Miksi olen pystynyt ostamaan Visa Debitilla velaksi,että tulotilini käyttöraja on ylitynyt jo yli sadalla eurolla.Olen Nordean asiakas.
miksi olen pystynyt ylittämään käyttötilini tulosrajan
20
193
Vastaukset
- ahfd
Siksi, että offline-pankkikortit (siis ne depitit, joita ei varmenneta joka kerta) annetaan lähtökohtaisesti aikuisille, oikeustoimikelpoisille henkilöille, jotka osaavat huolehtia siitä etteivät käytä rahaa enempää kuin mitä heillä on.
Joskus sitten sattuu niin, että kortinmyöntäjä on erehtynyt ja antanut kortin henkilölle, jolle sitä ei olisi selvästikään pitänyt antaa.- 14+9
Edesauttaisi saldon seuraamista kovasti, jos veloitukset tililtä tapahtuisivat heti eli saman tien. Enkä puhu katevarauksista.
- sanos muuta
"Oi, miks mie tummana synnyin, miks en syntynyt vaaleana..........."
- miksi luottorajan voi
Miksi sitten Nordea ei ole vastuussa siitä että tilin luottorajan voi ylittää Nordean myöntymällä Visa Debit pankkikortilla.
- Miksi kaupat eivät tarki
miksi luottorajan voi kirjoitti:
Miksi sitten Nordea ei ole vastuussa siitä että tilin luottorajan voi ylittää Nordean myöntymällä Visa Debit pankkikortilla.
Miksi kaupat eivät tarkista katetta pankkikortista,jotta tulorajaa ei voi ylittää.
- voi ei!!!
miksi luottorajan voi kirjoitti:
Tämä on kyllä huippu! Siis pankin pitäisi vastata siitä, että joku umpitumpelo ylittää tilinsä!! Anna mun kaikki kestää!!
- 14+9
voi ei!!! kirjoitti:
Tämä on kyllä huippu! Siis pankin pitäisi vastata siitä, että joku umpitumpelo ylittää tilinsä!! Anna mun kaikki kestää!!
Itse olet huippu! Elämme vuotta 2014 AD eivätkä pankkijärjestelmät ole vieläkään reaaliajassa! Jos ostan R-Kioskilla tamponipakkauksen, miksei tiliä veloiteta heti vaan vasta joskus jopa kolmen viikon kuluttua?
- mitähän vielä
Koska kauppojen asia ei ole hoitaa tummahiuksisten raha-asioita.
- Toisinkin voisi
Tottahan on että aloittaja on hölmö kun ei itse seuraa tilinsä saldoa ja sitä, mitkä ostokset on veloitettu ja mitkä ei, mutta kysymys siitä, miksi suomalaiset pankkikortit toimivat noin on sinänsä mielenkiintoinen.
Nimittäin toisenlainenkin tekninen ratkaisu on toki mahdollinen. Itse asun Belgiassa, minulla on ollut täkäläinen pankkikortti kohta 20 vuotta, ja alusta lähtien on tilanne ollut niin että kun ostan kaupasta, kioskista, bensa-asemalta tai mistä hyvänsä jotakin tällä kortilla, niin veloitus menee tililtä välittömästi. Siis täysin reaaliajassa. Tämä myös viikonloppuisin.
Eikä tämä järjestelmä ainakaan asiakkaalle kalliimpi ole kuin pankkikortti Suomessakaan. Maksaminen kassalla ei myöskään ole yhtään hitaampaa kuin kortilla maksaminen Suomessa.
Eli teknisesti reaaliaikainen veloitus olisi täysin mahdollista, mutta Suomessa oin aikanaan päätetty toisin. Ehkä joku näistä asioista enemmän tietävä osaa sanoa miksi.- Visa ilija
Suomessa tuota kutsutaan Visa-Electron kortiksi.
- 12+3
Visa ilija kirjoitti:
Suomessa tuota kutsutaan Visa-Electron kortiksi.
Höpö höpö. Visa Electronissa tehdään vain katevaraus, joka saattaa purkautuakin, jos kauppa ei toimita maksuaineistoa pankille pankin määräämässä ajassa. Jos asiakas ei tätä huomaa, saattaa hänen Electron-tilinsä mennä miinukselle.
