Tutkinnanjohtaja Arto Karalahti vahvistaa Ilta-Sanomille, että kaksi henkilöä on vangittu epäiltynä rikoksen valmistelusta.
Kaksi henkeä vangittiin lauantaina Helsingin käräjäoikeuden salaisessa pakkokeinoistunnossa. Poliisi on toistaiseksi vaitonainen tapauksesta, mutta vahvistaa tutkinnan Ilta-Sanomille.
- Meillä on tutkittavana törkeä toisen henkeen tai terveyteen kohdistuvan rikoksen valmistelu. Lauantaina on Helsingin käräjäoikeudessa vangittu kaksi henkilöä rikoksesta epäiltynä, tutkinnanjohtaja Arto Karalahti kertoo.
Tutkinnallisista syistä tapauksen tiedot on määrätty salaisiksi.
Iltalehden tietojen mukaan myös räjähteitä olisi otettu talteen. Poliisi ei vahvista tietoa räjähteistä.
Helsingin yliopiston hallintojohtaja Esa Hämäläinen vahvistaa Ilta-Sanomille, että poliisi on informoinut heitä valmisteilla olleesta mahdollisesta rikoksesta. Hämäläinen ei kuitenkaan voi kertoa tapauksen yksityiskohtia, sillä tutkittavana oleva rikos on julistettu tutkinnallisista syistä salaiseksi.
- Ihan turvallisin mielin olen tullut töihin ja niin voivat tehdä opiskelijatkin, Hämäläinen kertoo.
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288665282129.html
Pommi-isku helsingin yliopistoon, ja kaikki on niin hirvittävän salaista... Ei ole vaikea arvata ketkä iskua suunnittelivat. Nyt se mokuihanuus alkaa!
Terrori-iskun suunnittelijat kiinni!
41
712
Vastaukset
- heh...
Erittäin salainen oikeudenkäynti... kaikki tapauksen tiedot julistettu ikuisesti erittäin salaiseksi... Ettei vain ihmiset olisivat saaneet mitään ikäviä ajatuksia näistä rakkaista kutamunistamme!
- ryskyy ja rytisee
Itse asiassa eräät ovat toivoneet kädet kyynärpäitä myöden ristissä että edes tätä uutisointia ei olisi tapahtunut ja nyt jo leuat väpättävät kukkahattujen alla.
- suomisen poika asial
no mutta mitenhän suomisen teemu ja tiina tälleen sekos et oikeen pommi iskua alettiin sunnitteleen. toivottavasti tekijöiden kuvat julkaistaan jotta jokainen saa olla varuillaan kun nämä iskun suunnittelian pääsevät vapaaksi uskosin about n. muutaman kuukauden kuluttua.
saattaa teemu ja tiina onnistuakin tuossa aikeessan seuraavan kerran. toivottavasti myös supo on tarkkana ja ottaa tarkkailuun kyseiset henkilöt - katsopas kuvaa
ryskyy ja rytisee kirjoitti:
Itse asiassa eräät ovat toivoneet kädet kyynärpäitä myöden ristissä että edes tätä uutisointia ei olisi tapahtunut ja nyt jo leuat väpättävät kukkahattujen alla.
Et sattunut sitten lehdestä näkemään kuvaa jossa yhden tekijän vartalo ja pää näkyi ja kas kummaa sattui olemaan vaalea pää :) supi suomalainen nainen kyseessä siis.. Mitäs immeiset tähän sanoo.. niin mieluusti kuin olisitte syyttäneet mamuja
mutta kappas kyseessä olikin valko hiuksinen suomalainen joka kaikenlisäksi teki tämän natzeille kuuluisan käsi tervehdyksen. - wreg wrt qwrt qrwe
ryskyy ja rytisee kirjoitti:
http://aijaa.com/udR90G
http://aijaa.com/GvQrOp
Benjamin Freedman syyttää kirjassaan heimoveljiään kasaarialkuperänsä tahallisesta salaamisesta, jotta nämä saisivat kristityt uskomaan, että heidän alkuperäinen kotimaansa olisi Palestiina, vaikka se todellisuudessa onkin jossain Keski-Aasiassa.
