"Jokainen,

joka tekee

synnin, tekee myös laittomuuden; ja synti on laittomuus. 5. Ja te tiedätte hänen ilmestyneen ottamaan pois synnit; ja hänessä ei ole syntiä. 6. Kuka ikinä hänessä pysyy, hän ei tee syntiä; kuka ikinä syntiä tekee, hän ei ole häntä nähnyt eikä häntä tuntenut. 7. Lapsukaiset, älköön kukaan saako teitä eksyttää. Se, joka vanhurskauden tekee, on vanhurskas, niinkuin hän on vanhurskas. 8. Joka syntiä tekee, se on perkeleestä, sillä perkele on tehnyt syntiä alusta asti. Sitä varten Jumalan Poika ilmestyi, että hän tekisi tyhjäksi perkeleen teot. 9. Ei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä; eikä hän saata syntiä tehdä, sillä hän on Jumalasta syntynyt. 10. Siitä käy ilmi, ketkä ovat Jumalan lapsia ja ketkä perkeleen lapsia. "

Tämä seuraava kohta sanotaan niille jotka eivät ole itsessään nähneet pahuuttaan "syntisyyttään", " Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä."

Raamatun sanomaa EI yksikään ihminen itse tavaamalla ja vaikka miten sitä lukisi ja tutkisi tule ymmärtämään oikein. Vain ja ainoastaan JUmalan tahdon tiellä Jumalan Pyhä Henki sanan kirkastaa niin kuin se on.

Raamattu ei ole niin kuin muut kirjat joita ihminen voi lukea ja ymmärtää
noin vain.
Siksipä ei Jeesus turhaan sano:"39. Te tutkitte kirjoituksia, sillä teillä on mielestänne niissä iankaikkinen elämä, ja ne juuri todistavat minusta; 40. ja te ette tahdo tulla minun tyköni, että saisitte elämän. "

Eikä myöskään turhaan ole sanottu:" kirjain kuolettaa, mutta Henki tekee eläväksi."

23

185

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tämäkin on totta

"Vielä tänäkin päivänä, kun Moosesta (ja koko raamattua) luetaan, on peite heidän sydämensä päällä; 16. mutta kun heidän sydämensä kääntyy Herran tykö, otetaan peite pois. "

Silloin, kun ihmiset kääntyy ihmisten puoleen tai oman sisimpänsä puoleen
      peite pysyy silmillä ja näin Jumalan totuus pysyy kaukana.

• >>Silloin, kun ihmiset kääntyy ihmisten puoleen tai oman sisimpänsä puoleen
        peite pysyy silmillä ja näin Jumalan totuus pysyy kaukana.>>

Silloin kun ihmiset kääntyvät oman psykologisen sisimpänsä puoleen, silloin he todella "näkevät" jumalan. Missään muualla jumalaa ei olekaan kuin ihmisten mielissä.

"Eksyvä usko on aina syvin"
        - Jakob Bosshart

• Juu aivan
        demon_of_dawn kirjoitti:

>>Silloin, kun ihmiset kääntyy ihmisten puoleen tai oman sisimpänsä puoleen

Silloin kun ihmiset kääntyvät oman psykologisen sisimpänsä puoleen, silloin he todella "näkevät" jumalan. Missään muualla jumalaa ei olekaan kuin ihmisten mielissä.

- Jakob Bosshart

oikein,"Silloin kun ihmiset kääntyvät oman psykologisen sisimpänsä puoleen, silloin he todella "näkevät" jumalan."
        Aivan oikein sanottu, näin sinäkin olet löytänyt sieltä omasta sisimmästäsi OMAN
        jumalasi, ja näin on kaikkien kohdalla jotka omaa sisintään katsoo ja kuuntelee.

Siksipä noita eri uskoja on juuri syntynyt, kun on käännytty pman sisimmän ja muiden ihmisten puoleen.

Ne jotka kääntyy Jumalan puoleen heidät Jumala johdattaa siihen yhteen uskoon.
        Jumalalla on vain yksi usko, yksi totuus. Aamen.

