Bushmannin raamattutunti

Erilaiset lahkot pitävät omia raamattutuntejaan ja niissä opiskellaan raamatun kirjoitusten antamia mahtavia opetuksia, niin nyt minullakin on oma tällainen pieni raamattutunti ja keskustelemme siitä, millaisia ohjeita ja opetuksia raamattu antaa mm. lähimmäisten kohtelusta ja aloitamme päivän mietiskelyn syventymällä Tuomarien kirjaan ja sieltä katsomme, mitä tapahtui Siseran ja Jaelin kohtaamisessa.

Tarina antaa minusta paljon hyviä neuvoja siihen, miten ratkaisemme arkipäiväisiä ongelmia ja kuinka tullaan hyväksi uskovaksi:

http://www.evl.fi/raamattu/1992/Tuom.5.html

24 Olkoon naisista siunatuin Jael,
Jael, keniläisen Heberin vaimo,
siunatuin nainen paimentolaisten joukossa.
25 Vettä Sisera pyysi, maitoa sai.
Juhlamaljassa toi Jael kermaa.
26 Telttavaarnaan tarttui,
otti toiseen käteensä nuijan,
löi Siseraa, murskasi hänen päänsä,
puhkaisi ja lävisti hänen ohimonsa.
27 Jaelin jalkoihin polvilleen Sisera vaipui,
kaatui maahan pitkäkseen.
Jaelin jalkoihin hän vaipui,
lyyhistyi ruhjottuna maahan, jäi siihen.

Oivalllinen tarina.

Sotapäällikö Sisera tuli janoissaan Jaelin luokse, pyysi vettä, niin Jael antoi jopa maitoa. Olipa jotenkin kristillistä, eikös vaan?

Tosin sen jälkeen Jael otti vaarnan ja hakkasi sen Siseran ohimon läpi, tappaen hänet siihen paikkaan ja näin Jaelista tehtiin ylistyslaulu, sillä kai hieno ongelmanratkaisukyky vaatii oman laulun ja kenties vielä patsaan torille!

http://en.wikipedia.org/wiki/File:Gregorio_Lazzarini_001.jpg

Tuolla vielä kaunis kuva aiheesta, joka olisikin jokaisen uskovan olohuoneen koristus, aivan verraton!

Joten mikä lienee tarinan opetus?

Rakasta lähimmäistäsi, mutta sen saa sitten osoittaa parhaaksi katsomallaan tavalla?

33

126

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lässyn lässyn

      Olet vertaasi vailla oleva paskiainen. Yhtä sairasta panettelijaa ei tällä palstalla ole kuin sinä olet.

      Raamatun tekstin opetus on se, että paha (Sisera) sai palkkansa minkä oli ansainnut.

      • ja sinä sitten...

        Ja sinä olet jumaliesi hengellä täytetty lahkosi juoksupoika ja äänitorvi?


      • >>> Olet vertaasi vailla oleva paskiainen. Yhtä sairasta panettelijaa ei tällä palstalla ole kuin sinä olet. >>

        Kyllä huomaa, että sinä ainakin olet oikea kristitty ja adventtikirkon papisto on tehnyt hyvää jälkeä opettaessaan oikean kristillisyyden kaunista ajatusta sinunkin korviesi väliin!

        Kiitos tästä viestistä, sillä siinä jotenkin kiteytyy aito amerikkalainen kristillisyys!

        Kyllä pappinne ovat kuukausipalkkansa, sekä auto- ja asuntolainansa ansainneet, joiden hakeminen kertoo Jeesuksen pikaisesta paluusta ja sen kiihkeästä odotuksesta.

        >>> Raamatun tekstin opetus on se, että paha (Sisera) sai palkkansa minkä oli ansainnut. >>

        Tarinan opetus on siis, että tappaa ja murhata saa, jos on oikein hyvä syy?

        Saako raiskata? Ai niin, kyllähän raamatun mukaan sitäkin saa tehdä, jos on oikein hyvä syy!

        Onko muita versioita tarinan opetuksesta?

        Timo, esimerkiksi, uskaltaako antaa oman versionsa? Vai oliko tuo äskeinen Timo vai joku opetuslapsista?


