Perussuomalaisten puheenjohtaja Timo Soini kysyi Martti Mölsän kysymyksen jälkeen konkurssilainsäädännöstä – sanoen Mölsän tuntevan pitkäaikaisena yrittäjänä yrittäjän vaikeudet.
- Näettekö mitään tarvetta konkurssilainsäädännön uudistamiselle? Kun epäonnistujalla menee rahat ja omaisuus, sen voi laskea riskinkannon piiriin, mutta mitä aiotte tehdä yrittäjän hyväksi niin, ettei häneltä mene tulevaisuus, että joutuisi velkaloukkuun? Kuten Yhdysvalloissa on omaisuuden- ja varojenhallinnanjärjestelmä chapter 11, jonka mukaan menee rahat ja omaisuus, mutta ei tulevaisuus, Soini kysyi.
Oikeusministeri Anna-Maja Henriksson (r.) vastasi, että meneillään on lainuudistus, jonka mukaan ammatinharjoittajakin voisi päästä velkajärjestelyn piiriin.
Kuinka yrityksille rahoitusta?
Eduskuntaryhmän toinen varapuheenjohtaja Kaj Turunen (ps.) kysyi vielä, kuinka hallitus aikoo parantaa kasvuyritysten rahoitusta uuden kasvun kynnyksellä.
- Ongelma on, että pankeista saa rahaa usein vain kohtuuttomilla ehdoilla. Mitä aiotte tehdä pullonkauloille?
Vapaavuoren mukaan ongelmaan pitää varautua. Suomessa on 265 000 yritystä, eikä akuuttia ongelmaa ole nyt, mutta kasvun hetkellä voidaan havahtua rahoituksen puutteeseen. Finnvera ja uusi kasvurahasto auttavat siinä.
Timo Soini: Helpotetaanko konkurssin tehneen asemaa?
8
57
Vastaukset
- sekoomusko
Timo yrittäjien puolella. Kokoomus muka yrittäjien puolue
- oligarkien tukijouko
Isompien yrittäjien ja etenkin rikkaiden omaisuutta suojelemassa. Siinä on kuitenkin hitusen perää ettei rikkaat karkaa kuten Walhroos Suomesta.
- yritäjäksi?
Kuka uskaltaa enää alkaa yrittäjäksi?
- rahat säätiölle
Soini yrittää vielä jälkikäteen hakea hyvityksiä SMP:n konkurssista.
- mielipiteeni
Parempi vaan perustaa osakeyhtiö, mutta toiminimellä toiminen yrittäjänä on luotettavuuden merkki kun vastaa vähän enemmänkin niistä vastuista.
Voishan kuitenkin jollekin heikosti sinnittelevälle pienyrittäjälle tarjota työkkäritukea vaikka starttirahana näinä huonoina aikoina että jos se yhtään helpottaa.- Mielipidettä pukkaa
Miten kuvittelet PK-osakeyhtiön "vastaavan", kyllä siellä on ristiinrastiin omistajien ja sukulaisten nimet pitkin ja poikin takauksissa.
Toiminimellä toimiva pienyritys hyvin harvoin puolustaa paikkaansa, eikä ole sen luotettavampi.
- televa persu
Kyllä pienyrittäjää pitää tukea. Vasemmistosta siihen ei saa tukea
- Näin on
- Näettekö mitään tarvetta konkurssilainsäädännön uudistamiselle? Kun epäonnistujalla menee rahat ja omaisuus, sen voi laskea riskinkannon piiriin, mutta mitä aiotte tehdä yrittäjän hyväksi niin, ettei häneltä mene tulevaisuus, että joutuisi velkaloukkuun? Kuten Yhdysvalloissa on omaisuuden- ja varojenhallinnanjärjestelmä chapter 11, jonka mukaan menee rahat ja omaisuus, mutta ei tulevaisuus, Soini kysyi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.2812926Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka572326Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3482007- 1151733
Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois1121681Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2121375- 661317
- 681253
- 581232
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl771181