kuinka pitkä Jeesus oli?

unelmoiva rukoilija

Kumma kun raamatun tärkeimmästä henkilöstä ei minkään laista kuvausta. Saulustskin sanottiin et päätään pitempi muita. Kuinka pitkän arvelet Jeesuksen olleen ja muutenki minlä näköinen? Eikovin tärkeä aihe mutra kuiteski. Oon yrittäny rukoilla silleen et luen evankrliumua mussä Jeesus opettaa tai parantaa ihmusiä ja sit ikäänku kuvittelen mielessäni tilanteen ja itteni mukaan. En saa oikein näkyä minkä näköinen Jeesus vois olla enkä tiedä tousaalra saako häntä kuvitella mielessään minlään näköiseksi.

38

4201

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • a-nonyymi

      179 - 181cm. ja paino oli ristiinnaulitsemisen aikaan 79kg. Nämä ovat Torinon käärinliinan hahmon mitat. Eli Jeesus olisi ollut selvästi pidempi, kuin aikalaisensa keskimäärin. Ja kasvokuva näkyy linkistä. Tämä käärinliina on todettu radiohiiliajoituksella keskiaikaiseksi, mutta toisaalta tuo näytepala liinasta otettiin reunasta, jota nunnat olivat keskiajalla rispaantumisen vuoksi korjailleet. http://fi.wikipedia.org/wiki/Torinon_käärinliina

      • Anonyymi

        Mitä asiasta voimme päätellä Torino makarooneista tai Tornion pyyheliinoista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä asiasta voimme päätellä Torino makarooneista tai Tornion pyyheliinoista.

        Emme niin yhtään mitään.


    • otakops

      Minä päättelen, että Jeesus oli ihan tavallisen näköinen ja kokoinen
      juutalainen mies !

      Miksi päättelen näin ?

      Siksi, että jos Jeesuksen ulkonäössä , pituudessa ja painossa tai missä
      hyvänsä olisi ollut jotain erikoista, niin varmasti siitä olisi mainittu
      evankeliumiteksteissä tai muissa Jeesukseen liittyvissä kirjoituksissa...

      • otakops

        ....Jatkan:

        Ei siis niin kuin esim: Johannes Kastaja

        Matt 3:4 Ja Johanneksella oli puku kamelinkarvoista ja vyötäisillään nahkavyö; ja hänen ruokanaan oli heinäsirkat ja metsähunaja.


    • a-nonyymi

      Aloittaja haluaa visualisoida Jeesuksen. Hänellä oli sen ajan mittapuun mukaan hyvät ja tyylikkäät vaatteet, koskapa roomalaiset sotilaat heittivät vaatteista arpaa ristin juurella, kuten oli ennustettu. Arvelisin hänen olleen siistin näköisen - voisi verrata nykyisiin tyylikkäisiin pukumiehiin, mutta silloin siis käytettiin viittoja jms.

      • Milläs mittaatte...

        Joka on nähnyt yhdenkin, "vähimmistä jotka uskovat Häneen", jotka elävät ja toimivat Hänelle, Hänen ja / apostolinesa opetuksille ja ohjeille uskollisesti ja kuuliaisesti, ne pitävästi ja täyttävästi, tai niitä vääryyden uhreiksi joutuneita "lähimmäisiä" on nähnyt hänet!.


      • Anonyymi

        Mutta jos oli yhtään tullut isäänsä niin piti olla kokolailla ruma mies. Isänsähän sai naista vain kerran, tuhansien vuosien aikana. Vaikka yleensä valta houkuttaa naisia kuin lanta kärpäsiä.


    • rukouksessa

      anomme Herralta armoa ja johdatusta. Rukous ei ole päiväunemlointia ja fantasiaa.

      • a-nonyymi

        Efesolaisille 4

        23mutta että teidän tulee uudistua mieleenne vaikuttavassa voimassa 24 ja pukea yllenne uusi persoonallisuus, joka luotiin Jumalan tahdon mukaan tosi vanhurskaudessa ja uskollisuudessa.


      • Milläs mittaatte?
        a-nonyymi kirjoitti:

        Efesolaisille 4

        23mutta että teidän tulee uudistua mieleenne vaikuttavassa voimassa 24 ja pukea yllenne uusi persoonallisuus, joka luotiin Jumalan tahdon mukaan tosi vanhurskaudessa ja uskollisuudessa.

        Päästä / Taivaasta maahan (kantapaahan) ja maasta (kantapäästä) taivaaseen / päähän, = täydellisyyteen asti, kasvanut.


      • otakops
        Milläs mittaatte? kirjoitti:

        Päästä / Taivaasta maahan (kantapaahan) ja maasta (kantapäästä) taivaaseen / päähän, = täydellisyyteen asti, kasvanut.

