Kaikille niille, jotka ovat tätä kokeneet.

~~tähkäpää~~

Luin erästä ketjua täällä ja nämä ajatukset tulivat mieleeni:


Ihmiset ovat epäoikeudenmukaisia,
pahansuopia ja itsekkäitä,
-- rakasta heitä kuitenkin.

Jos teet heille hyvää,
he syyttävät sinua oman edun tavoittelusta
-- tee heille hyvää kuitenkin.

Se hyvä, jonka teet tänään
saatetaan unohtaa huomenna,
-- tee hyvä unohduksista huolimatta.

Se, minkä rakennat vuosien kuluessa
voidaan tuhota yhdessä yössä,
-- rakenna uskossa luottaen siitä huolimatta.

Ihmiset tarvitsevat apuasi,
mutta käyvät kimppuusi, kun yrität autaa heitä,
-- auta heitä rakkauden lakiin luottaen kuitenkin.

Kun annat maailmalle parastasi
sinua polkaistaan näpeillesi
ja puukotetaan selkääsi,
-- anna parastasi siitä huolimatta,
musitaen, että lahjaksi olet saanut.

--- ja muista ---

Aina on yksi, joka näkee ja kuulee kaiken.
Hän on aina tukenasi ja voimanasi.
Joten -- miksi murehtisit?

Jaa sitä mitä sinulla on ja iloitse kaikesta,
mitä voit toisille antaa ja jakaa.
Vaikka se olisi vain hymy
tai yksi siunaava sana Herralta,
--- anna se
äläkää jää murehtimaan sitä,
mitä sinulla ei ole.

Sillä Hänen maljansa on ylitsevuotavainen ja
Hänen armonsa ja rakkautensa loppumatonta!
Kun Herra on sinun paimenesi,
ei sinulta mitään tule puuttumaan,
sillä Hänen hyvyytensä ja lapeutensa seuraavat
sinua kaiken elinaikasi,
ja sinä saat asua Hänen rakkaudessaan
ja huolenpidossaan
-- päiviesi loppuun asti.

13

169

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hyvää ja ajatuksia herättävää pohdintaa. Uskon, että kun lannistumatta jaksaa jatkaa hyvän tekemistä, puhumista ja ystävällisyyttä, niin se myös palkitaan.

      Raamattukin rohkaisee:

      ”Ja kun hyvää teemme, älkäämme lannistuko, sillä me saamme ajan tullen niittää, jos emme väsy” (Gal 6:9).

      • krömyi

        "niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan."


    • näin niinku aluksi..

      Antakaamme siis homoseksuaaleille samat oikeudet kuin heteroille.
      Antakaamme heidän solmia avioliitto rakastamansa henkilön kanssa.

    • Minun rukous kuuluisi: anna minun nähdä kaikissa enemmän hyvää eikä pahaa niin rakastaminen sinun käskyjen mukaan olisi aitoa ja helppoa.

      • ~~tähkäpää~~

        Näinhän se ihmismielellä ajatellen olisi, mutta kun Taivaan Isä opettaa näin:
        "Teille on opetettu: ’ Rakasta lähimmäistäsi ja vihaa vihamiestäsi.’ Mutta minä sanon teille: rakastakaa vihamiehiänne ja rukoilkaa vainoojienne puolesta, jotta olisitte taivaallisen Isänne lapsia."

        ja myöskin näin:

        "Jos te rakastatte niitä, jotka rakastavat teitä, minkä palkan te siitä ansaitsette? Eivätkö publikaanitkin tee niin? Jos te tervehditte vain ystäviänne, mitä erinomaista siinä on? Eivätkö pakanatkin tee niin?"

        Sillä Hänkin:
        "......antaa aurinkonsa nousta niin hyville kuin pahoille ja lähettää sateen niin hurskaille kuin jumalattomille."


        Jumalan lasten tulee olla valmiit armahtamaan ja rakastamaan kaikesta huolimatta, niin kuin meidän Isämmekin armahtaa ja rakastaa.