http://aijaa.com/9TYkHn
KENRAALI PATTON:
Minä tunnen sanonnan "Kadonneista Israelin heimoista" sovellettavan heimoihin jotka katosi -- ei siihen juutalaisten heimoon mistä nämä nykyiset huoranpenikat ovat kotoisin, se on kuitenkin minun henkilökohtainen mielipiteeni että tämä on myöskin kadonnut heimo -- kadottanut kaiken säädyllisyytensä.
http://aijaa.com/xiFpq6
http://aijaa.com/WJqk6V
Sattui olemaan Yom Kippur juhla, joten ne kaikki oli kerääntyneet suureen puiseen rakennukseen, jota he kutsuivat synagogaksi.
Kenraali Eisenhowerin oli määrä pitää puhe heille. Menimme sisään synagogaan, jonne oli kerääntynyt maailman suurin joukko haisevaa ihmiskuntaa, jonka olen koskaan nähnyt.
Päästyämme noin puoliväliin ylös, tuli kenraalia vastaan päärabbi, jonka päässä oli Englannin Henrik VII tyylinen karvahattu ja päällä voimakkaasti kirjailtu saastainen messupaita.
http://aijaa.com/R5lKlV
Haju oli niin hirveä, että melkein pyörryin, ja itse asiassa, vielä kolmen tunnin päästä tämä kuvottava ajatus vaivasi minua, enkä kyennyt syömään lounastani.
- Biubau Käteinen
Suomi kansainvälistyy vauhdilla! Tämän tapauksen kunniaksi tulee ottaa ainakin 15 000 paperitonta koneinsinööriä lisää, ja ehdottomasti muslimeita.
- NGRS!
Molottajathan vihaavat länsimaista opinahjoa, ja varsinkin korkeakoulutettuja. Yliopisto on siis hyvä kohde aloittaa matka kohti lehmänpaskamajojen ja kivitysten mahtavaa aikakautta.
- arvaamaton suomi
tiesitkö tekoviisas,että nämä henkilöt olivat kantasuomalaisia. mihinpä laittaisit heidät olisiko siltikin vielä menolippu voimassa heillekin vaikka paljastuikin et ovat kantaväestöä?
mut ai niin eihän suomalainen puhu yleensä omiensa tekemisestä.primitiiviseen ja kieroon tapaan tykätään ja puhutaan kylläkin toisista(ulkomaalaisista esim) - tike
arvaamaton suomi kirjoitti:
tiesitkö tekoviisas,että nämä henkilöt olivat kantasuomalaisia. mihinpä laittaisit heidät olisiko siltikin vielä menolippu voimassa heillekin vaikka paljastuikin et ovat kantaväestöä?
mut ai niin eihän suomalainen puhu yleensä omiensa tekemisestä.primitiiviseen ja kieroon tapaan tykätään ja puhutaan kylläkin toisista(ulkomaalaisista esim)http://www.uusisuomi.fi/ulkomaat/59377-suomalaismies-vangittu-husbyn-murhapoltosta Ahmed Abdullarahman on myös suomalainen.
- suomalaisia..
tike kirjoitti:
http://www.uusisuomi.fi/ulkomaat/59377-suomalaismies-vangittu-husbyn-murhapoltosta Ahmed Abdullarahman on myös suomalainen.
No mutta mene hyvä ihminen katsomaan lehdestä kuvaa jossa valko hiuksinen suomalais nainen on kuvassa ei siis mamu.. Kai sulla silmät on päässä?
- Aamuhyysäri
Aamulehtihän mainosti näiden olevan suomen kansalaisia, joka ei sinänsä kerro yhtään mitään kun aamulehti on kysymyksessä... Todennäköisesti vain vahvistaa sen että epäillyt ovat etniseltä alkuperältään ei-suomalaisia.
