Elämän mullistava kokemus - saattaa järkyttää

ergtar

Olin viime viikolla rautatieasemalla lähdössä työmatkalle. Oma elämäntilanteeni on ollut viimeiset vuodet aika rankka ja olin lähes itku kurkussa asemalla elämäntilanteeni vuoksi (pitkä tarina). Ilmapiiri laiturilla oli jotenkin painostava ja negatiivinen. Olen hyvin herkkä ja intuitiivinen ihminen, vaistoan asioita etukäteen ja vaistoan erityisesti ihmisten tunteet ja rankat elämänkokemukset, olen myös nähnyt enneunen (varoitusunen) kuolemasta, joka toteutui. En normaalisti kiinnitä huomiota tuntemattomiin ihmisiin, mutta tällä kertaa huomioni kiinnittyi nuoreen mieheen edessäni sivulla. En nähnyt miehen kasvoja, vaan pelkän selän ja hänen olemuksen. Yhtäkkiä aavistin pahaa ja tuli mieleen raiteelle hyppy ja jähmetyin kauhusta...meni sekunti, pari ja juna tuli kohdalle ja edessäni oleva mies hyppäsi suoraan junan alle edessäni! Juna jatkoi vielä matkaa ja tiesin, että mies oli junan alla. Juna pysähtyi ja jähmetyin kauhusta, en pystynyt reagoimaan mitenkään. Joku soitti ensiavun ja poliisin, annoin lausunnon mitä tapahtui. Menin jossakin vaiheessa junaan ja rupesin tärisemään ja itkemään. Tällöin eräs mies tuli istumaan viereeni ja kysyi, voisiko hän mitenkään auttaa minua. Miehestä paistoi empatia, nöyryys ja aito auttamisenhalu. Mies kertoi, että oli juuri vankilasta tulossa matkalla äitinsä hautajaisia järjestämään, josta nyt myöhästyy. Asia kosketti minua syvästi. Mies sanoi, ettei ollut oikeasti paha ihminen ja ymmärtää, jos haluan, että hän menee pois. Sanoin ymmärtäväni. Hän rauhoitteli minua ja oli huolissaan minusta (kysyi, tuleeko minua kukaan vastaan jne.). Mies tarjosi viinahuikat, jotta tärinä ja shokki helpottuisi. Tuntui, että tämä oli aidoin kohtaaminen, jossa olen ollut ihmisen kanssa elämäni aikana, molemmat olimme niin haavoittuneita. En tiedä mitä mies on aiemmin tehnyt, mutta tässä tilanteessa hän osoitti aitoa lähimmäisen rakkautta ja näin hänen silmistä, että oli kokenut paljon tuskaa elämässään, oli kuulemma ystäviä, jotka olivat hypänneet raiteille junan alle. Miehen omaiset eivät uskoneet, että myöhästyy tapahtuman takia. Mies kosketti minua syvältä.Oma arvomaailmani muuttui täysin.Ei ole pahoja ja hyviä ihmisiä, kaikki me olemme syntisiä ja monelle vaan tapahtuu liikaa pahaa, jonka seurauksena tekevät vääriä valintoja.

2

81

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • satuahannevainn

      Emme me ole syntisiä. Synti on mielikuvituksen tuotetta.

    • uskovainen lähimmäin

      Olet oikaessa, kaikki me olemme syntisiä. Uskon että Jumala on ollut ollut kanssanne tuossa hetkessä. Tuon kaverin itsemurha oli omavalinta ja Jumala ei "varjele" vastoin tahtoa. Älä ainakaan syytä itseäsi, ettet ehtinyt tehdä mitään miehen pelastamiseksi. Sinulle annettiin tukea ja lohtua tuon hautajaisiin menevän hekilön kautta ja varmaan hänkin sai samaa kohdatessaan sinut.
      Nin en lähde tuomitsemaan tuo itsemurhaajaa: hän vain ei jaksanut. Sinulle on annaettu herkkyyttä nähdä ja kokea elämää pintaa syvemmältä.
      Toivon sinulle jatkossakin Jumalan siunausta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 169
      4849
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      124
      4413
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      26
      2871
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      29
      1928
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1784
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1699
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1690
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      104
      1675
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1603
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1541
    Aihe