Ulf Ekman

Yllättynyt

Ruotsin menestysteologisen Livets Ord-järjestön perustaja Ulf Ekman on ilmoittanut siirtyvänsä katoliseen kirkkoon:
http://www.dn.se/debatt/darfor-lamnar-jag-livets-ord-och-blir-katolik/

Saa nähdä, miten Ekmanin suomalaiset aateveljet reagoivat tähän.

23

363

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Roger73

      Tervetuloa Ulf! olen iloinen askeleestasi Herran oikeaan laumaan!

      • ?????.

        Herralla on myöskin lampaita muissa karsinoissa, kuten helluntailaiset, baptistit, vapikset, adventistit jne....
        Ovatko nämä kaikki väärässä laumassa mielestäsi ?


      • Anonyymi

        Tämä on hyvä uutinen.Tervetuloa Ulf


    • Roger73

      Ei välttämättä väärässä, mutta positiivista että Raamatun hyvin tunteva Ekman on
      huomannut, että Kristus perusti vain yhden kirkon, alkukirkon eli Katolisen(yleisen)
      kirkon joka on tarkoitettu kaikiile. Hän ei perustanut kirjavaa kuppikuntien joukkoa
      jossa jokainen tulkitsee Raamattua mielensä mukaan.

      • ?????.

        Väärän uskonnon tuntee siitä, jossa pakoitetaan väkipakolla liittymään johonkin määrättyyn uskonsuuntaan, oli sitten kysymyksessä alkukirkko tai joku muu.

        Ei väellä, eikä voimalla, ei miekalla, eikä kirveellä, vaan minun Hengelläni sanoo Raamattu.


      • Koroljov

        "Hän ei perustanut kirjavaa kuppikuntien joukkoa jossa jokainen tulkitsee Raamattua mielensä mukaan."

        Eipä Kristus toisaalta perustanut sellaistakaan kirkkoa, jossa yksi piispa tulkitsisi Raamattua mielensä mukaan ja pakottaisi muut piispat hyväksymään omat tulkintansa dogmeina...


    • Jeesus Kristus ON ..

      Ulf Ekman oli ennen myös Israelin ystävä. Nyt on siirtynyt vihollisen leiriin:
      Tarkan selvityksen tästä Israelia vihaavasta uudesta kristittyjen liikkeestä saa osoitteesta
      http://www.israeluutiset.fi/Ristiretki Israelia vastaan

      Katolinen kirkko ei ole sama kuin alkuseurakunta. Ensimmäinen kristillinen seurakunta perustettiin Golgatan ristillä Jeesuksen verihaavoissa. Tämä oikea seurakunta levisi ensimmäiset 300 vuotta jokseenkin puhtaana. Tosin ihmisten ylentämisen syntiä tapahtui, mm. piispan virkaa alettiin ihannoida. Mutta 300 luvulla perustettiin katolinen kirkko Rooman keisarien toimesta. Sen päämieheksi korotettiin paavi. Koko roomalaiskatolinen kirkko kaikkine järjestelmineen ja oppeineen on Jumalan pilkkaa ja Jeesuksen Kristuksen häpäisemistä.

      • katolilainen7

        Miksi olet niin vihainen Ulf Ekmanin kääntymisestä? Etkö usko hänen kykenevän itse löytämään parasta kirkkoa? Miksi levität täysin perättömiä juttuja katolisesta kirkosta.

        Kirkkomme historia alkaa helluntaista ja apostoleista. Pietari oli ensimmäinen Rooman piispa eli paavi ja meillä on tarkka luettelo kaikista häntä seuranneista paaveista aina tähän päivään saakka.

        18 . Ja minä sanon sinulle: Sinä olet Pietari*, ja tälle kalliolle minä rakennan kirkkoni. Sitä eivät tuonelan portit voita. 19 Minä olen antava sinulle taivasten valtakunnan avaimet. Minkä sinä sidot maan päällä, se on sidottu taivaissa, ja minkä sinä vapautat maan päällä, se on myös taivaissa vapautettu." Matt. 16

        Luettelo kaikista paaveista ei ole mikään uskon asia, vaan puhdasta faktaa:

        http://www.newadvent.org/cathen/12272b.htm


      • ?????.
        katolilainen7 kirjoitti:

        Miksi olet niin vihainen Ulf Ekmanin kääntymisestä? Etkö usko hänen kykenevän itse löytämään parasta kirkkoa? Miksi levität täysin perättömiä juttuja katolisesta kirkosta.