- Mistä tieto??
Miten aamulehti tai mikään muukaan lehti voi tietää kansalaisuudesta yhtään mitään, kun oikeudenkäynti oli salassa ja KAIKKI tiedot on julistettu salaisiksi? Ja tuo salailu kertoo itsessään jo jotain...
- prööööt
Kun alkuperäksi uutisoidaan suomen kansalainen e r i k s e e n, kysymyksessä on kierrtoilmaisu ulkomaalaistaustalle. Kun puhutaan pommista, uskonnollinen tausta on melko ilmeinen. Kun kohteena on merkittävä opinahjo, jonkin sortin kansanllisarvo, ei voi sanoa suoraan että islamilaiset. Informaatiota täytyy hieman vesittää ja hämärtää.
Yliopistolta löytyi aamulla kemiallisiin aineisiin kuollut henkilö. Tämähän ei liittyne asiaan mitenkään. - liikaa muslimeja
Muslimeja alkaa olla Suomessa jo niin paljon, että terrorismi täälläkin on alkamassa, nimenomaan kantasuomalaisia vastaan. Pian räjähtelee kouluissa, busseissa, kauppakeskuksissa ja yleisötapahtumissa jatkuvasti, kuten kaikkialla minne muslimit ovat ikinä menneet ja vieneet jihadin mukanansa.
Tämä suunta voitaisiin vielä pysäyttää ajamalla muslimit ja muutkin mamut ulos ja sulkemalla rajat, eli tehtdään se mikä maan suojelemiseksi pitää tehdä. - 1+2+3+4+5+6+9
Omatoiminen mamu!
http://ts4.explicit.bing.net/th?id=HN.608025802776904313&pid=1.7 - Pöön Päkä
Mikä ihme on Reijoon ja Tuijaan mennyt kun tuollaisia suunnittelevat.
Siellä yliopistossa on mamujakin opiskelemassa, on ihan siinä ja siinä etten kokoonkutsu marssiporukkaa, suomalaisten rasismia vastaan.- väärä hälytys
Ei liene syytä marssiin, koska kyseessä olivat supisuomalaiset Abdul ja Maryam.
- mites nyt sitten
väärä hälytys kirjoitti:
No katos katos täällä olikin jo valmiina lauma hieromassa käsiä yhteen ja tyyliin ähäkutti "taas ulkomaalaiset asialla" mutta kyseessä onkin kantaväestön miehestä ja naisesta. Tiesitkö "väärä hälytys" että kun kantasuomalainen kääntyy tähän tiettyyn uskontoon niin hän myös yleensä muuttaa nimensäkin arabi tyyliseksi.
Onhan tässä nyt otsikoissa ollut jo aikaisemminkin miten kantasuomalaisia on lähtenyt jopa syyriaan sotimaan mitähän vielä saamme kuulla. vaikuttaisi siltä,että kantaväestön väki on pelottavampaa ja arvaamattomampaa mitä ulkomaalaiset.Mutta shhh tästä ei saa hiiskua ettei persut ala itkemään - ...10
mites nyt sitten kirjoitti:
No katos katos täällä olikin jo valmiina lauma hieromassa käsiä yhteen ja tyyliin ähäkutti "taas ulkomaalaiset asialla" mutta kyseessä onkin kantaväestön miehestä ja naisesta. Tiesitkö "väärä hälytys" että kun kantasuomalainen kääntyy tähän tiettyyn uskontoon niin hän myös yleensä muuttaa nimensäkin arabi tyyliseksi.
Onhan tässä nyt otsikoissa ollut jo aikaisemminkin miten kantasuomalaisia on lähtenyt jopa syyriaan sotimaan mitähän vielä saamme kuulla. vaikuttaisi siltä,että kantaväestön väki on pelottavampaa ja arvaamattomampaa mitä ulkomaalaiset.Mutta shhh tästä ei saa hiiskua ettei persut ala itkemäänSamat kuviot toistuu kun ytöyn-saaren ja malmin kauppakeskuksen pommittamisen aikana,nettirasitit on mamut jo tuomittu ja sitten leikitään että mitää ei ole tapahtunut kun tekijä paljastuu kanssamieliseksi.
