Ehnroos koulu ei puutu kuisaamiseen kunnolla

adv

Sanotaan lapsille "oma vika" "itse olet syy"

7

286

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Penaltybox

      Mitä on "kuisaaminen" ???

    • rangaistus

      Vanhemmat asialle tänä päivänä, poliisissakin on koulupoliisi, joka tulee tarvittaessa paikalle.

    • "Laama" huora jne.

      Ei tilanne ole ilmeisesti mihinkään muuttunut siitä kun itse kävin samaa koulua 20v sitten. Pahimmillaan kiusaaminen oli jopa potkimista. Kiusaajani olivat poikia ja pahin muisto on kun minut kaadettiin maahan ja potkittiin kylkiin. Minua sai vapaasti haukkua huoraksi ja "mustalaiseksi", vaikka en edes ole. Olin alisuoriutuja yläasteella. Opettajat eivät puuttuneet kiusaamiseeni millään tavalla. Sain välillä muutaman päivän vapautuksen koulusta ja jäin vain enemmän jälkeen. Muistan miettineeni jopa itsemurhaa. Opiskelen edelleenkin, vaikka olenkin sairaseläkkeellä, tavoitteena on päästä vielä yliopistoon. Jotenkin vain Mäntsälässä ei kelpaa edelleenkään mihinkään. Pelastukseni oli peruskoulun jälkeen kun lähdin toiselle paikkakunnalle opiskelemaan. Tunsin itseni ensimmäistä kertaa ihmiseksi ja sain ystäviä. Suoritin koulun loppuun. Numerot paranivat toisen asteen opinnoissani. Pidin itseäni todella tyhmänä ja Ehnroosilla minua haukuttiin jopa oppituntien aikana, opettajien siihen puuttumatta. Tunnen itseni syrjäytyneeksi edelleen Mäntsälässä. Täällä ihmisestä edelleen mielikuva luodaan juorupuheiden perusteella. Ei ole merkitystä millainen ihminen oikeasti olet! Jouduin vielä erään juopon pahoinpitelemäksi joka sattuu olemaan erään entisen luokkalaiseni isä. Kotiimme saa tulla huorittelemaan ja haukkumaan huoraksi, varkaaksi! Perheestämme on tehty perättömiä ilmiantoja, perätön lastensuojelu ilmoitus.KIITOS Mäntsälän ystävällisille lastensuojelutyöntekijöille, kohtelu oli todella asiallista. Onneksi lapsemme pärjäävät koulussa, (keskiarvo lähes 9!) on kavereita eikä heitä kiusata! Onneksi saimme lähestymiskiellon tuolle juopolle ja tuomion oikeudessa. Syvälle sydämeen sattuu koetut syrjinnät ja edelleen kiusaaminen Mäntsälässä jatkuu kohdallani. Onneksi on tällä hetkellä ihana perhe ja lapset, ne ovat tärkeintä mitä omistan! Olen arvokas vain heille ja läheisille. Työelämään haluaisin, mutta vammautumisen jälkeen ihmisarvoista kohtelua työmarkkinoilla tuskin on luvassa.
      Toivon sydämestäni, että kiusaamisiin puututaan ajoissa, se jättää elämän kestävät arvet jota edes kiusaajien anteeksi pyynnöt aikuisiällä eivät vie pois. Olen siis kohdannut heitä. Annan toki anteeksi, mutta niitä syviä arpia joita se jätti ei mikään koskaan poista! Kiusaaminen on jatkunut aikuisiällä. Tällä hetkellä yritän välttää "erakoitumista" opiskelemalla toisella paikkakunnalla ja avoimessa yliopistossa. Toiveina vielä paluu työelämään ja tulla kokonaiseksi ihmiseksi. Pala puuttuu, se puuttuva palanen on kelpaamattomuus yhteiskunnalle.
      Toivon, että kiusaaminen Ehnroosilla saadaan kuriin, koulu on liian iso yksikkö. Tällä hetkellä siellä pahaa oloa lisäävät varmasti sisäilmaongelmat. Toivon, että kukaan ei jää alisuoriutujaksi vain siksi, että pitää itseään tyhmänä! Tajusin vasta myöhemmin, että en ole tyhmä vaan pystyn hyviin suorituksiin ja onneksi peruskoulun todistuksilla ei ole enää niin suurta arvoa, lukiossa olen yltänyt M suorituksiin. Kukaan ei ole tyhmä. Älä vain anna lapsesi uskoa niin!! Se on tie alisuoriutumiseen! Toivottavasti Mäntsälässä kaikki olisivat yhtä arvokkaita.

      • liika on liikaa

        Tuosta olisi voinut tehdä romaanin, ei jaksa lukea.


    • K.Irja

      Eipä Suomessa kannata kirjoja kirjoitella, jos tätäkään ei jakseta lukea.

    • s.m1

      Sinäkö sen määrittelet mikä kuuluu?! Ei ole pakko lukea ..,.

      • m.s.1

        Kuuluu kuuluu, mäntsälästä kuuluu


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2830
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      104
      2065
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      43
      1554
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      70
      993
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      911
    7. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      880
    8. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      874
    9. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      785
    10. Ma 30.9 tosiko tv klo 18 suorana Tikkalanmäeltä

      Virastolta suorana. Äänestyksistä sitten puhutaan illalla ja huomenna, onko kepuvasemmisto kuntalaisten tahdon mukaan to
      Pyhäjärvi
      93
      726
    Aihe