        Jos tollee mittaa niin Jeesus oli aika pitkä:

        Joh.Ilm 1:8 "Minä olen A ja O", sanoo Herra Jumala, joka on ja joka oli ja joka tuleva on, Kaikkivaltias.
        1:17 Ja kun minä hänet näin, kaaduin minä kuin kuolleena hänen jalkojensa juureen. Ja hän pani oikean kätensä minun päälleni sanoen: "Älä pelkää! Minä olen ensimmäinen ja viimeinen,
        1:18 ja minä elän; ja minä olin kuollut, ja katso, minä elän aina ja iankaikkisesti, ja minulla on kuoleman ja tuonelan avaimet.

        21:6 Ja hän sanoi minulle: "Se on tapahtunut. Minä olen A ja O, alku ja loppu. Minä annan janoavalle elämän veden lähteestä lahjaksi.
        22:13 Minä olen A ja O, ensimmäinen ja viimeinen, alku ja loppu.


    • että tälleen

      Visualisointia rukouksessa tulee välttää, ainakinmikäli uskomme Euagrios Pontoslaista (345-399). Hän kirjoittaa "kun ikävöit nähdä taivaallisen isäsi kasvoja, älä rukoillessasi koskaan yritä nähdä minkäänlaista kokoa tai muotoa."

      • onko siis

        väärin rukoilla kirkossa koskapa alttaritauluissa yleensä on kuvattuna tietyn kokonoinen ja näköinen Jeesus?


      • a-nonyymi
        onko siis kirjoitti:

        väärin rukoilla kirkossa koskapa alttaritauluissa yleensä on kuvattuna tietyn kokonoinen ja näköinen Jeesus?

        Ei ole väärin - alttaritaulun Jeesus ei ole esikuvansa näköinen, mutta hänen ulkonäkönsä sijaan huomio on tarkoitettu kiinnitettäväksi alttaritaulun aiheeseeen ja tunnelmaan.

        Tyrvään Pyhän Olavin kirkossa haluaisin käydä tsekkaamassa Osmo Rauhalan ja Kuutti Lavosen maalaukset. Onko joku käynyt?
        http://www.kokemaenjokilaakso.fi/2009/08/13/katso-kuvia-tyrvaan-pyhan-olavin-kirkon-uusista-maalauksista/


    • nopea laskutoimitus

      Yhtä pitkä kuin Napoleon. 168cm.

      • 168cm

        samaa olin kirjoittamassa.


    • nyt jo mummoikäinen

      Minusta on hienoa, että Jeesuksesta ei ole tarkkaa ulkomuotoprofiilia ja varmaan on Pyhä Henki niin tarkoittanutkin asiat tallentaa. Kukaan ei voi omia Jeesusta vain itsensä kaltaiseksi vaan Vapahtajamme on sama meille kaikille.
      Varmaan Jeesus ei siitä pahastu, kun koin jollakin tapaa ihastuksen tuntemuksia teininä Jeesusta kohtaan. Hänet taiteilijat kuvaavat pitkähiuksisena lempeänä nuorena miehenä.

    • Esa ja Jesaja

      "Ei ollut hänellä vartta eikä kauneutta; me näimme hänet, mutta ei ollut hänellä muotoa, johon me olisimme mielistyneet.
      Hän oli ylenkatsottu, ihmisten hylkäämä, kipujen mies ja sairauden tuttava, jota näkemästä kaikki kasvonsa peittivät, halveksittu, jota emme minäkään pitäneet." Jesaja 53:2-3

      Olisiko sitten ollut melko pienikokoinen ja vähäinen kuin karitsa, ei varmaan ihan niin laiha kuin joissain alttaritauluissa koska oli niin eläväinen ja toimelias mies. Ihmiset odotti Messiaan olevan sellainen suuri sankarityyppi mutta eivät edes tunnistaneet häntä koska oli niin erilainen kuin kehittelemänsä mielikuvat. Mutta en ole varma oliko tuossa Jesajan kuvauksessa kyse Jeesuksesta ristiinnaulittuna ja ruoskittuna, ja vain siksi ei niin miellyttävän näköisenä? Torinon käärinliinan kuva on melko iso mutta sen aitoudesta kun ei voi olla satavarma.

    • JeesuksenUlkonäöstä

      Jeesus oli mahdollisesti taitava ja hyvä puhuja sekä karismaattinen - siis karismaattinen sen ajan juutalaisten näkökulmasta. Jeesuksella oli tumma ja paksu kihara tukka jonka sortuvat valuivat öljyttyinä hikisille ohimoille ja heti ohimoilta alkoi siististi huolliteltu musta parta.

