Ja vain Jumala voi antaa Jumalalta synnit anteeksi.
Jos pappi / pastori / ihminen sanoo seurakunnalle esim. "Jumala on nyt teidän syntinne anteeksiantanut" niin se on VALHE...mistä pappi tietää ihmisten sydämet? Yksin Jumala tietää kaikkien ihmisten sydämet paremmin kuin ihmiset itse. Ei pappi voi tietää kuka seurakunnasta uskoo, kuka ei usko, jos joku valehtelee, kuka ei ole anteeksiantanut toiselle/toisille ihmiselle/ihmisille, kuka pyytää anteeksiantoa jne. On vain YKSI VÄLIKÄSI, JEESUS KRISTUS, Jumala itse. Jakeet, joissa puhutaan syntien anteeksiannosta on ymmärretty väärin! Jumala ei ikinä antanut ihmiselle valtaa antaa syntejä anteeksi Häneltä. Eri asia on käsky, jossa Jumala sanoo, että meidän tulee ihmisenä anteeksiantaa kaikille, muuten Jumala ei anteeksianna meille. Mutta VAIN JUMALA VOI ANTAA ANTEEKSI SYNNIT JUMALALTA.
Lisäksi, syntejä EI voi juoda eikä syödä pois ehtoollisella. Tämä on Sanan vastaista julistusta, jos sanotaan että ehtoolliselle osallistuvat saavat synnit anteeksi. EI, Jeesuksen uhraus oli täydellinen ja lopullinen kun hän sanoi "It's finished". Ehtoollinen on Jeesuksen muistoksi.
Kuulin, että USAssa saatanan palvojat ovat soluttautuneet eri seurakuntiin ja edistävät mm. homojen oikeuksia ja homomyönteisyyttä...joka on Jumalan Sanaa VASTAAN.
Vain Jeesus Pelastaa
18
73
Vastaukset
- 1213
"Kuka tämä on, joka puhuu Jumalan pilkkaa? Kuka voi antaa syntejä anteeksi, paitsi Jumala yksin?" Mutta kun Jeesus tiesi heidän ajatuksensa, vastasi hän ja sanoi heille: "Mitä te ajattelette sydämessänne? Kumpi on helpompaa, sanoako: 'Sinun syntisi ovat sinulle anteeksi annetut', vai sanoa: 'Nouse ja käy'? Mutta tietääksenne, että Ihmisen Pojalla on valta maan päällä antaa syntejä anteeksi," – hän sanoi halvatulle - "minä sanon sinulle: nouse, ota vuoteesi ja mene kotiisi." Ja kohta hän nousi heidän nähtensä, otti vuoteen, jolla oli maannut, ja lähti kotiinsa ylistäen Jumalaa.
Luuk. 5:21-25
Joiden synnit te anteeksi annatte, niille ne ovat anteeksi annetut; joiden synnit te pidätätte, niille ne ovat pidätetyt.
Joh. 20:23 - ihminen.....
Lisäksi, vauvakaste ei ole Jumalan Sanan mukainen. Jos lukee kaiken mitä kasteesta sanotaan, huomaa ettei vauvoja kastettu...eihän vauva edes pysty ilmaisemaan uskoaan, joka edeltää kastetta. Lisäksi, kaste ei pelasta. VAIN JEESUS PELASTAA.
Ev.lut.kirkko valehtelee vauvakasteessa puhuessaan esim. "nyt ihminen on ikuisesti pelastettu" , "nyt ihminen on uudestisyntynyt" ... jos nämä pitäisivät paikkansa, jokainen kastettu olisi Jumalan Lapsi. Muistatteko mitä Jumala sanoo siitä ketkä ovat Jumalan Lapsia ja ketä Saatanan lapsia?
1. Johanneksen kirje 3:
1. Katsokaa, minkäkaltaisen rakkauden Isä on meille antanut, että meitä kutsutaan Jumalan lapsiksi, joita me olemmekin. Sentähden ei maailma tunne meitä, sillä se ei tunne häntä.
2. Rakkaani, nyt me olemme Jumalan lapsia, eikä ole vielä käynyt ilmi, mitä meistä tulee. Me tiedämme tulevamme hänen kaltaisikseen, kun hän ilmestyy, sillä me saamme nähdä hänet sellaisena, kuin hän on.
