Esiaviollinen seksi on kuulemma synti?

RaamatunMukaan

Voisiko joku näyttää Raamatusta sen kohdan, jonka mukaan tulevaa vaimoa ei saa naida ennen papin aamenta?

118

579

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kysymys hyvä. Raamatussa ei ole "papin aamenta", eikä kielletä makaamasta ennen sitä.Sellaista kieltävää kohtaa ei Raamatussa ole.

      Toisaalta Raamattu antaa ottaa jopa monta vaimoa ja sivuvaimoja. Mutta se on moraalitonta ja lain vastaista.

      • -*-

        Miksi se on moraalitonta, jos kaikki ovat vapaaehtoisesti siinä mukana?


    • lapsellista touhua

      Mikä se sellaiinen miehentekele on jolla ei ole sen vertaa itsekuria että pitää palikkansa omassa lahkeessaan siihen aameneen taivastaavaan saakka !?

      EI mikään mies, nulikka sellainen on keskenkasvuinen kakara.

      Kyllä sitä ehtii nitkuttaa ihan tarpeeksi jos sattuu elämään vanhaksikin.

      Ja loppujen lopuksi jos ei pää ole melkein tyhjä kotelo, on sitä muutakin tekemistä kuin toisen pissapaikkaa hosua hah !

      • -*-

        Tuskin ostat autoakaan ilman koeajoa.
        Autolla ajaa kuitenkin max. 10v. Vaimon ottaa yleensä loppuelämäksi.

        En ikimaailmassa veisi naista vihille, kenen kanssa en ole harastanut seksiä.


      • saranapuoli auttaa.
        -*- kirjoitti:

        Tuskin ostat autoakaan ilman koeajoa.
        Autolla ajaa kuitenkin max. 10v. Vaimon ottaa yleensä loppuelämäksi.

        En ikimaailmassa veisi naista vihille, kenen kanssa en ole harastanut seksiä.

        Eli olet hyväksikäyttäjä, ja pakkaat tyydyttämään omia himojasi.

        Louskuta vehkeitäsi oven saranapuolella, niin kojo mollukoissa helpottaa huomattavasti.

        Nämä ihmisen hyväksikäyttäjät ovat elämän tyhjänpuhujia ja siksi myös tuomion alaisia.


      • _*_
        saranapuoli auttaa. kirjoitti:

        Eli olet hyväksikäyttäjä, ja pakkaat tyydyttämään omia himojasi.

        Louskuta vehkeitäsi oven saranapuolella, niin kojo mollukoissa helpottaa huomattavasti.

        Nämä ihmisen hyväksikäyttäjät ovat elämän tyhjänpuhujia ja siksi myös tuomion alaisia.

        Surullista kuulla, että seksi on sinulle ainoastaan omien tarpeiden tyydyttämistä.
        Hyvästä seksistä nauttii kummatkin, eikä siinä tarvitse käyttää ketään hyväkseen.


      • vai että surullista.
        _*_ kirjoitti:

        Surullista kuulla, että seksi on sinulle ainoastaan omien tarpeiden tyydyttämistä.
        Hyvästä seksistä nauttii kummatkin, eikä siinä tarvitse käyttää ketään hyväkseen.

        Sinustahan tässä on kyse. Meinaat rassata ja maata ennen liittoa, "kokeilla" ja jos homma ei pelaa, niin heität rukkasena nurkkaan. Eli älä rupea mustaa ajatustasi kääntämään valkoiseksi.

        Mieti siinä sivussa, miksi nuorilla tytöillä on sukupuoliyhdynnöistä johtuva sairaus niin yleinen ja joka johtaa lapsettomuuteen.

        Siksi heillä on, kun teitä pässejä yhdistää vain korvienvälissä seisova mulkku.

        Teidän tähden sitten se todellinen avionni on ongelmallinen, koska lapsensaanti muuttuu ongelmaksi.

        Eli pässien syytä ja himojen hillitöntä hinkkaamista se on kyselyjesi summa.

        Joko selvä suomenkieli avaa jotain kynttilää korvienvälissä, vai vieläkö lammu on sammuksissa?


      • _*_
        vai että surullista. kirjoitti:

        Sinustahan tässä on kyse. Meinaat rassata ja maata ennen liittoa, "kokeilla" ja jos homma ei pelaa, niin heität rukkasena nurkkaan. Eli älä rupea mustaa ajatustasi kääntämään valkoiseksi.

        Mieti siinä sivussa, miksi nuorilla tytöillä on sukupuoliyhdynnöistä johtuva sairaus niin yleinen ja joka johtaa lapsettomuuteen.

        Siksi heillä on, kun teitä pässejä yhdistää vain korvienvälissä seisova mulkku.

        Teidän tähden sitten se todellinen avionni on ongelmallinen, koska lapsensaanti muuttuu ongelmaksi.

        Eli pässien syytä ja himojen hillitöntä hinkkaamista se on kyselyjesi summa.

        Joko selvä suomenkieli avaa jotain kynttilää korvienvälissä, vai vieläkö lammu on sammuksissa?

        Hyvin on höyrypäiden propaganda uponnut suhun!
        Minä "rassasin ja maksasin" ennen liittoa. Samoin teki vaimoni.
        Tästä syystä' tiedämme, että sovimme hyvin yhteen, eikä tarvitse jälkeenpäin miettiä mitä saattoi menettää.
        Meillä on 17 onnellista aviovuotta takana ja olemme kaiken puolin onnellisia.
        Annamme lapsillemme seksuaalivalistusta ja kerromme ehkäisystä, jotta hekin voivas rauhassa ja turvassa tutustua omaan seksuaalisuuteensa, eikä pitää niinkin ihanaa asiaa kuin seksi tabuna.


      • esimerkkisi ajan
        _*_ kirjoitti:

        Hyvin on höyrypäiden propaganda uponnut suhun!
        Minä "rassasin ja maksasin" ennen liittoa. Samoin teki vaimoni.
        Tästä syystä' tiedämme, että sovimme hyvin yhteen, eikä tarvitse jälkeenpäin miettiä mitä saattoi menettää.
        Meillä on 17 onnellista aviovuotta takana ja olemme kaiken puolin onnellisia.
        Annamme lapsillemme seksuaalivalistusta ja kerromme ehkäisystä, jotta hekin voivas rauhassa ja turvassa tutustua omaan seksuaalisuuteensa, eikä pitää niinkin ihanaa asiaa kuin seksi tabuna.

        Siksipä juuri, syntinne suuri, kantaa hedelmää toiseen ja -kolmanteen polveen.
        Ei siunaus suuri, elämään juuri, ole teille varattuna, rakkauden syvin kuuri.
        Se katkeran hedelmän, maku suuri, maistuu vasta, kun se oikein sulaa.
        Alussa maku, se on hyvä, mutta vatsassa kaivertaen alkaa kulaa.
        Milloin se sulaa, milloin se kulaa, aikaa kestää, mutta kaiverrus alkaa, se tovin elämästä estää.

        Kun jälkiä polven, sitä katsoo askelten syvää, näkee omien jälkien painanteiden johtavan hautaan syvään. Siitä niittää nuori, se toinenkin kuori, sen katkeran hedelmän, mitä isäin ja äitein syöden vuoli.

        Ei taivaallista, vaan maallista, se ihmisen himoihin vei. Tarjolla oli, se siunaus hyvä, muttei se kelvannut ei. Siksi katkeran hedelmä maku, se jatkuu ja jatkuu. Se maku, ensimmäinen, toinen ja kolmas polvi, sen korvissa soi, isien harhainen torvi.

        Sen torven äänessä soi, soi kaihoisa sävel, olisi pitänyt kuunnella taivainen sointu. Tässä on tie, tätä käykää tässä, se siunauksen tuo, sinun elämään täällä. Sen siunauksen jälkeen rakasta, rakasta niin kuin Kristus rakasti seurakuntaa. Se siunauksen tuo, tule seuraa Minua, vaimosi on syvän rakkauden kohde, niin kuin Kristus rakasti, rakasta sinäkin.

        Mutta, ei. Minä rakastan kuin rakastan. Otan luvatta, sen hedelmän, maistan ja maistan, ennen kuin se täysin on kypsä. Kypsä niin kuin taivaallinen aurinko sen kypsyttää voi.
        Se raaka hedelmä, se karvastaa vielä, koska sen hedelmän maku, käy polvieni tielle, askelteni jälkeen. Sitä he käyvät nuo jälkipolvet ja karvaan maun, hekin maistavat, näin jääden siitä mausta, mitä kypsä hedelmä tuoda voisi. Maun, jonka taivaan auringon Luoja, olisi kypsyttänyt ja antanut elämän suolan. Sen hedelmän minä annoin, sekä vaimoni tahdostani otti, koska se puu jota katselin antoi vain oman ymmärryksen. Sen äärellä en kuunnellut sitä elämän puuta, joka olisi antanut iankaikkisen elämän suuta.

        Sen hylkäsin, siksi kadotin, oma on tieni, omat on askeleeni. Siksi hauta, on sen pää. Sinne astelen, sinne astelevat, oppieni tähden polvet nuo. Olen esimerkki ajan, ja vain ajan se hedelmä alussa hyvä, mutta sitten kaiverrus syvä, on jokaisen osa, jota se maistaa. Miksi näin, sitä kysyn, ehkä siksi, että vain oma neuvo, siinä aina pysyn. Siksi se hauta on syvä.


      • Testo Stereotesti
        _*_ kirjoitti:

        Hyvin on höyrypäiden propaganda uponnut suhun!
        Minä "rassasin ja maksasin" ennen liittoa. Samoin teki vaimoni.
        Tästä syystä' tiedämme, että sovimme hyvin yhteen, eikä tarvitse jälkeenpäin miettiä mitä saattoi menettää.
        Meillä on 17 onnellista aviovuotta takana ja olemme kaiken puolin onnellisia.
        Annamme lapsillemme seksuaalivalistusta ja kerromme ehkäisystä, jotta hekin voivas rauhassa ja turvassa tutustua omaan seksuaalisuuteensa, eikä pitää niinkin ihanaa asiaa kuin seksi tabuna.

        >>>Minä "rassasin ja maksasin" ennen liittoa. >Annamme lapsillemme seksuaalivalistusta ja kerromme ehkäisystä, jotta hekin voivas rauhassa ja turvassa tutustua omaan seksuaalisuuteensa, eikä pitää niinkin ihanaa asiaa kuin seksi tabuna.


      • _*_
        Testo Stereotesti kirjoitti:

        >>>Minä "rassasin ja maksasin" ennen liittoa. >Annamme lapsillemme seksuaalivalistusta ja kerromme ehkäisystä, jotta hekin voivas rauhassa ja turvassa tutustua omaan seksuaalisuuteensa, eikä pitää niinkin ihanaa asiaa kuin seksi tabuna.

        En kehota lapsiani suntaan taikka toiseen. He tekevät niin kuin parhaammalta tuntuu.
        Asia on nimittäin niin, että nuoret tekevät niin joka tapaukseessa.

        Itse haluan että suhteeni lapsiini on avoin ja voimme keskustella mistä tahansa asiasta.

        He saavat siis testata vaikka 100 tai olla testaamatta ainuttakaan.
        Seksi on ihana asia ja se kuuluu nuoruuteen.


      • Elämän totuudet
        -*- kirjoitti:

        Tuskin ostat autoakaan ilman koeajoa.
        Autolla ajaa kuitenkin max. 10v. Vaimon ottaa yleensä loppuelämäksi.

        En ikimaailmassa veisi naista vihille, kenen kanssa en ole harastanut seksiä.

        12.3.2014 16:18
        Tuskin ostat autoakaan ilman koeajoa.
        Autolla ajaa kuitenkin max. 10v. Vaimon ottaa yleensä loppuelämäksi.
        En ikimaailmassa veisi naista vihille, kenen kanssa en ole harastanut seksiä.

        Olet siis huorintekijä.

        Tiedätkö, missä huorintekijä viettää ikuisuuden kuolemansa jälkeen?

        Aivan oikein. Helvetissä.

        Jos et halua viettää iankaikkisuuuta helvetissä, tee parannus NYT.

        Rukoile Herraa Jeesusta antamaan syntisi anteeksi ja pyydä Häntä elämäsi Herraksi ja tee kaikki mitä Hän käskee sinun tehdä, niin pelastut.


