Meidät on luotu elämään riippuvaisina jumalasta ja toisistamme.
Kiittämättömyys johtaa pysyvään tyytymättömyyteen.
Miksi ateistit ette ole kiitollisia elämän lahjasta?
28
166
Vastaukset
- tyhjästäonpahanyhjai
Ei ole olemassa mitään jumalia.
- kysyn vaan
Eikö ateistit arvosta elämää? Pitävätkö itsestäänselvyytenä?
- Oingo boingio
Mehän ateistit arvostamme sitä aitoa ja oikeaa elämää, ei teikäläisten elämää mikä sisältää katkeruutta,raivoa,vihaa ja halveksumista.
Tänäänkin uskonveljesi kirjoitti "Röh Röh ateistisiat" emme ateistit halua teikäläisten vihasenkatkeraa elämäänne. - kysyn vaan
Oingo boingio kirjoitti:
Mehän ateistit arvostamme sitä aitoa ja oikeaa elämää, ei teikäläisten elämää mikä sisältää katkeruutta,raivoa,vihaa ja halveksumista.
Tänäänkin uskonveljesi kirjoitti "Röh Röh ateistisiat" emme ateistit halua teikäläisten vihasenkatkeraa elämäänne.Se oli kyllä taas teidän ateistinäytelmäseuran jäsen, joka kirjoitti "Röh, Röh ateistisiat".
Kivoja uskonveljiä teillä. Haukkuvat noin rumasi teitä itseänne. Ei, ei ole herkkua ateismielämä. - Oingo boingio
kysyn vaan kirjoitti:
Se oli kyllä taas teidän ateistinäytelmäseuran jäsen, joka kirjoitti "Röh, Röh ateistisiat".
Kivoja uskonveljiä teillä. Haukkuvat noin rumasi teitä itseänne. Ei, ei ole herkkua ateismielämä.Nyt sinä vaan selittelet siinä, ette kristityt kykene muuhunkui selittelyihin, kaikki pedofiliakin menee seurakunnissakin selittelyksi ja piiloitteluiksi mielummin kuin syyllisen rankaisemiseen ja uusien tapauksien estämiseen.
- Argonauti.
Oingo boingio kirjoitti:
Nyt sinä vaan selittelet siinä, ette kristityt kykene muuhunkui selittelyihin, kaikki pedofiliakin menee seurakunnissakin selittelyksi ja piiloitteluiksi mielummin kuin syyllisen rankaisemiseen ja uusien tapauksien estämiseen.
Minä olen elämälle siitä kiitollinen että en tarvitse uskovaisten kanssa viettää aikaa sillä uskovaiset ovat vaan niin järjettömän katkeraa ja vihansuopaa sakkia, ei tarvitse kun tunnin seurata kristittyjen palstaa niin on selvää miten epäinhimillisiä he ovat.
- trtrtrtrtrtrtrtrt
Argonauti. kirjoitti:
Minä olen elämälle siitä kiitollinen että en tarvitse uskovaisten kanssa viettää aikaa sillä uskovaiset ovat vaan niin järjettömän katkeraa ja vihansuopaa sakkia, ei tarvitse kun tunnin seurata kristittyjen palstaa niin on selvää miten epäinhimillisiä he ovat.
# Minä olen elämälle siitä kiitollinen että en tarvitse uskovaisten kanssa viettää aikaa sillä uskovaiset ovat vaan niin järjettömän katkeraa ja vihansuopaa sakkia, ei tarvitse kun tunnin seurata kristittyjen palstaa niin on selvää miten epäinhimillisiä he ovat. #
Mene seurakuntaa tutustumaan kristilliseen elämään - Argonautti.
trtrtrtrtrtrtrtrt kirjoitti:
# Minä olen elämälle siitä kiitollinen että en tarvitse uskovaisten kanssa viettää aikaa sillä uskovaiset ovat vaan niin järjettömän katkeraa ja vihansuopaa sakkia, ei tarvitse kun tunnin seurata kristittyjen palstaa niin on selvää miten epäinhimillisiä he ovat. #
Mene seurakuntaa tutustumaan kristilliseen elämäänKävin vuoden kristillisenopiston teologialinjaa, been there, seen that.
- ole kiitollinen
Sydämmestä lähtevän kiitollisuuden ilmaiseminen toisiua kohtaan auttaa luomaan rakkaita ihmisuhteita, jotka perustuvat toisesta ihmisestä välittämiseen.
- XTC
Mua ei ainakaan ole jumala luonut itsestään riippivaiseksi, (en ole mikään addikti,religioNISTI), ei edes omaksi kuvakseen.