3. Ja jokainen, joka panee häneen tämän toivon, puhdistaa itsensä, niinkuin hän on puhdas.
4. Jokainen, joka tekee synnin, tekee myös laittomuuden; ja synti on laittomuus.
5. Ja te tiedätte hänen ilmestyneen ottamaan pois synnit; ja hänessä ei ole syntiä.
6. Kuka ikinä hänessä pysyy, hän ei tee syntiä; kuka ikinä syntiä tekee, hän ei ole häntä nähnyt eikä häntä tuntenut.
7. Lapsukaiset, älköön kukaan saako teitä eksyttää. Se, joka vanhurskauden tekee, on vanhurskas, niinkuin hän on vanhurskas.
8. Joka syntiä tekee, se on perkeleestä, sillä perkele on tehnyt syntiä alusta asti. Sitä varten Jumalan Poika ilmestyi, että hän tekisi tyhjäksi perkeleen teot.
9. Ei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä; eikä hän saata syntiä tehdä, sillä hän on Jumalasta syntynyt.
10. Siitä käy ilmi, ketkä ovat Jumalan lapsia ja ketkä perkeleen lapsia. Kuka ikinä ei tee vanhurskautta, hän ei ole Jumalasta, ei myöskään se, joka ei veljeänsä rakasta.
11. Sillä tämä on se sanoma, jonka te olette alusta asti kuulleet, että meidän tulee rakastaa toinen toistamme
12. eikä olla Kainin kaltaisia, joka oli pahasta ja tappoi veljensä. Ja minkätähden hän tappoi hänet? Sentähden, että hänen tekonsa olivat pahat, mutta hänen veljensä teot vanhurskaat.
13. Älkää ihmetelkö, veljeni, jos maailma teitä vihaa.
14. Me tiedämme siirtyneemme kuolemasta elämään, sillä me rakastamme veljiä. Joka ei rakasta, pysyy kuolemassa.
15. Jokainen, joka vihaa veljeänsä, on murhaaja; ja te tiedätte, ettei kenessäkään murhaajassa ole iankaikkista elämää, joka hänessä pysyisi.
16. Siitä me olemme oppineet tuntemaan rakkauden, että hän antoi henkensä meidän edestämme; meidänkin tulee antaa henkemme veljiemme edestä.
17. Jos nyt jollakin on tämän maailman hyvyyttä ja hän näkee veljensä olevan puutteessa, mutta sulkee häneltä sydämensä, kuinka Jumalan rakkaus saattaa pysyä hänessä?
18. Lapsukaiset, älkäämme rakastako sanalla tai kielellä, vaan teossa ja totuudessa.
Jumalan Lapset kuuluvat Jumalan perheeseen. Saatanan lapset taas ovat Saatanan omia jne...
Kirkkoon kuuluminen ei tarkoita että sitten on osa Jumalan perhettä! Tämä on ev.lut.kirkon ja muidenkin kirkkojen VALHE.
Jumala Sanoo, että Jumalan perhettä ovat he, ketkä ovat Jumalan Lapsia!- ihminen.....
VAIN JEESUS PELASTAA.
Kasteesta vielä... oikeaa kastetta edeltää usko. Kaste on yksi Jumalan ohjeista, ja meidänhän tulee noudattaa Jumalan Sanaa!
MUTTA VAIN JEESUS PELASTAA. - ihminen.....
ihminen..... kirjoitti:
VAIN JEESUS PELASTAA.
Kasteesta vielä... oikeaa kastetta edeltää usko. Kaste on yksi Jumalan ohjeista, ja meidänhän tulee noudattaa Jumalan Sanaa!
MUTTA VAIN JEESUS PELASTAA.Ja vielä kasteesta, joskus mainitaan jae jossa puhutaan siitä että perhekunta kastettiin ja tällä perustellaan vauvakasteen oikeellisuutta... mutta kyseisessä perhekunnassa kaikki uskoivat. Vauva taas ei pysty ilmaisemaan uskoaan.
Taivaasta ja Helvetistä....
