täytyy myöntää et mitä enemmä vanhaa testamenttia

TeH mies24v

lukee ni sitä enemmä alkaa taas kunnioitus jumalaa kohtaa nousee, siinä oli äijää potenssii kolme..nyt tää uude armoaja jumala, mikä neiti, joka välissä lähinnä sanomas hei elämä mee tuonne, älä tee noi, tärisee ku neidit.. vanhassa liitossa jumala oli radikaali mutta silti järkevä, kädestä pitäen johdatti kansasa, anto kädestä pitäen säännöt mitä noudattaa, jos noudatat niitä ni kutsun sua omakseni, kaiken Luojan omaksi.. paljon enemmä järkevän ihmise kaltane ku tää tossun alla oleva pummi mikä vaa märisee tulkaa kaikki mun luo enne ku on liian myöhästä

mitä niiku tapahtu? oliko Jumalan Pojalle liikaa se inhimille kärsimys et nyt noin leuka väppäsee mitä on olla ihmine vai mitä tää on? Missä se vanha testamenti Jumala, kaiken luoja, jokaise normi logiikan mukaan kovi jätkä mitä on, on nyt...?

kaikki nauraa sulle jumala, sun "valittus" eli sun seurakuntas on kans mitä on, harjotus kappaleita puolet niistä, onnettomia kukkahattu tätejä...

10

96

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • TeH mies24v

      tommone neiti meillä jumalana, saa siinä sitte miettiä miten tommose neidi tekemät ihmiset on mitä on nykypäivänä, niin se vaan on ettei se omena kauas puusta putoo....ei ei ei...

    • No, Vanhan Testamentin Jumala on toki edelleen sama. Liitto vain on meillä uusi - armoliitto. Vanhan Testamentin aikana oli lakiliitto, joka oli todella vähän erilainen. Ongelmana oli se, ettei kukaan kyennyt täyttämään koko lakia. Jeesus vain siihen kykeni. No nyt Jeesus on solminut tämän uuden armoliiton, kun lakia emme kyenneet täyttämään.

      • TeH mies24v

        olis vaa se vanha laki liitto, ei olis noita feministejä ja kaikki on sallittua ku pää tippuu heti ku käyt jonku toise kans nusasemassa, mut nyt kaikki käy kunhan jeesukselle nöyrryt..."kaikki on sallittua mutta kaikki ei rakenna" ja tässä ollaan..kuka täys järkine enää edes tosissaa elämistä täällä miettii?

        en minä ainakaa, huvittanu lähinä itseäni täällä ja paljo enemmä muualla ku suoraan jonku ihmise kimppuu, esim facebookis yksityisesti ni ne ei käytännössä uskalla vastata mitää takasi,ne väittää vastaa omie standardiesa mukaa niiku muurahaiset, sitte ne kohta luovuttaa, jotenki nii huvittavaa mite ne elää oman unimaailmasa mukaa, sit ku sitä vähä keikuttaa ne vähä aikaa rääkyy ku kanalauma ja sit häviää..yks toisesa jälkee

        tää paikka taas on nii rokotettu kaikesta inhimillisyydestä et tääl on vaikea mitä järkevää puhua, varmaa jos tää paikka olis seurakunta talo ja märisevä vauva rääkys oven ulkopuolella, kaikki kävelis onnellisena ohi seurakuntaa "tekemään oikein" eli Herraa ylistään "näiden standartien" mukaan, se lapsi kuolis siellä ulkona...mutta tehän teitte oikeen ku menitte seurakuntaanne ja hylkäsitte tuon ei uskovan pakanan..


      • TeH mies24v

        kaikki elää omaa untansa


      • TeH mies24v

      • TeH mies24v

        sanoin sille sen naamaa päin, ei oo ei tuu, ei tipu lämpöä enkä sano juu, ei mua hilpeet hidalgot vie minnekkään..


      • TeH mies24v

        jos sä et parempaan millään pysty, ei oo ,ei tuu


      • TeH mies24v kirjoitti:

        olis vaa se vanha laki liitto, ei olis noita feministejä ja kaikki on sallittua ku pää tippuu heti ku käyt jonku toise kans nusasemassa, mut nyt kaikki käy kunhan jeesukselle nöyrryt..."kaikki on sallittua mutta kaikki ei rakenna" ja tässä ollaan..kuka täys järkine enää edes tosissaa elämistä täällä miettii?

        en minä ainakaa, huvittanu lähinä itseäni täällä ja paljo enemmä muualla ku suoraan jonku ihmise kimppuu, esim facebookis yksityisesti ni ne ei käytännössä uskalla vastata mitää takasi,ne väittää vastaa omie standardiesa mukaa niiku muurahaiset, sitte ne kohta luovuttaa, jotenki nii huvittavaa mite ne elää oman unimaailmasa mukaa, sit ku sitä vähä keikuttaa ne vähä aikaa rääkyy ku kanalauma ja sit häviää..yks toisesa jälkee

        tää paikka taas on nii rokotettu kaikesta inhimillisyydestä et tääl on vaikea mitä järkevää puhua, varmaa jos tää paikka olis seurakunta talo ja märisevä vauva rääkys oven ulkopuolella, kaikki kävelis onnellisena ohi seurakuntaa "tekemään oikein" eli Herraa ylistään "näiden standartien" mukaan, se lapsi kuolis siellä ulkona...mutta tehän teitte oikeen ku menitte seurakuntaanne ja hylkäsitte tuon ei uskovan pakanan..

        Niin, kaikki ei rakenna. Tosin synti vie erilleen Jeesuksesta ja jos elää jatkuvassa syntielämässä, niin silloin ei ole enää armon alla. Palata saa toki Jumalan luokse, mutta Jumala tulee myös kurittamaan kurittomia lapsiaan.



      • TeH mies24v
        uusi.luomus kirjoitti:

        Ok, kuuntelin sen. Ihmisiin voi pettyä, niin kuin tuossa biisissä kävi. Onneksi Jumalaan ei tarvitse pettyä. Jumala on meidän puolellamme, niin kuin tässä seuraavassa kappaleessa sanotaan:

        http://www.youtube.com/watch?v=QxY-U0D0EC0

        ja sama uni jatkuu...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      113
      1208
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      118
      1047
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      130
      930
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      96
      792
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      295
      746
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      81
      666
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      616
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      569
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      504
    Aihe