Lopunajan eksyttävät opit

demon_of_dawn

UT:ssa esitettiin, että viimeisinä aikoina seurakunnan sisältä nousee vääriä opetuksia opettavia miehiä, jotka aiheuttavat jakaumia. Onko palstalaisilla käsitystä siitä, miten tämä toteutuu helluntaiseurakuntien piireissä?

48

201

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vääriä opetuksia opettavia miehiä ja naisia on noussut helluntailais-karismaattisuuden riveistä parina viime vuosikymmenenä enemmän kuin koskaan. Tämä näkyy myös Suomessa helluntailiikkeen jakautumisena kymmeniin eri seurakuntiin, jotka eivät pidä toistensa opetuksia edes raamatullisena. Jopa Helluntailiikkeen pääuomakin on jo kolmena kappaleena ja Helluntaikirkkokin uhkaa hajota.

Helluntailiike päästi sisälleen menestysteologian ja kaikenlaiset uudet voitelut Amerikoista ja tässä on tulos. Helluntailiikkeen jakautuminen Suomessa, kuten muuallakin, on hyvin toteutunut helluntaiseurakuntien kentässä ja jatkuu edelleen.

• >>Tämä näkyy myös Suomessa helluntailiikkeen jakautumisena kymmeniin eri seurakuntiin, jotka eivät pidä toistensa opetuksia edes raamatullisena.>>

No jopas jotakin. Ja epäilemättä nämä kaikki suuntaukset väittävät tekevänsä Jumalan tahdon ja edustavansa sitä oikeaa kristillisyyttä. Kuka sitä sitten enää tietää, mikä on se oikea tie? Minkä helluntailaisuuden suuntauksen Jeesus hyväksyy ja mitkä hän hylkää?

>>Jopa Helluntailiikkeen pääuomakin on jo kolmena kappaleena ja Helluntaikirkkokin uhkaa hajota.>>

Sinänsä tämäkin on hieman kaksijakoinen asia; toisaalta Raamatun mukaan Jeesuksen omat olisivat yksimielisiä, koska pyhä henki ohjaisi heidät yhteen käsityskykyyn ja yhteen totuuteen ja yhteen kasteeseen ja yhteen toivoon ja niin edelleen. Paavalin mukaan he olisivat kuin yhden ruumiin jäseniä ja toimisivat täysin sopusointuisesti.

Toisaalta taas Raamatun mukaan jakaumia piti tullakin. Pistää vain hieman miettimään, miten tämä kokonaisuus voisi oikein toimia, jos oikeasti yrittäisin uskoa Jeesukseen. Kuka sen viime kädessä päättäisi, mikä linja on oikein ja mikä väärin?

>>Helluntailiike päästi sisälleen menestysteologian ja kaikenlaiset uudet voitelut Amerikoista ja tässä on tulos.>>

Menestysteologia onkin ehkä yksi niistä naurettavimmista "hengellisyyden" muodoista, jolla hyväuskoisia (ja ahneita) ihmisiä narutetaan uskomaan olevansa maailman napa.

• midwife

maddels!

Olet liero, liero, jos et satu tietämään! Mihin seurakuntaan kuulut, vai onko tullut lähtö!

• aikoihin on eletty

Eksyttäjät puhuvat eksyttäjistä.

• puupeli

No vaikka nämä anna miljoona-saat kaksi takaisin-liikkeet ja varsinkin kultahammasherätykset (kultahammasten ilmestyminen on juuri semmoinen väkevä, eksyttävä ihme ja merkki mistä varoitetaan esim. Mark. 13:22).

• >>kultahammasten ilmestyminen on juuri semmoinen väkevä, eksyttävä ihme ja merkki mistä varoitetaan esim. Mark. 13:22>>

Haluaisitko vähän valottaa tätä asiaa? Tuossa raamatunkohdassa ei mielestäni puhuttu kultahampaista mitään.

• Sata äitiä?
        demon_of_dawn kirjoitti:

>>kultahammasten ilmestyminen on juuri semmoinen väkevä, eksyttävä ihme ja merkki mistä varoitetaan esim. Mark. 13:22>>

Haluaisitko vähän valottaa tätä asiaa? Tuossa raamatunkohdassa ei mielestäni puhuttu kultahampaista mitään.

Raamattu opettaa ristiin menestysteologiaa. Mark.10:29-30. Jeesus sanoi: Totisesti minä sanon teille; ei ole ketään, joka minun tähteni ja evankeliumin tähden on luopunut talosta tai veljistä tai sisarista tai äidistä tai isästä tai lapsista tai pelloista, ja joka ei saisi satakertaisesti; nyt tässä ajassa taloja ja veljiä ja sisaria ja äitejä ja lapsia ja peltoja, ja vainojen keskellä, ja tulevassa maailmassa iankaikkista elämää. Room.12:16. Älkää korkeita mielitelkö, vaan tyytykää alhaisiin oloinhin. 1Tim.6:8. Mutta kun meillä on elatus ja vaatteet, niin tyytykäämme niihin. Hebr.13:5.

• Sata äitiä? kirjoitti:

Raamattu opettaa ristiin menestysteologiaa. Mark.10:29-30. Jeesus sanoi: Totisesti minä sanon teille; ei ole ketään, joka minun tähteni ja evankeliumin tähden on luopunut talosta tai veljistä tai sisarista tai äidistä tai isästä tai lapsista tai pelloista, ja joka ei saisi satakertaisesti; nyt tässä ajassa taloja ja veljiä ja sisaria ja äitejä ja lapsia ja peltoja, ja vainojen keskellä, ja tulevassa maailmassa iankaikkista elämää. Room.12:16. Älkää korkeita mielitelkö, vaan tyytykää alhaisiin oloinhin. 1Tim.6:8. Mutta kun meillä on elatus ja vaatteet, niin tyytykäämme niihin. Hebr.13:5.

>>Raamattu opettaa ristiin menestysteologiaa.>>

Raamattu opettaa monesta muustakin asiasta ristiin rastiin. Yhtenä esimerkkinä vaikka ihmeet. Toisissa kohdissa luvataan, että Jeesukseen uskovat tunnistetaan tekemistään ihmeteoista, ja toisissa kohdissa varoitellaan Saatanan aikaansaamista suurista tunnusmerkeistä ja ihmeiden välityksellä tapahtuvista eksytyksistä.

Ja sitten kun uskovaisporukat väittävät kokeneensa Jumalan ihmeen, niin jo pian tulee porukka toisella tavalla uskovia ja leimaa nämä ihmeet "Saatanan eksytyksiksi", ja tietenkin myös päinvastoin, joten siinäpä sitä soppaa riittääkin lusikoitavaksi.