Ikuinen Taivas ja Ikuinen Kärsimys - Hel vetti ovat Todellisia! Ihmisen sielu menee maanpäällisen elon jälkeen Ikuisuudeksi JOKO Taivaaseen TAI Helvettiin.
www.divinerevelations.info
Jumalan Sana, Totuuden Sana on Pyhä Raamattu. - otakops
ihminen..... kirjoitti:
Ja vielä kasteesta, joskus mainitaan jae jossa puhutaan siitä että perhekunta kastettiin ja tällä perustellaan vauvakasteen oikeellisuutta... mutta kyseisessä perhekunnassa kaikki uskoivat. Vauva taas ei pysty ilmaisemaan uskoaan.
Taivaasta ja Helvetistä....
Ikuinen Taivas ja Ikuinen Kärsimys - Hel vetti ovat Todellisia! Ihmisen sielu menee maanpäällisen elon jälkeen Ikuisuudeksi JOKO Taivaaseen TAI Helvettiin.
www.divinerevelations.info
Jumalan Sana, Totuuden Sana on Pyhä Raamattu.Hei sinä ihminen ....
Oletko helluntalainen vai vapaakirkkolainen vai ehken babtisti ?
Oletko kauan ollut uskossa vai äsken kääntynyt ? - ihminen.....
otakops kirjoitti:
Hei sinä ihminen ....
Oletko helluntalainen vai vapaakirkkolainen vai ehken babtisti ?
Oletko kauan ollut uskossa vai äsken kääntynyt ?Tulin uskoon, uudestisynnyin jne viime vuonna.
Kysyt "Oletko helluntalainen vai vapaakirkkolainen vai ehken babtisti ?" - en identifioi itseäni tuolla tavalla. Haluan omistautua vain Jumalalle ja elää Jumalassa Totuudessa ja Hengessä. - ihminen.....
ihminen..... kirjoitti:
Tulin uskoon, uudestisynnyin jne viime vuonna.
Kysyt "Oletko helluntalainen vai vapaakirkkolainen vai ehken babtisti ?" - en identifioi itseäni tuolla tavalla. Haluan omistautua vain Jumalalle ja elää Jumalassa Totuudessa ja Hengessä.Matt. 16:24 Silloin Jeesus sanoi opetuslapsillensa: "Jos joku tahtoo minun perässäni kulkea, hän kieltäköön itsensä ja ottakoon ristinsä ja seuratkoon minua.
- otakops
ihminen..... kirjoitti:
Tulin uskoon, uudestisynnyin jne viime vuonna.
Kysyt "Oletko helluntalainen vai vapaakirkkolainen vai ehken babtisti ?" - en identifioi itseäni tuolla tavalla. Haluan omistautua vain Jumalalle ja elää Jumalassa Totuudessa ja Hengessä.Jotenkin huomasin tuosta sinun "innostasi" asian, että olet jotenkin "äsken kääntynyt"...
Sinä puhut ns. "uskovien kasteesta" mutta oletko käynyt kasteella ja jos olet niin sittenhän kuulut johonkin seurakuntaan...
Lapsikasteesta ja ns. uskovien kasteesta en tässä ala nyt kanssasi väitellä mutta
totean vain näin:
Mark16:16 Joka uskoo ja kastetaan (on kastettu), se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.
Huomaa kansainvälinen käännös:" He who has believed and HAS BEEN babtized shall be saved; but he who has disbelieved shall be condemned"
http://biblehub.com/lexicon/mark/16-16.htm
eli tämä voidaan kääntää "kastetaan" tai "on kastettu"...
Myös luterilaiset kastavat aikuiset vasta uskoon tullessaan !
MUTTA MIKÄ TÄSSÄ ON TÄRKEINTÄ ON SE, ETTÄ KASTE EI SINÄLLÄÄN OLE MIKÄÄN PELASTUSKYSYMYS !
VAAN TÄMÄ:
" JOKA EI USKO, SE TUOMITAAN KADOTUKSEEN " !!!! - otakops
otakops kirjoitti:
Jotenkin huomasin tuosta sinun "innostasi" asian, että olet jotenkin "äsken kääntynyt"...
Sinä puhut ns. "uskovien kasteesta" mutta oletko käynyt kasteella ja jos olet niin sittenhän kuulut johonkin seurakuntaan...
Lapsikasteesta ja ns. uskovien kasteesta en tässä ala nyt kanssasi väitellä mutta
totean vain näin:
Mark16:16 Joka uskoo ja kastetaan (on kastettu), se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.
