Inssi uusiksi

isoveli69

Ehdottaisin, että kolmen pysäköintivirheen jälkeen väärinpysäköijä määrättäisiin uusimaan inssi ja teoriakoe. Tämä vähentäisi väärinpysäköintiä varmasti erittäin tehokkaasti.

205

2462

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • gfhghklk

Noooh, liikemies37,isoveli69, ym, ihan kivaa että aloitat uusia keskusteluja, mutta sovitaanko,että pysytään totuudessa. Eihän täällä kunnallisetkaan ole valehtelemassa, jopa "väärinpysäköijät" puhuvat totta, suurin osa. Mutta teidän vastaukset on aina vierestä ja täyttä valetta. Miksi ei suoraan kysymykseen suoraa vastausta. Tämä ei ole mitään vinoilua vaan ihan kysymys.

• isoveli96

Jos minä sanon, että mielestäni pitäisi inssi laittaa uusiksi, niin mikä siinä on valehtelemista? Kannattaisi opetella sisäistämään lukemansa. Nyt vain massapostitat samaa virttä.

• totta maar
        isoveli96 kirjoitti:

Jos minä sanon, että mielestäni pitäisi inssi laittaa uusiksi, niin mikä siinä on valehtelemista? Kannattaisi opetella sisäistämään lukemansa. Nyt vain massapostitat samaa virttä.

En ole väittänyt, että ehdotuksesi on valetta, mutta jatkokeskustelua ajatellen pysytään totuudessa. Kannattaisi opetella sisäistämään lukemansa.
        Nythän teikäläisten suusta pääsee sellaista, että teillä on poliisin valtuudet, voitte kuvata ketä tahansa, koska tahansa, missä vaan, voitte tulla laputtamaan yksityispihoille ilman sopimusta, todistustaakka ei ole teillä, ym., ym.
        Mitä tämä on muuta kuin valehtelua.

• isoveli69
        totta maar kirjoitti:

En ole väittänyt, että ehdotuksesi on valetta, mutta jatkokeskustelua ajatellen pysytään totuudessa. Kannattaisi opetella sisäistämään lukemansa.
        Nythän teikäläisten suusta pääsee sellaista, että teillä on poliisin valtuudet, voitte kuvata ketä tahansa, koska tahansa, missä vaan, voitte tulla laputtamaan yksityispihoille ilman sopimusta, todistustaakka ei ole teillä, ym., ym.
        Mitä tämä on muuta kuin valehtelua.

En ole tommoisia väittänyt, joten minkä takia osoitat tähän keskusteluun kuulumattomia asioita minulle?

• totta maar
        isoveli69 kirjoitti:

En ole tommoisia väittänyt, joten minkä takia osoitat tähän keskusteluun kuulumattomia asioita minulle?

En osoittanut sitä juuri sinulle, vaan teikäläisille, tarkoittaa koko yksityistä valvontaa. Mutta koska sinä olet rehellisyyden perikuva, niin pyytäisitkö kollegoitasi pysymään totuudessa.
        Mitä tulee ehdotukseesi inssistä ja teoriakokeesta, niin kunnallisella puolella saa vasta rengaslukon viidestä (5) pysäköintivirheestä. Teillähän on kuulemma lukko jo käytössä ja se tulee heti. Kuulin tämän totuutena, onko asia näin.
        Koska sinä et ole väittänyt mitään, niin anteeksi, mutta mitä mieltä olet näistä mainitsemistani valeista.

• resurssipula
        totta maar kirjoitti:

En osoittanut sitä juuri sinulle, vaan teikäläisille, tarkoittaa koko yksityistä valvontaa. Mutta koska sinä olet rehellisyyden perikuva, niin pyytäisitkö kollegoitasi pysymään totuudessa.
        Mitä tulee ehdotukseesi inssistä ja teoriakokeesta, niin kunnallisella puolella saa vasta rengaslukon viidestä (5) pysäköintivirheestä. Teillähän on kuulemma lukko jo käytössä ja se tulee heti. Kuulin tämän totuutena, onko asia näin.
        Koska sinä et ole väittänyt mitään, niin anteeksi, mutta mitä mieltä olet näistä mainitsemistani valeista.

En edusta yksityistä valvontaa, mutta olen erittäin vahvasti sen puolella. Kunnallisen voima ei vain riitä, kun työnsarkaa on niin paljon.

• totta maar
        resurssipula kirjoitti:

En edusta yksityistä valvontaa, mutta olen erittäin vahvasti sen puolella. Kunnallisen voima ei vain riitä, kun työnsarkaa on niin paljon.

"isoveli69" on yhtäkkiä "resurssipula", kun pitäisi vastata aikaisempiin väittämiini. On se niin vaikeaa vastata suoraan, jotenkin kuulostaa nooohilta. KYSYIN MITÄ MIELTÄ OLET TÄLLAISESTA VALEHTELUSTA:
        Onko oikeus tulla yksityispihoille, jos vaadit maksua sopimuksesta, kummalla näyttö. Saisko edes tämän kerran suoran vastauksen.
        Helpotan sinua, vain KYLLÄ tai EI, nimimerkki voi sinulla olla mikä tahansa.
        Huomatkaa kaikki, näin helppo kysymys, eikä kukaan yksityinen osaa vastata yhdellä sanalla. Kertoo sekin jotain.

• osaamattomampi väki?
        resurssipula kirjoitti:

Miten sitä voimaa riittää yksityiselle puolelle paremmin kuin kunnalliselle?

• Osaamattomammat valv
        osaamattomampi väki? kirjoitti:

Miten sitä voimaa riittää yksityiselle puolelle paremmin kuin kunnalliselle?

Tottakai yksityiselle puolelle riittää paremmin työvoimaa, kun yksitysille valvojille ei ole mitään kelpoisuusvaatimuksia. Kyseiseen toimeen voidaan palkata vaikka naapurin rapajuoppo tai joku muu, kenellä ei olisi mahdollista päästä mihinkään muuhun työhön. Se ettei mitään vaatimuksia aseteta näkyy ikävä kyllä osaamattomuutena, huvittavinta on se että näiden valvojien autot tukkivat pelastustiet.

• iem3
        isoveli96 kirjoitti:

Ehottomasti autokouluun ja ensimmäisestä ylinopeudesta kortti pois, toisesta auto pois, väärällä puolen kävelystä kengät pois ja tuommoselta horiskolta joka teki alotuksen housut pois ja remmiä.

• Öökstöks
        iem3 kirjoitti:

Ehottomasti autokouluun ja ensimmäisestä ylinopeudesta kortti pois, toisesta auto pois, väärällä puolen kävelystä kengät pois ja tuommoselta horiskolta joka teki alotuksen housut pois ja remmiä.

Lällytouhua tuollainen tuomitseminen.. ei kun saunan taa ja trio niskalaukaus soimaan.. muuten oot oikeilla jäljillä..

• KALLE KELLO
        isoveli96 kirjoitti:

Kitisee taas kokoomuspaskiainen, joka ei saa liising-mersuaan oven pieleen.

• dementia
        isoveli96 kirjoitti:

Aivan sama. Mulla siis loppuisi työt koska olen käynyt päiväsaikaan kirjastossa ja kerran kukkakaupassa ja unohdettuani kiekon sain kolme pysäköintivirhemaksua. Se 120e on mielestäni ihan riittävä huomautus asiasta mutta jos ei teillä vielä ole riittävästi virheitä joista huomauttaa niin voihan sitä vielä katsastusinsinööriä ja autokouluakin elättää. Itse kyllä lopetan työt mieluummin ja olen sitten käyttämättä autoa.

• tulee mullekin sakko yksityiseltä tyhjällä parkkipaikalla missä oli paljon vapaita paikkoja rahastettiin köyhältä viimiset pennit täytyy tyytyä sipulikeittoon seuraava kuukausi eikä voi avustusjärjestössä enää käydä kun ruokakassi tulee liian kalliiksi

• kaamoskaappi

HAHHAHHAA.Onko tyhmempää kuultu. Suomi on täynnä IDIOOTTEJA

• ei täydellinen
        isoveli96 kirjoitti:

kyllä minun mielestäni 80 € pysäköinti maksu on aivan tarpeeksi jos joskus erehtyy tulkitsemaan liikennemerkkiä väärin ,olisin kysynyt oletko itse niin täydellinen ettet koskaan erehdy tekemään mitään väärin ja onko itselläsi edes ajokorttia yleensä ne joilla ei ole korttia on niin täydellisiä että näkee muissa vaan ne virheet ja on valmiita tuomitsemaan nämä ei täydelliset yksilöt .

• huo-huoleton
        iem3 kirjoitti:

Jess!
        Ja ideaasi vois jalostaa siten, että tämäntyyppisten kirjoitusten alustajat pitäis pakkomuuttaa Pohjois-Koreaan, siellä ei ole huolta mistään!

• mar2
        isoveli96 kirjoitti:

isoveli mene hoitoon ja pikaisesti,pysäköintirikehän on vaarallisin asia suomen liikenne"kulttuurissa",suojatietappamiset ja punaisia päin eivät ole mitään.valitettavasti tuollaisia kuten sinä, on hyvin paljon liikenteessä.

• Gruber
        KALLE KELLO kirjoitti:

Kitisee taas kokoomuspaskiainen, joka ei saa liising-mersuaan oven pieleen.

