arvet / mepiform?

Uusi minä

Onko kellään kokemusta Mepiform nimisestä arpilaastarista tai vastaavista sellaisista? Huomasin että aika hintavaa teippiä, mutta toimiiko myös? Tarkoitus olisi käyttää rintojen kohotusleikkauksesta jääneisiin arpiin..

21

28821

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näin

      Mepiformia ja muita vastaavia kannattaisi alkaa käyttää tuoreisiin arpiin heti kun tikit on poistettu. Hoitoa kannattaa jatkaa ainakin pari kuukautta - puoli vuotta.
      Muistaakseni Mepiform levyn hinta oli noin 20 euroa, mutta siitä voi leikata sopivan kokoisia paloja arven päälle. Yksi levy siis kestää kauan.

      • Uusi minä

        Olen kysellyt muutamista apteekeista kyseisen teipin hintoja, ja kaikissa apteekeissa hinta haitari on aika lailla sama. esim 5kpl/4x30cm laastaria maksoi huikeat 80 e, 1kpl/5x7cm pätkä 8e.. Mutta jos kuulisin jonkun saavuttaneen tällä ihme teipillä hyviä tai jopa erittäin hyviä hoitotuloksia, en epäröisi käyttää rahojani mepiformiin!


      • mari
        Uusi minä kirjoitti:

        Olen kysellyt muutamista apteekeista kyseisen teipin hintoja, ja kaikissa apteekeissa hinta haitari on aika lailla sama. esim 5kpl/4x30cm laastaria maksoi huikeat 80 e, 1kpl/5x7cm pätkä 8e.. Mutta jos kuulisin jonkun saavuttaneen tällä ihme teipillä hyviä tai jopa erittäin hyviä hoitotuloksia, en epäröisi käyttää rahojani mepiformiin!

        Moi , Minulle lääkäri määräsi kyseistä teippiä , käytin kolme kuukautta ja eivät antanee toivottua tulosta . Kalliiksi tuli kun leikkaus haavaa oli tollanen yli metri. Levy meni kerralla ja en voinut käytää kuin viikon samaa teippiä, joka jo tuntui likaiseta vaikka sitä koitti putsata.Nyt teipataan micropore teipillaä joka on ihan sika halpaa ja helpompaa käytää.En vaan tiedä onko siitäkään vastaavaa apua. Sama leikkaus on läpikäyty ja muuten minäkin olen tosityytyväinen .Minua varmaankin odotta kuitenkin vielä arpien korjausleikkaus.


      • Uusi minä
        mari kirjoitti:

        Moi , Minulle lääkäri määräsi kyseistä teippiä , käytin kolme kuukautta ja eivät antanee toivottua tulosta . Kalliiksi tuli kun leikkaus haavaa oli tollanen yli metri. Levy meni kerralla ja en voinut käytää kuin viikon samaa teippiä, joka jo tuntui likaiseta vaikka sitä koitti putsata.Nyt teipataan micropore teipillaä joka on ihan sika halpaa ja helpompaa käytää.En vaan tiedä onko siitäkään vastaavaa apua. Sama leikkaus on läpikäyty ja muuten minäkin olen tosityytyväinen .Minua varmaankin odotta kuitenkin vielä arpien korjausleikkaus.

        Ikävä kuulla ettei mepiform toiminut.. Micropore teipillä ei tietääkseni ole lainkaan samanlaista vaikutusta kuin tuolla mepiformilla! Mutta kaikkeahan kannattaa yrittää..Toivotaan parasta että päästäisiin näistä arvista hieman näkymättömämpiin edes! Kuuluuko sinulla kenties tuo arpien korjausleikkaus samaan pakettiin koko operaation kanssa vai joudutko maksamaan sen vielä lisäksi?? Paljonkohan tämä korjausleikkaus mahtaa maksaa, ja tiedätkö jo kuka tulee leikkauksen suorittamaan jos näin on käydäkseen?


      • mari
        Uusi minä kirjoitti:

        Ikävä kuulla ettei mepiform toiminut.. Micropore teipillä ei tietääkseni ole lainkaan samanlaista vaikutusta kuin tuolla mepiformilla! Mutta kaikkeahan kannattaa yrittää..Toivotaan parasta että päästäisiin näistä arvista hieman näkymättömämpiin edes! Kuuluuko sinulla kenties tuo arpien korjausleikkaus samaan pakettiin koko operaation kanssa vai joudutko maksamaan sen vielä lisäksi?? Paljonkohan tämä korjausleikkaus mahtaa maksaa, ja tiedätkö jo kuka tulee leikkauksen suorittamaan jos näin on käydäkseen?

