Eiköhän tämä ole Jaakobin hassuin lause ikinä!!!!!

LOL LOL LOL LOL LOL

-Ateisti-
xxxx Ei hän itseänsä sinne ristille naulannut,kyllä sen teki joku muu hänen puolestansa,ei Jeesuksen tarvinnut mitään itse tehdä tulla roikutetuksi ristille xxxx

-Jaakob-
Kyllä Hän antoi vapaaehtoisesti itsensä ristiinnaulittavaksi.

14

159

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mihin pyrit?

Niin. Ristiinnaulitsemisen teki aivan joku muu kuin Jeesus. Mitä sitten tuosta lauseesta?

• ho hoo..

Jeesus antoi itsensä vapaaehtoisesti ristiinaulittavaksi,ei se sitten ole mikään uhraus.

• uhrikuolema
        ho hoo.. kirjoitti:

Jeesus antoi itsensä vapaaehtoisesti ristiinaulittavaksi,ei se sitten ole mikään uhraus.

Yritä nyt ymmärtää, että koska Jeesus antoi itsensä vapaaehtoisesti ristiinnaulittavaksi, niin juuri se on se uhri.

• 7+7+7
        uhrikuolema kirjoitti:

Yritä nyt ymmärtää, että koska Jeesus antoi itsensä vapaaehtoisesti ristiinnaulittavaksi, niin juuri se on se uhri.

Mutta koska Jeesus ei olekaan kuollut, kyseessä ei ollut uhraus.

• Rankka tapa ottaa lävärit. Mutta joo, kyllähän tämä selvensi sen asian, että raamatun ennustus ei olisi toteutunut, jos Pilatus & kni:t olisikin päättäneet armahtaa Jeesuksen.
      Aivan toinen tarina on se, että koko juttua olisi edes tapahtunut ja että varsinkaan niitä huutoäänestyksiä sen ristiinnaulitsemisen suhteen olisi käyty.

Peruskristitytkin suhtautuu noihin samalla varauksella kuin muihinkin raamatun ihmeisiin, koko VT:hen ja muuhun. Ne turvautuu ns "tulkintaan" koska raaka tarina on liian mahdoton uskottavaksi. Ne "pilkkii" emerituspiispa Eero Huovisen tavoin ja tekee omia "tulkintojaan".

Huovisen "pilkkiminen" on edistystä, koska hänen isänsä oli evankeliseen herätysliikkeeseen kuulunut Turun tuomiorovasti Lauri Huovinen. Eli Eero aivopestiin jo nuorena ja vasta nyt Eero "pilkkii" uusia, ehkä liberaalimpia, totuuksia sieltä raamatustaan.

• outo aloitus

Onpa sekava aloitus.

Jeesus antoi itsensä vapaaehtoisena viattomana uhrina ristiinnaulittavaksi kuolemaan, jotta meillä on syntien sovitus ja iankaikkinen elämä.

Itse teloituksen tekivät roomalaiset.

Mikä tässä oli vaikeaa ymmärtää?

• 23rfg

Mikä kuolema tai uhraus se sellainen on, että notkutaan ristillä pari päivää ja noussaan sen jälkeen ylös? Miljoonat ihmiset ovat kärsineet paljon pahemminkin.

• 23rfg kirjoitti:

Mikä kuolema tai uhraus se sellainen on, että notkutaan ristillä pari päivää ja noussaan sen jälkeen ylös? Miljoonat ihmiset ovat kärsineet paljon pahemminkin.

Ei sopisi uskonnolliseen myyttiin mukavasti sellainen kärsimysnäytelmä, jossa toisten syntejä sovittava sankari istuisi tuhat vuotta muurahaispesässä ja kuolisi lopulta witutukseen. Kyllä se on tarinan puolesta kuitenkin tyylikkäämpi tuollainen keskinopea kidutuslähtö.

• outo aloitus
        23rfg kirjoitti:

Kysymys ei ollut pelkästä fyysisestä kärsimyksestä, vaan myös erosta Jumalaan, ihmisten syntitaakan kantamisesta.