        Kirkkomme historia alkaa helluntaista ja apostoleista. Pietari oli ensimmäinen Rooman piispa eli paavi ja meillä on tarkka luettelo kaikista häntä seuranneista paaveista aina tähän päivään saakka.

        18 . Ja minä sanon sinulle: Sinä olet Pietari*, ja tälle kalliolle minä rakennan kirkkoni. Sitä eivät tuonelan portit voita. 19 Minä olen antava sinulle taivasten valtakunnan avaimet. Minkä sinä sidot maan päällä, se on sidottu taivaissa, ja minkä sinä vapautat maan päällä, se on myös taivaissa vapautettu." Matt. 16

        Luettelo kaikista paaveista ei ole mikään uskon asia, vaan puhdasta faktaa:

        http://www.newadvent.org/cathen/12272b.htm

        Katolisuus menettelee niin kauan kun ovat omissa oloissaan, eivätkä väkisin ketään käännytä uskoonsa.
        Takaatko, että katoliset eivät käännytä ketään miekkojen voimalla ja väkivalloin, vaan että rauha pysyy katolisten taholta Jeesuksen toiseen tulemiseen asti, ja uskonnon vapaus ? Takaatko ?

        Pimeä keskiaika oli hirvittävää aikaa. Toivottavasti ei enää koskaan toistu !


      • katolilainen7
        ?????. kirjoitti:

        Katolisuus menettelee niin kauan kun ovat omissa oloissaan, eivätkä väkisin ketään käännytä uskoonsa.
        Takaatko, että katoliset eivät käännytä ketään miekkojen voimalla ja väkivalloin, vaan että rauha pysyy katolisten taholta Jeesuksen toiseen tulemiseen asti, ja uskonnon vapaus ? Takaatko ?

        Pimeä keskiaika oli hirvittävää aikaa. Toivottavasti ei enää koskaan toistu !

        Pelkäät turhia. Keskiaika oli feodaaliaikaa eikä silloin tunnettu nykyisiä ihmisoikeuksia. Elämme kokonaan toisenlaisessa yhteiskunnassa, jossa uskonto ei enää määräydy yhteisön mukaan.


      • Koroljov
        ?????. kirjoitti:

        Katolisuus menettelee niin kauan kun ovat omissa oloissaan, eivätkä väkisin ketään käännytä uskoonsa.
        Takaatko, että katoliset eivät käännytä ketään miekkojen voimalla ja väkivalloin, vaan että rauha pysyy katolisten taholta Jeesuksen toiseen tulemiseen asti, ja uskonnon vapaus ? Takaatko ?

        Pimeä keskiaika oli hirvittävää aikaa. Toivottavasti ei enää koskaan toistu !

        "Katolisuus menettelee niin kauan kun ovat omissa oloissaan, eivätkä väkisin ketään käännytä uskoonsa."

        Eiväthän katolilaiset ole koskaan suuren skisman jälkeen epäröineet kohdella edes ortodokseja vääräuskoisina, jotka tulee "käännyttää" uudelleen, tarvittaessa vaikka tulella ja miekalla (vielä toisen maailmansodankin aikaan Waffen SS:n kiihkokatolilaiset vapaaehtoiset katsoivat Venäjän-rintamalla taistelevansa ei ainoastaan kommunismia vastaan, vaan myös Venäjän katolilaistamisen puolesta). Katolilaisten nykyisiin ekumeenisiin pyrkimyksiin ortodoksien suuntaan on menneisyys muistissa pitäen paras suhtautua periaatteella "timeo Danaos et dona ferentes"...

        "Takaatko, että katoliset eivät käännytä ketään miekkojen voimalla ja väkivalloin, vaan että rauha pysyy katolisten taholta Jeesuksen toiseen tulemiseen asti, ja uskonnon vapaus ?"

