Olen aina äänestänyt vasemmistoa. Kymmeniä vuosia jo. Olen kuvitellut, että köyhät kyllä haluavat itselleen parempaa, mutta että joku ulkoinen asia estää heitä nousemasta oman elämänsä herraksi.
En ole köyhä, mutta en rikaskaan. Minua on alkanut mättää tämä yhteiskunnan hyväksikäyttö. Tätä palstaa lukemalla silmäni ovat avautuneet. Suurimmallae osalle päistäisi vain lapioida rahaa käytettäväksi, eikä ihmisillä ole minkäänlaista ajatustakaan tehdä itse mitään yhteiskunnan hyväksi. Minä, minä, minä kaipuu täällä koko ajan.
Solidaarisuudesta on enää turha puhua. Suomi on täynnä yhteiskunnan hyväksikäyttäjiä. Ihan sama, vaikka alkaisin äänestää kokoomusta.
Kiitos teille palstalaiset!
seuraavaksi äänestän kokoomusta
13
78
Vastaukset
- Jäbä köyhä
Auts, jäbä on raivoava köyhä! :D
- kokoomus kutsuu
Missä huomasit raivoamista?
Taloudellisen tilaneenikin arvio meni metsään.
Olen tosissani. Minusta tuntuu hirveältä, että joutuisin äänestämään kokoomusta, mutta en enää näe vasemmiston roolia paremman yhteiskunnan puolesta taistelevana voimana.
Kenen puolesta pitäsi taistella parempaa kohti, kun jengi on tällaista kuin palstan kirjoittajat:
"Minä minä minä, antakaa lisää rahaa, kun mikään ei rmulle riitä!" - RoopeI
Eipä taida sinun pankkitiliäsi yhtään lihottaa vaikka EK:n p...eennuolijoille äänesi antaisitkin!
- kroisos pennonen
Heräsit vähän myöhässä!!! Olemme suurin osa keränneet miljoonat täällä oloneuvoksina, hullua tehdä työtä kun muut tekee sen meidän puolesta.
Me eletään näillä tukiaisilla monet vuodet eteenpäin... kaikki ei ole pankissa vaan sijoitettuna... mene nyt vaan sinne töihin... vielä muutaman vuoden tässä kerätään ennenkuin tulee se sinun uusi hallitus, voihan olla että silloin sinä ole työtön. - PataMusta porvari
Näille superkusettajille ei kun kokkeleille aioit antaa äänesi? Siinä on sossun tuet hyttysen ininää siihen verratuna mitä isot pojat sekoomuksessa tekee. Homma ei ole vielä valottunut tavan kansalle, mutta tulevaisuudessa? Siinä lähtee keskiluokka keskarilta palli alta että heilahtaa ja loppu onkin historiaa. Sossu Tatu katsoo H-Moilasena.
- kokoomus kutsuu
Ikävä kyllä tiedän, että kokoomuskaan ei aja sosiaalisen tasa-arvoisuuden politiikkaa. Mutta miksi äänestäisin enää vasemmistoa, kun yhteiskunnan tuilla elävät esittävät täällä minulle aivan käsittämättömiä mielipiteitä.
Minut on kasvatettu ajattelemaan, että kukin tekee sen mitä pystyyy yhteisen hyvän puolesta ja yhteiskunta antaa hänelle sen, mitä hän tarvitsee. Minusta sellainen ajattelu on avain hyvään yhteiskuntaan.
Täällä on paljastunut toinen mentaliteetti: "Pummaan, huijaan ja laiskottelen niin paljon kuin vain voin, täysin muista välittämättä." - Siskokusidesilitran
Olen äänestänyt Kokoomusta jo vuodesta 1980 ja muutaman kerran olen pahasti pettynyt, kun etujani ei ole ajettu mm. verotuksen osalta. Muuten olen ollut tyytyväinen.
Sen sijaan JOS olisin äänestänyt vaikkapa SKDL puoluetta taikka SDP puoluetta, olisin tullut rajusti petetyksi. Toinen puolueista on jopa vaihtanut nimensäkin ja toinen hoippuu kannatuksensa alamäessä, kun vielä ajatteelee näiden puolueiden saavutuksia äänestäjiensä puolesta, niin eipä voi mennä kehumaan. SDP on ollut niin monta kertaa hallistusvastuussa ja jopa pääministeripuolueena, eikä silti heidän toimestaan ole saatu ääänestäjille luvattuja lupauksia pidettyä. Pahimmillaan seuraavalle (oikeistohallitukselle) on siirretty vastuuttomasti hoidetun talouspolitiikan (jakopolitiikan-) ongelmat.
Pitkään politiikkaa seuranneena voin vain todeta, että vasemmistopuolueille on eduksi kannatuksen puoleen, että köyhiä ja vähävaraisia on maassamme ja siksi heidän auttamisekseen ei tehdä oikeasti mitään. Köyhiä pidetään pelkkänä vaalikarjana! - onnea vaan
Kokoomuksen äänestäminen keskituloisena tai köyhänä on yhtä järkevää kun juutailaisena kannattaa uusnatsismin ideologiaa.
- kokoomus kutsuu
Hyvä nimimerkki "onnea vaan".
Kommentistasi näkyy, että oletat minun haluavan äänestää sellaista puoluetta, jonka politiikasta olisi minulle iTSELLENI eniten henkilökohtaista hyötyä. Asiahan ei ole niin, että etsisin sellaista puoluetta. Vasemmistopuolueet ovat ENNEN, silloin kun Suomen hyvin vointijärjestelmä rakennettiin, ajaneet oikeasti koko Suomen hyvinvoinnin asiaa. Minä ajattelen kaikkien, tai ainakin suurimman osan, parasta. Olen siis idealisti.
Ilman vasemmistopuolueita meillä olisi yksityiset koulut, joissa vain rikkaiden lapset kävisivät saamassa huippukallista ja huippuhyvää opetusta. Sieltä jatkettaisiin yksityisiin yliopistoihin hankkimaan kallista koulutusta, jonka avulla saataisiin hyvät työpaikat. Sama koskee kaikkia muita hyvinvoinnin osa-alueita. Vasemmistopuolueet ovat olleet vahvoja ja ajaneet läpi hyvinvointiyhteiskunnan, jonka avulla heikoinkin on saanut mahdollisuuden hyvään elämään.
Viimeiset vuoden hyvinvointiyhteiskunata on ajettu rajusti alas. Yksityistäminen ja omaan napaan tuijottelu on hienoa. Kokoomus myy itseään menestyjien ja voittajien puolueena. Vasemmistosta ajatellaan, että siellä on vain vanhanaikaisia luusereita.
Ja mitä tekevät köyhät? Te olette omaksuneen sellaiset arvot, joiden takia en enää voi äänestää puolueita, jotka mahdollistavat yhteiskunnan tukien hyväksikäytön. Ja tämä asia hirvittää minua!
- sentaali
Entäpä jos äänestäisit Keskustaa? Sipilä tuntuu tolkun kaverilta. Sekoomuksen nuoriso-osasto edustaa niin käsittämätöntä nihilismiä, ettei niitä voi valtaan päästää.
- kokoomus kutsuu
Keskusta edustaa vanhakantaista ajattelua: koti, uskonto, isänmaa. Ne olivat ennen kokoomuksen ajatuksia, mutta kokoomus on nykyään liberaalimpi. Samoista syistä en voi äänestää persuja, joiden puheenjohtaja on harras katolinen ja kansanedustajista nousee aina näitä kikkelikohuja.
- kokoomus kutsuu
Tämä taisi olla liian vaativa aihe tälle palstalle;=)
- dfghjk,tgfpl,fhb
On se
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään
Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää1383829Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa
Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri3362964Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla
Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt81865Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."
Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa51598Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?
Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja41079- 71934
Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan
Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar38864- 44774
- 65741
Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan
Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat22718