Aloittaja taitaa olla autokouluyrittäjä. Mahtavaa rahastusreikää taas puuhaillaan. Ennen autokoulut oli valtion ja kortin sai halvalla. "Kilpailun" ansiosta kortista saa maksaa nyt itsensä kipeäksi, koska ajokortti on työssäkäyvälle aika pitkälti välttämättömyys ja välttämättömyydestä on kiva kiskoa ylihintaa.

• autokoulu
        Gruber kirjoitti:

Aloittaja taitaa olla autokouluyrittäjä. Mahtavaa rahastusreikää taas puuhaillaan. Ennen autokoulut oli valtion ja kortin sai halvalla. "Kilpailun" ansiosta kortista saa maksaa nyt itsensä kipeäksi, koska ajokortti on työssäkäyvälle aika pitkälti välttämättömyys ja välttämättömyydestä on kiva kiskoa ylihintaa.

Naurettavaa väittää, että avoin kilpailu nostaa suoraan hintoja. Mikäli valtio tarjoaa jonkun palvelun markkinahintaa edullisemmin niin veronmaksajat maksavat kyllä sen "alennuksen" verojen muodossa. Mielestäni on vähintäänkin kohtuullista, että ajokortinhankkijat maksavat itse oman korttinsa. Ja mitä tulee autokoulujen hintoihin niin laita ihmeessä pystyyn oma yritys ja tarjoa palvelua huomattavasti muita halvemmalla. Silloinhan viet muilta autokouluilta asiakkaat ja sinusta tulee rikas! Vai olisikohan kuitenkin niin, että yrityksesi kaatuisi aika pian kannattamattomana?

• ;))
        autokoulu kirjoitti:

Naurettavaa väittää, että avoin kilpailu nostaa suoraan hintoja. Mikäli valtio tarjoaa jonkun palvelun markkinahintaa edullisemmin niin veronmaksajat maksavat kyllä sen "alennuksen" verojen muodossa. Mielestäni on vähintäänkin kohtuullista, että ajokortinhankkijat maksavat itse oman korttinsa. Ja mitä tulee autokoulujen hintoihin niin laita ihmeessä pystyyn oma yritys ja tarjoa palvelua huomattavasti muita halvemmalla. Silloinhan viet muilta autokouluilta asiakkaat ja sinusta tulee rikas! Vai olisikohan kuitenkin niin, että yrityksesi kaatuisi aika pian kannattamattomana?

Kuinkahan moni siitä inssistä ja kirjallisista enää pääsis läpi??? OIKEASTI!

• Pitkä työmatka.
        ;)) kirjoitti:

Kuinkahan moni siitä inssistä ja kirjallisista enää pääsis läpi??? OIKEASTI!

Jokainen joka OIKEESTI tarvitsee ajokorttia.

• May11
        mar2 kirjoitti:

isoveli mene hoitoon ja pikaisesti,pysäköintirikehän on vaarallisin asia suomen liikenne"kulttuurissa",suojatietappamiset ja punaisia päin eivät ole mitään.valitettavasti tuollaisia kuten sinä, on hyvin paljon liikenteessä.

>punaisia päin eivät ole mitään.valitettavasti tuollaisia kuten sinä,

Ihan klaaria sanaa sunnuntaiksi.

• sadfdasfadfdadsfdafd

Tehokkaampaa olisi laittaa ajaja vaikka kuukauden ajokieltoon vielä sen jälkeen kunnes sakot olisi maksettu. Eihän se ajokyky voi olla kunnollinen jos ei näe kaikkia liikennemerkkejä kunnolla. :)

Itsekkyys on se minkä takia parkkisakonantajia inhotaan. Ja kun sitä itsekkyyttä vaikeutetaan (pakotetaan ottamaan myös muut huomioon), niin alkaakin vastustelu... koska väärinparkkeeraamisella saadaan itselle mukavaa etua esim. auto pitää saada aivan lähelle ja kävelyä inhotaan.

http://www.youtube.com/watch?v=XZB8cgPsao4

• ei sakko

Parkkisakon (oikealta nimeltään pysäköintivirhemaksun) voi antaa vain VIRANOMAINEN ja viranomaismaksut ovat suoraan ulosottokelpoisia.

Monet täällä eivät vastusta väärinpysäköinnistä rankaisemista, vaan oikeusvaltion preusteiden murentamista antamalla rankaisuvallan pois riippumattomista käsistä puolueellisille ja rahaa omaan taskuun kerääviä lain henkeä rikkovia ja moraaliltaan kyseenalaisia paavoja.

• pysäköinti inssi

Hieno ajatus. Ja kokeen vastaanottamisesta vastaa Paawo, joka saa onnistuneesta kokeesta 50 e ja epäonnistuneesta 150 e. Ja valitukset tehdään Paawolle.

• yks.pys.halkoja

Nooooh

• veljeys ja tasa-arvo

Oikein kannatettava ajatus. Vastapainoksi pitäisi kehittää jotain yhtä raskasta kolmen oikeinpysäköinnin jälkeiseen elämään.

• vihaan paavoja

Itsekkin kannatan tätä, häviispähän paavot oikeisiin töihin!!

• ppppppaaaaaaaaaaavo

Ehdottaisin, että kolmen konkurssin jälkeen väärinvalvoja määrättäisiin liiketoimintakieltoon ja uusimaan teoriakoe jossa pitää erottaa toisistaan pakettiauto ja ambulanssi.

• ggfgijhd

Karavaani kulkee ja koirat senkun haukkuu! Katkeruuden suola polttaa haavoissa.

• Soon moro
        ggfgijhd kirjoitti:

Karavaani kulkee ja koirat senkun haukkuu! Katkeruuden suola polttaa haavoissa.

Huomenta vaan sullekin. Ettei tarvitse koko vuorokautta itsekseen keskustella...

• hjjhjjj
        Soon moro kirjoitti:

Huomenta vaan sullekin. Ettei tarvitse koko vuorokautta itsekseen keskustella...

Näin täällä itsekseen höpöttelijöiden palstalla, kuvitellaan ettei muut huomaa kun itse itseäni kommentoin.

• inssipaavo

Joo. Ja koe suoritetaan parkkipaavolle. Sllloin homma on oikeudenmukaista ja rehellistä. Ensimmäinen yritys 500 e, ja seuraaviin 250 e lisää. Valitukset osoitetaan Paawolle.

• Yks.Pys.Valv.

Loistava win-win-win -ajatus!
      Siinä sekä yksityinen pysäköinnin valvonta että yksityinen autokoulutoiminta voittavat! Ja tietenkin myös yhteiskunta alentuvien väärinpysäköinnin kustannusten ja paranevan ajotaidon myötä. Laskun maksaa aiheuttaja, eli väärinpysäköijä, kuten oikeudenmukaista onkin, ja myös he voittavat pitkällä tähtäyksellä kun pysäköinnin valvonnan antama käytännön tilanteiden konsultointi (valvontamaksut) ja autokoulun antama opetus muokkaavat toimintaa kustannustehokkaaseen, muut osapuolet huomioivaan liikennekäyttäytymiseen.

• ftyihghu

Kävikkö upseerikerholla ottamassa hömppää? Eli neuvoa antavat. Mr YPV?

• hhgchjkj
        ftyihghu kirjoitti:

Kävikkö upseerikerholla ottamassa hömppää? Eli neuvoa antavat. Mr YPV?

Midä vidua maksaako oikeasti invapaikalle ajo 500e hesassa? Ei jumalau~ta mitä rahastusta.

• pikkuveli96

Loistava ehdotus! Saadaan taas tasavaltaan lisää näennäistyöpaikkoja.

Ei tullut mieleesi ehdottaa pysäköintipaikkojen lisäämistä tai autojen vähentämistä?

• juuuuuh1

typeryyttä ja rahat TAAS valtiolle,eikö lammaskansa opi ikinä

• Vakuutustarkastaja

Olen samaa mieltä, että väärin ajoneuvoaan pysäköivän pitäisi suorittaa uudelleen inssi ja teoriakoe, onhan kyseessä liikenneturvallisuuden vaarantaminen siinä missä joku muukin rike.
      On ilmiselvää liikennesäännöistä piittaamattomuutta, jos ei liikennemerkkejä noudateta taikka sitten näköaisti on niin huono, ettei merkkejä havaitse, jopa vakava saairauskin voi olla kyseessä, ettei enään pysty hahmottamaan liikennesääntöjä. Eli ehdottomasti vielä lääkärintarkastukseen kaiken lisäksi.
      Mielestäni tämä ei ole lainkaan kohtuuton juttu, jos kolmesta pysäköintivirheestä tulisi tämä sanktio. Olen ollut vakuutusyhtiössä töissä ja nähnyt konkreettisesti millaisia onnettomuuksia väärin pysäköidyt ajoneuvot voivat aiheuttaa pahimmillaan. Pelastustielle pysäköidyt ajoneuvot voivat aiheuttaa kuoleman useammallekin henkilölle, väärin pysäköity ajoneuvo voi olla kohtalokas muille liikenteessä olijoille mm. näkemäesteenä.

• Joo, samaa mieltä

• Valtaosa ei

Ylivoimaisesti suurin osa pysäköintisakoista tulee esimerkiksi pysäköintikiekon unohtamisesta tai että ei laita riittävästi automaattiin tai vastaavaa. Nuo turvallisuutta haittaavat pysäköintivirheet ovat harvinaisia.

