täytyy myöntää et mitä enemmä vanhaa testamenttia

TeH mies24v

lukee ni sitä enemmä alkaa taas kunnioitus jumalaa kohtaa nousee, siinä oli äijää potenssii kolme..nyt tää uude armoaja jumala, mikä neiti, joka välissä lähinnä sanomas hei elämä mee tuonne, älä tee noi, tärisee ku neidit.. vanhassa liitossa jumala oli radikaali mutta silti järkevä, kädestä pitäen johdatti kansasa, anto kädestä pitäen säännöt mitä noudattaa, jos noudatat niitä ni kutsun sua omakseni, kaiken Luojan omaksi.. paljon enemmä järkevän ihmise kaltane ku tää tossun alla oleva pummi mikä vaa märisee tulkaa kaikki mun luo enne ku on liian myöhästä

mitä niiku tapahtu? oliko Jumalan Pojalle liikaa se inhimille kärsimys et nyt noin leuka väppäsee mitä on olla ihmine vai mitä tää on? Missä se vanha testamenti Jumala, kaiken luoja, jokaise normi logiikan mukaan kovi jätkä mitä on, on nyt...?

kaikki nauraa sulle jumala, sun "valittus" eli sun seurakuntas on kans mitä on, harjotus kappaleita puolet niistä, onnettomia kukkahattu tätejä...

10

76

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • TeH mies24v

tommone neiti meillä jumalana, saa siinä sitte miettiä miten tommose neidi tekemät ihmiset on mitä on nykypäivänä, niin se vaan on ettei se omena kauas puusta putoo....ei ei ei...

• No, Vanhan Testamentin Jumala on toki edelleen sama. Liitto vain on meillä uusi - armoliitto. Vanhan Testamentin aikana oli lakiliitto, joka oli todella vähän erilainen. Ongelmana oli se, ettei kukaan kyennyt täyttämään koko lakia. Jeesus vain siihen kykeni. No nyt Jeesus on solminut tämän uuden armoliiton, kun lakia emme kyenneet täyttämään.

• TeH mies24v

olis vaa se vanha laki liitto, ei olis noita feministejä ja kaikki on sallittua ku pää tippuu heti ku käyt jonku toise kans nusasemassa, mut nyt kaikki käy kunhan jeesukselle nöyrryt..."kaikki on sallittua mutta kaikki ei rakenna" ja tässä ollaan..kuka täys järkine enää edes tosissaa elämistä täällä miettii?

en minä ainakaa, huvittanu lähinä itseäni täällä ja paljo enemmä muualla ku suoraan jonku ihmise kimppuu, esim facebookis yksityisesti ni ne ei käytännössä uskalla vastata mitää takasi,ne väittää vastaa omie standardiesa mukaa niiku muurahaiset, sitte ne kohta luovuttaa, jotenki nii huvittavaa mite ne elää oman unimaailmasa mukaa, sit ku sitä vähä keikuttaa ne vähä aikaa rääkyy ku kanalauma ja sit häviää..yks toisesa jälkee

tää paikka taas on nii rokotettu kaikesta inhimillisyydestä et tääl on vaikea mitä järkevää puhua, varmaa jos tää paikka olis seurakunta talo ja märisevä vauva rääkys oven ulkopuolella, kaikki kävelis onnellisena ohi seurakuntaa "tekemään oikein" eli Herraa ylistään "näiden standartien" mukaan, se lapsi kuolis siellä ulkona...mutta tehän teitte oikeen ku menitte seurakuntaanne ja hylkäsitte tuon ei uskovan pakanan..

• TeH mies24v

kaikki elää omaa untansa

• TeH mies24v

• TeH mies24v

sanoin sille sen naamaa päin, ei oo ei tuu, ei tipu lämpöä enkä sano juu, ei mua hilpeet hidalgot vie minnekkään..

• TeH mies24v

jos sä et parempaan millään pysty, ei oo ,ei tuu

• TeH mies24v kirjoitti:

olis vaa se vanha laki liitto, ei olis noita feministejä ja kaikki on sallittua ku pää tippuu heti ku käyt jonku toise kans nusasemassa, mut nyt kaikki käy kunhan jeesukselle nöyrryt..."kaikki on sallittua mutta kaikki ei rakenna" ja tässä ollaan..kuka täys järkine enää edes tosissaa elämistä täällä miettii?

en minä ainakaa, huvittanu lähinä itseäni täällä ja paljo enemmä muualla ku suoraan jonku ihmise kimppuu, esim facebookis yksityisesti ni ne ei käytännössä uskalla vastata mitää takasi,ne väittää vastaa omie standardiesa mukaa niiku muurahaiset, sitte ne kohta luovuttaa, jotenki nii huvittavaa mite ne elää oman unimaailmasa mukaa, sit ku sitä vähä keikuttaa ne vähä aikaa rääkyy ku kanalauma ja sit häviää..yks toisesa jälkee

tää paikka taas on nii rokotettu kaikesta inhimillisyydestä et tääl on vaikea mitä järkevää puhua, varmaa jos tää paikka olis seurakunta talo ja märisevä vauva rääkys oven ulkopuolella, kaikki kävelis onnellisena ohi seurakuntaa "tekemään oikein" eli Herraa ylistään "näiden standartien" mukaan, se lapsi kuolis siellä ulkona...mutta tehän teitte oikeen ku menitte seurakuntaanne ja hylkäsitte tuon ei uskovan pakanan..

Niin, kaikki ei rakenna. Tosin synti vie erilleen Jeesuksesta ja jos elää jatkuvassa syntielämässä, niin silloin ei ole enää armon alla. Palata saa toki Jumalan luokse, mutta Jumala tulee myös kurittamaan kurittomia lapsiaan.

• TeH mies24v
        uusi.luomus kirjoitti:

Ok, kuuntelin sen. Ihmisiin voi pettyä, niin kuin tuossa biisissä kävi. Onneksi Jumalaan ei tarvitse pettyä. Jumala on meidän puolellamme, niin kuin tässä seuraavassa kappaleessa sanotaan:

http://www.youtube.com/watch?v=QxY-U0D0EC0

ja sama uni jatkuu...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin lähellä

Se on näin 🤏 lähellä että heitän hanskat tiskiin sun kanssasi.
      Ikävä
      86
      3601
    2. Kerro jotakin hauskaa. :)

Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)
      Ikävä
      81
      3260
    3. Mä sanon tän suoraan.

Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.
      Ikävä
      68
      3082
    4. On olemassa tiettyjä sääntöjä!

Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle
      Ikävä
      70
      2730
    5. Oliko pakko olla taas tyly?

Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli
      Ikävä
      44
      2232
    6. Olen niin yksinäinen...

... puhukaa mulle jotain kivaa 🥺
      Ikävä
      65
      1822
    7. Huomenna heitän järjen

romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,
      Ikävä
      27
      1789
    8. Lähtisitkö nainen

🚐Reissuun matkailuautolla🤔 👋😎❤️
      Ikävä
      35
      1745
    9. Hyvää huomenta

Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.
      Ikävä
      18
      1709
    10. Perjantai-ilta ootko nainen menos

Bilettää löytyyks jäbii? Tai jotain muita
      Ikävä
      60
      1658
    Aihe