• demon_of_dawn kirjoitti:

>>Silloin, kun ihmiset kääntyy ihmisten puoleen tai oman sisimpänsä puoleen

- Jakob Bosshart

Jumlan yhteyteen pääsee vain Jeesuksen kautta,psykologoki ei siinä ole mitään tekemistä. Usko ei ekys sillä on päämäärä ijankaikkinen elämä.
        demon_of_dawn

• "usko ei
        kuulija1 kirjoitti:

Jumlan yhteyteen pääsee vain Jeesuksen kautta,psykologoki ei siinä ole mitään tekemistä. Usko ei ekys sillä on päämäärä ijankaikkinen elämä.
        demon_of_dawn

eksy" ?

• Juu aivan kirjoitti:

oikein,"Silloin kun ihmiset kääntyvät oman psykologisen sisimpänsä puoleen, silloin he todella "näkevät" jumalan."
        Aivan oikein sanottu, näin sinäkin olet löytänyt sieltä omasta sisimmästäsi OMAN
        jumalasi, ja näin on kaikkien kohdalla jotka omaa sisintään katsoo ja kuuntelee.

Siksipä noita eri uskoja on juuri syntynyt, kun on käännytty pman sisimmän ja muiden ihmisten puoleen.

Ne jotka kääntyy Jumalan puoleen heidät Jumala johdattaa siihen yhteen uskoon.
        Jumalalla on vain yksi usko, yksi totuus. Aamen.

>>Aivan oikein sanottu, näin sinäkin olet löytänyt sieltä omasta sisimmästäsi OMAN jumalasi>>

En ole. Puhuin jumaliin uskovista ihmisistä; he löytävät jumalansa nimenomaan mielensä sisältä, ei ulkomaailmasta.

>>ja näin on kaikkien kohdalla jotka omaa sisintään katsoo ja kuuntelee.>>

Eivät suinkaan kaikki sisintään kuuntelevat ihmiset Jumalaan usko. Tuo on taas sitä kristillistä liioittelua, jolla saadaan omat uskomukset kuulostamaan vakuuttavammilta.

• kuulija1 kirjoitti:

demon_of_dawn

>>Jumlan yhteyteen pääsee vain Jeesuksen kautta>>

Ja herra Cthulhun yhteyteen pääsee vain hänen valitsemansa ylipapin kautta. Siinäkään ei psykologialla tai muillakaan ihmistieteillä tehdä mitään, pelkkä sokea usko Cthulhuun riittää!

Miksi et usko tätä julistustani, vaikka se on perusteltu täsmälleen samantasoisella argumentoinnilla kuin sinunkin julistuksesi?

>>Jumlan yhteyteen pääsee vain Jeesuksen kautta>>

Ja herra Cthulhun yhteyteen pääsee vain hänen valitsemansa ylipapin kautta. Siinäkään ei psykologialla tai muillakaan ihmistieteillä tehdä mitään, pelkkä sokea usko Cthulhuun riittää!

Miksi et usko tätä julistustani, vaikka se on perusteltu täsmälleen samantasoisella argumentoinnilla kuin sinunkin julistuksesi?

koska en tunne.Sun julistustas,ei ole Jeesuksesta.
        demon_of_dawn

• kuulija1 kirjoitti:

koska en tunne.Sun julistustas,ei ole Jeesuksesta.
        demon_of_dawn

>>koska en tunne.Sun julistustas>>

Et tunne, koska et ole lukenut "oikeita" pyhiä kirjoja (mm. H.P. Lovecraftin tuotantoa), etkä ehyellä ja vilpittömällä sydämellä rukoillut Herra Cthulhua ottamaan sinua omakseen.

Tällaisia syitä minulle kerrotaan siihen, miksi en usko Jeesukseen.

>>koska en tunne.Sun julistustas>>

Et tunne, koska et ole lukenut "oikeita" pyhiä kirjoja (mm. H.P. Lovecraftin tuotantoa), etkä ehyellä ja vilpittömällä sydämellä rukoillut Herra Cthulhua ottamaan sinua omakseen.

