Ateismi on kaikkein epäloogisin ja järjettömin maailmankatsomus jota ihmisellä voi olla. Sen mukaan kaikki taivaankappaleetkin poksahtivat paikoilleen sattumalta alkuräjähdyksessä vaikka se on todennäköisyyslakienkin mukaan täydellinen mahdottomuus. Mahdotonta on sekin että tyhjästä jonnekin lätäkköön syntyy kala josta sattumalta muuttuu vuosimiljardien aikana ihminen. Ja jos kala yrittäisi nousta kuivalle maalle niin se hukkuisi. Jos laittaa kellon osat säkkiin ja ravistaa säkkiä niin siitä ei synny kelloa. Ja vielä paljon suuremman sattuman vaatisi maailmankaikkeuden syntyminen alkuräjähdyksessä ja ihmisen syntyminen evoluutiossa.
Sen sijaan kristinusko on looginen ja järkevä maailmankatsomus. Älykäs Luoja on luonut kaiken. Koska luomisessa Jumala antoi luomuksilleen vapaan tahdon niin yksi korkea-arvoinen enkeli kykeni käyttämään vapaata tahtoaan väärin ja alkoi kapinoimaan Luojaansa vastaan. Kolmannes enkeleistä liittyi mukaan Saatanan kapinaan. Jos Jumala olisi tuhonnut Saatanan ja sen enkelit niin se olisi antanut Jumalasta diktaattorin kuvan. Siksi Jumala antaa ensin Saatanan ja demonien eksyttää ihmisiä, että ihmiset saavat valita seuraavatko Jumalaa vai Saatanaa ja vasta sitten Jumala laittaa Saatanan ja hänen puolellaan olevat ikuiseen kidutukseen tuliseen järveen.
Loogista on myös se että Jumala kuoli itse ristillä meidän syntiemme vuoksi. Koska elämme Jumalan luomassa logiikan ja lain maailmassa niin Jumalan itsensä luoma laki vaatii että rikkomus äärimmäisen hyvää ja iankaikkista Jumalaa vastaan rangaistaan äärimmäisen pahalla ja iankaikkisella rangaistuksella, eli helvetillä. Jumala on luonut lain sellaiseksi. Koska Jumala ei voi rikkoa luomaansa lakia hän ei voinut vain antaa ihmisille syntejä anteeksi. Jokainen syntyvä ihminenkin on perisynnin alainen koska Aatami ja Eeva söivät paratiisissa kielletyn hedelmän, ja ansaitsee lähtökohtaisesti ikuisen kidutuksen. Jumalan logiikassa laki vaati että iankaikkisen kärsimysrangaistuksemme voi korvata ainoastaan iankaikkisen Jumalan sovitustyö ja sen Jeesus suoritti ristillä. Jos ihminen ei hyväksy tuota sovitustyötä on ihmisen maksettava ikuisesti synneistään helvetissä ja sinne suurin osa ihmiskuntaa tulee joutumaan Raamatun mukaan - ikuiseen mitä hirvittävimpään kidutukseen. Kaita on se tie joka vie Jumalan luo ja vain harva sen löytää ja lavea on se tie joka vie helvettiin, niin Raamatussa sanotaan.
Ihmisen tulisi elää uskossa Jumalaan ja Jeesuksen sovitustyöhön. Varsinkin meidän jotka olemme Jeesuksesta kuulleet. Se on ainoa pelastus ikuiselta kidutukselta. Valtava määrä ihmisistä ei koskaan edes kuullutkaan Jeesuksesta ja he ovat tuomittuja ikuiseen kidutukseen. Ainoastaan usko voi viedä meidät Jumalan luo ja saattaa meidät Jumalan valtakuntaan. Siellä vietämme Raamatun mukaan ikuisuutemme rakkaudellista Jumalaamme ylistäen, samalla kun suurin osa ihmiskunnasta on mitä kamalimmassa ja pahimmassa mahdollisessa kidutuksessa ikuisuuttaan viettämässä.
Kristinusko on loogisempaa kuin ateismi
24
92
Vastaukset
- Palvelija 2
No joo, muuten kaikki OK, paitsi, että ihmiset, jotka eivät ole koskaan kuulleetkaan Jeesuksesta, eivät suinkaan voi joutua suoralta kädeltä helvettiin, muutenhan JUMALA olisi epäreilu.
Sanassahan selvästi sanotaan, että pakanat tuomitaan omantuntonsa mukaan.- Ateismi on järjetön
Joh.14:6 "Jeesus vastasi: "Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan pääse Isän luo muuten kuin minun kauttani."
- Palvelija 2
Ateismi on järjetön kirjoitti:
Joh.14:6 "Jeesus vastasi: "Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan pääse Isän luo muuten kuin minun kauttani."
