Kukaan ei ole koko ikäänsä ateisti

totuus julki

jossain vaiheessa aina lopulta turvataan itseään korkeampaan. Näin se vain menee.

40

273

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -s-

Noinhan se trolleissa ja hellarisaduissa tuppaa menemään. Syytön kai minä siihen olen.

• parempi totuus

"Kukaan ei ole koko ikäänsä ateisti"

Yhä useampi säilyy ateistina. Valistus saa ihmiset tajuamaan, että mielikuvituksella ei ikuisuuteen pötkitä.

• totuus julki

>>>Kukaan ei ole koko ikäänsä ateisti

• zyrt

Heikkouden merkki, jos luulee saavansa apua joltain mielikuvitusolennolta.

• ....-

Monet ovat heikkoja, ei voi mitään.

• Kun mä kuolen vanhan piippuni sä saat.........

Entä kun kuolen ja minut tuhkataan häipyykö ateismini savuna ilmaan koska olen kuollessani ateisti ?

Kiitämme E.....

• asdfasdfasdf

Kun sä kuolet ateismisi häviää kun sä kuolet ateismisi häviää silloin Jumala sut tuomitsee ja ateismisi kuohitsee kun sä kuolet ateismisi häviää.

• asdfasdfasdf kirjoitti:

Kun sä kuolet ateismisi häviää kun sä kuolet ateismisi häviää silloin Jumala sut tuomitsee ja ateismisi kuohitsee kun sä kuolet ateismisi häviää.

Jaa taas teitä sadunkertojia ilmestyi.....

Kun ateisti ja "uskis" nousevat ylös krematorion piipusta niin siinä poistuu maanpinnalta molemmat.

Miksi jumalasi voisi tuomita minut koska en kuuluu hänen laumaansa?

Synti on vain uskovaisia varten sillä minulla on elämä.

• näin se vaan menee
        epikuros kirjoitti:

Jaa taas teitä sadunkertojia ilmestyi.....

Kun ateisti ja "uskis" nousevat ylös krematorion piipusta niin siinä poistuu maanpinnalta molemmat.

Miksi jumalasi voisi tuomita minut koska en kuuluu hänen laumaansa?

Synti on vain uskovaisia varten sillä minulla on elämä.

Nou hätä ateisteillakaan, koska "jokainen 'tuomitaan' tekojensa mukaan".

• vai niin...

Tämä oli uskis-legensa nro 34236?

• Miksi kuvittelet että minä ateistina asetan itseni kaiken muun yläpuolelle???

• ihmetellen

totuus julki: etkö jatkakaan keskustelua? Kyllä pitäisi pystyisi perustelemaan väite, jonka esittää? Jo suomen kielen lehtori tiukkasi aikoinaan: perustele! perustele! Jos ei siihen pystynyt, tuli kommentti: höpön höpöä! Mikä nytkin pitää paikkansa.

• ---
        ihmetellen kirjoitti:

totuus julki: etkö jatkakaan keskustelua? Kyllä pitäisi pystyisi perustelemaan väite, jonka esittää? Jo suomen kielen lehtori tiukkasi aikoinaan: perustele! perustele! Jos ei siihen pystynyt, tuli kommentti: höpön höpöä! Mikä nytkin pitää paikkansa.

Jos sinun oikeinkirjoitustaitosi ovat peräisin tuolta lehtorilta, niin enpä välttämättä luottaisi moisen sanomisiin kovin kauheasti.

• ihmetellen
        --- kirjoitti:

Jos sinun oikeinkirjoitustaitosi ovat peräisin tuolta lehtorilta, niin enpä välttämättä luottaisi moisen sanomisiin kovin kauheasti.

Ei nyt ollakaan kirjoitustunnilla vaan keskustelemassa ateismista. Sama lehtori painotti myös ettei saanut kirjoittaa annetun aiheen vierestä. Odotan edelleen sitä keskustelun syntymistä. Eikös sinun ole tarvinnut perustella mitään elämässäsi?

• ihmetellen kirjoitti:

Oliko tämä tarkoitettu vastaukseksi minulle vai aloittajalle???

• ihmetellen
        Alffa-Omega kirjoitti:

Oliko tämä tarkoitettu vastaukseksi minulle vai aloittajalle???

Ei sinulle vaan kolmelle viivalle. Sorry, tästä lähtien lisään tiedon, kenelle tarkoitin viestini.

• 121212
        ihmetellen kirjoitti:

Ei sinulle vaan kolmelle viivalle. Sorry, tästä lähtien lisään tiedon, kenelle tarkoitin viestini.

Kenelle tämä viesti oli tarkoitettu?

ihmetellen9.3.2014 13:130

• Lyhyet jäljet

Ja sama tyyppi kirjoitti aiemmin nimimerkillä Hoitsu Helsingistä, että jokainen kuoleva muka rukoilee. Kun sitten kerrottiin, että Suomessa kuolee vuosittain 50.000 ihmistä, eikä hän taatusti ole voinut olla jokaisen vieressä katsomassa, niin nyt sitten vaihtaa tyyliä toisenlaiseen törkeään valheeseen.