En usko, että olisi mitään järkeä pistää jonkun inssiin tai teoriakokeeseen pelkkien unohtuneiden pysäköintikiekkojen takia. Itse ainakin kieltäytyisin menemästä sellaiseen, jääkööt sitten vaikka ajokortti lunastamatta takaisin. Voin elää kyllä ilman autoakin...

• Ja vielä
        Valtaosa ei kirjoitti:

Ylivoimaisesti suurin osa pysäköintisakoista tulee esimerkiksi pysäköintikiekon unohtamisesta tai että ei laita riittävästi automaattiin tai vastaavaa. Nuo turvallisuutta haittaavat pysäköintivirheet ovat harvinaisia.

En usko, että olisi mitään järkeä pistää jonkun inssiin tai teoriakokeeseen pelkkien unohtuneiden pysäköintikiekkojen takia. Itse ainakin kieltäytyisin menemästä sellaiseen, jääkööt sitten vaikka ajokortti lunastamatta takaisin. Voin elää kyllä ilman autoakin...

Lisäksi vielä pysäköintisakon kohdalla ei edes tiedetä, kuka on pysäköinyt väärin. Eli tällöin pitäisi sakon antajan kyetä todistamaan, kuka on pysäköinyt väärin. Perheissäkin on usein yksi auto, mutta kaksi ajokortillista henkilöä (joskus jopa 3-4). Kummalle siis annetaan ajokielto ja inssikoe, jos tulee kolme sakkoa, jos ei ole edes tiedossa kumpi on parkkeerannut auton?

• No joooo
        Ja vielä kirjoitti:

Lisäksi vielä pysäköintisakon kohdalla ei edes tiedetä, kuka on pysäköinyt väärin. Eli tällöin pitäisi sakon antajan kyetä todistamaan, kuka on pysäköinyt väärin. Perheissäkin on usein yksi auto, mutta kaksi ajokortillista henkilöä (joskus jopa 3-4). Kummalle siis annetaan ajokielto ja inssikoe, jos tulee kolme sakkoa, jos ei ole edes tiedossa kumpi on parkkeerannut auton?

Sitä ajoneuvon omistaja oppii olemaan huolellisempi, kun pitää miettiä kenelle lainaa ajoneuvoaan... Muutaman kerran kun on käynnyt inssissä ja teoriakokeessa toisten parkkisakkojen vuoksi.

Itselläni ajokortti 38 vuotta ja kaksi parkkisakkoa ehtinyt tulemaan, että ei paljoa naurata, kun kolmas sitten tulee...

• parkkikiekolla

Suurin osa pysäköintivirheistä, joista siis sakotetaan virhemaksulla, ei tule vaarallisesta tai väärin pysäköinnistä. Ne tulevat parkkikiekon unohtaneille. kun ihminen on jostain huolissaan tai hädissään -vaikka lasta lääkäriin viedessä-, kiekko voi unohtua hyvin helposti. Samoin kun tulisessa kiireessä pistäytyy nopeasti toimittamassa asiaa. Auto on pysäköity oikein, aikaa ei ole ylitetty, lappuliisa on voinut jopa nähdä sen tulon ja silti juostaan kieli vyön alla laputtamaan onnettoman unohtajan autoa. Olisi siis eroteltava oikeat parkkirikokset tuollaisista. En kannata jatkosanktioita mistä hyvänsä "virheistä".

• urkdkekfkkdkekein

Inssi ja kirjalliset nyt on puolen päivän urakka, allekin. Mielestäni se ei näin vakavassa rikoksessa riitä lainkaan. Pitäisi perustaa uudelleenkoulutusleirejä väärinpysäköijille. Sehän on ajatusrikokseen verrattavissa oleva rikos. Näkee että tähän ei saa pysäköidä ja pysäköi silti. Ja jos ei näe, ei tilanne silti ole kovin hyvä.

• RokkiTre

Mitäs, jos kiellettäisiin kaikki autoilu kaupunkien ja taajamien keskustoissa. Sinne siirryttäisiin lähiparkkialueilta kävellen, juosten tai julkisilla kulkuneuvoilla. Siten poistuisi keskustoista kaikki pysäköinti; oikein tai väärin pysäköinti! Tämä on yhtä "hulluesitys" kuin inssi- ja teoriakokeen vaatiminen kolmen väärin pysäköinnin jälkeen!

• kkfjfjfkfjdjkfkfbfjd

Noinhan tapahtui riihimäen keskustassa. Ei sitä mihinkään kielletty, se oli vain mahdotonta. Tasa-arvoisia valottomia risteyksiä toinen toisensa perään. Kadun varsilla ei pysäköintitilaa tarpeeksi ja kadut kapeita.
        Nyt keskusta on autoton, mutta samalla kaupatonkin. Eli autio. Ihan kiva niille, jotka vanhuuden päiviksi ostanut kalliilla asunnon palveluiden keskeltä..

Autoilijat on niitä asiakkaita, jotka liikkeisiin sen rahan tuo. Jos mummo rollaattorilla tulee ostamaan maksalaatikon, ei se vielä kauppaa elätä.

• ISOMPIVELI

Ehdottaisin että kaikista liikennerikkomuksista takavrikoitaisiin auto ja otettaisiin kortti pois.Se ja sama kuka auton omistaa.Lisäksi omistajalle sakkoa koska on luovuttanut auton tolvanalle.

• lonkero5

oletko ajatellut politiikon uraa tuo ehdotuksesi tuntuu päättömien politiikkojen idealta onnea vaan tulevalle urallesi.

• än än

tää on varmaan jonkun autokoulun omistajan aloittama viestiketju.

• ...

Ja sulla ajotaito hallussa? Aika moni täällä ihan paniikissa vastailemassa provoon...

• ISOMPIVELI

Olen entinen kansanedustaja.Nykyisinhän me emme enää edusta kansaa vaan itseämme.Ahnein ja härskein vie eniten teidä'n typerysten (kansan) rahoja.

• sfdg

Ehdotan sakkoklubia, joka kolmannesta pääsee uudelle levelille ja arpavoitto tuplana :) vuoden sisällä ensimmäisestä lapusta, yhdeksäntenä kertana auto siirretään sinne minne se kuuluu, renkaat pois ja harkkojen päälle. 12 kertaa niin sama homma ja potkitaan lasit sisään.

• autoilija a5

rupee lappuliisaksi ja osta hame

• anttiturku

suojatien eteen pysäköinnistä kortti hyllylle. niin menee hyllylle siitä pysähtymättä ohi ajavankin. tähän ja sen aiheuttamaan vaaraan pitäisi kiinnittää huomioa ja pysäköijälle aina päiväsakkorangaistus.

• Muistan

kun aikoinaan muutin muualta Helsinkiin ja en oikein tiennyt missä saa pysäköidä niin sain Töölöstä saman viikon aikana kolmet pysäköintisakot saman viikon aikana. Mutta se kasvatti luonnetta enkä sitten pitkään aikaan niitä enää keräillytkään.

Tässä linkissä muuten samanlaista keskustelua:

http://keskustelu.suomi24.fi/node/2777534

Ja suora lainaus sieltä:

Rytsölän veljekset kehuskelivat aikoinaan ettei parkkisakot heidän rahoissaan misään tunnu, kun pysäköivät päivittäin sakkopaikalle Keskuskadulle. Oli muka niin kiire mennä tekemään isoa bisnestä toimistolle.

• perse7
    • n3li

Taidat olla ajo-opettaja. Onko liian vähän inssioppilaita????????

• jupa

vedä käteen,,

• Auto taskuun ja...

Ehkä kannattaisi muistaa että pysäköintivirhemaksu määrätään ajoneuvolle, ei henkilölle. Varmaankin aika monella autolla liikkuu enemmän kuin yksi henkilö....

• Hölmistynyt

Kaikelaisia kahjoja maa päällään kantaa.

• HehheHee

Et ole selvästikkään asunut ja parkkeerannut miljoonakaupungeissa. Auto pistetään sinne, mihin se mahtuu. Nojoo, Suomalaisethan ei toisaalta uskalla astua edes nurmikolle, jos se on kiellettyä.

• nolla virhemaksua

joka pysäköintivirheen jälkeen vaan sakkoa enemmän kyllä se kymmenen kerran jälkeen alkaa jo tuntumaan

• Joo ja kolmen avioeron jälkeen roviolle,niin siinä sit muutkin oppisi olemaan sovussa keskenään.

• nönnönnöönönnön

Mitäs jos sinä itse saisit 3 pysäköintivirhemaksua, sinun ei varmaan "idean isänä" sitten pitäisi sitä inssiä uusia.

Voin tässä nyt kuitenkin lakonisesti todeta, että olipa typerä idea.

• kävelijä

hirtetään keskustorilla jukisesti.. Sukulaiset kivitetään.. omaisuus tkavarikkoon, koska varmasti on muitakin rikkeitä. Ja panta jalkaan sukulaisille.
      Auto romuttamoon jne..

• Hämärä Kontulasta

Mielestäni parkkipirkot siivoamaan esim. puistoja. Annetaan autoilijen parkkeeraa kärrynsä rauhassa. Itse en onneksi maksaa yhtään sakkoa, niitä tulee kyllä runsaasti. Eli parin kuukauden välein vaihdetaan auton haltijaa. Ei pysy renkaan lukitsijatkaan perässä. Ei se oo tän vaikeempaa. Stadiin ilmaiset parkkipaikat, niinhän landellakin on.

