Sähkötupakkanesteet

Ghost2014

Uutta tietoa, että ilmeisesti e-neste Capella voidaan käyttää leivontaan jos siinä ei ole nikotiinia eli pelkkänä makuaineena ja jos todellakin näin on niin miksi e nesteistä puhutaan niin kuin ne olisi vaarallisia jos kerran makuaine käy nikotiininesteen maustamiseen.

Eduskunta yrittää näköjään vuoden sisällä kieltää nikotiininesteet ja jos siis jos niin käy, pitää sitten lailla kieltää Nicorette, Nicotinell ja kaikki muutkin nikotiinia sisältävät korvaavat itsehoitolääkkeetä.

Jos kielto menee läpi jota vahvasti epäilen kun kerran ainakin kaksi suurinta tupakkayhtiötäkin valmistaa nikotiininestettä ja sähkötupakoita niin Salakuljetus lisääntyy niin paljon, että varmasti Tullilla riittää ongelmia etsiessään nikotiinituotteita kun kerran jo huumeiden etsimiseen kuluu aikaa tosin huumeet on ne joita ei saa tuoda maahan ja näin on hyvä.

Toinen vaihtoehto on se, että nettiin ilmestyy kotikonstein tehtyä puhdasta nikotiinia joista saa tehtyä samat nesteet joita markkinoilla jo on ja kukas sitten sitä valvoo tuleeko lehtiin kotiratsian nimeksi LAITTOMASTI KOTONA TEHTYÄ NIKOTIININESTETTÄ hehheh just joo en usko, että kielto menee läpi se on sata varma.

4

399

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Erde

Kyllähän ne nesteet voi olla vaarallisia, jos niissä on jotain sellaisia kemikaalijäämiä mitä ei saisi. Tätä olisi mielestäni hyvä valvoa viranomaistaholta, eli sitä laatua, eikä keskittyä rajoittamaan.

Itse lopetin tupakoinnin sähkötupakan avulla. Sittemmin myöhemmin
      lopetin itse sähkötupakan. Tiputin nikotiinin määrän aina kolmanneksella
      joka kuukausi. Tämä onnistui sekoittamalla samaa makua olevaa nestettä,
      jossa oli nikotiinia nikitiinittoman nesteen kanssa.. Toimii paljon paremmin,
      ku jollain laastareilla, tai muilla viritelmillä. Nyt ne lääkefirmat on tuonu
      markkinoille jotain inhalaattoreita, mitkä on musta paskempi idea, ku sähkötupakat.

Nikotiiniahan voi itsessään ostaa jo nyt.apteekista laillisesti, reseptillä.
      Tosin siihen sisällytetään jonkin verran glyserolia ja syystä. Siitä vaan tekemään
      omia nesteitä. :)

Sama juttu kun makutupakoita ei saa enää myydä. Ostaa vaan menthol tippoja ja on taas vihreetä mallua. Tai sitten käärii sätkiä menthol filtterien kanssa....
      Tai uuttaa tupakanlehdet noissa sähkötupakan makunesteissä, etc etc.

Jos kieltoja tulee niin aina joku niitä keksii kiertää. Tavalla, tai toisella.

• makke2

Niin jos tilaa Kiinalaisia e nesteitä niin niistä ei voi mennä takuuseen onko ne ei vaarallisia, mutta tupakasta niihin liuotetaan makua sillä joka pullossa on kuva tupakan lehdistä ainakin kiinapulloissa.
      Samalla varmasti liukenee tupakasta yli 4000 muuta myrkkyä lannoitejäämiä muuta skeidaa.
      Paljon on jo turvallisempiakin vaihtoehtoja kun tilaa nikotiininestettä ja laimennusnestettä.
      Sähkötupakka on parempi vaihtoehto kuin normi savuke.
      Astmaatikkona kun lopetin röökinpolton ja siirryin sähkötupakkaan ja vielä ilman tupakkamakua niin eipä tarvitse käyttää juurinkaan astmalääkkeitä joten sekin jo kertoo sen, että turvallisempaa on höyrytellä kuin savutella ja eipä haise itse skeidalta toisin kuin ne jotka pottaa tupakkaa.
      Eivät taida tajuta tupakoitsijat kuinka pahalta he löyhkäävät, itse kun höyryttelin niin tuttu totesi, että onpa hyvän tuoksuista tuo höyry ja samalla saa nikotiinit mukaan eikä normiröökiä ole yli 7 kuukauteen ja nikotiinipitoisuuskin on pienempi kuin silloin kun lopetin röökinpolton.

