"Japanilaisyhtiö on kehittänyt täysin uudentyyppisen akuston, jolla sähköautojen ajomatka moninkertaistuu. Sekisui Chemical -konsernin kehittämä innovaatio parantaa sähköautojen toimintamatkan ainakin kolminkertaiseksi, ja samalla akkukustannukset putoavat kolmannekseen. Lisäksi akustot kevenevät huomattavasti. Sekisui kertoo omassa tiedotteessaan ensimmäisten akkujen tulevan markkinoille jo ensi vuonna.
Sekisuin mukaan edullisimpienkin perussähköautojen ajomatka venyisi täyteen ladatulla akulla jopa 600 kilometriin, kun nykyisin yhdellä täyslatauksella päästään parhaimmillaan 200 – 500 kilometriä. Yhdysvaltalaiselle Tesla Model S:lle toimintamatkan kolminkertaistuminen tarkoittaisi peräti lähes 1 500 kilometrin yhtäsoittoista ajoa. Tämän toteutuessa puheet sähköauton toimintamatkan vajavaisuudesta voitaisiin käytännössä unohtaa."
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288666065691.html
Lisäksi pienemmät ja turvallisemmat, vain latausajasta ei kerro, mutta noin pitkällä ajomatkalla sekään ei liene paha ongelma. Suomessa päättäjät tietysti estää, että tuokaan olisi edullinen ratkaisu.
Akkujen kesto kolminkertaistuu
52
457
Vastaukset
- hieno homma
Loppuu EU-maiden riippuvuus ryssien öljystä. Nyt kun tuhlaavat rahat aseisiin, romahtaa talous kuin ennen neuvostoliiton hajoamista.
HIENOA!!!! Kohta ei ole terroristi arabeilla muuta kuin tyhjät hiekka-aavikot eikä eurooppa ole venäjästä riippuvainen. Kun öljylle löydetään korvaajat. Tulisi nyt pian edes se vety auto
autoilija kirjoitti:
HIENOA!!!! Kohta ei ole terroristi arabeilla muuta kuin tyhjät hiekka-aavikot eikä eurooppa ole venäjästä riippuvainen. Kun öljylle löydetään korvaajat. Tulisi nyt pian edes se vety auto
Jaa mutta kuinka pitkään sitä tarvitsee ladata, jotta kulkee ko. matkan?
- suola-aavikko
Jos lyijyakku valmistettaisiin kuten ennen, niin ei kestävyysongelmaa olisi.60- luvulla akut kestivät kolme neljä kertaa pitempään kuin nykyisin , jopa vain pari vuotta. Ulkokuoreltaan samankokoinen akku painoi ennen kiloja enemmän kuin nykyiset. Silloin akut olivat vielä LYIJYÄ, nykyiset seosmetallia.
Urbaani legenda kertoo, että Suomessa olisi keksitty uuden tyylinen akku jo 60- luvulla, mutta tehtaat eivät halunneet alkaa tekemään, koska lyijy oli suht. halpaa ja kauppa kävi. - Joskus kauemmaksikin
Jos uutinen pitää paikkansa, tuo murtaa juuri sen esteen, jonka takia minäkään en ole sähköautoa voinut edes harkita. 600 kilometriä alkaisi jo riittää päivän tarpeiksi. Sitten vain yöksi latautumaan.
Tosin näitä "ratkaisevia edistysaskelia" on lupailtu niin usein, ettei enää jaksa uskoa puoliakaan.- Komppaaja
Tosin näitä "ratkaisevia edistysaskelia" on lupailtu niin usein, ettei enää jaksa uskoa puoliakaan.
Komppaan täysillä
- EV+
Uskon kun näen.
Samalla toivon että näin kävisi ja saisi vielä vaihdettua nykyisen akun tuollaiseen uuteen jotenkin. - sitroen.
Suurin piirtein joka viikkohan noita mullistavia akkukeksintöjä tehdään. Sitten niistä ei koskaan kuulukaan mitään. Jos puoletkaan niistä toimisi, meillä sopisi nyt jo tuhannen kilometrin ajoon riittävä sähkö kenkälaatikon kokoiseen akkuun.
Sama juttu aurinkokennoissa. Hyötysuhde hipoisi jotain 200 - 300 % jos kaikki viime aikojen mullistavat parannukset toimisivat.
Ei muuta kuin auton katto täyteen näitä aurinkokennoa ja se superakku pellin alle niin johan autoilukulut romahtavat!
Niin, siis siellä, missä autoilu ei ole yksi suurimpia riiston kohteita valtiovallalla, tällä sisäisellä vihollisellamme.- jaa . .
Enpä muista koskaan kerrotun olemassa olevasta akusta, jossa yhdistyisi kaikki nuo. Hinta vähintäänkin on ollut korkea, useimmissa myös koko ja paino.
Latausajassa luultavasti rajoittava tekijä monella on se kymmenen amppeerin sulake, jonka takana tuo auto mökillä on latauksessa.
- Lataaminen vaikeaa
Sähkönsaannin rajoituksista onkin puhuttu ihmeellisen vähän. Kun auton keskiteho maantieajossa lienee 20 kilowatin luokkaa, kolmen tunnin mökkimatkaan tarvitaan 60 kWh. Kymmenen ampeerin sulakkeesta saadaan kaksi kilowattia tehoa lataukseen eli latausaika on 30 tuntia. Eikä hyötysuhde todellisuudessa ole sata prosenttia. Mökkiviikonlopulle tuo vielä kelpaa, mutta jos pitää ajaa useita tunteja päivittäin viikon ajan, yön yli latauksessa tarvitaan jo suurempaa virtaa. Tavallinen kerrostalon tolpparivistö ei pysty antamaan riittävästi, varsinkaan jos sähköautoja on useita.
Kesken pitkän matkan pikalatauksessa huoltoasemalla pitäisi sitten saada tuo 60 kWh akkuihin enintään tunnin aikana, jolloin latausvirta on satoja ampeereja. Kun ladattavia autoja on rivissä parikymmentä, tarvitaan jo megawatin verran tehoa ja johdot sen mukaan. Jännitteen nosto tulee tietysti mieleen ratkaisuna, mutta on siinäkin ongelmansa. Tässä suhteessa nestepolttoaine on varmasti vielä pitkään ylivoimainen. - Utopiaako?