Ei koskaan keskustele, koska ei ole älyllisiä edellytyksiä mihinkään sellaiseen, järjelliseen kommunikointiin, osaa vain toistaa samaa valhetta.
      Tyypillinen hihhuli-idiootti.

• Tosi-uskovan erottaa siitä, että tosi-uskova tietää vaikka ei olisi asiasta mitään kuullutkaan. Se hoitsu oli hyvä esimerkki. Oli ehkä törmännyt yhteen tapaukseen tai kuullut ja loput päätteli itse.

Oma sisko rakensi ison "teoreeman" yhden lauseen varaan ja minunkin avioliittoni uskovan naisen kanssa sai hänet innostumaan.
        Hänen yllätyksekseen en tullut uskoon (hänen oletus n:o 1AA).
        Muitakin "varmoja" tietoja hänellä meidän suhteen varmasti oli, mutta eihän ne minulle niitä kertoneet.

Pääasia tässä kuitenkin on se, että osa ihmisistä kokee tietävänsä vaikka ja mitä eikä tuota heidän "tietämistään" voi kumota. Ne vaan "tietää".

• käänny ja pelastu

Onneksi moni ateisti nöyrtyy ja huutaa avuksi Jumalaa, mutta niin ei valitettavasti kaikki tee. Raamagtun mukaan on pieni pelastuvien joukko.

• foksmalder

Puhumattakaan muista jumalista.

Itse olen käväissyt lähellä kuolemaa mutta en huutanut avukseni ainuttakaan yliluonnollista olentoa. Enkä ollut tekemättä sitä ylpeyttäni, kuten näyt kuvittelevan, vaan koska sellainen ei tullut mieleenikään. En nimittäin usko yhdenkään yliluonnollisen olennon olemassaoloon.

Toki on ateisteja, jotka hätätilassa tarttuvat mihin tahansa oljenkorsiin. Sama pätee teisteihin. Ei se kerro meille yhtään mitään yhdenkään jumalan olemassaolosta. Itseasiassa se vain alleviivaa jumaluskomusten irrationaalista luonnetta.

• ???

Uskotko kaikkiin jumaliin, vai oletko valinnut siitä joukosta jonkun tietyn olion jumalaksesi?

• Aloittajan mielestä muutkin ajattelee tavallaan. Mikään muu ei ole mahdollista.
      Varmuus omasta oikeassa olemisesta korreloi vahvan positiivisesti oman typeryyden kanssa. Näin se vain menee, kait.

• ateistix

"Kukaan ei ole koko ikäänsä ateisti"

- Mistäs sinä sen tiedät?

• Jos ei ole koko ikäänsä ateisti, niin minä ainakin olen ateisti lopun ikäni. Siis siitä lähtien, kun tajusin uskontojen olevan huuhaata jumalineen. Ja Raamattu on kuin lapsille kirjoitettu seikkailutarina. Kuka nyt satuihin uskoisi?

Itse vielä ei-ateistina jäin auton alle, mutten missään vaiheessa edes jälkeenpäin miettinyt jumalia.

• Osalle meistä ihmistä omasta intuitiosta nouseva ajattelu on yhtä kuin fakta.
        Aloittaja on tästä hyvä esimerkki. Heille se, mikä tuntuu todelta, on totta.

Siinä ei järkiperustelut paljoa paina mikäli ne ei sovi niiden pseudotieteelliseen maailmankatsomukseen.

• ateistix
        helsinkijokkeri kirjoitti:

Jos ei ole koko ikäänsä ateisti, niin minä ainakin olen ateisti lopun ikäni. Siis siitä lähtien, kun tajusin uskontojen olevan huuhaata jumalineen. Ja Raamattu on kuin lapsille kirjoitettu seikkailutarina. Kuka nyt satuihin uskoisi?

Itse vielä ei-ateistina jäin auton alle, mutten missään vaiheessa edes jälkeenpäin miettinyt jumalia.

En muista koskaan ajatelleeni mitään "korkeampaa voimaa", vaikka olen sairaalassa leikkauksissakin ollut. Kerran oli vähän isompi leikkaus nukutuksessa, mutta en siinä vaiheessa tullut edes miettineeksi herääkö tästä vai ei.

• "jossain vaiheessa aina lopulta turvataan itseään korkeampaan. Näin se vain menee."

Mjaa a. Mikä tämä itseään korkeampi sitten on?

• kääpiö on luuseri

Sellainen henkilö, joka on sinua pidempi tietysti. Siitä syystä naiset pyrkivät aina hakeutumaan itseä pidempien seuraan.

• jumaliasaatana

Uskooko joku tosissaan ukkoon, joka seisoskelee tyytyväisenä pilvien päällä ja katselee meidän 'syntisten' touhuja? Siellä tuomitsee ihmisiä helvettiin ja varaa joillekkin paikan kanssansa taivaaseen. herätkää, kiitos!