• puupeli
        demon_of_dawn kirjoitti:

>>kultahammasten ilmestyminen on juuri semmoinen väkevä, eksyttävä ihme ja merkki mistä varoitetaan esim. Mark. 13:22>>

Eikä kultapölystäkään ;) mutta mitä tuosta et tajunnut?

"Sillä vääriä messiaita ja vääriä profeettoja ilmaantuu, ja he tekevät tunnustekoja ja ihmeitä johtaakseen, jos mahdollista, valitutkin harhaan"

Yllämainittuja ihmeitä ja tunnustekoja on mm juurikin nämä kultahampaat ja kultapöly.

• puupeli kirjoitti:

Eikä kultapölystäkään ;) mutta mitä tuosta et tajunnut?

"Sillä vääriä messiaita ja vääriä profeettoja ilmaantuu, ja he tekevät tunnustekoja ja ihmeitä johtaakseen, jos mahdollista, valitutkin harhaan"

Yllämainittuja ihmeitä ja tunnustekoja on mm juurikin nämä kultahampaat ja kultapöly.

>>Yllämainittuja ihmeitä ja tunnustekoja on mm juurikin nämä kultahampaat ja kultapöly.>>

Ok. Edellisestä viestistäsi sai vain sen käsityksen, että Markuksen evankeliumissa oltaisiin varoitettu kultahampaiden ilmaantumisesta.

• Sitruunapippuri
        demon_of_dawn kirjoitti:

>>Yllämainittuja ihmeitä ja tunnustekoja on mm juurikin nämä kultahampaat ja kultapöly.>>

Ok. Edellisestä viestistäsi sai vain sen käsityksen, että Markuksen evankeliumissa oltaisiin varoitettu kultahampaiden ilmaantumisesta.

Oletko lukenut Raamattua?
        Kulta?
        Salomon kulta?
        Antikristuksen luku tulee esille.
        Rikkaat uskispellet uskonnon varjolla rikastuneet.
        Ei järkevää yhteyttä mutta silti yhteys on!
        Sinua jostain syystä kunnioitan (ja haukun) mutta koita sulattaa.
        Kristinusko on mitä surinta pelleilyä ja pari päivää sitten syötyä kaurapuuroa!

Tätä tosiuskikset ei ymmärrä!

Johannes 17
        3 Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen.

Jeesus rukoilussaan Jumalalle:
        "Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala"

• Sitruunapippuri kirjoitti:

Oletko lukenut Raamattua?
        Kulta?
        Salomon kulta?
        Antikristuksen luku tulee esille.
        Rikkaat uskispellet uskonnon varjolla rikastuneet.
        Ei järkevää yhteyttä mutta silti yhteys on!
        Sinua jostain syystä kunnioitan (ja haukun) mutta koita sulattaa.
        Kristinusko on mitä surinta pelleilyä ja pari päivää sitten syötyä kaurapuuroa!

Tätä tosiuskikset ei ymmärrä!

Johannes 17
        3 Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen.

Jeesus rukoilussaan Jumalalle:
        "Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala"

>>Oletko lukenut Raamattua? Salomon kulta?>>

No johan on kaukaa haettua kultaa hampaisiin.

• jaikalii
        demon_of_dawn kirjoitti:

>>Raamattu opettaa ristiin menestysteologiaa.>>

Raamattu opettaa monesta muustakin asiasta ristiin rastiin. Yhtenä esimerkkinä vaikka ihmeet. Toisissa kohdissa luvataan, että Jeesukseen uskovat tunnistetaan tekemistään ihmeteoista, ja toisissa kohdissa varoitellaan Saatanan aikaansaamista suurista tunnusmerkeistä ja ihmeiden välityksellä tapahtuvista eksytyksistä.

Ja sitten kun uskovaisporukat väittävät kokeneensa Jumalan ihmeen, niin jo pian tulee porukka toisella tavalla uskovia ja leimaa nämä ihmeet "Saatanan eksytyksiksi", ja tietenkin myös päinvastoin, joten siinäpä sitä soppaa riittääkin lusikoitavaksi.

Näissä asioissa on tärkeää tuntea Jumalan Sana ja sitä kautta Jumala. Silloin voi arvioida kuka on tehnyt ja tekee ihmeet.

• jaikalii kirjoitti:

Näissä asioissa on tärkeää tuntea Jumalan Sana ja sitä kautta Jumala. Silloin voi arvioida kuka on tehnyt ja tekee ihmeet.

>>Näissä asioissa on tärkeää tuntea Jumalan Sana ja sitä kautta Jumala.>>

Niin, mikä sitten on jumalan sanaa kenellekin. Toisille Raamattu, toisille pelkkä UT, toisille mormonin kirja, ja toisille Koraani.

>>Silloin voi arvioida kuka on tehnyt ja tekee ihmeet.>>

Mutta kun Allahkin tekee ihmeitä:
        http://samotalis.blogspot.fi/2008/09/allah-cured-womans-cancer.html

Samoin monien muidenkin jumalien väitetään tekevät suuria ihmeitä. Ota nyt sitten näistä selvää....

• ₩:)

No mikäs hätä niillä joilla on suu täynnä kultaa,

• Sitruunapippuri

1. kirje Timoteukselle 2
      5 Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus,

Galatalaiskirje 1
      8 Mutta vaikka me, tai vaikka enkeli taivaasta julistaisi teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä me olemme teille julistaneet, hän olkoon kirottu.

Heprealaiskirje 3
      1 Sentähden, pyhät veljet, jotka olette taivaallisesta kutsumuksesta osalliset, kiinnittäkää mielenne meidän tunnustuksemme apostoliin ja ylimmäiseen pappiin, Jeesukseen,

2. Korinttolaiskirje 1
      3 Kiitetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, laupeuden Isä ja kaiken lohdutuksen Jumala,

Efesolaiskirje 1
      3 Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka on siunannut meitä taivaallisissa kaikella hengellisellä siunauksella Kristuksessa,

1. Pietarin kirje 1
      3 Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka suuren laupeutensa mukaan on uudestisynnyttänyt meidät elävään toivoon Jeesuksen Kristuksen kuolleistanousemisen kautta,

(Sanaa jumalattomille pakanoille!)

• Siis Jeesus ei ole sama kuin Jumala? Sitäkö Sitruunapippuri haluaa sanoa? Ja jos näin on, niin onko tämä mielestäsi eksytystä vai totuutta?