        Kyllä minulla on samanlaista tietoa,että micropore ei vaikuta samalla tavaalla. Mutta minulle ainakin suositeltiin näin vaihtamaan. Hinnoista en tiedä, koska minulla ei ollut kohotus vaan pienennysleikkaus ja tehtiin terveydellisistä syistä. Sama lääkäri leikkaa, ja hinta määräytyy tiettävästi joudunko olemaan sairaalassa sisällä. Minulle kokeiltiin myös kortisoni pistoksi arpeen. Sen piti auttaaa vaalentavasti ja pehmentää. Minulla vaan kävi päinvastoin. Pistosten kohdalta arpi on paljon paksumpaa ja kovempaa. Mutta jotenkin , ainakin minulla alkaa tuntua, että onko niillä arvillakaan oikestaan merkitystä.


      • Kirsi
        mari kirjoitti:

        Kyllä minulla on samanlaista tietoa,että micropore ei vaikuta samalla tavaalla. Mutta minulle ainakin suositeltiin näin vaihtamaan. Hinnoista en tiedä, koska minulla ei ollut kohotus vaan pienennysleikkaus ja tehtiin terveydellisistä syistä. Sama lääkäri leikkaa, ja hinta määräytyy tiettävästi joudunko olemaan sairaalassa sisällä. Minulle kokeiltiin myös kortisoni pistoksi arpeen. Sen piti auttaaa vaalentavasti ja pehmentää. Minulla vaan kävi päinvastoin. Pistosten kohdalta arpi on paljon paksumpaa ja kovempaa. Mutta jotenkin , ainakin minulla alkaa tuntua, että onko niillä arvillakaan oikestaan merkitystä.

        Jostain kuulin että kun laittaa bepanthen-voidetta microporen alle niin vaikutus olisi käytännössä sama kuin kalliilla mepiformilla. Noitten mepiformien ym. tarkoitus on vissiin pitää arpikohta kosteana ja sillä tavoin jotenkin edistää arven paranemista tai häviämistä. Eli micropore bepanhten pitäisi kanssa toimia. Itse en kyllä ole kokeillut kun vasta viikon verran kun tuo mepiformin hinta hirvittää. Kerron sitten jos huomaan jotain muutoksia.


      • Uusi minä
        Kirsi kirjoitti:

        Jostain kuulin että kun laittaa bepanthen-voidetta microporen alle niin vaikutus olisi käytännössä sama kuin kalliilla mepiformilla. Noitten mepiformien ym. tarkoitus on vissiin pitää arpikohta kosteana ja sillä tavoin jotenkin edistää arven paranemista tai häviämistä. Eli micropore bepanhten pitäisi kanssa toimia. Itse en kyllä ole kokeillut kun vasta viikon verran kun tuo mepiformin hinta hirvittää. Kerron sitten jos huomaan jotain muutoksia.

        Minulle tehtiin rintojen kohotus ja toisen rinnan pienennys tarkalleen ottaen. Joten luulen että arvet ovat aikalailla samanlaiset kuin teillä.. Kortisoni piikkiä ehdotettiin myös minulle, ja luvattiin että se myös sattuu, eikä varmuutta toimivuudesta ole. Tuota micropore bepanthen yhdistelmää aion kyllä testata itsekkin! Mepiform laastari on jonkunlaista silikoni materiaalia joka pehmentää arpea..Siinä mielessä bepanthen yhdistelmä ei toimisi ainakaan samalla periaatteella. Mutta mitä niillä periaatteilla on väliä, minä aion sitä ainakin kokeilla ennen kun laitan rahani mepiformiin! Kirjoitellaan sitten tosiaan vaikka väliaika tietoja, onko vaalentunut, pienentynyt ym! :) -kiitti vinkistä ja peukut pystyyn


      • mari
        Kirsi kirjoitti:

        Jostain kuulin että kun laittaa bepanthen-voidetta microporen alle niin vaikutus olisi käytännössä sama kuin kalliilla mepiformilla. Noitten mepiformien ym. tarkoitus on vissiin pitää arpikohta kosteana ja sillä tavoin jotenkin edistää arven paranemista tai häviämistä. Eli micropore bepanhten pitäisi kanssa toimia. Itse en kyllä ole kokeillut kun vasta viikon verran kun tuo mepiformin hinta hirvittää. Kerron sitten jos huomaan jotain muutoksia.

