Ateistit, lähestykää Jumalaa, niin lähestyy teitä

ensi askeleet

Jaakobin kirje 4:8

60

173

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ***.*.*.*.***

Taas asiaton aloitus uskovaisten puolesta.

• spällymälöö

Jos Jumala on aidosti kiinnostunut, ottakoon yhteyttä itse tai palkatkoon kunnollisen mainostoimiston.

• ei ole vaikeata

Sinun pitää ottaa ensin yhteyttä Jumalaan rukouksen kautta, puhu hänen kanssan kuin puhuisit parhaalle kaverillesi....asiallisesti.

• satuahannevain
        ei ole vaikeata kirjoitti:

Sinun pitää ottaa ensin yhteyttä Jumalaan rukouksen kautta, puhu hänen kanssan kuin puhuisit parhaalle kaverillesi....asiallisesti.

Miten mielikuvitusolentoihin otetaan yhteyttä? Itse olen kirjoitellut joulupukille mutta vastausta ei ole kuulunut :(

• spällymälöö
        ei ole vaikeata kirjoitti:

Kahdeksanvuotiaana rukoilin Jumalalta uutta polkupyörää. Ei auttanut. Sitten ymmärsin ettei homma toimi sillä tavalla. Niinpä varastin pyörän ja pyysin Jumalaa joko antamaan anteeksi tai sitten rankaisemaan minua.

Jumala ei tehnyt mitään.

• ei ole vaikeata kirjoitti:

"Sinun pitää ottaa ensin yhteyttä Jumalaan rukouksen kautta, puhu hänen kanssan kuin puhuisit parhaalle kaverillesi....asiallisesti."

En ymmärrä sellaisia kavereitakaan, joihin minun pitäisi aina ottaa yhteyttä, jotka eivät itse ikinä ottaisi kontaktia. Kyllä aito ystävyys on molemminpuolista.

• oh lord...
    • tyuiåpoäölkmnbvc

Jumalan kaikista teoista huokuu suuri rakkaus, hän ei koskaan valehte.
      Ateistit pyrkikää samaan ja lopettakaa ne keksityjen tarinoitten levittäminen

• ---

Eihän tuo jumalasi ole saanut sinusta edes kirjoitustaitoista. Kai teillä siellä lahkossa on joku joka osaa kirjoittaa edes auttavasti?

• siitä se

3. Joh. kirje Päivi Räsäselle 5:8 "Keskustelkaa puhuvien aasien kanssa, sillä niillä on paljon asiaa."

• ahava puusi

Sinäkö olet puhuva aasi, voi kuinka söpöä.

• ahava puusi kirjoitti:

Päivi Räsänenhän saa kaikki ohjeensa puhuvalta aasilta nimeltä Niilo Räsänen.

• siitä se
        ahava puusi kirjoitti:

En minä, vaan sinä, senkin aasi.

• siitä se kirjoitti:

En minä, vaan sinä, senkin aasi.

En minä ole Niilo Räsäsnen.

• satanan aasi
        satan kirjoitti:

En minä ole Niilo Räsäsnen.

Kyllä sinä aika aasi olet, kun en sinulle edes vastannut, aasi.

• satanan aasi kirjoitti:

Kyllä sinä aika aasi olet, kun en sinulle edes vastannut, aasi.

Kenelle sitten aasi vastasit?

• Ketä erilaisista jumalista pitäisi lähestyä, mistä me tiedämme, mikä jumala on se oikea jumala?

• ahava puusi

Se yksi ja ainoa Jumala on se oikea. Siitä puhutaan Raamatussa.

Oletpas sinä ihmeen kiinnostunut Jumalasta vaikka olet ateisti.

• ahava puusi kirjoitti:

Se yksi ja ainoa Jumala on se oikea. Siitä puhutaan Raamatussa.

Oletpas sinä ihmeen kiinnostunut Jumalasta vaikka olet ateisti.

Nimimerkille "ahava puusi"

Mistä me tiedämme, että juuri Raamatussa on se ainoa oikea Jumala? Miksei esim. hindulaisissa vedakirjoissa tai Avestassa?

Minä olen todellakin hyvin kiinnostunut uskonnoista jumalineen, mielenkiintoinen tutkimus- ja pohdiskelukohde. Ihminen voi olla kiinnostunut monenlaisista asioista ja ilmiöistä. Myös tieteestä ylipäätään olen hyvin kiinnostunut sekä tietokone- ja mobiiliteknologiasta.

