Olkoot tämä jonkin mielestä mauttomuuden huippu tai mitä vaan, niin silti;
ateisti, mikä raamatun henkilö olisit vaikka oletkin ateisti.
Itse ajattelin, että voisin olla Juudas Iskariot, syystä että jonkun pitää olla pahis ja osaan vetää syyllisyyden päälleni.
A. Mikkosen ajattelin ensin Nooaksi, se kun pelasti ne eläimet sinne arkkiin, mutta vaihdoin mieleni ja tein Hänestä Jeesuksen.
Mutta kertokaa muut anonyymisti, mikä raamatun tunnettu hahmo mielstäsi lähinnä olisit.
(yksikin vastaus olisi yksi yli odotusten)
Perjantain kevennys: ateisti, kuka raamatun henkilö olisit?
69
212
Vastaukset
- ymmärrätkös
Etkö kehtaisi olla vaikka Aabraham, tai Daniel, tai Daavid, tai Salomo, jolla oli tuhat vaimoa? Salomo olisi muuten ihan hyvä.
Olen sitten teisti, ja hyvä juttu kun sulla on syyllinen olo. Paavalikin oli kova tyyppi.Ei minulla ole syyllinen olo, mutta minulla on kyky vetää syyllisyys päälleni ja onhan minut täälläkin rinnastettu paholaiseen.
;-)
- ---
Olisin Jeesus. Jätkäporukoissa maleksiva työnvieroksujahippi ja silmänkääntäjä.
- John Oldman
Tietysti Jeesus. Tai sitten minkä nimen sitten ottaisinkaan elämäni siinä vaiheessa, kun olin Lähi-Idässä. Voit sanoa minua myös John Oldmaniksi, jos niin haluat.
http://www.youtube.com/watch?v=hM_zl2GIg44
- ilkiön siskon koira
Tahtoisin olla se kuuluisa kärmes. Harvalla on ollut yhtä suuri vaikutus maailmanhistoriaan!
- Crom.
Voisin olla Jaakob,Jeesuksen veli.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Jaakob_(Jeesuksen_veli)
Läpsisin Jeesusta ympäri korvien ja varmistaisin että Jeesus löytäisi itsellensä kunnonllisen koulutuksen,kunnollisen ammatin,parempaa seuraa kun ne muut 12hippiä ja tekisin Jeesuksesta kunnollisen kansalaisen eikä mitään palatseissa riehuvaa hippiä joka kehottaa juutalaisia kapinaan ja elävän vanhojen naisien almuista. Crom. kirjoitti:
Voisin olla Jaakob,Jeesuksen veli.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Jaakob_(Jeesuksen_veli)
Läpsisin Jeesusta ympäri korvien ja varmistaisin että Jeesus löytäisi itsellensä kunnonllisen koulutuksen,kunnollisen ammatin,parempaa seuraa kun ne muut 12hippiä ja tekisin Jeesuksesta kunnollisen kansalaisen eikä mitään palatseissa riehuvaa hippiä joka kehottaa juutalaisia kapinaan ja elävän vanhojen naisien almuista.Mutta tuo Jaakobhan oli päinvastoin Jeesuksen perässähiihtäjä.
- Crom.
kekek-kekek kirjoitti:
Mutta tuo Jaakobhan oli päinvastoin Jeesuksen perässähiihtäjä.
Mutta minä en olisi. :) Jeesuksella olis kovat paikat edessä kun nyrkkiä ja piiskaa tulisi 24/7.
ilkiön siskon koira
>>>Tahtoisin olla se kuuluisa kärmes...Harvalla on ollut yhtä suuri vaikutus maailmanhistoriaan!Crom. kirjoitti:
Mutta minä en olisi. :) Jeesuksella olis kovat paikat edessä kun nyrkkiä ja piiskaa tulisi 24/7.
Mutta sitten et ollisi SE Jaakob. Yrittäisit muuttaa historiaa.
Hesekiel! Olisi päässyt näkemään UFOn! Ja saamaan vielä UFOnkyytiä!
ikiateisti kirjoitti:
Erinomainen valinta.
Ainakin toinen UFOstelija Raamatusta olisi se Elia (tulisilla vaunuilla taivaaseen).
Ma oon mikä oon...
