Hiukkasloukku??

hyvääkevättä.

Hei. Olen nyt ajanut 2012 mallisella E 220cdi BE automaatti Mersullani 42000 km.
Koskaan en ole huomannut mitään palstalla puhuttuja polttoilmiöitä tai merkkivalojen syttymistä.
Ajan enemmä kaupunkiajoa kuin maantieajoa.
Polttoaineena on yleisimmin Neste Pro.
Onko muilla samanlaisia kokemuksia.

9

1898

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Semmoista se

Minulla on kolmas hiukkasloukkudiesel. Liikun pääasiassa pk-seudulla ja kaupungissa. Koskaan ei ole mitään hiukkasloukkuongelmia ollut. En ollut edes kuullutkaan moisesta värkistä ensimmäisessä autossani. Kyllä siinäkin kuulemma sellainen oli.
      Koko hiukkasloukkupelottelut ovat täyttä hömpötystä, ihan kuten katalysaattorin, lyijyttömän bensan, E95:n 'vaarat' aikoinaan. Aikansa kutakin, eiköhän taas kohta keksitä joku uusi juttu...

Tankkaan aina halvimmilla kylmäasemilla, ihan minkä yhtiön tahansa.

• keikkamersu

Minulla on myös hiukkasloukkumersu, sillä olen ajanut hieman yli 200 000 km ja pääasiassa olen tankannut venäjän puolella, ainakin 80% poltetusta dieselistä on ollut venäjän laatua. Ei mitään ongelmia koko aikana. Joskus pakkasilla pakoputkenpään lähelle takapuskuriin muodostuu ruskeaa huurretta, siitä olen päätellyt, että hiukkasloukku on poltettu tyhjäksi.

• -eemeli

Itsellä 2008-mallinen E 220cdi automaatti ja siinä kyseinen hiukkasloukku. Mersussa ei ole regeneroinnista (siitä polttotoiminnosta) ilmoittavaa merkkivaloa tai vastaavaa. Se vaan aika-ajoin automaattisesti suorittaa sen polton ajon aikana, jolloin on hieman isompi polttoaineen kulutus ja jos ajo keskeytyy kesken polton, toiminnon paljastaa takaa tuleva paha katku ja kylmällä, kostealla kelillä hieman savua tai höyryä. Jos ajo on pääsääntöisesti kaupunkipyöritystä, kannattaisi käydä silloin-tällöin heittämässä kunnon maantielenkki, että ko. regenerointi pääsisi toimimaan loppuun asti. Muutenhan se hiukkassuodatin on huoltovapaa eikä sen olemassaoloon tartte kiinnittää huomiota. -Hyvää kevättä ja ajokelejä kaikille!

• TyösuhdeAutoilija:

Edellisessä 2010 mallin diesel-Passatissa hiukkassuodattimen merkkivalo muutaman kerran syttyi. Luultavasti johtui siitä että ajot oivat lyhyitä pitkän aikaa, eikä auto päässyt tekemään "puhdistuspolttoa" . Merkkivalo poistui kun ajoin hieman piedemmän taipaleen.
      Nykyisessä 2013 diesel-Passatissa ei ole vastaavanlaista esiintynyt.

• Moi, nyky dieselit ovat hienompia ja monimutkaisia vert. vanhat esikammio dieselit.
      Niissä on tarkasti ohjatut ruiskutuslaitteet ja sitten tämä hiukkassuodatin.

Hiukkassuodatin nähtävästi tukkeutuu välillä, mutta auto ilmoittaa siitä kuljettajalle, jotta tämä tietäisi asiasta ja ajaisi kierroksilla esim. motaria jonkin matkaa, jotta suodatin poltettaisiin puhtaaksi.

Ongelma taitaa tulla siitä että jos ihmisellä on paljon lyhyttä ajoa niin puhdistuspolttoa ei saada aikaiseksi ja suodatin tosiaan tukkeutuu, ja auto saattaa hyytyä tienvarteen.
      Muistan lukeneeni Ammattiautot lehdestä jutun hyytyneestä autosta, ja Forten puhdistusaineesta jolla auto saatiin taas toimimaan normaalisti.

Eli ongelmia on, ei tosin niin paljon kuin viime aikoina on puhuttu, mutta nykydiesel taitaa vaatia bensa-autoa enemmän osaamista kuljettajalta. Näin minun mielestäni.

• Enemmän osaamista ?

Ja tietenkin paksua lompakkoa. Vaatimukset vaan kiristyy, joten seuraavaksi vaaditaankin urean syöttöä, joka vaatii erillisen säiliön. Onkos tämä sitä samaa ureaa jota on joskus kuseksekkin sanottu?

• semmoista se

Hyvin olen pärjännyt dieseleitteni kanssa (3. alla), vaikkei minulla mitään erityistä tai ylipäänsäkään mitään osaamista autoasioissa ole.
        Paksua lompakkoa varsinkaan ei ole, tämähän onkin yksi syy miksi minulla diesel onkin. Yksi syy on myös se, ettei sitä auto-osaamista ole, jolloin tarvitsen huolettoman ja toimintavarman auton.

• minä tiedän.

Sinä et tiedä nykydiiselistä näköjään mitään. Miksi vaivaudut tietämättömyytesi täällä kertomaan?

• Anonyymi
        semmoista se kirjoitti:

Hyvin olen pärjännyt dieseleitteni kanssa (3. alla), vaikkei minulla mitään erityistä tai ylipäänsäkään mitään osaamista autoasioissa ole.
        Paksua lompakkoa varsinkaan ei ole, tämähän onkin yksi syy miksi minulla diesel onkin. Yksi syy on myös se, ettei sitä auto-osaamista ole, jolloin tarvitsen huolettoman ja toimintavarman auton.

Loistava ja oikea vastaus näille viisastelijoille

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      158
      1381
    2. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      49
      1195
    3. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      24
      1139
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      211
      1070
    5. Mitä toivot

ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      126
      1051
    6. Hyvää huomenta 18. luukku

Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      223
      984
    7. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      307
      947
    8. Haluaisin vain varmistua

Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      42
      919
    9. Olet sä silti

Ihana ❤️ tykkään
      Ikävä
      72
      895
    10. Minkä merkkisellä

Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      73
      869
    Aihe