        On muitakin keinoja kuin miekka ja väkivalta. Viittaan huomautukseeni ekumenian riskeistä, kun toisena osapuolena on Rooman kirkko, joka hyväksyy myönnytykset ja lähentymisen vain yhteen suuntaan.

        "Pimeä keskiaika oli hirvittävää aikaa."

        Pimeys vaikutti lännessä, ei idässä, missä sekä roomalainen että islamilainen kulttuuripiiri säilyttivät antiikin sivistyksen perinnön, jonka länsimaat vasta bysanttilaisten ja saraseenien vaikutuksesta löysivät vähitellen uudelleen sydänkeskiajalta lähtien. Tosin paavinuskoisten frankkien ja latinalaisten idänretket, joita myös ristiretkiksi kutsutaan, saivat paljon tuhoa aikaan niin muslimien kuin ortodoksienkin mailla. Hirvittävin oli Konstantinopolin, kristikunnan tärkeimmän kaupungin, länsimaalaisten käsissä kokema ryöstö ja hävitys v. 1204. Turkkilaisten myöhempi Konstantinopolin valloitus v. 1453 ei ollut mitään nk. neljännen ristiretken kauheuteen verrattuna.


      • Koroljov
        katolilainen7 kirjoitti:

        Miksi olet niin vihainen Ulf Ekmanin kääntymisestä? Etkö usko hänen kykenevän itse löytämään parasta kirkkoa? Miksi levität täysin perättömiä juttuja katolisesta kirkosta.

        Kirkkomme historia alkaa helluntaista ja apostoleista. Pietari oli ensimmäinen Rooman piispa eli paavi ja meillä on tarkka luettelo kaikista häntä seuranneista paaveista aina tähän päivään saakka.

        18 . Ja minä sanon sinulle: Sinä olet Pietari*, ja tälle kalliolle minä rakennan kirkkoni. Sitä eivät tuonelan portit voita. 19 Minä olen antava sinulle taivasten valtakunnan avaimet. Minkä sinä sidot maan päällä, se on sidottu taivaissa, ja minkä sinä vapautat maan päällä, se on myös taivaissa vapautettu." Matt. 16

        Luettelo kaikista paaveista ei ole mikään uskon asia, vaan puhdasta faktaa:

        http://www.newadvent.org/cathen/12272b.htm

        "Etkö usko hänen kykenevän itse löytämään parasta kirkkoa?"

        Ekman on kaivanut syvemmälle, mutta ei tarpeeksi syvälle. Toisaalta monen protestantin tie ortodoksisuuteen on kulkenut katolilaisen välivaiheen kautta.


      • Koroljov

        "Mutta 300 luvulla perustettiin katolinen kirkko Rooman keisarien toimesta."

        On totta, että ensimmäisen kristillisen vuosituhannen suuret ekumeeniset kirkolliskokoukset Nikeasta (325 jKr.) alkaen kutsui kyllä aina koolle Rooman, sittemmin Itä-Rooman keisari, mutta ei Konstantinus Suuri perustanut kirkkoa, jonka keskeiset instituutiot ja käytönnöt syntyivät jo ennen toista vuosisataa. Konstantinukset jälkeisistä keisareista muutama oli areiolainen ja Julianus pakana; vasta Theodosius teki 300-luvun lopussa katolisesta, ortodoksisesta kristinuskosta Rooman valtakunnan ainoan virallisen uskonnon ja määräsi pakanatemppelit suljettaviksi ja pakanallisen menot lopetettaviksi.

        "Sen päämieheksi korotettiin paavi."

        Kuten sanottu, keisarit kutsuivat ekumeenisiin kirkolliskokouksiin piispat kaikkialta kristikunnasta. Rooman piispa oli heidän joukossaan ainoastaan kunnioitettu "primus inter pares", ensimmäinen vertaistensa joukossa. Bysantin hallitessa Rooman kaupunkia 500-luvun puolivälistä 700-luvun puoliväliin oli Rooman paavin nimittäminen kahden vuosisadan ajan alistettava Konstantinopolin keisarin hyväksynnälle. Bysantin otteen Keski-Italiasta kirvottua paavit alkoivat tukeutua ensin Frankkien valtakuntaan, myöhemmin Saksalais-Roomalaiseen keisarikuntaan. Samalla kypsyi sekä filioque-harhaopin vahvistus että käsitys Rooman piispan ylivallasta kirkossa ja myös maallisten hallitsijoiden ylitse, mikä johti lopulta v:n 1054 skismaan lännen ja idän välillä.