• ahava puusi
        wintrollaattori kirjoitti:

Nimimerkille "ahava puusi"

Mistä me tiedämme, että juuri Raamatussa on se ainoa oikea Jumala? Miksei esim. hindulaisissa vedakirjoissa tai Avestassa?

Minä olen todellakin hyvin kiinnostunut uskonnoista jumalineen, mielenkiintoinen tutkimus- ja pohdiskelukohde. Ihminen voi olla kiinnostunut monenlaisista asioista ja ilmiöistä. Myös tieteestä ylipäätään olen hyvin kiinnostunut sekä tietokone- ja mobiiliteknologiasta.

Yksi ja ainoa Jumala ei anna erilaisia oppeja, mm koraani on osittain kopioitu ja väärennetty teos Raamatusta.

Hindujen vedakirjat ovat minustakin jossain määrin mielenkiintoisia.

• ahava puusi kirjoitti:

Yksi ja ainoa Jumala ei anna erilaisia oppeja, mm koraani on osittain kopioitu ja väärennetty teos Raamatusta.

Hindujen vedakirjat ovat minustakin jossain määrin mielenkiintoisia.

Miksi kuitenkin esim. juurikin kristinuskon Jumalaan uskovat teistit sitten kannattavat keskenään ristiriitaisia dogmeja? Esim. opit kasteesta, ehtoollisesta ja Jumalan kolminaisuudesta (on Raamatusta ammentavia suuntauksia, jotka torjuvat kolminaisuusopin). Myös mitä tulee luomiseen niin kristikunnassa esiintyy toisensa poissulkevia, ristiriitaisia "teorioita" siitä, miten luominen pitäisi tulkita (on YEC, OEC jne.).

Voimme siis huomata, että ajateltu ja oletettu Jumala on todellakin antanut erilaisia oppeja, sillä nuo erilaiset Raamattua käyttävät suuntaukset uskovat erilaisiin oppeihin väittäen niitä Jumalan totuudeksi.

• ahava puusi

Miksi kuitenkin esim. juurikin kristinuskon Jumalaan uskovat teistit sitten kannattavat keskenään ristiriitaisia dogmeja? Esim. opit kasteesta, ehtoollisesta ja Jumalan kolminaisuudesta (on Raamatusta ammentavia suuntauksia, jotka torjuvat kolminaisuusopin). Myös mitä tulee luomiseen niin kristikunnassa esiintyy toisensa poissulkevia, ristiriitaisia "teorioita" siitä, miten luominen pitäisi tulkita (on YEC, OEC jne.).

Voimme siis huomata, että ajateltu ja oletettu Jumala on todellakin antanut erilaisia oppeja, sillä nuo erilaiset Raamattua käyttävät suuntaukset uskovat erilaisiin oppeihin väittäen niitä Jumalan totuudeksi.

"...kristinuskon Jumalaan uskovat teistit sitten..."

Juuri sellaisia ihmiset ovat. Sen vuoksi minä en luota ihmisten päätelmiin vaan tutkin ja ajattelen "iha ite".

Ei Raamattu ole mikään helppo luettava ja ymmärrettävä ja syytä siihen miksi se on juuri sellainen niin sitä ei tiedä kukaan.

• ahava puusi kirjoitti:

Juuri sellaisia ihmiset ovat. Sen vuoksi minä en luota ihmisten päätelmiin vaan tutkin ja ajattelen "iha ite".

Ei Raamattu ole mikään helppo luettava ja ymmärrettävä ja syytä siihen miksi se on juuri sellainen niin sitä ei tiedä kukaan.

Mikä teologinen sisältö on sinulla sen "iha ite"-ajattelun johtopäätöksenä muodostunut Raamatusta ja Jumalasta? Voitko listata tänne vaikka sanotaanko esim. 5 pääkohtaa?

• ahava puusi

Mikä teologinen sisältö on sinulla sen "iha ite"-ajattelun johtopäätöksenä muodostunut Raamatusta ja Jumalasta? Voitko listata tänne vaikka sanotaanko esim. 5 pääkohtaa?

Se on liian vaikeaa kertoa. Minä en ole keskittynyt pelkästään siihen onko Jumala vai eikö ole. En myöskään Raamatun kirjaimellisuuteen koska ihmiset tekee virheitä.

