Oikeus salata uskontonsa

FUCKIFUU

Lain mukaan jokaisella suomalaisella on oikeus salata uskontonsa tai uskonnottomuutensa. Tämä lain kirjan ei vain käytännössä toteudu
esim.
koulujen uskonnon opetus
virkatodistukset
verotus

Kaikista näistä voi mm. työnantaja selvittää henkilön uskonnon tai uskonnottomuuden.

Miksi on tarvetta salata? Miksi Suomessa ei voi vain rehellisesti olla oma itsensä?
-Se olisi ihanne tilanne, mutta kristityt ovat todistettavasti käyttäneet valtaa väärin ja hyökänneet eri uskoisia kohtaan. Muutama esimerkki elävästä elämästä

1. Kristitty rehtori eväsi uskonnottomalta stipendin
2. Helsingin kaupunki ei palkannut sosiaalityöntekijöiksi pätevimpiä koska olivat uskonnottomia
3. Kristitty poliisi ei ottanut vastaan tutkintopyyntöä joka koski hänen lahkolaistoveriaan
Näitä esimerkkejä löytyy lukuisia lisää...

12

138

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vapariusko

      On oikeus salata uskonsa.

      Mutta onko oikeutta ilmaista uskontonsa?
      Onko vaparit ajamassa uskonnon salaamisen oikeuden lisäksi velvollisuutta salata uskontonsa rangaistuksen uhalla, ettei kukaan uskonnoton pahentuisi?

      • FUCKIFUU

        On oikeus ilmaista uskontonsa, mutta ei tietenkään missä tahansa vaan hyviä käytöstapoja noudattaen, ts. Suomessa ei hyväksyttäisi sitä että kristityt menisivät sotaveteraanien haudoille nimittelemään sotaveteraania homoksi, kuten luterilaisten virkaveljet USAssa Westboron seurakunta tekee.

        Vaparit eivät ole missään tapauksessa vaatimassa että henkilön tulisi pakollisesti salata uskontonsa, minusta on hyvä jos tiedetään ketkä ovat krististittyjä ja näin ollen vaarallisia yhteiskunnalle, mutta edes kristittyjä ei saa pakottaa tunnustamaan uskoaan (ai mutta sehän taitaa olla kristityn omassa uskonnossa pakollista)

        Mutta kaikelle on aikansa ja paikkansa (taitaapi lukea peräti raamatussa)
        Se ei kuitenkaan ole koulu eikä kouluaika.


      • Vaparit eivät ole ajamassa kansalaisille velvollisuutta salata uskontonsa tai vakaumuksensa.


      • atteuskis
        FUCKIFUU kirjoitti:

        On oikeus ilmaista uskontonsa, mutta ei tietenkään missä tahansa vaan hyviä käytöstapoja noudattaen, ts. Suomessa ei hyväksyttäisi sitä että kristityt menisivät sotaveteraanien haudoille nimittelemään sotaveteraania homoksi, kuten luterilaisten virkaveljet USAssa Westboron seurakunta tekee.

        Vaparit eivät ole missään tapauksessa vaatimassa että henkilön tulisi pakollisesti salata uskontonsa, minusta on hyvä jos tiedetään ketkä ovat krististittyjä ja näin ollen vaarallisia yhteiskunnalle, mutta edes kristittyjä ei saa pakottaa tunnustamaan uskoaan (ai mutta sehän taitaa olla kristityn omassa uskonnossa pakollista)

        Mutta kaikelle on aikansa ja paikkansa (taitaapi lukea peräti raamatussa)
        Se ei kuitenkaan ole koulu eikä kouluaika.

        Kun joku tiedetään yhteiskunnalle vaaralliseksi, häntä myöskin tullaan ateistisessa valtiossa kohtelemaan luokkavihollisena.
        Vihollista tulee vihata.

        Kiellä uskosi tai lähde uudelleenkoulutus leirille.


