Kaikilla oppilailla tulee olla oikeus kieltäytyä ateistisesta, epätieteellisestä opetuksesta. Tämä koskee yhteiskuntaoppia, fysiikkaa, biologiaa jne
Kaikkissa aineissa tulee siirtyä tieteelliseen teistiseen opetusohjelmaan.
Kaikki uskontoa pilkkaavat ateisti-julistukset tulee olla vapaaehtoisia ja niihin saa ateistit mennä keskenään keksimään ylistämään harhaoppejaan ja kuuntelmaan jorinoitaan siitä kuin alkuräjähdys syntyi "sattumalta"
Oikeis kieltäytyä ateistisesta opetuksesta
14
124
Vastaukset
- FUCKIFUU
SInun parasta alkaa kirjoittamaan opetussuunnitelmaa ja esitellä opetushallitukselle. Siellä on kaltaisiasi kristittyjä trolleja muutenkin töissä joten ties vaikka menisi läpi.
- laupias taivas
Joopa joo. Keskiaikaa kohti mentäisiin. Otetaan varmuuden vuoksi inkvisitio ja siveysvyöt käyttöön.
- atte3434
aloittajalle:
Ateismi ei liity mitenkään kouluopetukseen ja teistinen opetus ei tule ikinä menemään läpi ja tiedät tämän kyllä itsekin. - kukkutimurunen
Sama spämmäri on näköjään kretupalstalla liikkeellä nimimerkillä tuomas.akvinolainen. Parhaassa tapauksessa vieläpä tosissaan. :-)>
- kusimutteri
Mitäs siellä sitten opetettaisiin?
- Kalapagos (ei kirj.)
Genesis eli maailmansynty-tarinaja sitten loppupäivä voitaisiin veisata virsiä, syödä Jeesuksen ruumista, käydä kivittämässä raiskattuja neisyitä ja jahtaamassa homoja. Siinä muutamia ehdotuksia.
Voisivat ehkä karkottaa myös demoneja sioista tai käydä katsomassa palavia pensaita ja puhuvia aaseja. Päivän pääteeksi luokka voisi lähteä Nooan arkilla kohti tuntematonta, kunhan varovat etteivät joudu kolmeksi päiväksi valaan vatsaan. On myös hyvä varoa etteivät syö simpukoita ja muistavat luoda Yahwelle mieluisaa savua polttamalla sopivia pässejä.
Huvittavinta, että minun ei tarvitse edes keksiä noita juttuja vaan ne ihan oikeasti ovat ns "Jumalan" pyhässä kirjassa.
Kieltämättä saataisiin kokoon melkoinen lukujärjestys :)
- Siitäpä vaan
No mutta Suomessahan toimii jo parikymmentä kristillistä koulua, joissa lapsille saa opettaa ihan mitä satuja vain huvittaa täytenä totena, kuten opetetaankin.
Tuloksena sitten näitä tampioita, joiden yleissivistys on samaa tasoa kuin luolassa elävällä talebanilla.- atte34343
Kysymys kuuluukin milloin tällaisen uskonnollisen roskan opettaminen totena on tuomittavaa? Eli et kertoo lapsille maailman olevan 6000 vuotta vanha jne..Eikö tällä ole haitallinen vaikutus lapsen kehitykseen? Pitäisikö kristilliset koulut kieltää lailla? Missä menee sananvapauden raja?
Jos kyse on luonnontiede opetuksesta, niin kyllä jokaisella tulee olla oikeus kieltäytyä epätieteellisestä opetuksesta tai vaatia asian korjaamista.
Sinun harmiksesi et tajua mikä on tieteellistä ja mikä ei. Se kun ei määräydy irrationaalisten uskomustesi mukaan.- jyri.kop
Trolli, sama aloitus oli kretardien foorumilla. Vija että hihitän tälle, "kaikki luonnontieteet ovat saatanasta" sun muuta tuubaa. Kysysyin vielä niistä luomisen todisteista(joita ei ole tähänkään mennessä tullut ilmi eikä tule)
- ....-
Suomessa on mahdollisuus kotiopetukseen. Siitä vaan, jos ei tieto kiinnosta. Yleensä se onkin hellareiden touhuja ja varsinkin Yhdysvalloissa hyvin suosittua.
- ei noin
Onko vanhemmilla oikeus pilata lapsensa tulevaisuus? Kreationistien opeilla ei jatkokoulutuspaikkaa ole mahdollista saada peruskoulun ja lukion jälkeen. Ei niillä ole asiaa edes lukioon. Perussivistys jäisi peruskouluun jonka senkin suorittamisessa olisi pahoja aukkoja.
- gjfty
Teologiseen "tiedekuntaan" on kuulemma helppo päästä. Luin viime vuonna kirjoituksen, jossa eräs nuori ihan vaan kokeillakseen meni pääsykokeisiin. Hän luki edellisenä yönä pari tuntia jotain tenttikirjallisuutta ja paineli paikalle. Läpi meni että hurahti. Hän kertoi, että kysymykset olivat sellaisia että ihan esseellä mentiin. Ihan perustiedoilla ja kirjoitustaidolla. Hän vertasi niitä kysymyksiä mielipidekirjoituksiin. Piti vaan kirjoittaa jotain mitä mieleen juolahti. Harmi ettei minulla ole tallessa sitä juttua ja voin muistaa jotain ihan väärinkin.
- ...
"Kaikilla oppilailla tulee olla oikeus kieltäytyä ateistisesta, epätieteellisestä opetuksesta. Tämä koskee yhteiskuntaoppia, fysiikkaa, biologiaa jne"
Minulla oli luokalla yksi kristitty kaveri joka teki juuri näin,hänen elämänsä pyöri sillä ajatuksella että hän asuu kotona koko elämänsä ja erää lapsen elämään vanhepiensa suojassa.
Hommat ei mennyt niinkuin hän halusi,hänen vanhempansa potki hänet ulos kun hän oli 23vuotias,koska hän ei osannut edes kunnolla lukea tahi kirjoittaa,matematiikkaa tai elämän perussivistystä edes kunnolla niin hänen elämänsä oli juuri niin huonoa kun voit kuvitella,kunnollisena kristittynä hänen elämänsä pyöri siinä että hän on nuortentalossa siivoojana ja ruokajonossa käy joka viikko.ei ole ajokorttia ja armeija jäi välistä koska hänet luokiteltiin "matala älyiseksi"-yksilöksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.1772153Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3151825- 931587
Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka31479Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois821278Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2001230- 671170
- 251101
- 481027
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl73986