Room 2:12-15 : "12: Sillä kaikki, jotka ilman lakia ovat syntiä tehneet, ne myös ilman lakia hukkuvat, ja kaikki, jotka lain alaisina ovat syntiä tehneet, ne lain mukaan tuomitaan; 13 Sillä eivät lainkuulijat ole vanhurskaita Jumalan edessä, vaan lain noudattajat vanhurskautetaan. 14 "Sillä kun pakanat, joilla lakia ole, luonnostaan tekevät, mitä laki vaatii, niin he, vaikka heillä ei lakia ole, ovat itse itsellensä laki 15 ja osoittavat, että lain teot ovat kirjoitetut heidän sydämiinsä, kun heidän omatuntonsa myötä-todistaa ja heidän ajatuksensa keskenään syyttävät tai myös puolustavat heitä.
JA SANOOHAN SEN NYT JÄRKIKIN, ETTEI JUMALA VOI TUOMITA IHMISIÄ IKUISEEN HELVETIN TULEEN ANTAMATTA HEILLE MAHDOLLISUUTTA PELASTUA, OLETKO IHAN VIISAS ???????????????????????????? - Ateismi on järjetön
Palvelija 2 kirjoitti:
Room 2:12-15 : "12: Sillä kaikki, jotka ilman lakia ovat syntiä tehneet, ne myös ilman lakia hukkuvat, ja kaikki, jotka lain alaisina ovat syntiä tehneet, ne lain mukaan tuomitaan; 13 Sillä eivät lainkuulijat ole vanhurskaita Jumalan edessä, vaan lain noudattajat vanhurskautetaan. 14 "Sillä kun pakanat, joilla lakia ole, luonnostaan tekevät, mitä laki vaatii, niin he, vaikka heillä ei lakia ole, ovat itse itsellensä laki 15 ja osoittavat, että lain teot ovat kirjoitetut heidän sydämiinsä, kun heidän omatuntonsa myötä-todistaa ja heidän ajatuksensa keskenään syyttävät tai myös puolustavat heitä.
JA SANOOHAN SEN NYT JÄRKIKIN, ETTEI JUMALA VOI TUOMITA IHMISIÄ IKUISEEN HELVETIN TULEEN ANTAMATTA HEILLE MAHDOLLISUUTTA PELASTUA, OLETKO IHAN VIISAS ????????????????????????????Joh.14:6 "Jeesus vastasi: "Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan pääse Isän luo muuten kuin minun kauttani."
Tämä on selvää tekstiä. Myös Mary K Baxterin helvettikokemuksen mukaan helvetissä ovat nekin jotka eivät ole koskaan kuulleet Jeesuksesta ja ovat eläneet elämänsä pakanoina. - Palvelija 2
Tämä on selvää tekstiä. Myös Mary K Baxterin helvettikokemuksen mukaan helvetissä ovat nekin jotka eivät ole koskaan kuulleet Jeesuksesta ja ovat eläneet elämänsä pakanoina.Tottakai siellä on elämänsä pakanoina eläneitä, samoin kuin siellä on paljon niitä, jotka ovat eläneet elämänsä muotokristittyinä, vailla tosi parannusta. Mutta ei se sitä tarkoita, että JUMALA automaattisesti tuomitsee kaikki pakanat kadotukseen, HALOO !!!!
Room 2: 12-15. - Ateismi on järjetön
Palvelija 2 kirjoitti:
Tottakai siellä on elämänsä pakanoina eläneitä, samoin kuin siellä on paljon niitä, jotka ovat eläneet elämänsä muotokristittyinä, vailla tosi parannusta. Mutta ei se sitä tarkoita, että JUMALA automaattisesti tuomitsee kaikki pakanat kadotukseen, HALOO !!!!
Room 2: 12-15.Jos kaikki moraalisesti eläneet pakanat, jotka eivät ole kuulleet Jeesuksesta, pääsisivät taivaaseen niin silloin Raamattu ei sanoisi seuraavaa:
Matt.7:13-14 "Menkää ahtaasta portista sisälle. Sillä se portti on avara ja tie lavea, joka vie kadotukseen, ja monta on, jotka siitä sisälle menevät; mutta se portti on ahdas ja tie kaita, joka vie elämään, ja harvat ovat ne, jotka sen löytävät"
Taivaaseen pääsy vaatii sekä uskon Jeesukseen että Jumalan tahdon mukaan elämisen.
Jeesus sanoo hyvin selvästi ettei kukaan pääse Isän luo muuta kuin hänen kauttaan.
Kun sanoit että Jumala ei olisi reilu jos laittaisi ikuiseen kidutukseen ne jotka eivät ole kuulleet Jeesuksesta, niin miksi ajattelet että Jumalan pitäisi olla reilu kaikkia kohtaan? Jumalalla on Kaikkivaltiaana ja Luojana oikeus tehdä luotujensa kanssa niin kuin parhaaksi näkee.
Room.9:20-21 "Ihmisparka, mikä sinä olet arvostelemaan Jumalaa? Sanooko saviastia muovaajalleen: "Miksi teit minusta tällaisen?" Kyllä kai savenvalajalla on oikeus tehdä samasta savesta toinen astia arvokasta ja toinen arkista käyttöä varten?"