• Sitruunapippuri
        demon_of_dawn kirjoitti:

Siis Jeesus ei ole sama kuin Jumala? Sitäkö Sitruunapippuri haluaa sanoa? Ja jos näin on, niin onko tämä mielestäsi eksytystä vai totuutta?

Jeesus ei ole Jumala!
        Kolminaisuusoppi on mitä suurinta eksytystä!

• Sitruunapippuri
        demon_of_dawn kirjoitti:

Siis Jeesus ei ole sama kuin Jumala? Sitäkö Sitruunapippuri haluaa sanoa? Ja jos näin on, niin onko tämä mielestäsi eksytystä vai totuutta?

Miksi olet valinnut tuollaisen "kristillisen" nimimerkin?

Miksi olet valinnut tuollaisen "kristillisen" nimimerkin?

>>Miksi olet valinnut tuollaisen "kristillisen" nimimerkin?>>

Miksi olet valinnut tuollaisen intialaisen nimimerkin?

• Sitruunapippuri
        demon_of_dawn kirjoitti:

>>Miksi olet valinnut tuollaisen "kristillisen" nimimerkin?>>

Miksi olet valinnut tuollaisen intialaisen nimimerkin?

Mää olen itserakas!
        Mullon 15 vuoden aikana ollut monta nimee, vaan vain yksi sanoma ja julistus: Kolminaisuusoppi on per****tä!
        Nimiä mulla on ollut täällä ja muualla lukemattomia.
        Juuri tuon "intialaisen" nimimerkin valitessani, käytin juuri tuota maustetta ruokaa tehdessäni.
        Ja kuten jo aikaisemmin sanoin, arvostan sinua, vaan en nimimerkkiäsi!
        Minun nimimerkkejäni ovat aina muut olleet halukkaita käyttämään?!
        Puhuneet paskaa nimissäni!
        Olen ollut joo_joo, Orfeus kymmenisen vuotta sitten ja ties mitä, lötinänkielisiäkään nimimerkkejä kaihtamatta.
        Kohta joku muu taas tulee kirjoittamaan tällä minun nykyisellä "intialaisella" nimimerkilläni ja silloin pitää taas vaihtaa nimimerkkiä.
        Asun ulkomailla, yritin aikoinani, useaankin kertaan, ottaa vakionimimerkin mutta sain vain aina vastauksen, ettei sellaista puh. num. ollut muka olemassa, jonka ilmoitin, asuinmaani suuntanumeroineen.
        Lopetin edes yrittämästä.
        Toivottavasti et saanut pahoja traumoja haukkumisistani! Elä kuule välitä! Olet fiksu tyyppi, vaikka ootkin niin .............. viisas ja järkevä!
        Ehkäpä seuraavaksi nimimerkiksini otankin: Keisari Pitun alias Hutleri, Florimil Oodolffi vaan, Ei mennyt oikein mutten ehdi nyt leikkimäänsen tarkemmin ja paremmin sanoilla ja kirjaimilla.
        Ollaan kuules ystäviä, jookos!
        Musta tuntuu että sää olet pohjimmiltas ihan kiva ihminen!
        Niin määkin!
        Empatiaa, embatiaa!

Jeesus ei ole Jumala!

>>Jeesus ei ole Jumala!>>

Riippuu aivan siitä, mitä kohtia Raamatusta luetaan. Esimerkiksi kenen edessä pitää jokaisen polven notkistua? No ainoan Jumalan edessä tietenkin, tällä tavalla:

"Kääntykää minun tyköni ja antakaa pelastaa itsenne, te maan ääret kaikki, sillä minä olen Jumala, eikä toista ole. Minä olen vannonut itse kauttani, minun suustani on lähtenyt totuus, peruuttamaton sana: Minun edessäni pitää kaikkien polvien notkistuman, minulle jokaisen kielen valansa vannoman." - Jesaja 45:22, 23

Ja kuitenkin myös Jeesuksen nimessä, tällä tavalla:

"Kaikkien polvien pitää Jeesuksen nimeen notkistuman, sekä niitten, jotka taivaissa ovat, että niitten, jotka maan päällä ovat, ja niitten, jotka maan alla ovat" - Filippiläisille 2:10

Jos kerran Jesaja tiesi julistaa, ettei ole kuin YKSI Jumala jonka edessä kaikkien pitää kumartua, niin kolminaisuus olisi ainoa opillinen selitys joka selittäisi, että MYÖS Jeesuksen nimessä ne polvet piti notkistua, eikö vain?

Tai sitten Raamattu sisältää ristiriitaisuuksia niinkin tärkeistä asioista kuin Jumalan olemuksesta, ja tälle kannalle itse kallistuisin. Tässä vielä toinen samantyyppinen esimerkki:

Kuka on Raamatun mukaan ”Alfa ja Omega”?

"Minä olen A ja O", sanoo Herra Jumala, joka on ja joka oli ja joka tuleva on, Kaikkivaltias." - Ilmestys 1:8

Tässä Kaikkivaltias Isä Jumala siis esittäytyy Alfaksi ja Omegaksi, samoin kuin Ilm. 21:5-7 kohdassa. Mutta kuitenkin myös Jeesus esittäytyy Alfaksi ja Omegaksi: Ilmestys 22:7-20

Ja vielä yksi esimerkki kolminaisuuden puolesta. Kuka on ”Ensimmäinen ja Viimeinen”? Tässä Isä Jumala, ainoa laatuaan:

"Näin sanoo Herra, Israelin kuningas, ja sen lunastaja, Herra Sebaot: Minä olen ensimmäinen, ja minä olen viimeinen, ja paitsi minua ei ole yhtäkään Jumalaa." - Jesaja 44:6

Ja tässä Jeesus:

"Ja kun minä hänet näin, kaaduin minä kuin kuolleena hänen jalkojensa juureen. Ja hän pani oikean kätensä minun päälleni sanoen: "Älä pelkää! Minä olen ensimmäinen ja viimeinen, ja minä elän; ja minä olin kuollut, ja katso, minä elän aina ja iankaikkisesti, ja minulla on kuoleman ja tuonelan avaimet." - Ilmestys 1:17, 18

Korostan vielä tähän loppuun, että nämä ovat Raamatun sisäisiä RISTIRIITOJA. Eivät todiste sen enempää kolminaisuuden kuin areiolaisuudenkaan puolesta.