Kristinuskon ja raamattu ovat somebodys unholy hoax, jonkun epäpyhä huijaus.
"Dear God, i don't know if you've noticed but your name is in an lots of quotes in this book, (raamattu). Us crazy humans wrote it, you should take a look. And all the people that you made in your image, still believing that JUNK is true, well I know it ain't, and so do you, dear God."
"If there's one thing I don't believe in, it's you, dear God!"
(XTC: Dear God)- myalgeeni
Randy (= rietas) Newman : God's song. Löytyy juutuupista myös mm. arvostetun Etta Jamesin versiona.
- Pekka.
"Meidät on luotu elämään riippuvaisina jumalasta ja toisistamme.
Kiittämättömyys johtaa pysyvään tyytymättömyyteen."
Mehän olemme kiitollisia, olemme kiitollisia evoluutiolle että se meidät tänne on tuonut ja sekulääriselle valtiollemme siitä että kristityt eivät pääse meikäläisiä murhaamaan niinkuin haluisivat. Minä ainakin olen kiitollinen elämästä.
Siitä, että olen saanut syntyä ja elää hyvää, rikasta elämää.
Elämä on lahja isältä ja äidiltä. Niiltä maallisilta vanhemmiltamme.
Kiitos heille!
Jumalista ei ole saatu tähän päivään mennessä vielä ainuttakaan luotettavaa havaintoa, joten vaikka joku sellainen olisikin olemassa se on yhtä tyhjän kanssa. Mitä tekee jumalilla, jotka eivät halua ilmaista itseään meille. Ei mitään!- rtyuisdfghjklcvbnm
tee itse aloite niin siihen vastataan
Biologiaan ja evoluutioon perehtyminen saa arvostamaan elämää aina vain enemmän. Toki monesti huomaa myös elämän raadollisuuden monien lajien kehityksessä, mutta onhan se tavallaan kaunista, kuinka kehityksessä on jatkuvasti menossa vastavuoroinen "kilpavarustelu". Yksittäinen sattuma voi muuttaa koko ketjun suunnan.
- 55555555555555555555
olet pihalla kuin lumiukko, sanon minä vaan
55555555555555555555 kirjoitti:
olet pihalla kuin lumiukko, sanon minä vaan
Oikeassa olet, jos viittaat kristinuskon harjoittamiseen ;) Biologiasta ja evoluutiostakaan toki en kaikkea mahdollista tiedä, mutta luulen että enemmän kuitenkin kuin uskonnon harjoittamisesta.
- 55555555555555555555
kerettitytto kirjoitti:
Oikeassa olet, jos viittaat kristinuskon harjoittamiseen ;) Biologiasta ja evoluutiostakaan toki en kaikkea mahdollista tiedä, mutta luulen että enemmän kuitenkin kuin uskonnon harjoittamisesta.
Sinäkin voisit alkaa pikku hiljaa kiittämään elämästäsi Jumalaa, ilman sitä sinulla ei sitä olisi.
Luukas 9:23 55555555555555555555 kirjoitti:
Sinäkin voisit alkaa pikku hiljaa kiittämään elämästäsi Jumalaa, ilman sitä sinulla ei sitä olisi.
Luukas 9:23Älä turhia murehdi. Jos kaikkitietävä Jumala todella on olemassa, niin kyllä hän ymmärtää, miten uskomattomalta hänen olemassaolonsa minusta vaikuttaa. Täten hän ymmärtää, miksi en hänen antamaansa loogista päättelykykä käyttämällä pysty uskomaan häneen. Näin ollen ei ole mitään järkevää syytä rankaista minua helvetillä tai muilla syntistenrankaisumenetelmillä vain sen takia, että käyttäydyn sen mukaan, millaiseksi hän on minut luonut.
Vastaan samoin kuin Phoebus: olen kiitollinen elämästä.
Voin pitää sitä lahjana, jonka ällistyttävä universumi on minulle antanut: mahdollisuus kokea kaikki tämä ihmeellisyys. Se saattaa olla näkökulmakysymys, pitääkö tuon lahjan antajana persoonallista jumalaa vai maailmankaikkeuden ällistyttäviä lakeja.Itse asiassa kaikki musiikki on olemassa - se tarvitsee vain osata merkitä muistiin.
Tässä eräs muistiin merkitty.
https://www.youtube.com/watch?v=soGmsCYpI3kKyllä elämästä voi kiitollinen, ja toisista ihmisistä. Mutta Jumalaa ei ole näkynyt, joten siitä on mahdoton olla riippuvainen.