      • lkjm34
        _*_ kirjoitti:

        En kehota lapsiani suntaan taikka toiseen. He tekevät niin kuin parhaammalta tuntuu.
        Asia on nimittäin niin, että nuoret tekevät niin joka tapaukseessa.

        Itse haluan että suhteeni lapsiini on avoin ja voimme keskustella mistä tahansa asiasta.

        He saavat siis testata vaikka 100 tai olla testaamatta ainuttakaan.
        Seksi on ihana asia ja se kuuluu nuoruuteen.

        Sinä kerroit olevasi lastesi neuvonantaja seksuaalisissa asioisssa.

        >>>Annamme lapsillemme seksuaalivalistusta ja kerromme ehkäisystä, jotta hekin voivas rauhassa ja turvassa tutustua omaan seksuaalisuuteensa, eikä pitää niinkin ihanaa asiaa kuin seksi tabuna.


      • _*_
        lkjm34 kirjoitti:

        Sinä kerroit olevasi lastesi neuvonantaja seksuaalisissa asioisssa.

        >>>Annamme lapsillemme seksuaalivalistusta ja kerromme ehkäisystä, jotta hekin voivas rauhassa ja turvassa tutustua omaan seksuaalisuuteensa, eikä pitää niinkin ihanaa asiaa kuin seksi tabuna.

        "Sinä kerroit olevasi lastesi neuvonantaja seksuaalisissa asioisssa."

        Seksuaalivalistus ei ole neuvomista, vaan kertomista.

        "Sinun neouvonatosi viittaa vapaaseen seksiin."

        Neuvoni on se, että jokainen nuori tekee sen, minkä kokee hyväksi.
        En minä kehoita ketään harrastamaan seksiä vasten tahtoaan tai sellaisen kanssa kenen kanssa ei halua seksiä.
        Jos kuitenkin haluaa harrastaa seksiä, vaikka sitten ekana iltana, niin en näe siinä mitään pahaa niin kauan kun molemmat sitä haluaa ja ehkäisy on kunnossa.

        "Entä mitä sanot viisitoista- kuusitoistavuotiaalle raskaana olevalle tytöllesi kun tyttö kertoo ettei hän tiedä kuka on lapsen isä kun on tullut kokeiltua useita poikia juuri raskaaksi tulemisen aikaan."

        Kerron hänelle, että juuri tämän takia painotin sitä, että kannattaa aina käyttää ehkäisyä.
        Tämän jälkeen kysyn mitä tyttö itse ajattelee asiasta. Jos ei ole valmis tulemaan äidiksi, hän voi valita abortin.

        Suoraan sanottuna, noi sinun kysymyksesi kuulostaa lapsellisimmilta kuin mitä lapseni esittää minulle.
        Heille tämä ei ole ongelma, niin kuin ei ollut minullekaan aikoinaan.


      • Lapsi Lapsellinen
        _*_ kirjoitti:

        "Sinä kerroit olevasi lastesi neuvonantaja seksuaalisissa asioisssa."

        Seksuaalivalistus ei ole neuvomista, vaan kertomista.

        "Sinun neouvonatosi viittaa vapaaseen seksiin."

        Neuvoni on se, että jokainen nuori tekee sen, minkä kokee hyväksi.
        En minä kehoita ketään harrastamaan seksiä vasten tahtoaan tai sellaisen kanssa kenen kanssa ei halua seksiä.
        Jos kuitenkin haluaa harrastaa seksiä, vaikka sitten ekana iltana, niin en näe siinä mitään pahaa niin kauan kun molemmat sitä haluaa ja ehkäisy on kunnossa.

        "Entä mitä sanot viisitoista- kuusitoistavuotiaalle raskaana olevalle tytöllesi kun tyttö kertoo ettei hän tiedä kuka on lapsen isä kun on tullut kokeiltua useita poikia juuri raskaaksi tulemisen aikaan."

        Kerron hänelle, että juuri tämän takia painotin sitä, että kannattaa aina käyttää ehkäisyä.
        Tämän jälkeen kysyn mitä tyttö itse ajattelee asiasta. Jos ei ole valmis tulemaan äidiksi, hän voi valita abortin.

        Suoraan sanottuna, noi sinun kysymyksesi kuulostaa lapsellisimmilta kuin mitä lapseni esittää minulle.
        Heille tämä ei ole ongelma, niin kuin ei ollut minullekaan aikoinaan.

        >>>Heille tämä ei ole ongelma, niin kuin ei ollut minullekaan aikoinaan.>Tämän jälkeen kysyn mitä tyttö itse ajattelee asiasta. Jos ei ole valmis tulemaan äidiksi, hän voi valita abortin.


      • oilk87
        _*_ kirjoitti:

        "Sinä kerroit olevasi lastesi neuvonantaja seksuaalisissa asioisssa."

        Seksuaalivalistus ei ole neuvomista, vaan kertomista.

        "Sinun neouvonatosi viittaa vapaaseen seksiin."

        Neuvoni on se, että jokainen nuori tekee sen, minkä kokee hyväksi.
        En minä kehoita ketään harrastamaan seksiä vasten tahtoaan tai sellaisen kanssa kenen kanssa ei halua seksiä.
        Jos kuitenkin haluaa harrastaa seksiä, vaikka sitten ekana iltana, niin en näe siinä mitään pahaa niin kauan kun molemmat sitä haluaa ja ehkäisy on kunnossa.

        "Entä mitä sanot viisitoista- kuusitoistavuotiaalle raskaana olevalle tytöllesi kun tyttö kertoo ettei hän tiedä kuka on lapsen isä kun on tullut kokeiltua useita poikia juuri raskaaksi tulemisen aikaan."

        Kerron hänelle, että juuri tämän takia painotin sitä, että kannattaa aina käyttää ehkäisyä.
        Tämän jälkeen kysyn mitä tyttö itse ajattelee asiasta. Jos ei ole valmis tulemaan äidiksi, hän voi valita abortin.

        Suoraan sanottuna, noi sinun kysymyksesi kuulostaa lapsellisimmilta kuin mitä lapseni esittää minulle.
        Heille tämä ei ole ongelma, niin kuin ei ollut minullekaan aikoinaan.

        >>>Tämän jälkeen kysyn mitä tyttö itse ajattelee asiasta. Jos ei ole valmis tulemaan äidiksi, hän voi valita abortin.


      • _*_
        Lapsi Lapsellinen kirjoitti:

        >>>Heille tämä ei ole ongelma, niin kuin ei ollut minullekaan aikoinaan.>Tämän jälkeen kysyn mitä tyttö itse ajattelee asiasta. Jos ei ole valmis tulemaan äidiksi, hän voi valita abortin.

        Niin, sinähän et tiedä onko minulla tyttö(tyttöjä) vai poika(poikia).
        Vastasin vaan kysymykseen, mitä sanoisin sellaisessa tilanteessa.


      • edellinen sama
        _*_ kirjoitti:

        Niin, sinähän et tiedä onko minulla tyttö(tyttöjä) vai poika(poikia).
        Vastasin vaan kysymykseen, mitä sanoisin sellaisessa tilanteessa.

        Jos sinulla on vain poika tai poikia ja he saattavat tyttökaverinsa raskaaksi ja tyttö tekee isänsä neuvosta ja kehotuksesta abortin, se merkitsee sitä että lapsenlapsesi revitään äitinsä kohdusta ja tapetaan täysin puolustuskyvyttömänä sikiönä. Mitä mieltä sinä olet tämmöisestä tapauksesta? Mitä tunteita vaarille tulisi? Entä mitä poikasi sanoisi ja tuntisi?


      • _*_
        edellinen sama kirjoitti:

        Jos sinulla on vain poika tai poikia ja he saattavat tyttökaverinsa raskaaksi ja tyttö tekee isänsä neuvosta ja kehotuksesta abortin, se merkitsee sitä että lapsenlapsesi revitään äitinsä kohdusta ja tapetaan täysin puolustuskyvyttömänä sikiönä. Mitä mieltä sinä olet tämmöisestä tapauksesta? Mitä tunteita vaarille tulisi? Entä mitä poikasi sanoisi ja tuntisi?

        "Jos sinulla on vain poika tai poikia ja he saattavat tyttökaverinsa raskaaksi ja tyttö tekee isänsä neuvosta ja kehotuksesta abortin"

        Huomaan, että ehkäisy on sinulle/teille täysin vieras asia.
        Varmaan juuri tästä syystä teiniraskauksia on keskimäärin enemmän niillä alueilla missä asuu paljon fundamentaali-uskovaisia.

        Huomaa myös, että en kehoita ketään tekmään aborttia, vaan kerron vaihtoehdot.
        Kirjoitin:
        Kerron hänelle, että juuri tämän takia painotin sitä, että kannattaa aina käyttää ehkäisyä.Tämän jälkeen kysyn mitä tyttö itse ajattelee asiasta. Jos ei ole valmis tulemaan äidiksi, hän voi valita abortin.

        "Mitä mieltä sinä olet tämmöisestä tapauksesta?"

        Olen sitä mieltä, että naisella on itsemääräämisoikeus omaan kehoonsa.

        "Mitä tunteita vaarille tulisi?"

        Tuskin minkäänlaisia.

        "Entä mitä poikasi sanoisi ja tuntisi?"

        En osaa vastata toisen puolesta.

        Mitä tunteita vaarille tulisi? Entä mitä poikasi sanoisi ja tuntisi?


      • Vahi Nkoko
        _*_ kirjoitti:

        "Jos sinulla on vain poika tai poikia ja he saattavat tyttökaverinsa raskaaksi ja tyttö tekee isänsä neuvosta ja kehotuksesta abortin"

        Huomaan, että ehkäisy on sinulle/teille täysin vieras asia.
        Varmaan juuri tästä syystä teiniraskauksia on keskimäärin enemmän niillä alueilla missä asuu paljon fundamentaali-uskovaisia.

        Huomaa myös, että en kehoita ketään tekmään aborttia, vaan kerron vaihtoehdot.
        Kirjoitin:
        Kerron hänelle, että juuri tämän takia painotin sitä, että kannattaa aina käyttää ehkäisyä.Tämän jälkeen kysyn mitä tyttö itse ajattelee asiasta. Jos ei ole valmis tulemaan äidiksi, hän voi valita abortin.

        "Mitä mieltä sinä olet tämmöisestä tapauksesta?"

        Olen sitä mieltä, että naisella on itsemääräämisoikeus omaan kehoonsa.

        "Mitä tunteita vaarille tulisi?"

        Tuskin minkäänlaisia.

        "Entä mitä poikasi sanoisi ja tuntisi?"

        En osaa vastata toisen puolesta.

        Mitä tunteita vaarille tulisi? Entä mitä poikasi sanoisi ja tuntisi?

        Ehkäisyistä huolimatta tulee vahinkoja.


      • _*_
        Vahi Nkoko kirjoitti:

        Ehkäisyistä huolimatta tulee vahinkoja.

        Niin tulee. Teki mitä vaan, voi sattua vahinkoja.
        Voi esimerkiksi kompastua ja kuolla kun kävelee töihin.


      • semmoista
        -*- kirjoitti:

        Tuskin ostat autoakaan ilman koeajoa.
        Autolla ajaa kuitenkin max. 10v. Vaimon ottaa yleensä loppuelämäksi.

        En ikimaailmassa veisi naista vihille, kenen kanssa en ole harastanut seksiä.

        No montako olet jo koeajanut ja kuinka monille olet sanonut, ettei sitten ollut sopiva pitempiaikaista käyttöä ajatellen? Sinun kyllä kannattaa mennä naimisiin samanlaisen koekäyttäjän kanssa, mutta parasta olisi, ettet olisi sitten avioliittossasikaan kovin mustasukkaista sorttia.


      • Anonyymi
        saranapuoli auttaa. kirjoitti:

        Eli olet hyväksikäyttäjä, ja pakkaat tyydyttämään omia himojasi.

        Louskuta vehkeitäsi oven saranapuolella, niin kojo mollukoissa helpottaa huomattavasti.

        Nämä ihmisen hyväksikäyttäjät ovat elämän tyhjänpuhujia ja siksi myös tuomion alaisia.

        En saanut suurta aisaani mahtumaan oven saranapuolen väliin. Mikä nyt neuvoksi?


    • Haluan tietää

      Mitä tästä Raamattu kertoo? Vastatkaa tietävät.

      • siinäpä se

        Kirje heprealaisille 13

        4. Avioliitto pidettäköön kunniassa kaikkien kesken, ja aviovuode saastuttamatonna; sillä haureelliset ja avionrikkojat Jumala tuomitsee.


