Miksi ateistit ette ole kiitollisia elämän lahjasta?

Ole kiitollinen

Meidät on luotu elämään riippuvaisina jumalasta ja toisistamme.
Kiittämättömyys johtaa pysyvään tyytymättömyyteen.

28

211

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tyhjästäonpahanyhjai

      Ei ole olemassa mitään jumalia.

    • kysyn vaan

      Eikö ateistit arvosta elämää? Pitävätkö itsestäänselvyytenä?

      • Oingo boingio

        Mehän ateistit arvostamme sitä aitoa ja oikeaa elämää, ei teikäläisten elämää mikä sisältää katkeruutta,raivoa,vihaa ja halveksumista.

        Tänäänkin uskonveljesi kirjoitti "Röh Röh ateistisiat" emme ateistit halua teikäläisten vihasenkatkeraa elämäänne.


      • kysyn vaan
        Oingo boingio kirjoitti:

        Mehän ateistit arvostamme sitä aitoa ja oikeaa elämää, ei teikäläisten elämää mikä sisältää katkeruutta,raivoa,vihaa ja halveksumista.

        Tänäänkin uskonveljesi kirjoitti "Röh Röh ateistisiat" emme ateistit halua teikäläisten vihasenkatkeraa elämäänne.

        Se oli kyllä taas teidän ateistinäytelmäseuran jäsen, joka kirjoitti "Röh, Röh ateistisiat".

        Kivoja uskonveljiä teillä. Haukkuvat noin rumasi teitä itseänne. Ei, ei ole herkkua ateismielämä.


      • Oingo boingio
        kysyn vaan kirjoitti:

        Se oli kyllä taas teidän ateistinäytelmäseuran jäsen, joka kirjoitti "Röh, Röh ateistisiat".

        Kivoja uskonveljiä teillä. Haukkuvat noin rumasi teitä itseänne. Ei, ei ole herkkua ateismielämä.

        Nyt sinä vaan selittelet siinä, ette kristityt kykene muuhunkui selittelyihin, kaikki pedofiliakin menee seurakunnissakin selittelyksi ja piiloitteluiksi mielummin kuin syyllisen rankaisemiseen ja uusien tapauksien estämiseen.


      • Argonauti.
        Oingo boingio kirjoitti:

        Nyt sinä vaan selittelet siinä, ette kristityt kykene muuhunkui selittelyihin, kaikki pedofiliakin menee seurakunnissakin selittelyksi ja piiloitteluiksi mielummin kuin syyllisen rankaisemiseen ja uusien tapauksien estämiseen.

        Minä olen elämälle siitä kiitollinen että en tarvitse uskovaisten kanssa viettää aikaa sillä uskovaiset ovat vaan niin järjettömän katkeraa ja vihansuopaa sakkia, ei tarvitse kun tunnin seurata kristittyjen palstaa niin on selvää miten epäinhimillisiä he ovat.


      • trtrtrtrtrtrtrtrt
        Argonauti. kirjoitti:

        Minä olen elämälle siitä kiitollinen että en tarvitse uskovaisten kanssa viettää aikaa sillä uskovaiset ovat vaan niin järjettömän katkeraa ja vihansuopaa sakkia, ei tarvitse kun tunnin seurata kristittyjen palstaa niin on selvää miten epäinhimillisiä he ovat.

        # Minä olen elämälle siitä kiitollinen että en tarvitse uskovaisten kanssa viettää aikaa sillä uskovaiset ovat vaan niin järjettömän katkeraa ja vihansuopaa sakkia, ei tarvitse kun tunnin seurata kristittyjen palstaa niin on selvää miten epäinhimillisiä he ovat. #

        Mene seurakuntaa tutustumaan kristilliseen elämään


      • Argonautti.
        trtrtrtrtrtrtrtrt kirjoitti:

        # Minä olen elämälle siitä kiitollinen että en tarvitse uskovaisten kanssa viettää aikaa sillä uskovaiset ovat vaan niin järjettömän katkeraa ja vihansuopaa sakkia, ei tarvitse kun tunnin seurata kristittyjen palstaa niin on selvää miten epäinhimillisiä he ovat. #

        Mene seurakuntaa tutustumaan kristilliseen elämään

        Kävin vuoden kristillisenopiston teologialinjaa, been there, seen that.


