Mielestäni ihmisellä on jonkinlainen sokeapiste aivojen toiminnassa, joka harhauttaa hänet näkemään toisen sukupuolen ominaisuudet liitoitellut hyvinä vaikka ne olisvatkin vaan toisen yliyritystä tuoda niitä esille. Vasta kunnolla ihmisen tunteminen poistaa tämän sokeapisteen ja sen jälkeen ihminen miettii, että mitä minän tuossa toisessa oikein näin, miten olenkin saattanut kuvitella tuosta ihmisestä jotain parempaa kuin mitä hän todellisuudessa on.
Vastaukset 7
- 4356347457
Ihmiset yleensäkin tajuavat ja ymmärtävät toisiaan paljon huonommin kuin mitä luulevat.
- lottamari<3
Mistä tämä mielestäsi johtuu?
- 46745745745
lottamari<3 kirjoitti:
Mistä tämä mielestäsi johtuu?
Ei ole aikaa eikä tarvittavia työkaluja käsitellä tai tajuta - silti pitää päätöksiä tehdä jonkin mielikuvan perusteella.
Ihmiset ovat kysymysmerkkejä toisilleen.. myös tieteessä loppupeleissä vielä.
- Kiitos lottamarille
Kasvaessa opimme tietyt asiat normaaleiksi, esim miten ihmislle puhutaan ja mitä tietyt sanat ja äänensävyt tarkoittavat. Mutta eri ihmiset oppivat ne eri tavalla, sen mukaan miten vanhemmat ja muut tärkeät aikuiset viestivät. Sitten tulkitaan toisia sen oman mallin mukaan ja mennään vikaan.
Kivasta aiheesta (toistaiseksi) kivanakin pysynyt ketju. :) - Seisoo ja seisoo
Meikällä on sellainen kytkentä selkäytimessä, että muna ja järki seisoo aina yhtä aikaa.
Kuulostaa lähinnä ihastumisen aiheuttamilta hormonipörinöiltä ja niiden laantumiselta. Ei mitään uutta auringon alla.
- lottamari<3
Sitäkin se voi olla, mutta tätä tapahtuu mielestäni myös tapauksissa, jossa vastapuoleen ei olla ihastuttu, ja hänen ominaisuutensa nähdään sokeanpisteen aikana ihailtavina, mutta ajan myötä tuo sokeapiste aivoissamme alkaa pienenemään ja esiin saattaa tulla aivan yllätävästi toisenlainen ajatus toisesta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Törkeä petosepäily Suomussalmella
Uutisoi maikkari. Uhrin nimiin on nostettu pankkilainaa, hänet on saatu sijoittamaan hevosiin ja ostamaan autoja. Ei ta843561Poliisi etälamautti, sitten pahoinpiteli
Vaikeasti kehitysvammaisen niin vakavasti että kuoli pian sairaalassa. Ei osannut kehitysvammainen heti noudattaa polii4001314Anni Ihamäki saa tylyä kommenttia TTK:sta - Erityisesti tämä "vääryys" ärsyttää
Kaikille ei ole mieleen se, että Anni Ihamäki on mukana uudella Tanssii Tähtien Kanssa -kaudella. Ihamäki saa varsin ty381004Mies, olen pahoillani kun olen kuvitellut
Että pitäisit minusta. En sitä mistään tähdistä kuitenkaan lukenut, mulle vaan tuli jostain semmoinen tunne, kun itse ty72883Päivän Riikka: Pandan suklaatehdas Jyväskylästä Viroon
Menkää töihin! Viroon! --- Liki sata vuotta kestänyt suklaantuotanto makeisvalmistaja Pandan tehtaalla Vaajakoskella pä203826Mitä et ole valmis sietämään ihmissuhteissasi ja miksi?
Aiemmin jo kyseltiin mitkä vaatimukset olivat mielestänne liiallisia. Kyselläänkin nyt sitä, että millaisilla asioilla s281764Tiesitkö? Vappu Pimiän ensimmäinen aviomies ei ole Teemu-rakas
Vappu Pimiä on tätä nykyä naimisissa Teemu Huuhtasen kanssa. Pimiä on toista kertaa naimisissa, sillä ensimmäinen liitto22730Älä nyt ylikuormitu vaikka sinusta pidänkin rakas nainen
Tiedän, että olet minulle oikea. En halua pilata tätä juttua malttamattomuudella, mutta epäilen. Haluan vain olla lähel33641Sysmä tarvitsee päätöksiä
Sysmä tarvitsee päätöksiä – ei p*anjauhantaa** Kirjoitan kuntapolitiikan ulkopuolisena tarkkailijana. Sysmän poliittinen20637Älä katoa elämästäni
Kävelyllä mietin olisitpa varjo takanani vierelläni sivullani Älä katoa koskaan ole siinä pidä kädestäni kiinni ole kan34602