Onko se palkka sille työntekijälle vai sille työnantajalle? Paljonko se on?
Eikö työnantaja maksa sitten mitään? Jos työllistetään 4 tuntia/pvä tai 8 tuntia/pvä niin onko se työntekijälle sama palkka vaikka tuneja olisi enempi?
Mä en niinkun tajuu tätä palkkaus systeemiä.
Olen vaan tajunnut että työntekijä olisi 20 tuntia viikko eli 4 tuntia päivä, mutta entä jos hän on sen 8 tuntia päivä ja 40 tuntia viikko, niin eihän se palkka voi olla sama.
On monimutkaista hommaa.
Mitä tarkoittaa palkkatuki?
32
5489
Vastaukset
- työtön.
Kela maksaa palkkatuen. Työnantaja ei maksa ikinä mitään ja siksi onkin hyvä käyttää orjatyö voimaa jotta firma pärjää. 4 tunnin päivistä saa vain sen 9 euroa päivä jonka kela maksaa.. Palkkatuella olevat joutuu painamaan 5-8 tuntia mutta ei kannata ikinä suostua 8 tuntii vaan 5 tuntiin jos haluaa. Palkkatuki voi olla n 1100 euroa.
- näinmenee
Minulla palkkatuki oli 870e ja en saanut enää asumistukea.
- palkkatuella ollut
Työnantaja saa tietyn summan palkkatukea, kun palkkaa palkkatukeen oikeutetun henkilön. Työntekijä saa palkan tekemistään tunneista. Palkkatuen alaisista töistälasketaan työssäolo ehtoon ( ansiosidonnaiselle oikeittaviin viikkoihin, puolet tehdystä työajasta.) siis jos on palkkatuella 6 kk töissä niin työssäoloa kertyy ansiosidonnaista ja eläkettä karetuttavasti 3 kk.
- Byro B
Eikö tämän vuoden 2014 alusta työssäoloehto täyty tavalliseen tapaan myös palkkatukihommissa ja tuo puolitus jäi historiaan.? Muuten aloittaja saa tästä hyvää tietoa.
Noita eläkejuttuja ei kannata murehtia, systeemit muuttuu vielä moneen kertaan ennen alle 30v eläkkeellejääntiä. - myös palkkatuella
Jos työnantajalle maksetaan palkkatukea vaaditaan että työntekijälle maksetaan alan työnmukaista palkkaa (ainakin sinnepäin). Ainakin aikaisemmin oli 85% työaika vaatimuksena täydelle palkkatuelle työnantajalle. Jos on kyseessä työmarkkinatuella oleva työllistetty kunnat usein maksavat extraa palkkatukea työnantajalle, tuskin työntekijä saa enemmän palkkaa mutta hänen palkkaamisesta tulee kannattava. Tuo eläkekarttuma edellä on aivan puppua nykyään eläkettä karttuu kaikesta työstä ja on suoraan riippuvainen palkkasummasta.
- eläkkeen loppu...
Byro B kirjoitti:
Eikö tämän vuoden 2014 alusta työssäoloehto täyty tavalliseen tapaan myös palkkatukihommissa ja tuo puolitus jäi historiaan.? Muuten aloittaja saa tästä hyvää tietoa.
Noita eläkejuttuja ei kannata murehtia, systeemit muuttuu vielä moneen kertaan ennen alle 30v eläkkeellejääntiä.Joo, näin on...
""Noita eläkejuttuja ei kannata murehtia, systeemit muuttuu vielä moneen kertaan ennen alle 30v eläkkeellejääntiä""
Vanhempani nauttivat 63% palkkatuloistaan eläkettä. Minä tulen saamaan nähtävästi 50%. Seuraava sukupolvi 40%. Sinä.. et taida saada eläkettä kun ei maksajia...
- sekava systeemi
Mistä sitten tietää oikean palkan määrän?