    • ole kiitollinen

      Sydämmestä lähtevän kiitollisuuden ilmaiseminen toisiua kohtaan auttaa luomaan rakkaita ihmisuhteita, jotka perustuvat toisesta ihmisestä välittämiseen.

    • XTC

      Mua ei ainakaan ole jumala luonut itsestään riippivaiseksi, (en ole mikään addikti,religioNISTI), ei edes omaksi kuvakseen.

      Kristinuskon ja raamattu ovat somebodys unholy hoax, jonkun epäpyhä huijaus.

      "Dear God, i don't know if you've noticed but your name is in an lots of quotes in this book, (raamattu). Us crazy humans wrote it, you should take a look. And all the people that you made in your image, still believing that JUNK is true, well I know it ain't, and so do you, dear God."

      "If there's one thing I don't believe in, it's you, dear God!"

      (XTC: Dear God)

      • myalgeeni

        Randy (= rietas) Newman : God's song. Löytyy juutuupista myös mm. arvostetun Etta Jamesin versiona.


    • Pekka.

      "Meidät on luotu elämään riippuvaisina jumalasta ja toisistamme.
      Kiittämättömyys johtaa pysyvään tyytymättömyyteen."

      Mehän olemme kiitollisia, olemme kiitollisia evoluutiolle että se meidät tänne on tuonut ja sekulääriselle valtiollemme siitä että kristityt eivät pääse meikäläisiä murhaamaan niinkuin haluisivat.

    • Minä ainakin olen kiitollinen elämästä.

      Siitä, että olen saanut syntyä ja elää hyvää, rikasta elämää.

      Elämä on lahja isältä ja äidiltä. Niiltä maallisilta vanhemmiltamme.

      Kiitos heille!

      Jumalista ei ole saatu tähän päivään mennessä vielä ainuttakaan luotettavaa havaintoa, joten vaikka joku sellainen olisikin olemassa se on yhtä tyhjän kanssa. Mitä tekee jumalilla, jotka eivät halua ilmaista itseään meille. Ei mitään!

      • rtyuisdfghjklcvbnm

        tee itse aloite niin siihen vastataan


      • rtyuisdfghjklcvbnm kirjoitti:

        tee itse aloite niin siihen vastataan

        Ei tullut vastausta.


    • Biologiaan ja evoluutioon perehtyminen saa arvostamaan elämää aina vain enemmän. Toki monesti huomaa myös elämän raadollisuuden monien lajien kehityksessä, mutta onhan se tavallaan kaunista, kuinka kehityksessä on jatkuvasti menossa vastavuoroinen "kilpavarustelu". Yksittäinen sattuma voi muuttaa koko ketjun suunnan.

      • 55555555555555555555

        olet pihalla kuin lumiukko, sanon minä vaan


      • 55555555555555555555 kirjoitti:

        olet pihalla kuin lumiukko, sanon minä vaan

        Oikeassa olet, jos viittaat kristinuskon harjoittamiseen ;) Biologiasta ja evoluutiostakaan toki en kaikkea mahdollista tiedä, mutta luulen että enemmän kuitenkin kuin uskonnon harjoittamisesta.


      • 55555555555555555555
        kerettitytto kirjoitti:

        Oikeassa olet, jos viittaat kristinuskon harjoittamiseen ;) Biologiasta ja evoluutiostakaan toki en kaikkea mahdollista tiedä, mutta luulen että enemmän kuitenkin kuin uskonnon harjoittamisesta.

        Sinäkin voisit alkaa pikku hiljaa kiittämään elämästäsi Jumalaa, ilman sitä sinulla ei sitä olisi.
        Luukas 9:23


      • 55555555555555555555 kirjoitti:

        Sinäkin voisit alkaa pikku hiljaa kiittämään elämästäsi Jumalaa, ilman sitä sinulla ei sitä olisi.
        Luukas 9:23

        Älä turhia murehdi. Jos kaikkitietävä Jumala todella on olemassa, niin kyllä hän ymmärtää, miten uskomattomalta hänen olemassaolonsa minusta vaikuttaa. Täten hän ymmärtää, miksi en hänen antamaansa loogista päättelykykä käyttämällä pysty uskomaan häneen. Näin ollen ei ole mitään järkevää syytä rankaista minua helvetillä tai muilla syntistenrankaisumenetelmillä vain sen takia, että käyttäydyn sen mukaan, millaiseksi hän on minut luonut.