Raamatussa on kuitenkin sanoma, se joko avautuu lukijalle tai sitten ei.

Se, mikä on aineen olemus ja mikä on tämä kolmiulotteinen maailma jossa energia eli aine on, niin sitä ei voi oikein toiselle kuvailla kun ei ole sanoja kuvailemaan edes aineen perusolemusta.
        Täydellistä kuvaa maailmasta ei liene vielä kenelläkään ihmisellä. Mutta jonkinlaisen rautalanka mallin siitä voi itse mielessään kuvitella.
        Minä en ajattele ainetta rautakanki tason aineena vaan energiana.

• ahava puusi kirjoitti:

Se on liian vaikeaa kertoa. Minä en ole keskittynyt pelkästään siihen onko Jumala vai eikö ole. En myöskään Raamatun kirjaimellisuuteen koska ihmiset tekee virheitä.

Se, mikä on aineen olemus ja mikä on tämä kolmiulotteinen maailma jossa energia eli aine on, niin sitä ei voi oikein toiselle kuvailla kun ei ole sanoja kuvailemaan edes aineen perusolemusta.
        Täydellistä kuvaa maailmasta ei liene vielä kenelläkään ihmisellä. Mutta jonkinlaisen rautalanka mallin siitä voi itse mielessään kuvitella.

Myönnätkö sen, että Raamatussa on tai ainakin voi olla virheitä, sillä ihmisethän Raamatun ovat kirjoittaneet?

Siitä olen samaa mieltä, että täydellistä kuvaa maailmasta ei vielä ole, ei kenelläkään. Kuten professori Kari Enqvist kirjassaan Kosmoksen hahmo kirjoitti, me olemme jo saaneet luonnosteltua kuvaa kosmoksesta, hahmo alkaa hahmottua, kuva tarkentuu, mutta valmis se kuva ei vielä ole.

• ahava puusi

Myönnätkö sen, että Raamatussa on tai ainakin voi olla virheitä, sillä ihmisethän Raamatun ovat kirjoittaneet?

Siitä olen samaa mieltä, että täydellistä kuvaa maailmasta ei vielä ole, ei kenelläkään. Kuten professori Kari Enqvist kirjassaan Kosmoksen hahmo kirjoitti, me olemme jo saaneet luonnosteltua kuvaa kosmoksesta, hahmo alkaa hahmottua, kuva tarkentuu, mutta valmis se kuva ei vielä ole.

Tässä esimerkki virheestä: 2Moos 33:15 (Raam. vanha painos).

"... niin älä johdata meitä täältä pois.
        sillä sinä olet saanut armon minun sil-
        minä olen saanut armon sinun silmie-
        si edessä,"

(ylimääräinen lause)
        "sinä olet saanut armon minun sil-"

(ylimääräinen lause otettu pois)
        sillä minä olen saanut armon sinun silmie-
        si edessä,"

Nettiraamatussa tämä virhe on jo korjattu.

• ahava puusi kirjoitti:

Tässä esimerkki virheestä: 2Moos 33:15 (Raam. vanha painos).

sillä sinä olet saanut armon minun sil-
        minä olen saanut armon sinun silmie-
        si edessä,"

(ylimääräinen lause)
        "sinä olet saanut armon minun sil-"

(ylimääräinen lause otettu pois)
        sillä minä olen saanut armon sinun silmie-
        si edessä,"

Nettiraamatussa tämä virhe on jo korjattu.

Tuollaisia virheitä epäilemättä raamatunkäännöksissä onkin.

Mutta ajatteletko, että Raamatussa on myös asiavirheitä (esim. historiaa ja luontoa koskevissa kohdissa) ja ristiriitaisuuksia?

• ahava puusi

Tuollaisia virheitä epäilemättä raamatunkäännöksissä onkin.

Mutta ajatteletko, että Raamatussa on myös asiavirheitä (esim. historiaa ja luontoa koskevissa kohdissa) ja ristiriitaisuuksia?

En minä Raamattua "tikulla kaiva", tärkeämpää on ymmärtää se sanoma mikä siellä on, muu on sitten merkityksetöntä sen jälkeen.

• ahava puusi kirjoitti:

En minä Raamattua "tikulla kaiva", tärkeämpää on ymmärtää se sanoma mikä siellä on, muu on sitten merkityksetöntä sen jälkeen.