Lataaminen vaikeaa kirjoitti:
Sähkönsaannin rajoituksista onkin puhuttu ihmeellisen vähän. Kun auton keskiteho maantieajossa lienee 20 kilowatin luokkaa, kolmen tunnin mökkimatkaan tarvitaan 60 kWh. Kymmenen ampeerin sulakkeesta saadaan kaksi kilowattia tehoa lataukseen eli latausaika on 30 tuntia. Eikä hyötysuhde todellisuudessa ole sata prosenttia. Mökkiviikonlopulle tuo vielä kelpaa, mutta jos pitää ajaa useita tunteja päivittäin viikon ajan, yön yli latauksessa tarvitaan jo suurempaa virtaa. Tavallinen kerrostalon tolpparivistö ei pysty antamaan riittävästi, varsinkaan jos sähköautoja on useita.
Kesken pitkän matkan pikalatauksessa huoltoasemalla pitäisi sitten saada tuo 60 kWh akkuihin enintään tunnin aikana, jolloin latausvirta on satoja ampeereja. Kun ladattavia autoja on rivissä parikymmentä, tarvitaan jo megawatin verran tehoa ja johdot sen mukaan. Jännitteen nosto tulee tietysti mieleen ratkaisuna, mutta on siinäkin ongelmansa. Tässä suhteessa nestepolttoaine on varmasti vielä pitkään ylivoimainen.Samaa olen joskus tuolla sähköautopalstalla kirjoitellut, siis niistä latausmahdollisuuksista matka-ajossa. Vaikka olisi Teslan luokan auto ja pitäisi ajaa vaikka 500km tämän päivän akuilla niin pitääkö pikaladata puoli tuntia matkalla että päsee perille.Entä sitten 800:n kilometrin ajo. Siinä kerkiää kyllä kunnolla kahvittelemaan ja käymään vaikka vesipuistossa matkalla. Mutta? Jos latausasemalla on viisi autoa ennen sinua, niin entäs sitten. Tai vaikka kymmenen. Onko joku jonotuslippujärjestelmä tai sellainen sähköinen että saa jonkun möykyn mukaan joka hälyttää sitten parin tunnin päästä kun on oma vuoro?
- ei välttämättä
Lataaminen vaikeaa kirjoitti:
Sähkönsaannin rajoituksista onkin puhuttu ihmeellisen vähän. Kun auton keskiteho maantieajossa lienee 20 kilowatin luokkaa, kolmen tunnin mökkimatkaan tarvitaan 60 kWh. Kymmenen ampeerin sulakkeesta saadaan kaksi kilowattia tehoa lataukseen eli latausaika on 30 tuntia. Eikä hyötysuhde todellisuudessa ole sata prosenttia. Mökkiviikonlopulle tuo vielä kelpaa, mutta jos pitää ajaa useita tunteja päivittäin viikon ajan, yön yli latauksessa tarvitaan jo suurempaa virtaa. Tavallinen kerrostalon tolpparivistö ei pysty antamaan riittävästi, varsinkaan jos sähköautoja on useita.
Kesken pitkän matkan pikalatauksessa huoltoasemalla pitäisi sitten saada tuo 60 kWh akkuihin enintään tunnin aikana, jolloin latausvirta on satoja ampeereja. Kun ladattavia autoja on rivissä parikymmentä, tarvitaan jo megawatin verran tehoa ja johdot sen mukaan. Jännitteen nosto tulee tietysti mieleen ratkaisuna, mutta on siinäkin ongelmansa. Tässä suhteessa nestepolttoaine on varmasti vielä pitkään ylivoimainen.On suunniteltu, että huoltoasemalla voi vaihtaa akut, pienemmillä helpompaa. Kotona sitten voi ladata yön ajan ja kaipa noissakin voi käyttää esim. jarruenergian talteen ottoa, niin harvoin tärvitsee läheskään täyteen ladata kerralla.
- Utopiaa ehkä
ei välttämättä kirjoitti:
On suunniteltu, että huoltoasemalla voi vaihtaa akut, pienemmillä helpompaa. Kotona sitten voi ladata yön ajan ja kaipa noissakin voi käyttää esim. jarruenergian talteen ottoa, niin harvoin tärvitsee läheskään täyteen ladata kerralla.
Niistä vaihtoakuista on sähkö- ja hybridiautopalstalla keskustelua aina silloin tällöin.
Sehän on tietenkin helpompaa vaihtaa pienempiä akkuja mutta paljon ongelmia on jäljellä. Yksi suurimmista ongelmista on että kaikki sähköautovalmistajat olisivat yksimielisiä käytetystä standardista koskien akkukapasiteettiä, automaattista pikavaihtojärjestelmää ym. Siien on todellisuudessa aika pienet mahdollisuudet kun kaikki vain haluavat kehittää omaansa.
Toinen iso ongelma on sähkön / akkuvuokran veloitus. Akkulatausasemat joutuvat sijoittamaan kymmeniin vaihtoakkuihin jotka makaavat latauksessa niiden autoissa olevien lisäksi. Ja oikeastaan ne autoissakin olevat pitäisi olla latausaseman omistuksessa, koska kuka antaisi oman uuden akun asemalle ja saisi vaikka 5 vuotta vanhan tilalle. Sitähän ei voi ajatella että sen oman uuden akun saisi takaisin kun se on ladattu.
Mitä tämä sitten maksaisi autoiijalle? Sähköstä tietenkin reilu voitto latausasemalle, akkuvuokra (arvonalennus) vaihtokaan ei ole ilmainen vaikka olisi täysautomaattinen.
Voisi tulla pienikoneinen dieselauto halvemmaksi. Ympäristötekijöitä en huomioi. - niin no . .
Utopiaa ehkä kirjoitti:
Niistä vaihtoakuista on sähkö- ja hybridiautopalstalla keskustelua aina silloin tällöin.
Sehän on tietenkin helpompaa vaihtaa pienempiä akkuja mutta paljon ongelmia on jäljellä. Yksi suurimmista ongelmista on että kaikki sähköautovalmistajat olisivat yksimielisiä käytetystä standardista koskien akkukapasiteettiä, automaattista pikavaihtojärjestelmää ym. Siien on todellisuudessa aika pienet mahdollisuudet kun kaikki vain haluavat kehittää omaansa.
Toinen iso ongelma on sähkön / akkuvuokran veloitus. Akkulatausasemat joutuvat sijoittamaan kymmeniin vaihtoakkuihin jotka makaavat latauksessa niiden autoissa olevien lisäksi. Ja oikeastaan ne autoissakin olevat pitäisi olla latausaseman omistuksessa, koska kuka antaisi oman uuden akun asemalle ja saisi vaikka 5 vuotta vanhan tilalle. Sitähän ei voi ajatella että sen oman uuden akun saisi takaisin kun se on ladattu.
Mitä tämä sitten maksaisi autoiijalle? Sähköstä tietenkin reilu voitto latausasemalle, akkuvuokra (arvonalennus) vaihtokaan ei ole ilmainen vaikka olisi täysautomaattinen.