Eihän sekään ole reilua että Jumala luo jostakin ihmisestä vaikka sairaan tai vammaisen ja jostakin ihmisestä terveen.
2Moos.4:11 "Herra sanoi hänelle: "Kuka on antanut ihmiselle suun? Kuka tekee ihmisestä mykän tai kuuron, näkevän tai sokean? Enkö juuri minä, Herra?" - Palvelija 2
Jos kaikki moraalisesti eläneet pakanat, jotka eivät ole kuulleet Jeesuksesta, pääsisivät taivaaseen niin silloin Raamattu ei sanoisi seuraavaa:
Matt.7:13-14 "Menkää ahtaasta portista sisälle. Sillä se portti on avara ja tie lavea, joka vie kadotukseen, ja monta on, jotka siitä sisälle menevät; mutta se portti on ahdas ja tie kaita, joka vie elämään, ja harvat ovat ne, jotka sen löytävät"
Taivaaseen pääsy vaatii sekä uskon Jeesukseen että Jumalan tahdon mukaan elämisen.
Jeesus sanoo hyvin selvästi ettei kukaan pääse Isän luo muuta kuin hänen kauttaan.
Kun sanoit että Jumala ei olisi reilu jos laittaisi ikuiseen kidutukseen ne jotka eivät ole kuulleet Jeesuksesta, niin miksi ajattelet että Jumalan pitäisi olla reilu kaikkia kohtaan? Jumalalla on Kaikkivaltiaana ja Luojana oikeus tehdä luotujensa kanssa niin kuin parhaaksi näkee.
Room.9:20-21 "Ihmisparka, mikä sinä olet arvostelemaan Jumalaa? Sanooko saviastia muovaajalleen: "Miksi teit minusta tällaisen?" Kyllä kai savenvalajalla on oikeus tehdä samasta savesta toinen astia arvokasta ja toinen arkista käyttöä varten?"
Eihän sekään ole reilua että Jumala luo jostakin ihmisestä vaikka sairaan tai vammaisen ja jostakin ihmisestä terveen.
2Moos.4:11 "Herra sanoi hänelle: "Kuka on antanut ihmiselle suun? Kuka tekee ihmisestä mykän tai kuuron, näkevän tai sokean? Enkö juuri minä, Herra?"Kyllä JUMALA taatusti reilu on ja vielä enemmänkin, enemmän kuin voimme, sinä tai minä, käsittääkään. Ja mietippä JEESUSTA, hänhän oli ISÄ JUMALAN täydellinen kuva, oliko hän mielestäsi epäreilu, joutuiko Juudas esim kadotukseen ilman omaa syytään ?
JUMALAHAN ON TÄYDELLINEN, joten hän on myös täydellisen reilu, jos hän esim. sallii lankeemuksen, niin hän valmistaa siitä myös ulospääsyn.
Eikä JUMALA varsinaisesti luo kenestäkään sairasta tai vammaista, hän vain sallii joittenkin asioiden tapahtua.
Tuossa Matteuksen evankeliumin kohdassa, jonka mainitsit. ei muuten sanallakaan puhuta evankeliumista, joten ilmeisesti myös sellaisen pakanan, joka on matkalla taivaaseen, täytyy myös kulkea oman ahtaan porttinsa lävitse, kyllä JUNALA heidätkin koettelee.
Ei ihme, että maailmassa on niin paljon uskonnonvastustajia, jos he saavat kuulla, että kaikki heidän hurskaat esivanhempansa palavat ikuisessa kovassa helvetin tulessa,
vain sen takia, että jonkun lähetyssaarnaajan laiva ei päässyt koskaan perille, vaan upposi matkalla.
Eli ei asia voi olla näin, mitä lahkoa muuten edustat, ilmeisesti luterilaisia ? - Ateismi on järjetön
Palvelija 2 kirjoitti:
Kyllä JUMALA taatusti reilu on ja vielä enemmänkin, enemmän kuin voimme, sinä tai minä, käsittääkään. Ja mietippä JEESUSTA, hänhän oli ISÄ JUMALAN täydellinen kuva, oliko hän mielestäsi epäreilu, joutuiko Juudas esim kadotukseen ilman omaa syytään ?
JUMALAHAN ON TÄYDELLINEN, joten hän on myös täydellisen reilu, jos hän esim. sallii lankeemuksen, niin hän valmistaa siitä myös ulospääsyn.
Eikä JUMALA varsinaisesti luo kenestäkään sairasta tai vammaista, hän vain sallii joittenkin asioiden tapahtua.
Tuossa Matteuksen evankeliumin kohdassa, jonka mainitsit. ei muuten sanallakaan puhuta evankeliumista, joten ilmeisesti myös sellaisen pakanan, joka on matkalla taivaaseen, täytyy myös kulkea oman ahtaan porttinsa lävitse, kyllä JUNALA heidätkin koettelee.
