Kokoomus on aloittanut Suomen siivoamisen

7+11

Vanhat, sairaat, rumat ja muuten vääränlaiset ihmiset jätetään oman onnensa nojaan toivomuksella "toivottavasti et kärsi pitkään ennen kuolemaasi".

On kestämätöntä miten maailmassa, jossa eniten tekniikkaa ja hyvinvointia ei saada muutettua sääntöjä niin, että hyvinvointi jakautuisi tasaisemmin ihmisille.
Miksi kokoomus ajaa politiikkaa, jossa kaikki vauraus ja hyvinvointi tulee keskittää alle sadan ihmisen joukolle? Onko näillä edelleen liian vähän rahaa, kun taas tulee leikata?

Yhteiskunnalla on rahaa, on poliittinen päätös miten sitä käytetään.

6

53

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 7+17

bump

• Syyttävä Sormi

Kaikkeen hyvinvointiin on ennen riittänyt rahaa. Miksi nyt ei?
      Suomi rakennettiin sotiemme jälkeen hyvinvointivaltioksi, joka kelpasi malliksi muillekin maille. 40-vuodessa siitä saatiin oikeudenmukainen ja tuloerot olivat kohtuullisia.
      Kokoomus ei sitä ollut rakentamassa, koska oli sotien jälkeen erittäin suuressa epäsuosiossa kansalaisten keskuudessa. Kokoomusta pidettiin sotasyyllisenä, jota se olikin, omasta syystään.
      Kokoomuksen yli 40-vuoden oppositiokausi katkesi 1987, kun se sai äänestäjiltä hallitusvastuun ja pääministeriksi nousi Harri Hermanni Holkeri. Se on nimi, jota hyvin monet pitävät kirosanana.
      Jälki on tänä päivänä nähtävissä.
      Holkeri ja seuranneet kokoomusjohtajat ovat muuttaneet maamme pahoinvointivaltioksi alkukirjoituksessa mainituille ryhmille. Listaan voi lisätä yksinhuoltajat, pienipalkkaiset, työttömät, eläkeläiset ym ym.
      1987 jälkeen on tehty ankaria tulonsiirtoja tavallisilta kansalaisilta hyvinvoivalle rikkaalle eliitille, puhutaan kymmenistä miljardeista euroista.
      Tämäkään ei vielä kokoomuksen mielestä riitä, aina vain lisää ollaan leikkaamassa,
      "koska muuta vaihtoehtoa ei ole". Tuttu lause jo 90-luvulta Iiro Viinasen suusta.

Kenellä tavallisella kansalaisella on vielä varaa äänestää kokoomusta, se on tämän vuosikymmenen kysymys. Onko taskunpohjallasi vielä jotakin varastettavaa, kokoomus haluaa sen mielellään sieltä ottaa.

• että mä sanon!

hyvä tiivistelmä kokoomuksen "saavutuksista".

• Näin On

No tuotahan nimimerkki "7 11" on esim. tämä Paula Risikko ajanut koko ajan ministerinä ollessaan.
      Olen tuota kysynyt moneen kertaan tältä "ministeriltä" ei vaan suostu vastaamaan
      ...MIKSIKÖHÄN ?

• maailma on jutkujen!

tai ainakin henkisessä mielessä suomi on sitä, niin ja onhan heillä skchyyybbakikinn, hyi helve**I Petkuttajia he ovat koko porukka! Milloin kansa tajuaa sen, että sekoomus ajaa vain köyhien asiaa, nimittäin sitä miten saada heiltä loputkin roposet pois, sama koskee ihan normaalia työssä käyvää ihmistä, vuokrat nousee ja kaikki muut hinnat tasan niin kauan kun kaikenmaailman räkämiehet päättävät mielivaltaisesti asioista ja ihmiset suostuu tähän sortoon, uskokaa pois vaan!

• ällöttää

Kokoomuksella on natsilinja, kohteena kaikki kokoomuksen mielestä sopimattomat kansalaiset.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      275
      2875
    2. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      47
      2280
    3. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
      Uskonnot ja uskomukset
      347
      1987
    4. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      113
      1717
    5. Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?

Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois
      Maailman menoa
      105
      1644
    6. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      212
      1365
    7. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      66
      1307
    8. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      68
      1243
    9. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      55
      1179
    10. Rakas nainen ymmärsin

Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl
      Ikävä
      77
      1151
    Aihe