Minä olisin voinut tuurata sinua, kun sinnehän me muutkin ollaan tulossa.
(uskovat eivät revenneet tästä aloituksesta, ihmettelen!)- Rööperi.
ikiateisti kirjoitti:
(uskovat eivät revenneet tästä aloituksesta, ihmettelen!)"(uskovat eivät revenneet tästä aloituksesta, ihmettelen!)"
Ei tietenkään,kaikki raamatun henkilöt ovat lähes Jumalia heille,suurin osa palstan hihuista ei kykene edes yhteen ajatukseen itse,jos he yrittäisivät sijoittaa itsensä jonkuhn raamatun henkilön sandaaleihin niin he saisivat slaagin kun pitäisi päätöksiä tehdä. Rööperi. kirjoitti:
"(uskovat eivät revenneet tästä aloituksesta, ihmettelen!)"
Ei tietenkään,kaikki raamatun henkilöt ovat lähes Jumalia heille,suurin osa palstan hihuista ei kykene edes yhteen ajatukseen itse,jos he yrittäisivät sijoittaa itsensä jonkuhn raamatun henkilön sandaaleihin niin he saisivat slaagin kun pitäisi päätöksiä tehdä.Aika rankka ajatus. Itse ajattelin, että uskisten "taivas_repeää" tms mutta onkin ollut kovin hiljaista.
- Thomaus
ikiateisti kirjoitti:
(uskovat eivät revenneet tästä aloituksesta, ihmettelen!)Aloitushan oli ateisteille... Mutta jos uskovan "saavat" myös osallistua niin itse olisin luultavasti Joona.
P.s. Juudashan ei ollut oikeastaan mikään pahis vaan vasikka.
- JOBin Postiin
No mun elämä on ku Jobin niin....
- nimi merkki.
Minä olisin Saul, koska olisi mielenkiintoista nähdä miten minut tapetaan neljä eri kertaa neljällä eri tavalla, neljän eri tekijän toimesta. Mutta raamatussahan ei tunnetusti ole mitään ristiriitaista...
Mielenkiintoinen lähestymiskulma. Tulla tapetuksi neljä kertaa ja aina eri tavalla.
Ja kuten annoit ymmärtää, raamattu on tunnetusti kirja josta löytyy paljon aineistoa, joka ei ihan jokaiselle aukea.
Mutta niinhän se emerituspiispa Eero Huovinekin "pilkkii" sitä viimeistä totuutta sieltä raamatustaan.
Saas näkee, miksi Eero alkaa, kun lopulta saa koukkuunsa sen "kymmenkiloisen_kuhan"....ateistiksi?
- trololoo trololoo
Tämä on taas ateistin haluamaa syvällistä yhteiskuntakeskustelua :D
Trolli taas asialla. Puhuva aasi tai yksisarvinen.
No Jumala itse tietysti. Pääsisi kokeilemaan kristillistä moraalia kun tämä attemoraali on niin kovin rajoittavaa.
- olisi se kivaa
Haluaisin olla se Jumala. Voisi tehdä kaikenlaista jäynää. Esimerkiksi Jeesuksen taikatemput menisivät aivan pilalle. Viinistä tulisikin etikkaa. Sitten kansa saisi Jeesuksen tarjoilemista kaloista ja leivistä ruokamyrkytyksen ja siitä kerrottaisiin Raamatussa kautta aikain seudun pahimpana ripulitautina. Kuollut merikin tulvisi tsunamina sitä ihtiään.
Lopulta Jeesus tapettaisiin sähkötuolissa, jonka keksisi sopivasti muuan etevä juutalainen. Tuolin selkänojaan kiinnitetyssä kyltissä Jeesuksen pään yläpuolella lukisi: "Varokaa korkeajännitettä!" Lopulta tuoli räjähtäisi, jolloin sekä se että Jeesus katoaisivat taivaan tuuliin. Ehtoollisella näytöksen päätteeksi kansalle tarjoiltaisiin grillattua lihaa ja viiniä.