Huomaa kansainvälinen käännös:" He who has believed and HAS BEEN babtized shall be saved; but he who has disbelieved shall be condemned"
http://biblehub.com/lexicon/mark/16-16.htm
eli tämä voidaan kääntää "kastetaan" tai "on kastettu"...
Myös luterilaiset kastavat aikuiset vasta uskoon tullessaan !
MUTTA MIKÄ TÄSSÄ ON TÄRKEINTÄ ON SE, ETTÄ KASTE EI SINÄLLÄÄN OLE MIKÄÄN PELASTUSKYSYMYS !
VAAN TÄMÄ:
" JOKA EI USKO, SE TUOMITAAN KADOTUKSEEN " !!!!Kasteesta vielä sen verran sanon, että minä luterilaisena lapsikastettuna koen kasteen,
niin että se on Liiton merkki Jumalan ja ihmisen välillä ja kasteessa Jumala ilmoittaa
minulle, että Liitto on aina voimassa hänen puoleltaan.
Vähän niin kuin avioliitossa... Jumala sanoo "Tahdon" !
Noh, minä vauvana en tätä kastetta vielä tietenkään tiedä kautta ymmärrä mutta
juuri siksi siihen tarvitaankin USKO, jolla tämä liitto vahvistetaan myös ihmisen puolelta ihmisen tullessa uskon tietoisuuteen, niin silloin ihminen sanoo Jumalalle myös Jumalalleen "Tahdon" ja
näin tämä kasteen liitto virallisesti vahvistuu !
Ihminen voi olla uskossa jo lapsesta asti mutta minä en sellainen ollut vaan tulin tietoisesti uskoon 27 vuotiaana 25v sitten !
Raamattu opettaa myös, että on vain yksi kaste ja siksi en koe ns. "uskovien kastetta" kohdallani enää tarpeelliseksi.
Jo apostoliseen aikaan alkukristityt kastoivat myös lapsia ja siitä on
monia todisteita myös raamatun ulkopuolelta ja en ala niitä tässä nyt etsimään ja
spekuloimaan.
Itse myös aikoinani pohdin Helluntai-kokouksissa vieraillessani tätä asiaa ja tutkin raamatusta
eri vaihtoehtoja puolesta ja vastaan mutta tärkeintä kuitenkin on se, että
kaste ei ole ns." pelastuskysymys "
" Joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen " !
Kirkkokunnissa on paljon väittelyä tämän asian toimesta ja se on kovasti rikkonut
kristittyjen välejä ja estänyt kristittyjen ekumeniaa mikä on huono asia ! Ja mistä tiedät, vaimo, voitko pelastaa miehesi? Tai mies, mistä tiedät, voitko pelastaa vaimosi? 1.Kor 7:16 laspsen pelastus on Jeesuksen käsissä,perhe kunnassa jos pää on uskova on pelatus kokopeheen.
apt.11:14 ja apt 16:13
ihminen.....- ihminen.....
otakops kirjoitti:
Kasteesta vielä sen verran sanon, että minä luterilaisena lapsikastettuna koen kasteen,
niin että se on Liiton merkki Jumalan ja ihmisen välillä ja kasteessa Jumala ilmoittaa
juuri siksi siihen tarvitaankin USKO, jolla tämä liitto vahvistetaan myös ihmisen puolelta ihmisen tullessa uskon tietoisuuteen, niin silloin ihminen sanoo Jumalalle myös Jumalalleen "Tahdon" ja
Ihminen voi olla uskossa jo lapsesta asti mutta minä en sellainen ollut vaan tulin tietoisesti uskoon 27 vuotiaana 25v sitten !
Raamattu opettaa myös, että on vain yksi kaste ja siksi en koe ns. "uskovien kastetta" kohdallani enää tarpeelliseksi.
monia todisteita myös raamatun ulkopuolelta ja en ala niitä tässä nyt etsimään ja
spekuloimaan.
Itse myös aikoinani pohdin Helluntai-kokouksissa vieraillessani tätä asiaa ja tutkin raamatusta
Kirkkokunnissa on paljon väittelyä tämän asian toimesta ja se on kovasti rikkonut
kristittyjen välejä ja estänyt kristittyjen ekumeniaa mikä on huono asia !Moni saa lapsikasteesta sen käsityksen, että nyt on pelastettu ikuisesti. Itse olin perkeleen lapsi viime vuoteen saakka! Monet elävät valheessa, että ovat pelastettuja, vaikka eivät olisi! Ketä se hyödyttää, että ei puhuta Jumalan Sanaa sellaisena kuin se on - Totuutta!
