Ensimmäinen käsky - Minä olen Herra, sinun Jumalasi. Sinulla ei saa olla muita jumalia minun rinnallani.
Mikä on sinulle kaikkein tärkeintä?
Sydämen luottamus ja usko luovat sekä Jumalan että epäjumalan. Mikä on sinulle kaikkein tärkeintä? Mistä odotat eniten hyvää tai toisaalta ehkä pelkäät eniten pahaa? Mihin luotat eniten? Näiden kysymysten äärellä voit pohtia kuka tai mikä Jumalasi on. Pelkät oikeat vastaukset eivät takaa oikeaa suhdetta Jumalaan. Sydän on suuta rehellisempi. Jonkun Jumala on juuri se, mihin hän sydämen pohjasta luottaa ja uskoo. Joka ei sydämestään turvaa Jumalaan, hän turvaa johonkin muuhun, josta on tullut hänelle epäjumala. Ensimmäisessä käskyssä Jumala sanoo, että sinun on annettava hänen yksin olla Jumalasi. Herra vaatii sinua sydämesi pohjasta turvautumaan ja luottamaan yksin häneen. Kaiken muun on oltava toissijaista.
Ote T.Säilä.
Jumala ja epäjumala
6
<50
Vastaukset
- sama jatkuu
Kaikkien epäjumalien äiti
Saatana on aina kiihkeästi halunnut tulla Jumalan kaltaiseksi (Matt. 4:9-10). Hänet syöstiin alas taivaasta siksi, että hän luopui Herrastaan ja Luojastaan (Juud. 6, Joh. 8:44). Juuri nämä ominaisuudet, luopumuksen ja itsensä jumaloinnin, hän istutti ihmiseen. Ja nimenomaan nämä taipumukset ovat kaiken epäjumalanpalveluksen perusta. Epäjumala, jonka me oikeastaan haluamme asettaa Luojan tilalle ja jota me kiertoteitse kaikissa muissa epäjumalissa palvomme, on oma minämme. - Hyvä on
Siinä on ajatusta juuri tähän meidän aikaamme.
- Just niin
Siinäpä atte ateisteille valaisevaa tietoa.
- TE LUOTATTE
niin usein sydämmiinne, yhtä usein se vie teidät harhaan.
Sanottiinhan: Puhdas sydämmiset näkevät Jumalan.
Joka tapauksessa toivotan Teille hyvää matkaa. - Luopumus
Hyvä kuvaus siitä epäjumalasta.
'Hänet syöstiin alas taivaasta siksi, että hän luopui Herrastaan ja Luojastaan (Juud. 6, Joh. 8:44). Juuri nämä ominaisuudet, luopumuksen ja itsensä jumaloinnin, hän istutti ihmiseen.' - ...
...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eutanasia - miksi eläimelle sallitaan armokuolema, mutta ihmiselle ei?
Olen pitkään ihmetellyt yhtä asiaa Suomessa. Kun koira kärsii parantumattomasta sairaudesta ja kovista kivuista, eläinlä2811538Veli Sofia teki urosmehiläisen työn
Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa604119Unisex-vessat
Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu1253335Sosiaalidemokratia romahtanut kautta maailman
nuoret eivät enää kannata järjetöntä aatetta, joten demarien täytyy hakea kannattajia mamuista. Ruotsin sos.demit jo kie2012655Miksi Seta ja Sofia Virta ei vaadi muslimeita kunnioittamaan priden-arvoja?
Kuten tiedetään niin islam ei hyväksy sitä mitä pride edustaa. Seta-pomo Mikkonen nosti hirveän äläkän kun yksi tepsin1142363Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista
Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh2051894Sofia Virralle täydet 12 pistettä!
Kun ei jäänyt mukaan vähemmistöjen sortamista epäsuorasti tukevaan joukkueeseen. Urheilijoiden pitäisi olla esikuvia.3401251- 681048
Miksi Hotelli Kainuuta dissataan?
Ihmetyttää tämä jatkuva yhden yrityksen arvosteleminen. Ikäänkuin mikään ei olisi hyvin. Kuitenkin yritys työllistää, ta20957- 65850