Eihän se voi olla niin että jos teet sen 20 tuntia viikko tai 40 tuntia viikko, et palkka olisi sama???
Jos yritys saa palkkatukea 20 t viikolle, niin yrityshän joutuu itse maksamaan sitten loput sen toisen 20 t palkan/viikko
Yritys saa palkkatunkena 20 t/viikko. Monetpa ei sitten teetäkkään kuin sen minimiajan, kun ei tarvi itse maksaa mitään, näin ollen työntekijä on heille ilmainen. Firma saa siitä rahaa itse, mutteimaksa mitään työntekijälle.
Onko se näin?- Byro B
Jos työpaikassa noudatetaan jotain työehtosopimusta, oikea palkka ilmenee siitä.
Palkkasi on esim. 9€/tunti ja sovit, kuinka monta tuntia teet ja saat palkan sen mukaan. Ja siitä menee verot siten, kuin verokorttisi määrää.
Sinä sovit asiat työnantajasi kanssa ja pomo sopii palkkatukijutut työkkärin kanssa.
Työniloa!
- voitonlisä
Palkkatuki on työnantajalle maksettava tuki, jotta palkaa työttömän jolla on palkkatuki oikeus.
Siksi työnantaja ei palkaa kuin palkkatukeen oikeutettuja, kyse on ilmaisesta työvoimasta.
Jokainen palkkatuella työllistetty pidetään vain tukeen oikeuttavan työsopimuksen ja tukiaika lopuu vaihdetaan uusi palkatukeen oikeutettu työntekijä.
Sisko pääsi tuolla sopimuksella muutama vuosi sitten kokiksi työmaaruokalaan. Omistajalla ei ollut mitään taloudellista tajua, miten ruokataloutta hoidetaan.
Sisko piti oikein kirjaa ja suunittelemalla ja hyödyntämällä tarjoukset ja ylijäännen, sisko säästi joka kuukausi hänelle maksetun palkan verran. Mutta, kun palkkatuki aika loppui omistja otti seuraavan tukeen oikeutetun työntekijän.
Valtio maksaa näin yrittäjälle tukea, ilmaisen työntekijän kautta, olisiko piilotuki, kun kansa ei ymmärrä eikä tiedä.
Nyt verot vielä laskee joten se tuella työllistetty maksaa palkastaan enemmän veroa prosenteissa kun se työnantja joka saa ilmaisen työn.- kansalainen x
Aivan oikein. Palkkatuki järjestelmä on suunniteltu niin että valtio maksaa yrityksille työvoimasta jotta näiden ei itse tarvi käyttää omia rahojaan. Tämä johtaa siihen että näitä pätkätyöläisiä sitten kierrätetetään ja jätetään omin rahoin palkkaaminen tekemättä. Epäeettistä ja moraalitonta veronkiertoa, sanon minä.
- Kas tällä tavalla
Yhdistykset voi netota palkkatukilaisilla ihan kivasti:
1 tuntimäärä voi olla niin pieni, että palkkatuki riittää kokonaisuudessaan kaikkiin palkkauskustannuksiin
2 joissain kunnissa maksetaan vielä erillistä kuntalisää, esim 600€/kk ja tuo on mukava lisä sille yhdistykselle, työllistetyn tuntimäärä on edelleen olemattoman pieni (4h/päivä)
3 yhdistys hyötyy täysillä palkkatukilaisen työpanoksesta
4 palkkatukilainen ei ole oikeutettu soviteltuun työttömyysturvaan, vaikka töitä olisi tosiaan tuo 20h/viikko ja näin ollen palkkatukilainen pysyy nöyränä- soviteltua
Palkkatukilainen on kylläkin oikeutettu soviteltuun työttömyystukeen jos työtuntimäärä on 20 tuntia viikossa. Toinen asia on jos palkka on niin suuri että palkka-300eur x50% on niin suuri että työmarkkinatuesta ei jää mitään maksettavaa
- Ei tipu ei lirise
soviteltua kirjoitti:
Palkkatukilainen on kylläkin oikeutettu soviteltuun työttömyystukeen jos työtuntimäärä on 20 tuntia viikossa. Toinen asia on jos palkka on niin suuri että palkka-300eur x50% on niin suuri että työmarkkinatuesta ei jää mitään maksettavaa
Eipä muuten ole, JOS työnantajalle maksetaan sitä suurinta palkkatukea, ei työntekijä voi saada soviteltua päivärahaa palkkatulojen lisäksi, vaikka viikkotunnit olisikin vain 20h/viikko...