• penaaa1

Pysäköintivirhemaksun sijasta joudut hyysäämään pako.. Maahanmuuttajaa 10 vuotta.

• Oel8

Parempi olisi lisätä pysäköintipaikkoja !

• Ylläpidolle

Kannattaisiko hieman sitä järkeä käyttää, miten älyttömiä aloituksia näin keskeiselle paikalle nostaa!

• Perseentynyt

Miettikääpä kun taloyhtiöllä ei ole antaa tolppapaikkaa, kadunvarressa on rajallisesti max4h. pysäköintipaikkoja, pysäköinninvalvojia käy useasti viikossa kyttäilemässä.
      Tämä on kaupungille hyvää rahastusta, näin yövuoron jälkeen on mukava parkkeerata auto kadunvarteen ja heräillä kolmen tunnin jälkeen siirtämään autoa, johan noihin helevetin maksuihin on kohta mennyt ainakin tuon auton hinta, aina kun ei jaksa rankan yövuoron jälkeen heräillä..

• mensa

Viranomaiset hoi äly älä jätä!

• Hohhhoooo

Hahhah....voi jestas että on taas idea tämäkin...huutonaurua!!! Tsot tsot... oliskohan taas kerran aika ottaa järki käteen eikä keksiä uusi tyhmiä ideoita. Niitä kun tuntuu tulevan muutenkin ihan tarpeeksi :D

• huh huh

Älytöntä kyttäämistä koko parkkipirkko touhu....
      Ymmärrän jos pysäköit niin että raitoivaunu,roska-auto tms ei pääse kulkemaan tai joku mistä haittaa!!!

Mitä välii jos jossain tyhjällä kadunvarrella seisoo auto..on joku aluepysäköintikielto
      HALOO!!tai sitten Qparkit sun muut kyttääjät

Naurettavaa touhua...sakotetaan jos oikeesti aihetta!!
      Pelkkää rahankeruuta koko touhu!!

• kaikenlaisia...

Onko täällä ihan aikuiset ihmiset keskustelemassa? Vai apukoulun alaluokalta luokalle jääneet?

• KALLE KELLO

Eiköhän tässä maassa rokoteta autoilevia ihan riittävästi jo ilman tuota sinun idioottimaista ehdotustasi. Lienet kokoomuspaskiainen

• alle ello

Mihin puolueeseen sinä kuulut?

• oho merkki

kyllä tässä rakkaassa Suomen maassa sitten törmää monenmoisiin typeryksiin:) olet loistava provo jatka samaan malliin

• Poliisivaltion kyttä

Joo, ihan varmasti vähentyisi pysäköinti hetkeksi, kun vaadittaisiin inssi kaikille kortinhaltijoille!

• Minun ajatukseni

Haista mitä ehdit!

• markku177

Helppoa kuin mikä asia. Lopetetaan koko valvonta jos ei se sisällä vaaratekijöitä. Säästyy monet riidat.mielipahat. jne Me emme tarvitse moista systeemiä. EMME TODELLAKAAN, sillä tarkoitus olisi että ihmisille tuodaan hyvä olo. Ei pahaa mieltä mitättömästä parkkeeraus asiasta. Jos et ole ajoissa selvinnyt marketin kassajonosta, odottaa jo nurkan takana valmiiksi lappuliisa joiden älykkyydestä on jopa tehty jotain mielipiteitä. Siis koko järjjestelmä uusiksi. Säästöä tulisi miljoonia. Pois mittarit,vaatteet,toimistot, Perintätoimisto,liikennemerkit.Maksuhäiriömerkinnät yms.yms.

• huh voi voi

Ole hyvä matkusta ehdotuksesi kanssa vaillapa Ukrainaan.

• Äläruokirölliä.ry

Mitäs jos autot, jotka ovat pysäköity väärin siten että niistä aiheutuu vaara / välitön haitta, hinataan pois varikolle josta auton saa takaisin kun maksaa hinauksen kovempi sakko.

Jos auto taas on pysäköity väärin ilman että se aiheuttaa välitöntä vaaraa / haittaa niin normaali pysäköintisakko. Jos auto seisoo samassa paikassa sakkolapuineen vielä 24tunnin kuluttua niin sitten hinataan varikolle josta voi käydä lunastamassa maksua vastaan.

Suurimassa osassa väärinpysäköityjä autoja vaaratekijä on herkkien ihmisen mielen pahoittaminen.

• ralli1

Mitäs siinnä on pahaa kun menee pankkiin juomaan pipari kahvit kaivaa taka taskuaan ja maksaa pysäköinti virheensä!! Sen jälkeen ajaa autonsa vaikka Köyliön kirkon eteen ja tulee taxilla kotiin. Jos taas sakko ei kun pankkiin ja suora veloitus sopimus!!!

• remontit loppu

Ei muuta kuin teloituskomppanian eteen. Eihän nyt sitä väärin pysäköintiä pidä missään olosuhteissa hyväksyä. Taloyhtiöt valvokoon etteivät huoneistojen remontteja tekevät aja talon pihoille lainkaan, eihän ne huoneistoremontit ole tarpeellisia. Ja jos joku tarvitsee remontintekijää niin tulkoon kantamaan tavarat ja työkalut vaikka kilometrien päästä.
      Itse olen ainakin lopettanut remonttien tarjoamisen koska selkä ei enää kestä tavaroiden ja työkalujen kantamista kilometrien päästä. (eli on ollut pakko päästä kiinteistön pihalle parkkimaksun uhallakin).
      Yleensä ne remontintarvitsijat eivät itse ymmärrä maksaa näitä maksuja. Ja urakkalaskuunkaan näitä ei voi lisätä. Ei näistä "huoltoajoista" jaksa enää kiistellä pölhöjen kanssa.

• palpal

Minulle yksityinen parkkivahtifirma lätkäisi parkkisakot kun, sen mielestä, parkkiaikani oli ylittynyt. Pyysin todistusta "virheestäni" joka oli kuva parkkikiekostani ja myös kuvaamisajankohdasta. Kuvasta ilmeni etten ollut ylittänyt sallittua aikaa ja pyysin sakon poistamista. Yritiin saada yhteyttä ko parkkiifirmaan mutten saanut. Selvitin että firman omistaja on ruotsalainen yritys. Olin tähän yritykseen yhteydessä ja sieltä tuli ilmoitus että he ovat suomalaiseen yritykseen yhteydessä asiasta. Sakosta en ole kuullut mitään vaikkakin jätin sen maksamatta. Pitäisikö myös parkkivalvojilta vaatia uutta pätevyyskoulutusta, väärän sakottamisen takia vai onko peräti rikosoikeudellisesta asiasta kysynmys; laittomasta ukauksesta?
        H.P. Provikka-Palkkalaiset!

• yksit-pee on iso-pee
        palpal kirjoitti:

Minulle yksityinen parkkivahtifirma lätkäisi parkkisakot kun, sen mielestä, parkkiaikani oli ylittynyt. Pyysin todistusta "virheestäni" joka oli kuva parkkikiekostani ja myös kuvaamisajankohdasta. Kuvasta ilmeni etten ollut ylittänyt sallittua aikaa ja pyysin sakon poistamista. Yritiin saada yhteyttä ko parkkiifirmaan mutten saanut. Selvitin että firman omistaja on ruotsalainen yritys. Olin tähän yritykseen yhteydessä ja sieltä tuli ilmoitus että he ovat suomalaiseen yritykseen yhteydessä asiasta. Sakosta en ole kuullut mitään vaikkakin jätin sen maksamatta. Pitäisikö myös parkkivalvojilta vaatia uutta pätevyyskoulutusta, väärän sakottamisen takia vai onko peräti rikosoikeudellisesta asiasta kysynmys; laittomasta ukauksesta?
        H.P. Provikka-Palkkalaiset!

Velipoika pysäköi autonsa yksityisesti valvotulle 4 h vieraspaikalle ja kun aikoi siirtää autonsa ei päässytkään sinne sisälle kun toisten autot oli ajettu liian lähelle. Hän otti kuvan tilanteesta ja siirsi aikaa kiekossa. Seurauksena oli parkkisakko kiekon siirtämisestä. Oikeasti väärin pysäköinyt ei saanut mitään lappua. No eihän veli tällaisia maksellut.

• hersy

Kyllä aloittaja oikeassa,kulkekoot julkisilla jos ei pysäköintisääntöjä opi autokoulussa,tarvitse tommoset juuri autoakaan

• haloo maa kutsuu

Typerä aloitus mielestäni.

Suurin osa pysäköintivirhemaksuista tulee autoihin, joiden sijoittelu ei haittaa liikennettä millään lailla. Sitten taas kun on autoja, jotka tukkivat tien vaikkapa raitiovaunulta, ei ongelmaa auta lainkaan se pysäköintivirhemaksu.

Ainoa järkevä lähestymistapa on sellainen, joka ratkaisee jonkin ongelman. Sitä mitä pitäisi "koventaa" olisi se että AINA kun auto tukkii liikenteen, se hinautetaan välittömästi pois ja omistaja maksaa hinauksen.

Sitten kun on niitä että virastossa jonottaessa parkkimaksu vanhenee niin kännykkään muistutusviesti omistajalle parkkipirkolta. Yksi muistutus vaikka 10e. Kun niitä on kertynyt 100e edestä niin maksuun. Se että auto seisoo vartin yliaikaa siististi parkkiruudussa ei oikeasti ole kauheen vakava rikos.