      • Ihan metsään menit
        bushmanni kirjoitti:

        >>> Olet vertaasi vailla oleva paskiainen. Yhtä sairasta panettelijaa ei tällä palstalla ole kuin sinä olet. >>

        Kyllä huomaa, että sinä ainakin olet oikea kristitty ja adventtikirkon papisto on tehnyt hyvää jälkeä opettaessaan oikean kristillisyyden kaunista ajatusta sinunkin korviesi väliin!

        Kiitos tästä viestistä, sillä siinä jotenkin kiteytyy aito amerikkalainen kristillisyys!

        Kyllä pappinne ovat kuukausipalkkansa, sekä auto- ja asuntolainansa ansainneet, joiden hakeminen kertoo Jeesuksen pikaisesta paluusta ja sen kiihkeästä odotuksesta.

        >>> Raamatun tekstin opetus on se, että paha (Sisera) sai palkkansa minkä oli ansainnut. >>

        Tarinan opetus on siis, että tappaa ja murhata saa, jos on oikein hyvä syy?

        Saako raiskata? Ai niin, kyllähän raamatun mukaan sitäkin saa tehdä, jos on oikein hyvä syy!

        Onko muita versioita tarinan opetuksesta?

        Timo, esimerkiksi, uskaltaako antaa oman versionsa? Vai oliko tuo äskeinen Timo vai joku opetuslapsista?

        Joskus Bushmanni on olevinaan jopa typerämpi kuin oikeastaan on.


    • Jos ei nyt sitten ihan vaarnaa lyödä ohimoon tai lapiolla hakata kuoliaaksi, niin adventtikirkon periaate Suomessa on, että otetaan ainakin sitten siltä poloiselta "teltta ja karja" sekä muu omaisuus "ryöstösaaliina" adventtikirkon haltuun.

      "Lurjus" kun on aina ollut pyytämässä liikoja lahkoltaan. On pyytänyt mm., että edes taivaan porteille pääsisi kolkuttelemaan ja niin armolliselle Jumalalle pyynnön taivasosuudestaan esittämään.
      Sellaiselle lurjukselle on yksi vaihtoehto. Taivasosuus on ratkaistu lahkon päättäjien taholta vain yhdellä ehdolla. Nimittäin, kaikki tai ei mitään periaatteella. Lurjuksen omaisuus on luovutettava ja lahjoitettava adventtikirkolle jo lurjuksen elinaikana ja kiinteän omaisuuden hallinnointi määrätyin ehdoin kenties säilyy lurjuksen kuolemaan asti tai siihen asti kuin ko. lurjus joutuu vanhuuttaan hoitolaitokseen.

      • no johopas otti

        Yhden asian olen huomannut nimittäin sen että te adventistien parjaajat tulette entistä lapsellisimmiksi noissa jutuissanne - mitä kauemmin te täällä palstalla höyryätte sen pöljempää tohinaa. Motiivi palstalla oloonne täytyy olla ihan hirveä (lapsuus?) tai olisko jokin oma epäonnistuminen elämän poluilla ?? Ihan tervettä tuo ei ainakaan ole..

        Sanottu näinsuoraan - vaikka en adventisti olekaan .


    • otakops
    • juuri näin

      Murhat perustellaan Raamatulla ja saadaan oikeutus niihin.
      Tätä se on se kristinusko ja lähimmäisistä huolehtiminen?

    • mallia otettu

      Ristiretket aikanaan oli yksi malli uskoville.

    • kumpi parempi

      Ei niitä Raamatun murhia tarvitse perustella. Raamatusta vain otetaan toteutukseen mallia.
      Lapiolla vai Raamatulla?
      Henkinen uskonnollisuuteen pohjautuva väkivalta on verratavissa hengen riistoon yhtälailla.

    • vetäytyy pois

      Henkihän siinä lähtee, jos adventtikirkkoon liittyy, nimittäin Pyhä Henki vetäytyy adventismiin liittyjän sielusta pysyvästi pois.
      Armolahjoille voi adventtikirkon jäsenenä sanoa hyvästit lopullisesti.

    • ei kolkuta

      Adventistin sydämessä ei mikään enää kolkuttele.
      Ei omatunto, eikä Jeesuskaan.

    • He ovat kadotetut

      Adventismissa ihminen paatuu ja kylmenee niin, että ei enää huomaa olevansa Jumalan armosta täysin osaton. Ylpeys on kaikkein suurin synti ja siksi adventisti ovat kadotuksen omia.

    • Tätä se on.