      • Haluat tietää.

        Raamatun VT sanoo, että vaimoksi ja mieheksi tullaan kun on rakastelu. Vaimoja saa olla kuitenkin vaikka kuinka monta.

        UT sanoo vain Paavalin suulla, että kullakin olisi vain yksi puoliso. Muuta rajoitusta ei Raamatussa ole. Rakastelua ei muuten estellä eikä esitetä sopivaa aikaa. Mutta kuukautisten aikaan sitä ei saa tehdä.


      • siinäpä se kirjoitti:

        Kirje heprealaisille 13

        4. Avioliitto pidettäköön kunniassa kaikkien kesken, ja aviovuode saastuttamatonna; sillä haureelliset ja avionrikkojat Jumala tuomitsee.

        Avioliitto on pelkkä muodollisuus, johon "vihkimisestä" on tehty jonkinlainen pyhä toimitus. Sitä se ei ole vaan rituaali.
        Kun mies liittyy vaimoon he ovat sen jälkeen yhtä lihaa ja yhdyntä kuuluu normaaliin parin elämään. Ei siihen tarvita rituaalia nimeltään vihkiminen.


      • RaamatunPeriaatteita

        Raamattu kehoittaa mieluummin "naida kun palaa". Eli huomattavasti parempi vaihtoehto ihmiselle on mennä pyhään, Jumalan säätämään avioliittoon ja elää siinä elämänsä loppuun asti uskollisena ja päästä ikuisiksi ajoiksi Herran tykö kuolemansa jälkeen - kun tehdä huorin ja mennä sinne ikuiseen tuleen, jos ei kadu ja tee parannusta Jeesuksen edessä.

        - (Room 7:1-3) Vai ettekö tiedä, veljet - minä puhun lain tunteville - että laki vallitsee ihmistä, niin kauan kuin hän elää?
        2. Niinpä sitoo laki naidun vaimon hänen elossa olevaan mieheensä; mutta jos mies kuolee, on vaimo irti tästä miehen laista.
        3. Sentähden hän saa avionrikkojan nimen, jos miehensä eläessä antautuu toiselle miehelle; mutta jos mies kuolee, on hän vapaa siitä laista, niin ettei hän ole avionrikkoja, jos menee toiselle miehelle.

        Niinpä jos henkilö suunnittelee puolisonsa jättämistä jonkun muun tähden tai muulla tavoin kääntää selkänsä kokonaan Jumalalle, vaikuttaa tämäkin hänen iankaikkisuuteensa. Se vaikuttaa hänen iankaikkisuuteensa, koska haureudenharjoittajat, avionrikkojat ja muut väärintekijät eivät pääse taivaaseen, kuten alla olevat jakeet osoittavat. Vain jos ihminen itse ajoissa katuu syntejään ja kääntyy Jumalan puoleen, voi tilanne uudelleen korjautua:

        - (Mal 2:14-16) Mutta te sanotte: "Minkätähden niin?" Sentähden, että Herra on todistaja sinun ja sinun nuoruutesi vaimon välillä, jolle sinä olet ollut uskoton, vaikka hän on sinun puolisosi, sinun aviovaimosi.
        15. Niin ei tee yksikään, jolla on jäännöskään Hengestä... Ottakaa siis vaari hengestänne älkääkä olko uskottomat nuoruutenne vaimolle.
        16. Sillä minä vihaan hylkäämistä, sanoo Herra, Israelin Jumala, ja sitä, joka verhoaa vaatteensa vääryydellä, sanoo Herra Sebaot. Siis ottakaa vaari hengestänne älkääkä olko uskottomat.

        - (Luuk 16:18) Jokainen, joka hylkää vaimonsa ja nai toisen, tekee huorin; ja joka nai miehensä hylkäämän, tekee huorin.

        - (Ilm 2:21) Ja minä olen antanut hänelle aikaa parannuksen tekoon, mutta hän ei tahdo parannusta tehdä eikä luopua haureudestaan.

        - (Hebr 13:4) Avioliitto pidettäköön kunniassa kaikkien kesken, ja aviovuode saastuttamatonna; sillä haureelliset ja avionrikkojat Jumala tuomitsee.

        - (1 Kor 6:9,10) Vai ettekö tiedä, etteivät väärät saa periä Jumalan valtakuntaa? Älkää eksykö. Eivät huorintekijät, ei epäjumalanpalvelijat, ei avionrikkojat, ei hekumoitsijat eikä miehimykset,
        10. eivät varkaat, ei ahneet, ei juomarit, ei pilkkaajat eivätkä anastajat saa periä Jumalan valtakuntaa.

        Suurin syy, että avioeroja tapahtuu, on Jumalan kunnioituksen puute. Kun ihmiset eivät usko Jumalaan tai että he kerran joutuvat tilille tekemisistään – myös siitä miten he ovat kohdelleet puolisoaan ja eläneet tämän kanssa – ovat he välinpitämättömiä.

        Tässä on jälleen kysymys maailmankuvasta. Kun ennen uskottiin Jumalaan yleisemmin, vallitsi yhteiskunnassa kunnioitus oikeita arvoja, myös avioliiton pysyvyyttä kohtaan.

        Sen sijaan kun tapahtui luopumus kristillisestä uskosta ja sen perusteista, vaikutti se käytökseen kaikilla alueilla. Yksi seuraus tästä ovat avioerot, mutta myös avosuhteet, abortit ja muut Jumalan tahdon vastaiset käytösmuodot ovat sen hedelmää.

        Jatkuu...


      • RaamatunPeriaatteita
        RaamatunPeriaatteita kirjoitti:

        Raamattu kehoittaa mieluummin "naida kun palaa". Eli huomattavasti parempi vaihtoehto ihmiselle on mennä pyhään, Jumalan säätämään avioliittoon ja elää siinä elämänsä loppuun asti uskollisena ja päästä ikuisiksi ajoiksi Herran tykö kuolemansa jälkeen - kun tehdä huorin ja mennä sinne ikuiseen tuleen, jos ei kadu ja tee parannusta Jeesuksen edessä.

        - (Room 7:1-3) Vai ettekö tiedä, veljet - minä puhun lain tunteville - että laki vallitsee ihmistä, niin kauan kuin hän elää?
        2. Niinpä sitoo laki naidun vaimon hänen elossa olevaan mieheensä; mutta jos mies kuolee, on vaimo irti tästä miehen laista.
        3. Sentähden hän saa avionrikkojan nimen, jos miehensä eläessä antautuu toiselle miehelle; mutta jos mies kuolee, on hän vapaa siitä laista, niin ettei hän ole avionrikkoja, jos menee toiselle miehelle.

        Niinpä jos henkilö suunnittelee puolisonsa jättämistä jonkun muun tähden tai muulla tavoin kääntää selkänsä kokonaan Jumalalle, vaikuttaa tämäkin hänen iankaikkisuuteensa. Se vaikuttaa hänen iankaikkisuuteensa, koska haureudenharjoittajat, avionrikkojat ja muut väärintekijät eivät pääse taivaaseen, kuten alla olevat jakeet osoittavat. Vain jos ihminen itse ajoissa katuu syntejään ja kääntyy Jumalan puoleen, voi tilanne uudelleen korjautua:

        - (Mal 2:14-16) Mutta te sanotte: "Minkätähden niin?" Sentähden, että Herra on todistaja sinun ja sinun nuoruutesi vaimon välillä, jolle sinä olet ollut uskoton, vaikka hän on sinun puolisosi, sinun aviovaimosi.
        15. Niin ei tee yksikään, jolla on jäännöskään Hengestä... Ottakaa siis vaari hengestänne älkääkä olko uskottomat nuoruutenne vaimolle.
        16. Sillä minä vihaan hylkäämistä, sanoo Herra, Israelin Jumala, ja sitä, joka verhoaa vaatteensa vääryydellä, sanoo Herra Sebaot. Siis ottakaa vaari hengestänne älkääkä olko uskottomat.

        - (Luuk 16:18) Jokainen, joka hylkää vaimonsa ja nai toisen, tekee huorin; ja joka nai miehensä hylkäämän, tekee huorin.

        - (Ilm 2:21) Ja minä olen antanut hänelle aikaa parannuksen tekoon, mutta hän ei tahdo parannusta tehdä eikä luopua haureudestaan.

        - (Hebr 13:4) Avioliitto pidettäköön kunniassa kaikkien kesken, ja aviovuode saastuttamatonna; sillä haureelliset ja avionrikkojat Jumala tuomitsee.

        - (1 Kor 6:9,10) Vai ettekö tiedä, etteivät väärät saa periä Jumalan valtakuntaa? Älkää eksykö. Eivät huorintekijät, ei epäjumalanpalvelijat, ei avionrikkojat, ei hekumoitsijat eikä miehimykset,
        10. eivät varkaat, ei ahneet, ei juomarit, ei pilkkaajat eivätkä anastajat saa periä Jumalan valtakuntaa.

        Suurin syy, että avioeroja tapahtuu, on Jumalan kunnioituksen puute. Kun ihmiset eivät usko Jumalaan tai että he kerran joutuvat tilille tekemisistään – myös siitä miten he ovat kohdelleet puolisoaan ja eläneet tämän kanssa – ovat he välinpitämättömiä.

        Tässä on jälleen kysymys maailmankuvasta. Kun ennen uskottiin Jumalaan yleisemmin, vallitsi yhteiskunnassa kunnioitus oikeita arvoja, myös avioliiton pysyvyyttä kohtaan.

        Sen sijaan kun tapahtui luopumus kristillisestä uskosta ja sen perusteista, vaikutti se käytökseen kaikilla alueilla. Yksi seuraus tästä ovat avioerot, mutta myös avosuhteet, abortit ja muut Jumalan tahdon vastaiset käytösmuodot ovat sen hedelmää.

        Jatkuu...

        Jatkuu...

        Sama asenne on levinnyt jopa seurakuntiin. Jotkut ovat niin maailman mielipiteiden ja tiedotusvälineiden vaikutuksen alaisia, että he eivät enää pelkää Jumalan käskyjen rikkomista. He rohkaistuvat ottamaan eron toisesta – ajatellen että Jumalahan antaa anteeksi – mutta eivät halua satsata avioliiton pelastamiseen. David Wilkerson kertoo oman kokemuksensa asiasta:

        Jumala on perinpohjaisesti nuhdellut minua, koska olen saarnannut aivan liian armollisesti ja anteeksiantavasti avioerosta ja uudelleen avioitumisesta. Minä tunsin kaikkien viattomien osapuolten ahdistuksen, haureellisten puolisoiden hylkäämien yksinäisyyden, syvästi Herralle antautuneiden jo eronneiden ja uudelleen avioituneiden eristyneisyyden ja syyllisyyden.

        Mutta saarnatessani rakkautta, toivoa ja anteeksiantamusta näille, monet muut, jotka olivat suunnittelemassa puolisonsa jättämistä, löysivät lohdutusta ja jopa rohkaisua. Tällainen ajatus nousi pintaan: ”Se saattaa olla väärin, mutta minä otan kuitenkin sen askeleen ja sitten heittäydyn armon varaan. Muut ovat löytäneet armon, niin minäkin.” Minä en tiedä vastausta kaikkeen.

        Sen kuitenkin tiedän, mitä olen Jumalalta kuullut tulevista tapahtumista. Kristityt, joita on varoitettu, jotka suoralta kädeltä ovat torjuneet Jumalan avioeroa kohtaan osoittaman vihan ja rakentelevat verukkeita oikeuttaakseen pahat tekonsa, he eivät enää koskaan tule löytämään lepoa Herrassa. Uudet avioliitot tuottavat heille lisää onnettomuutta ja ahdistusta… Tämän kirjan tarkoitus ei ole luoda turvattomuutta niille, jotka ovat eron viattomia uhreja ja uudelleen avioituneita ja jotka nyt etsivät Herraa… Katuvalle Jumala on hyvin armollinen.

        VAIN HUORUUDEN TÄHDEN. Kun edellä todettiin, että avioliiton tulisi olla elinikäinen liitto, jonka vasta toisen kuolema purkaa, voi tähän tilanteeseen löytyä kuitenkin yksi poikkeus; se on toisen aviorikos, hänen jatkuva uskottomuutensa tai jopa uusi avioliitto.