- havukka-ahon ajatt.
helsinkijokkeri kirjoitti:
Kyllä elämästä voi kiitollinen, ja toisista ihmisistä. Mutta Jumalaa ei ole näkynyt, joten siitä on mahdoton olla riippuvainen.
Onkohan ajatuksia olemassa. Niitä kun ei voi nähdä.
havukka-ahon ajatt. kirjoitti:
Onkohan ajatuksia olemassa. Niitä kun ei voi nähdä.
"Onkohan ajatuksia olemassa. Niitä kun ei voi nähdä."
Ei voi nähdä, mutta sattumalta ne voi havaita muin tavoin, esimerkiksi: aivojen sähkömagneettisina signaaleina ja kemiallisina reaktioina, aivokudoksen hapenkulutuksena siinä osassa kudosta, jossa ajattelutyö tapahtuu jne... Myös aivokudoksen tiettyjen osien vaurioituminen voi johtaa muistin menetykseen, jolloin ne "vanhat ajatukset" katoavat. Objektiivisia todisteita ajatusten olemassa olosta on siis pikkuisen enemmän kuin jumalien olemassa olosta.- ahava puusi
kerettitytto kirjoitti:
"Onkohan ajatuksia olemassa. Niitä kun ei voi nähdä."
Ei voi nähdä, mutta sattumalta ne voi havaita muin tavoin, esimerkiksi: aivojen sähkömagneettisina signaaleina ja kemiallisina reaktioina, aivokudoksen hapenkulutuksena siinä osassa kudosta, jossa ajattelutyö tapahtuu jne... Myös aivokudoksen tiettyjen osien vaurioituminen voi johtaa muistin menetykseen, jolloin ne "vanhat ajatukset" katoavat. Objektiivisia todisteita ajatusten olemassa olosta on siis pikkuisen enemmän kuin jumalien olemassa olosta."...kuin jumalien olemassa olosta."
Miksi sinä jumalia etsit kun Jumalakin on olemassa? Maailma on havaittavissa, ei se ole itsestään syntynyt. ahava puusi kirjoitti:
"...kuin jumalien olemassa olosta."
Miksi sinä jumalia etsit kun Jumalakin on olemassa? Maailma on havaittavissa, ei se ole itsestään syntynyt."Miksi sinä jumalia etsit kun Jumalakin on olemassa?"
Minä en etsi jumalia, totesin vain, ettei niistä ole yhtään niin konkreettista todistetta kuin ajatuksista. Puhuin jumalista kristinuskon Jumala-jumalan sijaan, koska halusin ilmentää, että kaikki uskontojen jumalat ovat minulle saman "arvoisia". Miksi puhuisin pelkästään kristinuskon Jumala-jumalasta, jos näen sen olevan vain osa tätä uskontojen jumalien joukkoa?
"Maailma on havaittavissa, ei se ole itsestään syntynyt."
"Maailma on havaittavissa" ei liity mitenkään väitteeseesi siitä, että sen on luonut jokin jumal-olento.
- Justmy2cents
Miksi emme muka olisi kiitollisia elämän lahjasta?Mutta kyllä tämä kiitos menee kyllä meitin mutsille joka mut päätti synnyttää. Olemme riippuvaisia läheisistä ihmisistä, emme kirjan sanasta.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskallanko vielä kaivata sinua?
Siitä on niin kauan aikaa. Harmi, kun kaikki meni niin kuin meni. Elämässä oli aika raskasta silloin, ja näen sen sinun203620Uskallatko katsoa pitkään silmiin
kaivattuasi, jos olette samassa tilassa? Alkaako sydän jyskyttää, jos katseet jumittuvat? Pelkäätkö ulkopuolisten huomaa813035- 613024
Jani Mäkelä ihmettelee työministeri Satosen matkaa Aasiaan hoitajia rektyroimiseksi sieltä Suomeen.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/cfba6abc-f871-4ce2-b327-41aa5819934c Kokoomus on lähtenyt omin päin ilman hallitus2992394- 412172
- 542131
Hymyilyttää
Kun mietin, että kun vielä kohdataan, niin nauretaan tälle meidän palstasuhteelle 😅. Ihanaa päivää sulle mies. Olet mi211331Missä meetwursti on keksitty?
Tapasin hiljattain erikoisen rouvan Prisman leikkelehyllyjen välissä pälyilemässä. Kun tulin kohdalle, rouva alkoi raivo71215- 421200
Riku Rantala OUT, Matti Rönkä IN - Hengaillaan visailuohjelmaan astuu kova nimi: "Olen kasvanut..."
Matti Rönkä jäi eläkkeelle yli 30 vuoden työuran jälkeen loppuvuodesta 2024. Uutistenlukija-toimittaja-kirjailija ei kui241099