• Sitruunapippuri
        demon_of_dawn kirjoitti:

Riippuu aivan siitä, mitä kohtia Raamatusta luetaan. Esimerkiksi kenen edessä pitää jokaisen polven notkistua? No ainoan Jumalan edessä tietenkin, tällä tavalla:

"Kääntykää minun tyköni ja antakaa pelastaa itsenne, te maan ääret kaikki, sillä minä olen Jumala, eikä toista ole. Minä olen vannonut itse kauttani, minun suustani on lähtenyt totuus, peruuttamaton sana: Minun edessäni pitää kaikkien polvien notkistuman, minulle jokaisen kielen valansa vannoman." - Jesaja 45:22, 23

"Kaikkien polvien pitää Jeesuksen nimeen notkistuman, sekä niitten, jotka taivaissa ovat, että niitten, jotka maan päällä ovat, ja niitten, jotka maan alla ovat" - Filippiläisille 2:10

Jos kerran Jesaja tiesi julistaa, ettei ole kuin YKSI Jumala jonka edessä kaikkien pitää kumartua, niin kolminaisuus olisi ainoa opillinen selitys joka selittäisi, että MYÖS Jeesuksen nimessä ne polvet piti notkistua, eikö vain?

Tai sitten Raamattu sisältää ristiriitaisuuksia niinkin tärkeistä asioista kuin Jumalan olemuksesta, ja tälle kannalle itse kallistuisin. Tässä vielä toinen samantyyppinen esimerkki:

"Minä olen A ja O", sanoo Herra Jumala, joka on ja joka oli ja joka tuleva on, Kaikkivaltias." - Ilmestys 1:8

Tässä Kaikkivaltias Isä Jumala siis esittäytyy Alfaksi ja Omegaksi, samoin kuin Ilm. 21:5-7 kohdassa. Mutta kuitenkin myös Jeesus esittäytyy Alfaksi ja Omegaksi: Ilmestys 22:7-20

Ja vielä yksi esimerkki kolminaisuuden puolesta. Kuka on ”Ensimmäinen ja Viimeinen”? Tässä Isä Jumala, ainoa laatuaan:

"Näin sanoo Herra, Israelin kuningas, ja sen lunastaja, Herra Sebaot: Minä olen ensimmäinen, ja minä olen viimeinen, ja paitsi minua ei ole yhtäkään Jumalaa." - Jesaja 44:6

Ja tässä Jeesus:

"Ja kun minä hänet näin, kaaduin minä kuin kuolleena hänen jalkojensa juureen. Ja hän pani oikean kätensä minun päälleni sanoen: "Älä pelkää! Minä olen ensimmäinen ja viimeinen, ja minä elän; ja minä olin kuollut, ja katso, minä elän aina ja iankaikkisesti, ja minulla on kuoleman ja tuonelan avaimet." - Ilmestys 1:17, 18

Korostan vielä tähän loppuun, että nämä ovat Raamatun sisäisiä RISTIRIITOJA. Eivät todiste sen enempää kolminaisuuden kuin areiolaisuudenkaan puolesta.

Itserakkaus itse itseensä, sekä valitsemaansa nimimerkkiinsä, vei sinutkin polvillensa Totuuden edessä! Pidän silti sinusta! Ehkäpä juuri siksi?!

"Jos kerran Jesaja tiesi julistaa, ettei ole kuin YKSI Jumala jonka edessä kaikkien pitää kumartua, niin kolminaisuus olisi ainoa opillinen selitys joka selittäisi, että MYÖS Jeesuksen nimessä ne polvet piti notkistua, eikö vain?

Jesaja ei ikinä julistanut Jeesuksesta!

Muuhun viestissäsi kommentoimaasi sen enempää itse kommentoimatta, totean vain, että tuon saatanallisen nimimerkkisi takana piileskelikin uskovainen helluntailainen.

Itseeni sen enempää haluamatta kiinnittää huomiota, haluan vai kysyä sinulta, että pidätkö sarjasta The Mentalist?

I love You! Jesus loves You!

Pidän sinusta! Ehkäpä ihmisenä rakastaisinkin, jos tuntisin sinua vieläkin paremmin! Silmästä silmään, läheisimmin! Olet kuin avoin kirja!

Itserakkaus itse itseensä, sekä valitsemaansa nimimerkkiinsä, vei sinutkin polvillensa Totuuden edessä! Pidän silti sinusta! Ehkäpä juuri siksi?!

"Jos kerran Jesaja tiesi julistaa, ettei ole kuin YKSI Jumala jonka edessä kaikkien pitää kumartua, niin kolminaisuus olisi ainoa opillinen selitys joka selittäisi, että MYÖS Jeesuksen nimessä ne polvet piti notkistua, eikö vain?

Jesaja ei ikinä julistanut Jeesuksesta!

Muuhun viestissäsi kommentoimaasi sen enempää itse kommentoimatta, totean vain, että tuon saatanallisen nimimerkkisi takana piileskelikin uskovainen helluntailainen.

Itseeni sen enempää haluamatta kiinnittää huomiota, haluan vai kysyä sinulta, että pidätkö sarjasta The Mentalist?

I love You! Jesus loves You!

Pidän sinusta! Ehkäpä ihmisenä rakastaisinkin, jos tuntisin sinua vieläkin paremmin! Silmästä silmään, läheisimmin! Olet kuin avoin kirja!

Kyllä nyt on tainnut arvon Sitruunapippurilta mennä maustekipot pahemman kerran sekaisin. Katsotaanpa hieman lähemmin tätä viestiäsi:

>>Itserakkaus itse itseensä, sekä valitsemaansa nimimerkkiinsä, vei sinutkin polvillensa Totuuden edessä!>>

Ja minkähän "totuuden" edessä? Raamatun ristiriitaisuuden edessä vai?

>>Jesaja ei ikinä julistanut Jeesuksesta!>>

Ei niin, hän kirjoitti Jumalasta. Ja Jumalan olemuksestahan tässä on nyt ollut kyse. Siis ei muuta kuin verrataan Raamatun tekstejä toisiinsa, ja havaitaan, että "ainoalle tosi Jumalalle" suotu arvonimi asetetaan sekä VT:n Jumalalle, että UT:n Jeesuksellekin. Kolminaisuusopin kannattajat ovat tästä varmasti haltioissaan, mutta minä en.

>>tuon saatanallisen nimimerkkisi takana piileskelikin uskovainen helluntailainen.>>

No kun ei. Kuten jo totesin, sinulla on kipot sekaisin... voi sinua.

>>I love You!>>

You don't love me, because ya do not know me.

>>Jesus loves You!>>

He can't love me, because he's not there anymore.