Muitakin muutoksia saisin Jumalana aikaan. Muun muassa Bileamin puhuva aasi korvattaisiin Valmetin paljon puhuvalla traktorilla. Raamattuun tulisikin oikein oma kirjansa suulaan traktorin kommenteista nimikkeellä: "Traktorin sukkeluudet." Näitä sukkeluuksia sitten luettaisiin nykyään kirkoissa viisauksina ja kansa nyökyttelisi tyytyväisenä.
Kyllä Jumalana olisi mukavaa. Kansalta ei vaivoja ja tauteja puuttuisi. Mutta eihän siltä puutu nytkään :O- \_vastavoima_/
Vaikka tulin vaan selailemaan viestejä, niin pitää kommentoida, varmaan krapulakännissä kirjoiteltua aamunviisautta tuo, mutta todettakoon että juttu osuu kohdalleen, kun vaihdetaan vaan sanan "Jumala" tilalle "sesaatana" , hymiö.
- kolmipiste
\_vastavoima_/ kirjoitti:
Vaikka tulin vaan selailemaan viestejä, niin pitää kommentoida, varmaan krapulakännissä kirjoiteltua aamunviisautta tuo, mutta todettakoon että juttu osuu kohdalleen, kun vaihdetaan vaan sanan "Jumala" tilalle "sesaatana" , hymiö.
Ei, kyllä Jumala on oikea sana.
- että jep jep
kolmipiste kirjoitti:
Ei, kyllä Jumala on oikea sana.
Kyllä. Tarkoitin nimenomaan Jumala, kun kirjoitin Jumala. Syynä ei ollut humala, vaikka vihtavoima korjaan vastavoima muuta väitti.
- muuan mies
Juudas Iskariot ei ollut paha, eikä hän kavaltanut jeesusta, hän oli ainoa joka ymmärsi Jeesuksen opetukset.
Se oli rikas juutalainen JUDA aSHARIOT joka varasti Juudas Iskariotin muistiin kirjioittamat Jeesuksen opetukset.
Hän myi ne muunneltuina eteenpäin ja kavalsi Jeesuksen, eikä kavaltaja ollut Juudas Iskariot. kuten raamatussa väitetään.
Kun Jeessus ja Juudas joutuivat lähtemään maanpakoon, niin he asettuivat, eranin alueelle jossa jatkoivat hänen työtään
Siellä Juudas kirjoitti nuo opetukset uudelleen ja Jeesuksen kuoleman jälkeen hänen poikansa toi ne takain, ja piilotti ne luolaan jista ne v 1963 löydettiin.
Ne löytyvät netistäkin Tlmud Jimmanulin nimellisinä.
Joten uskaltaisin olla Juudas Iskariotin housuissa Ehdottomasti yksi neljästä Ilmestyskirjan ratsastajasta. Ihan kuka vaan niistä.
- nainen.
Olisin Maria ja sanoisin Joosefille, että älä äijä kuvittelekaan että sinun kanssasi vihille menisin, enkä minä aio synnyttää tätä lasta, joka raiskauksesta sikisi, joten mene sinä aasisi kanssa verolle pantavaksi, minä en lähde mihinkään, kun ei ole tulojakaan.
- Missy.
Olisi Maria ja hankkisin abortin. :)
- nainen.
Missy. kirjoitti:
Niin juuri. Kukapa haluaisi synnyttää lapsen, joka on saanut alkunsa raiskauksesta.
Ajattelin tuossa sitä, että laittaisin tarinan uusiksi ja jäisi jesse syntymättä. Olisi kovin paljon parempi maailma, jos Maria olisi tehnyt toisin, eikä tyytynyt muiden käskytyksiin. nainen. kirjoitti:
Niin juuri. Kukapa haluaisi synnyttää lapsen, joka on saanut alkunsa raiskauksesta.
Ajattelin tuossa sitä, että laittaisin tarinan uusiksi ja jäisi jesse syntymättä. Olisi kovin paljon parempi maailma, jos Maria olisi tehnyt toisin, eikä tyytynyt muiden käskytyksiin.Tuohon aikaan abortti on tehty suurinpiirtein vatsaan potkimalla, tai menemällä jonkun kura-apteekki-velhonaisen luo. Varmaankin olisit tullut toisiin ajatuksiin.
- nainen.
kekek-kekek kirjoitti:
Tuohon aikaan abortti on tehty suurinpiirtein vatsaan potkimalla, tai menemällä jonkun kura-apteekki-velhonaisen luo. Varmaankin olisit tullut toisiin ajatuksiin.