Eli raamatun tulkitseminen on sinullekkin ominaista käyttäytymistä, otat sen minkä itsellesi parhaaksi näet.

• ahava puusi
        satan kirjoitti:

Eli raamatun tulkitseminen on sinullekkin ominaista käyttäytymistä, otat sen minkä itsellesi parhaaksi näet.

Minulle on ihan samantekevää surmasiko David Goljatin kivilingolla ja miten iso Goljat oli. Mitä minä sellaisilla tiedolla tekisin?

• ahava puusi kirjoitti:

Minulle on ihan samantekevää surmasiko David Goljatin kivilingolla ja miten iso Goljat oli. Mitä minä sellaisilla tiedolla tekisin?

Sitten sinulle on myöskin samantkevää mitä jeesus sanoi mutta Paavalin juttuja pitää seurata kivenkovaa.

Eikö niin?

• ahava puusi kirjoitti:

Nimimerkille ahava puusi

Mutta sen Raamatun "sanoman" selvittämisessä törmää väistämättä historiaa, luontoa ja avaruutta koskeviin asioihin, jotka ovat virheellisiä ja vanhentuneita ja lisäksi mitä teologiaan tulee niin Raamatussa on monia keskenään ristiriitaisia teologioita koskien oppeja ja moraalinormistoa.

Et sinä noiden yli, läpi ja ohi pääse mihinkään Raamatun "sanomaan", kun noita mainitsemiani asioita on siinä sanomassa.

• Mile Marker
        ahava puusi kirjoitti:

''Sen vuoksi minä en luota ihmisten päätelmiin vaan tutkin ja ajattelen "iha ite". ''
        Ja ajattelusi lopputuloksena on ihmisen päätelmä.

• ahava puusi

Nimimerkille ahava puusi

Mutta sen Raamatun "sanoman" selvittämisessä törmää väistämättä historiaa, luontoa ja avaruutta koskeviin asioihin, jotka ovat virheellisiä ja vanhentuneita ja lisäksi mitä teologiaan tulee niin Raamatussa on monia keskenään ristiriitaisia teologioita koskien oppeja ja moraalinormistoa.

Et sinä noiden yli, läpi ja ohi pääse mihinkään Raamatun "sanomaan", kun noita mainitsemiani asioita on siinä sanomassa.

Etsi ensin se sanoma ja yritä sitten uudestaan. Kyllä se sieltä löytyy mutta täältä se ei löydy.

• ahava puusi
        Mile Marker kirjoitti:

''Sen vuoksi minä en luota ihmisten päätelmiin vaan tutkin ja ajattelen "iha ite". ''
        Ja ajattelusi lopputuloksena on ihmisen päätelmä.

Korjaus: Muitten ihmisten.

• Odotan yhä
        ahava puusi kirjoitti:

Hei puhuva aasi.

Unohdit vääntää rautalangasta, miksi maailmankaikkeus nuppineulan päässä on verrattavissa arkkiin.

• Mile Marker
        ahava puusi kirjoitti:

Korjaus: Muitten ihmisten.

''Korjaus: Muitten ihmisten.''
        Ajattelusi lopputuloksena on muitten ihmisten päätelmiä?

Mielenkiintoinen ajattelutapa. Eikö muitten ihmisten päätelmät ole juuri niitä joita yrität välttää ajattelemalla iha ite?

Miksi olet niin negatiivinen?

• Tulkki.
        ahava puusi kirjoitti:

Etsi ensin se sanoma ja yritä sitten uudestaan. Kyllä se sieltä löytyy mutta täältä se ei löydy.

''Etsi ensin se sanoma ja yritä sitten uudestaan. Kyllä se sieltä löytyy mutta täältä se ei löydy.''
        Suomeksi: En minäkään tiedä mikä se sanoma on, mutta on kiva vittuilla muille.

• ahava puusi
        satan kirjoitti:

Sitten sinulle on myöskin samantkevää mitä jeesus sanoi mutta Paavalin juttuja pitää seurata kivenkovaa.

Eikö niin?

Eli et ymmärtänyt mitään parista yksinkertaisesta lauseesta.

• ahava puusi kirjoitti:

Eli et ymmärtänyt mitään parista yksinkertaisesta lauseesta.

Ymmärrän todella hyvin miten teikäläiset ajattelette.

• Minua ei kiinnosta kokeilla yhteydenottoa tahoihin, jotka ovat lähes varmasti mielikuvituksen tuotetta.

