Hei!
Olen 23 v. lähihoitaja (ko. kuntoutus) ja ollaan vakavasti mietitty, et jos muutettas ens vuonna etelään, koska tuntuu et siellä on paljon enemmän valinnanvaraa töiden suhteen yms. Mut mistä sitä alottas? Mulla on 3 v. työkokemusta haastavasti käyttäytyvistä nuorista autisteista.. Mukana muuttas myös avomieheni (kääntäjä, tekee töitä siis pääsääntöisesti kotona) ja meidän 2 v. (siis muutto hetkellä) poika. Olisiko ensin parempi etsiä työpaikka ja sit suunnitella asusto suht. läheltä? Jonkin verran asuinalueista tiedän, mut mitkä olis mukavia? Mikä asuntojen tilanne siellä on esim. VVO? Asutaan tällä hetkellä myös kyseisellä firmalla. Asiallisia neuvoja, kiitos :)
Suunnitelmissa muutto Helsinkiin, neuvoja!
5
166
Vastaukset
- rwte
VVO on ihan helvetin kallis, samoin Sato.
- 13 + 1
Jos haluat elää rauhassa, niin älä muuta Helsinkiin tai pääkaupunkiseudulle yleensäkään. Täällä on niin paljon kaikkea p*skaa ettei sitä jaksa jos tietää minkälaista täällä ennen oli. Nykyään somaleita on myös joka puolella sekä narkkareita ja alkoholisteja. Syntyperäisenä helsinkiläisenä muutan kyllä joskus pois pk-seudulta kokonaan.
- TöitäLöytyyHeti
"Olisiko ensin parempi etsiä työpaikka ja sit suunnitella asusto suht. läheltä?" On. Luottotiedot tarkastetaan ja ellei ole työpaikkaa on ainoita mahdollisuuksia saada asunto opiskelijana. Varmasti löytyy töitä Helsingistä ja kehyskunnista lähäreille (lähärikoulutusta oppisopparirilla on järjestetty työvoimapulan vuoksi). Parhaiten töitä löytyy lähiöistä ja älä anna rekrytoijan vedättää (esim. Herttoniemen sairaalassa on ollut työvoimapula). Yksityisellä Rinnekoti on paikka, jonne voisit työllistyä. Kääntäjille työn löytyminen ollee huomattavasti hankalampaa kuin lähäreille ja koska kääntäjiä on paljon niin ansiotaso ei liene kehuttava.
Tällä hetkellä minun mielestäni Lauttasaari on hinta/laatu -suhteessa ehkä pk-seudun ykkönen; keikkalainen sahaa sekä Espooseen että Helsinkiin ja metron jälkeen kysyntä ja hintataso nousevat -> nyt olisi oikea hetki muuttaa Lauttasaareen. Sairaala-alalla suosittuja ovat Taka-Töölö ja Meilahti -> olisi kollegat vapaa-aikana lähellä - ne kakkosvaihtoehtona. - uusstadilainen
Vanhempien tuttavaperhe muutti äskettäin tänne. Rouva sai töitä Meilahden sairaalasta eikä taida olla edes mitään koulutusta, tai jos on, niin on juurikin lähihoitaja. HUS järjesti perheelle kämpän Ruoholahdesta. Ehkä astetta halvempi kuin normivuokrat alueella. Eli jos hommaat ensin duunin, voit saada työnantajan kautta asunnon. Hoitoalan duunin saa varmaankin heti - myös lastentarhantätiksi voi päästä, ainakin niistä tuntuisi olevan pulaa. En kyllä tiedä, pääsetkö autisteja hoitamaan, mutta muuten siis hoitoalalla on takuulla töitä täälläpäin.
Toi mainitsemani Ruoholahti on ihan ok asuinalue (paljon asuntoja, toimistoja, kaapelitehdas ja pari isoa ruokakauppaa pienehkö kauppakeskus) ja yhden metropysäkin päässä keskustasta - jatkossa siitä pääsee sitten metrolla myös Lauttikseen ja Espooseen. Itse asun Taka-Töölössä ja tykkään. Edellä mainittu Lauttasaari on varmasti myös hyvä. Muita hyviä kantakaupungissa (ratikkareittien varrella): Munkkivuori / Munkkiniemi, Meilahti (paitsi Töölöntullin alue, itse en ainakaan tykkää). Myös Pasila on minusta ihan hyvä, vaikka moni kyllä inhoaa etenkin itäistä puolta.
Toki sitten myös esim. Kaivopuisto ja Eira on pirun kivoja, samoin vaikkapa Kruununhaka ja Katajanokka, mutta jos nyt vaikkapa Meilahdessa on töissä, niin nuo aiempana mainitut on ehkä kulkemisen kannalta järkevämpiä. Punavuori ja etenkin Kallio on jonkinasteisia trendikaupunginosia, mutta itse en kumpaankaan muuttaisi. En myöskään suosittele Kamppia, ellei sitten ole siitä osasta, joka osuu lähelle Ruoholahtea/Hietalahtea/Hietaniemeä.
VVO:n ja Saton kämpät täälläpäin etenkin kantakaupungissa käytännössä samanhintaisia kuin yksityisellä. Voivat olla jopa kalliimpia. Varmaankin kaksio (vähintään) pitää olla, jos teitä on perhe muuttamassa. Vuokrat ed. mainituilla alueilla 750 (pieni, tyydyttäväkuntoinen) - 1 100 euroa / kk. Noin 950 eurolla löytyy jo kivasti valinnanvaraa.
Olen muuten minäkin ammatiltani kääntäjä ( toisinaan opettaja) ja kotosalla pääosin teen töitä.- Uusstadilaiselle
Pieni lisäys hyvään kirjoitukseesi_
"Kaivopuisto ja Eira on pirun kivoja."
Kaivopuiston asukasluku on alle 1.000 (miten sen lähetystöväen laskee) ja Eiran kohtuuhintaiset kämpät around 20 neliötä - eli eivät realistisia.
Kaupungin vapaarahoitteiset asunnot (Stadin asunnot.fi) eivät ole mitään halpoja.
Edellisen mainitsemista Munkkivuori unohtui. Ratikkalinjojen päässä, ihan keskiluokkaa eikä mitenkään muodikas (trendi-ihmiset ja yliopisto-opiskelijat eivät kilpaile samoista kämpistä) on ihan ok.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?
Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial151730Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin
Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras1401712Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä
Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva3041352Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot
Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks4221098Mies profiloin sinut
Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.2101086- 132984
- 285965
Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."
Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt3935- 10915
- 77897