    • Kirkko = eksytys

      Raamattu kertoo selvästi, että apostolisen ajan jälkeen perustetaan kirkko:
      "Minä tiedän, että minun lähtöni jälkeen teidän keskuuteenne tulee julmia susia, jotka eivät laumaa säästä, ja teidän omasta joukostanne nousee miehiä, jotka väärää puhetta puhuvat, vetääkseen opetuslapset mukaansa." Apt. 20:29,30.
      Tuo Raamatun kohta toteutui ensin katolisessa kirkossa 300 luvulla jKr. Sitten 1500 luvulla Lutherin toimesta perustetussa kirkossa.
      Siinä mielessä siis luterilainen kirkko on "raamatullinen".

      • Epä ja selvä

        Susi on kirkko, mikä on päivänselvää jokaiselle joka on teologoaa tai biologiaa tutkinut. Nehän ovat oikeastaan sama sana.

        Voisiko vielä jostain vähän kauempaa löytää jonkun "päivänselvyyden"?

        Joskus oikeasti ihmetyttää, mistä hatusta nämä jäniksensä vetävät.


      • hatut ja myssyt
        Epä ja selvä kirjoitti:

        Susi on kirkko, mikä on päivänselvää jokaiselle joka on teologoaa tai biologiaa tutkinut. Nehän ovat oikeastaan sama sana.

        Voisiko vielä jostain vähän kauempaa löytää jonkun "päivänselvyyden"?

        Joskus oikeasti ihmetyttää, mistä hatusta nämä jäniksensä vetävät.

        "- - mistä hatusta - -"

        Kyseessä on se maineikas foliohattu.
        (Jos ei joku ole kuullut, ks. esim wikipedia.)


      • Koroljov

        "Minä tiedän, että minun lähtöni jälkeen teidän keskuuteenne tulee julmia susia, jotka eivät laumaa säästä, ja teidän omasta joukostanne nousee miehiä, jotka väärää puhetta puhuvat, vetääkseen opetuslapset mukaansa."

        Eihän tuo viittaa apostoliseen Kirkkoon, vaan päinvastoin niihin jotka Kirkon opin ja opetuksen kyseenalaistamalla ja kieltämällä erottavat itsensä Kristuksen ruumiista yrittäen vetää muitakin mukaansa. Siis skismaatikkoja ja hereetikkoja, jos asia suoraan sanotaan.


    • Jytky .

      Timo Soinikin erosi ev.lut. kirkosta ja liittyi katoliseen kirkkoon.
      Oliko oikein?

    • En voi

      Muuten äänestäisinkin Timo Soinia. Mutta kun se on marianpalvoja.

      • katolilainen7

        . "Mutta kun se on marianpalvoja"

        Ei takuulla ole! Meillä ei saa palvoa Mariaa tai pyhiä. Heitä vain kunnioitetaan.


      • Anonyymi

        Palvominen ja kunnioittaminen ovat kaksi eri asiaa. Luulisi jokaisen kristityn kunnioittavan Jumalansynnyttäjää.


    • ikuinen neitsyt

      Ikuinen neitsyt

    • Anonyymi

      Ihmiset lankeilevat pois oikeastakin uskosta. Silloin voivat siirtyä sekaviin kirkkoihin, tai joskus jopa ateismiuskontoon.

      Raitista suuntaa:

      https://youtu.be/o4yHzW1O4B8

    Ketjusta on poistettu 19 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      75
      1296
    2. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      68
      1185
    3. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      138
      896
    4. huono omatunto

      johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.
      Ikävä
      51
      852
    5. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      74
      779
    6. Päätin juuri että

      En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi
      Ikävä
      29
      752
    7. Huomenna se

      Tulee kohta, odotatko?
      Ikävä
      60
      740
    8. Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma
      Lieksa
      157
      734
    9. Onnistuit sohaisemaan mua

      Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan
      Ikävä
      58
      727
    10. Mitä kaipaat

      Usein elämässäsi
      Ikävä
      76
      665
    Aihe