Kaipaisin kokemuksia kipulaastarista.
Kipulaastari
6
4854
Vastaukset
- kandipaatti
Jaa mistähän niistä? On meinaan useampia eri laastarimuotoisia valmisteita markkinoilla. Yleisimmät lienevät buprenorfiinilaastari (esim. Norspan, vaihdetaan 7vrk välein, tavallinen resepti) ja fentanyyli (esim. Durogesic, vaihto 3vrk välein, huumeresepti).
Fentanyyliä tosin ei ohjeiden mukaan tule aloittaa sellaiselle potilaalle, jolla ei ole aiemmin ollut mitään opiaattia käytössä. - kipuinen
Ihan sama kummasta laastarista on kyse...olin kuntoutuksessa ja sieltä lääkäri laittoi paperit mukaan,että näytän ne omalle lääkärille,että kirjoittaa reseptin ,oli suositellut kumpaakin...haluaisin vain tietää ,että jos jollakin on käytössä,että minkälaisia kokemuksia,ja haittavaikutuksia on tullut?
- maijuska3
moikka, olen nyt käyttänyt Norspan laastaria 2vuotta
ensin oli 5ml ja nostettiin sitten 10ml alussa tomi hyvin kipuihini /Lymen orrellioosi)
olen nyt huomannut ettei laasrari ole enää niin tehokas, onhan minulla vielä kokeilematta 25ml , täytyy keskustella lääkärin kanssa mitä hän sanoo
mutta kyllä se kuitenkin on hyvä lääke, suosittelen, minulle ei tullut sivuvaikutuksia
kokeilepa Norspania - Myrkyn syöjä
maijuska3 kirjoitti:
moikka, olen nyt käyttänyt Norspan laastaria 2vuotta
ensin oli 5ml ja nostettiin sitten 10ml alussa tomi hyvin kipuihini /Lymen orrellioosi)
olen nyt huomannut ettei laasrari ole enää niin tehokas, onhan minulla vielä kokeilematta 25ml , täytyy keskustella lääkärin kanssa mitä hän sanoo
mutta kyllä se kuitenkin on hyvä lääke, suosittelen, minulle ei tullut sivuvaikutuksia
kokeilepa NorspaniaMinulle taas tulee sivuvaikutuksia jo 10 mg/t laastarista. Huono olo, jatkuva
väsymys, suunkuivuminen, kylmä hiki (lievä pahoinvointi kohtaus). Alussahan
kaikki toimii ensin 5mg/t sitten nostetaan 10:een ja kohta taas annokset kohoavat.
En näe tässä Norpanissa mitään hyvää puolta jatkuvasti uninen olotila, pari kertaa
autoa kolhinut ja iholla ollut Norspani. Ylipäänsä suomen kivunlievitys kipupoleilla
on suuri vitsi.
Kaikki kokeiltu. (Ei Cannabista)
- Kivuliaspaavo
Fentanyli ollut maaliskuusta käytössä 225mg. Ei mitään suurempaa ongelmaa sen kanssa. Aluksi vaihtopäivän yö todella raskasta unta ja seuraava päivä lievässä huppelissa. Nyt totuttu eikä nuo suuremmalti haitaneet.
- mestuuri
itse olen tyytyväine norspan valmisteesseen alaraaja halvaantumisen vuoks kipuja paljon ja 10mg norspa tekee elämästä hieman siedettävämmän paikan..
vaikkakin oman menneisyyden takia annos on puolet liiian pieni..
joillakin ei iho kestä 7vrk mitä norspan pitää olla iholla ellei lääkäri toisin määrää
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kelekkakisat
Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.3511467- 639940
- 1505619
- 1443794
- 753760
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi373645- 403388
Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal243193- 652835
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak792623