- Tuen piiriin on otet
Ei tipu ei lirise kirjoitti:
Eipä muuten ole, JOS työnantajalle maksetaan sitä suurinta palkkatukea, ei työntekijä voi saada soviteltua päivärahaa palkkatulojen lisäksi, vaikka viikkotunnit olisikin vain 20h/viikko...
Osa-aikaisessa palkkatukityössä voi saada työttömyysetuutta
Palkkatukityössä osa-aikaisesti työskentelevällä voi olla oikeus saada soviteltua työmarkkinatukea tai peruspäivärahaa. Tuen piiriin on otettu myös korkeimman korotetun palkkatuen työt.
Osa-aikaista palkkatuettua työtä tekevä saa soviteltua työttömyysetuutta, jos sovitellun etuuden muut edellytykset täyttyvät. Sovitellussa työttömyysetuudessa ansiotulot sovitetaan yhteen peruspäivärahan tai työmarkkinatuen kanssa.
Suojaosan (300 e/kuukaudessa tai 279 e/4 viikossa) ylittävät tulot vaikuttavat siten, että jokainen euro vähentää etuutta 50 senttiä.
Työttömyysetuutta voidaan maksaa soviteltuna 1.1.2014 alkaen myös silloin, kun työnhakija on palkattu osa-aikatyöhön korkeimmalla korotetulla palkkatuella tai muulla tuella, jota rahoitetaan työmarkkinatukimäärärahoista.
Soviteltua työttömyysetuutta maksetaan asiakkaalle, joka
tekee tilapäisesti enintään 2 viikkoa kestävää kokoaikatyötä tai
tekee osa-aikatyötä, jonka työaika sovittelujakson aikana on enintään 80 % alalla sovellettavasta kokoaikatyön ajasta, tai jatkaa työssä, jossa työaikaa on lyhennetty lomautuksen takia, tai
saa tuloa sivutoimisesta yritystoiminnasta.
Työttömyysetuuksien takautuva hakuaika on 3 kuukautta. Jos haluaa hakea tukea vuoden alusta lähtien, hakemus on toimitettava Kelaan maaliskuun loppuun mennessä.
- nuukuus kunniaan
Te-toimisto voi maksaa palkkatukea työnantajalle, joka ottaa töihin vajaakuntoisen tai pitkäaikaistyöttömän henkilön. Työnantaja maksaa luonnollisesti työntekijälle palkan, jonka määrä käy ilmi työsopimuksesta ja joka noudattaa työehtosopimusta. Myös työajat käyvät ilmi työsopimuksesta.
Palkkatuki on runsaat kolmekymppiä päivältä, se maksetaan työnantajalle ja tällä porkkanalla pyritään siihen, että myös vaikeasti työllistettävät pääsisivät töihin.
Löydät lisää tietoa aiheesta selaamalla hieman nettiä. - paljonko on palkka?
Siis mikä on palkka jos olet palkkatukityössä 20 tuntia viikko tai 40 t viikko? Onko se sama ja paljonko se on
Eihän se voi olla järjen mukaan sama jos tunteja on enempi.