Ei ihme, että maailmassa on niin paljon uskonnonvastustajia, jos he saavat kuulla, että kaikki heidän hurskaat esivanhempansa palavat ikuisessa kovassa helvetin tulessa,
vain sen takia, että jonkun lähetyssaarnaajan laiva ei päässyt koskaan perille, vaan upposi matkalla.
Eli ei asia voi olla näin, mitä lahkoa muuten edustat, ilmeisesti luterilaisia ?Jumala itse luo jo kohdussa jostakin ihmisestä kehitysvammaisen tai jostakin geneettisesti loistavan ja lahjakkaan ihmisen. Ei se ole reilua, mutta koska Jumala on savenvalaja on hänellä oikeus valaa sellaisia astioita joita hän haluaa valmistaa.
Job.31:15 "Luoja, joka äitini kohdussa antoi minulle muodon, muovasi myös minun palvelijani. Me olemme saman käden tekoa."
2Moos.4:11 "Herra sanoi hänelle: "Kuka on antanut ihmiselle suun? Kuka tekee ihmisestä mykän tai kuuron, näkevän tai sokean? Enkö juuri minä, Herra?" - Palvelija 2
Jumala itse luo jo kohdussa jostakin ihmisestä kehitysvammaisen tai jostakin geneettisesti loistavan ja lahjakkaan ihmisen. Ei se ole reilua, mutta koska Jumala on savenvalaja on hänellä oikeus valaa sellaisia astioita joita hän haluaa valmistaa.
Job.31:15 "Luoja, joka äitini kohdussa antoi minulle muodon, muovasi myös minun palvelijani. Me olemme saman käden tekoa."
2Moos.4:11 "Herra sanoi hänelle: "Kuka on antanut ihmiselle suun? Kuka tekee ihmisestä mykän tai kuuron, näkevän tai sokean? Enkö juuri minä, Herra?"Nyt puhutaan kahdesta TÄYSIN ERI ASIASTA, jos ihminen on vammainen tämän elämän aikana tai vaikka koko maallisen elämänsä ajan, niin on se MITÄÄTTÖMÄN PIENI ASIA VERRATTUNA IANKAIKKISEEN KADOTUKSEEN. Jumalahan ei tee virheitä, joten jos hän on salliinut jollekin jonkin vajavaisuuden, niin sen takana on rakkaus ja huolenpito.
Esim JUMALA voi antaa ihmiselle heikot jalat, koska hän näkee etukäteen, että jos kyseisellä henkilöllä olisi vahvat jalat, niin hän juoksisi vain turhuuden teillä jne jne.
Tai jos Hän sallii sokeuden, niin senkin takana on rakkaus, JUMALA näkee etukäteen, että ihminen tulisi vietellyksi niiden kuvien kautta, joita paholainen pystyy tuomaan hänen katseltavakseen.
Mutta yhtä kaikki, nyt sinulta ovat menneet puurot ja vellit pahemman kerran sekaisin. IANKAIKKINEN KADOTUS EI OLE MIKÄÄN LEIKIN ASIA, EIKÄ JUMALA OLE TAATUSTI LUONUT TARKOITUKSELLISESTI KETÄÄN SELLAISEEN KÄRSIMYKSEEN !!!!!!! - Ateismi on järjetön
Palvelija 2 kirjoitti:
Nyt puhutaan kahdesta TÄYSIN ERI ASIASTA, jos ihminen on vammainen tämän elämän aikana tai vaikka koko maallisen elämänsä ajan, niin on se MITÄÄTTÖMÄN PIENI ASIA VERRATTUNA IANKAIKKISEEN KADOTUKSEEN. Jumalahan ei tee virheitä, joten jos hän on salliinut jollekin jonkin vajavaisuuden, niin sen takana on rakkaus ja huolenpito.
Esim JUMALA voi antaa ihmiselle heikot jalat, koska hän näkee etukäteen, että jos kyseisellä henkilöllä olisi vahvat jalat, niin hän juoksisi vain turhuuden teillä jne jne.
Tai jos Hän sallii sokeuden, niin senkin takana on rakkaus, JUMALA näkee etukäteen, että ihminen tulisi vietellyksi niiden kuvien kautta, joita paholainen pystyy tuomaan hänen katseltavakseen.
Mutta yhtä kaikki, nyt sinulta ovat menneet puurot ja vellit pahemman kerran sekaisin. IANKAIKKINEN KADOTUS EI OLE MIKÄÄN LEIKIN ASIA, EIKÄ JUMALA OLE TAATUSTI LUONUT TARKOITUKSELLISESTI KETÄÄN SELLAISEEN KÄRSIMYKSEEN !!!!!!!Varmasti on sellaisia sairaana tai vammaisena syntyneitä ihmisiä jotka eivät ryhtyisi syntiin vaikka olisivat terveitä. Ei se ole reilua että he ovat sairaita tai vammaisia kun muut ovat terveitä. Mutta ei kaiken tarvitsekaan olla reilua. Jumala on kaikkivaltias savenvalaja joka voi tehdä luomuksistaan sellaisia kuin haluaa.