      Adventismi on itsessään jo petosta ja se on vain maallisen mammonan keräämistä varten perustettu liiketoiminnallinen järjestö, jonka liiketoiminnan tuotto menee mm. pääkonferenssin valtaa pitävän klaanin makeaan elämään ja sen elämän edistämiseen.
      Eläkelläiset ja pienituloiset siis rahoittavat kymmenyksin ja uhrilahjoin sen äveriään eliitin luxuselämää.

      • voe voe

        Olet sairas valehtelija.


    • MUTTA MINÄ opin sinun raaamttutunnistasi, bushman, että KUN MIEHET JÄNISTÄVÄT ,NIIN NAISET OTTAVAT HOMMAT HOITAAKSEEN. Rohkenetko lukea oikean opetuksen Deborasta ja Jaelista?!

      http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Tuom. 4:1&rnd=1395163595042

      http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Tuom. 5:1&rnd=1395163803057

      Kun NAINEN tuomarina hallitsi Israelissa ja toinenkin nainen erottuivat tasa-arvon yläpuolelle, voitiin Israelin historiankirjoihin kirjata happy end :

      Tuomarien Kirja 5:31 Näin tuhoutuvat kaikki sinun vihollisesi, Herra, mutta ne, jotka Herraa rakastavat, ovat voitokkaat kuin nouseva aurinko. Israel sai elää rauhassa neljäkymmentä vuotta.

      antti

      • >>> MUTTA MINÄ opin sinun raaamttutunnistasi, bushman, että KUN MIEHET JÄNISTÄVÄT ,NIIN NAISET OTTAVAT HOMMAT HOITAAKSEEN. >>>

        Näinhän se on, että murhan avulla osoitetaan kaapin paikka.

        ON se kyllä kumma, että edes jumalat eivät keksi mitään muita ratkaisuita ongelmille kuin väkivalta.

        No kun ovat ihmisten omaksi kuvakseen luomia, niin eikä niiltä jumalilta voi muuta odottaa.

        >>> Tuomarien Kirja 5:31 Näin tuhoutuvat kaikki sinun vihollisesi, Herra, mutta ne, jotka Herraa rakastavat, ovat voitokkaat kuin nouseva aurinko. Israel sai elää rauhassa neljäkymmentä vuotta. >>>

        Yhdellä murhalla jumala antoi 40 rauhan vuotta.

        Entäpä jos olisi tapettu kokonainen kansa?

        No mutta niinhän tapahtuikin, niin montakos rauhan vuotta jumalasi antoi kokonaisen kansan tappamisesta, eli kansanmurhasta?

        Oliko vain väkivallan holtiton käyttäminen jumalasi tahdon mukaista, vai eikö jumalasi todellakaan keksinyt mitään muuta keinoa kuin väkivalta?


      • bushmanni kirjoitti:

        >>> MUTTA MINÄ opin sinun raaamttutunnistasi, bushman, että KUN MIEHET JÄNISTÄVÄT ,NIIN NAISET OTTAVAT HOMMAT HOITAAKSEEN. >>>

        Näinhän se on, että murhan avulla osoitetaan kaapin paikka.

        ON se kyllä kumma, että edes jumalat eivät keksi mitään muita ratkaisuita ongelmille kuin väkivalta.

        No kun ovat ihmisten omaksi kuvakseen luomia, niin eikä niiltä jumalilta voi muuta odottaa.

        >>> Tuomarien Kirja 5:31 Näin tuhoutuvat kaikki sinun vihollisesi, Herra, mutta ne, jotka Herraa rakastavat, ovat voitokkaat kuin nouseva aurinko. Israel sai elää rauhassa neljäkymmentä vuotta. >>>

        Yhdellä murhalla jumala antoi 40 rauhan vuotta.

        Entäpä jos olisi tapettu kokonainen kansa?

        No mutta niinhän tapahtuikin, niin montakos rauhan vuotta jumalasi antoi kokonaisen kansan tappamisesta, eli kansanmurhasta?

        Oliko vain väkivallan holtiton käyttäminen jumalasi tahdon mukaista, vai eikö jumalasi todellakaan keksinyt mitään muuta keinoa kuin väkivalta?