Miksä on siis palkkatukilaisen palkka jos hän on 20 tuntai tai jos hän on 40 tuntia viikko??- hoitsuliini
Eihän tuohon kysymykseesi voi vastata!!! Palkaa riippuu mitä työtä menet tekemään ja mitä palkkaa työnantaja sinulle maksaa. Itse olen ollut muutaman kerran palkkatukitöissä. Sain aivan normaalia palkkaa kuten muutkin ja tein samoja hommia kuin muutkin. Ei eronnut mitenkään, ikälisätkin maksettiin.
- nuukuus kunniaan
Tuskinpa palkka on koskaan samasta työstä sama, jos työtä tehdään 20 tai toisaalta 40 tuntia viikossa. Kyllä 40 tuntia viikossa tekevä saa yleensä kaksinkertaisen palkan verrattuna 20 tuntia viikossa tekevään. Tuntipalkat vaihtelevat suuretikin riippuen työtehtävistä, koulutuksesta, työkokemuksesta ja työpaikasta. Mutta loppujen lopuksi työnantaja määrää palkan, ja työntekijä suostuu siihen jos suostuu. Palkka kirjataan sitten työsopimukseen.
- Bean mr
Sekoitat nyt jotain. Palkkatuki= työnantajalle maksettava tuki henkilön palkkaukseen.
Palkka, työaika, muut työsuhteen ehdot= se mistä työsopimuksella sovit ta:n kanssa. Eli vaikka työnantajasi sopisi kanssasi alan työehtosopimuksen mukaisesta palkasta, esimerkiksi 8 tunnille päivä, ja, ta saa vain pienintä palkkatukea sinusta, työnantaja on katsonut että sinulle tointaa maksaa täysistä työpäivistä.
Mutta, jos on sovittu muusta tuntimäärästä niin sen teet, etkä muuta- voi loput nakitetut olla kusetusta ilmaiseksi tehtävään.
Jos jokin työsuhteessa johon työnantajasi saa palkkatukea, askarruttaa, käänny asiassa työkkärin puoleen.
Suoraan palkkatukilaisen palkkaa ei voi sanoa etukäteen, se kunkin alan tyehtosopimuksen mukainen tai ta. n kanssa sovittava milläkin alalla ja ta:lla on vaihteleva. Huonon tuurin käydessä saat "riistopulju oy" tasoa. Hyvän työnantajan sattuessa saat tarpeeksi aikaa tehdä työsi ja liksa vastaa alan keskitasoa tai on jopa kiva.
Mitäs siinä sopparissas lukee? Lasket tuntiliksan kuukaudelle. sitten vähennät verot, vakuutukset, eläkemaksut, sun muut yleverot- kyllä se menee reiluun 19 pros koko summasta.
Vähennät muut vähennykset, kuten kotit, ta.n kuittausoikeudelliset, ja ay-jäsmaksut jos nuita on- Ja voila! sul on osapuilleen noin tuossa sitten nettopalkkasi!
Suosittelen vielä yhtä juttua. Jos veroprosenttisi on verokortissa alle 10, niin rustaa se yli ennen ta:lle vientiä, ja nosta yli 14 %- minun on nyt noin 17 % ja vartoon veroehdotusta- 25 oli ihan liikaa, ja sain viime v. takaisin liki 2000 euroa.
Miten nykyään noi työsuhdejuttujen perusasiat voi olla ihmisille näin hakusessaan? - jfaöjfdaöjfd
Bean mr kirjoitti:
Sekoitat nyt jotain. Palkkatuki= työnantajalle maksettava tuki henkilön palkkaukseen.
Palkka, työaika, muut työsuhteen ehdot= se mistä työsopimuksella sovit ta:n kanssa. Eli vaikka työnantajasi sopisi kanssasi alan työehtosopimuksen mukaisesta palkasta, esimerkiksi 8 tunnille päivä, ja, ta saa vain pienintä palkkatukea sinusta, työnantaja on katsonut että sinulle tointaa maksaa täysistä työpäivistä.