Miksi et lainkaan kiinnittänyt huomiota siihen että Maria raiskattiin? Ei häneltä kukaan kysynyt haluaako hän tulla äidiksi.
- :))
"nainen."
Miksi jumalan piti ottaa synnyttäjäksi nuori tyttö? En ole koskaan tajunnut mikä logiikka tuossa on. Sen kun olisi vaan taikonut itsensä kolmasosan maapallolle eikä olisi siihen mitään välikappaleita ottanut.
Taas kinataan Torinon käärinliinoista. Missä ne jeesuksen geenit ovat, jotta voitaisiin todeta oliko kyseessä itsensä jumalan kolmasosa? Ei taida geenit ihan natsata, jos niitä edes pystyttäisiin tutkimaan:) nainen. kirjoitti:
Miksi et lainkaan kiinnittänyt huomiota siihen että Maria raiskattiin? Ei häneltä kukaan kysynyt haluaako hän tulla äidiksi.
Ehkä pyhä henki osaa käydä fukkaisemassa niin vaivihkaa ettei nainen huomaakaan. Vähän samalla lailla kuin olen nähnyt lehmää keinosiemennettävän - jäi sellainen tunne ettei elikko juuri huomannutkaan kun seminologi tuikkasi putken sinne niin ja painoi ruiskun mäntää.
- nainen.
naapurin.kissa kirjoitti:
Ehkä pyhä henki osaa käydä fukkaisemassa niin vaivihkaa ettei nainen huomaakaan. Vähän samalla lailla kuin olen nähnyt lehmää keinosiemennettävän - jäi sellainen tunne ettei elikko juuri huomannutkaan kun seminologi tuikkasi putken sinne niin ja painoi ruiskun mäntää.
Kyllä nainen kuitenkin synnyttämisen huomaa.
- aika muuttaa
Missy. kirjoitti:
"Olisi Maria ja hankkisin abortin. :)"
Sinänsä hyvä idea, mutta jos minä olisin ollut Matteus, Markus, Luukas ja mä, olisin kirjoittanut Marian saavan seitsemän poikaa. Siinä olisi ollut Pontius Pilatuksella tuomitsemista, kun seitsemän Jeesusta olisi muunnellut paikkakunnan vesistöjä viiniksi. Uskovaiset voisivat nykyisin kehua, että on se Jumala vaan aika reilu, kun uhrasi seitsemän veljestä meidän onnettomien syntien tähden. Aleksis Kivi olisi kyllä siinä tapauksessa joutunut muuttamaan romaaninsa nimeä esimerkiksi Jukolan tomppelitusinaksi. - ei mulla muuta
aika muuttaa kirjoitti:
"Olisi Maria ja hankkisin abortin. :)"
Sinänsä hyvä idea, mutta jos minä olisin ollut Matteus, Markus, Luukas ja mä, olisin kirjoittanut Marian saavan seitsemän poikaa. Siinä olisi ollut Pontius Pilatuksella tuomitsemista, kun seitsemän Jeesusta olisi muunnellut paikkakunnan vesistöjä viiniksi. Uskovaiset voisivat nykyisin kehua, että on se Jumala vaan aika reilu, kun uhrasi seitsemän veljestä meidän onnettomien syntien tähden. Aleksis Kivi olisi kyllä siinä tapauksessa joutunut muuttamaan romaaninsa nimeä esimerkiksi Jukolan tomppelitusinaksi.Todella törkeää naisen hyväksikäyttöä.
- dfhdre
"joten mene sinä aasisi kanssa verolle pantavaksi, minä en lähde mihinkään, kun ei ole tulojakaan."
Tuota voisi joskus kysyä joltain papilta joka jouluevankeliumia paasaa, että millä ihmeellä joku nuori tyttö, joka ei ole edes palkkatöissä, maksaisi veroja. Niin siinä tarinassa kuitenkin väitetään. että kaikki vaan verotettavaksi.
"Helppo duuni tietemiehelle" (Leo Jokela Leorardo de Vinssi)
Olisin yksi itämaan tietäjistä.
Niin taidan olla nyt itseäni täynnä kuin ilmapallo. : DGandalf
Veronkantaja.