- Palvelija 2
Varmasti on sellaisia sairaana tai vammaisena syntyneitä ihmisiä jotka eivät ryhtyisi syntiin vaikka olisivat terveitä. Ei se ole reilua että he ovat sairaita tai vammaisia kun muut ovat terveitä. Mutta ei kaiken tarvitsekaan olla reilua. Jumala on kaikkivaltias savenvalaja joka voi tehdä luomuksistaan sellaisia kuin haluaa.
Jumala näkee pitemmälle, jos joku syntyy vammaisena tai sairaana, niin se on ollut Jumalan sallima asia, etkä sinä voi mitenkään tietää, mitä tulisi tapahtumaan esim 20:n, tai 30:n, tai 40:n vuoden päästä, jos hän olisi syntynyt terveenä. Niinpä Jumala on nähnyt hyväksi sallia sairauden tai vammaisuuden, eikä meidän pidä siitä olla katkeria, vaan olla pikeminkin kiitosmielellä muistaen, ettei mitään tapahdu Hänen sallimattaan. Eli Jumala on jälleen hyvinkin reilu ja mukava.
Tietysti Jumala voisi tehdä omilleen mitä lystää, mutta luuletko että Hänelle on ensinkään mieleen jumalattoman hukkuminen ? EI OLE, NIINKUIN SANASSAKIN SANOTAAN !! Emmekä me voisi rakastaa Häntä enää vilpittömästi puhtaasta sydämestä, jos tietäisimme, että hänellä olisi jonkinlainen pimeä puoli. - Ateismi on järjetön
Palvelija 2 kirjoitti:
Jumala näkee pitemmälle, jos joku syntyy vammaisena tai sairaana, niin se on ollut Jumalan sallima asia, etkä sinä voi mitenkään tietää, mitä tulisi tapahtumaan esim 20:n, tai 30:n, tai 40:n vuoden päästä, jos hän olisi syntynyt terveenä. Niinpä Jumala on nähnyt hyväksi sallia sairauden tai vammaisuuden, eikä meidän pidä siitä olla katkeria, vaan olla pikeminkin kiitosmielellä muistaen, ettei mitään tapahdu Hänen sallimattaan. Eli Jumala on jälleen hyvinkin reilu ja mukava.
Tietysti Jumala voisi tehdä omilleen mitä lystää, mutta luuletko että Hänelle on ensinkään mieleen jumalattoman hukkuminen ? EI OLE, NIINKUIN SANASSAKIN SANOTAAN !! Emmekä me voisi rakastaa Häntä enää vilpittömästi puhtaasta sydämestä, jos tietäisimme, että hänellä olisi jonkinlainen pimeä puoli.Varmasti on sellaisiakin ihmisiä jotka eivät ryhtyisi syntiin vaikka olisivat terveitä. Ei jokainen vammainen olisi terveenä synnin tekijä. Sairaudet ovat perisynnin seurausta ja joillekin niitä tulee, joillekin ei. Ei se ole reilua mutta syntiinlankeemuksen takia olemme ansainneet kaiken pahan ja ikävän. Ei kaikki ole aina reilua. Esimerkiksi Jeesus meni kuoltuaan saarnaamaan helvettiin niille jotka olivat eläneet ennen Jeesusta. Näillä ihmisillä oli oikeasti etu pääsemään taivaaseen koska jos he vain uskoivat he pääsivät taivaaseen sieltä helvetistä. Heille annettiin mahdollisuus. Tuossa tilanteessa olisi ollut paljon helpompi uskoa Jeesukseen kuin maanpäällä jos ei näe hänestä mitään todisteita. Ei tuokaan ollut reilua että joillekin Jeesuksen olemassaolo todistettiin niin hyvin että Jeesus näyttäytyi heille ja päästi taivaaseen ne jotka häneen uskoivat.
- ei kiinnosta
Minua ei ateistina kiinnosta aidosti pätkän vertaa onko ateismini loogista vai ei. Minulle ateismi on ennen muuta ase taistelussa alistavaa ja sääntöihin pakottavaa kristinuskoa vastaan. Olen käynyt sotaa koko elämäni ajan ja käyn jatkossakin. Kohtaan kristityt netin rintamalla joka päivä sodassa vihollisena.
En koskaan IKINÄ tule kääntymään kristinuskoon enkä suostu teidän sääntöjenne mukaan elämään. Minä vedän rjan ja se raja kulkee oman elämäni kohdalla. Rajan tällä puolella olen minä ja sen rajan sillä puolella on teitä kristittyjä, mutta ei rajan tällä puolella, siksi se raja on olemassa.
Itsenäisyyteni, vapauteni, oikeuksieni ja elämäntapani puolesta taistelen tätä sotaa loputtomalta tuntuvaa vihollista vastaan. Mutta tulen voittamaan yhden miehen sotani.- Palvelija 2
Joopa joo, aina teillä ateisti-ressukoilla on nää samat sävelet.