• tekoväline pois

Ei mitään sakkoja eikä koulutusta tarvita, väärin pysäköidyt ajoneuvot Kuusakoski Oy.n prässiin, poistetaan haitta kerralla, eikä ole pelkoa teon uusimisesta.

• jouko 5 v

Joo tai hakattais kädet poikki ihan julkisesti

• Kai sitä väärinpysäköijiä voisi kouluttaa vaikka miten - esimerkiksi rengaslukoilla - mutta mihin se armoton autoritäärisyys sitten pidemmällä aikavälillä johtaisi...

• pitkää perjantaiksi

Minäpä tiedän: Armoton autoritäärisyys ja ihmisarvon röyhkeät loukkaukset(vrt. Jorma Olilan autoilijoiden vakoiluhanke) johtavat aina ennen pitkää poliittisiin murhiin.

• Tiedä tää

" Ehdottaisin, että kolmen pysäköintivirheen jälkeen väärinpysäköijä määrättäisiin uusimaan inssi ja teoriakoe. Tämä vähentäisi väärinpysäköintiä varmasti erittäin tehokkaasti "

SUKSI VITTUUN!!!!!

• melekone ehotus

Tuo siis naisille? Miehille sitten porkka perseeseen?

• tympeä oikeus

Juu. Mutta itse kannatan kuolemantuomiota huumevälittäjille, narkkareille, talousrikollisille, veroparatiisiin rahansa vieneille, pedofiileille, homoille, ylipainoisille, naistenhakkaajille ja Poko Harumin jäsenille. Listaa voi tarvittaessa jatkaa jos jokun pärstä alkaa tympimään

• retqht26t

Idioottimaisista aloituksista ja ehdotuksista voisi myös säätää jonkun kunnollisen rangaistuksen.. alkuun vaikka puoli vuotta häkkiä.
      Isoveli69 voisi olla se ensimmäinen häkissä istuja .

• 14+2

Huono idea. Ei väärinpysäköinti ole kovin vakava virhe.

• Ei vai?

Olet ihan toista mieltä, kun väärin pysäköity auto estää avun saannin, kun talosi palaa taikka jälkikasvusi jää auton alle väärin pysäköidyn ajoneuvon vuoksi.

• Tämähän

olisi tosi hyvä ehdotus. Lisäbonuksena voisi olla vielä ajoneuvon menettäminen valtiolle ja housten leikkuu. Kyllä näin saataisiin nopeasti pysäköintiongelmat kuriin.

Samaa voitaisiin kokeilla ylinopeuksien suhteen. Esim. 10 km ylinopeudesta menisi hiukset ja tulisi 10 vrk ajokielto sakot.

Jos puolestaan ajaa ilman ajovaloja, niin myös kodista otettaisiin valaistus pois määräajaksi.

• xxxvierailija

Ei todellakaan, mitäköhän ideaa ehdotuksessasi on?

• äänestän

Kannatetaan. Siinä olisikin äkkiä suurin osa bemaripettereistä ja audianteroista autokoulun penkillä minne kuuluvatkin...

• kiirettä pitäisi

Siinä pitäisi silloin autokouluilla sekä insseillä niin kovasti kiirettä, että eivät ehtisi järjestää inssejä eikä teoriakokeita ollenkaan näille nuoremmilla, 18-vuotiaille autokoululaisille.

• Intressivertailu

Piittaamattomuus väärinpysäköintiin on tietenkin tuomittavaa, mutta ei nyt ehkä vielä uuteen inssiajoon. Pikemminkin onnettomuuksia aiheuttavat henkilöt, joille oikea tilannenopeus on ihan vieras käsite, niin heidät pitäisi viimeistään kolmen kolarin jälkeen laittaa uuteen ajokokeeseen.

• nelikypänen

No kyllä oli pöljin ehdotus jonka koskaan olen nähnyt.

• Minä ehdottaisin sitä, että inssiajo ja kirjallinen koe pitäisi poistaa kokonaan. Vaikka kortin hankkiminen on tehty vaikeammaksi ja kalliimaksi, niin sillä ei ole ollut mitään vähentävää vaikutusta rikkeisiin ja liikennetapaturmiin, vaan päin vastoin.

• kovemmat tuomiot

Mun mielestä pitäisi tulla elinkautinen vankeusrangaistus heti ensimmäisestä vääripysäköinnistä.

• hohhoijaaaa

ja kissin kellit.

• Vähän rotia.

Ehdottomasti joka ikisestä rikkeestä samontein kortti hyllylle ja sen saa vain käymällä autokoulun uudelleen. Ja autokoulusta täytyy tehdä nelivaiheinen.
      Eli ensin saa kortin kahdeksi vuodeksi, jonka aikana täytyisi käydä edelleen autokoulun penkillä. Toisen ja kolmannen kortin välillä olisi omaehtoista ajo-opettelua ja teoriaopiskelua kaksi vuotta, jolloin inssi ja saa kolmannen kortin. Ja tämän jälkeen neljäs kortti seuraavan kahden vuoden kuluttua ja mukaan lääkärintodistus..

Joka ikisestä pienestäkin rikkeestä samontein kortti pois, niin rupeais törttöilyt vähenemään. Ja ylinopeuksien suhteen ehdoton nollatoleranssi. Alkoholissa kans ehdoton nollatoleranssi ja jos puhaltaa yli 0,5%, niin kortti lopullisesti pois. Loppuisi samalla juopuneena ajaminen.
      Väärinpysäköinnistä kortti hyllylle ja uudelleen autokouluun, jolloin täytyisi käydä uudelleen nelivaiheinen prosessi! Toisesta väärinpysäköinnistä taas uudelleen autokouluun. Kolmannesta väärinpysäköinnistä auto valtiolle ja kortti lopullisesti pois, sekä tuntuvat sakot päälle!

• vihaan rattijuoppoja

Törkeän ylinopeuden ja rattijuoppouden suhteen olen samaa mieltä, että kortit heti pois ja pysyvästi, sekä ikuinen autonomistamiskielto päälle. Kukaan ei enää töppäisi, kun tietäisi että se on siinä. Eikä auttaisi vinkumiset, että töitä muka saisi tai perheen vuoksi pitäisi olla kortti, koska ne kaksi asiaa eivät ole mitään takeita siivompaana käytökseen ratissa. Yksikin ylinopeuden ja humalan vuoksi kuollut viaton sivullinen on kerta kaikkiaan liikaa ja se joka kaahaa ja/tai lähtee juopuneena ajamaan, tietää kyllä mitä tekee eikä se armoa ole ansainnut.

• Se on tulonlähde

Lähes aina pysäköintivirhe on varsin harmiton virhe eli ei juuri haittaa ketään. Nämä virhemaksut ovat mukava rahasampo kunnille.

Kyse on likipitäen vastaava jos joku lasku jää maksamatta ja siitä tulee karhu. Se on ihan hyvää tuloa yrityksille ja jos se menee perintään, sitten se vasta hyvää tuloa onkin.

• näino

sitä pysäköijää se ei tietenkään haittaa, koska hän valitsi juuri sen kohdan pysäköimiseen. Muita se kyllä haittaa.

• Zozila 10

no joka tollasta ehdottelee et pitää inssi ja kirjalliset uusia voi vetää vitun päähän ja nussia mutsiansa

• tiukkap.

Joka ikisestä punasia päin kävelemisestä viikko kotiarestia ja jalankulkukielto.
      Joka ikisestä tupakan natsan kadulle tai luontoon heittämisestä viikon kotiaresti ja tupakat valtiolle. Sekä kova sakko ympäristörikoksesta.

• parkapirkko

Taidat olla oikeasti parkkipirkko, joka on menettämässä työpaikkansa kun sakotusta ei tule riittävästi.

• Lähes oikein

Ei ole, vaan on paavo(eli yksityinen pysäköinninvalvoja).

• Ehdotan vaadin

Ehdottaisin että kolmen pysäköintivirheen jälkeen takavarikoidaan auto valtiolle . Jos ei hallitse pysäköintiä ei tarvitse autoa . Toivon että juurivalittu Rinne aja asiaa onhan hän juristi .

• Näin se on

Ei inssiajoa eikä teoriakoetta tarvitsisi sentään uusia vaikka saisikin useampia pysäköintivirhemaksuja. Jotakin muuta rangaistusta toistuvista pysäköintivirheistä voisi kuitenkin olla.

On olemassa yllättävän paljonkin ihmisiä jotka toistuvasti pysäköivät TAHALLISESTI väärin. Jotkut maksavat "sakon" mutta jotkut taas jättävät maksamatta ja antavat saatavan mennä ulosottoon. Viimeksi mainituilla on lähes aina jo ennestään maksuhäiriömerkintä joten käytännössä sillä ei ole merkitystä vaikka virhemaksu menisikin ulosottoon.

Pitää myös muistaa se, että vaikka pysäköisikin toistuvasti väärin niin ei se tarkoita aina sitä, että sen tekee tahallaan. Se kuitenkin saattaa olla merkki siitä, että kaikki perusasiat eivät välttämättä ole hallussa.

• Ope666

Sääntöjä on aivan tarpeeksi jo. Ilmeisesti et ole saanut sakkoja kun toisia haluat opettaa!