"Jumalani, Jumalani, miksi minut hylkäsit."

Jeesus ei olisi ansainnut kuolemaa, eikä eroa Jumalasta, koska ei ollut syntiä tehnyt.

Kuolema ei voinut häntä kuitenkaan pidätellä, koska Jeesus itse oli viaton.

Jeesus lunasti meidät kuoleman vallasta.

Tai ainakin ne jotka haluavat turvautua Jeesukseen.

• 23r4tfgb
        outo aloitus kirjoitti:

Kysymys ei ollut pelkästä fyysisestä kärsimyksestä, vaan myös erosta Jumalaan, ihmisten syntitaakan kantamisesta.

Jeesus ei olisi ansainnut kuolemaa, eikä eroa Jumalasta, koska ei ollut syntiä tehnyt.

Tuo kaikki on niin älyttömän typerää että menee päivä pilalle jos alkaa isommin miettimään.

• Siitäs saat!
        23r4tfgb kirjoitti:

Tuo kaikki on niin älyttömän typerää että menee päivä pilalle jos alkaa isommin miettimään.

Se on sinulle ilkeilijälle ihan oikein.

• outo aloitus kirjoitti:

Muista että kaikki mitä Jeesus puhui oli tarkoitettu vertauskuvalliseksi. Näin on uskova minulle näillä palstoilla sanonut.

• Jaakobin pojanpoika

Ketjussa http://keskustelu.suomi24.fi/node/12134720 Jaakob lausuu näin:

"Muniva eläin puolestaan kehittyi munasta, jonka se oli itse muninut. Siinä ongelma evolutionisteille."
      ...

"Parodia on jo kauan ollut mahdotonta. Ne tekevät sen itse." - Paavo Haavikko

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Missä kokoomuksen naiset?

Hähmäistä ukkotarinaa kuultu koko viikonloppu. Kukaan ei ole kokoomuksessa edes yrittänyt pitää naisten puolta. Jopa
      Maailman menoa
      135
      3786
    2. Finland is now Petter place

Audin B-ryhmän ralliautolla saatiin kansa voimaan hyvin. Kiitos kokoomus huumoripläjäyksestä.
      Maailman menoa
      36
      2454
    3. Ilman Stadia Suomessa ei olisi kunnon lihajalosteita

HK, Helsingin makkaratehdas, Votkin, mitä näitä nyt onkaan. Böndellä ei ole kunnollisia jalostajia.
      Maailman menoa
      144
      2108
    4. Jorma Lind kuollut

Ylen uutisankkurina 40 vuotta toiminut Jorma Lind on kuollut 85-vuotiaana. https://yle.fi/a/74-20230265 ARVl on näet
      Maailman menoa
      17
      1081
    5. Toivon että kuulut elämääni

Mutta aika näyttää miten läheisesti. Lupaan kertoa jossain sivulauseessa, kun muutan paikkaa.
      Ikävä
      70
      1041
    6. Mikä on kaunein

Ja hellyttävin hetki irl kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      46
      925
    7. Mahdatko ymmärtää sitä

Mä en selviä jollei me jutella kunnolla. Tarvitsen sua siihen. Etkä sä voi sitä tietää kun en ole ilmaissut mutta olen
      Ikävä
      63
      886
    8. En unohda sua

En vaan unohda sua. Eikä se näköjään ole tarkoituskaan. Rakastan sua sitten omalla tavalla kauempaa kun mikään muu ei on
      Ikävä
      31
      865
    9. Kullan kemiallinen merkki on au

Ei välttämättä. Mikä sun kullan merkki on?
      Ikävä
      43
      790
    10. Kyllä nainenkin voi ottaa yhteyttä

Ja on ihan kiva jos ottaa yhteyttä mieheen. Minä ainakin olisin onnessani jos nainen ottaisi yhteyttä. mies
      Ikävä
      97
      772
    Aihe