Uuden Suomen uutisessa ruotsalaistutkija käytti suomettumis-käsitettä, vaikka aikoinaan sitä ei käytetty Ruotsin ulkopoliittisessa keskustelussa. Ruotsalaispoliitikot eivät käyttäneet tuota halveeraavaksi tarkoitettua käsitettä, koska tiesivät tarkoin Suomen vaarallisen tilanteen. Ja koska Ruotsi tunsi huonoa omaatuntoa aiheellisesti siitä.
Miksi tuo ruotsalaistutkija käyttää nyt Suomea halveksivaa käsitettä?!
Ps. Tämä avaus ei ole sen takia, että aloitettaisiin joku poliittishistoriallinen väittely kylmän sodsan ajalta.
Ruotsalaistutkija puukotti Suomea selkään!
6
78
Vastaukset
- Niinpä.
Taas joku ruotsalainen osoitti, mitä "rakas naapurimaa" tarkoittaa Ruotsin tapauksessa. Raukkamaista sakkia!
- Valheen varaako
Fennojen mielestä Suomesta ei saa puhua oikeilla termeillä. Suomea saa käsitellä ainoastaan silkkihansikkain fennojen mielestä. Fennot ovat aina pyrkineet rakentamaan valheen varaan.
- Totuuden varaan!
Valheen varaako kirjoitti:
Fennojen mielestä Suomesta ei saa puhua oikeilla termeillä. Suomea saa käsitellä ainoastaan silkkihansikkain fennojen mielestä. Fennot ovat aina pyrkineet rakentamaan valheen varaan.
Nimenomaan suomettumis-käsite on valhe! Sen keksivät oikeistolaiset saksalaispoliitikot kylmän sodan aikana.
Leimaamisen tarkoituksena oli estää muita maita harjoittamasta samanlaista politiikkaa Neuvostoliittoa kohtaan.
Valistuneet ihmiset ovat aina tienneet sen. Myös Ruotsissa.
Nettisveko taas on kaiken sellaisen puolella, mikä halventaa Suomea. Vaikka se olisi valheellistakin. - Ykkössyy
Totuuden varaan! kirjoitti:
Nimenomaan suomettumis-käsite on valhe! Sen keksivät oikeistolaiset saksalaispoliitikot kylmän sodan aikana.
Leimaamisen tarkoituksena oli estää muita maita harjoittamasta samanlaista politiikkaa Neuvostoliittoa kohtaan.
Nettisveko taas on kaiken sellaisen puolella, mikä halventaa Suomea. Vaikka se olisi valheellistakin.Ei totuus halvenna Suomea vaan totuuden kieltäminen. Muut Pohjoismaat eivät samaa kokeneet ja tiedät hyvin, mikä oli ykkösyy liittyä EU: hun.
- avoin silmin
Totuuden varaan! kirjoitti:
Nettisveko taas on kaiken sellaisen puolella, mikä halventaa Suomea. Vaikka se olisi valheellistakin.Kaikki jotka seurasivat sekä Suomen että muiden länsimaiden tiedotusvälineitä siihen aikaan tietävät että suomettuminen ei ole satu. Sillä oli varjopuolensa mutta samalla se anoti meille mahdollisuuden toimia itsenäisinä. Miksi ei saisi todeta että se oli olemassa, ja ottaa siitä oppi nykyisessä tilanteessa. Jos kieltää asioita niin niistä ei opi mitään.
- Miksi?
Arvasin, että nettisvekot alkoivat puhua suomettumisen luonteesta, vaikka siitä ei ole kysymys. Ja vaikka siitä varoitettuiin avauksessa.
Kyse oli siitä, että ruotsalaistutkija otti asian esille, vaikka se on jo historiaa eikä Ruotsi koskaan käyttänyt tuota termiä.
Tyypillistä svekoilua taas kerran. Keskustele nyt noiden svekoprovoilijoiden kanssa!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.2812926Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka572326Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3482007- 1151733
Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois1121681Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2121375- 661317
- 681253
- 581232
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl771181