        BUSHMAN RAAMATUN OPETTAJANA

        [][]millaisia ohjeita ja opetuksia raamattu antaa mm. lähimmäisten kohtelusta ja aloitamme päivän mietiskelyn syventymällä Tuomarien kirjaan ja sieltä katsomme, mitä tapahtui Siseran ja Jaelin kohtaamisessa.[][]

        No, katsotaanpa, mitä meidän bushman opettaa Tuomarien kirjan 4-5. luvuista. Aluksi on sanottava, että bushmannin kriittiset huomiot ovat kylläkin sinänsä täysin oikeutettuja. Jumala on tapattanut omavaltaisesti päämääriensä mukaisesti. Mutta suhteutettuna kommunismi, natsismi tms ateismi on verrattomasti enemmän tappanut ja erityisesti juutalaisuuden ja kristinuskon peräti hävittäminen tähtäimessä.

        Entäpä jos Jumala olisi tappanut kokonaisen kansan, tenttaa bushman. Ihan vaan pikku kiukuttelevan lemmikkinsä - Israelin - tähden Jumala ei tapata yhtä kansaa vaan USEITA!

        JES. 43:3
        Minä, Herra, olen sinun Jumalasi. Minä, Israelin Pyhä, olen sinun pelastajasi. Minä annan lunnaiksi sinusta Egyptin, Nubian ja Seban maat. [Jes. 45:14]
        4 Koska olet arvokas minun silmissäni, koska olet kallis ja rakas, minä luovutan kansanheimoja sinun sijastasi, KANSAKUNTIA sinun henkesi hinnaksi.
        5 Älä pelkää, minä olen sinun kanssasi. Idästä minä tuon sinun sukusi, lännestä kokoan sinut, [Ps. 107:3; Jes. 49:12, Jes. 66:20]
        6 minä sanon pohjoiselle: "Anna tänne!" ja etelälle: "Päästä irti!" Tuokaa kaukaa minun poikani takaisin, maan ääriltä tyttäreni,

        Kyse ei ole "väkivallan holtittomasta käytöstä" ja juutalaisethan joutuvat kärsimään vielä enemmän kuin muut; silti he paljastavat värinsä, tunnustautuvat Jumalaan ja Messiaaseen.

        TUOMARIEN KIRJA 4-5. LUVUT

        Naapurimaa 20 vuotta isännöi julmasti Israelia, tappaen niskurit. Juutalaisten korkeimman oikeuden tuomari Debora (kuningasta ei saanut olla) lopulta huusi Herraa avuksi JA määräsi täsmä liikekannallepanon, lupasipa voitonkin, mutta ilman Deboran mukanaoloa ei ylipäällikkö uskaltanut lähteä sortovaltaa nujertamaan. Jo tässä vaiheessa Debora profetoi, että nainen saa kunnian sotavoitosta (Jael). Vihollisarmeija tuhottiin, mutta johtaja Sisera pakeni Jaelin telttaan, sillä tämän heimon kanssa oli rauha.
        Tottakai tässä tilanteessa Jael käytti ystävyyttä ovelasti ja tappoi, sillä sotavankisysteemiä ei ollut ja muutoinhan Jael olisi tullut tapetuksi joko tuon pakenijan tai sitten oman väen kautta petturina.

        Juutalaiset ja Israel tässä vääryyttä olivat kärsineet eikä naapurikansa. Tänä päivänä on asetelma yhä sama, vaikka Israel on uusi.

        Lukija voi tarkistaa täältä - http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Tuom. 4:1&rnd=1395219912323
        http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Tuom. 5:1&rnd=1395219970514

        antti


      • AnttiVKantola kirjoitti:

        BUSHMAN RAAMATUN OPETTAJANA

        [][]millaisia ohjeita ja opetuksia raamattu antaa mm. lähimmäisten kohtelusta ja aloitamme päivän mietiskelyn syventymällä Tuomarien kirjaan ja sieltä katsomme, mitä tapahtui Siseran ja Jaelin kohtaamisessa.[][]

        No, katsotaanpa, mitä meidän bushman opettaa Tuomarien kirjan 4-5. luvuista. Aluksi on sanottava, että bushmannin kriittiset huomiot ovat kylläkin sinänsä täysin oikeutettuja. Jumala on tapattanut omavaltaisesti päämääriensä mukaisesti. Mutta suhteutettuna kommunismi, natsismi tms ateismi on verrattomasti enemmän tappanut ja erityisesti juutalaisuuden ja kristinuskon peräti hävittäminen tähtäimessä.

