Pohdiskelua horm.ehkäisyn sivuoireista

Lopetin hormonaalisen ehkäisyn käytön hieman alle kuukausi sitten sivuoireiden takia. Aloitin vähähormonisilla pillereillä joista vaihdoin sitten renkaaseen. Ehdin noita käyttää yhteensä ehkä 5-6kk.

-Aloittaessa uuden liuskan/renkaan, tai lopettaessa, migreeni(aurallinen?)
-Jalkojen ja käsien puutumista (kävin asiasta lääkärissä, ei kuulemma vakavaa koska oireet symmetrisiä; veritulppa tulee toispuolisesti)
-Huimausta, outoa oloa, pahoinvointia, ahdistusta

Onko muilla ollut vastaavanlaisia oireita...? Usein kuulee vaan jostain turvotuksesta ja mielialaoireista, mutta omat oireeni oli todella fyysisiä ja jouduin myös olemaan poissa töistä niiden takia. Veikkailin syyksi alhaista verenpainetta - hormonien syönti nostaa sitä ja kun sitten taas tulee se tauko niin verenpaine heittelehtii/laskee -> migreeni. Ja oiskohan se vielä aurallinen migreeni, kun useinkaan päänsärky ei ollut kovaa, ennemminkin puutuminen raajoissa ja kasvoissa, pahoinvointi, valo- ja hajuherkkyys...Mulla tosi harvoin päänsärkyä saatikaan mitään migreenejä ei ole ollut koskaan.
058
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset

Vanhimmat

Ei vielä vastauksia

Aloittaja odottaa vastauksia. Kerro oma näkemyksesi ensimmäisenä.

Kommentoi aloitusta


eienäää kirjoitti:

Lopetin hormonaalisen ehkäisyn käytön hieman alle kuukausi sitten sivuoireiden takia. Aloitin vähähormonisilla pillereillä joista vaihdoin sitten renkaaseen. Ehdin noita käyttää yhteensä ehkä 5-6kk.

-Aloittaessa uuden liuskan/renkaan, tai lopettaessa, migreeni(aurallinen?)
-Jalkojen ja käsien puutumista (kävin asiasta lääkärissä, ei kuulemma vakavaa koska oireet symmetrisiä; veritulppa tulee toispuolisesti)
-Huimausta, outoa oloa, pahoinvointia, ahdistusta

Onko muilla ollut vastaavanlaisia oireita...? Usein kuulee vaan jostain turvotuksesta ja mielialaoireista, mutta omat oireeni oli todella fyysisiä ja jouduin myös olemaan poissa töistä niiden takia. Veikkailin syyksi alhaista verenpainetta - hormonien syönti nostaa sitä ja kun sitten taas tulee se tauko niin verenpaine heittelehtii/laskee -> migreeni. Ja oiskohan se vielä aurallinen migreeni, kun useinkaan päänsärky ei ollut kovaa, ennemminkin puutuminen raajoissa ja kasvoissa, pahoinvointi, valo- ja hajuherkkyys...Mulla tosi harvoin päänsärkyä saatikaan mitään migreenejä ei ole ollut koskaan.

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu