Jokainen, jolle oma iankaikkisuus on arvokas ja jolla vähänkään on järkeä vielä päässään, kysyy sen itseltään.
1. Joh. 1:8
Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.
Oletko itsesi eksyttäjä?
9
<50
Vastaukset
- Niinpä.
Niinpä. Sellainen ihminen, joka on itsellensä uskotellut olevansa synnitön, lukekoon tuon jakeen tarkkaan, tutkikoon itseään ja tulkoon jumaliseen johtopäätelmään.
- Niinsevaanon.
Tässä on vielä se vaara, että aktiivinen itsensä eksyttäjä eksyttää lisäksi vielä muitakin mukaansa samaan verkkoon.
>>Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.>>
Kristityt näyttävät todella tarvitsevan syntiä elämäänsä ja maailmankuvaansa, muuten he tuntisivat olonsa epämukavaksi. Liiaan vapaaksi, liian vastuulliseksi.
He eivät näe, miten he tällä tavalla marttyyrin viittaan kietoutuen vain tekevät itsestään maailman keskipisteen, eli luulevat aivan liikoja itsestään. Erään viisaan miehen sanoin:
"Syyllisyys käsitettynä loukkaukseksi Jumalaa kohtaan: miten pieni ajatus!"
- Jakob Bosshart, Bausteine- Pysäytetty
Tosiasioiden, hengellistenkin myöntäminen on viisautta.
Pysäytetty kirjoitti:
Tosiasioiden, hengellistenkin myöntäminen on viisautta.
>>Tosiasioiden, hengellistenkin myöntäminen on viisautta.>>
Nyt onkin enää sitten kyse siitä, mikä on totta ja mikä ei.
Jos lukuisat toisistaan riippumattomat tunnetut tosiasiat ja tieteelliset näytöt osoittavat Raamatun yksiselitteisesti erehtyneen, niin ovatko Raamatun esittämät asiat silloin totta? Onko Raamatun luomiskertomus ja syntikäsitys silloin totta?- Pysäytetty
demon_of_dawn kirjoitti:
>>Tosiasioiden, hengellistenkin myöntäminen on viisautta.>>
Nyt onkin enää sitten kyse siitä, mikä on totta ja mikä ei.
Jos lukuisat toisistaan riippumattomat tunnetut tosiasiat ja tieteelliset näytöt osoittavat Raamatun yksiselitteisesti erehtyneen, niin ovatko Raamatun esittämät asiat silloin totta? Onko Raamatun luomiskertomus ja syntikäsitys silloin totta?Pidä sinä vaan kiinni näistä "tieteellistä" käsityksistä, minä pidän kiinni Jeesuksesta. Iankaikkiseen elämään pääsee kuitenkin vain Jeesuksen Kristuksen kautta.
Pysäytetty kirjoitti:
Pidä sinä vaan kiinni näistä "tieteellistä" käsityksistä, minä pidän kiinni Jeesuksesta. Iankaikkiseen elämään pääsee kuitenkin vain Jeesuksen Kristuksen kautta.
>>Pidä sinä vaan kiinni näistä "tieteellistä" käsityksistä, minä pidän kiinni Jeesuksesta.>>
Siis aiot jatkaa epärehellistä vaellustasi ja ummistaa edelleen silmäsi päivänselviltä tosiasioilta? No siitä vaan sitten.
>>Iankaikkiseen elämään pääsee kuitenkin vain Jeesuksen Kristuksen kautta.>>
Yksikään ihminen ei ole päässyt vielä iankaikkiseen elämään, vaikka Jeesus lupaili näitä asioita ja 2000 vuotta sitten. Jokainen voi tästä tehdä omat päätelmänsä.- Ei mene jakeluun
demon_of_dawn kirjoitti:
>>Pidä sinä vaan kiinni näistä "tieteellistä" käsityksistä, minä pidän kiinni Jeesuksesta.>>
Siis aiot jatkaa epärehellistä vaellustasi ja ummistaa edelleen silmäsi päivänselviltä tosiasioilta? No siitä vaan sitten.
>>Iankaikkiseen elämään pääsee kuitenkin vain Jeesuksen Kristuksen kautta.>>
Yksikään ihminen ei ole päässyt vielä iankaikkiseen elämään, vaikka Jeesus lupaili näitä asioita ja 2000 vuotta sitten. Jokainen voi tästä tehdä omat päätelmänsä.Näihin hurmahenkisiin lallattajiin on aivan turha tosiasioilla vedota.
Hl:t aamentelee vain toistensa tuhanteen kertaan kuultuja raamatulauseita. Niin siinä sanotaa,syntiä joka on anteeksi saatuu ei enään ole,veri on sen puhdistanut joten olen vanhurskas ja pyhän,Jeesuksen veren kautta taivaskelpoinen. Näin hän se menee,jeesus on se ovi elämään,siitä on sisäänkäynti.
Marttyyri on Jeesuksen nimen takia,tuomitaan kuolemaan,tai tunnustaa herrakseen,kuten aikoinaan.
Kun he kivittivät Stefanosta, tämä rukoili Herraa ja sanoi: "Herra Jeesus, ota vastaan minun henkeni.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi403771Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal333364- 692968
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak912820- 351828
Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no831816- 241659
- 281597
- 291579
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k231564