Mutta, jos on sovittu muusta tuntimäärästä niin sen teet, etkä muuta- voi loput nakitetut olla kusetusta ilmaiseksi tehtävään.
Jos jokin työsuhteessa johon työnantajasi saa palkkatukea, askarruttaa, käänny asiassa työkkärin puoleen.
Suoraan palkkatukilaisen palkkaa ei voi sanoa etukäteen, se kunkin alan tyehtosopimuksen mukainen tai ta. n kanssa sovittava milläkin alalla ja ta:lla on vaihteleva. Huonon tuurin käydessä saat "riistopulju oy" tasoa. Hyvän työnantajan sattuessa saat tarpeeksi aikaa tehdä työsi ja liksa vastaa alan keskitasoa tai on jopa kiva.
Mitäs siinä sopparissas lukee? Lasket tuntiliksan kuukaudelle. sitten vähennät verot, vakuutukset, eläkemaksut, sun muut yleverot- kyllä se menee reiluun 19 pros koko summasta.
Vähennät muut vähennykset, kuten kotit, ta.n kuittausoikeudelliset, ja ay-jäsmaksut jos nuita on- Ja voila! sul on osapuilleen noin tuossa sitten nettopalkkasi!
Suosittelen vielä yhtä juttua. Jos veroprosenttisi on verokortissa alle 10, niin rustaa se yli ennen ta:lle vientiä, ja nosta yli 14 %- minun on nyt noin 17 % ja vartoon veroehdotusta- 25 oli ihan liikaa, ja sain viime v. takaisin liki 2000 euroa.
Miten nykyään noi työsuhdejuttujen perusasiat voi olla ihmisille näin hakusessaan?Ei ole hakusessa se on niin kieroa toimintaa ettei pysy kärryllä.
Olin viimeksi palkkatukityössä, ja allekirjoitin sopimuksen jossa palkka oli yli 900 / kk. Pian työnantaja toi uuden sopimuksen ja sanoi että edelliseen oli tullut virhe palkka oli liian suuri ja se aleni 600 e/kk. Elin näinkö yhistykset toimii? - Tää on niin nähty
jfaöjfdaöjfd kirjoitti:
Ei ole hakusessa se on niin kieroa toimintaa ettei pysy kärryllä.
Olin viimeksi palkkatukityössä, ja allekirjoitin sopimuksen jossa palkka oli yli 900 / kk. Pian työnantaja toi uuden sopimuksen ja sanoi että edelliseen oli tullut virhe palkka oli liian suuri ja se aleni 600 e/kk. Elin näinkö yhistykset toimii?Juurikin näin. Se eka soppari menee te-toimistolle, sillä ne saa te-keskuksesta työllistämistuet täysimääräisinä ja sitten maksaa sulle sillä uudella sopimuksella alennettua palkkaa, näin ne saa isomman siivun omaan kassaansa... sun muuten ei olis ollut mikään pakko allekirjoittaa sitä alennetulla palkalla olevaa sopparia!
- jdjdkajaadd
Tää on niin nähty kirjoitti:
Juurikin näin. Se eka soppari menee te-toimistolle, sillä ne saa te-keskuksesta työllistämistuet täysimääräisinä ja sitten maksaa sulle sillä uudella sopimuksella alennettua palkkaa, näin ne saa isomman siivun omaan kassaansa... sun muuten ei olis ollut mikään pakko allekirjoittaa sitä alennetulla palkalla olevaa sopparia!
Joo, minäkin tajusin sen vasta jälkikäteen.
- oioi
jdjdkajaadd kirjoitti:
Joo, minäkin tajusin sen vasta jälkikäteen.
Tuommoiset voi käräyttää, eli työkkäriin. Ja mikään pakko ei ole laittaa allekirjoitusta samaan työhön, samaa aikaa koskien toiseen soppariin- se ensimmäinen pitäisi olla jo pätevä.