On se vaan jännä nähdä, kuinka paholainen onnistuu narauttamaan sinänsä varmaan ihan fiksuja ihmisiä puolelleen kerta toisensa jälkeen.
Työlästä sinun on kuitenkin, ystävä hyvä, taistella tuulimyllyjä vastaan.
Tulee mieleen kaksi henkilöä, joihin voisit tutustua, toinen on kristitty lääkäri Pekka Reinikainen, hän oli nimittäin aiemmin teräksenkova ateisti, mutta tuli kääntymykseen.
Toinen taas on apostoli Paavali, hän vihasi kristittyjä niin paljon, että vainosi heitä ulkomaille asti, ja kun heitä tapettiin uskonsa tähden, niin hän antoi sille suostumuksensa.
Mutta sitten JEESUS KRISTUS ilmestyi hänelle tiellä, ja loppu on historiaa. - ei kiinnosta
Palvelija 2 kirjoitti:
Joopa joo, aina teillä ateisti-ressukoilla on nää samat sävelet.
On se vaan jännä nähdä, kuinka paholainen onnistuu narauttamaan sinänsä varmaan ihan fiksuja ihmisiä puolelleen kerta toisensa jälkeen.
Työlästä sinun on kuitenkin, ystävä hyvä, taistella tuulimyllyjä vastaan.
Tulee mieleen kaksi henkilöä, joihin voisit tutustua, toinen on kristitty lääkäri Pekka Reinikainen, hän oli nimittäin aiemmin teräksenkova ateisti, mutta tuli kääntymykseen.
Toinen taas on apostoli Paavali, hän vihasi kristittyjä niin paljon, että vainosi heitä ulkomaille asti, ja kun heitä tapettiin uskonsa tähden, niin hän antoi sille suostumuksensa.
Mutta sitten JEESUS KRISTUS ilmestyi hänelle tiellä, ja loppu on historiaa.Enhän minä mitään tuulimyllyä vastaan taistelekaan vaan konkreettista vihollista, jonka kohtaan netissä joka päivä, eli kaikki uskovaiset kirjoittajat. Vihollista vastaan on vaikea taistella jos siihen ei saa mitään kontaktia, millä taistella. Uskovaisiin saa, kirjoittamalla täällä. Se on nimenomaan taistelukosketus, sodankäyntiä netissä.
Sama pätee sitten aseellisessa sodassa. Et voi tappaa vihollista jota et näe, kuule tai havaitse mitenkään. Ihminen on riittävän konkreettinen vihollinen, jotta siitä voi päästää hengen pois ampumalla napin silmien väliin.
Tuulimylly olisi olematon vihollinen, mutta uskovaiset ovat olemassaoleva vihollinen, jota vastaan voi käydä sotaa monellakin tasolla.
Minua ei kiinnosta pätkän vertaa kaksi mielenterveytensä selvästi menettänyttä entistä ateistia, en tutustuy kummankaan ajatuksiin vaan kohtelen heitäkin vihollisenani. - Palvelija 2
ei kiinnosta kirjoitti:
Enhän minä mitään tuulimyllyä vastaan taistelekaan vaan konkreettista vihollista, jonka kohtaan netissä joka päivä, eli kaikki uskovaiset kirjoittajat. Vihollista vastaan on vaikea taistella jos siihen ei saa mitään kontaktia, millä taistella. Uskovaisiin saa, kirjoittamalla täällä. Se on nimenomaan taistelukosketus, sodankäyntiä netissä.
Sama pätee sitten aseellisessa sodassa. Et voi tappaa vihollista jota et näe, kuule tai havaitse mitenkään. Ihminen on riittävän konkreettinen vihollinen, jotta siitä voi päästää hengen pois ampumalla napin silmien väliin.
Tuulimylly olisi olematon vihollinen, mutta uskovaiset ovat olemassaoleva vihollinen, jota vastaan voi käydä sotaa monellakin tasolla.
Minua ei kiinnosta pätkän vertaa kaksi mielenterveytensä selvästi menettänyttä entistä ateistia, en tutustuy kummankaan ajatuksiin vaan kohtelen heitäkin vihollisenani.Kuulostat melkoiselta sotakiihkoilijalta. Jos todella taistelet kristittyjä vastaan, niin silloin päällikkösi on itse saatana, ja hän saikin meidän päällikkömme, KRISTUKSEN JEESUKSEN, tapettua, mutta kuinkas sitten kävikään ???
Eli KRISTUKSEN kuolema olikin suuri voitto, joka yhdellä kertaa ratkaisi koko maailman syntiongelman ja periaatteessa myös pelasti koko maailman.
Samoin on maailman sivu käynyt kristityille marttyyreille, he ovat kuolemallaan saaneet jalon voiton, ja se on myös ollut valtava todistus uskomattomille, he kun ovat omin silmin nähneet, kuinka tyynesti nämä ovat kulkeneet liekkeihin.