Voisi tulla pienikoneinen dieselauto halvemmaksi. Ympäristötekijöitä en huomioi.Noissa uusissa akuissa pitäisi olla kestävyys jo sitä luokkaa, ettei arvonalennus ole kovin merkittävä tekijä. Voisihan niissä olla vaikka käyttöaikamittari ja veloitetaan sen mukaan miten pitkään on käyttänyt, maksu ei muodostuisi joka tapauksessa kovinkaan isoksi. Akkuja voisi olla autoissa eri määrä, kunhan vaan yksittäisten malli ja koko olisi sama.
Huoltoasemaketjuilla voisi olla vaikka oma merkki ja muiden valmistajien akun vaihto maksaisi hiukan enemmän. Ei välttämätöntä ja kilpailu pitäisi joka tapauksessa huolen, ettei kustannukset nouse liian korkeiksi. Luultavasti kierrätyskelpoista materiaalia, huoltoaseman omistaja palauttaisi loppuun käytetyn valmistajalle ja uusi kohtuuhintainen tilalle.
- yllätys yllätys
Ja kohta tuo (kin) keksintö on ostettu hiljaiseksi, ja siitä ei puhuta enää mitään parin vuoden päästä
- Ei hiljaiseksi
Miten se hiljaiseksi ostetaan jos se on patentoitu. Patentit ovat julkisia, ei niitä voi ostaa hiljaiseksi. Ja taas mikään yritys ei kerro julkisesti mullistavista keksinnöistä ja niiden olemassaolosta yleensä mitään ennenkuin ne on patentilla suojattu.
Mikä hitto siinä oikein on että näitä patentin hiljentämis- ja ostamisjuttuja vuodesta toiseen näilläkin palstoilla esiityy.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Patentti
Patentteja toki pystyy ostamaan mutta ei hiljentämään. Jos vaikka joku öljy-yhtiö ostaisi vaikka tämänkin akun patentit niin ne olisivat siitä huolimatta julkisia. Tosin niitä ei muut saa valmistaa tai myydä niissä maissa missä patentin ostajalla on maksetut oikeudet. Mutta muut saavat rauhassa käyttää kyseistä patenttia edelleenkehityksen alaisena ja alkaa valmistamaan ja myymään sitä 20:n vuoden kuluttua. Usein patenttia hakeneen henkilön / yrityksen kehitystyö on patenttia hakiessa täysin kesken ja voi olla että itsekin pääsee tuotettaan myymään vasta kun on 5-15 vuotta patentin voimassaoloaikaa jäljellä. - uskoo ken hal
Ei hiljaiseksi kirjoitti:
Miten se hiljaiseksi ostetaan jos se on patentoitu. Patentit ovat julkisia, ei niitä voi ostaa hiljaiseksi. Ja taas mikään yritys ei kerro julkisesti mullistavista keksinnöistä ja niiden olemassaolosta yleensä mitään ennenkuin ne on patentilla suojattu.
Mikä hitto siinä oikein on että näitä patentin hiljentämis- ja ostamisjuttuja vuodesta toiseen näilläkin palstoilla esiityy.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Patentti
Patentteja toki pystyy ostamaan mutta ei hiljentämään. Jos vaikka joku öljy-yhtiö ostaisi vaikka tämänkin akun patentit niin ne olisivat siitä huolimatta julkisia. Tosin niitä ei muut saa valmistaa tai myydä niissä maissa missä patentin ostajalla on maksetut oikeudet. Mutta muut saavat rauhassa käyttää kyseistä patenttia edelleenkehityksen alaisena ja alkaa valmistamaan ja myymään sitä 20:n vuoden kuluttua. Usein patenttia hakeneen henkilön / yrityksen kehitystyö on patenttia hakiessa täysin kesken ja voi olla että itsekin pääsee tuotettaan myymään vasta kun on 5-15 vuotta patentin voimassaoloaikaa jäljellä.Ostamalla sen patentin firman kassakaappiin...
Et varmaan muista kun noin 7 vuotta sitten oli VÄHÄN uutisointia renkaista missä saa nastat piiloon...
Keksintö katosi kuin pieru saharaan... kunnes noin 6kk sitten iso rengasvalmistaja julkaisi saman keksinnön :)
Entäpä sähköautojen kehitys muuten??? kun akku keksittiin, olisi tämä mun nykyinen tietokone painanut noin 700.000kg nykyjään vajaa 2kg miten akut kehittynyt samaan aikaan??? ei juuri mitenkään
Ja myös noin 5 vuotta sitten esiteltiin uutta polttokennoa, millä läppäri tai joka kännykkä saataisi toimimaan "tankkaamalla" sekin kummasti unohtui
Olet kuullut varmaan asiasta "sähkötupakka" meinaatko ettei tupakkiyhtiöt olisikoittanut lainkaan hiljentään myös sitä :) - Ei hiljaiseksi
uskoo ken hal kirjoitti:
Ostamalla sen patentin firman kassakaappiin...
Et varmaan muista kun noin 7 vuotta sitten oli VÄHÄN uutisointia renkaista missä saa nastat piiloon...
Keksintö katosi kuin pieru saharaan... kunnes noin 6kk sitten iso rengasvalmistaja julkaisi saman keksinnön :)
Entäpä sähköautojen kehitys muuten??? kun akku keksittiin, olisi tämä mun nykyinen tietokone painanut noin 700.000kg nykyjään vajaa 2kg miten akut kehittynyt samaan aikaan??? ei juuri mitenkään
Ja myös noin 5 vuotta sitten esiteltiin uutta polttokennoa, millä läppäri tai joka kännykkä saataisi toimimaan "tankkaamalla" sekin kummasti unohtui
Olet kuullut varmaan asiasta "sähkötupakka" meinaatko ettei tupakkiyhtiöt olisikoittanut lainkaan hiljentään myös sitä :)Patentteja ei voida ostaa firman kassakaappiin niin että ne pysysivät salaisina koska ne ovat julkisia, siis KAIKKI patentit.
Uutisointia oli renkaista mutta se kuoli mahdottomuuteensa eli siihen että niitä ei olisi mitenkään pystynyt valmistamaan kilpailukykyisellä hinnalla. Nämä viimeiset uutisoinnit olivat vin uutisointeja siitä mitä joku rengasvalmistaja oli kehitellyt, ainoastaan 4 rengasta, hellvetin kalliita ja tulisi olemaan melkein yhtä kalliita sarjavalmisteisena. En tiedä oliko sama vai eri patentti.
Sun sähköautoteoria suorastaan naurettavan typerä. Mitä tietokoneella ja akulla on yhteistä.
Kuka haluaa polttokennolla toimivan läppärin ja ajattele itse mitä hyötyä siitä olisi. Ja mitä se maksaisi?