Jos taas työkkärin ja ta:n kesken on virheitä käynyt, semmoinen soppari pitää käydä hävittämässä- ennen kuin uutta tehään. Asiat voi tarkistaa työkkäristä, minkä mukaan ihminen on tuella- itseään koskevat saa aina tarkistaa.
- joopistajoo
Ei ole palkkatuettu ilmainen työnantajalle! Itse kysellyt töitä tukeen oikeutettuna monesta paikkaa mutta kun pitäisi työantajan maksaa silti vielä "omasta pussistaan" n. 300-350 euroa/kk, niin työttömänä pysytään! Saisin maksimi tuen kunhan vain joku työllistäisi! Ongelma siinä kun Ilmaista työvoimaakin on saatavana. Ne on niitä valmennuksessa ja vastaavissa olevia työharjoitelijoita. Niille EI TARVII maksaa senttiäkään "omasta pussista". Valtio korvaa harjoittelijalle sen 9 euroa verotonta per päivä. Joten unohtakaamme "täysin ilmainen" työntekijä. sellaista ei ole eikä tule jos palkkaa pitää maksaa. Tämän olen lukuisilta työnantajilta kuullut. Työpajoista en tiedä enkä niistä yhdistyksistä. Ehkäpä niillä on joku oma palkkaussysteemi millä saadaan ilmainen palkkatyöskentelevä...? Niistä en välitä sillä haluan itse vaikuttaa siihen mitä teen koska minähän tässä töitä haen enkä mihinkään WC-siivoojaksi lähde tai koirien kakkoja siivoomaan!
- ilmaiseksi siivoomaa
Yhdistykset ovat hanakoita ottamaan palkkatutetun ihmisen, se on heille täysin ilmainen. Niitä töitä keksimällä keksitään, itse kirjoitin taksien puhelinnumeroita puhelinluettelosta, kävin kaupasta ostamassa pullaa k ja kahvia, keittelin kahvia, imuroin ym tiskausta ja sen semmoista. Olin siis ilmainen siivooja heille, vaikka "ihanoikeita" töitä minulle työkkärissä sanottiin siellä olevan, ammattiani vastaavaa. Eipä ollut työpistettäkään, siellä kirjoittelin kokouspyydän ääressä kun huone oli vapaa sitten kun tuli kokous meikäläinen sai mennä joko keittiön pöydän ääreen tai sitten laitettiin asioille kaupungille!
Olin siis rahastusmagneetti, siksi olin töissä että yhdistys tienasi minusta kun työllisti, ja sain tehdä paska duunit joita muut eivät halunneet..kerroin kyllä työkkärissä työhistorian.. - Oma kokemukseni
ilmaiseksi siivoomaa kirjoitti:
Yhdistykset ovat hanakoita ottamaan palkkatutetun ihmisen, se on heille täysin ilmainen. Niitä töitä keksimällä keksitään, itse kirjoitin taksien puhelinnumeroita puhelinluettelosta, kävin kaupasta ostamassa pullaa k ja kahvia, keittelin kahvia, imuroin ym tiskausta ja sen semmoista. Olin siis ilmainen siivooja heille, vaikka "ihanoikeita" töitä minulle työkkärissä sanottiin siellä olevan, ammattiani vastaavaa. Eipä ollut työpistettäkään, siellä kirjoittelin kokouspyydän ääressä kun huone oli vapaa sitten kun tuli kokous meikäläinen sai mennä joko keittiön pöydän ääreen tai sitten laitettiin asioille kaupungille!
