Maahanmuuttaja vastaa

Suomalaiset töihin

Olen töissä Suomessa ja Suomen kansalainen.

Miksi suomalaiset eivät halua tehdä töitä? Miksi minun pitää elättää työttömiä suomalaisia juoppoja?

Meillä on täällä monta työpaikkaa auki, mutta ei kelpaa suomalaisille. Tai sitten työvoimatoimisto lähettää tänne henkilöitä, jota tekevät kaikkensa, että eivät joudu töihin? Miksi?

Ollen kyllästynyt rahoittamaan suomalaisten ryyppäämistä. Menkäää töihin!!

7

158

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • en mee duuniin

SYY on: Skeida palkka!!!! Jos aattelet jamppaa, joka tekee 8h ja normi päivät saa lapaseen 1300 e!!! Ei helll Joko verot pois tai tupla liksa.

Progressinen verotus on SATUA. Kun tienaa vähän pitäs vero olla NOLLA ja kun tienee NALLET pitäs vero mennä 60%. Näin ei tehdä Nalle sarja maksaa jopa alle 20% veroa, kun DUUNARI 30% Näin menee.

Sää elätät MAMUJA maksat kännykät, vaatteet, autot kaiken jos ovat tajunneet jäädä työttömiksi. Tämä se on väärin. 2v aikaa ja jos ei hommaa HEI HEI.

• uusstadilainen

"Näin ei tehdä Nalle sarja maksaa jopa alle 20% veroa, kun DUUNARI 30% Näin menee."

No joo. En nyt Nallea ja vastaavia halua mitenkään puolustella, mutta Nallen 20 %:a on kuule aika monen pien- ja keskituloisen duunarin verot.

Proge-verotus on pahinta, jos keskituloinen tai kohtalaisen hyvätuloinen, mutta ei kykene junailemaan tulojaan niin, että saisi ne pääomatuloina.

• Keskiluokan kapina

Yes, näin on. Keskituloista paremmin tienaavana nuo verot on ihan murhaavia. Keskimäärin noin 11 tunnin työpäivä...

Kun kuuntelen noita demarien ja kommunistien höpinöitä, että progression tulisi olla vielä jyrkempi, niin....hieman v...ttaa.

Keskiluokan kapina on lähellä

• palaa takaisin

Ehkä he eivät halua tehdä töitä maahanmuuttajan kanssa. Et kirjoita mistä maasta olet tullut. Minä olen joskus ollut töissä (80-luvulla) paikassa, jossa oli paljon vietnamilaisia. Ihan hyviä työntekijöitä, mutta otti kovasti päähäni, kun eivät osanneet suomenkieltä edes välttävästi. En millään olisi jaksanut heidän kanssaan. Ja nykyisin monessa paikassa on näitä maahanmuuttajia, olleet Suomessa jo 15 vuotta, mutta kieltä ei vaan osata niin että aito suomalainen ymmärtäisi helposti. Aina piti kysyä, ai. mitä. Miksi eivät opiskele suomenkieltä. Ei mitään omaa aktiivisuutta, odotetaan, että kyllä Suomi järjestää. Kaiken lisäksi olen sitä mieltä, että maahanmuuttajille ei koskaan pidä antaa Suomen kansalaisuutta!

• uusstadilainen

"Kaiken lisäksi olen sitä mieltä, että maahanmuuttajille ei koskaan pidä antaa Suomen kansalaisuutta!"

Miksi?

Oma isäni tuli Suomeen 70-luvun alussa, perusti muutaman vuoden päästä yrityksen ja työllisti vuosien aikana äitini ja minun lisäkseni useita suomalaisia. Olisi voinut olla yrityksen pyörittäminen ja toiminta hankalaa ellei olisi saanut kansalaisuutta. Nykyisin siskollani on yritys, joka työllistää hänen lisäkseen kaksi muuta. Itse olen mikroyrittäjä ja freelancer ja työllistän itseni.

• palaa takaisin

Pitäisi oilla kuten Amerikassa.Minun tätini meni naimisiin amerikkalaisen miehen kanssa vuonna 1953 ja muutti sinne miehen perässä. Jos siellä ei ole laki muuttunut niin hän on edelleen Suomen kansalainen. Sanoi kerran, että ei viitsi opetella Amerikan historiaa, joka oli vaatimuksena saadakseen Amerikan kansalaisuuden. Kai niitä muitakin ehtoja oli, en tiedä, varmaan myös kielikysymys. Ja vaikka mies on amerikkalainen, ei avioliitto tuonut kansalaisuutta. Yksi lapsi heillä oli (lapsi kuoli aikuisena), hän tietysti oli Amerikan kansalainen. Nyt tätini on 83 vuotias ja varmaan läpäisisi ainakin kielikysymyksen. Hän kirjoitti minulle tässä takavuosina, mutta ei enää. Sanoi, että hän ei enää osaa kirjoittaa suomeksi, eikä juuri puhuakaan. Silti on Suomen kansalainen. Miksi ihmeessä Suomessa annetaan maahanmuuttajille niin helposti Suomen kansalaisuus? Kai he pystyisivät elämään omalla kansalaisuudellaankin. Suomen tilastot on päin peetä, kun pakolaisetkin saavat Suomen kansalaisuuden. Ei väkiluku ole oikea, minusta vain syntyperäiset suomalaiset voisivat saada kansalaisuuden. Jos sinä ole syntynyt Suomessa, olet Suomen kansalainen, mutta isäsi olisi pitänyt pitää oma kansalaisuutensa!

• Onko se niin vaikeaa

Ei kai sinun oo pakko......häivy vain sinne mistä oot tullutkin.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Eutanasia?

Kertokaas omia mielipiteitä eutanasiaan liittyen. Onko mielestäsi oikein vai väärin ja miksi?
      Arvot ja etiikka
      4
      12356
    2. Eutanasia - miksi eläimelle sallitaan armokuolema, mutta ihmiselle ei?

Olen pitkään ihmetellyt yhtä asiaa Suomessa. Kun koira kärsii parantumattomasta sairaudesta ja kovista kivuista, eläinlä
      Arvot ja etiikka
      4
      11143
    3. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      174
      5064
    4. Veli Sofia teki urosmehiläisen työn

Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa
      Maailman menoa
      28
      3679
    5. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      196
      3524
    6. Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."

Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss
      Suomalaiset julkkikset
      44
      3047
    7. Unisex-vessat

Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu
      Tunteet
      108
      2769
    8. Sosiaalidemokratia romahtanut kautta maailman

nuoret eivät enää kannata järjetöntä aatetta, joten demarien täytyy hakea kannattajia mamuista. Ruotsin sos.demit jo kie
      Maailman menoa
      37
      2117
    9. Jäit kiinni siitä

että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky
      Ikävä
      13
      2108
    10. Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin

Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy
      50 plus
      19
      1935
    Aihe