• Sitruunapippuri
        demon_of_dawn kirjoitti:

Kyllä nyt on tainnut arvon Sitruunapippurilta mennä maustekipot pahemman kerran sekaisin. Katsotaanpa hieman lähemmin tätä viestiäsi:

>>Itserakkaus itse itseensä, sekä valitsemaansa nimimerkkiinsä, vei sinutkin polvillensa Totuuden edessä!>>

Ja minkähän "totuuden" edessä? Raamatun ristiriitaisuuden edessä vai?

>>Jesaja ei ikinä julistanut Jeesuksesta!>>

Ei niin, hän kirjoitti Jumalasta. Ja Jumalan olemuksestahan tässä on nyt ollut kyse. Siis ei muuta kuin verrataan Raamatun tekstejä toisiinsa, ja havaitaan, että "ainoalle tosi Jumalalle" suotu arvonimi asetetaan sekä VT:n Jumalalle, että UT:n Jeesuksellekin. Kolminaisuusopin kannattajat ovat tästä varmasti haltioissaan, mutta minä en.

>>tuon saatanallisen nimimerkkisi takana piileskelikin uskovainen helluntailainen.>>

No kun ei. Kuten jo totesin, sinulla on kipot sekaisin... voi sinua.

>>I love You!>>

>>Jesus loves You!>>

He can't love me, because he's not there anymore.

">>I love You!>>

>>Jesus loves You!>>

He can't love me, because he's not there anymore. "

My friend!
        I love You!
        Why?
        I`m a mentalist!
        I know all about You!
        Hate ne!

Before You can love your self or someone else, must You first hate deaply someone!
        Hate me!
        You`re an unhappy person!
        Are you a boy or a girl?
        I`m hetero and I didn`t mean ............
        I love everybody as Gud`s children!
        Even men (but most women halleluja!).

With Love!

• siinä ero

"Sanaa jumalattomille pakanoille!"

Ero onkin siinä, että mikään noista Raamatun paikoista,EI OLE jumalattomille, vaan USKOVILLE! Kuten tuosta allaolevasta R-paikastakin käy ilmi.

" Sentähden, pyhät veljet, jotka olette taivaallisesta kutsumuksesta osalliset,"
        Kirkon lapsikasteella kastellut EIVÄT OLE USKOVIA, van nimikristittyjä, ellei Jeesus asu heidän sydämissään. Pelkkä kaste ei tee kenestäkäään USKOVAA !

"UT:ssa esitettiin, että viimeisinä aikoina seurakunnan sisältä nousee vääriä opetuksia opettavia miehiä, jotka aiheuttavat jakaumia. "

Missä näin sanotaan laita R-paikat.

• 1+1+1
        Sitruunapippuri kirjoitti:

Jeesus ei ole Jumala!

"Jeesus ei ole Jumala Kolminaisuusoppi on mitä suurinta eksytystä!"
        Sattuupa olemaan JUMALA, ihan sinusta riippumatta.
        Ensimmäinen Johanneksen kirje 5

Jokainen, joka uskoo, että Jeesus on Kristus, on Jumalasta syntynyt,

Jolla Poika on, sillä on elämä; jolla Jumalan Poikaa ei ole, sillä ei ole elämää.

Evankeliumi Johanneksen mukaan 14

Etkö usko, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa? Niitä sanoja, jotka minä teille puhun,
        minä en puhu itsestäni; ja Isä, joka minussa asuu, tekee teot,

6. Jeesus sanoi hänelle:

"Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.

7. Jos te olisitte tunteneet minut, niin te tuntisitte myös minun Isäni; tästälähin te tunnette hänet, ja te olette nähneet hänet."

20. Sinä päivänä te ymmärrätte, että minä olen Isässäni, ja että te olette minussa ja minä teissä.
        21. Jolla on minun käskyni ja joka ne pitää, hän on se, joka minua rakastaa;
        mutta joka minua rakastaa, häntä minun Isäni rakastaa, ja minä rakastan häntä ja

ILMOITAN itseni hänelle."

22. Juudas, ei se Iskariot, sanoi hänelle: "Herra, mistä syystä sinä aiot ilmoittaa itsesi meille etkä maailmalle?"
        23. Jeesus vastasi ja sanoi hänelle:

"Jos joku rakastaa minua, niin hän pitää minun sanani,

ja minun Isäni rakastaa häntä, ja me tulemme hänen tykönsä ja jäämme hänen tykönsä asumaan.
        24. Joka ei minua rakasta, se ei pidä minun sanojani; ja se sana, jonka te kuulette, ei ole minun, vaan Isän, joka on minut lähettänyt.

25. Tämän minä olen teille puhunut ollessani teidän tykönänne 26. Mutta

Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä on lähettävä minun nimessäni,

hän opettaa teille kaikki ja muistuttaa teitä kaikesta, minkä minä olen teille sanonut.

27. Rauhan minä jätän teille: minun rauhani - sen minä annan teille.

En minä anna teille, niinkuin maailma antaa. Älköön teidän sydämenne olko murheellinen älköönkä peljätkö.
        28. Te kuulitte minun sanovan teille: 'Minä menen pois ja palajan jälleen teidän tykönne'. Jos te minua rakastaisitte, niin te iloitsisitte siitä, että minä menen Isän tykö, sillä Isä on minua suurempi.

• AAMEN!!!
        demon_of_dawn kirjoitti:

Ja tässä Jeesus:

AAMEN demon_of_dawn !!!!

• AAMEN!!!
        1+1+1 kirjoitti:

"Jeesus ei ole Jumala Kolminaisuusoppi on mitä suurinta eksytystä!"
        Sattuupa olemaan JUMALA, ihan sinusta riippumatta.
        Ensimmäinen Johanneksen kirje 5

Jokainen, joka uskoo, että Jeesus on Kristus, on Jumalasta syntynyt,

Jolla Poika on, sillä on elämä; jolla Jumalan Poikaa ei ole, sillä ei ole elämää.

Evankeliumi Johanneksen mukaan 14

Etkö usko, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa? Niitä sanoja, jotka minä teille puhun,
        minä en puhu itsestäni; ja Isä, joka minussa asuu, tekee teot,

6. Jeesus sanoi hänelle:

"Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.

7. Jos te olisitte tunteneet minut, niin te tuntisitte myös minun Isäni; tästälähin te tunnette hänet, ja te olette nähneet hänet."

20. Sinä päivänä te ymmärrätte, että minä olen Isässäni, ja että te olette minussa ja minä teissä.
        21. Jolla on minun käskyni ja joka ne pitää, hän on se, joka minua rakastaa;
        mutta joka minua rakastaa, häntä minun Isäni rakastaa, ja minä rakastan häntä ja

ILMOITAN itseni hänelle."