• se siitä sitten

Joku aikoinaan aloitti ketjun kertomalla että alassyöksyvässä lentokoneessa ei ole ateisteja.Mitenkähän lie, kun mustien laatikkojen puheluissa lentäjienkin viimeiset sanat on kuulemma melkein poikkeksetta kirosanoja.

• rukoileva kapteeni

"Joku aikoinaan aloitti ketjun kertomalla että alassyöksyvässä lentokoneessa ei ole ateisteja."

Olet oikeassa. Alashan se syöksyy sellainen kone, jossa lentokapteeni alkaa rukoilemaan eikä tee töitään ongelmien ilmaantuessa. Pitää ottaakin aina selvää ennen lentoa, että kapteeni ja perämies ovat ateisteja.

• Outoja ilmiöitä

Merkilistä siinä mielessä,että kun repaleinen elämänteatteri paiskaa kulkijaa sinne sun tänne,niin mikä ihmeen korkeampi voima sitten turvan antaisi?

Näin se EI vaan mene.
      Olemme sattumien summa.Ajatellaampa miljoonien siittiöiden kilpauintia naisen kohtuun.
      Ateismi sinänsä on aika outoa.
      Ikkäänkuin painisi aaveen kanssa.Siis ateisti.

Kun Ihminen katsoo ympärilleen ja vanhetessaan alkaa ymmärtää,niin huithaipelit hän niin uskonnoille ja ateismille.

• foksmalder

Olet siis uskonnoton teisti? (kun toivotat huithapelut sekä uskonnoille, että ateismille). En olekaan aiemmin törmännyt uskonnottomaan teistiin. "Uskonnollisiin" ateisteihin kyllä.

• En teisti,en ateisti
        foksmalder kirjoitti:

Olet siis uskonnoton teisti? (kun toivotat huithapelut sekä uskonnoille, että ateismille). En olekaan aiemmin törmännyt uskonnottomaan teistiin. "Uskonnollisiin" ateisteihin kyllä.

En nyt kertakaikkiaan ole teisti enkä ateisti.Olen ihminen ,joka omin silmin havannoi kaikkea mitä ympärillä tapahtuu.

Nuo oudot uskomukset ja sadut ovat vain ..niin ..olettamuksia.

mihin

Mitenkähän saisi sen ymmärrettävästi ja yksinkertaisesti tuotua ilmi?
        En ole mitään.en uskovainen enkä ateisti.Olen kulkija,joka näkee ja kokee.

On aika vaikea sulattaa tuota törmäystä "uskonnottamaan teistiin".
        Lieneekö kysyjä aivan tosissaan,vaan leikkimielessä heitti tämmöisen epäilyn?

• Tuo pitää paikkansa. Olen joutunut turvautumaan Kelaan :c

• >>>Kukaan ei ole koko ikäänsä ateisti

• Blabedi blööö

Hihhuleilla ei ole enää kuin valheensa,sekin on tutkittu juttu,kun ateismi leviää ja tiede etenee niin hihhuleilla ei ole enää mitään jäljellä kun papukaijamaisesti toistelle seurakuntajohtajiensa tarinoita.

• Blabedi blööö kirjoitti:

Hihhuleilla ei ole enää kuin valheensa,sekin on tutkittu juttu,kun ateismi leviää ja tiede etenee niin hihhuleilla ei ole enää mitään jäljellä kun papukaijamaisesti toistelle seurakuntajohtajiensa tarinoita.

Todellakin. Päivi huuhaa Räsänen on surullinen esimerkki.

• huuhaa 5
        ikiateisti kirjoitti:

Todellakin. Päivi huuhaa Räsänen on surullinen esimerkki.

Päivi on aikaimoinen ihme.Lääkäriksi kouluttanut itsensä.Ja kaiken sen jälkeen höpsähtänyt uskoon

Ihminen lienee ilmiö sinänsä.Tiedämme sen verran ,että kaikki mitä tällä omituisella pallolla mitä maaksi nimitetään on mahdollista.Kuten tämä uskonnollisuus.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään

Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää
      Maailman menoa
      138
      3829
    2. Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa

Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri
      Maailman menoa
      336
      2964
    3. Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla

Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt
      Tv-sarjat
      8
      1865
    4. Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."

Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa
      Suomalaiset julkkikset
      5
      1598
    5. Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?

Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja
      Tv-sarjat
      4
      1079
    6. Mun kaikkialta häviäminen

Ei liity sinuun. Muista se. ❤️ Mua kiusataan enkä mä enää jaksa.
      Ikävä
      71
      934
    7. Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan

Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar
      Kaste
      38
      864
    8. Onko teillä

minkä tyyppisiä seksifantasioita kaivattunne kanssa?
      Ikävä
      44
      774
    9. Inhottaa ajatus siitä

Miten monia olet pannut.
      Ikävä
      65
      741
    10. Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan

Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat
      Kuhmo
      22
      708
    Aihe