Tietysti JUMALA voi helposti myös varjella omiaan, kuten varjeli Danielia leijonilta, tai kun JUMALAN SOTAENKELIT
tappoivat yhtenä yönä 185 000 vihollisen sotilasta Jerikossa muistaakseni. - höpö höpö
Palvelija 2 kirjoitti:
Kuulostat melkoiselta sotakiihkoilijalta. Jos todella taistelet kristittyjä vastaan, niin silloin päällikkösi on itse saatana, ja hän saikin meidän päällikkömme, KRISTUKSEN JEESUKSEN, tapettua, mutta kuinkas sitten kävikään ???
Eli KRISTUKSEN kuolema olikin suuri voitto, joka yhdellä kertaa ratkaisi koko maailman syntiongelman ja periaatteessa myös pelasti koko maailman.
Samoin on maailman sivu käynyt kristityille marttyyreille, he ovat kuolemallaan saaneet jalon voiton, ja se on myös ollut valtava todistus uskomattomille, he kun ovat omin silmin nähneet, kuinka tyynesti nämä ovat kulkeneet liekkeihin.
Tietysti JUMALA voi helposti myös varjella omiaan, kuten varjeli Danielia leijonilta, tai kun JUMALAN SOTAENKELIT
tappoivat yhtenä yönä 185 000 vihollisen sotilasta Jerikossa muistaakseni.Höpä höpö, Raamatun satuja. Avaa silmäsi ja näe maailma vain tieteellisen mallin mukaisesti, eli rehellisesti. Jumalasi on satuolento.
Me voitamme sinun jumalasi ja painamme hänen nimensä lokaan, siitä saat olla varma. - Palvelija 2
höpö höpö kirjoitti:
Höpä höpö, Raamatun satuja. Avaa silmäsi ja näe maailma vain tieteellisen mallin mukaisesti, eli rehellisesti. Jumalasi on satuolento.
Me voitamme sinun jumalasi ja painamme hänen nimensä lokaan, siitä saat olla varma.No joo, sopiihan sitä yrittää, mestarisi Luciferhan on sitä yrittänyt joukkoineen jo monta tuhatta vuotta, vaan eipä ole onnistunut !!
JUMALAHAN on rakkaus ja rakkaus nyt vaan sattuu olemaan suurempi voima kuin viha, joten JUMALAN VOITTO ON VARMA !! Palvelija 2 kirjoitti:
No joo, sopiihan sitä yrittää, mestarisi Luciferhan on sitä yrittänyt joukkoineen jo monta tuhatta vuotta, vaan eipä ole onnistunut !!
JUMALAHAN on rakkaus ja rakkaus nyt vaan sattuu olemaan suurempi voima kuin viha, joten JUMALAN VOITTO ON VARMA !!>>mestarisi Luciferhan on sitä yrittänyt joukkoineen jo monta tuhatta vuotta>>
Nyt puhut kuvitteellisesta sodasta. Kun satuolento taistelee toista satuolentoa vastaan, niin eipä ole mikään ihme, ettei täällä reaalimaailmassa tapahdu kummempia muutoksia. Ei näy merkkejä taivailla, ei tapahdu ihmeitä, eikä näy Jeesusta takaisin taivaasta. Pelkkää vanhaa mytologiaahan tuo on koko Raamattu.
- -ä-
Aloittajalta on tainut jäädä peruskoulu kesken. Sen verran paljon virheitä löytyi tekstistä.
- Pääkonttorin mies
Tai sitten sarkasmia
- Mm vaiva-ei kidutus
""Ateismi on kaikkein epäloogisin ja järjettömin maailmankatsomus jota ihmisellä voi olla""
Olet väärällä palstalla. Oikea palsta tälle keskustelulle on ateismi tms.
""Jos ihminen ei hyväksy tuota [Jeesuksen] sovitustyötä on ihmisen maksettava ikuisesti synneistään helvetissä ja sinne suurin osa ihmiskuntaa tulee joutumaan Raamatun mukaan - ikuiseen mitä hirvittävimpään kidutukseen""
UT:ssa kadotustuomiota ei kuvata kertaakaan Jumalan kidutustuomiona. Kaksi kertaa UT:n suomennoksessa mainitaan kidutus, mutta kummassakin kohdassa ihmisen toimeenpanemana.
Synnin palkka on kuolema ja siitä Jumalan vanhurskas, oikeudenmukainen tuomio on iankaikkinen kadotus, mutta minun mielestä Raamatussa ei käytetä tästä tuomiosta ilmaisua "iankaikkinen kidutus". Jos mielestäsi tuomiosta käytetään ilmaisua kidutus, niin selitäthän sitä.- Ateismi on järjetön
Helvetti on ikuisen kidutuksen paikka. Kuolema tarkoittaa eroa Jumalasta, ei olemassaolon loppumista. Ihminen joka elää erossa Jumalasta ja noudattamatta Jumalan tahtoa on Raamatun mukaan kuollut.
