Toivoisin että saisin keskustelua aikaan aiheesta mikä on nyt ajankohtaista elämässäni.
Olen tullut elämäntilanteeseen missä koen Jumalan kutsuvan minua vaihtamaan ammattikorkeakoulua. Itseasiassa en ole ikinä niinkään uskonut Jumalaan mutta olen kyllä yrittänyt etsiä mahdollisia totuuksia kaiken mailman polkuja pitkin.
Tämä minun elämäntilanteeni on niin käsittämätön ja ylitsepääsemätön sattumana selitettäväksi että minulle on herännyt ajatuksia mm. siitä ettei toista nimeä tässä ajassa ja tässä paikassa ole kuin Jeesus. Onhan Buddhaa ja Muhamedia, Jeesus on lähinnä minua niin muuta nimeä ei tässä ajassa ja paikassa ole nimeltä Suomi.
Kello on paljon joten en enempää kirjoittele tänään. Haluaisin jutella tässä ketjussa siitä onko Jumala kutsunut minut vai olenko itse löytänyt hänet johtuen siitä että lapsuudesta lähtien minua on kiinnostanut totuus ja tarkoitus riippumatta niinkään kasvatuksesta. Kukaan lähipiirissäni ei pahemmin uskontoa harjoita ainakaan avoimesti.
Kaikki vaan on loksahtanut paikoilleen ja tuntuu kuin minua olisi valmisteltu koko elämän ajan siihen että aloitan tällä polulla. Siis tämä liittyy työhön, ei hengelliseen.
Asiaa Jumalan kutsusta
6
51
Vastaukset
- se vanha Brina
Aina kannattaa kuunnella oman sisimpänsä ääntä, mutta pitää osata myös erottaa se mielen eli ns. järjen äänestä. Kun uskot johonkin syvästi kuten ehkä nyt siihen, että tulevaisuutesi kannalta kannattaa vaihtaa koulutussuunnitelmaasi, niin se tulee tuottamaan hyvän tuloksen.
- Nuorimiess
Tunnen uskovani syvästi. Tuntuu kuin Jumala tai jokin mitä Jumalaksi voi kutsua kutsuisi minua tekemään työtä ei raamatun kanssa vaan matematiikan taulukkokirjan kanssa. Tuntuu ettei hän halua minua hengellisiis tilaisuuksiin vaan hän haluaa minun olevan yhteydessä häneen omalla henkilökohtaisella tavallani. Hänen kaikkivoipa olemuksensa on paljastunut minulle erillaiseksi kuin mitä länsimaan kirkot ovat ennakkoluuloja luoneet.
Mielestäni meidän sisin on vajaavainen. Jumala on täydellinen. Meidän elämä on lyhyt joten Jumala ei kerkeä kasvattaa meitä täysin omaksi kuvakseen. Luterilaisuudessa ajatellaan, että ihmisillä voi olla erilaisia kutsumuksia. Jumala voi johdattaa ihmisen erilaisiin tehtäviin elämässä. Tehtävien ei välttämättä tarvitse olla hengellisiä, vaan yhtä hyvin oma tehtävä voi olla maallinen.
Yhteistä Jumalan johdatukselle on kuitenkin se, että tehtävät eri tavoin rakentavat yhteistä hyvää ja ne ovat myös yhteydessä seurakuntaan.
Vilppu H.
pappi- Nuorimiess
Minä kyllä mieluusti olen yhteydessä seurakuntaan jos semmoinen minulle löytyy. Olen tätäkin jo ajatellut että nyt kun vastaan tähän kutsun ja lähden tälle tielle niin toivon löytäväni tieni niiden ihmisten joukkoon jotka Jumala on työhön kutsunut. En tietenkään lähde etsimällä etsimään että Jumala kyllä tuo sen eteeni sitten kun on aika. Meni siihen vaikka vuosia. Olen kuitenkin jo vuosiksi sitoutunut tälle tielle joten muu tulee siinä mukana.
- 1213
" Haluaisin jutella tässä ketjussa siitä onko Jumala kutsunut minut vai olenko itse löytänyt hänet johtuen siitä että lapsuudesta lähtien minua on kiinnostanut totuus"
En tiedä, mutta pitäisin sitä tärkeämpänä, että olet kiinnostunut totuudesta ja ilmeisesti löytänyt Jumalan, tavalla tai toisella. Onnittelut. :)- Nuorimiess
Niimpä joo, kiinnitän siis huomioni sivuseikkoihin sinun mielestä. Ymmärrän hyvin mitä sanot. Ja kiitos paljon :)
Tapaani löytää Jumala tuskin koskaan pystyn kenellekkään kertomaan. Muuta en osaa sanoa kuin että minulla on "alttari" mistä löytyy matkalta mukaan tarttuneita asioita. Asiat vain menivät niin ihmeellisesti että päädyin lyömään 1200 sivuisen raamattupaperiin kirjoitetun matematiikan yhtälöitä sisältävän teoksen siihen mukaan. Sen jälkeen menikin viikko kuunnellen mozartia ja ihmetellen että miten asiat nyt tällein menivät. Onhan tästä jo kuukausia aikaa. Päätin sitten tulla keskustelemaan asian jo tuntevien ihmisten kanssa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi534360Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal824049- 703518
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak963450Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no1072465- 352318
- 242199
- 362189
- 382179
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k232064