• -kkk-

Ainakin on kirjoittanut valvontamaksuja.

• Köyhävaltio

Inssiajo on ihan turhaa, parkkisakoilla ratsastamista. Miksi ei ensimmäisestä pysäköinti
      virhemaksusta voisi ajaa inssiajon? Saisipa köyhä valtio köyhät kyykkyyn! ja rahat
      pohjattomaan pussiin.

• salliina1

Väärinpysäköinti ei vaaranna kenenkään henkeä tai terveyttä. Pysäköintimaksut yleensäkin ovat todella turhia. Maksullinen pysäköinti pitäisi lopettaa.

• näino

kyllä vaarantaa jos ambulanssi tai paloauto ei pääse kulkemaan.

• Ensihoitaja
        näino kirjoitti:

kyllä vaarantaa jos ambulanssi tai paloauto ei pääse kulkemaan.

Ei vaaranna, vaan yksityinen pysäköinninvalvonta on se joka vaarantaa.

Eihän ambulanssia ja paloautoa muutenkaan enään uskalleta ajaa lähelle kohdetta, kun seurauksena on yksityisen sakottajan kirjoittama maksuvaatimus.

Hälytystehtävissä olevat ambulanssit pysäköidään nykyään lähimmille laillisille pysäköintipaikoille ja loppumatka taitetaan kävellen.

• ööööööh

minä ehdotan ööö öööh tuota äääööööh

• pitäisi lopettaa

Koko valvonta ja kieltää parkkikiekko lailla.

• jeesh

pysäköisin heti poikittain parkkialueen ajotielle.

• Klick******
    • Saa olla tasan

Pysäköinninvalvojat myös kolmannen virheellisen sakon jälkeen työkkärin jonoon.

• Toinen urpo

Ja jalankulkijat kuukauden kotiarestiin ja panta jalkaan, kun kävelee punaisia päin tai ei käytä suojatietä.

• Kolmas urpo

Ja pyöräilijöiltä penkki pois, jos ei taluta pyörää suojatiellä.

• 2,7milj km

En kyllä tajua millanen ääliö viitsii miettiä pysäköinti virheitä tai ylinopeudesta sakottamista,mulle ainakin ihan sama miten kukin pysäköi tai ajaa.

• Ventin pojanpoika

... ajaminen etenkin :)

ymmärrän, ettei se miten ajaa vaikuta sinuun enää sen jälkeen kun on kerran sun yli ajanut talla pohjassa! tai olis aika ihme jos sen jälkeen vielä tuntuis jotakin :))))

• HELE HELE

...................... MISTÄ näitä itsensä Poliisiksi ylentäviä tiellä liikkujia tulee ............ Kateellisia ihmisiä niin pitää Räksyttää koko ajan toisille tiellä liikkoujille .....

• näino
        HELE HELE kirjoitti:

...................... MISTÄ näitä itsensä Poliisiksi ylentäviä tiellä liikkujia tulee ............ Kateellisia ihmisiä niin pitää Räksyttää koko ajan toisille tiellä liikkoujille .....

tiellä liikkumiseen on säännöt ja jos ei osaa niitä niin joutuu vaikeuksiin.

• Rennommin

Suomessa ollaan niin saatan niuhoja ja muuamat vielä lisää sitä ... Sen YMMÄRRÄN että pelastus tiet pitää olla auki mutta muuen . ihan trhaa niuhotusta -- . Olin Ranskassa töissä siellä autosta ajetaan puolet jalkakäytävälle jotta kadulle jää tilaa liikkua .. Ja HUOM kukaan ei koskaan kiukutellu siitä että osa autosta on jalka käytävällä ............ Ja liikenne pelasi ------------------------------------------------------ . , Pilkun viilaaminen pois niin kaikilla olis helpompaa ..

• Ventin pojanpoika

mut entäs jos sovittais et säkin alat käyttään julkisia etkä napisis?

maailmassa on paljon ihmisiä joilla ei oo tarvetta saada parkkeerata toinen pyörä jalkakäytävälle, ku ne kävelee :))))

ota sääkin sen autos kanssa rennommin.

• mar2

miten ihminen voi olla noin tyhmä?

• Ne muut nyyyh

En muista inssissä koskaan pysäköineeni niin, että ottaisin parkkilipun. Tai, että meillä olisi ollut niin kiire, että olisimme syyllistyneet inhimilliseen erehdykseen, koskaan emme myöskään inssissä nousseet autosta ja varmistaneet, että juuri sen rivin pysäköinti on sallittu sille riville säädetyllä tavalla. Koskaan teoriakokeessa, eikä ajo-opetuksen aikana en ostanut parkkilippua, tarkistanut parkeerattavan auton parkkipaikan liikennemerkkejä. Enkä saanut pysäköintivirhe maksuja.

Kunnallisella sektorilla 15 vuoden ajamiseni aikana olen saanut pysäköintivirhemaksuja nolla. Yksityiseltä sektorilta yhden ainoan, koska en huomioinut opastetaulua, joka oli nähtävissä ajosuunnaltani ajaen, sekunnin, jos katson ylös taivaisiin ajaessani. Tarkistin kyllä kaikki vanhat muut opasteet joissa tuosta yksityisestä säännöstöstä, ei ollut merkkiäkään. Jos katselisin jyrkästi taivaalle aina ajaessani ja risteyksissä kääntyessäni, en olisi tuohon pieneen virheeseen sortunut ja parkkeerannut autoni parkkipaikan viereen kolmeksi päiväksi täysin sallitusti. Tapanani, ei vain ole katsoa rieteyksessä kääntymisen jälkeen yläviistoon 3 metrin ajomatkalla.
      En usko, että inssin uusiminen tai teoriakokeen uusiminen vähentäisi väärinpysäköintiä.
      Väärinpysäköintiä on kolmea lajia Kiire, inhimillinen erehdyt tai piittaamattomuus.

Yksikään inssi,ja teoriakoe ei niitä poista. Ainoastaan rengaslukko vähentää piittaamattomien väärinpysäköijien väärinpysäköintiä.

Teillä väärinpysäköintiä vihaavilta puuttuu usein ymmärrys väärinpysäköinnin syitä kohtaan ja teillä on niin suuri asennevamma pikkuasiaan, ettekä te huomaa itse tekevänne tienpäällä joka päivä virheitä.

• tehokonstit käyttöön

Eiköhän tehokkain konsti olisi, että pysäköinninvalvojat varustetaan teleskooppipampulla, ja jokainen väärinpysäköity auto saa strategisen iskun pysäköinti-viranomaiselta suoraan tuulilasiin. Jos pysäköintivirhe on erityisen törkeä, niin virkamies jää odottamaan kunnes auton omistaja saapuu paikalle (mielellään väijyssä) ja käy lyömässä samaisella pampulla leväperäistä auton ajajaa kunnolla takareisille.

• Auto varastettu

Pysäköinkö minä auton väärin vai tekikö joku muu sen puolestani? Kun en ole autoa antanut lainaksi, niin se on varastettu. Siitäkö sakokotetaan?

• kuria heillekin

Mikä rangaistus väärästä ulkonäöstä ja ajattelusta? Kuka jaksaa ihailla tälläistä "arbeit macht frei" kulttuuria? Miksi jalankulkijoita ei rangaista kun hän kävelee paikassa jossa lukee "läpikulku kielletty"?
      Miksi jotkut jalankulkijat saavat oikoa ihan sieltä mistä vaan haluttaa? Heidänkin pitäisi oppia toisten tonttien kunnioittaminen. Eivät edes siivoa omia jälkiään vaan heittelevät tupakantumppeja ja muita roskia minne vaan.

• WAF

Oli ihan mielenkiintoista kun poliisiasemaa myöden hain sitä, että voisi tehdä jotakuin muuta kuin mitä tarjotaan, niin vastaus on ei. Ei tarjota muuta ja rikosta ei ole tapahtunut ja ettei toimeettomana saisi olla.

• WAF
        WAF kirjoitti:

Oli ihan mielenkiintoista kun poliisiasemaa myöden hain sitä, että voisi tehdä jotakuin muuta kuin mitä tarjotaan, niin vastaus on ei. Ei tarjota muuta ja rikosta ei ole tapahtunut ja ettei toimeettomana saisi olla.

Ja näköjään se tekeminen ei kelpaa.

• WAF
        WAF kirjoitti:

• WAF
        WAF kirjoitti:

Pahoittelen kaikkia vääryyksiä.

• WAF
        WAF kirjoitti:

Pahoittelen kaikkia vääryyksiä.

Onhan siitä serkusta hyötyäkin ollut, mutta en aina haluaisi tavata tai kuulla.

• WAF
        WAF kirjoitti:

Onhan siitä serkusta hyötyäkin ollut, mutta en aina haluaisi tavata tai kuulla.

Mitä ne naiset siellä sitten riehuvat kun heidän kanssaan ei sen enempää tekemisissäkään?

• WAF
        WAF kirjoitti:

Mitä ne naiset siellä sitten riehuvat kun heidän kanssaan ei sen enempää tekemisissäkään?

Eikös niitä kostoja voi sitten jakaa sinne mistä sitä kuraa tulee? Eikös sitä rahaa voi laittaa sinne mistä sitä tulee? Miksi minä olen tässä sodassa keskipisteessä?