- apina.
Varmaan Saatana, saisin kiusata Jeesusta autiomaassa.
Kellopeli Appelsiinissa ilkeä Alex kuvittelee olevansa sadistinen roomalainen sotilas joka kiduttaa Jeesusta. Aivan liian sairasta.
- Koores
Kyyros
- Octavius
Keisari Augustus.
- Uskon kauneus
Minä olisin Pilatus ja ristiinnaulitsemisen sijasta määräisin Jeesuksen hirtettäväksi. Hihuilla olisi nyt sitten hirsipuunusko ja he kantaisivat kaulassaan pientä hirttosilmukkaa merkkinä uskonsa ylevyydestä ja rukoilisivat pienen hirsipuupatsaan äärellä ja kirkoissa olisi alttareilla oikein iso hirttosilmukka.
Tajuavatkohan nuo hihhulit muuten ollenkaan, että heidän kaulaketjujensa pieni risti on antiikkinen kidutusväline, johon ihmisiä ennen sidottiin tai naulattiin kiinni kidutettaviksi ja odottamaan hidasta tuskallista kuolemaa?
Mutta toisaalta - sehän sopii erinomaisesti veriselle sota- ja kidutus-uskonnolle joka on tuonut meille inkvisition ja polttoroviot ja ristiretket ja noitavainot ja uskonsodat ja kirjaroviot ja tiedemiesten vainot ja kerettiläisten vainot ja orjakaupan ja rotusorron ja ku-klux klanin ja apartheidin ja alkuasukas- ja intiaaniheimojen kansanmurhat kaikkialla maailmassa, sekä vielä maailman suurimman pedofiliaorganisaation.- rakkauden uskonto
"Tajuavatkohan nuo hihhulit muuten ollenkaan, että heidän kaulaketjujensa pieni risti on antiikkinen kidutusväline, johon ihmisiä ennen sidottiin tai naulattiin kiinni kidutettaviksi ja odottamaan hidasta tuskallista kuolemaa? "
Tajutaan. Se kidutusväline kulkee muistona meidän mukana sen takia, ettei Kristus turhaan kärsinyt puuhun naulattuna. - kuviteltu rakkaus
rakkauden uskonto kirjoitti:
"Tajuavatkohan nuo hihhulit muuten ollenkaan, että heidän kaulaketjujensa pieni risti on antiikkinen kidutusväline, johon ihmisiä ennen sidottiin tai naulattiin kiinni kidutettaviksi ja odottamaan hidasta tuskallista kuolemaa? "
Tajutaan. Se kidutusväline kulkee muistona meidän mukana sen takia, ettei Kristus turhaan kärsinyt puuhun naulattuna.Kuviteltu kristus kärsi kuvitellun turhaan, koska fiktiivinen teksti on keksittyä.
- Ei vakuuta
kuviteltu rakkaus kirjoitti:
Kuviteltu kristus kärsi kuvitellun turhaan, koska fiktiivinen teksti on keksittyä.
Et vakuuta itseäsikään.
- Uhripässit
rakkauden uskonto kirjoitti:
Tajutaan. Se kidutusväline kulkee muistona meidän mukana sen takia, ettei Kristus turhaan kärsinyt puuhun naulattuna.Eli kaikkitietävän kaikkivaltiaan täytyi olla itse oma isänsä ja näennäisesti uhrata itsensä itselleen - näennäisesti, koska kukaanhan ei lopulta kuollut ja uhri oli oma itse joka annettiin itselle - jotta hän voisi muuttaa asiat jotka on kaikkivaltiaana kaikki itse säätänyt ja joista aina päättää vain ja ainoastaan itse, oli sitten jotain epäkuolleita itselle annettuja näennäisuhreja tai ei.
No nythän tämä siis kuulostaakin oikein järkevältä.
Yleensä kun minä muutan mieltäni tai annan anteeksi, niin se käy aika helposti. Ketään tai mitään ei tarvitse uhrata kenellekään. Muutenkin tuollainen uhrikultti on todella lapsellista taikauskoista roskaa, joka ei eroa mitenkään siitä että uhrataan kaksi lammasta ja mutistaan loitsuja - kuten raamatun vanhassa testamentissa koko ajan tehdäänkin.