      • FUCKIFUU
        atteuskis kirjoitti:

        Kun joku tiedetään yhteiskunnalle vaaralliseksi, häntä myöskin tullaan ateistisessa valtiossa kohtelemaan luokkavihollisena.
        Vihollista tulee vihata.

        Kiellä uskosi tai lähde uudelleenkoulutus leirille.

        Vain kristityt rakastavat leirejä. Minusta riittäisi että kristityt passitettaisiin takaisin koulun penkille aloittaen vaikkapa alakoulun 3 luokasta millä tasolla kristityn ÄO on tutkimusten mukaan.


    • Syrjintää

      Lisäesimerkkejä on:
      4. Keittäjä kertoi aikovansa erota kirkosta - työnjohtaja ilmoitti, että määräaikaista työsuhdetta ei sitten jatketa.
      5. Opettaja oli aiemmin toiminut vapaa-ajattelijoissa. Hän ei saanut virkaa, vaikka oli hakijoista pätevin.
      6.Metsäkoneenkuljettaja uhattiin irtisanoa, jos hän liity kirkkoon takaisin, josta hän oli juuri eronnut.

      Nämä olivat tietämiäni tapauksia, lisää varmaan löytyy...

      • FUCKIFUU

        Luuletko naurettavan trollailun vaikuttavan. Minä kerroin tapahtumia jotka on todeksi osoitettu esim. Kirkko kuulolla papittaret joutuivat myöntämään Helsingin kaupungin sosiaaltyöntekijöiden valinnassa käytetyn kirkon valtaa ja sanelupolitiikkaa.

        Kristityt ovat täysin kyvyttömiä edes kerran elämässään puhumaan totta.


      • metsänpoikia

        kohta 6 kertonee kaikkein karuinta todellisuutta:
        metsäkoneenkuljettaja uhattiin irtisanoa, jos hän liittyy takaisin kirkkoon, josta hän oli juuri eronnut.

        ilmeisesti kirkostaeroaminen antoi töitä kuljettajalle, mutta takaisin kirkkoon ei olisikaan saanut liittyä.

        tämä on sitä aitoa ateistien vapautta, vaparivapautta.


      • FUCKIFUU
        metsänpoikia kirjoitti:

        kohta 6 kertonee kaikkein karuinta todellisuutta:
        metsäkoneenkuljettaja uhattiin irtisanoa, jos hän liittyy takaisin kirkkoon, josta hän oli juuri eronnut.

        ilmeisesti kirkostaeroaminen antoi töitä kuljettajalle, mutta takaisin kirkkoon ei olisikaan saanut liittyä.

        tämä on sitä aitoa ateistien vapautta, vaparivapautta.

        Nyyh nyyh kun kukaan ei tartu vaparivihatrollin säälittäviin ponnistuksiin. Toivottavasti tiput pää edellä maahan niin että aivoloisesi irtoaa sinusta.


    • Ateismi tappaa

      Miksi palstan ateistit vastailevat tälle fukkipuulle, hän loukkaa syvästi muita ihmisiä vihapuheillaan ja teoillaan?

      • FUCKIFUU

        Palstan katkerin trolli tilittää. Vastaa aloituksessa mainittuihin asiakysymyksiin tai pidä pääsi kiinni, minua sinun vollottamisesi eí liikuta. Kohtaisit luojasi jo tänään, näin koko maailman keskimääräinen ÄO kohoaisi.


      • rgtbk
        FUCKIFUU kirjoitti:

        Palstan katkerin trolli tilittää. Vastaa aloituksessa mainittuihin asiakysymyksiin tai pidä pääsi kiinni, minua sinun vollottamisesi eí liikuta. Kohtaisit luojasi jo tänään, näin koko maailman keskimääräinen ÄO kohoaisi.

        Maailman keskimääräinen äo on aina 100, se ei muutu. Määritelmän mukaan asia on niin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      154
      1519
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      921
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      743
    4. 51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      16
      595
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      527
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      478
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      157
      476
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      419
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      412
    Aihe