    • Vastaan samoin kuin Phoebus: olen kiitollinen elämästä.

      Voin pitää sitä lahjana, jonka ällistyttävä universumi on minulle antanut: mahdollisuus kokea kaikki tämä ihmeellisyys. Se saattaa olla näkökulmakysymys, pitääkö tuon lahjan antajana persoonallista jumalaa vai maailmankaikkeuden ällistyttäviä lakeja.

      • Kyllä elämästä voi kiitollinen, ja toisista ihmisistä. Mutta Jumalaa ei ole näkynyt, joten siitä on mahdoton olla riippuvainen.


      • havukka-ahon ajatt.
        helsinkijokkeri kirjoitti:

        Kyllä elämästä voi kiitollinen, ja toisista ihmisistä. Mutta Jumalaa ei ole näkynyt, joten siitä on mahdoton olla riippuvainen.

        Onkohan ajatuksia olemassa. Niitä kun ei voi nähdä.


      • havukka-ahon ajatt. kirjoitti:

        Onkohan ajatuksia olemassa. Niitä kun ei voi nähdä.

        "Onkohan ajatuksia olemassa. Niitä kun ei voi nähdä."

        Ei voi nähdä, mutta sattumalta ne voi havaita muin tavoin, esimerkiksi: aivojen sähkömagneettisina signaaleina ja kemiallisina reaktioina, aivokudoksen hapenkulutuksena siinä osassa kudosta, jossa ajattelutyö tapahtuu jne... Myös aivokudoksen tiettyjen osien vaurioituminen voi johtaa muistin menetykseen, jolloin ne "vanhat ajatukset" katoavat. Objektiivisia todisteita ajatusten olemassa olosta on siis pikkuisen enemmän kuin jumalien olemassa olosta.


      • ahava puusi
        kerettitytto kirjoitti:

        "Onkohan ajatuksia olemassa. Niitä kun ei voi nähdä."

        Ei voi nähdä, mutta sattumalta ne voi havaita muin tavoin, esimerkiksi: aivojen sähkömagneettisina signaaleina ja kemiallisina reaktioina, aivokudoksen hapenkulutuksena siinä osassa kudosta, jossa ajattelutyö tapahtuu jne... Myös aivokudoksen tiettyjen osien vaurioituminen voi johtaa muistin menetykseen, jolloin ne "vanhat ajatukset" katoavat. Objektiivisia todisteita ajatusten olemassa olosta on siis pikkuisen enemmän kuin jumalien olemassa olosta.

        "...kuin jumalien olemassa olosta."

        Miksi sinä jumalia etsit kun Jumalakin on olemassa? Maailma on havaittavissa, ei se ole itsestään syntynyt.


      • ahava puusi kirjoitti:

        "...kuin jumalien olemassa olosta."

        Miksi sinä jumalia etsit kun Jumalakin on olemassa? Maailma on havaittavissa, ei se ole itsestään syntynyt.

        "Miksi sinä jumalia etsit kun Jumalakin on olemassa?"

        Minä en etsi jumalia, totesin vain, ettei niistä ole yhtään niin konkreettista todistetta kuin ajatuksista. Puhuin jumalista kristinuskon Jumala-jumalan sijaan, koska halusin ilmentää, että kaikki uskontojen jumalat ovat minulle saman "arvoisia". Miksi puhuisin pelkästään kristinuskon Jumala-jumalasta, jos näen sen olevan vain osa tätä uskontojen jumalien joukkoa?

        "Maailma on havaittavissa, ei se ole itsestään syntynyt."

        "Maailma on havaittavissa" ei liity mitenkään väitteeseesi siitä, että sen on luonut jokin jumal-olento.


    • Justmy2cents

      Miksi emme muka olisi kiitollisia elämän lahjasta?Mutta kyllä tämä kiitos menee kyllä meitin mutsille joka mut päätti synnyttää. Olemme riippuvaisia läheisistä ihmisistä, emme kirjan sanasta.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      119
      1170
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      874
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      699
    4. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      77
      697
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      276
      665
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      88
      653
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      107
      604
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      27
      537
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      533
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      107
      477
    Aihe