Tämä on loppu

Mitä nyt teen?

Rahat eivät vaan enää riitä. Yksiöni vuokra nousi juuri 1400 euroon (ihan älytöntä! nousu oli yli 300e!!!), ruoan alvi vaan kallistuu ja minun sossurahoja ei vaan voida korotella hallituksen taholta? MISSÄ SYYLLINEN TÄHÄN? Eihän minun rahani enää riitä? Ojassako pitää asua??

16

182

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • asiat huonosti...

Joo tiedän tunteen. Minulla 27 m2 yksiö ja vuokra vuoden alusta jo 1650 euroa/kk.
      Kunpa olisi varaa ostaa oma....

• Mitä nyt teen?

Minun yksiö sentään 34,5m2, mutta silti vuokran korotus on rikollisen iso!!!

Miten tavallinen ihminen voi pärjätä tuilla tällaisessa rosvoparonien maassa kertokaapa tämä?!?

• hgfdsa

No sinä nostat kanteen kiskurivuokrasta.

• Myy tietokoneesi

niin saat rahaa!

• sossupummi.

Mun vuokra on 375 euroa. Asun hesassa 39 neliöö yksiössä.

• Say what again?

Mikä helvetti on hesa?

Ite asun stadissa.

Ootko jyväjemmari tai joku landepaukku, häh?

• Näin se vain on

Aloittaja lopettaa ruikuttamisen ja hommaa itselleen halvemman asunnon. Ei Suomessa tarvitse kenenkään ojassa asua. Jos ei muuta löydy hommaa fatta sinulle asuntolapaikan,

• 10+2

Missä nuin kalliita asuntoja on, muuta halvempaan? Itse maksan vähän päälle 300e yksiöstäni.

• halpaa on...

No meillä mene sama raha 300 euroa keskimäärin kuussa talon lämmitykseen ja käyttösähköön. Tänä talvena hieman vähemmän. Toki talossa 215m2 kolmelle.

• Halvempia löytyy

Edellisen asuintaloni yksiöiden vuokra oli 250€/kk ja sähkö vesi päälle. Tuollaisissa kiskurivuokrataloissa ei ole mikään pakko kenenkään asua, AINA voi muuttaa halvempaan.

• en ede tienaa 1600kk

Jep. Kyllä on mielettömät hinnat noilla tuolla. Mahtavatko asua kalliossa vai missä? Oma vuokrani on 270kk eteläisen suomen taajamassa. Tilaa on ihan kahdellekin, vaikka onkin yksiö. En valita.

• hekostussw

Minä asuin vielä jokin aika sitten puolen tunnin matkan päässä Helsingin keskustassa (ei Helsingissä). Vuokrakolmion vuokra oli noin 700 euroa/kk ja vuokrasin siitä yhden huoneen tutun tutulle 170 e/kk, joten maksettavakseni jäi noin 530 euroa. Jos olisin asunut tuossa pidempään, olisin ehkä vuokrannut vielä toisenkin makuuhuoneen jollekin tutulle, jolloin olisin taas saanut omaa vuokraani alaspäin.

Ehkä sinun kannattaisi myös nöyrtyä ja muuttaa Helsingistä pois halvemmalle asuntoalueelle, vaikka sitten pitäisi hommata seutulippu työssäkäyntiä varten. Ihan normaaleja ihmisiä täällä Kehä 3:n takanakin asuu.

• työtön pummi.

Mä asun n 38 neliössä ja vuokra 370 egee. Saan asumistukea 275 euroa.

• 1metallimuija

Ihan älytöntä asua kalliisti, yksiön vuokra jos on 1400 €uroa niin silloin pitäisi olla jo nettoansiot ainakin 2500€/kk. jotta kannattaa elää.Korkeintaan 1/3 osa saisi mennä asumiseen.Mutta monet suostuvat maksamaan kiskurivuokria kun on niin hienoa asua hyvissä osoitteissa .Ei ojassa tarvitse asua , mutta kehyskunnissa ei vuokra nyt noin älytön ole ja joukkoliikenne on aivan toimiva.
      Monilla tuntemillani ihmisillä oli vaan turhamaisuus kriteerinä asunnonvalitsemisessa ja maksoivat tuloihinsa nähden kiskurivuokria. Tuohon vuokraan nähden jo kannattaisi ottaa asuntolainaa ja maksella omaa asuntoa kuin elättää jotakin rikasta ja ahnetta vuokranantajaa

• aloitus on provo

Vuokrasopimuksessa täytyy olla kirjattuna se prosentti, millä vuokraa saa korkeintaan nostaa vuoden kuluttua sopimuksen allekirjoittamsiesta.

Aloitus on provo.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      40
      3711
    2. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      33
      3304
    3. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      69
      2918
    4. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      91
      2760
    5. Miks tän meidän

Rakkauden on pitänyt olla näin vaikeaa?
      Ikävä
      35
      1778
    6. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      81
      1739
    7. muista olla

VAROVAINEN! m
      Ikävä
      24
      1589
    8. Elän vastoin

Kaikkia arvoja kun en pysy sinusta erossa.
      Ikävä
      28
      1537
    9. Onneksi on edes yksi kuva

Susta mitä voin välillä ihastella ja kaipailla sua😔
      Ikävä
      29
      1519
    10. Olisitpa se hellä

Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k
      Ikävä
      23
      1514
    Aihe