        Entäpä jos Jumala olisi tappanut kokonaisen kansan, tenttaa bushman. Ihan vaan pikku kiukuttelevan lemmikkinsä - Israelin - tähden Jumala ei tapata yhtä kansaa vaan USEITA!

        JES. 43:3
        Minä, Herra, olen sinun Jumalasi. Minä, Israelin Pyhä, olen sinun pelastajasi. Minä annan lunnaiksi sinusta Egyptin, Nubian ja Seban maat. [Jes. 45:14]
        4 Koska olet arvokas minun silmissäni, koska olet kallis ja rakas, minä luovutan kansanheimoja sinun sijastasi, KANSAKUNTIA sinun henkesi hinnaksi.
        5 Älä pelkää, minä olen sinun kanssasi. Idästä minä tuon sinun sukusi, lännestä kokoan sinut, [Ps. 107:3; Jes. 49:12, Jes. 66:20]
        6 minä sanon pohjoiselle: "Anna tänne!" ja etelälle: "Päästä irti!" Tuokaa kaukaa minun poikani takaisin, maan ääriltä tyttäreni,

        Kyse ei ole "väkivallan holtittomasta käytöstä" ja juutalaisethan joutuvat kärsimään vielä enemmän kuin muut; silti he paljastavat värinsä, tunnustautuvat Jumalaan ja Messiaaseen.

        TUOMARIEN KIRJA 4-5. LUVUT

        Naapurimaa 20 vuotta isännöi julmasti Israelia, tappaen niskurit. Juutalaisten korkeimman oikeuden tuomari Debora (kuningasta ei saanut olla) lopulta huusi Herraa avuksi JA määräsi täsmä liikekannallepanon, lupasipa voitonkin, mutta ilman Deboran mukanaoloa ei ylipäällikkö uskaltanut lähteä sortovaltaa nujertamaan. Jo tässä vaiheessa Debora profetoi, että nainen saa kunnian sotavoitosta (Jael). Vihollisarmeija tuhottiin, mutta johtaja Sisera pakeni Jaelin telttaan, sillä tämän heimon kanssa oli rauha.
        Tottakai tässä tilanteessa Jael käytti ystävyyttä ovelasti ja tappoi, sillä sotavankisysteemiä ei ollut ja muutoinhan Jael olisi tullut tapetuksi joko tuon pakenijan tai sitten oman väen kautta petturina.

        Juutalaiset ja Israel tässä vääryyttä olivat kärsineet eikä naapurikansa. Tänä päivänä on asetelma yhä sama, vaikka Israel on uusi.

        Lukija voi tarkistaa täältä - http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Tuom. 4:1&rnd=1395219912323
        http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Tuom. 5:1&rnd=1395219970514

        antti

        >> Antti: Jumala on tapattanut omavaltaisesti päämääriensä mukaisesti. >>>

        Juuri näin, eli jumalat eivät eroa mitenkään ihmisistä ja erilaisista vallanhimoisista diktaattoreista!

        Miksiköhän näin on?

        No sellainen se jumala on, millaisia ovat jumalien luojat, ihmiset.


    • Kysyn vaan

      Kun ihmiset tekevät vääryyttä ja Raamattu kertoo siitä, niin sinä vajavainen otat sen Jumalan teoksi ..

      Ansaitsetko sinä Bushmanni iankaikkisen elämän ... kaikkien kirjoituksiesi jälkeen ?

      • >>> Kun ihmiset tekevät vääryyttä ja Raamattu kertoo siitä, niin sinä vajavainen otat sen Jumalan teoksi .. >>>

        Sellaisia ne jumalat tapaavat olla, vähän kuin ihmisetkin, että eivät ota mitään vastuuta mistään.

        Jumala innoittaa ihmiset kirjoittamaan murhista ja kokonaisten kansakuntien teurastuksista ihailevia kirjoituksia, niin sen jälkeen jumala vain pesee kätensä kaikesta ja syy on sitten jossain muualla.

        Mutta avausviestin pätkä oli kuitenkin ylistystä Herran teoille, kuten siellä lukee.

        Ja ne Herran teot? Murhia, kansanmurhia, viattomien teloituksia, puita keräävän miehen murha, raskaana olevien naisten teurastamista jne.

        Sellaisia ovat Herran teot, joille ylistystä huudetaan ja joiden murhien urheita suorittajia ylistetään.