Olin siis rahastusmagneetti, siksi olin töissä että yhdistys tienasi minusta kun työllisti, ja sain tehdä paska duunit joita muut eivät halunneet..kerroin kyllä työkkärissä työhistorian..Itse olen kerran ollut palkkatuetussa työssä 6 kk. Työ mielestäni vastasi odotuksiani ja koulutustani ja työtehtävät ihan kunnon työtä (toimistosihteeri). Palkka oli ihan kohtuullinen ikälisineen kaupungin palveluksessa. Viihdyin hyvin ja kivat työkamut. Itse asiassa yksi kivoimmista työpaikoista mitä mulla ikinä on ollut! Kai se on niin siitä työpaikasta kiinni ja siitä miten palkkatuettua työntekijää kohdellaan/arvostetaan mutta minulla oli vain hyviä kokemuksia ko. työstä.
- Olin "korvaamaton"
Oma kokemukseni kirjoitti:
Itse olen kerran ollut palkkatuetussa työssä 6 kk. Työ mielestäni vastasi odotuksiani ja koulutustani ja työtehtävät ihan kunnon työtä (toimistosihteeri). Palkka oli ihan kohtuullinen ikälisineen kaupungin palveluksessa. Viihdyin hyvin ja kivat työkamut. Itse asiassa yksi kivoimmista työpaikoista mitä mulla ikinä on ollut! Kai se on niin siitä työpaikasta kiinni ja siitä miten palkkatuettua työntekijää kohdellaan/arvostetaan mutta minulla oli vain hyviä kokemuksia ko. työstä.
Olen ollut hyvässäkin paikassa, viihdyin, mutta palkka oli nälkärajoilla ja työpätkän loputtua saatava työtoikkari "arvoton".... MITÄ TEKEE TYÖTODISTUKSELLA, JOSSA LUKEE PELKÄSTÄÄN "PALKKATUKITYÖ"?!?!?!?!
- minä tein niin
Olin "korvaamaton" kirjoitti:
Olen ollut hyvässäkin paikassa, viihdyin, mutta palkka oli nälkärajoilla ja työpätkän loputtua saatava työtoikkari "arvoton".... MITÄ TEKEE TYÖTODISTUKSELLA, JOSSA LUKEE PELKÄSTÄÄN "PALKKATUKITYÖ"?!?!?!?!
Vedä se sana yli ja kirjoita ORJATYÖ.
- Oma kokemukseni
Olin "korvaamaton" kirjoitti:
Minä sain vieläpä ihan normaalin työtodistuksen jossa ei ollut mitään mainintaa "palkkatukityöstä" ja siitä työtodistuksesta on ollut hyötyäkin jatkossa muita työpaikkoja hakiessa ja töitä olen saanutkin. Näissä palkkatukityöpaikoissa taitaa olla valtavasti vaihtelua - osa huonoja ja osa ihan normi työpaikkoja ??
- sitäsetarkoittaa
Se tarkoittaa sitä että valtio maksaa työnantajallesi liksaa ja hän saa näin halpatyöorjan.
- Yrittäjä698
Täytyypä kommentoida tätä viestiketjuu. Itse olen uusi yrittäjä kahden hengen yrityksessä. Tulot ei riitä vielä meidän omaan toimentulon turvaamiseen mutta olisi hyvä saada kolmas työntekijä jotta toinen voisi olla vuorollaan lomalla koska on tehty vuosi kovasti töitä ilman lomia starttirahan turvin. Elintärkeä apu tälläsessä tilanteessa.
- Kakeu
Jos ei edes yrityksen omat tulot riitä toimeentulon turvaamiseen vuoden jälkeen, suosittelen vaihtamaan alaa. Kukaan hyvä koodari ei esim. taatusti suostu tulemaan palkkatuettuna teille töihin, mikäli olette pelifirma tai vastaava. Jokainen ihminen osaa laskea, kannattaako sellainen työnteko. Jos tulot eivät muutu pätkääkään tukien jälkeen, miksi vaivautua. Koodareille kuuluu myös ehdottomasti heille oikeutettu palkka, käytännössä vähintään 2000 - 4000 €/kk.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 406993
- 323948
- 453330
- 402949
- 172726
- 372238
- 162196
- 412153
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons482087- 402058