        Sillä jos toinen elää jatkuvassa uskottomuudessa ja haureudessa, voi tämä purkaa avioliiton. Se on Jeesuksen sanojen mukaan ainoa luvallinen syy toisesta eroamiseen. Toisaalta jos aviorikos on tapahtunut, ei sen itsessään tarvitse koskaan lopettaa liittoa. Päinvastoin, se ei koskaan riko suhdetta itsessään ja lopeta sitä, vaan sen tekee vasta toisen uusi liitto. Niin kauan kuin toinen on vielä kahden vaiheilla, on toiveita pelastaa puolisoiden välinen suhde. Anteeksiannolla ja unohtamisella voidaan saada ihmeitä aikaan tällaisissakin tilanteissa.

        - (Matt 5:31,32) On sanottu: 'Joka hylkää vaimonsa, antakoon hänelle erokirjan'.
        32. Mutta minä sanon teille: jokainen, joka hylkää vaimonsa muun kuin huoruuden tähden, saattaa hänet tekemään huorin, ja joka nai hyljätyn, tekee huorin.
        Toinen huomioitava asia on, että tekemillämme valinnoilla on vaikutusta myös iankaikkisuuteen. Niillä on vaikutusta iankaikkisuuteen niin, että jos suuntaudumme väärään elämäntapaan, emme peri Jumalan valtakuntaa, vaan jäämme sen ulkopuolelle.

        Jari Iivanaisen sivustoilta lainattu.


    • #:)

      Ei raamattu ole lakikirja,

      • pp.

        Ei niin. Se on satukirja.


    • Haluan tietää

      Mistä tämä vihkiminen avioliittoon on sitten tullut?

      • http://fi.wikipedia.org/wiki/Vuoden_1734_laki

        Kunkut ja muut viskaalit ovat keksineet satoja vuosia sitten lain nimeltään naimakaari. Sellaisesta ei iso kirja puhu mitään, joten avioliitto ja siihen vihkiminen on ihmisten aikaansaannos.


      • Haluan tietää
        lappix kirjoitti:

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Vuoden_1734_laki

        Kunkut ja muut viskaalit ovat keksineet satoja vuosia sitten lain nimeltään naimakaari. Sellaisesta ei iso kirja puhu mitään, joten avioliitto ja siihen vihkiminen on ihmisten aikaansaannos.

        Eli onko niin, että kun mies yhtyy naiseen, niin se Raamatun mukaan on siinä, mitään muita rituaaleja ei tarvita?


      • ei muuta
        Haluan tietää kirjoitti:

        Eli onko niin, että kun mies yhtyy naiseen, niin se Raamatun mukaan on siinä, mitään muita rituaaleja ei tarvita?

        Niin, tai mies yhtyy mieheen.


      • Haluan tietää kirjoitti:

        Eli onko niin, että kun mies yhtyy naiseen, niin se Raamatun mukaan on siinä, mitään muita rituaaleja ei tarvita?

        No mitä sanoo isokirja.

        1. Moos. 2:24
        Sentähden mies luopukoon isästänsä ja äidistänsä ja LIITTYKÖÖN vaimoonsa, ja he tulevat yhdeksi lihaksi.

        Mark.10.
        6 Mutta luomakunnan alusta Jumala 'on luonut heidät mieheksi ja naiseksi.
        7 Sentähden mies luopukoon isästänsä ja äidistänsä ja LIITTYKÖÖN vaimoonsa.
        8 Ja ne kaksi tulevat yhdeksi lihaksi.' Niin eivät he enää ole kaksi, vaan yksi liha.
        9 Minkä siis Jumala on yhdistänyt, sitä älköön ihminen erottako."

        Siis kun kaksi ihmistä on päättänyt yhteisesti liittyä yhteen ja perustaa perheen, ei siinä kaivata ulkopuolisia, ei pappeja eikä tuomareita. Yhteiskunnan lainsäädännön vuoksi turvataan maallisia oikeuksia menemällä "virallisesti" avioliittoon, mutta sillä on vain lihallinen merkitys.


      • Totuus esiin
        Haluan tietää kirjoitti:

        Eli onko niin, että kun mies yhtyy naiseen, niin se Raamatun mukaan on siinä, mitään muita rituaaleja ei tarvita?

        "Eli onko niin, että kun mies yhtyy naiseen, niin se Raamatun mukaan on siinä, mitään muita rituaaleja ei tarvita?"


        Ei ole niin, sellainen on haureutta - Kyllä Israelissa on aina menty naimisiin, Vanhan Testamentin aikaan;

        (Mal 2:14-16) Mutta te sanotte: "Minkätähden niin?" Sentähden, että Herra on todistaja sinun ja sinun nuoruutesi vaimon välillä, jolle sinä olet ollut uskoton, vaikka hän on sinun puolisosi, sinun aviovaimosi. 15. Niin ei tee yksikään, jolla on jäännöskään Hengestä... Ottakaa siis vaari hengestänne älkääkä olko uskottomat nuoruutenne vaimolle.

        Ja Uuden Testamentin aikaan Jeesus muutti veden viiniksi Kaanaan HÄISSÄ. Joh 2.

        Myös Paavali opettaa, että (Hebr 13:4) Avioliitto pidettäköön kunniassa kaikkien kesken, ja aviovuode saastuttamatonna; sillä haureelliset ja avionrikkojat Jumala tuomitsee.


      • Raamatun mukaan
        ei muuta kirjoitti:

        Niin, tai mies yhtyy mieheen.

        "ei muuta12.3.2014 18:26
        Niin, tai mies yhtyy mieheen."

        Tuo on valhetta - Raamattu tuomitsee ehdottomasti homouden. Vanhan ja UudenTestamentin aikaan homot saivat kuolemantuomion Israelissa.

        3 Moos 18:22,27 - 30

        22 Älä makaa miehenpuolen kanssa, niinkuin naisen kanssa maataan; se on kauhistus.

        27 sillä kaikkia näitä kauhistuksia ovat tehneet tämän maan asukkaat, jotka olivat ennen teitä, niin että maa tuli saastaiseksi -

        28 ettei maa teitäkin oksentaisi, jos te sen saastutatte, niinkuin se on oksentanut ulos sen kansan, joka oli ennen teitä.

        29 Sillä jokainen, joka tekee minkä tahansa näistä kauhistuksista, hävitettäköön kansastansa, kaikki, jotka semmoista tekevät.

        30 Sentähden noudattakaa minun määräyksiäni, ettette seuraisi niitä kauhistavia tapoja, joita on seurattu ennen teitä, ettekä saastuttaisi itseänne niillä. Minä olen Herra, teidän Jumalanne.

        Room 1:18 - 32

        18 Sillä Jumalan viha ilmestyy taivaasta kaikkea ihmisten jumalattomuutta ja vääryyttä vastaan, niiden, jotka pitävät totuutta vääryyden vallassa,

        19 sentähden että se, mikä Jumalasta voidaan tietää, on ilmeistä heidän keskuudessaan; sillä Jumala on sen heille ilmoittanut.
        '
        20 Sillä hänen näkymätön olemuksensa, hänen iankaikkinen voimansa ja jumalallisuutensa, ovat, kun niitä hänen teoissansa tarkataan, maailman luomisesta asti nähtävinä, niin etteivät he voi millään itseänsä puolustaa,

        21 koska he, vaikka ovat tunteneet Jumalan, eivät ole häntä Jumalana kunnioittaneet eivätkä kiittäneet, vaan ovat ajatuksiltansa turhistuneet, ja heidän ymmärtämätön sydämensä on pimentynyt.

        22 Kehuessaan viisaita olevansa he ovat tyhmiksi tulleet

        23 ja ovat katoamattoman Jumalan kirkkauden muuttaneet katoavaisen ihmisen ja lintujen ja nelijalkaisten ja matelevaisten kuvan kaltaiseksi.

        24 Sentähden Jumala on heidät, heidän sydämensä himoissa, hyljännyt saastaisuuteen, häpäisemään itse omat ruumiinsa,

        25 nuo, jotka ovat vaihtaneet Jumalan totuuden valheeseen ja kunnioittaneet ja palvelleet luotua enemmän kuin Luojaa, joka on ylistetty iankaikkisesti, amen.

        26 Sentähden Jumala on hyljännyt heidät häpeällisiin himoihin; sillä heidän naispuolensa ovat vaihtaneet luonnollisen yhteyden luonnonvastaiseen;

        27 samoin miespuoletkin, luopuen luonnollisesta yhteydestä naispuolen kanssa, ovat kiimoissaan syttyneet toisiinsa ja harjoittaneet, miespuolet miespuolten kanssa, riettautta ja villiintymisestään saaneet itseensä sen palkan, mikä saada piti.

        28 Ja niinkuin heille ei kelvannut pitää kiinni Jumalan tuntemisesta, niin Jumala hylkäsi heidät heidän kelvottoman mielensä valtaan, tekemään sopimattomia.

        29 He ovat täynnänsä kaikkea vääryyttä, pahuutta, ahneutta, häijyyttä, täynnä kateutta, murhaa, riitaa, petosta, pahanilkisyyttä;

        30 ovat korvaankuiskuttelijoita, panettelijoita, Jumalaa vihaavaisia, väkivaltaisia, ylpeitä, kerskailijoita, pahankeksijöitä, vanhemmilleen tottelemattomia,

        31 vailla ymmärrystä, luotettavuutta, rakkautta ja laupeutta;

        32 jotka, vaikka tuntevat Jumalan vanhurskaan säädöksen, että ne, jotka senkaltaisia tekevät, ovat kuoleman ansainneet, eivät ainoastaan itse niitä tee, vaan vieläpä osoittavat hyväksymistä niille, jotka niitä tekevät.


      • Haluat tietää miten on alettu vihkimään avioliittoon.

        Joskus 1000- luvun alussa eräs piispa ehdotti että piispa voisi antaa yhteenmenolle luvan. ettei vaikuttaisi että hiomosta yhteen mennään,

        1500- luvulla alettiin antaa sitten ne "papin aamenet". Se ei ole raamatullista perua.


    • Kaksi on yksi

      Kyllä vapaissa suunnissa ei katsota hyvällä jos elää parisuhteessa ilman papin aamenta. Siitä saadaan taas yksi hyvä "lyömäase" käyttöön. Tätä perustellaan Raamatulla.

      • 1+4

        Kirkossako huo-raa-mi-nen on susiteltua?


      • Valitettava totuus
        1+4 kirjoitti:

        Kirkossako huo-raa-mi-nen on susiteltua?

        13.3.2014 07:56
        Kirkossako huo-raa-mi-nen on suositeltua?


        Kyllä. Ev.lut kirkko on nykyään valitettavsti täysin homohuorakirkko. Se on kokonaisuudessaan leikattu pois Kristuksen ruumiista, koska heillä on pappeina homoja ja lesboja ja leikattu transukin, myös eräs homopari siunattiin Suomen Lähetysjärjestön = ev.lut kirkon lähetystyöhön.

        Ev.lutit toimivat siis räikeästi Raamatun oppeja vastaan ja tästä syystä Israelin messiaaniset ja muut ulkomaalaiset seurakunnat ja kirkot ovat leikanneet Suomen ev-lut kirkon pois Kristuksen ruumiista, eikä sen kanssa tehdä enää yhteistyötä.


    • Ei tarvita pappia välttämättä. Maistraatissa voi ateisti tuomari vihkiä "pyhään avioliittoon" aivan samalla tavalla. Kyseessä on siis pelkkä muodollisuus joka ei takaa yhtään mitään, koska pareja eroaa melkein yhtä paljon kuin toisia vihitään.
      Ahdasmieliset uskikset eivät tiedä sitä, että koko "virallinen avioliitto" on ihmisten keksimä juttu.

      • ihme juttu

        Onko Jumala ahdasmielinen antaessaan elämisen ohjeita kaiken luojana ihmisyksilölle ?!

        Jos Jumalan edessää luvataan jotain, mikä sellainen ihminen on joka ei pidä siitä kiinni häh ?

        Minulle aviolupaus ei ollut muodollisuus, se oli suunnilleen elämän ja kuoleman kysymys.
        Näen siinä jotain todella suurta ja tavoiteltavaa.

        Mitä Lappix näkee lähes eläimellisessä käyttäytymisessä jota taas näkee jokapuolella ?


      • ihme juttu kirjoitti:

        Onko Jumala ahdasmielinen antaessaan elämisen ohjeita kaiken luojana ihmisyksilölle ?!

        Jos Jumalan edessää luvataan jotain, mikä sellainen ihminen on joka ei pidä siitä kiinni häh ?