Ei tupakkayhtiöt hiljenna mitään eivätkä ne yhdessä osta mitään patenttia. Jos yksi iso tupakkayhtiö olisi sen patentin ostanut niin ei se olisi mitenkään vaikuttanut tupakkayhtiöitten keskinäiseen kilpailukykyyn. - eeeerrrdeeee
Ei hiljaiseksi kirjoitti:
Patentteja ei voida ostaa firman kassakaappiin niin että ne pysysivät salaisina koska ne ovat julkisia, siis KAIKKI patentit.
Uutisointia oli renkaista mutta se kuoli mahdottomuuteensa eli siihen että niitä ei olisi mitenkään pystynyt valmistamaan kilpailukykyisellä hinnalla. Nämä viimeiset uutisoinnit olivat vin uutisointeja siitä mitä joku rengasvalmistaja oli kehitellyt, ainoastaan 4 rengasta, hellvetin kalliita ja tulisi olemaan melkein yhtä kalliita sarjavalmisteisena. En tiedä oliko sama vai eri patentti.
Sun sähköautoteoria suorastaan naurettavan typerä. Mitä tietokoneella ja akulla on yhteistä.
Kuka haluaa polttokennolla toimivan läppärin ja ajattele itse mitä hyötyä siitä olisi. Ja mitä se maksaisi?
Ei tupakkayhtiöt hiljenna mitään eivätkä ne yhdessä osta mitään patenttia. Jos yksi iso tupakkayhtiö olisi sen patentin ostanut niin ei se olisi mitenkään vaikuttanut tupakkayhtiöitten keskinäiseen kilpailukykyyn.Nyt kun niistä oli juttua, oli "keksijänä" joku iso firma. Alkuperäinen juttu siis unohdettu jo noin 5 vuodessa.
Ja silloin kun KEKSIJÄ uutisoi niistä 5 vuotta sitten, hän kertoi toimintaperiaatteen, joka on TODELLA järkevä, joskaan nastoja ei voi ottaa ulos montaa kertaa päivässä....
Ja nyt uuden keksinnön myötä ei asiasta kerrota juuri mitään.
ja lisähintaa rengasta kohden noin 25€
"Sun sähköautoteoria suorastaan naurettavan typerä. Mitä tietokoneella ja akulla on yhteistä."
Se oli vertaus, että miten tietokoneet on kehittynyt samassa ajassa, kun akut ei ole kehittynyt juuri lainkaan... sattumaako?
Polttokenno maksaisi saman minkä akku, ja kesto olisi noin 5 kertainen saman painoisena, ja täyteen "lataus" kestäisi noin 30 sekuntia - Patenttimies
uskoo ken hal kirjoitti:
Ostamalla sen patentin firman kassakaappiin...
Et varmaan muista kun noin 7 vuotta sitten oli VÄHÄN uutisointia renkaista missä saa nastat piiloon...
Keksintö katosi kuin pieru saharaan... kunnes noin 6kk sitten iso rengasvalmistaja julkaisi saman keksinnön :)
Entäpä sähköautojen kehitys muuten??? kun akku keksittiin, olisi tämä mun nykyinen tietokone painanut noin 700.000kg nykyjään vajaa 2kg miten akut kehittynyt samaan aikaan??? ei juuri mitenkään
Ja myös noin 5 vuotta sitten esiteltiin uutta polttokennoa, millä läppäri tai joka kännykkä saataisi toimimaan "tankkaamalla" sekin kummasti unohtui
Olet kuullut varmaan asiasta "sähkötupakka" meinaatko ettei tupakkiyhtiöt olisikoittanut lainkaan hiljentään myös sitä :)http://www.mynewsdesk.com/fi/nokian-renkaat/pressreleases/maailman-ensimmaeinen-nastakitkarengas-uniikki-nastateknologia-tuo-nastat-esiin-tarvittaessa-960396
Löytyi linkki Nokian nastakitkarenkaista. Huomaa kuitenkin teksti: ainutlaatuinen nastakonsepti voi vielä joskus olla todellisuutta.
Tässä sen aikaisemman keksinnön patentti, ei muuten ole sama kuin Nokian. Nokia on vasta hakenut patenttia sisäänmeneville nastoille, kaikkiaan 5 patenttia, niitä ei ole vielä julkistettu.
Linkki: http://www.google.com/patents/US8082961 - edwqdqwe
Patenttimies kirjoitti:
http://www.mynewsdesk.com/fi/nokian-renkaat/pressreleases/maailman-ensimmaeinen-nastakitkarengas-uniikki-nastateknologia-tuo-nastat-esiin-tarvittaessa-960396
Löytyi linkki Nokian nastakitkarenkaista. Huomaa kuitenkin teksti: ainutlaatuinen nastakonsepti voi vielä joskus olla todellisuutta.
Tässä sen aikaisemman keksinnön patentti, ei muuten ole sama kuin Nokian. Nokia on vasta hakenut patenttia sisäänmeneville nastoille, kaikkiaan 5 patenttia, niitä ei ole vielä julkistettu.
Linkki: http://www.google.com/patents/US8082961Totta... toi juttu minkä linkitit on vuodelta 2014
Eli Nokia oli ostanut patentin, ja nyt aikaa tahkoa rahaa sillä...
Onneksi Suomi24 (vielä toistaiseksi) sallii keskustelujen noston vaikka vuosien takaa... pitänee siis etsiä tuo alkuperäinen juttu niistä - Ei ymmärrä
eeeerrrdeeee kirjoitti:
Nyt kun niistä oli juttua, oli "keksijänä" joku iso firma. Alkuperäinen juttu siis unohdettu jo noin 5 vuodessa.
Ja silloin kun KEKSIJÄ uutisoi niistä 5 vuotta sitten, hän kertoi toimintaperiaatteen, joka on TODELLA järkevä, joskaan nastoja ei voi ottaa ulos montaa kertaa päivässä....
Ja nyt uuden keksinnön myötä ei asiasta kerrota juuri mitään.
ja lisähintaa rengasta kohden noin 25€
"Sun sähköautoteoria suorastaan naurettavan typerä. Mitä tietokoneella ja akulla on yhteistä."
Se oli vertaus, että miten tietokoneet on kehittynyt samassa ajassa, kun akut ei ole kehittynyt juuri lainkaan... sattumaako?
Polttokenno maksaisi saman minkä akku, ja kesto olisi noin 5 kertainen saman painoisena, ja täyteen "lataus" kestäisi noin 30 sekuntia"Polttokenno maksaisi saman minkä akku, ja kesto olisi noin 5 kertainen saman painoisena, ja täyteen "lataus" kestäisi noin 30 sekuntia"
Mun päällä ajatellen tietokone tarvitsee sähköä koko ajan ja sitähän vidaan pienellä polttokennolla tuottaa tasaisestikin tarpeen mukaan. Mutta MITÄ lataisit sen 30 sekunnin ajan täyteen? Akkuako? Vai käyttäisitkö läppäriä vai 30 sekunttia kerralla?
