lukee ni sitä enemmä alkaa taas kunnioitus jumalaa kohtaa nousee, siinä oli äijää potenssii kolme..nyt tää uude armoaja jumala, mikä neiti, joka välissä lähinnä sanomas hei elämä mee tuonne, älä tee noi, tärisee ku neidit.. vanhassa liitossa jumala oli radikaali mutta silti järkevä, kädestä pitäen johdatti kansasa, anto kädestä pitäen säännöt mitä noudattaa, jos noudatat niitä ni kutsun sua omakseni, kaiken Luojan omaksi.. paljon enemmä järkevän ihmise kaltane ku tää tossun alla oleva pummi mikä vaa märisee tulkaa kaikki mun luo enne ku on liian myöhästä
mitä niiku tapahtu? oliko Jumalan Pojalle liikaa se inhimille kärsimys et nyt noin leuka väppäsee mitä on olla ihmine vai mitä tää on? Missä se vanha testamenti Jumala, kaiken luoja, jokaise normi logiikan mukaan kovi jätkä mitä on, on nyt...?
kaikki nauraa sulle jumala, sun "valittus" eli sun seurakuntas on kans mitä on, harjotus kappaleita puolet niistä, onnettomia kukkahattu tätejä...
täytyy myöntää et mitä enemmä vanhaa testamenttia
10
96
Vastaukset
- TeH mies24v
tommone neiti meillä jumalana, saa siinä sitte miettiä miten tommose neidi tekemät ihmiset on mitä on nykypäivänä, niin se vaan on ettei se omena kauas puusta putoo....ei ei ei...
No, Vanhan Testamentin Jumala on toki edelleen sama. Liitto vain on meillä uusi - armoliitto. Vanhan Testamentin aikana oli lakiliitto, joka oli todella vähän erilainen. Ongelmana oli se, ettei kukaan kyennyt täyttämään koko lakia. Jeesus vain siihen kykeni. No nyt Jeesus on solminut tämän uuden armoliiton, kun lakia emme kyenneet täyttämään.
- TeH mies24v
olis vaa se vanha laki liitto, ei olis noita feministejä ja kaikki on sallittua ku pää tippuu heti ku käyt jonku toise kans nusasemassa, mut nyt kaikki käy kunhan jeesukselle nöyrryt..."kaikki on sallittua mutta kaikki ei rakenna" ja tässä ollaan..kuka täys järkine enää edes tosissaa elämistä täällä miettii?
en minä ainakaa, huvittanu lähinä itseäni täällä ja paljo enemmä muualla ku suoraan jonku ihmise kimppuu, esim facebookis yksityisesti ni ne ei käytännössä uskalla vastata mitää takasi,ne väittää vastaa omie standardiesa mukaa niiku muurahaiset, sitte ne kohta luovuttaa, jotenki nii huvittavaa mite ne elää oman unimaailmasa mukaa, sit ku sitä vähä keikuttaa ne vähä aikaa rääkyy ku kanalauma ja sit häviää..yks toisesa jälkee
tää paikka taas on nii rokotettu kaikesta inhimillisyydestä et tääl on vaikea mitä järkevää puhua, varmaa jos tää paikka olis seurakunta talo ja märisevä vauva rääkys oven ulkopuolella, kaikki kävelis onnellisena ohi seurakuntaa "tekemään oikein" eli Herraa ylistään "näiden standartien" mukaan, se lapsi kuolis siellä ulkona...mutta tehän teitte oikeen ku menitte seurakuntaanne ja hylkäsitte tuon ei uskovan pakanan.. - TeH mies24v
kaikki elää omaa untansa
- TeH mies24v
sanoin sille sen naamaa päin, ei oo ei tuu, ei tipu lämpöä enkä sano juu, ei mua hilpeet hidalgot vie minnekkään..
- TeH mies24v
jos sä et parempaan millään pysty, ei oo ,ei tuu
TeH mies24v kirjoitti:
olis vaa se vanha laki liitto, ei olis noita feministejä ja kaikki on sallittua ku pää tippuu heti ku käyt jonku toise kans nusasemassa, mut nyt kaikki käy kunhan jeesukselle nöyrryt..."kaikki on sallittua mutta kaikki ei rakenna" ja tässä ollaan..kuka täys järkine enää edes tosissaa elämistä täällä miettii?
en minä ainakaa, huvittanu lähinä itseäni täällä ja paljo enemmä muualla ku suoraan jonku ihmise kimppuu, esim facebookis yksityisesti ni ne ei käytännössä uskalla vastata mitää takasi,ne väittää vastaa omie standardiesa mukaa niiku muurahaiset, sitte ne kohta luovuttaa, jotenki nii huvittavaa mite ne elää oman unimaailmasa mukaa, sit ku sitä vähä keikuttaa ne vähä aikaa rääkyy ku kanalauma ja sit häviää..yks toisesa jälkee
tää paikka taas on nii rokotettu kaikesta inhimillisyydestä et tääl on vaikea mitä järkevää puhua, varmaa jos tää paikka olis seurakunta talo ja märisevä vauva rääkys oven ulkopuolella, kaikki kävelis onnellisena ohi seurakuntaa "tekemään oikein" eli Herraa ylistään "näiden standartien" mukaan, se lapsi kuolis siellä ulkona...mutta tehän teitte oikeen ku menitte seurakuntaanne ja hylkäsitte tuon ei uskovan pakanan..Niin, kaikki ei rakenna. Tosin synti vie erilleen Jeesuksesta ja jos elää jatkuvassa syntielämässä, niin silloin ei ole enää armon alla. Palata saa toki Jumalan luokse, mutta Jumala tulee myös kurittamaan kurittomia lapsiaan.
TeH mies24v kirjoitti:
tää biisi on sulle uusi luomus
https://www.youtube.com/watch?v=fHtdOXV7ov0Ok, kuuntelin sen. Ihmisiin voi pettyä, niin kuin tuossa biisissä kävi. Onneksi Jumalaan ei tarvitse pettyä. Jumala on meidän puolellamme, niin kuin tässä seuraavassa kappaleessa sanotaan:
http://www.youtube.com/watch?v=QxY-U0D0EC0- TeH mies24v
uusi.luomus kirjoitti:
Ok, kuuntelin sen. Ihmisiin voi pettyä, niin kuin tuossa biisissä kävi. Onneksi Jumalaan ei tarvitse pettyä. Jumala on meidän puolellamme, niin kuin tässä seuraavassa kappaleessa sanotaan:
http://www.youtube.com/watch?v=QxY-U0D0EC0ja sama uni jatkuu...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1131208
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1181047- 130930
- 96792
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten295746Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait81666Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54616Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64582Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist48569- 75504