- 93090-
väärä hälytys kirjoitti:
maryam on muuten aika suosittu nimi jonka useat kantaväestön naiset ovat ottaneet käyttöön itselleen kun ovat kääntyneet muslimeiksi
- zori
...10 kirjoitti:
Samat kuviot toistuu kun ytöyn-saaren ja malmin kauppakeskuksen pommittamisen aikana,nettirasitit on mamut jo tuomittu ja sitten leikitään että mitää ei ole tapahtunut kun tekijä paljastuu kanssamieliseksi.
Sattuuhan sitä Päkä Lipposia muillekin kuin Päkälle.
- liekinheitinfani
Joko al qaidan mullahi on käynyt saarnaamassa suomessa?
- v...............u
islam mikä islam
- Mielenkiintoista on
tosiaankin se, miten "suomen kansalaisuus" muka tiedetään, vaikka kaikki asiaan liittyvät seikat on salattu sensuurisäädöksin määrittelemättömäksi ajaksi.
Halutaan estää ettei uutinen vesity kuten maahanmuuttajan vakuutuspetos-pizzeriamurhapoltto, josta oltiin kovasti tekemässä suomalaisrasistien tekemää joukkomurhaa. Taikka maahanmuuttajasukujen välinen joukkotappelu pizzeriassa, joka yritettiin vääntää rasistien hyökkäykseksi.
On jopa todennäköistä että vaikka pommi-iskua suunnitelleet olisivat olleet muslimiterroristeja, niin tietyt mädättäjätahot näkisivät mielellään että tämä salataan. Päivi Lipponen voisi silloin pitää puheen jonka mukaan hänellä on poliisin salainen lausunto siitä että tekijät olivat persuja. Ja puuhata persuvastaista marssia.
Juuri tällaisesta propagandasta hänellä on kokemusta.- f...k muslim
Islam islam islam
- Foffufnrtrds
Viimeksi Yliopistoa pommittivat punafasistisen Neuvostoliiton pommikoneet 1944. Tällä kertaa tekijöinä taitaa olla saman paskasakin musta lajike.
- Järki käteen
On se jännä että muslimit ovat näyttäneet natsimerkkejä oikeudenkäynnissä.
- isku vasten kasvojas
Seuraa uutisia!
- Sanattomaksi vetää
tuollainen ihmisen pahuus. Paljonkohan kaltaisiaan mieleltään järkkyneitä keskuudessamme kulkeekaan?
- kylkylfkfk
Täälläkin niitä häiriintyneitä kirjoittelee samanlaisia vihaisia aloituksia päivästä toiseen.
- Sanattomaksi vetää
kylkylfkfk kirjoitti:
Täälläkin niitä häiriintyneitä kirjoittelee samanlaisia vihaisia aloituksia päivästä toiseen.
tosi on
- lonnikam
Anarkismin vastainen julkilausuma!
Puolueet allekirjoittavat ja sitoutuvat nollatoleranssiin kaikkiin Anarkistisiin mielipiteisiin ja tekoihin!- kkfnnfnnfnfnkfkflflk
34565443 kirjoitti:
"Olen etsinyt ystäviä ja puhunut netissä siihen sävyyn, että jos en saa niitä, niin voi jollekin muullekin käydä huonosti."
Joo, tolla tavallahan niitä kavereita saa. Ole mun kaveri, tai muuten.. - Niin aina.
kkfnnfnnfnfnkfkflflk kirjoitti:
"Olen etsinyt ystäviä ja puhunut netissä siihen sävyyn, että jos en saa niitä, niin voi jollekin muullekin käydä huonosti."