Ainoa miten asian ymmärtäisin on että jostain aerosolipullosta täyttäisit jonkun pienen tankin jossain läppärin sisällä sen 30 sekunnin ajan. - Patenttimies
edwqdqwe kirjoitti:
Totta... toi juttu minkä linkitit on vuodelta 2014
Eli Nokia oli ostanut patentin, ja nyt aikaa tahkoa rahaa sillä...
Onneksi Suomi24 (vielä toistaiseksi) sallii keskustelujen noston vaikka vuosien takaa... pitänee siis etsiä tuo alkuperäinen juttu niistäEi ole ostanut eikä muutenkaan kopioinut. Kyse on totaalisesti eri ratkaisuista.
Ensimmäinen on GoodYearin patentti vuodelta 2008 ja niinkuin aikaisemmin sanoin niin Nokian patentteja ei ole vielä julkistettu. - Patenttimies
edwqdqwe kirjoitti:
Totta... toi juttu minkä linkitit on vuodelta 2014
Eli Nokia oli ostanut patentin, ja nyt aikaa tahkoa rahaa sillä...
Onneksi Suomi24 (vielä toistaiseksi) sallii keskustelujen noston vaikka vuosien takaa... pitänee siis etsiä tuo alkuperäinen juttu niistäOnhan näitä. Tässä vuodelta 1985. http://www.google.com/patents/US4676289
Tässä vuodelta 1970. http://www.google.com/patents/US3672421
Luultavasti löytyisi paljon muitakin jos viitsisi etsiä. - Ihmetellen
edwqdqwe kirjoitti:
Totta... toi juttu minkä linkitit on vuodelta 2014
Eli Nokia oli ostanut patentin, ja nyt aikaa tahkoa rahaa sillä...
Onneksi Suomi24 (vielä toistaiseksi) sallii keskustelujen noston vaikka vuosien takaa... pitänee siis etsiä tuo alkuperäinen juttu niistäMiten voi tahkota rahaa sillä mikä voi ehkä tulevaisuudessa olla todellisuutta?
- dwedwqdqw
Ei ymmärrä kirjoitti:
"Polttokenno maksaisi saman minkä akku, ja kesto olisi noin 5 kertainen saman painoisena, ja täyteen "lataus" kestäisi noin 30 sekuntia"
Mun päällä ajatellen tietokone tarvitsee sähköä koko ajan ja sitähän vidaan pienellä polttokennolla tuottaa tasaisestikin tarpeen mukaan. Mutta MITÄ lataisit sen 30 sekunnin ajan täyteen? Akkuako? Vai käyttäisitkö läppäriä vai 30 sekunttia kerralla?
Ainoa miten asian ymmärtäisin on että jostain aerosolipullosta täyttäisit jonkun pienen tankin jossain läppärin sisällä sen 30 sekunnin ajan.Käyttöaika pidempi kuin akulla
Täyteen lataus kestää noin 30 sekuntia. eli juurikin pullosta täyteen 30 sekunnissa...
nyt kun täyteen lataus kestää useita tunteja :)
Ja JOS tuon kehittelyä oltaisi jatkettu. olisi se tätä päivää ja naureskeltaisiin vanhan aikaisille latureille ja akuille :)
Ja läppäri käytettäisi reilusti yli 30 sekuntia kerrallaan... nyt akkuni kestää noin 4 tuntia... kennolla saman kokoisena pakettina noin 20 tuntia...
Liian houkuttelevaa vai? 30 sekuntia latausta ja 20 tuntia käyttöä :)
Se voISI olla tätä päivää - uskokaa vaa
Ihmetellen kirjoitti:
Miten voi tahkota rahaa sillä mikä voi ehkä tulevaisuudessa olla todellisuutta?
Siten että maksetaan keksinnöstä X vaikkapa 100.000€ mutta tienataan itse sillä 100.000.000€
Toinen vaihtoehto on se että maksetaan keksinnöstä X 100.000€ ja laitetaan se talteen. Kun keksintöä ei julkaista / tehdä säästyy omaa rahaa esim. 100.000.000€
Et kai usko sattumaan että akkuken kehitys on pysähtynyt... johtunee juuri tosta toisesta vaihtoehdosta.
Aikaisemmassa kommentissa sanottiin:
"Tosin näitä "ratkaisevia edistysaskelia" on lupailtu niin usein, ettei enää jaksa uskoa puoliakaan"
kummasti noi kaikki painunut unholaan :) - Patenttimies
uskokaa vaa kirjoitti:
Siten että maksetaan keksinnöstä X vaikkapa 100.000€ mutta tienataan itse sillä 100.000.000€
Toinen vaihtoehto on se että maksetaan keksinnöstä X 100.000€ ja laitetaan se talteen. Kun keksintöä ei julkaista / tehdä säästyy omaa rahaa esim. 100.000.000€
Et kai usko sattumaan että akkuken kehitys on pysähtynyt... johtunee juuri tosta toisesta vaihtoehdosta.
Aikaisemmassa kommentissa sanottiin:
"Tosin näitä "ratkaisevia edistysaskelia" on lupailtu niin usein, ettei enää jaksa uskoa puoliakaan"
kummasti noi kaikki painunut unholaan :)Miten hellvetissä sulle pitää selittää että ymmärtäisit vaikka taitaa olla turha selittä kun et ymmärrä tai et ole lukutaitoinen. PATENTTEJA ei pysty ostamaan niin että ne pysyisivät salaisina, ja KUKAAN täysjärkinen ei osta KEKSINTÖÄ mitä ei ole suojattu patentilla. Ja toisaalta kukaan täysjärkinen ei myy patentoimatonta KEKSINTÖÄ millekään yritykselle tai yksityiselle koska jos paljastaa KEKSINNÖN yksityiskohdat ostajalle niin ne eivät enää ole turvassa. Mikä yritys ostaa minulta ikiliikkujan keksinnön jollen tarkalleen kerro kuinka se toimii. Vaikka olisi minkälaisia salassapitosopimuksia isojen yritysten kanssa niin ne kierretään AINA jos on patentoimattoman KEKSINNÖN myynnistä kyse.