Tällaisia syitä minulle kerrotaan siihen, miksi en usko Jeesukseen.

kuka on herra Cthylhua,Jeesuksen tunnen koska hän on pelastanut kuolemasta elämään.
        Pyhiä kirjoituksi ei ihmisjären avaulla voi selvitää eden,ne avaa ainoastaan pyhä henki,niille jossa asuu.

demon_of_dawn

• kuulija1 kirjoitti:

kuka on herra Cthylhua,Jeesuksen tunnen koska hän on pelastanut kuolemasta elämään.
        Pyhiä kirjoituksi ei ihmisjären avaulla voi selvitää eden,ne avaa ainoastaan pyhä henki,niille jossa asuu.

demon_of_dawn

>>kuka on herra Cthylhua,Jeesuksen tunnen koska hän on pelastanut kuolemasta elämään.>>

Et siis edelleenkään halua ymmärtää pointtia tässä asiassa? Kyse on nyt siitä, millaisilla argumenteilla näitä jumalia muille kaupataan. Minun Cthulhuni on aivan yhtä uskottavasti perusteltu kuin sinun Jeesuksesi. Ei yhtään enempää eikä vähempää.

>>Pyhiä kirjoituksi ei ihmisjären avaulla voi selvitää eden,ne avaa ainoastaan pyhä henki,niille jossa asuu.>>

Tämä on varsin läpinäkyvä selitys. Kun vanhoissa taruissa ei muuten ole järjen hiventäkään eivätkä ne korreloi todellisuuden kanssa, niin onhan se tietysti helppo selittää, ettei niitä voi ymmärtää kuin ne, jotka uskovat kyseisen myytin päähenkilöön.

- Ja juuri siksi kerronkin sinulle: Sinä et voi tulla tuntemaan hra Cthulhun voimaa, koska et tunne häntä etkä usko häneen.

>>kuka on herra Cthylhua,Jeesuksen tunnen koska hän on pelastanut kuolemasta elämään.>>

Et siis edelleenkään halua ymmärtää pointtia tässä asiassa? Kyse on nyt siitä, millaisilla argumenteilla näitä jumalia muille kaupataan. Minun Cthulhuni on aivan yhtä uskottavasti perusteltu kuin sinun Jeesuksesi. Ei yhtään enempää eikä vähempää.

>>Pyhiä kirjoituksi ei ihmisjären avaulla voi selvitää eden,ne avaa ainoastaan pyhä henki,niille jossa asuu.>>

Tämä on varsin läpinäkyvä selitys. Kun vanhoissa taruissa ei muuten ole järjen hiventäkään eivätkä ne korreloi todellisuuden kanssa, niin onhan se tietysti helppo selittää, ettei niitä voi ymmärtää kuin ne, jotka uskovat kyseisen myytin päähenkilöön.

- Ja juuri siksi kerronkin sinulle: Sinä et voi tulla tuntemaan hra Cthulhun voimaa, koska et tunne häntä etkä usko häneen.

Jeesusksen teidän hän riittää mulle,siinä on kyllin vanhrskautta.En tarvitse muita,herroja,se siitä.
        Toiset sanoon niin, kun vanhoissa taruissa ei muuten ole järjen hiventäkään.
        Eivät ole päässetu tuotuuden tuntemiseen.

• kuulija1 kirjoitti:

Jeesusksen teidän hän riittää mulle,siinä on kyllin vanhrskautta.En tarvitse muita,herroja,se siitä.
        Toiset sanoon niin, kun vanhoissa taruissa ei muuten ole järjen hiventäkään.
        Eivät ole päässetu tuotuuden tuntemiseen.

>>kun vanhoissa taruissa ei muuten ole järjen hiventäkään.>>

Juurikin niin.

• Sellaista se on

eivät sokeat voi nähdä

• Sokeudessa

ei nähdä, että usko kuin usko ei pelasta ketään.
        Vaikka kirjaimessa on ikäänkuin sanottu, kun sinä uskot niin pelastut...
        Mikä on uskon kohde? Kuka usko saanut uskon antaa?
        Olet pimeydessä ja sokea jos et tiedä, että usko kuin usko ei pelasta.

On vain yksi usko joka voi ihmisen Jumalan yhteyteen saattaa ja näin pelastaa.
        Tästä uskosta Jeesus sanoo: "löytäneekö Hän uskoa maan päältä kun Hän tulee.

