Äitini otti aikoinaan pulloon talteen sen kasteveden, jolla minut kastettiin vauvana. Kun itse sain lapsen 40-vuotiaana, ja kun hänet kastettiin, lisäsin uuteen kasteveteen puolet siitä vedestä, jonka äitini oli säästänyt.
Lapseni on nyt 10-vuotias, ja hänelle on periytynyt se sama vaikea luonne, joka itsellänikin on; kiukkuinen, pessimistinen ja perfektionistinen. Onko tässä kyseessä... KASTEVEDEN KIROUS?
Onko pyhitetty vesi ensin saastunut kosketuksesta minuun, ja sittemmin saastuttanut myös lapseni, joka tuli osalliseksi samasta vedestä?
Kasteveden kirous.
12
1741
Vastaukset
- hellari...
Voihan vettä pullossa säilyttää. Tiedät varmaan, että kyllä ne perintötekijät ovat syllisiä luonteen heikkouksiinne.
Ei Jumala noissa vesissä piile.- ...
"lisäsin uuteen kasteveteen puolet siitä vedestä, jonka äitini oli säästänyt."
Kiitä onneasi siitä että et lapseasi tappanut,40vuotta seisseessä vedessä voi olla tappavia määriä bakteereja tai viiruksia.
Hei, ihan samaa ajattelin kuin yllä olevat vastaajat. Kasteveden on syytä olla puhdasta, ettei tule levittäneeksi lapseen mitään haitallista. Ja toiseksi kasteveden kautta ei lapsi saa mitään ominaisuuksia, mitä hänellä ei perintötekijöiden kautta jo ennestään ole.
Kastevesi välittää Jumalan rakkautta ja pelastusta meille.
Merja-pappiHei,
Pappina olen nähnyt monenmoisia tapoja hävittää kastevesi. Yleisin tapa lienee lirittää se lavuaarista alas. Mutta monet heittävät veden niin pitkälle kuin pystyvät tai niin korkealle kuin se lentää. Tapa ei ole kristillinen vaan uskomus, että lapsen elämän pituutta voisi tällaisella taialla jotenkin määrittää tai toivottaa hänelle pitkää ikää.
Olen myös kuullut, että perheet haihduttavat kasteveden maljastaan. Muutama on kertonut pakastavansa kasteveden lapsen rippijuhlien boolia varten. Ei tekisi mieli sitä muuten juoda. Kaupoissa myydään myös pieniä lahjapulloja kasteveden säilytystä varten. Olen joskus kastanut kanssa lapsen vanhempien vanhalla kastevedellä, joka säilötty.
Jotkut perheet mainitsevat kasteveden tuodun Jordanvirrasta.
Sinänsä kristillisen kasteen kannalta ei ole merkitystä sillä, mistä kastevesi on otettu - kunhan se on puhdasta. Vesihän symbolisoi puhtaaksi pesemistä, syntien anteeksiantamista. Kaste pelkästä vedellävalelemisesta tulee, kun siihen yhdistyy Raamatun sana. Näin kaste on toinen sakramenteistamme - eli pyhistä toimituksista.
t. Maarit-pappi- Vai olet
sitä mieltä kuten tuo edellinen, että vanha kastevesi sisältää bakteereja, jotka tappavat vauvan? Onko väitteelle todistetta? Miten päähän valeltu vesi voi tappaa?
- ...
Vai olet kirjoitti:
sitä mieltä kuten tuo edellinen, että vanha kastevesi sisältää bakteereja, jotka tappavat vauvan? Onko väitteelle todistetta? Miten päähän valeltu vesi voi tappaa?
Hei kuule,pikkuvauvan immuniteetti ei ole vielä kehittynyt kovinkaan vahvaksi,pieni haava päässä tai likainen vesitippa korvakäytävään voi olla tappava,lisäksi on mahdollista että vedessä voisi olla jokin loinen tai sienikasvi joka voi tarttua ihohuokosen kautta.
Lisäksi pullotettu vesihän ei enää ollut steriiliä kun se oli kerran jo käytetty.
http://therapiafennica.fi/wiki/index.php?title=Ihon_loistaudit
http://fi.wikipedia.org/wiki/Tartuntatauti
En ole uskovainen ollenkaan ja olen tietonen tämmöisistä asioista. - Onko todisteita
... kirjoitti:
Hei kuule,pikkuvauvan immuniteetti ei ole vielä kehittynyt kovinkaan vahvaksi,pieni haava päässä tai likainen vesitippa korvakäytävään voi olla tappava,lisäksi on mahdollista että vedessä voisi olla jokin loinen tai sienikasvi joka voi tarttua ihohuokosen kautta.
Lisäksi pullotettu vesihän ei enää ollut steriiliä kun se oli kerran jo käytetty.
http://therapiafennica.fi/wiki/index.php?title=Ihon_loistaudit
http://fi.wikipedia.org/wiki/Tartuntatauti
En ole uskovainen ollenkaan ja olen tietonen tämmöisistä asioista.sille, että vanha kastevesi on tappanut vauvan?