Yritä kuitenkin ymmärtää mitä eroa on keksinnöllä ja patentilla ja yritä lukea huolella ylläolevat tekstit ja linkit. - 3242124
Patenttimies kirjoitti:
Miten hellvetissä sulle pitää selittää että ymmärtäisit vaikka taitaa olla turha selittä kun et ymmärrä tai et ole lukutaitoinen. PATENTTEJA ei pysty ostamaan niin että ne pysyisivät salaisina, ja KUKAAN täysjärkinen ei osta KEKSINTÖÄ mitä ei ole suojattu patentilla. Ja toisaalta kukaan täysjärkinen ei myy patentoimatonta KEKSINTÖÄ millekään yritykselle tai yksityiselle koska jos paljastaa KEKSINNÖN yksityiskohdat ostajalle niin ne eivät enää ole turvassa. Mikä yritys ostaa minulta ikiliikkujan keksinnön jollen tarkalleen kerro kuinka se toimii. Vaikka olisi minkälaisia salassapitosopimuksia isojen yritysten kanssa niin ne kierretään AINA jos on patentoimattoman KEKSINNÖN myynnistä kyse.
Yritä kuitenkin ymmärtää mitä eroa on keksinnöllä ja patentilla ja yritä lukea huolella ylläolevat tekstit ja linkit.Jaahas... perus suomi24 hörhö siell
kun ei ole muuta sanottavaa, niin aletaan huutamaan ja kiroilemaan :)
Seuraavaksi alat kai puuttumaan kirjoitusvirheisiin, nimimerkkeihin, ja viestin kirjoitusaikaan - Ei hiljaiseksi
uskoo ken hal kirjoitti:
Ostamalla sen patentin firman kassakaappiin...
Et varmaan muista kun noin 7 vuotta sitten oli VÄHÄN uutisointia renkaista missä saa nastat piiloon...
Keksintö katosi kuin pieru saharaan... kunnes noin 6kk sitten iso rengasvalmistaja julkaisi saman keksinnön :)
Entäpä sähköautojen kehitys muuten??? kun akku keksittiin, olisi tämä mun nykyinen tietokone painanut noin 700.000kg nykyjään vajaa 2kg miten akut kehittynyt samaan aikaan??? ei juuri mitenkään
Ja myös noin 5 vuotta sitten esiteltiin uutta polttokennoa, millä läppäri tai joka kännykkä saataisi toimimaan "tankkaamalla" sekin kummasti unohtui
Olet kuullut varmaan asiasta "sähkötupakka" meinaatko ettei tupakkiyhtiöt olisikoittanut lainkaan hiljentään myös sitä :)Polttokenno on niin vanha keksintö ettei sillä voi olla enää mitään voimassaolevaa patenttia. Jos joku rakentaa läppäriin soveltuvan polttokennon niin sen voi korkeinataan mallisuojata, jos edes sitäkään. Kaikki läppärivalmistajat kiireesti tuota ihanneratkaisua toteuttamaan js se olisi toteuttamiskelpoinen.
- sitroen.
Ei hiljaiseksi kirjoitti:
Miten se hiljaiseksi ostetaan jos se on patentoitu. Patentit ovat julkisia, ei niitä voi ostaa hiljaiseksi. Ja taas mikään yritys ei kerro julkisesti mullistavista keksinnöistä ja niiden olemassaolosta yleensä mitään ennenkuin ne on patentilla suojattu.
Mikä hitto siinä oikein on että näitä patentin hiljentämis- ja ostamisjuttuja vuodesta toiseen näilläkin palstoilla esiityy.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Patentti
Patentteja toki pystyy ostamaan mutta ei hiljentämään. Jos vaikka joku öljy-yhtiö ostaisi vaikka tämänkin akun patentit niin ne olisivat siitä huolimatta julkisia. Tosin niitä ei muut saa valmistaa tai myydä niissä maissa missä patentin ostajalla on maksetut oikeudet. Mutta muut saavat rauhassa käyttää kyseistä patenttia edelleenkehityksen alaisena ja alkaa valmistamaan ja myymään sitä 20:n vuoden kuluttua. Usein patenttia hakeneen henkilön / yrityksen kehitystyö on patenttia hakiessa täysin kesken ja voi olla että itsekin pääsee tuotettaan myymään vasta kun on 5-15 vuotta patentin voimassaoloaikaa jäljellä.Mitenkäs kävi sen Saabin insinöörin patentoiman ja ilmeisen toimivan muuttuvapuristeisen moottorikeksinnön? GM osti sen ja sen koommin siitä ei ole kuulunut mitään. Mistä syystä? Onko vastoin öljyntuottajien intressejä?
Suomessa keksittiin ja patentoitiin äänetön ilmapuhallin. Ei ole siitäkään mitään kuulunut sen koommin. Minulla on kopio patentista jossakin mapissa.
Saattaisi vaikka pölynimuriin sovellettuna hiljentää sen melua tehokkaasti. - Patenttimies
sitroen. kirjoitti:
Mitenkäs kävi sen Saabin insinöörin patentoiman ja ilmeisen toimivan muuttuvapuristeisen moottorikeksinnön? GM osti sen ja sen koommin siitä ei ole kuulunut mitään. Mistä syystä? Onko vastoin öljyntuottajien intressejä?
Suomessa keksittiin ja patentoitiin äänetön ilmapuhallin. Ei ole siitäkään mitään kuulunut sen koommin. Minulla on kopio patentista jossakin mapissa.
Saattaisi vaikka pölynimuriin sovellettuna hiljentää sen melua tehokkaasti.Siitä on jo vähintään 20 vuotta aikaa niin että siitä vaan patenttirekistereitä tutkimaan ja aloittamaan mainittujen moottorien valmistuksen. Kerroithan itse että sillä on patentti ja nyt se on kaikkien käytössä, myös sinun.
Äänettömästä ilmapuhaltimesta en ole kuullut mitään, jospa se olikin hiljaisempi ilmapuhallin? Äänetön ilmapuhallin olisi keksintö samassa sarjassa kuin ikiliikkuja.
En viitsi laittaa linkkejä netistä mutta gogleta itse vaikka: Per Gillbrand /variabel kompression/ niin löytyy linkkejä missä on piirustuksia Gillbrandin moottorista joiden mukaan pystyy kuka tahansa valmistamaan muuttuvapuristeisen moottorin. Ei mitään salaisuuksia patenteissa.
Ps. Olen itse jutellut Per Gillbrantin kanssa jossain moottoriesittelyssä (muuttuvapuristeinen) kauan sitten.
Ja toisekseen, Per ei itse patentoinut ideaa, sen teki Saab. Jos vähänkään tiedät patenteista niin suunnittelutyössä olevat eivät voi tai saa patentoida työnsä tuloksia. - dfgyhuju
Ei hiljaiseksi kirjoitti:
Polttokenno on niin vanha keksintö ettei sillä voi olla enää mitään voimassaolevaa patenttia. Jos joku rakentaa läppäriin soveltuvan polttokennon niin sen voi korkeinataan mallisuojata, jos edes sitäkään. Kaikki läppärivalmistajat kiireesti tuota ihanneratkaisua toteuttamaan js se olisi toteuttamiskelpoinen.