    • ---)Kun ihmiset tekevät vääryyttä ja Raamattu kertoo siitä, niin sinä vajavainen otat sen Jumalan teoksi ..(---

      Onhan se perin väärää iskeä telttavaarnalla tai lapiolla toinen hengiltä?
      Se, että siitä saa kannuksia ja ylistyslaulun aiheen, on kyllä melko arveluttavaa puuhastelua sekin. Maallisen lainvalvojan ja tuomarin silmissä olisit murhaaja ja sinut teloitettaisiin tai saisit elinkautisen tuomion murhasta.
      Tähän toisen tappamiseen ja lahtaamiseen kun on saatu sen piilossa lymyilevän kuvitteellisen taivaalisen hokkuspokkusukkelin siunaus sieltä jostain avaruuden sopukoista, niin kaikki on silloin ok.?

      • näinpäs

        Paitsi, että tuo tapaus ei ollut murha, vaan Sisera-Hitlerin oikeudenmukainen teloitus.


      • näinpäs kirjoitti:

        Paitsi, että tuo tapaus ei ollut murha, vaan Sisera-Hitlerin oikeudenmukainen teloitus.

        >>> Paitsi, että tuo tapaus ei ollut murha, vaan Sisera-Hitlerin oikeudenmukainen teloitus. >>>

        Eikös ole kiva jumala? Teloituksia, murhia ja niin edelleen. Ilmankos nuo jumalat tapaavat tavoittaa enää kaikkein vähimmän koulutetun kansanosan.

        Sellaista sinä sitten toivot palvovasi ikuisuuden kuolemasi jälkeen?

        Mitäpä jos sama meno jatkuu sielläkin, eli jumalasi onkin perverssi väkivaltainen hullu, joka kuva hänestä raamatun perusteella on helppo nähdä?


      • bushmanni kirjoitti:

        >>> Paitsi, että tuo tapaus ei ollut murha, vaan Sisera-Hitlerin oikeudenmukainen teloitus. >>>

        Eikös ole kiva jumala? Teloituksia, murhia ja niin edelleen. Ilmankos nuo jumalat tapaavat tavoittaa enää kaikkein vähimmän koulutetun kansanosan.

        Sellaista sinä sitten toivot palvovasi ikuisuuden kuolemasi jälkeen?

        Mitäpä jos sama meno jatkuu sielläkin, eli jumalasi onkin perverssi väkivaltainen hullu, joka kuva hänestä raamatun perusteella on helppo nähdä?

        [][]Ansaitsetko sinä Bushmanni iankaikkisen elämän ... kaikkien kirjoituksiesi jälkeen ?[][]

        Mutta eipä ansaitse kukaan muukaan iankaikkista elämää. Kristuksen armosta sinne pääsee kuitenkin jokainen, joka sinne tahtoo. Mutta tuskinpa ne, jotka eivät sinne suostu.

        Katsoin juuri ohjelman moninkertaisesta astronautista. Hän sanoi maapalloa katsoessaa, että täytyy olla Jumala, kun kaikki on niin tip top järjestykssessäkin ja eihän monipuolinen elämä maapallolle ole voinut itsestään syntyä siten, että aurinko vain on miljoonia vuosia kiviä lämmitänyt ja siitä sitten alkusolut ja viimein jopa ihminen kehittynyt.

        antti


      • kvanttimekaniikkaa
        AnttiVKantola kirjoitti:

        [][]Ansaitsetko sinä Bushmanni iankaikkisen elämän ... kaikkien kirjoituksiesi jälkeen ?[][]

        Mutta eipä ansaitse kukaan muukaan iankaikkista elämää. Kristuksen armosta sinne pääsee kuitenkin jokainen, joka sinne tahtoo. Mutta tuskinpa ne, jotka eivät sinne suostu.

        Katsoin juuri ohjelman moninkertaisesta astronautista. Hän sanoi maapalloa katsoessaa, että täytyy olla Jumala, kun kaikki on niin tip top järjestykssessäkin ja eihän monipuolinen elämä maapallolle ole voinut itsestään syntyä siten, että aurinko vain on miljoonia vuosia kiviä lämmitänyt ja siitä sitten alkusolut ja viimein jopa ihminen kehittynyt.

        antti

        Se on moninkertaisen astronautin näkemys.
        Ei muuta.
        Miksi jumala tai jeesus ei vaivaudu näyttäytymään? Loppuisi veivaaminen.
        Vai onko kyse fiktiosta?
        Jumala sijaitsee vain uskovan aivotoiminnassa?