22. Juudas, ei se Iskariot, sanoi hänelle: "Herra, mistä syystä sinä aiot ilmoittaa itsesi meille etkä maailmalle?"
        23. Jeesus vastasi ja sanoi hänelle:

"Jos joku rakastaa minua, niin hän pitää minun sanani,

ja minun Isäni rakastaa häntä, ja me tulemme hänen tykönsä ja jäämme hänen tykönsä asumaan.
        24. Joka ei minua rakasta, se ei pidä minun sanojani; ja se sana, jonka te kuulette, ei ole minun, vaan Isän, joka on minut lähettänyt.

25. Tämän minä olen teille puhunut ollessani teidän tykönänne 26. Mutta

Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä on lähettävä minun nimessäni,

hän opettaa teille kaikki ja muistuttaa teitä kaikesta, minkä minä olen teille sanonut.

27. Rauhan minä jätän teille: minun rauhani - sen minä annan teille.

En minä anna teille, niinkuin maailma antaa. Älköön teidän sydämenne olko murheellinen älköönkä peljätkö.
        28. Te kuulitte minun sanovan teille: 'Minä menen pois ja palajan jälleen teidän tykönne'. Jos te minua rakastaisitte, niin te iloitsisitte siitä, että minä menen Isän tykö, sillä Isä on minua suurempi.

AAMEN 1 1 1 !!!

• siinä ero kirjoitti:

"Sanaa jumalattomille pakanoille!"

Ero onkin siinä, että mikään noista Raamatun paikoista,EI OLE jumalattomille, vaan USKOVILLE! Kuten tuosta allaolevasta R-paikastakin käy ilmi.

" Sentähden, pyhät veljet, jotka olette taivaallisesta kutsumuksesta osalliset,"
        Kirkon lapsikasteella kastellut EIVÄT OLE USKOVIA, van nimikristittyjä, ellei Jeesus asu heidän sydämissään. Pelkkä kaste ei tee kenestäkäään USKOVAA !

"UT:ssa esitettiin, että viimeisinä aikoina seurakunnan sisältä nousee vääriä opetuksia opettavia miehiä, jotka aiheuttavat jakaumia. "

Missä näin sanotaan laita R-paikat.

>>Missä näin sanotaan laita R-paikat.>>

Tässä:

"Minä tiedän, että minun lähtöni jälkeen teidän keskuuteenne tulee julmia susia, jotka eivät laumaa säästä, ja teidän omasta joukostanne nousee miehiä, jotka väärää puhetta puhuvat, vetääkseen opetuslapset mukaansa." - Apostolien teot 20:29, 30

Paavali ei tosin tässä viitannut monien vuosisatojen päähän, kahdesta tuhannesta vuodesta puhumattakaan. Hän viittasi kuitenkin ikään kuin profeetallisesti tuleviin tapahtumiin.

• Kuulemiin taas
        demon_of_dawn kirjoitti:

Ja tässä Jeesus:

demon_of_dawn

>> Riippuu aivan siitä, mitä kohtia Raamatusta luetaan. Esimerkiksi kenen edessä pitää jokaisen polven notkistua? No ainoan Jumalan edessä tietenkin, tällä tavalla:

"Kääntykää minun tyköni ja antakaa pelastaa itsenne, te maan ääret kaikki, sillä minä olen Jumala, eikä toista ole. Minä olen vannonut itse kauttani, minun suustani on lähtenyt totuus, peruuttamaton sana: Minun edessäni pitää kaikkien polvien notkistuman, minulle jokaisen kielen valansa vannoman." - Jesaja 45:22, 23 >"Kaikkien polvien pitää Jeesuksen nimeen notkistuman, sekä niitten, jotka taivaissa ovat, että niitten, jotka maan päällä ovat, ja niitten, jotka maan alla ovat" - Filippiläisille 2:10

Jos kerran Jesaja tiesi julistaa, ettei ole kuin YKSI Jumala jonka edessä kaikkien pitää kumartua, niin kolminaisuus olisi ainoa opillinen selitys joka selittäisi, että MYÖS Jeesuksen nimessä ne polvet piti notkistua, eikö vain? >Korostan vielä tähän loppuun, että nämä ovat Raamatun sisäisiä RISTIRIITOJA. Eivät todiste sen enempää kolminaisuuden kuin areiolaisuudenkaan puolesta.

• Sitruunapippuri

Eksyttävä oppi on kolminaisuusoppi, jo vuonna 325 ylös noussut!

Nimimerkkisi takana palvelet vain Äiti-Kirkkoa pähkäilyilläsi! Ehkäpä tietämättäsi?!

Anteeksi epäilemäsi agressiivisuuteni persoonaasi kohtaan!
      En tarkoittanut olla sulle ilkee!
      Ihan mahtavat anteeksipyynnöt nyt multa sulle!

http://fi.wikipedia.org/wiki/Kolminaisuusoppi

http://fi.wikipedia.org/wiki/Areiolaisuus

Olen areiolainen ja .... (?) ..... ehkäpä juutalaisuuteen etsiytyvä tuleva juutalainen?!

Nimimerkkisi sitoo sinut tiukin sitein kristinuskon kolminaisuusoppiin!
      (demon_of_trinity)

• >>Eksyttävä oppi on kolminaisuusoppi>>

Arvasin.

>>Nimimerkkisi sitoo sinut tiukin sitein kristinuskon kolminaisuusoppiin!>>

Mistä ******* sinä tällaisen nyt sait päähäsi?

>>demon_of_trinity>>

Lue uudelleen.

• Sitruunapippuri
        demon_of_dawn kirjoitti:

>>Eksyttävä oppi on kolminaisuusoppi>>

Arvasin.

>>Nimimerkkisi sitoo sinut tiukin sitein kristinuskon kolminaisuusoppiin!>>

Mistä ******* sinä tällaisen nyt sait päähäsi?

>>demon_of_trinity>>

Lue uudelleen.

"Mistä ******* sinä tällaisen nyt sait päähäsi?"

Nimimerkistäsi, ystävä hyvä!

Anna patoutumiesi purkautua minuun, nimimerkkiini!

Cheynnepippuri!
        Vedä henkeäsi syvään!
        Aivasta!

Anna kaiken pahan mielesi tulla ulos!
        Hauku mut!

Kyllä mä ymmärrän!
        Anna tulla ulos!

Se helpottaa!