      • ~~tähkäpää~~ kirjoitti:

        Näinhän se ihmismielellä ajatellen olisi, mutta kun Taivaan Isä opettaa näin:
        "Teille on opetettu: ’ Rakasta lähimmäistäsi ja vihaa vihamiestäsi.’ Mutta minä sanon teille: rakastakaa vihamiehiänne ja rukoilkaa vainoojienne puolesta, jotta olisitte taivaallisen Isänne lapsia."

        ja myöskin näin:

        "Jos te rakastatte niitä, jotka rakastavat teitä, minkä palkan te siitä ansaitsette? Eivätkö publikaanitkin tee niin? Jos te tervehditte vain ystäviänne, mitä erinomaista siinä on? Eivätkö pakanatkin tee niin?"

        Sillä Hänkin:
        "......antaa aurinkonsa nousta niin hyville kuin pahoille ja lähettää sateen niin hurskaille kuin jumalattomille."


        Jumalan lasten tulee olla valmiit armahtamaan ja rakastamaan kaikesta huolimatta, niin kuin meidän Isämmekin armahtaa ja rakastaa.

        "Ihmiset ovat epäoikeudenmukaisia ja pahansuopia ja itsekkäitä-rakasta heitä kuitenkin."

        Tuo ei ole rakkautta, ei lähelläkään sitä. Eikä armoa.

        Siinä kiinnitetään katse ihmisen huonoihin puoliin. Itsekkyys, pahansuopuus ja itsekkyys ei herätä halua armahtaa eikä varsinkaan rakastaa. Se herättää ihmisessä kuin ihmisessä tuomitsemisen halua, aivan oikein.

        Jos joudumme pahansuovan ja itsekkään ihmisen vaikutuspiiriin niin se että ihmisen torjuu on vain itsesuojeluvaiston sanelemaa.

        Sananlaskuissa sanotaan: "tyhmä näkee vaaran ja käy kohti ja saa kolhut."

        Pahansuopa ja itsekäs ihminen aiheuttaa meille vaaran, ja jos olemme viisaita me väistämme ja otamme etäisyyttä.

        Monesti välimatkan päässä me osaamme nähdä toisessa ne hyvätkin puolet paremmin.

        Voimme huomata että oho ei hän niin pahansuopa olekaan eikä itsekäs.

        Voi syttyä se armo ja rakkaus.

        Mutta runo oli epäjohdonmukainen, vailla logiikkaa!

        Ihminen kunnioittaa sitten kun on syytä. Rakastaa jos toisessa on jotain rakastettavaa.

        Emmehän me halua rakastaa pahansuopuutta ja ilkeyttä ja epäoikeudenmukaisuutta.

        Jos edes yritämme Raamatunmukaisesta rakastamisesta tulee epäaitoa, epärehellistä.

        Sinua on syytetty siitä (viestit poistettu)että ensin huomautat toisen vioista ja sitten toivotat siunausta.

        Siunaus ei eräiden mielestä näytä aidolta.

        Eli ratkaisu on ottaa vihamieheen etäisyyttä ja etsiä hänestä niiden pahojen puolien sijaan hyviä puolia.

        Ei kukaan normaali-ihminen ole niin läpeensä paha etteikö hänestä löytyisi jotain hyvää ja kaunista ja rakastettavaa.


      • sarisusannass73 kirjoitti:

        "Ihmiset ovat epäoikeudenmukaisia ja pahansuopia ja itsekkäitä-rakasta heitä kuitenkin."

        Tuo ei ole rakkautta, ei lähelläkään sitä. Eikä armoa.

        Siinä kiinnitetään katse ihmisen huonoihin puoliin. Itsekkyys, pahansuopuus ja itsekkyys ei herätä halua armahtaa eikä varsinkaan rakastaa. Se herättää ihmisessä kuin ihmisessä tuomitsemisen halua, aivan oikein.

        Jos joudumme pahansuovan ja itsekkään ihmisen vaikutuspiiriin niin se että ihmisen torjuu on vain itsesuojeluvaiston sanelemaa.

        Sananlaskuissa sanotaan: "tyhmä näkee vaaran ja käy kohti ja saa kolhut."

        Pahansuopa ja itsekäs ihminen aiheuttaa meille vaaran, ja jos olemme viisaita me väistämme ja otamme etäisyyttä.

        Monesti välimatkan päässä me osaamme nähdä toisessa ne hyvätkin puolet paremmin.

        Voimme huomata että oho ei hän niin pahansuopa olekaan eikä itsekäs.

        Voi syttyä se armo ja rakkaus.