• zapata1

Väärin pysäköidyt autot johtuu usein siitä,että kuljettaja on ison paskamahan
      omistava lökäpöksy.Tällaiset laiskat idiootit sitten pysäköi minne sattuu,kun
      on kiire eikä kunto kestä pitkiä kävelymatkoja.Hei rapamahat,taksikin on keksitty.
      Suomessahan ei ole yhtään miljoonakaupunkia ja pääkaupunkikin on
      euroopan pienimpiä,ellei jopa pienin,niin täällä ongelmat on myös pieniä.
      Tilaa on ja järjen käyttö on sallittua,myös mustalaisilta,kun pysäköidään auto.
      Ja diplomaatti kilvillä varustetut autot pitäisi hinata kaatopaikalle heti kun ne
      on pysäköity väärään paikkaan ja diplomaatin-retale kotimaahan kasvamaan
      ja oppimaan perusasioita.

• käpytikka

voisi olla toimiva mutta miten fillaristin joka jättää kulkineensa poikittain
      jalkikselle,,,

• jake4

mene hoitoon idiootti

• TS-Inter

Pitääkö aina mennä uudestaan autokouluun kun poliitikot muuttavat ajokorttisääntöjä?

• ryöstöt kuriin

esittäjä, ei ....tietoa eikä taija olla ajokortti ,, esittää erittäin tyhmää,tai on autokoulun tarpeessa itse ,,,,,,omistaa ,työssä, tutkintaalalla, esitän että ajokortin tulee suorittaa perusk, 6. luokalla koska siellä on aikaa opettaa, eikä tarvetta rahoittaa, epätervettä ,autok, ja ym,,,, tutkintoja eptervettä per esittäjälle mim ryöstöt kuriin

• kannatan

melko hyvä idea.

• hyvä idis!

ratikkakiskoille pysäköidyt autot pitäisi hajottaa sorkkaraudoilla :D

• JosEiKuitenkaan

Ymmärrän kyllä mistä aloittajan vitutus kumpuaa... Olen itsekkin lopen kyllästynyt näiden äm*ien ja äijien pysäköinti kulttuuriin kun auto vain käännetään miten sattuu ruutuun. Mutta kirjoittaja ei ota tässä 3 pisteen virhe-etiketissään sitä huomioon, että nuo voivat sattua todella helpostikkin... Et satu huomaamaan vieraassa kaupungissa että kyseiseen paikkaan ei saa pysäköidä ( Esim Raumalla yksi katu jonka toisessa päässä yhdessä vaiheessa vain liikennemerkki ja toisesta kadunpäästä se puuttui. Et saanut pysäköidä tietylle puolelle katua vaikka kaksisuuntainen katu olikin kyseessä.) Näistä kun sitten lähtee kortti niin johan vituttaa. Virheitä sattuu aina.. Ja jos 3 virheestä lähtee kortti, puhutaan jo aika naurettavasta asiasta, väärin pysäköinti kun on yleensä harmitonta, jokseenkin ärsyttävää. Eri asiana tietysti vaaraa aiheuttavat pysäköinnit.

• hoooooon

Paskat se kumpua mistään todellisesta asiasta, pelkkä provo yksityisen pysäköinninvalvonnan rahastusoikeuden puolustajalta. Kyseinen kaveri on nimimerkillä noooh kirjoittava kaveri, kuten muutkin ovat huomanneet.

Ilmeisesti et ole juurikaan lukenut parkkisakot osastoa, kun et tunnista tämän "kaverin" kirjoituksia!

• Lusmut kuriin

Kannatan ehdotusta. Pohjois-Karjalassa on tie, jossa pysähtyminen on kielletty. 20 metrin matkalla. Pysäköidyn auton ja liikennemerkin väli oli vähemmän kuin 20 metriä.

• Meitä on niin moneksi

Millähän lailla sekin vähentäs jotain väärinpysäköintiä... Ennemmin keskittyisin näihin idiootteihin jotka eivät pysähdy suojatien eteen jossa toinen auto on pysähtynyt päästääkseen jalankulkijan yli suojatien.pysköinti on yks hailee sinänsä kun ei vaaranna ketään paitsi jos on pysäköity suojatien eteen jolloin ne autot vois kuskata jonnekkin huitsin nevadaan tai upottaa mereen.

• tervejalkainen

Ihmettelen suuresti sitä kun markettien ja kunnissa uusien kauppojen edustoilla olevat invaliideille tarkoitetut parkkipaikat ovat ensimmäisinä pysäköityjä autoja?? onko kunnissa noin paljon invaliideja jotka tarvitsevat invapaikkoja pysäköidäkseen autonsa kauppojen oven eteen??.

• yhden iin invalidi

> invaliideille tarkoitetut parkkipaikat ovat ensimmäisinä pysäköityjä autoja??

Mielenkiintoinen konversio.

• kävele vähän edes

Väärinpysäköijät ovat ihmisiä joilla ei ole tajua mihin jalkoja käytetään. Kaikki tyhmät tuppaa pysäköimään markettien pysäköintipaikoilla aina kaupan etuovelle. Pieni liikunta eli pieni kävelymatka voisi tehdä hyvää niille vatsamakkaroille.

• ei tunkua etuovelle

Kannatettavaa olisi antaa asiakkaille avain takaovelle.

• aivan niinkö?
    • ~0^0

ehdottaisin, että pysäköidessä paavolle annettaisiin sangattomat aurinkolasit.

• Saunan taakse

Nää vit un Bemari ja Audi mul kut on pahimpia kun pitää se liisattu hieno "nazikeksintö" jättää esim.huoltoasemalla käydessään ihan siihen oven eteen ja usein vielä jätetään moottori käyntiin että kaikki pakokaasut pääsee varmasti sisätiloihin.

Tällaiset nousukkaat urpot vit uttaa kaikista eniten ja näille juuri pitäisi mätkäistä oikein kunnon sakot että nämä kus ipäät oppisivat vähän sääntö- ja käytöstapoja !

• Varmasti sopivampi olisi sama käytäntö kuin ylinopeuksissa että 2-3 jälkeen vuoden sisällä lähtee kortti muutamaksi kuukaudeksi.Lisäksi pienemmät rikkeet,esim ajan ylitys laskettaisiin lievemmiksi rikkeiksi joista selviäisi nykyiseen tapaan sakolla.

• Silmä silmästä...

Suuremmista rikkeistä, kuten karkkipaperin heittäminen maahan, pitäisi olla rangaistuksena vähintään elinkautinen.

Siis oikeasti, miten aikuiset ihmiset jaksaa jauhaa noin mitättömistä asioista. Eipä noista väärinpysäköivistä oikeasti ole haittaa, ellei sellaiseksi lasketa mielensäpahoittajien tuohtumusta! Pelastusteilläkään ei täällä autoja näy, ellei yksityisen pysäköinninvalvojan tahallaan väärin pysäköimää autoa lasketa.

• rape1

Hirveitä ihmisiä auto kyttääjiä. Muuta mettään asuun.

• pummilla matkustus

Kolmen kerran jälkeen 5000 euron sakko samoin yleisillä paikoilla kaljottelusta ja kiroilusta. Punaisia valoja päin kävelystä 5 kerran jälkeen raippoja 20 kpl, koska rahaahan näillä luusereilla ei ole. Olisi sitä maailmassa paljon korjaamista vai mitä aloittaja?

• Tarkkana

Se väärinpysäköinti vaan aina oma valinta, mitä siitä lämpeämään jos saa pysäköintivirhemaksun.

• Liikenne turvallisem

Minä ehdotan että punaisia päin kävelevä saisi aina 500 euron sakon.

• asiat asioina

Samaa mieltä! Punaiset valot koskevat mysö jalankulkijoita, ja punaisia päin käveleminen on kyllä vaarallisempaa kuin väärin pysäköity auto, yleensä!

• vvtvtvfg

hhh

• sano suoraan

Autoilijoilta enemmän rahaa paskasakin elättämiseen.

• Haista

Sinä ääliö pitkä vittu. Jos kerran yhteiskunta tekee kaikkensa pysäköinnin vaikettamiseksi. Saatana että tuollaisia on vaan .

• 960 000 km/54v

Jos pysäköintivirheen takia määrättäisiin uusimaan inssi ja teoriakoe,
      niin,
      mitä määrättäisiin 2.3 kolarin jälkeen,
      tai
      törmäämisessä ihmiseen suojatiellä.

Kumpaan ryhmään aloittaja kuuluu, siihen 20% joka kolhii autoaan 10v välein, vai siihen 80 % joka ei kolhi autoaan 54 vuoden ajonsa aikana, minä kuulun jälkimmäiseen.

Kumman ryhmän neuvot ovat uskottavampia.

• 20 enttia alennus

Ehdottaisin, jos verot jää maksamatta useamman kerran ja konkurssi on koko ajan läsnä, tulisi käydä merkonomin tai tradenomin tutkinto.

• Parkeeraajapaavo

Miksi täällä edes puhutaan tästä asiasta, surkea provo. Ja sitäpaitsi, ymmärtäkää ihmiset, parkkifirmojen sakkoja ei tarvitse eikä saa maksaa. Ajetaan koko p**** toimiala ulos Suomesta.

• Loppuu pelleily

Progressiivinen korotus väärin pysäköijille.
      Ensin 100e sitten 1000e ja sitten 5000e, ja joka kerran auton siirto autovankilaan.