        Minulle aviolupaus ei ollut muodollisuus, se oli suunnilleen elämän ja kuoleman kysymys.
        Näen siinä jotain todella suurta ja tavoiteltavaa.

        Mitä Lappix näkee lähes eläimellisessä käyttäytymisessä jota taas näkee jokapuolella ?

        Pysytään asiassa. Jos / kun olet rehellinen, niin joudut myöntämään että avioliittoon vihkiminen on pelkkä tapakristillinen muodollisuus kirkossa, ja mastraatissa se on samanlainen muodollisuus.
        Nimenomaan ihmisten keksimät tavat on avioliittoon vihmisen takana, ja niistä tavoista pidetään yhä kiinni.
        Jumala ei ole käskenyt että pitää vihkiä, sen takana ovat uskonnot.


      • siinäpä se

        " Maistraatissa voi ateisti tuomari vihkiä "pyhään avioliittoon" aivan samalla tavalla. "

        Tuomari vihkii vain AVIOLIITTOON, pyhyyden antaa Jumala.Maistraatin vihkiminen on vain yhteiskunnallinen velvoite, että tiedettäisiin, kuka on kenenkin puoliso ja kenenkä lapsia kukakin on ja HYVÄ NIIN !
        Raamatusta en ole löytänyt (en tosin etsinytkään..) kohtaa missä käskettäisiin mennä vihille muuta , kuin tuon Paavalin ohjeen aviovuoteesta.Eiköhän se ole jokaisen maan omaan kulttuuriin kuuluva toimenpide.

        Eiköhän avioitumisen tarkoitus ole RAJATA, osoittaa, että tuo ihminen on varattu jlk.
        Avioton on vapaata riistaa muille metsästäjille.


      • siinäpä se
        ihme juttu kirjoitti:

        Onko Jumala ahdasmielinen antaessaan elämisen ohjeita kaiken luojana ihmisyksilölle ?!

        Jos Jumalan edessää luvataan jotain, mikä sellainen ihminen on joka ei pidä siitä kiinni häh ?

        Minulle aviolupaus ei ollut muodollisuus, se oli suunnilleen elämän ja kuoleman kysymys.
        Näen siinä jotain todella suurta ja tavoiteltavaa.

        Mitä Lappix näkee lähes eläimellisessä käyttäytymisessä jota taas näkee jokapuolella ?

        " Onko Jumala ahdasmielinen antaessaan elämisen ohjeita kaiken luojana ihmisyksilölle ?!"
        Uskomattoman mielestä varmaan on, koska se rajoittaa hänen näennäistä "vapauttaan".

        Mutta samoin voisimme kysyä, onko liikennesääntöjen tekijä AHDASMIELINEN, tehdessään liikennesäännöt ? Sehän RAJOITTAA kaahailijan ajoa..


      • jehova valehtelee

        "lappix12.3.2014 18:41
        Ei tarvita pappia välttämättä. Maistraatissa voi ateisti tuomari vihkiä "pyhään avioliittoon" aivan samalla tavalla. Kyseessä on siis pelkkä muodollisuus joka ei takaa yhtään mitään, koska pareja eroaa melkein yhtä paljon kuin toisia vihitään.
        Ahdasmieliset uskikset eivät tiedä sitä, että koko "virallinen avioliitto" on ihmisten keksimä juttu."

        Jehovantodistaja puhuu taas omiaan...

        Kyllä Israelissa on aina menty naimisiin, Vanhan Testamentin aikaan;

        (Mal 2:14-16) Mutta te sanotte: "Minkätähden niin?" Sentähden, että Herra on todistaja sinun ja sinun nuoruutesi vaimon välillä, jolle sinä olet ollut uskoton, vaikka hän on sinun puolisosi, sinun aviovaimosi. 15. Niin ei tee yksikään, jolla on jäännöskään Hengestä... Ottakaa siis vaari hengestänne älkääkä olko uskottomat nuoruutenne vaimolle.

        Ja Uuden Testamentin aikaan Jeesus muutti veden viiniksi Kaanaan HÄISSÄ. Joh 2.

        Myös Paavali opettaa, että (Hebr 13:4) Avioliitto pidettäköön kunniassa kaikkien kesken, ja aviovuode saastuttamatonna; sillä haureelliset ja avionrikkojat Jumala tuomitsee.


      • Avioliitto on Pyhä
        lappix kirjoitti:

        Pysytään asiassa. Jos / kun olet rehellinen, niin joudut myöntämään että avioliittoon vihkiminen on pelkkä tapakristillinen muodollisuus kirkossa, ja mastraatissa se on samanlainen muodollisuus.
        Nimenomaan ihmisten keksimät tavat on avioliittoon vihmisen takana, ja niistä tavoista pidetään yhä kiinni.
        Jumala ei ole käskenyt että pitää vihkiä, sen takana ovat uskonnot.

        "lappix12.3.2014 20:12
        Jumala ei ole käskenyt että pitää vihkiä, sen takana ovat uskonnot."


        Miksi jankkaat tätä samaa asiatonta valhetta aina vaan uudestaan? Ei se muutu todeksi sittenkään, vaikka kuinka sitä jankkaat. Jumala on perustanut naisella ja miehelle avioliiton ja naimisiin on menty sekä Vanhan, että Uuden liiton aikana

        (Mal 2:14-15)

        14 Mutta te sanotte: "Minkätähden niin?" Sentähden, että Herra on todistaja sinun ja sinun nuoruutesi vaimon välillä, jolle sinä olet ollut uskoton, vaikka hän on sinun puolisosi, sinun aviovaimosi.

        15. Niin ei tee yksikään, jolla on jäännöskään Hengestä... Ottakaa siis vaari hengestänne älkääkä olko uskottomat nuoruutenne vaimolle.

        Ja Uuden Testamentin aikaan Jeesus muutti veden viiniksi Kaanaan HÄISSÄ. Joh 2.

        Myös Paavali opettaa, että (Hebr 13:4) Avioliitto pidettäköön kunniassa kaikkien kesken, ja aviovuode saastuttamatonna; sillä haureelliset ja avionrikkojat Jumala tuomitsee.


      • to..
        Avioliitto on Pyhä kirjoitti:

        "lappix12.3.2014 20:12
        Jumala ei ole käskenyt että pitää vihkiä, sen takana ovat uskonnot."


        Miksi jankkaat tätä samaa asiatonta valhetta aina vaan uudestaan? Ei se muutu todeksi sittenkään, vaikka kuinka sitä jankkaat. Jumala on perustanut naisella ja miehelle avioliiton ja naimisiin on menty sekä Vanhan, että Uuden liiton aikana

        (Mal 2:14-15)

        14 Mutta te sanotte: "Minkätähden niin?" Sentähden, että Herra on todistaja sinun ja sinun nuoruutesi vaimon välillä, jolle sinä olet ollut uskoton, vaikka hän on sinun puolisosi, sinun aviovaimosi.

        15. Niin ei tee yksikään, jolla on jäännöskään Hengestä... Ottakaa siis vaari hengestänne älkääkä olko uskottomat nuoruutenne vaimolle.

        Ja Uuden Testamentin aikaan Jeesus muutti veden viiniksi Kaanaan HÄISSÄ. Joh 2.

        Myös Paavali opettaa, että (Hebr 13:4) Avioliitto pidettäköön kunniassa kaikkien kesken, ja aviovuode saastuttamatonna; sillä haureelliset ja avionrikkojat Jumala tuomitsee.

        Kun mies oli maksanut morsiamen hinnan ja nainen muutti hänen luokseen, tapausta juhlittiin, syötiin ja juotiin. Juhlintaan voivat osallistua miehen jo aiemmin hankkimat vaimot tai lähistöllä äkäisinä notkua miehen poislähettämät ex-vaimot.
        Kun ei ollut mitään virallista vihkimistä mies soi lähettää ostetun naisen eli vaimon pois erokirjan kera ilman mitään sen kummempaa .Erokirja piti antaa jotta nainen voisi todistaa että oli nyt vapaa ja mennä, jos tilaisuus tarjoutui, jonkun uuden karjun vaimoksi.


    • ....himo

      Ei siinä kerkii ajatella syntiä kun joka paikka seisoo

      • viisas neuvo.

        Kokeilepa oven saranpuolta. Se auttaa juuri kaltaisiasi himossa. Apu on varmasti välittön apu. Seisokki loppuu ja himosta ei tiedä pätkääkään.


      • rrullaati rullaa
        viisas neuvo. kirjoitti:

        Kokeilepa oven saranpuolta. Se auttaa juuri kaltaisiasi himossa. Apu on varmasti välittön apu. Seisokki loppuu ja himosta ei tiedä pätkääkään.

        niinpä ja se vanhanajan pulsaattopesukoneen kumirullaus olis kans tehokas luulen että ei vähään aikaan kojota sen käsitteölyn jälkeen !

        Hyvä kone noille himopukeille.


      • Anonyymi
        viisas neuvo. kirjoitti:

        Kokeilepa oven saranpuolta. Se auttaa juuri kaltaisiasi himossa. Apu on varmasti välittön apu. Seisokki loppuu ja himosta ei tiedä pätkääkään.

        Minä suosittelen himokasta ja vimmasta itsetyydytystä, se helpottaa aina hetkeksi ja tekee oikein nannaa. :)


    • eikö ole ihme

      Miksi kukaan ei kaipaa pyhyyteen ja puhtauteen ?

      Miksi likimain kaikki kommentit ihailee sekavaa eläimellistä käyttäytymistä ?

      Minusta arvokkuus ja kaikenlainen hillitty ja siisti meno on kaunista ja tavoiteltavaa, mutta missä sitä on nähtävissä ?

      • ...miksi.

        Minkä tautta uskovaiset ajattelevat synkästi, eikä myöteisesti


      • sitä saa mitä tilaa
        ...miksi. kirjoitti:

        Minkä tautta uskovaiset ajattelevat synkästi, eikä myöteisesti

        " Minkä tautta uskovaiset ajattelevat synkästi, eikä myöteisesti "

        Onko se, että vältyt kupalta, tippurilta, aidsilta, SYNKKÄÄ AJATTELUA. ?

        Sinä sensijaan ajattelet VAIN hetken nautintoa, puolisosi pettämistä ect. Jaat kuppasi puolisosi kanssa ja kun petäminen tulee ilmi HAJOITAT perheesi, teet lapsesi onnettomiksi ja epävarmoiksi luottamaan tulevaan puolisoonsa..

        Jumala antoi ohjeet, niin perheelle kuin muuhunkin elämään, hyvän ELÄMÄN SÄILYMISEN puolesta, synti tuo AINA tulessaan tuskaa ja surua, ei vain itselle vaan myös muille.
        Ja jos paneskelet kaikkea mitä eteen tulee olet seksin orja, eli adiktoitunut.

        Evankeliumi Johanneksen mukaan 8 luku
        Mene, äläkä enää tee syntiä."... 35 Orja ei pysy talossa ikuisesti, mutta poika pysyy.


    • h g nilsson

      Ensimmäinen käsky ihmiselle oli "Lisääntykää ja täyttäkää maa..."

      Aatamin ja Eevan lapsille se tiesi sukurutsaa sisarusten välillä. Siinä teille moraalia.

      • Mielenkiintoinen on tämä ison kirjan jae?

        1. Moos.4.
        15 Mutta Herra sanoi hänelle: "Sentähden, kuka ikinä tappaa Kainin, hänelle se pitää seitsenkertaisesti kostettaman". Ja Herra pani Kainiin merkin, ETTEI KUKAAN, JOKA HÄNET KOHTAISI, TAPPAISI HÄNTÄ.
        16 Niin Kain poistui Herran kasvojen edestä ja asettui asumaan Noodin maahan, itään päin Eedenistä.
        17 Ja Kain YHTYI VAIMOONSA, ja tämä tuli raskaaksi ja synnytti Hanokin. Ja hän rakensi kaupungin ja antoi sille kaupungille poikansa nimen Hanok.

        Tuo todistaa, että ihmisiä oli jo olemassa muuallakin kuin Eedenissä ja vaimokin löytyi muualta.


      • oli se
        lappix kirjoitti:

        Mielenkiintoinen on tämä ison kirjan jae?