- ihminen.....
Raamatussa kastettiin ihmisiä, jotka uskoivat...kastetta edelsi usko. En usko, että kukaan vauva joutuisi Helvettiin jos häntä ei olisi kastettu. Ongelma vauvakasteessa on se, että ihminen kuvittelee sen pelastavan ikuisiksi ajoiksi. Ihminen ei saa OIKEAA SANAA tuossa tilaisuudessa... eli mitä pelastus tarkoittaa, mitä Jumala Tahtoo meidän tekevän. Vauva ei mitenkään pysty ilmaisemaan sitä, uskooko vai ei jne. Ihminen saa käsityksen vauvakasteesta, että vauva on ikiajoiksi pelastettu. Me kuitenkin voimme Raamatusta lukea miten se näkyy kun ihminen on pelastettu, miten se näkyy kun ihminen on Jumalan Lapsi (kts. esim. alla oleva viittaus).
Kuitenkin, esim. minä, vaikka olin saanut kasteen vauvana, elin synnissä 31 vuotiaaksi asti. Olin perkeleen lapsi, ehkä en vauvana ollut, mutta heti kun pystyin erottamaan väärän ja oikean jne... tein kaikkea väärää! Eli periaatteessa minulle valehdeltiin vauvana kun minulle käsittääkseni sanottiin että kuulun nyt Jumalan perheeseen ja minut on ikiajoiksi pelastettu. Tosiasiassa pelastuin viime vuonna.
Jumalan perhettä ovat Jumala ja Jumalan Lapset. Eivät perkeleen lapset kuulu Jumalan perheeseen. Ja kaste ei ketään pelasta. JEESUS KRISTUS PELASTAA. Kaste on Jumalan ohje, ja sitä tietysti pitää noudattaa... mutta kastetta edeltää usko ja kaste ei pelasta, Vain Jeesus Pelastaa.
1. Johanneksen kirje 3:
7. Lapsukaiset, älköön kukaan saako teitä eksyttää. Se, joka vanhurskauden tekee, on vanhurskas, niinkuin hän on vanhurskas.
8. Joka syntiä tekee, se on perkeleestä, sillä perkele on tehnyt syntiä alusta asti. Sitä varten Jumalan Poika ilmestyi, että hän tekisi tyhjäksi perkeleen teot.
9. Ei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä; eikä hän saata syntiä tehdä, sillä hän on Jumalasta syntynyt.
10. Siitä käy ilmi, ketkä ovat Jumalan lapsia ja ketkä perkeleen lapsia. Kuka ikinä ei tee vanhurskautta, hän ei ole Jumalasta, ei myöskään se, joka ei veljeänsä rakasta.- ihminen.....
Kun sanoin "En usko, että kukaan vauva joutuisi Helvettiin jos häntä ei olisi kastettu."...tarkoitan, että jos muutaman viikon ikäinen vauva kuolee ilman kastetta, niin en usko, että sen ikäinen ihminen joutuu Helvettiin jos häntä ei ole kastettu.
Todistusten mukaan lapsia on Helvetissä...lienevätkö sitten siinä iässä olleet että ovat pystyneet tekemään valinnan, ja mikä on oikeaa ja väärää jne.
Jo vauvalle kyllä tietysti on heti tärkeä alkaa puhumaan Jumalasta. Jo vauvoille puhutaan kaikenlaista...niin olisi tärkeä että nämä puheet sisältäisivät puhetta Jumalasta. Sielunvihollinen ja pahat henkivallat ovat todellisia. Kun esim. Jumalan Sanaa puhutaan ääneen, niin se osaltaan estää sielunvihollisen hyökkäyksiä jopa pientä vauvaa kohtaan.
- *Faith*
Miten ihmeessä sinä voisit saastuttaa sen, minkä Jumala on siunannut?
- JulistetaanJaKastet.
Kasteen jälkeen Jeesus vietiin erämaahan per- ke- leen kiusattavaksi. Samoin kaikki uskonlahjasta osalliset, ne itse pyrkivät kasteelle.
Mark.16 sanotaan: Joka uskoo ja kastetaan se pelastuu.
Apostolien teot:
2:38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.
Apostolien teot:
22:16 Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse, huuda avuksi hänen nimeänsä ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi.
1.Korinttolaiskirje:
1:17 Sillä Kristus ei lähettänyt minua kastamaan, vaan evankeliumia julistamaan - ei puheen viisaudella, ettei Kristuksen risti menisi mitättömäksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu1812588Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2301437Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus841300- 791184
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e391179Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1331075Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin111012Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze116900Kostan sulle vielä sen älyttömän julkisen nöyryytyksen
Onneksi on lentokentällä kavereita... Kosto tulee olemaan muuten korkojen kanssa.27861Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät78800