Olen pitkän ja raskaan elämäni aikana omistanut kymmenittäin erilaisia autoja. On vuosikymmenten varrella ollut Fordia, Sitikkaa, Toyotaa, Opelia ja vaikka mitä muita merkkejä.
Nyt vanhanna miehenä muistini alkaa jo pettää, enkä muista mitä kaikkia malleja minulla on ollut. En aina edes muista sitä, kumpaan suuntaan moottoritiellä pitää lähteä ajamaan, myötävirtaan vai vastavirtaan.
Haluaisin saada tarkan luettelon kaikista niistä autoista, ennen kuin dementia lopullisesti iskee päälle, autoista jotka olen elämäni aikana omistanut. Mistä sellaisen saa? Pitääkö kysyä katsastuskonttorilta vai mistä?
Olen omistanut kymmeniä autoja!
25
1237
Vastaukset
- Asiallisin
Trafi auttaa:
http://www.trafi.fi/palvelut/rekisteritietopalvelut/ajoneuvotiedot- Vanha pappa
Ei auta Trafi. Siellähän vaaditaan rekisterinumeroa tai valmistenumeroa. Nyt oli kyse pelkän etunimen ja sukunimen ja ehkä SoTu:n perusteella tapahtuvasta hausta - siis siitä, miten saan vanhat omistustietoni selville ILMAN autojen rekisterinumeroja ja valmistenumeroja, koska enhän minä muista niitä!
- kkxnfnffnnkxnöflföfk
Vanha pappa kirjoitti:
Ei auta Trafi. Siellähän vaaditaan rekisterinumeroa tai valmistenumeroa. Nyt oli kyse pelkän etunimen ja sukunimen ja ehkä SoTu:n perusteella tapahtuvasta hausta - siis siitä, miten saan vanhat omistustietoni selville ILMAN autojen rekisterinumeroja ja valmistenumeroja, koska enhän minä muista niitä!
Kyllä autoista koko historia on tallella. Ja sinulla on oikeus kerran vuodessa tehdä henkilötietolain mukainen ilmainem tarkastuspyyntö. Teet sellaisen trafille, niin joutuvat antamaan kaikki sinua koskevat tiedot ilmaiseksi!
Itse yhtenä vuotena tein pyynnön kaikille viranomaisille ja tahoille, jotka vain keksin ja loppituloksena yli 600 sivua paperia! - tiedon haluinen
kkxnfnffnnkxnöflföfk kirjoitti:
Kyllä autoista koko historia on tallella. Ja sinulla on oikeus kerran vuodessa tehdä henkilötietolain mukainen ilmainem tarkastuspyyntö. Teet sellaisen trafille, niin joutuvat antamaan kaikki sinua koskevat tiedot ilmaiseksi!
Itse yhtenä vuotena tein pyynnön kaikille viranomaisille ja tahoille, jotka vain keksin ja loppituloksena yli 600 sivua paperia!mistä saa osoitteen,josta voisi tiedustella
- Jano tai ei
tiedon haluinen kirjoitti:
mistä saa osoitteen,josta voisi tiedustella
Tuolla ylempänä on linkki josta löytyy myös Trafin puhelinnumero.
- Anonyymi
kkxnfnffnnkxnöflföfk kirjoitti:
Itse yhtenä vuotena tein pyynnön kaikille viranomaisille ja tahoille, jotka vain keksin ja loppituloksena yli 600 sivua paperia!Kiva...ei ihme jos verot nousee, tolla byrokraattien turhalla työllistämisellä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiva...ei ihme jos verot nousee, tolla byrokraattien turhalla työllistämisellä
höpö höpö osta syrpyskoppa...
- Itke sika
"Vanha pappa" yrittää käryttää jonkun menestyneen autojobbarin, et saa ääliö muiden tietoja vaikka kuinka itkisit
- Jobea dunkkuun
Jobbarirotat eivät menesty. Myyvät vanhoja hajoamispisteessä olevia romuja aikansa ja kun maa alkaa polttaa jalkojen alla, kun vihaiset asiakkaat ottavat yhteyttä, lyövät lapun luukulle ja aloittavat uudestaan naapurikunnassa uuden puljun kanssa. Moni rotta tosin ehtii sitä ennen saada naamansa kipeäksi.
- Ei ehdi lyödä :)))
Jobea dunkkuun kirjoitti:
Jobbarirotat eivät menesty. Myyvät vanhoja hajoamispisteessä olevia romuja aikansa ja kun maa alkaa polttaa jalkojen alla, kun vihaiset asiakkaat ottavat yhteyttä, lyövät lapun luukulle ja aloittavat uudestaan naapurikunnassa uuden puljun kanssa. Moni rotta tosin ehtii sitä ennen saada naamansa kipeäksi.
Pitää paikkansa.
Tiedän eräänkin jobbarin joka on toiminut ainakin 20 vuotta. Hänellä on pääkonttorina asuntoauto tai asuntovaunu, helppo siirrellä aina sinne, mistä vuokraa maapläntin, haalii sinne pellon reunaan rivin romuja ja myy.
Kun kumi alkaa kärytä, myy loput pilkkahinnalla (tai hänen myyjänsä joka sanoo, johtaja ei ole nyt paikalla, tulee ensi maanantaina) ja vaihtaa maisemaa.
Hän on kiertänyt varmaan lähes kaikki suomen kunnat - auton myynti se on joka kannattaa.
- Late Lapista.