        Mutta runo oli epäjohdonmukainen, vailla logiikkaa!

        Ihminen kunnioittaa sitten kun on syytä. Rakastaa jos toisessa on jotain rakastettavaa.

        Emmehän me halua rakastaa pahansuopuutta ja ilkeyttä ja epäoikeudenmukaisuutta.

        Jos edes yritämme Raamatunmukaisesta rakastamisesta tulee epäaitoa, epärehellistä.

        Sinua on syytetty siitä (viestit poistettu)että ensin huomautat toisen vioista ja sitten toivotat siunausta.

        Siunaus ei eräiden mielestä näytä aidolta.

        Eli ratkaisu on ottaa vihamieheen etäisyyttä ja etsiä hänestä niiden pahojen puolien sijaan hyviä puolia.

        Ei kukaan normaali-ihminen ole niin läpeensä paha etteikö hänestä löytyisi jotain hyvää ja kaunista ja rakastettavaa.

        PS. Minua-hoitajana-jäi vähän vaivaamaan tuo:

        "Ihmiset tarvitsevat apuasi, mutta käyvät kimppuusi kun yrität auttaa heitä, auta heitä kuitenkin rakkauden lakiin luottaen."

        Tarkoitatko rakkauden lailla "rakasta lähimmäistäsi kuin itseäsi."?

        Et varmaan sinäkään pidä siitä että joku säälii sinua ja haluaa auttaa ja sekaantua asioihin vaikka väkisin.

        Jos ajatellaan auttaja-autettava tilannetta niin kukaan ei halua olla se autettava vaan auttaja mieluummin.

        Siten jos rakkauden lakia noudatetaan niin tulisi ottaa opiksi jos joku hyökkää kimppuun, ja huomata että on auttamisen sijaan loukannutkin toista.

        Minulle on usein käynyt niin että joku kuvittelee että minulla on ongelma-ja alkanut puoskaroimaan.

        Esm.viime viikolla oli sellainen tilanne palstalla. Eräs palstan vakkari sanoi että hän haluaa että tulen uskoon etten kärsisi enempää.

        Eli hän ampui ohi. Kovilla panoksilla. Ei osunut.

        Sillä minulla oli kaikki hyvin ja hallinnassa enkä kärsinyt lainkaan yhtään mistään.

        Se hänen tyylinsä oli sellainen ylhäältä alas-tyyli, eikä hän itse haluaisi sen kohteeksi joutua.

        Joten se soti rakkauden kaksoiskäskyä vastaan.

        Runon osa"auta vaikka väkisin"vapaasti suomennettuna, kehoittaa henkiseen raiskaukseen.

        Myös sinä voit syyllistyä siihen että keksit ongelmia, ja sitten alat ratkomaan omakeksimiäsi ongelmia.

        Sitä sanotaan olkinukkeiluksi.


      • ~~tähkäpää~~
        sarisusannass73 kirjoitti:

        PS. Minua-hoitajana-jäi vähän vaivaamaan tuo:

        "Ihmiset tarvitsevat apuasi, mutta käyvät kimppuusi kun yrität auttaa heitä, auta heitä kuitenkin rakkauden lakiin luottaen."

        Tarkoitatko rakkauden lailla "rakasta lähimmäistäsi kuin itseäsi."?

        Et varmaan sinäkään pidä siitä että joku säälii sinua ja haluaa auttaa ja sekaantua asioihin vaikka väkisin.

        Jos ajatellaan auttaja-autettava tilannetta niin kukaan ei halua olla se autettava vaan auttaja mieluummin.

        Siten jos rakkauden lakia noudatetaan niin tulisi ottaa opiksi jos joku hyökkää kimppuun, ja huomata että on auttamisen sijaan loukannutkin toista.

        Minulle on usein käynyt niin että joku kuvittelee että minulla on ongelma-ja alkanut puoskaroimaan.

        Esm.viime viikolla oli sellainen tilanne palstalla. Eräs palstan vakkari sanoi että hän haluaa että tulen uskoon etten kärsisi enempää.

        Eli hän ampui ohi. Kovilla panoksilla. Ei osunut.

        Sillä minulla oli kaikki hyvin ja hallinnassa enkä kärsinyt lainkaan yhtään mistään.

