Sanotaan lapsille "oma vika" "itse olet syy"
Ehnroos koulu ei puutu kuisaamiseen kunnolla
7
350
Vastaukset
- Penaltybox
Mitä on "kuisaaminen" ???
- rangaistus
Vanhemmat asialle tänä päivänä, poliisissakin on koulupoliisi, joka tulee tarvittaessa paikalle.
- "Laama" huora jne.
Ei tilanne ole ilmeisesti mihinkään muuttunut siitä kun itse kävin samaa koulua 20v sitten. Pahimmillaan kiusaaminen oli jopa potkimista. Kiusaajani olivat poikia ja pahin muisto on kun minut kaadettiin maahan ja potkittiin kylkiin. Minua sai vapaasti haukkua huoraksi ja "mustalaiseksi", vaikka en edes ole. Olin alisuoriutuja yläasteella. Opettajat eivät puuttuneet kiusaamiseeni millään tavalla. Sain välillä muutaman päivän vapautuksen koulusta ja jäin vain enemmän jälkeen. Muistan miettineeni jopa itsemurhaa. Opiskelen edelleenkin, vaikka olenkin sairaseläkkeellä, tavoitteena on päästä vielä yliopistoon. Jotenkin vain Mäntsälässä ei kelpaa edelleenkään mihinkään. Pelastukseni oli peruskoulun jälkeen kun lähdin toiselle paikkakunnalle opiskelemaan. Tunsin itseni ensimmäistä kertaa ihmiseksi ja sain ystäviä. Suoritin koulun loppuun. Numerot paranivat toisen asteen opinnoissani. Pidin itseäni todella tyhmänä ja Ehnroosilla minua haukuttiin jopa oppituntien aikana, opettajien siihen puuttumatta. Tunnen itseni syrjäytyneeksi edelleen Mäntsälässä. Täällä ihmisestä edelleen mielikuva luodaan juorupuheiden perusteella. Ei ole merkitystä millainen ihminen oikeasti olet! Jouduin vielä erään juopon pahoinpitelemäksi joka sattuu olemaan erään entisen luokkalaiseni isä. Kotiimme saa tulla huorittelemaan ja haukkumaan huoraksi, varkaaksi! Perheestämme on tehty perättömiä ilmiantoja, perätön lastensuojelu ilmoitus.KIITOS Mäntsälän ystävällisille lastensuojelutyöntekijöille, kohtelu oli todella asiallista. Onneksi lapsemme pärjäävät koulussa, (keskiarvo lähes 9!) on kavereita eikä heitä kiusata! Onneksi saimme lähestymiskiellon tuolle juopolle ja tuomion oikeudessa. Syvälle sydämeen sattuu koetut syrjinnät ja edelleen kiusaaminen Mäntsälässä jatkuu kohdallani. Onneksi on tällä hetkellä ihana perhe ja lapset, ne ovat tärkeintä mitä omistan! Olen arvokas vain heille ja läheisille. Työelämään haluaisin, mutta vammautumisen jälkeen ihmisarvoista kohtelua työmarkkinoilla tuskin on luvassa.
Toivon sydämestäni, että kiusaamisiin puututaan ajoissa, se jättää elämän kestävät arvet jota edes kiusaajien anteeksi pyynnöt aikuisiällä eivät vie pois. Olen siis kohdannut heitä. Annan toki anteeksi, mutta niitä syviä arpia joita se jätti ei mikään koskaan poista! Kiusaaminen on jatkunut aikuisiällä. Tällä hetkellä yritän välttää "erakoitumista" opiskelemalla toisella paikkakunnalla ja avoimessa yliopistossa. Toiveina vielä paluu työelämään ja tulla kokonaiseksi ihmiseksi. Pala puuttuu, se puuttuva palanen on kelpaamattomuus yhteiskunnalle.
Toivon, että kiusaaminen Ehnroosilla saadaan kuriin, koulu on liian iso yksikkö. Tällä hetkellä siellä pahaa oloa lisäävät varmasti sisäilmaongelmat. Toivon, että kukaan ei jää alisuoriutujaksi vain siksi, että pitää itseään tyhmänä! Tajusin vasta myöhemmin, että en ole tyhmä vaan pystyn hyviin suorituksiin ja onneksi peruskoulun todistuksilla ei ole enää niin suurta arvoa, lukiossa olen yltänyt M suorituksiin. Kukaan ei ole tyhmä. Älä vain anna lapsesi uskoa niin!! Se on tie alisuoriutumiseen! Toivottavasti Mäntsälässä kaikki olisivat yhtä arvokkaita.- liika on liikaa
Tuosta olisi voinut tehdä romaanin, ei jaksa lukea.
- K.Irja
Eipä Suomessa kannata kirjoja kirjoitella, jos tätäkään ei jakseta lukea.
- s.m1
Sinäkö sen määrittelet mikä kuuluu?! Ei ole pakko lukea ..,.
- m.s.1
Kuuluu kuuluu, mäntsälästä kuuluu
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik113515MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar691886Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5411576Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin811204Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja61992Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s33958Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt214888Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o59826- 170823
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3768