Niin ja paraneehan sillä spitaalikin, kun uhrataan kaksi lintua, seetripuuta, iisopin oksia, karmiinpunaista villaa, jauhoja ja öjlyä sekä kaksi pässiä. Papin suorittamien uhrimenojen jälkeen spitaalinen on puhdas spitaalista, jonka aiheuttaa kirous. Näin siis erehtymättömän raamatun viisauden mukaan.
Typerä ja mistään mitään tietämätön tiede taas väittää, että spitaalia ei aiheutakaan kirous, vaan sen aiheuttaa aerobinen, haponkestävä, mykobakteereihin kuuluva sauvabasilli Mycobacterium leprae.
Ja nykyään se on helposti hoidettavissa monilääkehoidolla.
WHO toteaa että suurimpia haasteita taudin hävittämisessä ovat niiden väestönosien saavuttaminen, joilla ei vielä ole ollut saatavilla monilääkehoitoa, sekä taistelu sellaisia sosiaalisia tabuja vastaan, joiden mukaan potilaat ovat "epäpuhtaita" tai "Jumalan kiroamia" ja tämän takia hylkiöitä. Maailman terveysjärjestö WHO onkin vuodesta 1995 alkaen antanut maille, joissa tautia esiintyy endeemisenä, hoitoon tarvittavia lääkkeitä ilmaiseksi.
Osaatko muuten yhtään edes arvata, miksi WHO ei jaa spitaalisille uhrilintuja, seetripuuta, iisopin oksia, karmiinpunaista villaa, jauhoja ja öjlyä eikä uhripässejä? - ....-
Uhripässit kirjoitti:
Eli kaikkitietävän kaikkivaltiaan täytyi olla itse oma isänsä ja näennäisesti uhrata itsensä itselleen - näennäisesti, koska kukaanhan ei lopulta kuollut ja uhri oli oma itse joka annettiin itselle - jotta hän voisi muuttaa asiat jotka on kaikkivaltiaana kaikki itse säätänyt ja joista aina päättää vain ja ainoastaan itse, oli sitten jotain epäkuolleita itselle annettuja näennäisuhreja tai ei.
No nythän tämä siis kuulostaakin oikein järkevältä.
Yleensä kun minä muutan mieltäni tai annan anteeksi, niin se käy aika helposti. Ketään tai mitään ei tarvitse uhrata kenellekään. Muutenkin tuollainen uhrikultti on todella lapsellista taikauskoista roskaa, joka ei eroa mitenkään siitä että uhrataan kaksi lammasta ja mutistaan loitsuja - kuten raamatun vanhassa testamentissa koko ajan tehdäänkin.
Niin ja paraneehan sillä spitaalikin, kun uhrataan kaksi lintua, seetripuuta, iisopin oksia, karmiinpunaista villaa, jauhoja ja öjlyä sekä kaksi pässiä. Papin suorittamien uhrimenojen jälkeen spitaalinen on puhdas spitaalista, jonka aiheuttaa kirous. Näin siis erehtymättömän raamatun viisauden mukaan.
Typerä ja mistään mitään tietämätön tiede taas väittää, että spitaalia ei aiheutakaan kirous, vaan sen aiheuttaa aerobinen, haponkestävä, mykobakteereihin kuuluva sauvabasilli Mycobacterium leprae.
Ja nykyään se on helposti hoidettavissa monilääkehoidolla.
WHO toteaa että suurimpia haasteita taudin hävittämisessä ovat niiden väestönosien saavuttaminen, joilla ei vielä ole ollut saatavilla monilääkehoitoa, sekä taistelu sellaisia sosiaalisia tabuja vastaan, joiden mukaan potilaat ovat "epäpuhtaita" tai "Jumalan kiroamia" ja tämän takia hylkiöitä. Maailman terveysjärjestö WHO onkin vuodesta 1995 alkaen antanut maille, joissa tautia esiintyy endeemisenä, hoitoon tarvittavia lääkkeitä ilmaiseksi.