Eipä ole vanhan taatan autot olleet hääppöisiä, jos on joutunut oikein kymmenittäin käyttämään! Minulla on ollut kymmenkunta autoa omistuksessani, tosin en ole elänyt raskasta elämää, mutta ihan aikuisiässä olen kyllä minäkin ! Ensimmäinen autoni oli Buick, seuraava Chervolet Bel Air vm 1958 sitten muutama Volvo, Opel Admiralilla ajelin yli 10 vuotta samoin Ford granadalla ajelin myös yli 10 vuotta, samoin Nissan Cedricillä ja tuo nykyinen Mersukin minulla on ollut jo 7 vuotta !
Useimmat ovat olleetkin laatu autoja ! ei sitikoita eikä tojotia!
Late Lapista. SSSS Ry!- en ihmettele
No ompa surkea kalusto ollut käytössäsi.
En eihmettele ärtyisyyttäsi ja masennustasi. - Suomi24 ylläpito
Taas palstan homo haaveilee, ainut tosi kommentissa on että ei ole ollut raskasta, nykyään on varmaan sitten raskasta tuon homouden ja runkkaamisen takia.
Mutta itehän olen harrastukset valinnu. - Iisakki Inarista
Suomi24 ylläpito kirjoitti:
Taas palstan homo haaveilee, ainut tosi kommentissa on että ei ole ollut raskasta, nykyään on varmaan sitten raskasta tuon homouden ja runkkaamisen takia.
Mutta itehän olen harrastukset valinnu.Kyllähän tuon sontaläjän (Late Lapista.) hölinät tietää, eihän sillä ole koskaan mitään ollutkaan, kerran ollut varmaan mersun kyydissä kun veivät sen hullujenhuoneelle paareihin sidottuna kylän ainoalla lanssilla.
- Late Lapista.
en ihmettele kirjoitti:
No ompa surkea kalusto ollut käytössäsi.
En eihmettele ärtyisyyttäsi ja masennustasi.Te räkänokkaiset mopopojut ette ymmärrä laatuautojen päälle mitään !
1952 mallin Buick oli enemmän kuin laatuauto! konekin suora kasi, omapainokin yli 2 tonnia!
Sellaista te pennut ette ole nähneetkään edes unissanne !
Late Lapista. SSSS Ry! - Oli kesä, oli...
Late Lapista. kirjoitti:
Te räkänokkaiset mopopojut ette ymmärrä laatuautojen päälle mitään !
1952 mallin Buick oli enemmän kuin laatuauto! konekin suora kasi, omapainokin yli 2 tonnia!
Sellaista te pennut ette ole nähneetkään edes unissanne !
Late Lapista. SSSS Ry!Näin kerran ruosteisen Buickin painajaisunessa. Se rotisko ajoi takaa, mutta harhautin sen taitavasti.
- Volga 1955
Oli kesä, oli... kirjoitti:
Näin kerran ruosteisen Buickin painajaisunessa. Se rotisko ajoi takaa, mutta harhautin sen taitavasti.
Laten lähimetsässä on ollut sinne hyljätty pyörätön ruosteinen Buickki v. 1958 jota Late on alkanut pitää kuin lemmikkieläimenään, varmaan tehnyt kotteroon leikkimökkinsä ja sitten armeijassa alkanut kehuskella, että hänelläpä on Buick.
- Poke Hullu Porosta
Iisakki Inarista kirjoitti:
Kyllähän tuon sontaläjän (Late Lapista.) hölinät tietää, eihän sillä ole koskaan mitään ollutkaan, kerran ollut varmaan mersun kyydissä kun veivät sen hullujenhuoneelle paareihin sidottuna kylän ainoalla lanssilla.
Enpä ole nähnyt moista kuuluisuutta kuin Late Lapista, kuka lie kulkujätkä?
- Hepe Hesasta
turun toivo se jaksaa tuoda itseään esille vähän joka ketjussa!
- jurws
Mulla on autot ollu käytössä 10-20 vuotta, eli ei ole vaikeuksia muistella millä autolla on tullu ajeltua!
- Anonyymi
Olen ajanut 30 vuotta samalla autolla
- Saatanan palvoja
Olen omistanut kymmeniä ihmisiä
- Lääkityskohdallaan.
Olen omistanut psyykelääkkeitä sellaiset määrät, että niistä tulisi monta sankollista, kuin marjoja. Kaikki olen syönyt mitään ei ole jäänyt.
Taas pitäisi kokeilla uutta reseptiä kun pääsin hoitoon tänne maailman menoa palstalle.
Olen muuten lääkkeiden oikeinkäyttäjä. - Eemil Vahteramäki
Lääkityskohdallaan. kirjoitti:
Olen omistanut psyykelääkkeitä sellaiset määrät, että niistä tulisi monta sankollista, kuin marjoja. Kaikki olen syönyt mitään ei ole jäänyt.
Taas pitäisi kokeilla uutta reseptiä kun pääsin hoitoon tänne maailman menoa palstalle.
Olen muuten lääkkeiden oikeinkäyttäjä.Tuo nyt on taasen uusi tieto turun mustan toivon touhuista, mutta kuitenkin uskottava tieto!
- Anonyymi
Jos on erehtynyt ostamaan Toyotan, niin tilanne on toivoton. Lista hukkuu kuitenkin heti.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen
Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja1552540Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?
En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b1482377Kirje, PellePelottomalle.
Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot1021062- 64891
- 65829
Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa
Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka274717Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?
Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a18717Voi teitä naisia
Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies85700Martinan hevoset.
Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait203680Hyvä meininki
TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap22658