Luuk.15:24 "Minun poikani oli kuollut mutta heräsi eloon, hän oli kadoksissa, mutta nyt hän on löytynyt.' Niin alkoi iloinen juhla."
On turha kuvitella että tulisessa järvessä ihminen lakkaisi olemasta olemassa. Ilmestyskirjan mukaan Peto eli antikristus tulee olemaan ihminen ja tulee kärsimään ikuisesti.
Antikristus tulee nousemaan ihmisten suvusta.
Ilm.17:9-11 "Tässä on ymmärrys, jossa viisaus on: Ne seitsemän päätä ovat seitsemän vuorta, joiden päällä nainen istuu; ne ovat myös seitsemän kuningasta; heistä on viisi kaatunut, yksi on, viimeinen ei ole vielä tullut, ja kun hän tulee, pitää hänen vähän aikaa pysymän. Ja peto, joka on ollut ja jota ei enää ole, on itse kahdeksas, ja on yksi noista seitsemästä, ja menee kadotukseen."
Antikristus ja väärä profeetta joutuvat tuliseen järveen ennen Saatanan vangitsemista.
Ilm.19:20 "Ja peto otettiin kiinni, ja sen kanssa väärä profeetta, joka sen nähden oli tehnyt ihmetekonsa, joilla hän oli eksyttänyt ne, jotka olivat ottaneet pedon merkin, ja ne, jotka olivat sen kuvaa kumartaneet; ne molemmat heitettiin elävältä tuliseen järveen, joka tulikiveä palaa."
Ilm.20:1-2 "Ja minä näin tulevan taivaasta alas enkelin, jolla oli syvyyden avain ja suuret kahleet kädessään. Ja hän otti kiinni lohikäärmeen, sen vanhan käärmeen, joka on perkele ja saatana, ja sitoi hänet tuhanneksi vuodeksi"
Tuhat vuotta myöhemmin kun Saatana päästetään vapaaksi, ovat antikristus ja väärä profeetta edelleen tulisessa järvessä, johon Saatana joutuu itse heistä viimeisenä tuhannen vuoden vankeutensa jälkeen.
Ilm.20:7-8 "Ja kun ne tuhat vuotta ovat loppuun kuluneet, päästetään saatana vankeudestaan, ja hän lähtee villitsemään maan neljällä kulmalla olevia kansoja, Googia ja Maagogia, kootakseen heidät sotaan, ja niiden luku on kuin meren hiekka."
Ilm.20:10 "Ja perkele, heidän villitsijänsä, heitetään tuli- ja tulikivijärveen, jossa myös peto ja väärä profeetta ovat, ja heitä vaivataan yöt päivät, aina ja iankaikkisesti."
Selvää tekstiä ovat myös nämäkin jakeet:
Dan.12:2 "Ja monet maan tomussa makaavista heräjävät, toiset iankaikkiseen elämään, toiset häpeään ja iankaikkiseen kauhistukseen."
Matt.25:46 "Ja nämä menevät pois iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään."
>>Ateismi on kaikkein epäloogisin ja järjettömin maailmankatsomus jota ihmisellä voi olla.>>
Tämä on fundamentalisti-uskovan ihmisen yksipuolinen ja vahavasti rajoittunut näkemys, johon tietysti fundamentalisti-uskovalla on täysi oikeus.
>>Sen mukaan kaikki taivaankappaleetkin poksahtivat paikoilleen sattumalta alkuräjähdyksessä vaikka se on todennäköisyyslakienkin mukaan täydellinen mahdottomuus.>>
Oletko koskaan kuullut antropomorfisesta periaatteesta? Sen mukaan ihminen katselee kaikkeutta itsekkäästi omasta suppeasta näkökulmastaan taaksepäin, ikään kuin kaikki olisi tähdännyt alusta alkaen juuri hänen olemassaololleen. Koska epäilen, ettei tämä asia heti kerralla auennut sinulle, voimme jatkaa aiheesta lisää. Kunhan vain ensin ilmaiset, mihin suuntaan haluat keskustelua jatkaa.
>>Sen sijaan kristinusko on looginen ja järkevä maailmankatsomus. Älykäs Luoja on luonut kaiken.>>
Mistä tuo älykäs luoja itse sitten olisi tullut olemassaoloon? Vastaat, että ei mistään. Että hän on aina ollut olemassa. Etkä huomaa, ettei vastauksesi todellisuudessa olekaan niin looginen kuin ajattelit. Tällaisessa argumentoinnissa nimittäin vain siirretään kysymys kaiken olevaisen historiallisesta alkamisesta toiselle tasolle (Jumala loi kaiken), jolloin koko kysymystä ei tarvitse enää kohdata.
Jos Jumala voi olla ikuinen, niin miksi sitten itse universumi ei olisi aivan yhtä hyvin voinut olla aina olemassa?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään
Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää1383819Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa
Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri3362954Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla
Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt81855Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."
Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa51588Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?
Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja41069- 71914
Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan
Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar38854- 44764
- 65731
Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan
Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat22708