• Erde

Itsekkin lopetin tupakoinnin onnistuneesti sähkötupakan avulla. Ei auttanut lääkehoidot, purkat eikä laastarit.

TIlasin tosin nesteet paikasta johon pystyi luottamaan. Pääsin sittemmin myös eroon sähkötupakastakin. Noiden nikotiininesteiden etu on se, että nikotiinin määrää voi hyvin säädellä itsekkin, jos omaa samaa makua nikotiinittomana. Tiputin nikotiinin määrää suurinpiirtein kolmanneksella kuukaudessa ja lopulta siirryin täyisin nikotiinivapaisiin nesteisiin. Tämä ei onnistunut laastareilla. Sitten kun ei ollut enää pelkoa nikotiinivieroitusoireista, oli its höyryttelyn tavankin karsiminen helpompaa.

Vaikka en voi olla satavarma kuinka haittavapaita sähkötupakat on (veikkaisin, että eivät ole kyllä täysin turvallisia), mutta kutienkin turvallisemmalta vaikutti kuin tavallinen rööki. Haitalliset kemikaalit varmastikkin vähenivät huomattavasti, koska itse nesteet sisältävät pääasiassa vain väriaineita, aromeja, kasvis glyserolia ja/tai propyleeni glykolia.

• Marko.l

Suomeen saisi kyllä saada vapaa myynti nikotiinipitoisille nesteille eli niin, että voisi vapaasti ostaa joko makunesteitä nikotiinin kanssa ja pelkkiä nikotiininesteitä jotta voisi itse kokkailla omat nesteet, hinta ei saisi olla mikään kauhea vaan samoilla hinnoilla suurinpiirtein mitä on ulkomailla esim. pelkkä nikotiini neste halvimmillaan pyörii 4-15€ 100 millilitran puteleissa riippuen nikotiinipitoisuudesta koska jos Suomen hinnoissa mentäisiin niin takuulla olisi kalliimmat hinnat ja se puolestaan ei lisäisi myyntiä vaan ihmiset tilaisivat edelleen ulkomailta koska kuka hullu maksaisi esim. jotain 10-20€ per pullo.
      Nytte eduskunta pyrkii vuoden loppuun mennessä kieltämään koko sähkötupakka ilon, tosin uskallan väittää, että ei takuulla tule menemään kielto läpi mikäli sähkötupakoitsijat ovat valmiita laittamaan adresseihin nimiä EFVI aloitteeseen.
      http://www.efvi.eu/index.fi.html tuossa linkki jonne saa laittaa sähkötupakan puolesta nimensä ja mitä enemmän on nimiä sitä suuremmat mahdollisuudet on saada sähkötupakointi pysyvästi lailliseksi.
      Kaksi suurimpaa tupakkayhtiötä on alkanut tekemää nikotiininesteitä ja sähkötupakoita joten tämäkin uutinen puhuu puolestaan siitä, että varmasti saadaan sähkötupakoinnin vuoden loppuun mennessä kokonaan lailliseksi.
      Pitäisi tehdä myös adressi siitä, että saataisiin nikotiininesteet Suomen sähkötupakkakauppoihin lailliseksi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      123
      1853
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      100
      1640
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      51
      1215
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      49
      1098
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      31
      978
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      876
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      876
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      810
    9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      798
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      38
      797
    Aihe