Ollut toteuttamiskepoinen jo noin 5 vuotta sitten... kehitys vain pysähtyi kun patentit ostettiin jemmaan ;)
- ttyuuiugt
Patenttimies kirjoitti:
Siitä on jo vähintään 20 vuotta aikaa niin että siitä vaan patenttirekistereitä tutkimaan ja aloittamaan mainittujen moottorien valmistuksen. Kerroithan itse että sillä on patentti ja nyt se on kaikkien käytössä, myös sinun.
Äänettömästä ilmapuhaltimesta en ole kuullut mitään, jospa se olikin hiljaisempi ilmapuhallin? Äänetön ilmapuhallin olisi keksintö samassa sarjassa kuin ikiliikkuja.
En viitsi laittaa linkkejä netistä mutta gogleta itse vaikka: Per Gillbrand /variabel kompression/ niin löytyy linkkejä missä on piirustuksia Gillbrandin moottorista joiden mukaan pystyy kuka tahansa valmistamaan muuttuvapuristeisen moottorin. Ei mitään salaisuuksia patenteissa.
Ps. Olen itse jutellut Per Gillbrantin kanssa jossain moottoriesittelyssä (muuttuvapuristeinen) kauan sitten.
Ja toisekseen, Per ei itse patentoinut ideaa, sen teki Saab. Jos vähänkään tiedät patenteista niin suunnittelutyössä olevat eivät voi tai saa patentoida työnsä tuloksia."Äänetön ilmapuhallin olisi keksintö samassa sarjassa kuin ikiliikkuja."
Oikeastaan ei ole...
Se on vain vaikeaa saada ilma liikkumaan (lähes) äänettömästi, mutta ei mahdottomuus - sitroen.
Patenttimies kirjoitti:
Siitä on jo vähintään 20 vuotta aikaa niin että siitä vaan patenttirekistereitä tutkimaan ja aloittamaan mainittujen moottorien valmistuksen. Kerroithan itse että sillä on patentti ja nyt se on kaikkien käytössä, myös sinun.
Äänettömästä ilmapuhaltimesta en ole kuullut mitään, jospa se olikin hiljaisempi ilmapuhallin? Äänetön ilmapuhallin olisi keksintö samassa sarjassa kuin ikiliikkuja.
En viitsi laittaa linkkejä netistä mutta gogleta itse vaikka: Per Gillbrand /variabel kompression/ niin löytyy linkkejä missä on piirustuksia Gillbrandin moottorista joiden mukaan pystyy kuka tahansa valmistamaan muuttuvapuristeisen moottorin. Ei mitään salaisuuksia patenteissa.
Ps. Olen itse jutellut Per Gillbrantin kanssa jossain moottoriesittelyssä (muuttuvapuristeinen) kauan sitten.
Ja toisekseen, Per ei itse patentoinut ideaa, sen teki Saab. Jos vähänkään tiedät patenteista niin suunnittelutyössä olevat eivät voi tai saa patentoida työnsä tuloksia.Sepä tässä kiinnostaakin, että mihin se Saabin patentoima keksintö kaatui. Vaikuttaisi olevan lajissaan ainut, joka voisi toimiakin.
Siitä hiljaisesta puhaltimesta. En nyt sanatarkasti muista, kuinka hiljainen sen piti olla. Ja hyötysuhteeltaan parempi. Kauan sitten muistaaksen Apu kirjoitti siitä jutun ja huvikseni hommasin tiedot patentista. Johonkin se jäi, ei tiettävästi ole otettu käyttöön missään.
Ideana oli siipien jättöreunan takana olevat kaksi (?) kapeaa siipeä, jotka ilmeisesti vähensivät heti siipien jättöreunan takana tapahtuvaa pyörteilyä mikä hiljensi ääntä ja paransi puhallustehoa. - J P 84
sitroen. kirjoitti:
Sepä tässä kiinnostaakin, että mihin se Saabin patentoima keksintö kaatui. Vaikuttaisi olevan lajissaan ainut, joka voisi toimiakin.
Siitä hiljaisesta puhaltimesta. En nyt sanatarkasti muista, kuinka hiljainen sen piti olla. Ja hyötysuhteeltaan parempi. Kauan sitten muistaaksen Apu kirjoitti siitä jutun ja huvikseni hommasin tiedot patentista. Johonkin se jäi, ei tiettävästi ole otettu käyttöön missään.
Ideana oli siipien jättöreunan takana olevat kaksi (?) kapeaa siipeä, jotka ilmeisesti vähensivät heti siipien jättöreunan takana tapahtuvaa pyörteilyä mikä hiljensi ääntä ja paransi puhallustehoa.Entäpä keksintö missä moottorisahan terä saadaan teroitettu terä paikallaan "automaattisesti"
Eli terottimessa on ylä- ja alapuolella spriraali mikä on hivoaa metallia, ja ne pyörii hitaasti, ja kun ketju tulee näiden väliin, teroittaa se ketjun koko matkaltaan noin minutin aikana...
Eli kyllä unohdettu/hiljennettyjä keksintöjä löytyy vaikka kuinka
Mutta se joka uskoo siihen että akkujen kehitys on ollut täysin vapaata, uskoo myös jouluoukkiin :) - aattele ite
dfgyhuju kirjoitti:
Ollut toteuttamiskepoinen jo noin 5 vuotta sitten... kehitys vain pysähtyi kun patentit ostettiin jemmaan ;)
Sitten vähän jossittelua :)
Ajatelkaa JOS levy-yhtiöt olisi aikoinaan ostanut tallentavan CD:n patentit omaan kassakaappiin :)
Siinä oltaisi sitten vuosikaudet touhuttu levykkeillä... kunnes oltaisi keksitty muistitkku... ellei sitäkin olisi hiljennetty - Ei jemmassa patentit
dfgyhuju kirjoitti:
Ollut toteuttamiskepoinen jo noin 5 vuotta sitten... kehitys vain pysähtyi kun patentit ostettiin jemmaan ;)
Mitkä patentit ostettiin jemmaan?