        1. Moos.4.
        15 Mutta Herra sanoi hänelle: "Sentähden, kuka ikinä tappaa Kainin, hänelle se pitää seitsenkertaisesti kostettaman". Ja Herra pani Kainiin merkin, ETTEI KUKAAN, JOKA HÄNET KOHTAISI, TAPPAISI HÄNTÄ.
        16 Niin Kain poistui Herran kasvojen edestä ja asettui asumaan Noodin maahan, itään päin Eedenistä.
        17 Ja Kain YHTYI VAIMOONSA, ja tämä tuli raskaaksi ja synnytti Hanokin. Ja hän rakensi kaupungin ja antoi sille kaupungille poikansa nimen Hanok.

        Tuo todistaa, että ihmisiä oli jo olemassa muuallakin kuin Eedenissä ja vaimokin löytyi muualta.

        Oliko se lappixin sisko ?

        vähän samanlaista mentaalia on ilmassa

        Todistaako se senkin että kainilla oli bobkatti rakennushommissa häh !


      • oli se kirjoitti:

        Oliko se lappixin sisko ?

        vähän samanlaista mentaalia on ilmassa

        Todistaako se senkin että kainilla oli bobkatti rakennushommissa häh !

        Voit päätellä itse mitä se todistaa, lue.


      • h g nilsson
        lappix kirjoitti:

        Voit päätellä itse mitä se todistaa, lue.

        Jumala siis loi muitakin ihmisiä . Kapinoiatko myös nuo ihmiset Jumalaa vastaan ?


      • m.kylvät sitä niität
        lappix kirjoitti:

        Mielenkiintoinen on tämä ison kirjan jae?

        1. Moos.4.
        15 Mutta Herra sanoi hänelle: "Sentähden, kuka ikinä tappaa Kainin, hänelle se pitää seitsenkertaisesti kostettaman". Ja Herra pani Kainiin merkin, ETTEI KUKAAN, JOKA HÄNET KOHTAISI, TAPPAISI HÄNTÄ.
        16 Niin Kain poistui Herran kasvojen edestä ja asettui asumaan Noodin maahan, itään päin Eedenistä.
        17 Ja Kain YHTYI VAIMOONSA, ja tämä tuli raskaaksi ja synnytti Hanokin. Ja hän rakensi kaupungin ja antoi sille kaupungille poikansa nimen Hanok.

        Tuo todistaa, että ihmisiä oli jo olemassa muuallakin kuin Eedenissä ja vaimokin löytyi muualta.

        " Tuo todistaa, että ihmisiä oli jo olemassa muuallakin kuin Eedenissä ja vaimokin löytyi muualta. "
        Tuohon aikaan ihmisen ikä oli paljonpidempi kuin nykyään, eikä tuossakaan kohdassa kerrota vuosilukuja koska hän sai vaimon..

        ENSIMMÄINEN MOOSEKSEN KIRJA, GENESIS 5
        5. Niin oli Aadamin koko elinaika yhdeksänsataa kolmekymmentä vuotta; sitten hän kuoli.

        Juudaksen kirje 1
        Voi heitä, sillä he kulkevat Kainin tietä ja heittäytyvät palkan tähden Bileamin eksytykseen ja hukkuvat niskoitteluunsa niinkuin Koora!


      • m.kylvät sitä niität kirjoitti:

        " Tuo todistaa, että ihmisiä oli jo olemassa muuallakin kuin Eedenissä ja vaimokin löytyi muualta. "
        Tuohon aikaan ihmisen ikä oli paljonpidempi kuin nykyään, eikä tuossakaan kohdassa kerrota vuosilukuja koska hän sai vaimon..

        ENSIMMÄINEN MOOSEKSEN KIRJA, GENESIS 5
        5. Niin oli Aadamin koko elinaika yhdeksänsataa kolmekymmentä vuotta; sitten hän kuoli.

        Juudaksen kirje 1
        Voi heitä, sillä he kulkevat Kainin tietä ja heittäytyvät palkan tähden Bileamin eksytykseen ja hukkuvat niskoitteluunsa niinkuin Koora!

        Ei se ikä mitään todista, koska neoliittikaudella 6500 vuotta ennen Aatamin luomista oli ja eli ihmisiä ominen kulttuureineen.
        Ota Raamattu ja laske itse. Sen aikamääreiden mukaan Aatami luotiin 4028 vuotta ennen Jeesuksen syntymää.


      • ed.
        lappix kirjoitti:

        Ei se ikä mitään todista, koska neoliittikaudella 6500 vuotta ennen Aatamin luomista oli ja eli ihmisiä ominen kulttuureineen.
        Ota Raamattu ja laske itse. Sen aikamääreiden mukaan Aatami luotiin 4028 vuotta ennen Jeesuksen syntymää.

        " Ei se ikä mitään todista.."
        Totta kai todistaa, eli montako sukupolvea ehti syntyä ennen kuin hän otti vaimon.
        Eli osittain vastasinkin tähän kysymykseen:

        " Aatamin ja Eevan lapsille se tiesi sukurutsaa sisarusten välillä. Siinä teille moraalia."


      • ed. kirjoitti:

        " Ei se ikä mitään todista.."
        Totta kai todistaa, eli montako sukupolvea ehti syntyä ennen kuin hän otti vaimon.
        Eli osittain vastasinkin tähän kysymykseen:

        " Aatamin ja Eevan lapsille se tiesi sukurutsaa sisarusten välillä. Siinä teille moraalia."

        Neoliittikaudella jo eli ihmisiä ja se oli 6500 vuotta ennen kuin Raamatun aikamääreen mukaan Aatami luotiin.


    • Sinä minä hän te me

      Ollaanko me kaikki sukurutsauksen tulosta?

    • vehje oven välissä

      no miksi helluntalaisten miesten pitää sitten laittaa vehkeensä oven saranapuolelle ja vetää ovi kiinni. sehän on irstasta , ja siten irstaasta teosta tulee syntiä.

    • RaamatunMukaan

      4. Avioliitto pidettäköön kunniassa kaikkien kesken, ja aviovuode saastuttamatonna; sillä haureelliset ja avionrikkojat Jumala tuomitsee.

      Tämä on ainoa kohta Raamatusta, missä puhutaan tästä ja siinäkin viitataan JO avioliitossa oleviin, etteivät pettäisi toisiaan, mutta jos aviopuolisot haluatkin harrastaa maailman kauneinta asiaa ennen avioliittoa. Luetaanko se synniksi vaikka Raamattu ei siitä mainitse?

      • niin että

        No kun et tajua kokonaisuutta niin juttusi ovat sen mukaisia.

        Ihmisen ja kanin elämäntavan pitäisi olla hiukan suurempi mitä se näyttää olevan tänä päivänä.

        Tajuatko sitä?


      • -----------

        Huorin tekeminen tarkoittaa Raamattua kirjaimellisesti tulkiten lupauksen rikkomista.
        Kaksi nuorta ovat sopineet vapaasta tahdostaan avioliitosta, sydämestään rakastaen toisiaan, sitä tarkoittaa avioliitto.
        Joten vaikka molemmat olisivat kokemattomia, he voivat tehdä huorin kun pettävät lupauksen.
        Lappix on oikeassa, muotomenot ovat ihmisten keksimiä.
        Ei voi olla syntiä kahden ihmisen välinen uskollinen rakkaus.


    • toiinen luonto

      Mitä siinä valitat jos kaksi ihmistä päättää panna, siitä vaan

    • Tahvo

      Maailman ihminenkin arvostaa pidättyväisyyttä näis kohti eikä kukaan halua kulkea tepselinä tai pistorasiana

    • RaamatunMukaan

      Tässä keskustelussa on menty ohi aiheen. En ole vieläkään saanut selvää vastauta siihen, että onko ESIAVIOLLINEN miehen ja naisen välinen SEKSI synti RAAMATUN mukaan? Tiedän, että aviorikos on synti. Tiedän, että haureus eli lihan himojen mukaan eläminen ilman sitoumuksia on synti, mutta entäs jos on menossa tulevan puolison kanssa vaikka vuoden päästä naimisiin ja haluaa harrastaa seksiä ennen PAPIN AAMENTA Onko se synti?

      Raamatusta kohtia kiitos. Ei omia mielipiteitä.

      Raamattu on totuus. Ihmisen oma mieli on valhetta.

      • Haluan tietää

        Tähän haluaisin minäkin, selvän, yksinkertaisen Raamatulla perustellun vastauksen.


      • to..

        Väärin asetettu kysymys. Raamatun kirjoittamisen aikaan ei solmittu avioliittoja niin että ne jokin instanssi olisi virallistanut . Juutalaisten parissa avioliitto, jota sanaa ei ollut, vaan nimitys oli joko "osto" tai "ottaa nainen", tarkoitti omistajan vaihdosta, kun oli maksettu morsiamen hinta, jonka jälkeen nainen oli muuttanut miehen luo ja liitto fyysisesti toteutunut oltiin "avioliitossa", eli mies oli nyt naisen omistaja, baal. Aviomies- sanaa ei sitäkään tietysti ollut, eikä myös sanaa vaimo, nainut nainen oli "miehen nainen".

        Mies sai myös ottaa niin monta vaimoa kuin kukkaro kesti ja aviorikos tarkoitti että nainen joka jo oli jonkun miehen omaisuutta, makasi jonkun vieraan miehen kanssa, miehellä sai suhteita olla kunhan eivät olleet naitujen naisten kanssa. Tällaiset teot olivat omaisuusrikoksia Mooseksen lain mukaan, eivät siveellisyysrikoksia.


      • Raamatussa ei missään kohden ole mainintaa esiaviollisesta seksistä. Kun jokunen satavuotta sitten keksittiin naimakaari, sitten avioliittolaki ja kirkko keksi rituaalin, että avioliitto tulee "virallistaa" vihkimällä, niin sitä ennen "epäviralliset" seksisuhteet parin kesken julistettiin kirkon ja ahdasmielisten uskisten toimesta synniksi.
        Se on juuri noin.


      • HimoSynnyttääSynnin

        "Tiedän, että haureus eli lihan himojen mukaan eläminen ilman sitoumuksia on synti, mutta entäs jos on menossa tulevan puolison kanssa vaikka vuoden päästä naimisiin ja haluaa harrastaa seksiä ennen PAPIN AAMENTA Onko se synti?"

        Jahas, ymmärrän... kysyt tuota kysymystä itseäsi varten, koska olet ITSE himon kourissa...

        Etkö näe tuota selkeyttä Raamatun Sanassa - haureus ON todellakin syntiä ja jos lankeat siihen ennen avioliittoa, syyllistyt esiaviolliseen seksiin eli haureuteen.

        Vaikka suunnittelisitte miten menevänne naimisiin vuoden päästä, mistä voitte silti tietää, menettekö OIKEASTI naimisiin koskaan, vai eroatteko vaikka jo puolen vuoden päästä, neitsyys menetettynä väärällle ihmiselle.


      • Syntiä se on
        Haluan tietää kirjoitti:

        Tähän haluaisin minäkin, selvän, yksinkertaisen Raamatulla perustellun vastauksen.

        Nuo Sanan kohdat on jo tuotu esille, mutta niitä ja niiden sanomaa ei vain
        näemmä ymmärretä, ikävä kyllä, sillä on vieraannuttu niin paljon oikeasta
        ja pyhästä ja hyvästä.

        Mutta yritän nyt hieman avata asiaa:

        1. Moos. 2:24
        Sentähden mies luopukoon isästänsä ja äidistänsä ja LIITTYKÖÖN vaimoonsa, ja he tulevat yhdeksi lihaksi.

        Mark.10.
        6 Mutta luomakunnan alusta Jumala 'on luonut heidät mieheksi ja naiseksi.
        7 Sentähden mies luopukoon isästänsä ja äidistänsä ja LIITTYKÖÖN vaimoonsa.
        8 Ja ne kaksi tulevat yhdeksi lihaksi.' Niin eivät he enää ole kaksi, vaan yksi liha.
        9 Minkä siis Jumala on yhdistänyt, sitä älköön ihminen erottako."

        1. Kor. 6:16 Vai ettekö tiedä, että joka yhtyy porttoon, tulee yhdeksi ruumiiksi hänen kanssaan? Onhan sanottu: "Ne kaksi tulevat yhdeksi lihaksi".

        Siis Jumalan silmissä se, joka yhtyy naiseen on jo siten sen TEON kautta avioitunut, eli tullut YHDEKSI sen naisen kanssa eli tullut yhdeksi lihaksi,
        eikä siten pidä enää erota !

