulla, paitsi se, että Jumalan asettama pakanain täysi luku ei ole vielä sisälle tullut, mutta heti, kun viimenenkin pakana siitä luvusta astuu pellastukseen, silloin se tapahtuu, pasuuna soi, ja ylienkelin ääni herättää ensin kuolleet uskovaiset, ja heisdät muutetaan, ja soin muutumme em, jotka olemme elossa, ja matka alkaa kohti yläolmoja, jossa Jeesus odottaa ja vastaan ottaa Ylkänä morsiamensa, ja vie häiän 3,5 vuodeksi, sitten tulee takaisin vasta vihityn morsiamensa kanssa Israelia pelastamaan antikristuksen sorrosta ja myös Israel pelastuu hengellisesti, tulevat Jeesukseen uskoviksi, ja he tunnustavart Messiaansa/Kuninkaansa, viimein vihdoin.
      * Älkää ihmiset vaan antako noiden " unistarismisten" eksyttää viekkailla ja ihmisviisauteen perustuvilla viettlevillä sanoillaan, ja merkkinä heillä on se, että halveksivat Jumalan seurakuntaa. Joka koostuu paikallis-seurakunnista, johon he eivät lukeudu!
      * Heillä on valhe-evankeliumi, johon he itsekkin uskovat, eivät ymmärrä valhettaan jota pitävät evankliuminaan, joka kuitenkaan ei ole mikään evankeliumi. Näitä harhaan viejiä oli jo Paavalin aikana, josta varoittaa meitäkin !

* Tule Herra Jeesus !

• Mohikaani, elä turvaa ihmisoppiin, vaan turvaa Jumalan Pyhän Sanan ilmoitukseen!

Jeesus tulee vielä vain kerran ja siitä Hän on omilensa kertonut Matteuksen luvussa 24.

Paavali kertoi samasta ja varoitti uskovia uskomasta mihinkään muuhun oppiin!
        Mutta silti, nyt lopunajassa on kristikunta tämän kysymyksen edessä eksynyt suuremmin kuin koskaan... Ei turhaan Paavali kirjoittanut varoituksen sanaansa sillä vihollinen on tässä onnistunut eksyttämään valtavasti...

"1 Mutta mitä tulee meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen tulemukseen ja meidän kokoontumiseemme hänen tykönsä, niin me pyydämme teitä, veljet,
        2 ettette anna minkään hengen ettekä sanan ettekä minkään muka meidän lähettämämme kirjeen heti järkyttää itseänne, niin että menetätte mielenne maltin, ettekä anna niiden itseänne peljästyttää, ikäänkuin Herran päivä jo olisi käsissä.
        3 Älkää antako kenenkään vietellä itseänne millään tavalla. Sillä se päivä ei tule, ennenkuin luopumus ensin tapahtuu ja laittomuuden ihminen ilmestyy, kadotuksen lapsi,
        4 tuo vastustaja, joka korottaa itsensä yli kaiken, mitä jumalaksi tai jumaloitavaksi kutsutaan, niin että hän asettuu Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala.
        5 Ettekö muista, että minä, kun vielä olin teidän tykönänne, sanoin tämän teille?"

• Pesah juhla ??? Niinpä niin??? Tarjotko Kristitty sellaisen juhla ja kaikki muut juhlat? Mutta milloin me aletaan Juhlia Jeesus ?? Hän joka on ansainnut kaiken Kúnnian ja Ylistyxen !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• Kolossalaiskirje:
      2:16 Älköön siis kukaan teitä tuomitko syömisestä tai juomisesta, älköön myös minkään juhlan tai uudenkuun tai sapatin johdosta

• to..

Jos juutalaisuus on pötyä, niin on myös kristinusko. Jos uudenkuun juhlat ovat ohi niin ei ole eikä tule messiastakaan :
        "23 Joka kuukausi uudenkuun päivänä ja joka viikko sapattina tulee kaikki liha kumartaen rukoilemaan minua, sanoo Jahve" Jes. 66:23
        Entten tentten tai maalari maalasi -profetioita ei Jesajassakaan ole.

• to.. kirjoitti:

Jos juutalaisuus on pötyä, niin on myös kristinusko. Jos uudenkuun juhlat ovat ohi niin ei ole eikä tule messiastakaan :
        "23 Joka kuukausi uudenkuun päivänä ja joka viikko sapattina tulee kaikki liha kumartaen rukoilemaan minua, sanoo Jahve" Jes. 66:23
        Entten tentten tai maalari maalasi -profetioita ei Jesajassakaan ole.

Pötyä pöytään oli juhla tai ei.
        :D

• to..
        KTS kirjoitti:

Pötyä pöytään oli juhla tai ei.
        :D

Jesaja voi hyvinkin puhua pötyä, mutta ei niin että kukin voisi valita mikä sitä on, mikä ei.Paavalihan oli varmuudella pötyilijä, hänkin kuten Jeesus, kävi temppelissä jota ei ollut olemassakaan. Luotettavan kaksoislähteen, KTS &palestiinalaiset, mukaan.

• KTS.....lle

Niinpä, KTS.... miksi sitten tuomitse juutalaisia, hehän syövät Herran kunniaksi, sekä viettävät juhlansa Jumalan suunnitelmien mukaisesti, sekä sapatin.

Sehän on Jumalan Pyhittämä ja erottama päivä. ..... Eli se koski sinua, miksi tuomitset??

Se ei tarkoita sitä, että jos olet suossa kaulaasimyöten, niin siellä hoet naapurillesi, älkää tuomitko, tämä on näin hyvä, minun tieni on elämäntie.. vaikka olen suossa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään

Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää
      Maailman menoa
      138
      3819
    2. Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa

Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri
      Maailman menoa
      336
      2954
    3. Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla

Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt
      Tv-sarjat
      8
      1855
    4. Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."

Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa
      Suomalaiset julkkikset
      5
      1588
    5. Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?

Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja
      Tv-sarjat
      4
      1069
    6. Mun kaikkialta häviäminen

Ei liity sinuun. Muista se. ❤️ Mua kiusataan enkä mä enää jaksa.
      Ikävä
      71
      924
    7. Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan

Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar
      Kaste
      38
      854
    8. Onko teillä

minkä tyyppisiä seksifantasioita kaivattunne kanssa?
      Ikävä
      44
      764
    9. Inhottaa ajatus siitä

Miten monia olet pannut.
      Ikävä
      65
      731
    10. Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan

Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat
      Kuhmo
      22
      708
    Aihe