Hiukan faktaa:
Polttokennon toimintaperiaatteen keksi saksalainen Christian Friedrich Schönbein vuonna 1838, mikä julkaistiin ”Philosophical Magazine”-lehdessä vuonna 1839. Myös englantilainen Sir William Grove julkaisi vuonna 1839 ”Philosophical Magazine”-lehdessä polttokennon toimintaperiaatteen. Grove julkisti yksityiskohtaisen kuvauksen polttokennosta vuonna 1842, jonka vuoksi häntä pidetään modernin polttokennon isänä.[8] Ensimmäisen käytännöllisen polttokennon rakensi insinööri Francis Thomas Bacon vuonna 1959.[9] NASA käytti Apollo-kuulennoilla polttokennoja miehitetyissä avaruusaluksissa. Sen jälkeen polttokenno vaikutti poistuvan energiatuotannon teknologioista. Uusi nousu alkoi 1990-luvun jälkipuolella. 2000-luvulla näkemys on, että polttokennojen käyttömahdollisuudet ovat laajat, matkapuhelimista ja autoista aina sähkön ja lämmöntuottoon asuinrakennuksille tai esim. laivoille. Polttokennojen laajan käytön esteenä ovat niiden kehitys- ja tuotantokustannukset sekä polttokennoissa käytettävien polttoaineiden jakeluverkkojen puuttuminen. - Anonyymi
sitroen. kirjoitti:
Sepä tässä kiinnostaakin, että mihin se Saabin patentoima keksintö kaatui. Vaikuttaisi olevan lajissaan ainut, joka voisi toimiakin.
Siitä hiljaisesta puhaltimesta. En nyt sanatarkasti muista, kuinka hiljainen sen piti olla. Ja hyötysuhteeltaan parempi. Kauan sitten muistaaksen Apu kirjoitti siitä jutun ja huvikseni hommasin tiedot patentista. Johonkin se jäi, ei tiettävästi ole otettu käyttöön missään.
Ideana oli siipien jättöreunan takana olevat kaksi (?) kapeaa siipeä, jotka ilmeisesti vähensivät heti siipien jättöreunan takana tapahtuvaa pyörteilyä mikä hiljensi ääntä ja paransi puhallustehoa.Vähän vanha juttu, mutta joku lehti kirjoitti Että ehkä Ylen tv studiossa oli ilmanpuhallin, jossa Strömbergin sähkömoottorin ääni oli suurempi, kuin puhaltimen. Puhaltimen siivet oli muotoiltu jotenkin, kuten veneen potkuritkin, kavitoinnin estämiseksi. Nykyisin on esim. lehtipuhaltimia, joihin voisi rakennetta soveltaa. Ja onhan kampaamoiden hiuskuivaimissakin hirvee meteli. Itse ostin ””parhaan”” ja kalliin pölynimurin, joka imee perhanasti, mutta ääni on pientä huminaa. Eli valmistaa osataan, jos halutaan ja jos joku maksaa
- pas.kapuhetta.
akkufirma hypettää jotta osakekurssi nousisi.
johto haluaa boooonusta. - kiinnostavaa
""Suomessa keksittiin ja patentoitiin äänetön ilmapuhallin. Ei ole siitäkään mitään kuulunut sen koommin. Minulla on kopio patentista jossakin mapissa.
Saattaisi vaikka pölynimuriin sovellettuna hiljentää sen melua tehokkaasti.""
No minäkin olen siitä lukenut. Siinä puhaltimen siivet muotoiltiin siten etteivät ne kavitoineet. Yleisradion , ehkä TV:n studiossa oli tuulikone jonka puhallusääntä ei kuullut, mutta sen sijaan Strömbergin sähkömoottorin ääni kuului.
Ja se on totta, että lyijyakut ovat dramaattisesti huonontuneet . - 90 ostin kaksiakkuisen Hiasen, japanilaiset akut. Ne kestivät kymmenen vuotta, vaikka oli Webastokin. Ostin uudet, ne jouduin uusimaan 2,5 vuoden päästä.- joo . .
Moottori noissa puhaltimissa eniten ääntä pitää ja imuri vaatii vielä enemmän tehoa kuin puhallin. Jos kyse vain lisäsiivistä, niin ei pitäisi olla tuotantokustannuksistakaan kiinni, hiukan kalliimpi tietysti kuin vähemmillä siivillä.
Eikö löydy kuvaa?
- akusto
Akkujen keston kolminkerstaistaminen on helppoa. Aletaan valmista sellaisia, kuin olivat silloin kun käytettiin pelkästään lyijyä. Nykyään akut valmistetaan halvemmista materiaaleista.
- Aqqu
Miksi sähköautoon laitettaisiin yli 60 vuotta ketäviä akkuja? Vai meinaatko että akut siirretään sitten autosta toiseen kun sitä vaihdetaan?
Ja jos haluat oikeasti kestäviä akkuja, niin osta Nikkeli-Rauta akku. Kestää käytössä isältä pojanpojanpojanpojanpojalle, hyllyssä ihmiskunnan tuhoon asti. - Anonyymi
Ja painoa 100 000kg, latausaika muutama vuorokausi tai puolen tunnin välein :)
- Huumebisnes OY
Tuntuu että keskustel on kääntynyt enemmänkin jonkun hiljaiseksi ostamiseen.
Yksi asia tulee mieleen... Vuosia sitten oli juttua henkilöstä joka on kehitellyt video/ääniyhdistelmiä millä saadaan huumaava vaikutus
Kummasti tämäkin asia unohtui kun kehittäjälle lyötiin muutama miljoonaa kouraan :)- on käytössä
Se tehoaa vain pikkutyttöihin, Robin, Bieber jne käyttää sitä.
- kompus
Onko tullut mieleenne, miksi sähköautojen kehitys on kestänyt näin kauan. Entä kun bensamoottorit alkoivat kuluttaa yhä vähemmän, niin eikös ä'kkiä tullut dieseleihinkin moottoriuudistukset, joilla kulutus tippui huimasti. Väittävät että dieseleiden kulutusta voidaan vieläkin tiputtaa, mutta se ei ainakaan ole öljy-yhtiöiden etu. Ehkä öljyn omistajat omistavat myös autoteollisuutta
- Anonyymi
Olisi se niiden etu että polttomoottorit pysyisi tuotannossa. Todella hitaasti akut kehittyy, vaikka koko ajan uutisoitu uusista mullistavista tekniikoista, halvoista suolahiekka-akuista jne.
- Anonyymi
Menee aasialaiset autot ohi heittämällä europpalaisista pian ja tuntuu siltä että eurooppalaiset saattaa menettää asemiaan, kun kiinalaiset tuovat autojaan markkinoille.
- Anonyymi
Hmmm mistähän noi kaikki sähköautot saavat tulevaisuudessa virtaa, kun pitäisi enemmän ja enemmän käyttää uusiutuvaa energiaa.
Sitten pistetään muutama sataatuhatta sähköautoa ladaten, niin johan on sähkö taas hinnoissaan jos edes riittää.
Ja ketä maksaa kaiken tuon uuden infran rakentamisen, kun valtion kassa menee jo nyt vahvasti miinukselle?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik123840MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar782027Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5461626Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin851298Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671097Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331018Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt214898Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60873- 171854
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3808