        Niin minulla olisi sellainen muistikuva, että mepiformteipin hoito perustuu siihen että arpi ei saa happe ja arpikudos ei pysty kasvamaan.Voi olle että olen väärässä. Minulle sanottiin että ei rasvoja teippihoitojen aikana. Ja olen kyllä sitä mieltä että se ei oikeen onnistukkaan vaikka rasva olisi jo kunnolla ihoon imeytynytkin.Teippi ei meinaan pysy.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Arpien hoito - http://tonzes.com/scarfi.htm Hyvä tuote. Toimii nopeasti ja tehokkaasti.

        Mitäpä tuota tilailemaan ulkomailta kun vastaavaa tuotetta saa suomalaisesta apteekistakin.


    • arpinen

      Olen tänään aloittanut omien arpieni (käsissä) hoidon Cica-Care nimisellä silikonituotteella. Olen siitä lukenut ja sitä ylistettiin yhdessä keskustelussa maasta taivaaseen. Auttaa valmistajan mukaan 20 vuotta vanhoihin arpiin. Saas nähdä kuinka käy, arpia on puolen vuoden ja 20 vuoden takaa. Palaa muutaman kuukauden kuluttua kertomaan onko rahat menneet hukkaan vai tuottiko toivotun tuloksen. Suomessa tuo maksaa 12x15cm pala 100€, apteekista vain tilaamalla. Tallinnassa n 35€.

      • Uusi minä

        Kiva kuulla että on olemassa vielä lisää vaihtoehtoja joista on hyviä kokemuksia! Lisää toivoa.. :)Ainakin itse otan kaikki vinkit mielelläni vastaan! Kerro sitten ihmeessä miten kävi ja tsemppiä!


      • arpinen
        Uusi minä kirjoitti:

        Kiva kuulla että on olemassa vielä lisää vaihtoehtoja joista on hyviä kokemuksia! Lisää toivoa.. :)Ainakin itse otan kaikki vinkit mielelläni vastaan! Kerro sitten ihmeessä miten kävi ja tsemppiä!

        Tulen kertomaan, kävi kuinka kävi. Näkyvien arpien kanssa on paskamaista elää. Ja vielä asiakaspalvelussa. Ei koko ajan voi pitää jotakin kaiken peittävää säkkiä päällään :(


      • Nimetön
        arpinen kirjoitti:

        Tulen kertomaan, kävi kuinka kävi. Näkyvien arpien kanssa on paskamaista elää. Ja vielä asiakaspalvelussa. Ei koko ajan voi pitää jotakin kaiken peittävää säkkiä päällään :(

        Mulle jäi tatuoinnin poistosta tyypillinen paksu kauhea arpi. Olen käyttänyt kaiken maailman arpi-voiteita yms. ja aivan turhaan! Sitten luin jostain cica-care silikonilevystä. päätin uhrata 100 e ja kokeilla ja eikä mennyt hukkaan!!! Kohta ei huomaisi enää ollenkaan että, olisi ollut minkäänlaista arpea =)


    • Nanna*

      Itse käytän Mepiformia 20 vuotta vanhaan keloidiarpeen. Arpeen pistettiin 5 vrk sitten jotain hormonia ja päällä olen pitänyt (jatkuvasti) mepiform -silikonilappua. Arpeni on ranteessa, joten lääkäri suositteli pitämään jotain napakkaa sidettä laastarin päällä, jotta laastari pysyy hyvin kontaktissa ihoon. Pidän siinä nyt miehen rannehikinauhaa.

      Jo näin lyhyen ajan jälkeen näen selviä muutoksia parempaan päin. Arpeni on hyvin punainen ja koholla, joten olen todella hämmästynyt ja iloinen näin nopeasta muutoksesta. Kuukauden kuluttua pistoista on kontrolli, jolloin katsotaan tarvitseeko pistää uudestaan.

      • maixxuli

        moi Nanna,
        mitä hormonia arpeesi laitettiin? missä olet käynyt arpea hoidattamassa? Kuulostaa mielenkiintoiselta, sillä itselläni on myös vanhga keloidi arpi...


      • Puakki2
        maixxuli kirjoitti:

        moi Nanna,
        mitä hormonia arpeesi laitettiin? missä olet käynyt arpea hoidattamassa? Kuulostaa mielenkiintoiselta, sillä itselläni on myös vanhga keloidi arpi...