"Mistä ******* sinä tällaisen nyt sait päähäsi?"

Nimimerkistäsi, ystävä hyvä!

Anna patoutumiesi purkautua minuun, nimimerkkiini!

Cheynnepippuri!
        Vedä henkeäsi syvään!
        Aivasta!

Anna kaiken pahan mielesi tulla ulos!
        Hauku mut!

Kyllä mä ymmärrän!
        Anna tulla ulos!

Se helpottaa!

>>Nimimerkistäsi, ystävä hyvä!>>

Nimimerkissäni ei ole mitään kolminaisuuteen viittaavaa. Sinulla taitaa vain olla tuo trinity-juttu nyt niin mielen päällä, että näet sen kannattajia kaikkialla.

>>Anna patoutumiesi purkautua minuun, nimimerkkiini! Vedä henkeäsi syvään!
        Aivasta!>>

Eh, pippurit eivät ole oikein mun juttuni. Ymmärrät varmaan, demoni kun olen, en voi aivastaakaan.

>>Anna kaiken pahan mielesi tulla ulos! Hauku mut!>>

Toveri hyvä, miksi projisoit omia tuntojasi minuun? Jos minun nimimerkkini ärsyttää sinua, niin se ei tarkoita, että sinun nimimerkkisi ärsyttäisi minua.

• Sitruunapippuri
        demon_of_dawn kirjoitti:

>>Nimimerkistäsi, ystävä hyvä!>>

Nimimerkissäni ei ole mitään kolminaisuuteen viittaavaa. Sinulla taitaa vain olla tuo trinity-juttu nyt niin mielen päällä, että näet sen kannattajia kaikkialla.

>>Anna patoutumiesi purkautua minuun, nimimerkkiini! Vedä henkeäsi syvään!
        Aivasta!>>

Eh, pippurit eivät ole oikein mun juttuni. Ymmärrät varmaan, demoni kun olen, en voi aivastaakaan.

>>Anna kaiken pahan mielesi tulla ulos! Hauku mut!>>

Toveri hyvä, miksi projisoit omia tuntojasi minuun? Jos minun nimimerkkini ärsyttää sinua, niin se ei tarkoita, että sinun nimimerkkisi ärsyttäisi minua.

Ei sinun nimimerkkisi, "syvyyden demooni", ärsytä minua!

Ihmetyttää vain, että uskova helluntailainen käyttää sellaista nimimerkkiä!

Ei sinun nimimerkkisi, "syvyyden demooni", ärsytä minua!

Ihmetyttää vain, että uskova helluntailainen käyttää sellaista nimimerkkiä!

>>Ihmetyttää vain, että uskova helluntailainen käyttää sellaista nimimerkkiä!>>

Tuolla mentaliteetilla saat ihmettelemistäsi jatkaakin. Minä en nimittäin ole sen enempää helluntailainen kuin uskovakaan.

• Sitruunapippuri
        demon_of_dawn kirjoitti:

>>Ihmetyttää vain, että uskova helluntailainen käyttää sellaista nimimerkkiä!>>

Tuolla mentaliteetilla saat ihmettelemistäsi jatkaakin. Minä en nimittäin ole sen enempää helluntailainen kuin uskovakaan.

At that....Siinä tapauksessa en ymmärrä sua! Enkö olekaan mentalisti?
        Luulen että nyt narraat!
        Oletko mies vai nainen?
        Harrastelijamentalistina on pakko kysyä!
        Onko munat vai tissit vai molemmat?

• ? ? ? ? ? ? ? ? ? ?
        Sitruunapippuri kirjoitti:

At that....Siinä tapauksessa en ymmärrä sua! Enkö olekaan mentalisti?
        Luulen että nyt narraat!
        Oletko mies vai nainen?
        Harrastelijamentalistina on pakko kysyä!
        Onko munat vai tissit vai molemmat?

"Onko munat vai tissit vai molemmat?"

Jumalan Peten käden jälkikö?

• xxyyoo

Yksi lopunajan eksytys on sekin, että antikristuksen ja vaivan aika tulee vasta ylös tempauksen, eli ylösnousemuksen jälkeen. Tällä valheella paholainen pyrkii ottamaan antikristuksen leiman pois paavilta jonka uskonpuhdistajat sille antoivat.

Paavali sanoo selvästi:

" Älkää antako kenenkään vietellä itseänne millään tavalla. Sillä se päivä ei tule, ennenkuin luopumus ensin tapahtuu ja laittomuuden ihminen ilmestyy, kadotuksen lapsi, 4. tuo vastustaja, joka korottaa itsensä yli kaiken, mitä jumalaksi tai jumaloitavaksi kutsutaan, niin että hän asettuu Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala."

Marssijärjestys on tämä.

"Sillä se päivä ei tule, ennen kuin luopumus ensin tapahtuu ja laittomuuden ihminen ilmestyy."

Jeesuksen toinen tuleminen itse asiassa lakkauttaa vaivan ajan ja tuhoaa antikristuksen.

"Tuo vääryyden ihminen, jonka Herra Jeesus on surmaava suunsa henkäyksellä ja tuhoava tulemisensa kirkkaudella." 2.Tess.2:8

• lopunaika

"Sillä se päivä ei tule, ennen kuin luopumus ensin tapahtuu ja laittomuuden ihminen ilmestyy."
        Juuri näin !

Evankeliumi Matteuksen mukaan 24
        3. Ja kun hän istui Öljymäellä, tulivat opetuslapset erikseen hänen tykönsä ja sanoivat:
        "Sano meille: milloin se tapahtuu, ja mikä on sinun tulemuksesi ja maailman lopun merkki?"
        4. Silloin Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Katsokaa, ettei kukaan teitä eksytä.

5. Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen Kristus', ja he eksyttävät monta.
        6. Ja te saatte kuulla sotien melskettä ja sanomia sodista; katsokaa, ettette peljästy. Sillä näin täytyy tapahtua, mutta tämä ei ole vielä loppu.
        7. Sillä kansa nousee kansaa vastaan ja valtakunta valtakuntaa vastaan, ja nälänhätää ja maanjäristyksiä tulee monin paikoin.
        8. Mutta kaikki tämä on synnytystuskien alkua.
        9. Silloin teidät annetaan vaivaan, ja teitä tapetaan, ja te joudutte kaikkien kansojen vihattaviksi minun nimeni tähden.
        10. Ja silloin monet lankeavat pois, ja he antavat toisensa alttiiksi ja vihaavat toinen toistaan.
        11. Ja monta väärää profeettaa nousee, ja he eksyttävät monta.
        12. Ja sentähden, että laittomuus pääsee valtaan, kylmenee useimpien rakkaus.13. Mutta joka vahvana pysyy loppuun asti, se pelastuu.