Taivas ja Helvetti ovat Todellisia.
www.divinerevelations.info - ihminen.....
otakops kirjoitti:
Kasteesta vielä sen verran sanon, että minä luterilaisena lapsikastettuna koen kasteen,
spekuloimaan.
kristittyjen välejä ja estänyt kristittyjen ekumeniaa mikä on huono asia !Ekumenia eksyttää! Älkää olko sydämmellänne ja olemuksellanne kiinni organisaatioissa vaan JUMALASSA. Älkää tukeko valheoppeja. Vain Jumalan Lapset kuuluvat Jumalan perheeseen. Ne jotka ovat Jumalassa ovat perhettä. Esim. kuulumalla kirkkoon et pelastu. Tai olemalla kristinuskovainen et pelastu.
VAIN JA AINOASTAAN JEESUS PELASTAA. - Oikein, Joh. 1:12-17
ihminen..... kirjoitti:
VAIN JEESUS PELASTAA.
MUTTA VAIN JEESUS PELASTAA.Kun uskomme Jeesukseen tunnustaen nimeään haluten seurata häntä
olemme pelastetut, siis "autuaat" Mtt. 16:16-19. Room.10:9,10. Asia on
näin valmis ja selvä, josta kiitämme tietysti Jumalaa ja Pyhä Henkensä
todistaa henkemme kera, Room. 8:16. Jos joku tässä vaiheessa muuttaa
kirkkauteen on Jeesuksen pelastusveren voima turvanaan. On kuitenkin
monia jotka vaeltavat edelleen Herransa tietä Jeesuksen uskossa ylös-
nousemisensa voimassa ja niin he ottavat myös vesikasteen Herran Jee-
suksen Kristuksen nimeen apostolien opetuksen mukaan, Apt. 2:38.. ja
myös niitä jotka seuraavat jossain kohden Jeesusta Sanassa. Jumala
hoitaa edelleen Hengessään ja Sanassaan uskovaa kun ihminen pyytää
ja tahtoo, ja niin Armonsa ja Totuutensa turvallisesti kasvattaa. Vaelluksem-
me maailmassa on usein ristiriidassa Sanan kanssa vaan jatkuvasti Ju-
mala kärsivällisesti ohjaa oikeaan irti omista ja toisten teistä edelleen Jee-
sus tietä Apostolien ja Profeettain perustuksella kiittäen Jeesus -kalliolla. *Ev.lut.kirkko valehtelee vauvakasteessa puhuessaan esim. "nyt ihminen on ikuisesti pelastettu"* Näin meidät kasteessa annettiin kuolemaan ja haudattiin yhdessä hänen kanssaan, jotta mekin alkaisimme elää uutta elämää, niin kuin Kristus Isän kirkkauden voimalla herätettiin kuolleista.
Pienet uskon taimet,mihin he kuuluvat,ovat syntyneet. Syntinen olin jo syntyessäni, synnin alaiseksi olen siinnyt äitini kohtuun. ps, 51:5
Tarvitsevat,kuollemaan hautaamista kristuksen kanssa,saisivat myö elää hänessä.
Ihminen
- ihminen.....
Oletteko tietoisia ekumeenisesta eksytyksestä?
- 1213
RAamatun mukaan Jeesus antoi opetuslapsilleen oikeuden antaa syntejä anteeksi.
"Joiden synnit te anteeksi annatte, niille ne ovat anteeksi annetut; joiden synnit te pidätätte, niille ne ovat pidätetyt."
Joh. 20:23
Ja Jeesukselle vallan antoi Jumala.
"Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä."
Matt. 28:18
Minä uskon ennemmin Jeesusta kuin ketään täällä kirjoittavaa. - vanha ja vakaa
kukaan ei saa tekojaan anteeksi sillä kaikki teot (paha ajatuskin)heijastuvat takaisin karman lain mukaan. Joko tässä tai seuraavassa elämässä.
Mitä kylvät sitä niität on maailmankaikkeudellien luonnolaki joka on aina ollut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi474097Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal623753- 703288
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak963190Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no892154- 352108
- 241959
- 381939
- 311921
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k231844