Perjantai, 14. maaliskuuta
Vaikka minua vastaan nousisi sota, silloinkin olen luottavainen. (Ps. 27:3)
Miksi lisäämme saarnaamistoimintaamme,
vaikka maailman olosuhteet huononevat?
Miksi käytämme siihen runsaasti aikaamme ja voimiamme nykyisestä vaikeasta taloustilanteesta huolimatta?
Miten pystymme säilyttämään rohkeutemme
monien muiden pelätessä tulevaisuutta?
Psalmissa 27 oleva kuningas Daavidin henkeytetty laulu vastaa näihin kysymyksiin. Daavid aloittaa tämän psalmin sanomalla:
”Jehova on valoni ja pelastukseni. Ketä minä pelkäisin? Jehova on elämäni linnoitus. Ketä minä kauhistuisin?” (Ps. 27:1.)
Pelko voi tehdä ihmisen heikoksi,
mutta kauhu saattaa lamauttaa hänet täysin.
Jehovaan luottavilla ei kuitenkaan ole mitään syytä joutua kauhun valtaan
(1. Piet. 3:14). Kun teemme Jehovasta linnoituksemme,
saamme varmasti ”asua turvassa ja olla onnettomuuden kauhun häiritsemättä” (Sananl. 1:33; 3:25).
w12 15/7 3:1–2
http://wol.jw.org/fi/wol/dt/r16/lp-fi/2014/3/14
Vaikka minua vastaan nousisi sota...
4
<50
Vastaukset
- Odottaja
Jeesus Kristus on Jehova,,,, johon minä turvaan. Herraan Jeesukseen Kristukseen, Hän on A&O alku ja loppu, Hän on Jumala meidän Herramme ja Vapahtajamme. Kuningasten Kuningas, Hän tulee, kaikessa kirkkaudessaan.
- 5+8-3
Heprealaisilla nimillä on kullakin tietty merkitys. Näin on myös nimellä Jeesus. Nimi Jeesus sisältää ajatuksen: Jehova on pelastus.
- WIKI kertookin:
Suomenkielinen nimi Jeesus tulee latinan sanasta Iēsus,
joka perustuu kreikan sanaan Iēsoûs (kreik. Ἰησοῦς).
Tämä puolestaan on transkriptio
alkuperäisestä arameankielisestä nimestä, Jēšūa‘ (ישוע),
joka taas on kehittynyt Vanhan testamentin
hepreankielisestä muodosta Jehōšūa‘ (יהושע).
Nimen alkuperäinen merkitys on ”Jahve pelastaa”.
Myös arabiankieliset kristityt käyttävät
arameasta johdettua nimimuotoa Yasū‘ (يسوع).
- nakkikioski
=Miksi lisäämme saarnaamistoimintaamme,
vaikka maailman olosuhteet huononevat?
Milloin asiat ovat olleet paremmin?
=Miksi käytämme siihen runsaasti aikaamme ja voimiamme nykyisestä vaikeasta taloustilanteesta huolimatta?
Koska olette höynäytettyjä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 164662
Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?
Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial21625Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin
Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras1061587Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä
Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva2281096Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot
Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks4221068- 126889
Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."
Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt2846Kuka omistaa keltaisen vanhan aravan?
Pitäs saada rakennuksen omistajaan yhteys, rappukäytävät on siivottomassa kunnossa. Hiekkaa ja roskia rappusissa, lisäks29817- 10815
Pirkanlinna yleisötapahtuma
Oli todella hyvä tilaisuus. Ja EERO. L. Aivan mahtava tyyppi. Veti rennosti ja asiallisesti. Ja yleisöltä hyviä kysymyks47807