14. Ja tämä valtakunnan evankeliumi pitää saarnattaman kaikessa maailmassa, todistukseksi kaikille kansoille;

ja sitten tulee loppu.

• näin se on
        lopunaika kirjoitti:

Juuri näin !

Evankeliumi Matteuksen mukaan 24
        3. Ja kun hän istui Öljymäellä, tulivat opetuslapset erikseen hänen tykönsä ja sanoivat:
        "Sano meille: milloin se tapahtuu, ja mikä on sinun tulemuksesi ja maailman lopun merkki?"
        4. Silloin Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Katsokaa, ettei kukaan teitä eksytä.

5. Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen Kristus', ja he eksyttävät monta.
        6. Ja te saatte kuulla sotien melskettä ja sanomia sodista; katsokaa, ettette peljästy. Sillä näin täytyy tapahtua, mutta tämä ei ole vielä loppu.
        7. Sillä kansa nousee kansaa vastaan ja valtakunta valtakuntaa vastaan, ja nälänhätää ja maanjäristyksiä tulee monin paikoin.
        8. Mutta kaikki tämä on synnytystuskien alkua.
        9. Silloin teidät annetaan vaivaan, ja teitä tapetaan, ja te joudutte kaikkien kansojen vihattaviksi minun nimeni tähden.
        10. Ja silloin monet lankeavat pois, ja he antavat toisensa alttiiksi ja vihaavat toinen toistaan.
        11. Ja monta väärää profeettaa nousee, ja he eksyttävät monta.
        12. Ja sentähden, että laittomuus pääsee valtaan, kylmenee useimpien rakkaus.13. Mutta joka vahvana pysyy loppuun asti, se pelastuu.

14. Ja tämä valtakunnan evankeliumi pitää saarnattaman kaikessa maailmassa, todistukseksi kaikille kansoille;

ja sitten tulee loppu.

Mutta omansa Jeesus noutaa pois ennen tuota!

• Kysykää vaikka Soffiinalt. Helluntailaisuuden kaikkein huonoimmat piirteet ovat kasautuneet herätysliikkeen alakulttuuriksi muotoutuneen harhaopin, helluntailais-meshiaanis-jashulaisen sapattipapatuksen muotoon ja tämä lössi on kampeamassa Jeesusta pois asemastaan ja asettamassa tilalle Yashuaksi nimeämäänsä antikristusta, lopunajan eksytysten eksytystä. Viimeistä villitystä!

• thurstone

KTS!

Olisi reilua, jos tunnustaisit väriä, ja sanoisit, kuulutko johonkin hell. seurakuntaan , vai et. Puskista huutelu on raukkamaista! Joka helluntaiseurakunnalla on varmasti omia painotuksia ja sehän on vaan merkki siitä, että asia on pohdinnassa, eikä tunnustuskirjojen sanelema. Seurakuntien on myös käsketty arvioida julistusta, eikä kysyä muilta, mikä on oikea oppi.
        Olen kierrellyt vuosia kuulemassa eri seurakunnissa, ja se, mitä kerrot, ei ole vielä osunut kohdalle. En siis väitä,etteikö sitä olisi, mutta väittäisin, ettei se ole perusteema siinäkään "alakulttuurissa". Mikä olisi sitten se "päällyskulttuuri" - käyttääksemme näitä marksilaisia termeja -? Taitaa olla yhdelle yksi ja toiselle toinen. Kuitenkin muutamasta tärkeimmästä kysymyksestä pelastumisen perustuksen ja uskon kannalta on varsin suuri yksimielisyys.
        Muuten: kannattaa tarkemmin pohtia tätä linkitystä - Joosua, Yeshua, Jeesus. Messias!

• Pässit

Älkää ruokkiko provoa!

• >>Älkää ruokkiko provoa!>>

Miksi haluat leimata asiallisen kysymykseni provoksi? Se liittyi täysin palstan aiheeseen.

• nyfiken igen
        demon_of_dawn kirjoitti:

>>Älkää ruokkiko provoa!>>

Miksi haluat leimata asiallisen kysymykseni provoksi? Se liittyi täysin palstan aiheeseen.

Daimooni!

Nousipa ruokkimisesta kysymys! Mitä riivaajat syövät? Ja mistä ne syntyvät - Niilin mudasta, kuten pääskyset? Onko palvelusvuosilisiä ja mikä on pakollinen eläkkeellejäänti ikä?
        Ja vielä_ oletko sukua, vaikka kaukaistakin Mörri-Möykky peikolle, tai Röllille, ja osaatko lentää luudalla, kuten trullit? Ja miten pian, hellän lapsuusajan jälkeen alkavat pullistua sarventyngät ja raippahäntä?
        Kiitän jo etukäteen arvoisista vastauksista! Tuus!

• Koska Raamattuun on jo edeltäpäin Kirjoitettu itsekullekin uskovalle tiedoksi, että seurakunnan keskuudesta nousee vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja; ja jos siis uskovat itse tutkistelevat kaikki kuulemansa julistukset Raamatun Kirjoitusten totuudella, niin Isä Jumalan Pyhä Henki antaa Raamatun Kirjoitusten tutkijoille ymmärrystä siihen, etteivät he niin helposti eksy jonkin väärän julistajan opetuksiin, vaan pysyvät Raamatun totuudessa.

Uskova ihminen ei eksy kaikenlaiseen hömppään, jos aivan tosissaan uskoo itse tutkistelemansa Raamatun Kirjoitusten sanomaan ja pysyy siinä uskossaan, jonka on saanut lahjaksi Jumalalta.

Ja jos tosiaankin joku lähtee ennemmin seuraamaan julistajaa; sensijaan että seuraisi Kristusta Jeesusta, niin aivan omaa syytään hän eksyy.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      73
      3325
    2. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      68
      1899
    3. Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa

Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t
      Kauhava
      31
      1891
    4. Tiedän, että emme yritä mitään

Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      16
      1441
    5. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      28
      1391
    6. Mitä, kuka, hä .....

Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja
      Kemi
      25
      1296
    7. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      6
      1286
    8. Noh joko sä nainen oot lopettanut sen

miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu
      Ikävä
      63
      1207
    9. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      10
      1197
    10. Kerro nainen

Milloin huomasit, että kyse ei ole ihastumisesta vaan jostain selvästi vakavammasta.
      Ikävä
      53
      955
    Aihe