Oma auto

Oma auto

Nyt on ensimmäinen kuukausi omalla, käytetyllä autolla takana. Viisitoista vuotta talon liisareita takana, nyt on 20 kuukautta eläkkeeseen, enkä halunnut enää sotkea henkilöstöhallinnon rouvia liisarilla.
Yllätyksiä?
Käytetylle autolle myyjän kahden vuoden takuu, vaikuttaa kohtuu hyvältä.
Ajoneuvovero, täysin unohtunut liisareilla, tälle vanhalle autolle noin 230 euroa vuodessa.
Vakuutus = 'kasko', kaikki bonukset tieten hävinneet, alusta taas kerran.
Osamaksu, halvempi kuin pankin laina.
Katsastus ja huolto kevään lopussa, saas nähdä miten menee.

Hankkikaa tulevat eläkeläiset oma auto ajoissa.

11

580

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • leasing mies

      Mikähän oli merkki ja vuosimalli?

      • Oma auto

        'Vanha' Citroen Toyotalta ostettuna, Timanttitakuu, vähän köyhempi kuin tojoille mutta peruskattava.


    • e.tu

      Riippuu miten autonetu lasketaan palkkaan, jos lasketaan palkan päälle, niin ei kannata hankkia omaa autoa, koska autoetu lisää eläkettä.

    • 3423958

      Ei välttämättä voita vaikka laskettaisiin palkan päälle.

      Itse ajan 40 000km vuosi työajoja omia ajoja 5000km.

      Kilometrikorvauksia saan 17200 €.

      Mikäli olisi työsuhdeauto eli vapaa autoetu niin häviäisin kuukaudessa verotuksen kautta 400 € eli vuodessa 4800 €.

      Omalla autolla ajellessa on euroja käytössä noin 22 000 € vuodessa. Kyllä tällä summalla yhden auton ylläpitää ja masaa polttoaineet ym.

      • Oma auto

        Mulla on ollut yhteensä noin tusina liisaria ensin 80 -luvulla ja sitten viimeiset 15 vuotta. Useaan kertaan on yritetty työkavereiden kanssa laskea kumpi on halvempi oma vai liisari. Lopputuloksena on ollut vain että kumpikin on kallis.
        - vakuutukset, kolarit, korjaukset kasko
        -bensat, kilometrikorvaukset, joinakin vuonna vähän laskutettavia kilometrejä, toisina enemmän.
        - uusi auto, käytetty auto
        - liisaria ei voi lainata kavereille eikä aikuisille lapsilleen
        - maakuntakeikalle on pakko lähteä liisarilla, vaikka olisi miten jäinen ja pkainen keli, juna ja taksi on kalliimpi kuin liisarilla ajo
        Mietittävää riittää teille nuorillekin.


      • Oma auto
        Oma auto kirjoitti:

        Mulla on ollut yhteensä noin tusina liisaria ensin 80 -luvulla ja sitten viimeiset 15 vuotta. Useaan kertaan on yritetty työkavereiden kanssa laskea kumpi on halvempi oma vai liisari. Lopputuloksena on ollut vain että kumpikin on kallis.
        - vakuutukset, kolarit, korjaukset kasko
        -bensat, kilometrikorvaukset, joinakin vuonna vähän laskutettavia kilometrejä, toisina enemmän.
        - uusi auto, käytetty auto
        - liisaria ei voi lainata kavereille eikä aikuisille lapsilleen
        - maakuntakeikalle on pakko lähteä liisarilla, vaikka olisi miten jäinen ja pkainen keli, juna ja taksi on kalliimpi kuin liisarilla ajo
        Mietittävää riittää teille nuorillekin.

        Niin, ja pieni painauma auton alahelmassa (betoniporsas hyökkäsi auton kimppuun) = 300 euroa omavastuuta, auto pajalla viikon. Omassa autossa ei olisi haitannut eikä vaikuttanut myyntihintaan.


    • 123123

      Omassa autossa pelataan vakuutuksilla ja huoltosopimuksilla ym. Homma toimii siinä missä leasing.

    • Oma auto

      No nyt työnantaja ilmoitti että voin 'vapaaehtoisesti' lähteä maaliskuun lopussa eläkkeelle, vuosi olisi ollut liisaria ja hankaluudet luovutuksessa.
      Hanki autosi ennen eläkettä!

    • No problem

      Mä ajan liisatulla enkä omaa tarvi. Siis firman liisaama auto. Tankkaan firman kortilla. Huollot pelaa sijaisautoineen. Ei ajonseurantaa. Mikä ongelma eläkkeelle jäädessä? Jätän vain auton parkkiin ja avaimet toimistolle. Kannattaa olla firman arvokkain työntekijä.

    • myyntimies

      Mä ajan omalla ja nostan nettokorvauksia vuodessa enemmän lähes 7000 € kuin työkaveri joka ajelee vapaalla autoedulla.

    • Kilpailija provoilee

      Sama häirikkö on massapostittanut ympäri nettiä SATOJA kilpailijansa linkkejä. Häirikkö yrittää saada ihmiset haukkumaan kilpailijaansa mainostamisesta.

      Miksi Ylläpito ei bannaa provoilijaa?

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8326
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2539
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2263
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1929
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1664
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1489
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1389
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe