Työhaastatteluun ei voi mennä ryysyissä

köyhö miäs.

Joten koska sossu ei kustanna uusia vaatteita niin en mene työhaastatteluihin.

34

310

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nuukuus kunniaan

Pesemällä, tekemällä pieniä korjauksia ja silittämällä saa vanhoistakin vaatteista siistejä tai ainakin entistä siistimpiä.

• Jack and Jones

Helevetin avuttomat, kierrätyskeskuksesta löytyy siistejä kamppeita lähes ilmaiseksi. Esim Jack &Jones farkut varmaan käyttämättömät, kun nappilista oli niin tiukka ja koskemattoman näköinen, maksoi 50 settiä. Samoin lapsille uudenveroisia kamppeita 0,5-2 euroo kipale. Samoin kirppareilta muutamalla eurolla monen kympin vaatteita. Kerran-kaksi viikossa kierrän 3-4 eri kirpparia ja lähes aina tarttuu mukaan merkkivaatteita lähes ilmaiseksi.

• Yli 20v kirppiksiä
        Jack and Jones kirjoitti:

Helevetin avuttomat, kierrätyskeskuksesta löytyy siistejä kamppeita lähes ilmaiseksi. Esim Jack &Jones farkut varmaan käyttämättömät, kun nappilista oli niin tiukka ja koskemattoman näköinen, maksoi 50 settiä. Samoin lapsille uudenveroisia kamppeita 0,5-2 euroo kipale. Samoin kirppareilta muutamalla eurolla monen kympin vaatteita. Kerran-kaksi viikossa kierrän 3-4 eri kirpparia ja lähes aina tarttuu mukaan merkkivaatteita lähes ilmaiseksi.

Nää on kato niitä "ei kirppikseltä voi ostaa mitään muiden haisevia p*skaisia ryysyjä".... ihan niinku ei osattais käyttää pesukonetta. Mikäpäs siinä, jääpä paremmin itselle löytöjä ;D

• ryppynen pummi.

Milläs silität kun ei ole rautaa ja ei ole konetta millä ompelee.

• köyhä miäs.
        Jack and Jones kirjoitti:

No ei varmaan löydy kun täällä ei ole sellasta. Jonkun muun vaate ei välttämättä sovi minulle tai kaikille.

• ........

Aivan, siisti villaliivi on ihan asiallinen vaate.
        Minuun suhtauduttiin ymmärtävästi kun ei ollut asianmukaisia työjalkineita ensimmäisenä päivänä, selitin ettei ollut rahaa ostaa.
        Ei ole pätevä syy kieltäytyä se, ettei ole päällepantavaa. Karenssia pukkaa.

• Asiallinen jos halua
        ........ kirjoitti:

Aivan, siisti villaliivi on ihan asiallinen vaate.
        Minuun suhtauduttiin ymmärtävästi kun ei ollut asianmukaisia työjalkineita ensimmäisenä päivänä, selitin ettei ollut rahaa ostaa.
        Ei ole pätevä syy kieltäytyä se, ettei ole päällepantavaa. Karenssia pukkaa.

Sinuun etkä itse suhtaunut asiallisesti. Nimittän työasu ja -jalkineet tulis työnatajan kustantaa.

On syytä pukeutua sillätavoin kun haetun työn "imago" edellyttää.
        Jos haluaa töitä. Elle röhnystä kepn kanssa tupakalle ja oluelle haisevat rääsyt päällä, kaivat korvia ja nenää. Haukottelet

• Näin se vaan menee
        Asiallinen jos halua kirjoitti:

Sinuun etkä itse suhtaunut asiallisesti. Nimittän työasu ja -jalkineet tulis työnatajan kustantaa.

On syytä pukeutua sillätavoin kun haetun työn "imago" edellyttää.
        Jos haluaa töitä. Elle röhnystä kepn kanssa tupakalle ja oluelle haisevat rääsyt päällä, kaivat korvia ja nenää. Haukottelet

Höpöhöpö, työnantaja ei todellakaan kustanna mitään kenkiä, mutta jos töissä pitää olla joku erityinen "firman puku", niin sen teitysti saa työnantajalta. Orjatyöläiset tosin on eri juttu, ne ei välttämättä saa minkäänlaisia "firman vaatteita", koska eihän ne ole oikeasti työsuhteessakaan... Jos taas työpaikka on sellainen, missä ollaan omissa vaatteissa (esim toimisto jne), niin sillonhan tietysti jokainen hankkii vaatteensa itse...

• KKHS

Työhaastatteluun voi mennä ryysyissä

• AIJJAIJAI! :D

Hajoo siihen, ettet saa koskaan naista tai terveellistä ruokaa hiluillasi! :DDD

• sinne vaan

Siis miksei voi? Eihän se ole sen kummempi paikka kun kauppaan meno!!
      Itse menen ihan samoissa vaatteissa kun olen normaalistikin. Semmoiseiin paikkoihin mihin en halua mennä töihin, sinne laitan vielä huonommat ja olen vähän epäsiisti ja leikin tyhmää. Se pätee, koskaan ei ole otettu semmoseen paikkaan mihin en halua.
      Mutta muuten normaalit vaatteet. En hienostele missään.

• Myy tietokoneesi

niin saat rahaa!

• Kierrätys kunniaan

Kirppikselle vaan, sieltä löytyy vaatetta. Minä voisin ostaa vaatteeni oikein hyvin kaupasta tai netiiputiikeista, mutta hankin ne kuitenkin pääosin huutonetistä tai kirpparilta.
      Syynä se, että noista paikoista löytyy persoonallisempia.
      Alusvaatteet ostan kaupasta, mutta miltei kaiken muun em. paikoista, eikä yhtään haittaa vaikka on muiden käyttämiä.
      Uudenkarheita ja puoli-ilmaisia ja pesemällä ne ennen käyttöä, ne tuntuu ihan omilta.

• ?????

Ja missähän tuollaisia kirppiksiä on , mistä öytyy noita "uuden karheita "vaatteita.

Ja olet varmaan telttakokoa, jos joskus vähän siistimpi vaate löytyy se on liian suuri, koska keskiverto koot kirppiksillä näyttävät olevan L-6XL

Täälläpäinon kirppisten vaatetarjonta todella huono, aivan puhkikulunutta ja lpuunpidettyä vaatettta tarjoavat, lisäksi hinnat sellaisia että alennusmyynneistä löytää edullisemmin.Esim. 50-70 prosentin ale on kannatava, ja vaatekin uusi!!

• Kierrätys kunniaan
        ????? kirjoitti:

Ja missähän tuollaisia kirppiksiä on , mistä öytyy noita "uuden karheita "vaatteita.

Ja olet varmaan telttakokoa, jos joskus vähän siistimpi vaate löytyy se on liian suuri, koska keskiverto koot kirppiksillä näyttävät olevan L-6XL

Täälläpäinon kirppisten vaatetarjonta todella huono, aivan puhkikulunutta ja lpuunpidettyä vaatettta tarjoavat, lisäksi hinnat sellaisia että alennusmyynneistä löytää edullisemmin.Esim. 50-70 prosentin ale on kannatava, ja vaatekin uusi!!

Kyllä minä olen ihan kokoa 36, jos se on sitten telttakoko, niin olenkin tällainen valas mielelläni.
        Sille en voi mitään, jos itse et kirppiksiltä hyviä löydä, joten pahan mielesi purkaminen on typerää.
        Itse löydän hyvin usein vaatteita kirppiksiltä, joissa on vielä laputkin kiinni.

• siisti ja nuuka

Minä olen työssäkäyvä ja kuljen kirppisvaatteissa. Työvaatteet riisun heti kotiin päästyä, jotta ne pysyvät siisteinä. Kotona neljän seinän sisällä voi kulkea niissä ryysyissä, mutta jos lähden kävelylle, niin sitten panen päälle ulkoiluvaatteet. Nytkin päällä on 3 euron pitkähihainen tunika, uutena alennusmyynnistä -30 % ostetut nahkaiset työsandaalit, uutena ostetut noin 1,50 euron nilkkasukat (reiät parsittuina), 5 euron mustat suorat housut kirppikseltä ja alusvaatteet on ostettu uutena, mutta vähintään 25 % alennuksella.

Jos ei omista siistejä vaatteita ainuitakaan, niin voi miettiä, että miksi. Jos on yksi vaatekerta, jota pitää ns. parempina vaatteina, niin nillä voi mennä työhaastatteluihin, kyläilemään jne. Muun ajan voi pitää ryysyjä päällä. Pahimpaan hätään voi vaikka pyytää lainaksi joltakulta siistit vaatteet, jos ei juuri nyt ole rahaa.

Käsittääkseni kuitenkin työttömätkin saavat joka kuukausi rahaa, josta osan voi joskus käyttää vaatteisiinkin. Pitäähän sitä Suomen oloissa jonkinlainen vaatekerta olla päällä. Enemmänkin kyse on siitä, että ne vaaterahat on tuhlattu johonkin muuhun.

• 33-3

Tuohan on varmasti jokaiselle itsestään selvää, että kotona käytetään eri vaatteita kuin töissä, samoin lenkille, mökille, harrastuksiin , vierailulle ym. taas eri vaatteet.Ryysyihin en silti pukeudu koskaan, en kotonakaan!

Minä pistän vielä paremmaksi::)) riisun työvaatteet pukukopilla lähtiessäni,omaan työvaate-edun, ja työpukuni onkin kauniin valkoinen...::)))

• Temmes

Johonkin paskaduunin tarjoamiseen paskaset vaatteet, niin saattaa välttyä orjaksi tulemiselta.

• näino

Kirppiksellä on enimmäkseen naisten vaatteita. Miesten vaatteet on lumppuja, koska miehet yleensä käyttää vaatteet loppuun.

• Olen ostanut

kirppiksiltä ja kierrätyskeskuksista merkkivaatteita joita en iki päivänä raaskisi ostaa uutena liikkeistä. Ja hei, olen ympäristön mielestä miljonääri.

• Kierrätys kunniaan

Varmasti riippuu niin paljon kirppiksestäkin. Aikuinen poikamme osti viime viikolla kirppikseltä kolmella eurolla hyvännäköisen mokkatakin, dieselin farkut 8 euroa, kolme kpl. käyttämättömiä ruudullisia flanellipaitoja yht. 20 euroa.
        Nuoren miehen kevätvaatteet yhteensä 31 euroa.

• köyhä.

Minun kotivaatteet on samat kun työvaatteet. Ei ole paljon vaihtoehtoja. Allöttääkin mennä töihin lähes samoissa vaatteissa joka päivä.

• hymmh???

Kyllä se totta on että ulkonäöllä, viitaten asialliseen pukeutumiseen, on merkitystä työpaikkahaastatteluissa. Merkkivaatteillakaan tosin ei varmaan työpaikkaa saa, jos hakijan suusta työhaastatteluissa tulee vaan tuubaa, mutta on se niin, että jos työpaikkahaastatteluun menisi reikäisissä verkkareissa ja viisi vuotta vanhoissa sidostesukissa, tuskin kukaan työnantaja innostuu, paitsi jos kyse olisi työpaikasta missä työntekijän ei tarvitse olla tekemisissä yhdenkään ihmisen kanssa työpäiviensä aikana. Ja varmasti on totuus, että sosiaalitoimiston tuista ei vaatteita osteta, korkeintaan ehkä niitä ehjiä sukkia ja muuta. Tais joku iltapäivälehden toimittajakin taannoin tehdä testin, että miten selviäisi kuukaudenkaan toimeentulotuella ja totesi asian haasteelliseksi. Hän oli tainnut ostaa kengät Virosta, jotka päästi vettä sisään jo parin viikon sisällä, se testaajatoimittaja.

Itse en haluaisi ostaa halpojen ketjujen riistotyövoimalla teetettyjä halparytkyjä halpakaupoista - kun nehajoaakin parin käyttökerran jälkeen, mutta pienillä varoilla juuri ei muuhun mahdollisuutta. Kirppiksillä en käy, kun inhoan ylipäätäänkin krääsää ja tulen huonovointiseksi kirpputoreillakin, että kuinka paljon ihmiset ostavat turhaa tavaraa.

Joku tuolla kehui kulkevansa kirppisvaatteissa ja niiden olevan hyviä. Voi varmasti ollakin, jos jaksaa kulkea liikkeissä, minä en jaksa. Voihan se jonkun mielestä olla epäeettistäkin ja niin olisi omastakin mielestäni jos mulla olisi enemmän rahaa käytettävissä vaatteisiin ja jos silti ostaisin halpoja rytkyjä ketjuliikkeistä, mutta itse ostin juuri kivijalkakaupasta merkkivaateliikkeestä -70% alennuksella villasekoiteneuleen, jonka hinta oli 5 euroa alennusten jälkeen. Miksi olisin lähtenyt tonkimaan muiden vanhoja lumppu- vaatteita kirppiksille, kun todennäköisyys että olisin löytänyt yhtä siistin ja uudelta näyttävän neuleen kuin hankkimani, olisi ollut yhden suhde sataan. Enemmänkin pitäisi puuttua siihen, että millä edellytyksillä riistotyövoimalla idän maissa vaatteita teetättävät länsivaateketjut saavat toimia ja miten veroja niiltä peritään lännessä, kuin haukkua ainakaan pienituloisia tai köyhiä siitä, että joutuvat ostamaan vaatteensa juuri näistä ketjukrääsäliikkeistä, vaikka eivät haluaisikaan.

Mulla ei varmaan viiteen vuoteen olisi ollut yksiäkään siistejä kenkiä tai vaatteita, jollei mun sukulaiset olisi lahjoina niitä mulle antaneet, koska on kokemusta kituuttamisesta, että kun pakolliset laskut pitää aina maksaa, ei paljoa shoppailla. Ehkä kerran tai kaksi kertaa vuodessa käyn vaatekaupassa ostamassa uuden vaatekerran, sen usempaan shoppailuun ei ole varaa. Enkä tajua ihmisiä, jotka viihtyvät meluisissa ostoskeskuksisssa.

• isohko muttei lihava

Joo - ei löydy telttakangaskokoa kirppareilta. Ei ainakaan täältäpäin. Kauan olen etsinyt XL-koon takkia ja on vielä löytymättä. Koot loppuvat kummasti tenavakoon L:ään. Sitä olis tarjolla vaikka kuinka. Sen yli ei mitään.

• ruma työtön.

Itse en osta vaatteita kun pakosta ja sellaisia jotka näyttää hyvältä.Aivan sama mitä muut sanoo mutta kyllä ulkonäkö vaikuttaa työn saantiin todella paljon. Rumilla vaatteilla ei varmaan saa töitä vaikka olis kuinka ammattilainen ja hyvä työntekijä.

Ei sosku voi sanoa mitään jos ei saa töitä sen takia että ei ole varaa ostaa kunnollisia vaatteita. Olen ollut töissä jossa kaikki naiset ainakin katsoi minua kun jotain puliukkoa kun siellä kun kuljin verkkareissa ja maalissa olevissa kengissä.

• .........

Näin se taitaa olla, entinen työtoveri oli hyvin puettu, miellyttävä-ääninen ja -käytöksinen. Kun hän sai töitä, hän järjesteli työaikojaan miten lystäsi, lähti pois silloin kun sattui, ja juorusi muista, kunnes kaikki inhosivat häntä.

• hyi helvato

Minä en suostu ostamaan kirpparilta luteisia ja täisiä vaatteita.

• mies.

En minäkään. Pitää olla siistit vaatteet että olis edes jotain mahista saada töitä. Ei kukaan palkkaa kodittoman näköistä.

• siisti ja fiksu oon

Ei pitkä aikatyötön pääse töihin vaika olis pariisin muoti talon kalleinmat vaatteet päällä.

• Näin se vain on

Aloittajalle tiedoksi: Joka kuukausi sossu antaa sinulle asumismenojen jälkeen 480 euroa kuussa elämiseen. Esim. uudet farkut saa parillakympillä, kengät, paita, takki, koko satsi reilu huntti. Tosin jos on ryypännyt rahansa niin se on sitten aivan oma valinta.

Jos ei mene työhaastatteluun niin karenssi ja toimeentulotuesta pois 20% ja kun vieläkin kieltäytyy niin 40% pois. Saa olla kotona 24/7, ei tarvitse ryysyissä kadulla kulkea.

• köyhä ja kipeä

Ikäihmisenä kommentoin.
      Jos näin epätoivoista olisi kuin tästä ketjusta voisi päätellä, kaikki riippuu siitä miltä näyttää. Miten itse koin nuorena, työelämään oli vaikea päästä, he joilla oli sananvaltaa vetosivat itsestä riippumattomiin syihin, kun on sellainen perhekin, ja mitä vain keksivätkin.
      Mutta sitten kun siihen pureutuu, saa mainetta hyvänä työntekijänä.
      Jopa päinvastoin kun tuttava oli liian sliipattu sai ikäviä kommentteja.
      Kunhan on siisti ja peseytyy päivittäin, on kohtelias siinäkin muille.

• siisti.

Nykyään ihmiset on niin pinnallisia ja jos vähänkin näyttää huonolta niin oletetaan että tuo ei osaa mitään joten pitää olla siistit vaatteet jos haluaa töitä saada. Ulkonäkö on puolet työhakemuksesta vähintään ja varsinkin jos meet johonkin asiakaspalveluun töihin niin ei sinne verkkareissa sinua oteta.

• dfsfd

Kirppareilta ja kierrätyskeskuksista saa todella hyviä ja edullisia vaatteita. Ne voi katsokaas ihmiset aina pestä ostamisen jälkeen. Pyrin aina itse ostamaan kirppareilta tai vastaavista vaatteet, huonekalut yms. Alusvaatteet ja sukat tosin ostan uutena suoraan kaupoista. Näin jää sitten rahaa enemmän omille harrastuksille

• Kohtalon hetket...

Se on kuule nykyään ihan se ja sama onko sulla vaatteita siellä haistattelus ollenkaan, ei töitä enää oo ja eikä niihin enää pääse! Mennää koti turmion teitä.....totuus näkyy pian eletystä elämästä....

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään

Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää
      Maailman menoa
      138
      3829
    2. Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa

Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri
      Maailman menoa
      336
      2964
    3. Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla

Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt
      Tv-sarjat
      8
      1865
    4. Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."

Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa
      Suomalaiset julkkikset
      5
      1598
    5. Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?

Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja
      Tv-sarjat
      4
      1079
    6. Mun kaikkialta häviäminen

Ei liity sinuun. Muista se. ❤️ Mua kiusataan enkä mä enää jaksa.
      Ikävä
      71
      934
    7. Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan

Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar
      Kaste
      38
      864
    8. Onko teillä

minkä tyyppisiä seksifantasioita kaivattunne kanssa?
      Ikävä
      44
      774
    9. Inhottaa ajatus siitä

Miten monia olet pannut.
      Ikävä
      65
      741
    10. Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan

Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat
      Kuhmo
      22
      708
    Aihe