Jos jokin jumala on kiinnostunut minusta, niin ottakoon yhteyttä.

• ertyuxcvbnm,.

Näinhän se menee täällä maan päällä ollessamme.
        Mutta Jos haluat seurustella Jumalan kanssa, sinun pitää ottaa häneen yhteys, älä siirrä sitä yhtään pv enää eteenpäin, tee se heti. Älä tee samaa virhettä minkä minä tein, väitin vastaan parikymmentä vuotta, sitten kun halusin todisteen Jumalasta, ei mennyt kuin parisen viikkoa ja sain kokea uskon todellisuuden ja se ei ole kadonnut 20 v. aikana mihinkään, se oli niin väkevä.

• ertyuxcvbnm,. kirjoitti:

Näinhän se menee täällä maan päällä ollessamme.
        Mutta Jos haluat seurustella Jumalan kanssa, sinun pitää ottaa häneen yhteys, älä siirrä sitä yhtään pv enää eteenpäin, tee se heti. Älä tee samaa virhettä minkä minä tein, väitin vastaan parikymmentä vuotta, sitten kun halusin todisteen Jumalasta, ei mennyt kuin parisen viikkoa ja sain kokea uskon todellisuuden ja se ei ole kadonnut 20 v. aikana mihinkään, se oli niin väkevä.

Jo pelkästään hindujen jumalia kuuluu olevan miljoonia. Muitakin jumaluuksia on tuhansia ja taas tuhansia.

Minultahan menisi koko ihmisikä, jos minun pitäisi ottaa niihin yhteyttä.

Parempi kun odotan, että jostain niistä saataisiin edes yksi luotettava havainto.

Sitten voin harkita asiaa.

• Hei ensi askeleet, ota ne askeleet pois täältä. Tolkutonta sekoilua.

• tolkullinen

Nämä ovat avoimia keskustelupastoja. Sinä itse olet tolkuton sekoilija.

• ensi askeleet

Puhuu tyttönen, joka uskoo siihen mitä maailma tarjoaa, siinä ei ole muuta kuin se etttä olet omaksunut sen ja uskot siihen. Usko ei ole sitä samaa puuroa, uskon voit kokea todeksi vain uskossa. kaikki lähtee siitä että uskot ja pyydät sen jälkeen Jumalan rukouksessasi todistamaan että uskosi ei ole turhaa, varaudu elämän muutokseen.

• ensi askeleet kirjoitti:

Puhuu tyttönen, joka uskoo siihen mitä maailma tarjoaa, siinä ei ole muuta kuin se etttä olet omaksunut sen ja uskot siihen. Usko ei ole sitä samaa puuroa, uskon voit kokea todeksi vain uskossa. kaikki lähtee siitä että uskot ja pyydät sen jälkeen Jumalan rukouksessasi todistamaan että uskosi ei ole turhaa, varaudu elämän muutokseen.

"kaikki lähtee siitä että uskot ja pyydät sen jälkeen Jumalan rukouksessasi todistamaan että uskosi ei ole turhaa, varaudu elämän muutokseen."

Siis ensin on uskottava ilman minkäänlaista syytä ja kun näin tehdään niin sitten tulevat todisteet?

Et varmaan ymmärrä miten hulluja puhut. Ei se tyttöseni niin mene. Ensin todisteet pöytään ja sitten katsotaan. Kuka hullu nyt sian säkissä ostaa.

• metros (ei kirj.)
        tolkullinen kirjoitti:

Nämä ovat avoimia keskustelupastoja. Sinä itse olet tolkuton sekoilija.

En sanonut omistavaani palstaa. Arvostan asiallisia keskusteluja. Tämä aloitus siis mielestäsi on tolkullinen?

• metros (ei kir.)
        ensi askeleet kirjoitti:

Maasilmani pysyy mainiosti kasassa ilman loputonta palvontaakin. Puuromainen elämä? Siis elämä ilman kohokohtia ja syvälootausta? Kaikkea löytyy, en edelleenkään tarvitse siihen uskontoa.Joka tapauksessa suuni ei ole tukittu valmiiksi vastatuilla kysymyksillä. Elämä on paljon kauniimpi ja uskomattomampi ilman jumalaa kaiken takana.