• Sokeudessa kirjoitti:

Hän puhui heille vielä vertauksin: "Miten sokea voisi taluttaa sokeaa? Molemmathan siinä putoavat kuoppaan. Luuk 6:3
        Älkää välittäkö heistä, he ovat sokeita sokeiden taluttajia. Ja kun sokea taluttaa toista sokeaa, molemmat putoavat kuoppaan. Matt 15:14

Sokeudessa

• Kuoppaan
        kuulija1 kirjoitti:

Hän puhui heille vielä vertauksin: "Miten sokea voisi taluttaa sokeaa? Molemmathan siinä putoavat kuoppaan. Luuk 6:3
        Älkää välittäkö heistä, he ovat sokeita sokeiden taluttajia. Ja kun sokea taluttaa toista sokeaa, molemmat putoavat kuoppaan. Matt 15:14

Sokeudessa

putoajia riittää, kun ei juuri näy kuin sokeita sokeiden taluttajia.

Kun sanasta otetaan kohta, "usko pelastaa", niin toden totta ei se tarkoita mitä tahansa uskoa.

Usko joka voi ihmisen näkeväksi tehdä on usko Jeesukseen ja kuuliaisuus Häntä kohtaan.

Ei ihmisten omat uskot ole muuta kuin epäuskoa jonka kanssa taistellaan Jumalaa vastaan.

• Kuoppaan kirjoitti:

putoajia riittää, kun ei juuri näy kuin sokeita sokeiden taluttajia.

Kun sanasta otetaan kohta, "usko pelastaa", niin toden totta ei se tarkoita mitä tahansa uskoa.

Usko joka voi ihmisen näkeväksi tehdä on usko Jeesukseen ja kuuliaisuus Häntä kohtaan.

Ei ihmisten omat uskot ole muuta kuin epäuskoa jonka kanssa taistellaan Jumalaa vastaan.

Toden totta,se ukso tulee joka pelastaa,Jumlalalta ei ole ihmisestä kotoisin.

Kuoppaa

• Sokeudessa kirjoitti:

Mikä on uskon kohde?
        Uskokaa, kun sanon, että minä olen Isässä ja Isä on minussa. Ellette muuten usko, uskokaa minun tekojeni tähden. Joh 14:11

Jos te ette usko, kun puhun teille tämän maailman asioista, kuinka voisitte uskoa, kun puhun taivaallisista! Joh 3:12

Sokeudessa

• Kyllä se
        kuulija1 kirjoitti:

Mikä on uskon kohde?
        Uskokaa, kun sanon, että minä olen Isässä ja Isä on minussa. Ellette muuten usko, uskokaa minun tekojeni tähden. Joh 14:11

Jos te ette usko, kun puhun teille tämän maailman asioista, kuinka voisitte uskoa, kun puhun taivaallisista! Joh 3:12

Sokeudessa

näkyy ihmisten sanomista mikä on se uskon kohde, mikä on se usko jota
        mainostetaan ja tosissaan luullaan, että oikea on.

Se mitä nyt vähän olen tutkaillut täällä, niin eipä täällä ole sitä uskoa josta Jeesus puhuu: "löytäneekö Hän uskoa maan päältä kun Hän tulee".

Miksi ei näy? Siksi, kun ihmiset ovat tulleet petetyiksi mitä erilaisempien uskojen
        kautta. Ovat näissä väärissä uskoissa juurtuneet ja kasvaneet omaa kasvuaan.
        Todella vaikea on ihmisten lähteä tuosta uskostaan pois, sillä tuossa uskossa on
        mukava ja helppokin olla jne.
        Jumalan ihme täytyy tapahtua, että väärään uskoon kasvanut vielä voi herätetyksi tulla ja saada näkevät silmät.

• Se usko joka
        kuulija1 kirjoitti:

Toden totta,se ukso tulee joka pelastaa,Jumlalalta ei ole ihmisestä kotoisin.

Kuoppaa

on Jumalalta on aivan muu kuin, ihmisen usko jossa ihminen on tehnyt vain ns.
        ratkaisun ja antanut itsensä ikäänkuin Jumalalle.

• Kyllä se kirjoitti:

näkyy ihmisten sanomista mikä on se uskon kohde, mikä on se usko jota
        mainostetaan ja tosissaan luullaan, että oikea on.