        Siis jos menee sänkyyn, niin se on Jumalan silmissä siis JO liittymistä, ja sitä liittymistä eli seksiä siis ei tule siten harjoittaa, jos ei ole valmis elämään loppuelämänsä sen toisen kanssa !

        Siis jos vähän edes miettii sitä, mitä on sanottu, niin sen kautta kyllä vääjäämättä tajuaa, sen esiaviollisen seksin harjoittamisen, Jumalan tahdon vastaiseksi, sillä seksin harjoittaminen siis ITSESSÄÄN TEKONA liittää Jumalan silmissä puolisot yhteen !

        Niinpä ne "kokeilut" siis eivät tapahdu Sanan hengessä eikä Jumalan mielen mukaan, vaan ovat oman itsekkyyden ja himojen tuotosta ja aikaansamaa toimintaa, ja himossa siis otetaan itselle itsekkyydessä, sen sijaan Rakkaudessa annetaan toiselle omasta halusta, ja siinä on suuri ero, joten Rakkauden kaksois käsky on hyvä pitää tässäkin kohtaa mielessä !

        Asia olisi muutenkin melko selvä, mutta nykyajan moraalittomuuden vuoksi näitäkään perusasioita ei ymmärretä/haluta ymmärtää.

        Tämä kaikki muuten sisältyy jo toiseen perus käskyyn, eli Rakasta lähimmäistäsi kuten itseäsi, eli esiavilloiset seksisuhteet satuttavat ihmistä, ja siten ne ovat jo Jumalan tahtoa vastaan.

        Mutta tässä mennään taas takaisin siihen asiaan, että kukin vaeltaa omien himojensa vietävänä tässä maailmanajassa syvässä itsekkyydessä, ja kun ei ole opittu ymmärtämään jo kotona edes perus asioita, niin LUULLAAN, että kullakin on lupa vaeltaa niiden himojensa mukaan syvässä itsekkyydessä,
        eikä ole edes halua tutkia sitä, mitä sillä itsekkyydellä ja himojen perässä juoksemisella todella saadaani itselle ja lähimmäisille aikaan, ja moni herääkin liian myöhään tajuamaan tekojensa seurakukset.

        Se olisi monien hyvä ymmärtää, että se vapaus, jonka ihminen ottaa itselleen, se tuo mukanaan myös vastuun, eli lopulta ihminen joutuu siis vääjäämättä kohtaamaan niiden itsekkäiden ja väärien toimiensa seuraukset, tavalla tai toisella !

        Siinä kohtaa moni sitten katuu ja haluttaisiin peruutella, mutta se ei enää onnistu, jos vaikka esimerkkinä mietitään esi aviollista seksiä, ja sen
        seurauksena ja vuoksi itse hankittua aidsia !

        Mutta esi aviollisen seksi harjoittaminen rikkoo jo itsessään ihmistä ja aiheuttaa
        monia ongelmia, myös sitten siihen mahdolliseen avioliittoonkin, kun mietitään ja verrataan sitten itseä muihin ja heidän "suorituksiinsa" ja siten ne edelliset suhteet tulevat taakaksi ja ongelmiksi avioliittoon, sitä häiritsemään.

        Jos näistä kootuista selityksistä ei vielä ymmärrä, että esi aviollinen seksi, ei todellakaan ole Jumalan tahdon mukaista vaan vastaista toimintaa, niin sitten en voi mitään, mutta se Jumalan Hyvän Tahdon vastainen toiminta on siis aina syntiä, joten eikö nyt ole siis selvää se, että esi aviollinen seksi on syntiä ?


      • -------------

        Raamatulla perustellen vastaan että ei ole syntiä.
        Kun mies ja nainen rakastavat toisiaan, he ovat jo sydämessään sitoutuneet toisiinsa.
        Ainoastaan lupauksen rikkominen, toisen hylkääminen on syntiä.
        Mielestäni Jeesus varoitti juuri itsensä kiusaamisesta evankeliumissa. "Joka katsoo naista himoiten häntä, on jo sydämessään tehnyt huorin---"
        "Ei tämä sana kaikkiin sovellu, vain niille joille se on suotu".
        Toisin sanoen me olemme kaikki yhtä syntisiä, vaikka mies olisi kuinka täydellinen ja uskollinen vain yhdelle naiselle!
        Myös voidaan tehdä tulkinta, jolla tällainen ominaisuus on, vain yksi avioliitto, yksi suhde, se on Jumalan lahjaa.
        Itsensä kiusaaminen lienee isästä p---leestä, naisten haukkuminen huonoiksi tai yleensä pistely toisen virheillä.
        Lukekaa toki Paavalinkin mielipide avioeroista, "veli tai sisar eivät ole orjuutetut--"
        "Jos eroaa niin erotkoon--".
        On velvollisuus siis rakastaa ensimmäistä puolisoaan, mutta perheh----ssä ketään ei voida velvoittaa olemaan.


    • juttututtu

      Vanhan Testamentin lakien mukaisesti kihlauksesta alkoi jo avioliitto, kun sulhanen oli maksanut morsiamen isälle sukujen kesken sovitun hinnan. Liitto vahvisteettiin morsiamen muutolla sulhasen kotiin. Raamatun kirjoittamisen aikoihin meneteltiin tiettävästi näin, ja nämäkin tavat muuttuivat kreikkalaisperäisten sekä sittemmin roomalaisten käytäntöjen mukaiseksi. Nimimerkki " to.." on tutustunut aiheeseen, saatavilla olevan tiedon mukaisesti... hyvä. Kannattaa perehtyä ihmisten arkielämään silloin, kun raamattua kirjoitettiin, tietoa kyllä löytyy

      "Joosef oli lakia kunnioittava mies, mutta ei halunnut häpäistä kihlattuaan julkisesti. Hän aikoi purkaa avioliittosopimuksen kaikessa hiljaisuudessa".

      Joosefin tapauksestakin voi nousta muutamia kysymyksiä ?

      • Juu, uskontojen syntilista on loppumaton.


      • Häpeä jesuiitta
        lappix kirjoitti:

        Juu, uskontojen syntilista on loppumaton.

        Juu, uskontojen syntilista on loppumaton.

        Tuppaat sitä jehovien väärää uskontoa tänne ihan liikaakin.

        Juttusi kyllästyttää kaikkia, eikä KUKAAN ole kiinnostunut harhaopeistasi, vaan kaikki ihmiset janoavat TOTUUTTA, vaan sitä eivät koskaan sinulta tule saamaan, koska kuulut pirun porukoihin.


      • to..

        Hiljaisuudessa ei kihlausta/avioliittoa voinut purkaa, se tehtiin julkisesti koska muutenhan nainen ei voinut todistaa että oli nyt vapaa, joko uuteen liittoon tai mitä valitsikin tehdä. Erokirjan määräsi jo Mooseksen laki ja jossain vaiheessa toisen temppelin ajan lopussa oppineet määräsivät muitakin toimenpiteitä naisten suojaksi joita VT ei edellytä eikä määrää.


      • Häpeä jesuiitta kirjoitti:

        Juu, uskontojen syntilista on loppumaton.

        Tuppaat sitä jehovien väärää uskontoa tänne ihan liikaakin.

        Juttusi kyllästyttää kaikkia, eikä KUKAAN ole kiinnostunut harhaopeistasi, vaan kaikki ihmiset janoavat TOTUUTTA, vaan sitä eivät koskaan sinulta tule saamaan, koska kuulut pirun porukoihin.

        Voit olla lukematta, jokatapauksessa minä kommentoin uskonnollisia tapoja ja ilmiöitä.


      • pipo syvällä
        lappix kirjoitti:

        Voit olla lukematta, jokatapauksessa minä kommentoin uskonnollisia tapoja ja ilmiöitä.

        Ja esität vielä olevasi jonkinsortin uskovainenkin !

        Hah mitä typeryyttä.


    • juttututtu

      Hyvin inhimillistä oli sekin, että vanhemmat toivoivat tyttärensä välttyvän raskaudelta ennen avioliittoa, ja liitossa taas toivoivat raskaaksi tulemista, naiset olivat aika heikoilla jos ei lapsia alkanut ilmaantua...hyvin usein meni vaihtoon, oli sitten syy sysissä tai sepissä.

    • Parempi on nauttia elämän jokaisesta hetkestä kuin jättää ne ja ahdasmielisten tapakristillisten uskisten takia käyttämättä.

      1. Kor. 13:13
      Niin pysyvät nyt usko, toivo, rakkaus, nämä kolme; mutta suurin niistä on rakkaus.

      Siksipä kahden ihmisen rakkauteen kuuluu seksi, olipa heitä " virallisesti vihitty " tai ei.
      Muutamia harmittaa ilmiselvästi se, että uskontojen huuhaa säännöksiä tiukasti noudattaneet ja neitsyttään pihdanneet ovat lopulta jääneet kokonaan ilman rakkautta. Sellaiset eivät tunne edes Jumalaa.

      1. Joh. 4:8
      Joka ei rakasta, se ei tunne Jumalaa, sillä Jumala on rakkaus.

      • mistäs otat jos ei o

        Et ymmärrä mitään aiheesta mutta selitystauti on kova !

        Menisit ennemmin jöhönkin könkhälle ja tuijottaisit taivaalle siinä et niin paljoa vahinkoa saisi itsellesi.

        Etkö sinä sen vertaa tajua, että ihmisten ja kanien kohtaamisissa pitäisi olla ihmisyyden ja eläinmen välinen ero !

        Eläintarhan toisella puolen verkkoa pitäisi asua ihmisiä joilla on edes jonkinlainen moraali ja taju mikä asia kuuluu mihinkin.


      • mistäs otat jos ei o kirjoitti:

        Et ymmärrä mitään aiheesta mutta selitystauti on kova !

        Menisit ennemmin jöhönkin könkhälle ja tuijottaisit taivaalle siinä et niin paljoa vahinkoa saisi itsellesi.

        Etkö sinä sen vertaa tajua, että ihmisten ja kanien kohtaamisissa pitäisi olla ihmisyyden ja eläinmen välinen ero !

        Eläintarhan toisella puolen verkkoa pitäisi asua ihmisiä joilla on edes jonkinlainen moraali ja taju mikä asia kuuluu mihinkin.

        Sinua vain potuttaa kun olet jättänyt taaksesi elämätöntä elämää jonkun uskonnollisen hölmöilyn takia.
        Seksi kuuluu rakkauteen joten antakaa palaa vaan.


      • pimeys loistaa
        lappix kirjoitti:

        Sinua vain potuttaa kun olet jättänyt taaksesi elämätöntä elämää jonkun uskonnollisen hölmöilyn takia.
        Seksi kuuluu rakkauteen joten antakaa palaa vaan.

        siinä kuollut puhuu, ja kuolleeksi jää.


      • näin se on

        Siinä on lappixella suurin valhe ja Pyhän Hengen pilkka suusa hedelmänä.

        Sekoittaa lihanasa ja hakee mukamas sen ylle Jumalan siunauksen.

        Voi mitä pimeyttä hengellisesti.

        Sanasi tuomitaan raamatussa ja olet pihalla Herran kansasta.


      • näin se on kirjoitti:

        Siinä on lappixella suurin valhe ja Pyhän Hengen pilkka suusa hedelmänä.

        Sekoittaa lihanasa ja hakee mukamas sen ylle Jumalan siunauksen.

        Voi mitä pimeyttä hengellisesti.

        Sanasi tuomitaan raamatussa ja olet pihalla Herran kansasta.

        Olen nauttinut kymmeniä vuosia seksistä ja nautin yhä. Sitä ei tuomita raamatussakaan. Olet vain kateellinen seksin puutteessa.


    • kauan sitten

      Harjoitti alku ihmiset seksiä ennen uskontoakin joten emme muuten olisi täällä,jopa ennen aatamia ja eevaakin.

    • pyhitys ja saastutus

      Uskovan pakanan on pysyttävä haureudesta, sekä verensyönnistä jne.
      Se on Jerusalemista annettu ohje.

      No uskovat sitten elää sen mukaan.

      Uskottomat ja epäuskoiset saavat sitten rypeä niinpaljon kuin haluavat, Eiväthän he siunausten äärellä halua olla ja se on valinta..


      Eli ken pyhittyy, hän pyhittyy ja ken saastuu hän saastuu... Siinä se yhtälö on ja jos olet saastuttamassa itseäsi, niin se on oma asiasi, turha sitä on puolustella täällä.

      Tielläsihän olet.

