Valitettavaa mutta totta, Valio pyrkii monopoliin

Olen pettynyt

9.3.2014 03:00

"Valio laski perusmaitojen hintoja muutama vuosi sitten, ja nyt yhtiötä syytetään saalistushinnoittelusta. Valio on kiistänyt saalistuksen. Markkinaoikeuden päätös asiasta on tulossa pian.

Saalistus merkitsisi sitä, että yhtiö on alentanut hintojaan niin paljon, että tuottaa itselleen vahinkoa poistaakseen kipailijan markkinoilta ja tämän poistuttua nostaa hintoja halunsa mukaan."

Valio toimii kuluttajaa vastaan, sillä ei kai kukaan niin tyhmä ole, että luulisi Valion säilyttävän halvat (tappiolliset) hintansa, kun on ensin ajanut kilpailijat markkinoilta?
Valion toiminta haisee pahalle.

21

64

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vasikoiden juoma
    • vaari _vain
    • Kepu boikottiin?

Kepulainen Valio ei kestä reilua kilpailua. Mielelläni ostaisin Valion maitoa, vaikka se olisi hivenen kalliimpaakin, mutta Valion ala-arvoinen toiminta panee ajattelemaan asiaa periaatteellisesti. Vanhanen ja Tiilikainen lapsellisilla boikottijulkisuustemppuilullaan panee ajattelemaan lisäksi kepusta, onko se äänestämisen arvoinen, kun nuokin edellämainitut toimivat kuin tenavat hiekkalaatikolla tuossa maitoasiassakin.
      Lestadiolaisten puuhailut lastensa kanssa ei myöskään lisää intoa äänestää keskustaa, jonka kautta tuon uskonsuunnan edustajat enimmäkseen pyrkivät vaikuttamaan. Onhan nykyinen puheenjohtaja Juha Sipiläkin lestadiolaislahkon edustaja.

• JOHTAJA J:LLÄ

Seurasiko HV:kin alaikäisiä nettipoluilla? Siinäpä kysymys, johon ei vastausta ole saatu!

• City-Persu-Keskusta
        JOHTAJA J:LLÄ kirjoitti:

Seurasiko HV:kin alaikäisiä nettipoluilla? Siinäpä kysymys, johon ei vastausta ole saatu!

Koska juttuihisi ei kukaan voi vakavasti suhtautua, laitankin sinulle huumorimusiikkia vastineeksi, että saat edes jotain huomiota typerään kommenttiisi.
        http://www.youtube.com/watch?v=fMPeOP9Cllc

• Osmium lienet

Sulle menee maito hukkaan.
      Juo kuses !

• Mooses Pessi

Osmiumille se maito vain, joka vasikoilta jää, jota eivät kaikkia juo ämpäristä.

Osmo näkee jo maidossakin Sipilän.
        heh..
        Se siinä maidon päällä näkyy, kuva.

• Sie se lienet kuspiä

Muist sie ain ko kusel määt, jot sie ravistelet hyvi, jot tulloo varmast piästäis ast poijes.

• Valio ei ole ainoa
        Mooses Pessi kirjoitti:

Osmiumille se maito vain, joka vasikoilta jää, jota eivät kaikkia juo ämpäristä.

heh..

Jos tuo on tukiaisia nauttivien Valion tuottajien kanta asiaan, valintani on aika selvä.
        Äärimmäisessä tilanteessa sitten vaikka k u s t a, mutta ei koskaan keskusta.

• Valion täsmäase:)))
        Mooses Pessi kirjoitti:

heh..

"..se maito vain, joka vasikoilta jää, jota eivät kaikkia juo ämpäristä"

Tuo selittääkin Valion Arkimaidon harmaan värin ja omituisen maun.
        Olen maistanut sitä tiskiveden näköistä lirua kahdesti. Ensimmäisen ja viimeisen kerran.

• Punikki kusoo

Kusipää Osmium.
      Muista tosiaan sekoittaa kuses ennen juontias.
      Entinen kusi muuten ihmeissään päässäs.
      Sakat ja munuaisen palaset sylje pois.

• Kannattaa ajatella

Jos kuluttaja ajattelee pitkällä tähtäimellä ja haluaa säilyttää maidon hintakilpailun, joka pitää hinnat kurissa, hän laittaa Valion maidon ostoboikottiin.

• Vähän annettu

Asiallinen avaus, jonka pankkopoika vähäisellä ymmärryksellään ja kotona opitulla alatyylillä pilasi. Niin se vaan on, että pankolla maatessa ei makaajan sivistys kasva.

• arki on juhlaa

Näin on.
        Kyllä Valion arkimaito on niin hyvää että siitä pitäisi pyyttää 2 euroa litralta.

• köyhä eläkeläinen
        arki on juhlaa kirjoitti:

Näin on.
        Kyllä Valion arkimaito on niin hyvää että siitä pitäisi pyyttää 2 euroa litralta.

Ei se tyhmä ole joka pyytää, mutta se on joka maksaa.
        Lidlistä saa hyvää saksalaista UHT kevytmaitoa 0,79€/l

• visu eläkeläinen
        köyhä eläkeläinen kirjoitti:

Ei se tyhmä ole joka pyytää, mutta se on joka maksaa.
        Lidlistä saa hyvää saksalaista UHT kevytmaitoa 0,79€/l

Minä valmistan maidon kiinalaisesta maitojauheesta.

Tulee halvaksi

• höpö höpö taas
        visu eläkeläinen kirjoitti:

Minä valmistan maidon kiinalaisesta maitojauheesta.

Tulee halvaksi

Elä sinä Osmium syötä probakandaa.

Kilju sulle on ennenkin riittänyt kyytipojaksi

• Ei monopolille
        arki on juhlaa kirjoitti:

Näin on.

Pitäisikö pyytää? Jos Valio hinnoittelisi tuotteensa noin, tuskin kauppaketjut ottaisivat Valion tuotteita hyllyihinsä ollenkaan. Ei siinä auttaisi neiti Vanhasen boikotti-itkutkaan.
        Sitä en osaa arvioida, jos Valio saisi häädettyä kilpailijansa, mihin ulottuvuuksiin Valio sen jälkeen nostaisi tuotteidensa hinnat? Täytyisihän Valion saada takaisin sekin tappio, joka koituu tappiolla myymisestä, jota se nyt harjoittaa..

Kuluttajan ainoa järkevä teko on tässä vaiheessa ostaa muita kuin Valion tuotteita estääkseen Valion ylivallan, joka nostaisi hinnat taivaisiin.

• Tehkää samoin

Minä onsta aina Ingamin maitoa. Mitä parasta siinä suomalaiset tukijullit jäävät uikuttamaan. Ennen rahat Ruotsiin kuin tukujulleille.

• Tosi kepulaista

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      307
      3025
    2. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      61
      2353
    3. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      121
      2049
    4. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
      Uskonnot ja uskomukset
      349
      2033
    5. Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?

Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois
      Maailman menoa
      127
      1733
    6. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      212
      1385
    7. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      67
      1379
    8. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      66
      1337
    9. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      68
      1263
    10. Rakas nainen ymmärsin

Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl
      Ikävä
      78
      1233
    Aihe