- 12+3
12+3 kirjoitti:
Höpö höpö. Visa Electronissa tehdään vain katevaraus, joka saattaa purkautuakin, jos kauppa ei toimita maksuaineistoa pankille pankin määräämässä ajassa. Jos asiakas ei tätä huomaa, saattaa hänen Electron-tilinsä mennä miinukselle.
Tuo höpö höpö oli tarkoitettu siis "Visa ilijalle", ei "Tosinki voisi'lle"
- Sano Serlokki
"Eli teknisesti reaaliaikainen veloitus olisi täysin mahdollista, mutta Suomessa oin aikanaan päätetty toisin. Ehkä joku näistä asioista enemmän tietävä osaa sanoa miksi. "
No kato ku kukaa ei haluu maksaa niitä kuluja mitä tuosta syntyy?
Yksinkertasta,
- voisi kylläkin
Rikollisille se olisi suuri palvelus, tilin saisi tyhjäksi nopeampaan tahtiin.
- Toisinkin voisi
En ymmärrä tuota logiikkaa ollenkaan. Miten ihmeessä se vaikuttaisi tilin tyhjentämisen nopeuteen meneekö veloitus tilitlä heti, vai vasta päivien kuluttua? Ihan samat ostoksethan se rikollinen voisi kortilla tehdä joka tapauksessa.
Itse asiassa Suomen systeemi nimenomaan takaa sen että rikollisen aiheuttamat vahingot voivat olla suuremmat, koska hän pystyy ostamaan vaikka tilillä ei enää olisi katetta.
- Mieti jäbä
Vastaus kysymykseesi: Olet pystynyt ylittämään tilisi, koska olet käyttäytynyt edesvastuuttomasti ja et ole tietoinen omasta tilanteestasi. Syyn ulkoistaminen jonnekin muualle on itsepetosta, mutta tämänhän toki jo tiesit itsekin, eikö vain?
- 14+1
Aloituksen täytyy olla provo. Ja siinä hän myös onnistui.
- Mites ite jäbä?
Jäbä sen sijaan ei oo tainnut onnistua vielä oikein missään?
- 14+1
Mites ite jäbä? kirjoitti:
Jäbä sen sijaan ei oo tainnut onnistua vielä oikein missään?
En ole jäbä, siltä osin arvauksesi meni metsään, mutta olen onnistunut pääsemään työkyvyttömyyseläkkeelle alle nelikymppisenä. :)
- Saldomuistutus
Tiliin voi myös asentaa saldohälytyksen esim. kun varat alittavat 200€ jolloin siitä tulee ilmoitus omaan sähköpostiin. Sen jälkeen voisi hieman tarkkailla omia ostoksiaan jottei tili menisi pakkaselle. Jos on kerännyt kuukausittain vara-/säästötilille rahaa niin sieltä voisi tarvittaessa nostaa jonkun summan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Orpo räyhää: kansan on muututtava
Orpon mukaan kansa ei elä kokoomuksen kanssa samassa todellisuudessa, ja sen vuoksi kansan on muututtava. Kas kun ei san2703354Muovikassikartelli
Kauppaketjut ovat yhdessä sopineet muovikassin yksikköhinnaksi 59 senttiä. Milloin viranomaiset puuttuvat tähän kartell211843Aidon persun tunnistaa Marinin palvonnasta
Oli kyse sitten Halla-ahosta tai Putinista. Ensimmäisenä aidolle persulle tulee mieleen Marin.281517- 821379
- 1371038
- 811004
Hallintooikeus..
"Asemakaavapäätös pysyy voimassa.Poikkeamista ja rakentamista koskevat luvat hylättiin" kertoo Pyhäjärven Sanomat netti.64839Olen rakastunut
varattuun joka ei eroa. Miten tunteista eroon? Tämä ei ole tavanomaista. On elämäni suuri rakkaus.86766Jos se joskus oli molemminpuolista
niin hyvin me molemmat onnistuttiin pitämään toinen epätietoisena.61697Laita nyt se viesti
Tiedän että haluat tavata. Kirjoitat, pyyhit, kirjoitat... Lähetä se viesti 😗51676