      Jeesuksen ruskeissa silmistä lähti palava ja jyrkkä katse mutta tuuheat kulmakarvat ja vahva koukkunenä sai ihmiset luottamaan tuohon noin 160-170 senttiä pitkään mieheen. Ammatiltaan Jeesus oli puuseppä ja rakennusmies, joten fyysisen työn takia hän oli vanttera rakenteinen ja jänteikäs pien yrittäjä. Paavali eli Saul mainitsee Jeesuksen olleen varakas, ennen kuin ryhtyi kiertäväksi saarnaajaksi ja itseoppineeksi opettajaksi. Koska Jeesus käveli paljon ja kulki vuoristoisessa maastossa joten miehen pohkeet olivat paksut.

      Muutoin Jeesus oli saman näköinen kuin oppilaansa ja pukeutui yhtä arkisesti. Kuten muillakin juutalaisilla, oliivin sävyistä ja isorokko arpien kirjaamaa kehoa sekä riisitaudin runtelemia koipia verhosi kevyt vaökoinen tunika ja sen päällä paksu villatakki. Asun kruunasi vyö joka toimi laukkuna ja makuualustana sekä viitta jonka kulmiin oli kiinnitetty tupsut. Jalassaan Jeesuksella oli sandaali ja kädessään sauva tai keppi joka helpotti kulkemista pitkillä matkoilla. Jeesuksen äidinkieli oli Galilean aramea, mutta miekkonen osasi todennäköisesti myös hepreaa jota opetettiin kouluissa ja kreikkaa joka oli alueen virkakieli.

      Tässä on aika tiiviisti se mitä tutkijat ovat ajatelleet Jeesuksen ulkonäöstä, kaukana on hyvin länsimainen ja vaaleaihoinen Jeesus pitkineen sliipattuineen hiuksineen jollaisia näkee paljon alttaritauluissa. Lähempänä Jeesuksen oikeaa ulkonäköä ovat juutalaiset, syyrialaiset ja irakilaiset. Ja vaikka Jeesus oli fyysisesti hyvässä tikissä, mies kärsi puutetaudeista yksipuolisen, vähäravinteisen ja heikosti vitamiinejä sisältävän ruokavalion takia.

      • Anonyymi

        Konsulttiainesta.


    • Anonyymi

      Pituus 191 cm

      • Anonyymi

        142-senttinen kampurajalkainen kääpiö


    • Jeesusken pituutella ole mekitystyä,elämä kannasta,vaan hyväksytkö hänen tarjouksensa,vai käänätkö selkäsi.

    • Anonyymi

      > Kumma kun raamatun tärkeimmästä henkilöstä ei minkään laista kuvausta.

      Niin, sillä kun ei ole oikeastaan merkitystä.

      "Henki on se, joka eläväksi tekee; ei liha mitään hyödytä. Ne sanat, jotka minä olen teille puhunut, ovat henki ja ovat elämä."
      Joh. 6:63

    • Anonyymi

      Eikö kukaan ole kuullut Pontius Pilatuksen testamentistä, joka löytyi Roomasta? Siinä Pilatus kuvaa Jeesuksen ulkomuotoa, 'hän oli päätä pitempi kuin muut juutalaiset. Hänellä oli vaalea iho erotuksena muun kansan kellertävästä ihosta ja kullanväriset hiukset. Hänen silmänsä olivat harmaat'.
      Torinon käärinliina on erittäin todennäköisesti aito.

      • Anonyymi

        Torinon kääreliina on tunnetusti ja todistetusti väärennös. Samoin kuin kaikki ne ristinkappaleet joista voisi rakentaa uuden Bomban talon. Olemattoman uskon vahvistamiseksi hyväksytään epätoivoisetkin huijaukset aidoiksi.


    • Anonyymi

      Hitlerin mittainen 165cm.

    • Anonyymi

      Liian lyhyt - jalat ei yltäneet maahan.

    • Anonyymi

      Optimisti puhuu pituudesta, pessimisti kielii lyhyydestä.

    • Anonyymi

      Jeesus oli koripalloilija , mutta ei saanut koreja lyhyytensä tähden.
      Sekös harmitti jeesusta ja jeesus keksi, että taivaassa olen pitkä ja saan kaikki kolmoset sisään.

    • Anonyymi

      emme tiedä mutta hän on vitun homo

    • Anonyymi

      Oliko isot munat?

    • Anonyymi

      Oliko ympärileikattu?

    • Anonyymi

      On mutta lipsahti vähän liikaa.

    • Anonyymi

      > kuinka pitkä Jeesus oli?

      Riittävän pitkä.

    • Anonyymi

      10 senttinen sillä oli.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      26
      1356
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1282
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1196
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1194
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1173
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1171
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1167
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1154
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1139
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1130
    Aihe