        Se hänen tyylinsä oli sellainen ylhäältä alas-tyyli, eikä hän itse haluaisi sen kohteeksi joutua.

        Joten se soti rakkauden kaksoiskäskyä vastaan.

        Runon osa"auta vaikka väkisin"vapaasti suomennettuna, kehoittaa henkiseen raiskaukseen.

        Myös sinä voit syyllistyä siihen että keksit ongelmia, ja sitten alat ratkomaan omakeksimiäsi ongelmia.

        Sitä sanotaan olkinukkeiluksi.

        Mielenkiintoista pohdintaa.

        Me ihmiset olemme jokainen niin erilaisia, meillä on erilaiset odotukset ja toivomukset toinen toistamme kohtaan, me näemme kaikki asiat jokainen omasta perspektiivistämme, jolloin se, mikä jonkun toisen mielestä on hyvää ja oikein, onkin toisen mielestä pahaa ja väärin, kuten vanha sanontakin sanoo, että: "Optimisti näkee munkkirinkelin, pessimisti vain reiän" ja siksi meidän olisi hyvä olla suvaitsevaisia ja ymmärtäväisiä kaikkia kohtaa ja yrittää kaikesta huolimatta löytää jokaisesta se parempi puoli, niin kuin itsekin tuolla edellä kirjoitat:

        >>"Ei kukaan normaali-ihminen ole niin läpeensä paha etteikö hänestä löytyisi jotain hyvää ja kaunista ja rakastettavaa."


    • nikinnakin

      Todella hieno kirjoitus!

      Olen kokenut tuon. Usein on niin loppu aivan kaikesta. Aina vaan tulee takkiin. Onneksi Jeesus elää. Hän vahvistaa jatkamaan.

      Onko kirjoitus sinun itsesi kirjoittama vai muualta kopioitu?

      Sinulla on kaunis nikki!

      • ~~tähkäpää~~

        Kiitos ihanan rohkaisevasta kirjoituksestasi!

        Taivaan Isällä on lähettää vielä kaarneitaan lentelemään, jotka jakavat meille kullekin päivälle tarvitsemamme annoksen "mannaa", ja näin me jälleen jaksamme jatkaa matkaamme kohti Luvattua maata. :)

        >>"Onneksi Jeesus elää. Hän vahvistaa jatkamaan."


      • nikinnakin
        ~~tähkäpää~~ kirjoitti:

        Kiitos ihanan rohkaisevasta kirjoituksestasi!

        Taivaan Isällä on lähettää vielä kaarneitaan lentelemään, jotka jakavat meille kullekin päivälle tarvitsemamme annoksen "mannaa", ja näin me jälleen jaksamme jatkaa matkaamme kohti Luvattua maata. :)

        >>"Onneksi Jeesus elää. Hän vahvistaa jatkamaan."

        Kiitos sanoistasi, kaunis tähkäpää!

        Kuinka paljon Jumalan valtakunnan työ edistyisikään, jos vikoilun sijasta kilpaa kunnioittaisimme ja kannustaisimme toisiamme!

        Herra tiesi antaa minulle oikeat sanat sinun kauttasi juuri tähän hetkeen. En niitä odottanut, siksi olenkin niistä kovasti hämmästynyt! Kunnia Jumalalle. Hän avarsi tilaani ja tiedän, mitä tänään teen!

        Jumalan siunausta elämääsi ja Jeesuksen veren suojaa matkasi varrelle kaikkiin tuleviin hetkiin!


    • Uskovaiset ottavat kyllä Raamatusta ja hengellisistä runoista hyviä asioita, joita haluavat tuoda esille hyvänä esimerkkinä muille. Kuitenkaan monenkaan helluntaiuskovan oma vaellus ja vaikka keskustelupalstalla kirjoittaminen, ei täytä Raamatun opetuksia esimerkiksi lähimmäisenrakkauden osalta. Lisäksi monet lankeavat "kaikkitietävyyden" ja "itsensä korottamisen" synteihin.

      • "ei täytä Raamatun opetuksia esimerkiksi lähimmäisenrakkauden osalta."

        Mitä jos katsoisit kerrankin sinne oman nuttusi alle sen sijaan että taas syyttäisit muita?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      114
      1259
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      122
      1143
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1013
    4. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      45
      975
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      99
      853
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      317
      802
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      704
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      636
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      619
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    Aihe