      • Jokainen tekee niinkuin parhaaksi näkee ja vastaa teoistaan ukkoherralle. Mitä ne kenenkään tekemiset ulkopuolisille kuuluvat, varsinkaan tekopyhille lahkolaisillle.


      • kuules lappix
        lappix kirjoitti:

        Jokainen tekee niinkuin parhaaksi näkee ja vastaa teoistaan ukkoherralle. Mitä ne kenenkään tekemiset ulkopuolisille kuuluvat, varsinkaan tekopyhille lahkolaisillle.

        Sinä teet Jumalan tekopyhäksi, koska Hän kieltää, .... omiltaan .... valtakunnan sisältä olevilta synnin.

        Sinä taas selität aivan muuta. Olet pimeys ja pihalla, et valtakunnassa sisällä.


    • Tuollainen osoittaa vain sen että ole jonkun uskonnon aivopesemä.

      Jumala ei kiellä seksiä missään kohtaa Raamatussa. Sensijaan toisiinsä liittyneet parit eivät saa pettää toisiaan, ts. olla uskoton. Se mainitaan, mutta siitäkin Daavid armahdettiin.

      Se missä valtakunnassa minä olen, ei kuulu muille kuin Jumalalle. Ei missään tapauksessa sinulle. Hoiteleppa oma leiviskäsi, minä hoitelen omaani. Tehdäänkö jatkossa sellainen työnjako?

    • karmea stondis

      Nyt on helluntailaisilla hirvee kiima päällä.
      Kun ei saa panna niin pitää ainakin puuttua toisten panemisiin....

    • Pyhä on avio

      Niin se vain näyttää menevän, että mitä enemmän poiketaan Raamatun osoittamalta siveellisen puhtauden tieltä, sitä enemmän on ongelmia silloin kun olisi tilanne sitoutua aviopuolisoon. Tämän ovat kaikki sielunhoitajat työssään kokeneet ja sama tuntuma tuntuu olevan jopa maallisillakin parisuhdeterapeuteilla. Ja tämän suunnan todistaa myös se, mitä nykyaikaan ihmiset tällaisille palstoille kirjoittelevat parisuhdeongelmistaan.

      Joku, ja silloinkin vain hyvin harva, saattaa väittää, että avioliitossa ilmeni yhteensopeutumisongelmia ja että olisi ollut parempi 'tutustua' toisiinsa intiimisti jo ennen liittoa, mutta tällöin kyllä herää aina kysymys, ovatko osapuolet riittävästi ja tyhjentävästi etukäteen keskustelleet asioista ennen toisiinsa sitoutumistaan.

      • odotan.

        Voisitko antaa konkreettisen esimerkin (muu kuin se, että Raamatussa sanotaan niin) mitä haittaa siitä on, jos harrastaa seksiä ennen avioliittoa.


      • odotan. kirjoitti:

        Voisitko antaa konkreettisen esimerkin (muu kuin se, että Raamatussa sanotaan niin) mitä haittaa siitä on, jos harrastaa seksiä ennen avioliittoa.

        Ensin mies jättää vanhempana ja liittyy vaimoon. Sen jälkeen hän yhtyy vaimoonsa ja he ovat yhtä lihaa. Raamattu sen todistaa. Vihkimiset ja muut rituaalit ovat lihan aikaansaannoksia eivätkä perustu Raamatun sanaan.


      • odotan.
        lappix kirjoitti:

        Ensin mies jättää vanhempana ja liittyy vaimoon. Sen jälkeen hän yhtyy vaimoonsa ja he ovat yhtä lihaa. Raamattu sen todistaa. Vihkimiset ja muut rituaalit ovat lihan aikaansaannoksia eivätkä perustu Raamatun sanaan.

        Niin. Se, onko vaimo avio-, avo-, tai jotain muuta, on yhdentekevää.
        Pelkkä seurustelukumppani tai ihan vaan kumppani, riittää aivan hyvin.


      • odotan. kirjoitti:

        Niin. Se, onko vaimo avio-, avo-, tai jotain muuta, on yhdentekevää.
        Pelkkä seurustelukumppani tai ihan vaan kumppani, riittää aivan hyvin.

        Kyllä. Mutta kirkko etunenässä ja sen vanaveteen muodostuneet kultit ja lahkot ovat tehneet maalliset ja tapakristilliset sääntönsä. Tapakristillisyys muistuttaa samanlaista toimintaa kuin alkuasukasten perinteiset rituaalit.


    • Kivaa se on

      Synti tai ei, antaa mennä vaan, siinä samalla yhden illan jututkin.

      • Kivaa se on

        ja pornon katsominen ja runkkaaminen, ihan normaalia ja luonnollista.
        Ei kaikkea raamattu hömppää kannata niin kirjaimellisesti ottaa, se on niille seonneille hihhuleille, joilla ei ole oikein toivoa.


      • ilo irti...
        Kivaa se on kirjoitti:

        ja pornon katsominen ja runkkaaminen, ihan normaalia ja luonnollista.
        Ei kaikkea raamattu hömppää kannata niin kirjaimellisesti ottaa, se on niille seonneille hihhuleille, joilla ei ole oikein toivoa.

        Samaa mieltä.
        Ilmaista, mukavaa, luonnollista ja normaalia.


    • Helluntaiherätyksen uskonkäsityksen mukaan esiaviollinen seksi on ollut suuri synti. Sen harjoittamisesta on takavuosina voitu jopa erottaa seurakunnan yhteydestä, ellei nuhteleminen ja kehoitus suhteen virallistamiseen ole auttanut. Myös avoliitossa eläminen on helluntaiopin mukaan ollut syntiä.

      Helluntailiike ovat kuitenkin maallistumiskehityksessä luopunut tässäkin asiassa nuhtelemisesta ja seurakunnasta erottamisista. Helluntaiseurakunnissa on yhä enemmän ihmisiä, jotka elävät avoliitossa tai muuten harrastavat esiaviollista seksiä. Aikaisemmin pelotteena tälle oli juuri julkinen häpäiseminen, kun tähän "syntiin" hairahtuneiden asiat käsiteltiin julkisesti helluntaiseurakunnan kokouksissa.

      Helluntaikirkkoseurakunnilla ja yhdistyspohjaisilla seurakunnilla ei ole ollut eroa suhtautumisessa tähän asiaan. Jossakin pienessä helluntailiikkeen pääuoman ulkopuolisesa yhteisössä voidaan vielä noudattaa tiukempaa suhtautumista asiaan. Sinänsä mielenkiintoinen oli tuo Tampereen Helluntaikirkon seurustelusopimus ja sen sisältö. Jää nähtäväksi, onko Helluntaikirkko palaamassa tässä asiassa vuosikymmeniä takaisin, eli ottamaan käyttöön rajummat keinot esiaviollisen seksin kitkemiseen pois seurakunnistaan.

      • Anonyymi

        Raamatussa ei ole mitään käskyä hakea vihkimystä avioliittoon papilta. Kun kihlapari yhtyy toisiinsa, heistä tulee aviopari. Ei ole siis olemassa mitään esiaviollista seksiä, koska seksin jälkeen parista tulee aviopari siitä huolimatta, onko haettu kirkollista vihkimystä vai ei.


    • iki kiusa

      Onko sulla mitään näkemystä muusta kuin siitä mikä on mitäkin HELLUNTAIN mukaan !

      Kerro joskus jotain Raamatun näkökulmasta asioihin.

      • Otan helluntaiopin raamatuntulkinnan ja käytännöt esille ihan sen takia, koska tämä palsta käsittelee helluntailaisuutta. Raamattu -keskustelupalstojakin toki on olemassa, jossa ei tarvitse mainita helluntailaisuudesta.


    • Anonyymi

      Miksi?

    • Anonyymi

      Seksin kieltäminen toisilta on syntiä. Sitä sanotaan kateudeksi.

    • Anonyymi

      Aloittaja ei tahdo tietää Raamatun Jumalan Sanaa aiheesta.
      Hän tahtoo ainoastaan väitellä ja tuoda esille oman mielipiteensä.
      Hän tahtoo siis väitellä itse asiassa Jumalan kanssa.

      Jumalan mielipide, Sana, kiinnostaa kovin harvoja niin, että sitä
      tahdotaan noudattaa. Tästä aloituksessa on kysymys.

      Jokainen meistä on rakentaja. Me kaikki rakennamme elämämme
      rakennusta. Jokainen rakennus tarvitsee perustan, pohjan, jolle
      rakentaan, niin myös elämämme rakennus tarvitsee hyvän pohjan.

      Kumpi rakentaja sinä olet tässä Jeesuksen esittämässä esimerkissä?
      Rakennatko elämääsi Jumalan Sana perustalle vai jollekin toiselle
      perustalle?

      Kaksi rakentajaa:

      Luuk 46-49 ”Miksi te huudatte minulle: ’Herra, Herra’, mutta
      ette tee, mitä minä sanon? Minä osoitan teille, kenen kaltainen
      on se, joka tulee minun luokseni ja kuulee minun sanani ja tekee
      niiden mukaan. Hän on kuin mies, joka taloa rakentaessaan kaivoi
      syvään ja laski perustuksen kalliolle. Kun sitten tuli tulva, virta
      syöksyi taloa vastaan mutta ei saanut sitä horjumaan, koska se
      oli hyvin rakennettu.

      Mutta se, joka kuulee eikä tee, on kuin mies, joka rakensi talonsa
      maan pinnalle, ilman perustusta. Kun virta syöksyi taloa vastaan,
      se sortui heti ja tuhoutui kokonaan.”

    • Anonyymi

      Lue 1 Tessalonikalaisille 4:1-7 on Kirjoitettu: Vaimo tulee ottaa pyhyydessä ja kunniassa eikä himon kiihkossa, niinkuin pakanat, jotka eivät Jumalaa tunne.

      • Anonyymi

        Vaimon voi ottaa kiihkossa. Sehän on Jumalan luoma ominaisuus. Naisen seksuaalisuus on aina pelottanut miehiä.


    • Raamattu ei tunne esiaviollista seksiä eikä papin aamenta, sillä Raamatun mukaan avioliitto alkaa yhdynnästä.

      • Anonyymi

        No ei nyt ihan noinkaan. Sillä jos yhdyntään osallistunut mies maksoi naisen isälle sovitun määrän rahaa/omaisuutta, koko juttu unohdettiin, eikä kyse ollut enää edes synnistä.

        Minä olen maksanut suoraan naiselle, jonka isä ei ole enää edes maisemissa. Unohdetaan siis moiset muinaiset tavat, joilla ei ole mitään tekemistä teologian kanssa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ammuskelu Härmän häjyissä

      Onko jollain enempää tietoa?
      Seinäjoki
      304
      9888
    2. Siis oikeasti S... En ymmärrä...

      Oletko se sinä joka täällä kaipailee? Kaikki täsmää.
      Ikävä
      68
      2241
    3. Onneksi olkoon sait mut vittuuntumaan

      Sapettanu koko helvetin päivän.
      Ikävä
      42
      2044
    4. Onko jotain sanottavaa vielä, nyt voi kertoa

      Poistun kohta täältä ja unohdan ajatuksen naimisiin menosta. Mieheltä
      Ikävä
      33
      1870
    5. Keksin sinulle tänään uuden lempinimen

      Olet kisu-muija. Mitäs tykkäät älynväläyxestäni?
      Ikävä
      79
      1838
    6. Oho! Varmistusta odotellaan.

      Pitäneekö paikkansa? "🇺🇦Ukrainian drones hit a 🇷🇺Russian Tu-22M3 bomber at the Olenya airfield,"
      NATO
      161
      1766
    7. Mitä sitten ikinä teetkin

      Mun on aika mennä J mies. Olen ollut niin tyhmä. Kaikkea mukavaa elämääsi edelleen toivotan ja ihanaa elämän jatkoa. Mei
      Ikävä
      40
      1348
    8. Mies mistä oikein suutuit?

      Yhtäkkiä vaan häippäsit täältä... 😢
      Ikävä
      16
      1292
    9. Kun istuit

      vierelläni penkillä, olin hetken onnellinen. Se hetki kimaltelee mieleni sopukoissa ja valvottaa öisin. Salainen kaipau
      Ikävä
      53
      1246
    10. Saanko selityksen?

      Mikä minus oli vialla? Ulkonäkö, teinkö jotain väärin, sanoinko jotain..? Haluisin vaa tietää :(
      Ikävä
      51
      1229
    Aihe