Joo, tolla tavallahan niitä kavereita saa. Ole mun kaveri, tai muuten..Ympäristöstä ja muista ihmisistä se syy löytyy aina, mutta milloinkaan ei itsestään!
Kumma juttu.
Epäilemättä nainen on mieleltään hyvin sairas, sillä kun jo puheet on tuollaisia niin voidaan vain aavistella minkalaisia on ne kaikki muut ajatukset mitkä ei tule kuuluville. - onneks jäivät kiinni
kkfnnfnnfnfnkfkflflk kirjoitti:
Joo, tolla tavallahan niitä kavereita saa. Ole mun kaveri, tai muuten..Miksi viisikymmentä piti tappaa?
- 21 ihmistä oli tehnyt minulle pahaa ja neljä tuli tietynlaisella kertoimella ryhmästä. 25 lisää tuli siitä, että tiedän millaista helvettiä joidenkin ihmisten elämä on. Silloin muiden sorrettujen ei olisi tarvinnut tappaa, kun he tietäisivät jonkun tehneen sen heidän puolestaan.
Voi luoja! Ei vaikuta jutut terveeltä. Sanattomaksi vetää.
- 24jeem
Arhinmäen porukkaa! ARHINMÄEN PORUKKAA!
- Inhoan sitä
Toivottavasti suunnitteli edews Jorma Ollilan murhaa. Siinä nyt olisi ainakin ideaa!
- Inhoan sitä
Tämä juttu meni liian pitkälle. Että vetää töpselin irti siltä britiltä koska minä olen jäänyt ilman.
- Inhoan sitä
Inhoan sitä kirjoitti:
Tämä juttu meni liian pitkälle. Että vetää töpselin irti siltä britiltä koska minä olen jäänyt ilman.
En usko tyhmyyteen taikka vahinkoon vaan selvään sabotaasiin. Tämän johdosta Ollila ON LISTALLA.
- murmeli983
http://keskustelu.suomi24.fi/node/12271257/
Tänne on naissyytetty kirjoitellut
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nuorille miehille ei kelpaa enää paljon käytetty nainen
"En ikinä huolisi mitään kyläpyörää", Tomi täräyttää TikTokissa https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/27182b8f-7759-49d0-83423462Persut eivät ole kertoneet euronkaan edestä säästökohteita
Mutta änkyttävät kysellä niistä muilta jatkuvasti. Vaikuttaa ettei persuilla ole kykyä omaan ajatteluun ja päätöksenteko2192959Marinin hallituskaudella Suomen BKT sentään kasvoi
Tämä ns. kauhukabinetti ei ole saanut aikaan kuin vahinkoa. Otti ennätysvelat rikkaiden veroalennuksiin ja sai työttömyy622491Drone-epäily Uudellamaalla
Ihmisiä kehotetaan siirtymään sisätiloihin. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000012008358.html1781542Loppuiko MTV3 näkymästä? Vinkki, miten näet mm. Salatut elämät jatkossa
MTV:n maksuttomien tv-kanavien (MTV3, MTV Sub, MTV Ava) näkyvyys Elisan palveluissa päättyi 12.5.2026. Tämä aiheutti har201386Oho! Martina Aitolehti teki radikaalin hiusmuutoksen - Uskaltaisitko itse?
Martina Aitolehti on menestyvä yrittäjä. Nyt hän on mukana Erikoisjoukot-realityssä. Erikoisjoukoissa Aitolehti nähdään601357Kuka lääketeollisuuden lahjoma "professori" on tämän takana
Lääkäri Ari Miettinen on otettu kiinni poliisin toimesta. Ari on avoimesti tuonut esiin lääketeollisuuden bisneksen vast21055- 61982
Muistatko? Pete Parkkonen kohahdutti intiimillä videolla - Katso se tästä!
Pete Parkkonen sai kohujulkisuutta Kohta sataa -videolla. Nyt Parkkonen voi kohahduttaa Euroviisuissa ainakin silloin, j14975- 90917