    • Pelkojen vuoksi.

      Ihmisillä on kautta ihmishistorian ollut tarve uskoa maapallomme ulkopuoliseen elämään, vaikka siitä ei olekkaan mitään todisteita.
      Raamatun kirjoitusten aikaan oli myös paljon taikauskoa ja jopa pelkoa sitä kohtaan mitä planeettamme ulkopuolella mahdollisesti voisi olla. Näin on syntynyt pelkojen ja harhojen vaikutuksesta paljon tarinoita ja taruja, joita voimme esim. Raamatustakin lukea.

    • Tämä on totuus!

      Monet ihmiset on saatu lahkojen ja kulttien toimesta luulemaan, että Raamattu on jonkun avaruudessa piilossa lymyilevän mekossa hiiviskelevän harmaapäisen ukkelin innoittamaa sanaa.
      Raamatun tarusto on puhtaasti erään paimentolaisheimon tarustoa, jonka taikauskoiset ja oppimattomat ihmiset ovat nuotioilloissaan tarinoidessaan luoneet. Silkkaa meilikuvituksen tuotosta.

    • Herätkää luulevaiset

      Raamatussa kerrotuille tapahtumille ei ole löytynyt MINKÄÄNLAISIA HISTORIALLISIA todisteita.
      EI YHDELLEKKÄÄN RAAMATUSSA kerrotulle tapahtumalle tai tarinalle.

      Eikös tämän pitäisi jo laittaa herätyskellot soimaan?

    • Uskomuksia.

      Ei löydy ei!
      Siksi ne ovat pelkästään uskomusten varassa olevia tarinoita.
      Raamattu keskittyy lähinnä vain erään paimentolaiskansan tarustoon ja ja sen kansan kuvitteelliseen syntyyn ja eri vaiheisiin.

    • Ei tietenkään

      ----Raamatussa kerrotuille tapahtumille ei ole löytynyt MINKÄÄNLAISIA HISTORIALLISIA todisteita.
      EI YHDELLEKKÄÄN RAAMATUSSA kerrotulle tapahtumalle tai tarinalle.----

      Ei tietenkään, mutta jotkut ihmistyypit on vain sellaisia, että ne herkästi mieltyvät satuihin ja taruihin.

    • Väittelyn halu

      Kuuluvatko adventistitkon heihin, jotka uskovat Raamatun tarinoihin?
      Minä kun olen sitä mieltä kokemukseni pohjalta, että he advarit sisimässään tietävät, että Raamattu on suurimmalta osaltaan keksityjä tarinoita, mutta adventistit ovat vain sellaisia, että he halauvat väitellä asioista mieluusti, vaikka olisivatkin sisimmässään yhtä mieltä siitä, että Raamattu on tarua.

    • Herätkää luulevaiset

      Raamatussa kerrotuille tapahtumille ei ole löytynyt MINKÄÄNLAISIA HISTORIALLISIA todisteita.
      EI YHDELLEKKÄÄN RAAMATUSSA kerrotulle tapahtumalle tai tarinalle.

      Eikös tämän pitäisi jo laittaa herätyskellot soimaan?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      62
      1735
    2. SINÄ nainen hyvin läheltä

      Pidän sinusta. Mutta mene ensin juttelemaan lääkärin luokse, ja hoida itsesi kuntoon. Sit kun sä olet kunnossa, niin mä
      Ikävä
      68
      1064
    3. 45
      1035
    4. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      63
      980
    5. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      71
      939
    6. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      158
      909
    7. Siis ei ole edes mahdollista

      että ei törmätä, ei sit millään vaikka päällä hyppisi
      Ikävä
      44
      860
    8. Martina kauniina lehtihaastattelussa

      Martina antoi hyväntuulisen haastattelun lehteen. Tyylikkäitä kuvia ja kivoja vaatteita kauniilla Martinalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      182
      815
    9. J-miehelle

      haluan kertoa että olet edelleen mulle rakas. Ajattelen sinua päivittäin kulta.
      Ikävä
      58
      798
    10. Minä en luota sinuun yhtään nainen

      ja aistin että yrität taas satuttaa henkisesti koska tiedät että olet heikkouteni joten siksi tein mitä tein mutta en ki
      Ikävä
      34
      762
    Aihe