• ensi askeleet
        exhellari86 kirjoitti:

"kaikki lähtee siitä että uskot ja pyydät sen jälkeen Jumalan rukouksessasi todistamaan että uskosi ei ole turhaa, varaudu elämän muutokseen."

Siis ensin on uskottava ilman minkäänlaista syytä ja kun näin tehdään niin sitten tulevat todisteet?

Et varmaan ymmärrä miten hulluja puhut. Ei se tyttöseni niin mene. Ensin todisteet pöytään ja sitten katsotaan. Kuka hullu nyt sian säkissä ostaa.

# Et varmaan ymmärrä miten hulluja puhut. Ei se tyttöseni niin mene. Ensin todisteet pöytään ja sitten katsotaan. Kuka hullu nyt sian säkissä ostaa. #

Edelleen maallista kannanottoa.
        Kun alat seurustelemaan Jumalan kanssa, pyydä häntä todistamaan olemassaolonsa, ei tarvi kuule kauan odottaa vastausta, jos haluat sitä tosissaan, Jumala tuntee tarkalleen sen hetkisen olotilasi mitä olet sanonut, että ei kannata huijata, huijaat vain itseäsi. Lopeta rukous ja pyyntösi aina Jeesuksen nimessä amen.
        Äläkä lopeta yhteen kertaan, tee se pv:n, uskon että vastauksia alkaa tulemaan 2-4 vk kuluttua.
        Ei muuta kuin kaikki vaan uskoon

• guihgihroghoh
        metros (ei kir.) kirjoitti:

Maasilmani pysyy mainiosti kasassa ilman loputonta palvontaakin. Puuromainen elämä? Siis elämä ilman kohokohtia ja syvälootausta? Kaikkea löytyy, en edelleenkään tarvitse siihen uskontoa.Joka tapauksessa suuni ei ole tukittu valmiiksi vastatuilla kysymyksillä. Elämä on paljon kauniimpi ja uskomattomampi ilman jumalaa kaiken takana.

Ethän sinä edes tiedä vielä mitä elämä on.

• tolkullinen
        metros (ei kirj.) kirjoitti:

En sanonut omistavaani palstaa. Arvostan asiallisia keskusteluja. Tämä aloitus siis mielestäsi on tolkullinen?

"...ota ne askeleet pois täältä."

Tässä sinä kehotat toista kirjoittajaa poistumaan palstalta. Tämä ei ollut sinulta asiallista.
        Sinä olet osoittanut että olet kyvytön arvostelemaan toisen tolkullisuutta.

• tolkullinen
        tolkullinen kirjoitti:

"...ota ne askeleet pois täältä."

Tässä sinä kehotat toista kirjoittajaa poistumaan palstalta. Tämä ei ollut sinulta asiallista.
        Sinä olet osoittanut että olet kyvytön arvostelemaan toisen tolkullisuutta.

ärrrr.. murrrrr... hau hau.

• tolkullinen
        tolkullinen kirjoitti:

ärrrr.. murrrrr... hau hau.

miau.

• Olisiko tapaus ollut johdatusta jumalalta minulle - en osaa sanoa.

kuukauden aikana kotonani on käynyt kaksi jehovaa, keski-ikäinen ja nuorempi nainen.

Meillä oli hyvin poleeminen keskustelu uskonnosta mutta en liene tullu hurskaaksi. Olivatko nämä "jumalan agentin" osaamattomia kun eivät saaneet minua vakuuttuneeksi jumalasta.

Eikös se olisi parempi että lähestyminen tapahtyisi hieman korkeamman tason myyntihenkilön kautta.

Pyhä pietari olisi minulle sopivin.

• syntinen ev.lut.

Jehovan todistajilla on varmaankin jonkinlainen kampanja meneillään koska ovat tänä vuonna käyneet jo kolme kertaa.

Niiden toimintatapa ei vaikuta kovin Kristilliseltä koska eivät usko kun minä sanoin suoraan päin naamaa että minä tunnen Raamatun paremmin kuin ne enkä tarvitse mitään lahkolaisten omia oppeja. Ja asialla on aina samat henkilöt.

Näinköhän seuraavalla kerralla menee pelihermot kun juoksuttavat turhaan ovelle.

• syntinen ev.lut. kirjoitti:

Jehovan todistajilla on varmaankin jonkinlainen kampanja meneillään koska ovat tänä vuonna käyneet jo kolme kertaa.

