Eli siis tää kuvitteellinen uppoava laiva/palava rakennus.
Saat pelastaa vaan toisen D: eli lemmikkisi, tai tän henkilön, ketä et oo koskaan ennen nähnyt
1. 10-vuotias vai lemmikki
2. 30-vuotias vai lemmikki
3. 50-vuotias vai lemmikki
4. 70-vuotias vai lemmikki
Ite voin rehellisesti sanoa häpeilemättä, että jokaisessa tapauksessa pelastaisin oman kissuni, koska yksinkertaisesti kuulun ihmisrotuun ja olen itsekäs oman edun ajaja. Ihmislajilla ei ateismista käsin nähdäkseni ole erityiaasemaa eläimiin nähden.
Ateisti, kumman pelastaisit?
10
102
Vastaukset
- ateisti
Tupakit.
minä pelastaisin 10vuotiaan.
- selvähomma
alkaisin rukoilemaan että jumala sammuttaa liekit/levitoi laivan
- Diaspora.
Kunnollisena ateistina minä pelastaisin nuo kaikki.
- fdfdfdfdfdf
Kysyisin ensin noilta yli 10-vuotialta, kuuluvatko johonkin hiialahiialahei-lahkoon, jos kuuluvat, pelastaisin 10-vuotiaan. Lahkolaiset voivat rukoilla itsensä kuiville. Heleppoa ku heinänteko.
- ei tyhjästä
Kunnollisena kristittynä minä en pelastaisi noista ketään sillä se on jumalan tahto.
Fil. 1:28
antamatta vastustajien säikyttää itseänne. Se on heille Jumalan antama osoitus siitä, että heitä odottaa kadotus mutta teitä pelastus. [Luuk. 21:28; Room. 8:28] - lyhyesti
Kissani. En pysty pelastamaan ihmistä jota en edes näe.
Hiski pelastaa minut paitsi rakkaudesta myös siksi etteivät hänen fyysiset voimansa riitä edes kymmenvuotiaan kantamiseen.
- Uskis huutaa puskis
En pelastaisi ketään en henkilöitä enkä lattialle paskovaa lemmikkiä. Itse asiassa lisäisin bensaa liekkeihin, ettei kukaan muukaan onnistuisi pelastamaan ketään.
Aika paha kysymys. Tiedän kokemuksesta, että oma lemmikki tulee aivan hirveän tärkeäksi ihmiselle, sen voi sanoa täydellä syyllä olevan perheenjäsen. Toisaalta, ihmisellä on paljon laajempi sukulais- ja ystäväverkosto kuin lemmikillä, joten ihmishengen menetys olisi tästä syystä vielä traagisempaa (altruismi).
Mutta on myös hyvä muistaa, että tosielämällä ei ole mitään tekemistä tälläisten mielikuvitustilanteiden kanssa. Joku pelastaa vaaratilanteessa vain itsensä, joku toisen ihmisen ja joku lemmikin. Viimeinen jäätyy paikoilleen eikä osaa pelastaa edes itseään. Vaaratilanteessa ihmisen "hyvyyden mitaksi" ei voi sanoa hänen toimintaansa, koska jokainen toimii silloin vaiston varassa eikä järjellä ole toiminnan kanssa tekemistä. Kokemus vaaratilanteista, esim. onnettomuuksista toki voi auttaa ajattelemaan rationaalisemmin.
Ps. "että jokaisessa tapauksessa pelastaisin oman kissuni, koska yksinkertaisesti kuulun ihmisrotuun ja olen itsekäs oman edun ajaja. Ihmislajilla ei ateismista käsin nähdäkseni ole erityiaasemaa eläimiin nähden." Olenko tulossa vainoharhaiseksi, vai haiskahtaako trollilta?
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mieleni harhailee sinussa
Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei215554- 531635
- 181097
Mitä teet nainen
Jos saat tietää että mies on elänyt yksinäistä ja rauhallista elämää sinua kaivaten, ei ole ollut muiden naisten kanssa,53977- 68972
Joko Martinalla uusi aviomies hakusessa
Onko jo Raya sovellukseen laitettu uusi vetoomus vetämään... ja mistähän maasta mahtaa olla seuraava sulhasehdokas. Suom146903Mitä vastaisit
Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle57890- 48888
Missä olitte kun oli teidän tähän saakka kaunein yhteinen hetki?
Me olimme rannalla erään kiven päällä❤️58848Pitkäaikaistyöttömyys Suomessa harvinaisen paha
Karut työttömyysluvut, korkein luku yli neljännesvuosisataan.113836