Osaatko muuten yhtään edes arvata, miksi WHO ei jaa spitaalisille uhrilintuja, seetripuuta, iisopin oksia, karmiinpunaista villaa, jauhoja ja öjlyä eikä uhripässejä?"Osaatko muuten yhtään edes arvata, miksi WHO ei jaa spitaalisille uhrilintuja, seetripuuta, iisopin oksia, karmiinpunaista villaa, jauhoja ja öjlyä eikä uhripässejä? "
Ei vai? Ai jaa, onkohan ajat hiukan muuttuneet...
- xcvbnm,.dfghjklö
Turhaa aloitus.
Jokainen on oma itsensä, kahta samanlaista ei ole, vaikka ikiatesti luulee näin olevan.
Onko muut ateistit samanlaisia pösilöitä.- Nääs nääs
Kyllä Jeesus olisi mukava olla. Sanoisin vain Pietarille kun Kaanaan häistä pääsi juotava loppumaan näin. Otappa "Pietsu" tusta nurkalta tuo Kresent merkkinen polkupyörä ja pyöräile Tammelantorille noutamaan muutamat "punkut" ettei tarvitse vain tuota vettä litkiä.
- xcvbnm,.dfghjklö
Nääs nääs kirjoitti:
Kyllä Jeesus olisi mukava olla. Sanoisin vain Pietarille kun Kaanaan häistä pääsi juotava loppumaan näin. Otappa "Pietsu" tusta nurkalta tuo Kresent merkkinen polkupyörä ja pyöräile Tammelantorille noutamaan muutamat "punkut" ettei tarvitse vain tuota vettä litkiä.
Juopot ei ikuista elämää näe, näkevät vaan omia pikkuukkojaan krapula krampeissaan.
- kolmipiste
Onneksi kaikki muut teistit ei ole samanlaisia seipään nielleitä tosikkoja kuin sinä.
- ---
xcvbnm,.dfghjklö kirjoitti:
Juopot ei ikuista elämää näe, näkevät vaan omia pikkuukkojaan krapula krampeissaan.
Perin kristillinen näkemys lähimmäisenrakkaudesta.
- trupputa blötsis
Kiljuva jalopeura.
Puhuva aasihan tässä kai ollaan.
- spällymälöö
Olisi aika komeaa puhaltaa pasuunaan ja nähdä Jerikon muurin sortuvan.
- 10+6
Eeva. Sanoisin Aatamille, että nyt ukko lähdet muille maille, minä olen lesbo ja minä sentään hallitsen puutarhanhoidon.
- lol.
Mooses, saan meret avautumaan taikasauvallani.
Äärimmäisen tieteellisen Raamattu visan mukaan olin Pietari.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan
anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html3905292Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin
että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html3632987- 762621
- 1012308
Purra esiintyi epäasiallisesti
Eduskunnassa keskustellaan vaihtoehtobudjeteista. Niistä voi olla monta mieltä ja myönnän niiden olevan osin heikkoja. M4921982MTV: Jyrkistä eronnut Jenni kritisoi kovin sanoin Ensitreffit-ohjelmaa: "Ei esimerkiksi kysytty..."
Ohhoh! Jenni lataa tekstiä! Tsemppiä Jennille ja Jyrkille "sen oikean" löytämiseen. Lue lisää: https://www.suomi24.fi/411679Martina Aitolehti pitkästä aikaa tv:ssä - Nyt mukana kokkauskisassa!
Oho, Martina Aitolehti nyt kokkauskisassa! Häntä ei ole nähtykään pitkään aikaan tv:ssä. Mukana myös mm. Henny Harjusola2351496Keski-ikäiset julkkismiehet vaihtaa nuorempiin!
Seiska tietää kertoa: erikoisjoukot Janne Lehtosen vaimo yli 20v avioliitosta hakee eroa, Janne -ikuista rakkautta hehku281459"Tapaus" Aittakumpu/Simula hyvin paljastaa kuinka tyhmää ja turhaa sakkia Suomesta
löytyy. Toissapäivänä "joku" teki tänne avauksen liittyen Kalevan juttuun, että noilla kahdella olisi suhde. Eli Otsikko351413Kimmo Kiljunen sekoili täysin - joutuu nyt syrjään
HS: Kimmo Kiljunen syrjään ulkoasiainvaliokunnan johdosta. SDP:n eduskuntaryhmä aikoo vaihtaa ulkoasiainvaliokunnan puh2631376