Niiden toimintatapa ei vaikuta kovin Kristilliseltä koska eivät usko kun minä sanoin suoraan päin naamaa että minä tunnen Raamatun paremmin kuin ne enkä tarvitse mitään lahkolaisten omia oppeja. Ja asialla on aina samat henkilöt.

Näinköhän seuraavalla kerralla menee pelihermot kun juoksuttavat turhaan ovelle.

Niin saattaapi olla.

Mutta kun minulla vapaa-aikaa on runsaasti on niin on kiintoisaa väitellä heidän kanssaan.

Usein keskusteluun tulee hiljaisuus kun kysyn, että mikä on teidän oma mielipide jostakin uskon asiasta ja älkää nyt kaivatko kirjastanne jotakin epämääräistä.

• vihtuilija

Selvähän se sitten on. Ristin käteni ja käyn polvilleni ja luon katseeni ylöspäin:

Jeesuuuuus! Missä olet? Tule Jeesuus. Vastaaaa Jeeesuuus. No höh, ehkäpä käteni ei ole oikein ristissä, vaihdeaas asentoa. No nyt. Jeeesuus ja Herra Jumala, minä täällä nöyrin palvelijanne. Jeesuus....

(jatkuu 10 vuotta)

Jeeesuus! Minä täällä valmiina sinua varten. Ylistäisinkös sinua laulamalla sinulle virren. Jeesuuuus miksi et tule, onko saatananpalvoja ateistit myrkyttäneet yhteyden ja julistanko sodan sielunviholliselle? Vastaaa Jeeeesuuuus. Anna merkki itsestäsi jos ei tarvitse sotaa julistaa, mutta ole vaiti jos haluat veriuhrilahjoja julistamaan kunniaasi.

No mikäpä siinä sitten....

• Muista sitten myöskin syytellä ateisteja, juutalaisia, muslimeita ja homoja aivan kaikesta.

• Kyllä nykyajan viestivälineet ovat sitten onnettomia.

Vai pitäisi jumalaan ottaa yhteyttä - mahdotonta kun ei edes terveyskeskuslääkärille saa aikaa ja puh.keskus on alvariinsa tukossa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Uskallanko vielä kaivata sinua?

Siitä on niin kauan aikaa. Harmi, kun kaikki meni niin kuin meni. Elämässä oli aika raskasta silloin, ja näen sen sinun
      Ikävä
      28
      4553
    2. Heippa mies......

Milloin rakastellaan vai odotetaanko vielä 10 vuotta?
      Ikävä
      71
      3174
    3. Uskallatko katsoa pitkään silmiin

kaivattuasi, jos olette samassa tilassa? Alkaako sydän jyskyttää, jos katseet jumittuvat? Pelkäätkö ulkopuolisten huomaa
      Ikävä
      81
      3101
    4. Jani Mäkelä ihmettelee työministeri Satosen matkaa Aasiaan hoitajia rektyroimiseksi sieltä Suomeen.

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/cfba6abc-f871-4ce2-b327-41aa5819934c Kokoomus on lähtenyt omin päin ilman hallitus
      Maailman menoa
      308
      2557
    5. Elämäni rakkaus

Olet aina ollut ja luultavasti niin pysyykin 😘
      Ikävä
      41
      2212
    6. Huomenta rakas

Olet varmasti jo työn touhussa. Ahkera alfamies kun olet. 😅❤️
      Ikävä
      54
      2161
    7. Hymyilyttää

Kun mietin, että kun vielä kohdataan, niin nauretaan tälle meidän palstasuhteelle 😅. Ihanaa päivää sulle mies. Olet mi
      Ikävä
      21
      1361
    8. Missä meetwursti on keksitty?

Tapasin hiljattain erikoisen rouvan Prisman leikkelehyllyjen välissä pälyilemässä. Kun tulin kohdalle, rouva alkoi raivo
      Ruoka ja juoma
      12
      1326
    9. Oletko surullinen

Pahoillaan, pettynyt vai jotain muuta
      Ikävä
      45
      1265
    10. Riku Rantala OUT, Matti Rönkä IN - Hengaillaan visailuohjelmaan astuu kova nimi: "Olen kasvanut..."

Matti Rönkä jäi eläkkeelle yli 30 vuoden työuran jälkeen loppuvuodesta 2024. Uutistenlukija-toimittaja-kirjailija ei kui
      Suomalaiset julkkikset
      26
      1177
    Aihe