Se mitä nyt vähän olen tutkaillut täällä, niin eipä täällä ole sitä uskoa josta Jeesus puhuu: "löytäneekö Hän uskoa maan päältä kun Hän tulee".

Miksi ei näy? Siksi, kun ihmiset ovat tulleet petetyiksi mitä erilaisempien uskojen
        kautta. Ovat näissä väärissä uskoissa juurtuneet ja kasvaneet omaa kasvuaan.
        Todella vaikea on ihmisten lähteä tuosta uskostaan pois, sillä tuossa uskossa on
        mukava ja helppokin olla jne.
        Jumalan ihme täytyy tapahtua, että väärään uskoon kasvanut vielä voi herätetyksi tulla ja saada näkevät silmät.

Ei näy niin koska eivät usko,vaikka täällä kerotisi minkälainen saarnaaja tunnus teoista,he eivät uskoisi kaikki ainakaan.
        Siksi Jeesus puhuukin löytäneekö hän uskoa maan päältä,se vuoksi tämä aika on lyhennetty että moni pelastusi,Jeesus han käsrsi kokomaailman pouolesta,ristillä.

Todellinen usko on ristin kantamista, Joka ei ota ristiään ja seuraa minua, se ei kelpaa minulleMatt 10:38
        Mitä tämä risti sitten on se sitä,että omat halut naulitaan ristille. Jeesus sanoi opetuslapsilleen: "Jos joku tahtoo kulkea minun jäljessäni, hän kieltäköön itsensä, ottakoon ristinsä ja seuratkoon minua.

Sillä se, joka tahtoo pelastaa elämänsä, kadottaa sen, mutta joka elämänsä minun tähteni ja evankeliumin tähden kadottaa, on sen pelastava.
        Mikä on tämä elämäsä pelastaminen se tämän maaiman mammonan kerääminen,joka on katoavaista,siinä on sen selitys,

Kyllä se

• Kyllä Jumalan
        kuulija1 kirjoitti:

Ei näy niin koska eivät usko,vaikka täällä kerotisi minkälainen saarnaaja tunnus teoista,he eivät uskoisi kaikki ainakaan.
        Siksi Jeesus puhuukin löytäneekö hän uskoa maan päältä,se vuoksi tämä aika on lyhennetty että moni pelastusi,Jeesus han käsrsi kokomaailman pouolesta,ristillä.

Todellinen usko on ristin kantamista, Joka ei ota ristiään ja seuraa minua, se ei kelpaa minulleMatt 10:38
        Mitä tämä risti sitten on se sitä,että omat halut naulitaan ristille. Jeesus sanoi opetuslapsilleen: "Jos joku tahtoo kulkea minun jäljessäni, hän kieltäköön itsensä, ottakoon ristinsä ja seuratkoon minua.

Sillä se, joka tahtoo pelastaa elämänsä, kadottaa sen, mutta joka elämänsä minun tähteni ja evankeliumin tähden kadottaa, on sen pelastava.
        Mikä on tämä elämäsä pelastaminen se tämän maaiman mammonan kerääminen,joka on katoavaista,siinä on sen selitys,

Kyllä se

Omana näkee. Jumalan oma ei elä sokeudessa, niin, että kaikki olisi vain samaa
        "puuroa tai velliä".

Sokeana ei voi nähdä oikein, vaan silloin näkee vain sen mikä sieltä omasta mielestä kumpuaa ja se ei ole ollenkaan sama kuin mikä on Jumalan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      56
      4536
    2. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      87
      4237
    3. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      70
      3698
    4. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      96
      3627
    5. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      115
      2655
    6. Miks tän meidän

Rakkauden on pitänyt olla näin vaikeaa?
      Ikävä
      35
      2468
    7. Elän vastoin

Kaikkia arvoja kun en pysy sinusta erossa.
      Ikävä
      37
      2362
    8. muista olla

VAROVAINEN! m
      Ikävä
      24
      2349
    9. Onneksi on edes yksi kuva

Susta mitä voin välillä ihastella ja kaipailla sua😔
      Ikävä
      38
      2339
    10. Olisitpa se hellä

Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k
      Ikävä
      23
      2214
    Aihe