• Loppuu juu

Entäs sanktiot ja progressiot punaisia päin käveleville jalankulkijoille??? Vai eikö heitä koske mitkään säännöt?

• Ehdota vaaan

Tekeville sattuu, yleensä pysäköintivirhemaksu johtuu kun normaalipysäkointi
      tehdään kaupungin toimesta mahdottomaksi, kaikkiallen sIijoitettujen kieltojen johdosta. ISOVELIoikein malli esimerkkintietämättömästäIDIOOTISTA

• Yhteiskunta auttaa

Kysy jos sinulla oisi mahdollisuus saada aika terveyskeskukseen ja päästä
      keskustelemaan tilastasi. Siellä on ihan mukavaa ja ystävällistä henkilökuntaa, jotka osaavat antaa apua tilanteehesi.

• Myös provoilija

Minä taas ehdotan , että ainakin sinulle jo ensimmäisestä väärinpysäköinnistä tonnin sakko ja puoli vuotta ajokieltoa.

Eikö olisikin tehokasta????

• nolla%

Pysähtymisvirheet ovat pysäköintivirheitä vaarallisempia. Kuinka moni teistä tyhmyreistä tietää että lain mukaan suojatien eteen alle 5m päähän ei saa pysäyttää? 5%? Entä että ei saa pysäköidä? 95%

• WTF!

"Pysähtymisvirheet ovat pysäköintivirheitä vaarallisempia. Kuinka moni teistä tyhmyreistä tietää että lain mukaan suojatien eteen alle 5m päähän ei saa pysäyttää? 5%?..."

Toivottavasti olet ainoa joka "tietää" tämän!

Toivottavasti muut ovat fiksumpia ja tietää, että joissakin tilanteissa suojatien eteen on PAKKO pysähtyä, liikenne-esteen vuoksi jopa suojatien PÄÄLE saa pysähtyä.

• WTF!
        WTF! kirjoitti:

"Pysähtymisvirheet ovat pysäköintivirheitä vaarallisempia. Kuinka moni teistä tyhmyreistä tietää että lain mukaan suojatien eteen alle 5m päähän ei saa pysäyttää? 5%?..."

Toivottavasti olet ainoa joka "tietää" tämän!

Toivottavasti muut ovat fiksumpia ja tietää, että joissakin tilanteissa suojatien eteen on PAKKO pysähtyä, liikenne-esteen vuoksi jopa suojatien PÄÄLE saa pysähtyä.

Edellisessä viestissä lukikin pysäyttää, eikä pysähtyä. Eiköhän kaikki tiedä, että pysäyttäminen on kielletty, pysähtyminen ei.

• Menemättä rangaistukseen

tarkemmin mutta valitettavasti ihminen on sellainen että vasta sitten tehoaa kun tarpeeksi tekee pipiä. Väärinpysäköinnistä aina oikeuteen ja luottotiedot katkolle, se tapa järjestyksen pitää.

• noooh

voi sitä polvien skagauksen, änkytyksen ja vikinän määrää kun saadaan yksityisvalvonta kunnallisen kanssa samalle viivalle...

• päivän naurut.
        noooh kirjoitti:

voi sitä polvien skagauksen, änkytyksen ja vikinän määrää kun saadaan yksityisvalvonta kunnallisen kanssa samalle viivalle...

Ja sitähän ei koskaan tapahdu, sillä viranomaistehtävänä pysäköinninvalvontaa ei voi ulkoistaa kokonaisuudessaan.

Se joka lakiehdotuksessakin oli voidaan tehdä, mutta siitähän "valvojat" älähtivät, että "En leiki teidän kanssanne" ilmoittaessaan että jatkavat kuten tähänkin saakka sopimusoikeudellisena asiana.

Siinä ehdotuksessahan yksityiset olisivat valvottuina ja luvanvaraisina voineet kerätä rikkeista todisteet ja ilmoittaa ne _VIRALLISELLE_ taholle, joka olisi käynyt läpi ne ja jos rike on todettavissa ja riittävä, niin sitten he olisivat lähestyneet auton omistajaa. Eli siis paikalla käyntiä ja valokuvausta lukuunottamatta kaiken olisi edelleenkin tehnyt OIKEA VIRANOMAINEN. Ja tämähän ei heille kelvannut, vaan jatketaan sopimuksilla ja sopimuksen ulkopuolisten tahojen uhkailemisella. Tai niin siis eihän se kevannut kun se olisi toiminnan lopettenut kokonaan koska se olisi ollut luvanvaraista ja lupaa ei myönnetä muuta kuin luotettaville ja rehellisille tahoille. Tämä siis olisi karsinut suurimman osan yksityisistä (ellei kaikki), kun eivät lupaa saa.

• haaveilija5

Voi sitä polvien skagauksen, änkytyksen ja vikinän määrää kun laskuja vaan tippuu laatikkoon ja verojakaan ei ole varaa maksaa.
      Siinä voisi laittaa yrittäjät yrityskeskuksiin opettelemaan pisnestä.

• Marwin Baadman

Ehdottaisin että kolmen kirjoitusvirheen jälkeen kirjoittajan tietokone takavarikoidaan ja tuomitaan menetettäväksi valtiolle, siitä saadaan ehkä pari euroa...se on ihan hyvä niin. Mutta sitten ei saada enään näitä kuningas ajatuksia, ja sehän se alkuperäinen tarkoitus oli...eiks ni?

• onkohan hyvä

Kirjoitusvirheet ovat siitä erikoisia, että omia virheitään ei monesti huomaa. Ja sitten jos on esim dysleksia, niin siinähän sitten olet.

Nyt en vielä tarkoittanut edes pilkkuja, pisteitä ja yhdyssanoja.

• pumppupom

Minä ehdotan että virkamies pannaan asumaan sikalaan tai paskatunkiolle. Tämä vähentäisi väärinlainsäädäntöä varmasti erittäin tehokkaasti.

• pumppupom

Minä ehdotan että virkamies pannaan asumaan sikalaan tai paskatunkiolle. Tämä vähentäisi väärinlainsäädäntöä varmasti erittäin tehokkaasti.

• pumppupom

• pumppupom

• pumppupom

• parkkisakot pois

Onhan tosi, että vertaapa pikkusuomen automääriä mihin hyvänsä muualla maailmassa,autoja on niin vähän, että ne sopivat oikein loistavasti tämän maan kamaralle.Aika säälittävää pomottamista pysäköinti kyylääminen on. Aiheuttaa useimmiten ihan turhaa vitutusta. Yhtälailla typerää tekijöiltään,kun valvojiltaan.
      Suosittelen tälle peruskytälle muutoa esim. Intiaan suurimpiin kaupunkeihin. Siellä voisi aikapian karistua pahimmat virkaintoilut,mihin panet lehmät sitten
      miljoonat pyörämiehet,mopoautot.Siinä menisi pikkupolliisilla pian pasmat pysyvästi sekaisin

• En välitä...

Minusta kanssa vois poistaa koko pysäköintimaksun, ei täällä niin paljoa autoja ole etteikö kaikki mahtuis tonne katujen varsille/parkkipaikoille. Sitte on noita naurettavia pysäköintipaikkoja talojen pihoissa, lämmityspistokepaikka jon ka pylväässä teksti: varattu. Totta kai sen näkee hesalainenkin että jos siinä on auto, niin se on silloin varattu.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä se Mira Luodin ohjelma oli?

Ja onnistuiko hiljaiseksi maksaminen sittenkään, jos myöhemmin sanoo, että tuollaista tapahtunut? Ihmiset alkaa pohtiin
      Maailman menoa
      338
      11705
    2. IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!

"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its
      Maailman menoa
      359
      7946
    3. Mira Luoti koki seksivvaltaa sarjan kuvauksissa. Otti hyssyttelyrahat mutta nyt julkistaa asian?

Kun hyvin tietää että helppo päätellä mikä ohjelma kyseessä. Ja jos koki oikein "väkivaltaa" eli raisk, niin edesvastuut
      Kotimaiset julkkisjuorut
      93
      2983
    4. Verinen koira

Mikä juttu on tämä Karhumäellä pyörinyt verinen koira? Oliko hyökännyt jonkun kimppuun?
      Imatra
      98
      2248
    5. Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa

Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.
      Maailman menoa
      153
      2187
    6. Mira Luoti, Vain Elämää

kausi 8. mukana aluksi mm. Terhi Kokkonen ja Mira Luoti. taustalla myös Danny ja Kashmir. paljonko 1+1 olikaan?
      Maailman menoa
      8
      1646
    7. Faktat kehiin!

kauanko aiot odottaa kaivattuasi? ja miks?
      Ikävä
      110
      1261
    8. Mopokeulija

Poliisit saisivat käydä noukkimassa sinipuseroisen keulijan tuota pikaa. Koulureppu selässä yhdellä pyörälla S-Marketin
      Haapavesi
      54
      1096
    9. Sonnisen turha valitus selvästä asiasta !

Nyt tuli sellainen valitus jossa ei järjen häivää, Sonninen ja koko hallinto munaa itsensä. Hänestä on tulossa pilkunnus
      Ähtäri
      26
      908
    10. MUISTATTEKO SEN?

Karhean tummansövyisen raastavsn huudon : RYKIKÄÄ! NIITÄ RAATOJA@ RÄKIKÄÄ NIITÄ EAATOJA!btämän paeoni aina toivotti rakk
      Joukkoliikenne
      312
      782
    Aihe