        Mepiform iso levy menee viikossa, kun arpi on nenässä jossa laastari ei paljon päivää enempää kestä. Mikähän muu toimisi luvatulla tavalla ja kestäisi?

        Paavo


      • Laastari päälle?
        Puakki2 kirjoitti:

        Mepiform iso levy menee viikossa, kun arpi on nenässä jossa laastari ei paljon päivää enempää kestä. Mikähän muu toimisi luvatulla tavalla ja kestäisi?

        Paavo

        Mepiform silikonilevy on kestokäyttöinen. Miksi se ei "kestä" käytössäsi? Itse olen aikanaan käyttänyt Mepiformista leikattuja suikaleita viikon kerrallaan. Irroitin suikaleen kerran päivässä suihkussa käydessä, huuhtaisin Mepiformin vedellä ja laitoin takaisin. Jos suikale ei pysy kiinni arven päällä, siihen voisi varmaankin laittaa laastarin päälle kiinnittämiseksi. Muutenhan samaa palaa voi käyttää n. viikon tuotteen ohjeiden mukaan.


    • Scaaar

      Oletko kokeillut muutakin kuin arpilaastaria kuten Kelo-Cote nimistä arpien poistogeeliä. Itse olen käyttänyt kyseistä tuotetta jo 9kk, eikä näy minkäänlaista vaikutusta arpeeni, vaikka onkin ihan pieni näkyvällä paikalla. Mietin, että sopisikohan Kelo-Cote sinulle sitten sen paremmin, ja onkohan arpilaastari tehokkaampaa? :O
      Kelo-Coten tuubi 6grammaa=25€ :( Kallistakin on sitäpaitsi.

      • Kallista!

        Kelo-Cote on siitä huono aine että se kuluu nopeasti pois joten sitä ei voi käyttää vaatteiden alla. Paljaallakin iholla sitä on lisättävä useasti päivän mittaan jotta silikoni peittää arpea koko ajan.


    • needling

      Olen itse todennut mikroneulauksen todella hyväksi hoitokeinoksi arpin. Toimii hyvin kuoppa-arpiin. Oma arpeni ulkonäkö on 3 hoitokerran jälkeen parantunut dramaattisesti. Koholla oleviin arpiin ei toimi, koska neulasmenetelmä ei poista ihoa.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Huomenna teen sen

      Se on nyt päätetty. Pääsen pois tästä epätietosuudesta.
      Ikävä
      78
      3248
    2. Hakkarainen: persut Venäjän ja Pohjois-Korean tiellä

      Hakkarainen entisenä persujen kärkipoliitikkona tietää, mitä puhuu. https://www.is.fi/politiikka/art-2000010422614.html
      Maailman menoa
      200
      1972
    3. Ilouutinen! Anniina Valtonen heitti jymy-yllätyksen - Tämä ei jätä kylmäksi!

      Ohhoh, tämäpä ylläri! Anniina Valtonen sai puolisonsa kanssa lapsen viime vuoden lopulla. Lue lisää: https://www.suomi2
      Suomalaiset julkkikset
      25
      1851
    4. Fuengirola.fi: Kohuissa rypenyt Jari Sillanpää, 58, harvinaisessa haastattelussa: "Minä haluan..."

      Ex-tangokuningas on kertonut kuulumisiaan Espanjan Aurinkorannikolta. Että ei muuta kuin elämässä etiäpäin, Jari Sillanp
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1538
    5. Ootko muuten vieläkään hiffannut

      Että en kuulu sinun maailmaasi? On meissä samaa, ja samaa aaltopituutta oli, mutta tunsin oloni usein hyvin vaivautuneek
      Ikävä
      166
      1395
    6. Miten nyt sanoisin

      tämän sinulle. Oletko mielessäni päivittäin, kysyin itseltäni ja vastaus oli, kyllä olet. Yllätyin, päädyin oudoille tei
      Ikävä
      88
      1375
    7. Susta on tullut

      Ihana nainen. ❤️
      Ikävä
      52
      1099
    8. Mistä vuodesta

      lähtien olet ikävöinyt kaivattuasi?
      Ikävä
      97
      1038
    9. Tämä ei voi jatkua

      Näin. Eilisen jälkeen tulin siihen tulokseen.
      Ikävä
      55
      844
    10. Voitko vain unohtaa

      Minut. En ole sinun arvoisesi
      Ikävä
      59
      830
    Aihe